Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Sarma
No voihan kökkö jos se on noin v-mäistä pistää se pergoveris.. Mullaki sitä on tuolla kaapissa oottelemassa hoitoa ja mulla on vaan ja pelkästään sitä..

Hemmetti, en oo saanu vieläkään aikaiseksi käydä ostamassa sitä r-testiä. Viime maanantain tuhru jäi toistaiseksi ainoaksi. Järki sanoo, et se testi nyt vaan PITÄÄ käydä ostamassa halusin tai en, mutta jostain syystä mä en saa sitä aikaiseksi ostaa, kun ihan koko ajan on sellainen tunne, et ihan kohta alkaa jne.. En usko olevani raskaana, vaan luulen, et kyse on jostain hormonihäiriöjutusta, mutta se testihän kysytään kuitenkin ensimmäisenä kun soittelee terkkariin..

Koskakohan ne alkaa tutkia mikä tässä kierrossa mättää/ mikä on vielä normaaliaika ootella menkkoja? Oviksenkin bongailin jo tuolla kp 14 paikkeilla clear bluen digitaalisella testillä ja nyt on menossa kp45.. Joku mättää.. :(
 
Sarma
Mä ihan tärisen täällä kotona. Tein äsken sen pitkään vetkuttelemisen jälkeen raskaustestin.. En uskonut koskaan, ikinä, saavani kirjottaa tätä tänne, mutta testi näyttää positiivista, ei epäilystäkään.. En vaan vieläkään oikeen tahdo uskoa tuota, niin uskomattomalta se tuntuu. Suorastaan käsittämättömältä, että voisin muka olla raskaana 2,5v yrittämisen jälkeen ja kaikkien niiden hoitojen jälkeen muka luomusti. En mä tähän usko, en ennenku olen hakenu vielä toisenkin merkkisen testin ja tuskin selkään jälkeen.

Ja toisekseen viime torstaina jouduin ottamaan migreeniin vahvaa lääkettä ja kävin vielä röntgenissäkin, onkohan siitä ollu jotain haittaa.. :(

Mihin mun pitäis nyt olla yhteyksissä jos toinenkin testi näyttää plussaa? En mä ikinä semmosta oo miettiny.. Omalle klinikalleko? Mä oisin varmaan tienny tän jo ennen joulua jos olisin ollu niin viisas et olisin uskonut ihmeisiin..
 
ONNEA Sarma :flower: :heart: Mä kyllä arvasin että sullekin on käyny näin!! Muiden plussiin on aina todella helppo uskoo :saint: omiin on kyllä vähissä..ja luomuihmeisiin se on jo kyllä menny :ashamed:

Ei mun käsittääkseni noin varhasessa vaiheessa voi mitkään lääkkeet vaikuttaa, eikä röntgenkään missään vaiheessan, vain lantion alueen kuvaamista pitäs välttää.
 
Tiistai 5. tammikuuta 2010




SaaraX................2.IVF/3.pas..........vko 2
risupesä..............2.IVF....................vko 2
kirma...................3.IVF....................vko 4
Sannuli-81...........3.IVF/pas............tammikuu
fiia 69..................2.IVF...................tammikuu
eevi-antero ........2.IVF/pas.............tammikuu
toivorikas-72.......3.ICSI/pas...........tammikuu
Amelie80.............2.ICSI/pas...........tammikuu
Miimi78................5.ICSI.................tammikuu
Merisiili................5.ICSI..................tammi-helmikuu
palsebo...............2.IVF....................helmikuu?
MariAnne-S..........4.IVF/pas............keväällä
Anskubansku80...5.ICSI.................keväällä
Miisamari.............4.IVF...................keväällä ?
dream09..............4.IVF/pas............
Alina79................2.ICSI..................
Nat......................3.IVF...................
Cris.....................4.ICSI..................
Kukka77..............3.ICSI/3.pas.......
Duffy....................2.ICSI.................
annamaria83.......3.ICSI..................
SuzyQ69.............3.IVF/pas.............


Varmistuvat plussat


Plussat



pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
dreamer78..........2.ICSI.................24.11.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)

 
Sarma
Kiitos onnitteluista, mutta en uskalla itse vielä kovin riemuita asiasta, ymmärrätte varmaan.. Tää oli aika ylläri ja tilanne tuntuu vieläkin aika käsittämättömältä.. Viime yönä en kyllä nukkunu juuri lainkaan..

Eilen tein vielä toisenkin testin, ja kyllä se testiviiva vaan ilmestyy siihen samantien kun testi kastuu ja on tosi tumma, paljon tummempi ku kontrolliviiva.. Mutta, nyt mua huolettaa hirveesti kun alavatsaa juilii toispuoleisesti ja tietysti kaikki kauhuskenaariot pyörii päässä kohdunulkoisesta. Jostain kyllä luin, että keltarauhanenkin vois oireilla just tuolla tavalla.. En tiiä.. Ultra olis vasta ens viikon perjantaina ja sittempä sen viimeistään tietää, pudotaanko kovaa ja korkealta.. Niin paljon täältäkin on lukenut tarinoita kun ensin annetaan ja sitten otetaankin pois, että väistämättäkin pelottaa miten kaikki menee..
 
Mahtuuko mukaan?
Olen kohta 30 v ja yritystä / hoitoja takana 2 vuotta. Nyt talvella / keväällä olisi edessä jo viides hoito / ICSI. Ensimmäinen IVF meni puihin kun selvisi, että munasolun kuori on niin paksu että siittiöillä ei mahdollisuutta päästä läpi. Sitten tehtiin ICSI, josta saatin kolme munasolua josta kaksi hedelmöittyi ja molemmat siirrettiin. Raskaus alkoi, mutta meni kesken viikolla 6. Tämän jälkeen kolmas hoito joka meni ihan ryminällä puihin. Kaikki munasolut olivat ja karanneet just ennen keräystä, kova järkytys sekä minulle että lääkärille joka ei ymmärtänyt tapahtunutta. Neljännessä hoidossa saatin neljä solua josta vaan yksi siirtokeploinen, ei raskautta. Nyt ollaan sitten tehty kaikki maailman kokeet ja odottetelen vielä X-fragiile tuloksia. En tule saamaan monusoluja kuin vain 2-4 joka kerta, sillä FSH arvo on liian korkea. Minulla on kuulemma alkanut jo vaihdevuodet vaikka olen vasta 29, mikä järkytys!
Onko vastaavia kokemuksia?
Lämpimät terveiset,
Anskubansku80 =)
 
Sarma - superia, Onnea onnea onnea!!!

Tiedan tunteesi, vaikka itse plussasiinkin hoidoista, se keskenmenon pelko oli aivan kamala. Ja niinhan siina kavikin. Mulla oli aika kovia tuntemuksia siis sina vahana aikana mita ehdin raskaana olla. Yrita nauttia ja olla huolimatta! Jos keskenmeno tulee, se tulee ja sille ei voi mitaan.

Hyva mun on taalla neuvoa, koska jos joskus tulen toistamiseen raskaaksi elan ihan satasaletisti pelko perseessa 9kk, niin kamalaa se oli jo nyt.

Tsemppia matkaan, ei kaikilla voi olla niin paska saka kuin mulla!

Anskubansku - tervetuloa mukaan! Voi sinuakin, kovan onnen lintua! Ei ole vaihdevuosikokemuksia, vain viikolla 6 kesken mennyt raskaus ja monta yritysta...
 
Anskubansku, mulla sikäli samoja kokemuksia, että meillä myös ns. hedelmöityshäiriö eli ilmeisesti munasolujen kuori liian paksu ja pitää aina tehdä icsi vaikka siittiöitä kiitettävästi onkin. Meillä alkoi raskaus ja lapsi 4.hoidosta (eka vähän epäonnistui kun selvisi tuo häiriö ja 3.meni muuten puihin ilman siirtoa) ja 5. tuli keskenmeno. Kovasti peukkuja teille jatkoon!
 
Anskubansku, kivinen on tie ollu teilläkin :hug: tervetuloa!

Mulla tuli taas tää ressi miehen työpoissaolosta.. sillä on ollu nyt 3 viikkoo lomautusta ja ensviikko on taas töitä lomautuksen jälkeen,..eli sen pitäis saada maanantaina joku johtohenkilö kiinni keltä kysyä tiistaiaamulle vapaata. Tuskin siinä nytkään ongelmaa pitäs tulla etenkään jos kertos kuinka tärkee syy on, mutta se vaan on niin ylitunnollinen ettei ehkä ois pois jollei löytys ketään keltä kysyä.. kai sitä jotkut nyt turhemmistakin syistä on pois töistä ja ilmottaa vasta samana päivänä kun on pois! Kuinka oiskaan käyny jos hoito ois määrätty jo maanantaille.. :$ oisko suostunu tuleen sinne ollenkaan.. ärsyttävää että joutuu tällästäkin miettiin!

Jos niin tosiaan kävis ettei suostus oleen pois töistä ilman lupaa niin voiskohan Ovumiassa yrittää pakastaa edes ne munasolut ja koittaa hedelmöittää myöhemmin? Kun siellähän on Taysin kanssa se sama labra joka tekee sitä uudenlaista pakastustakin.. eli missä jopa pelkät munasolut vois selvitä pakastuksesta.

Harmi muuten kun tässä hoidossa onkin taas eri lääkäri kun viimeks, niin tää ei sitten luvannukaan että ne loput alkiot pakastetaan heti 2-päiväsinä, toisin kun se edellinen! Ja jos/kun niitä taas aletaan lilluttaa siellä maljalla useita päiviä, niin senhän tietää sitten kuinka mun rupuille käy.. :'( eli eipä kannata odottaa mitään pakkaseen tälläkään kertaa. Hyvä jos saisin 2 siirtoon..tai edes sen yhden..
 
Kukka Voi että, kuinka surullisia uutisia! Olen tosi pahoillani, että raskaus ei jatkunut. :hug: Voimia sinulle! Olkoon tämä vuosi onnellisempi teillekin. Teillähän on hyviä alkioita pakkasessa, joten pääsette pian taas uuteen yritykseen.

SaaraX ja AnskuBansku Tervetuloa mukaan! AnskuBansku: kylläpä teitäkin on koeteltu. Toivon parempaa onnea jatkossa!

Sarma Ihan mahtava uutinen! Vieläpä luomuraskaus. Lämpimät onnittelut! :flower:

Risupesä Kyllä sun on ehdottomasti saatava mies klinikalle punktiopäivänä. Ymmärrän, että varmasti työ on tärkeä ja voi olla vaikeaa olla pois. Hänhän voisi vaikka sanoa töissä, että kyseessä on tosi tärkeä asia. Tai joka tapauksessahan hän saa sairaslomatodistuksen, joten siitä näkee, että hänellä on hyvä syy olla töistä pois. Te olette niin kauan odottaneet tätä hoitoa, että sitä ei saa riskeerata pakastuksella. Sehän voi tuhota osan munasoluista tai ainakin heikentää niitä. Kyllä teidän on päästävä tuoresiirtoon.

Ei meitä pitkänmatkalaisia näköjään päästetä helpolla. Ei riitä, että hoitoja joutuu tekemään useita, vaan tulee keskenmenoja, kohdunulkoisia tai jostain syystä hoito epäonnistuu ja siirtoon ei päästä. Kyllä meillä kaikilla on raskas ja kivinen tie, mutta toivoaan ei pidä menettää. Kyllä sitkeys vielä palkitaan :).

Mulla on HCG jo laskenut ihan mukavasti. Maanantaina se oli vain 80. Mutta ei tämäkään vielä voi mennä loppuun saakka hyvin. Maanantai-iltana mulle tuli tosi kovat vatsakivut. Niinpä menin päivystykseen ja selvisi, että taas on verenvuotoa vatsaonteloon. Lääkäri sanoi, että joudutaan tekemään toinen toimenpide. Jouduin osastolle tarkkailuun. Onneksi kävikin niin, että verenvuoto lakkasi ja kipu hellitti. Vuotoa seurattiin hemoglobiinin avulla ja se ei sitten enää laskenutkaan, vaan jäi yli 100:een. Pääsin tiistaina kotiin ja nyt pitää olla loppuviikko levossa. Veri kuulemma imeytyy itsekseen kudoksiin. Lääkäri sanoi, että raskausmuodostuman surkastuessa on jokin verisuoni puhjennut ja vuoto johtui siitä. Kuulemma kyseessä vain huonoa tuuria. Tämmöistä täällä tällä kertaa. Nyt aion olla jatkossa onnekkaampi :), koska ei kai näin huonoa tuuria voi jatkua loputtomiin.

Mukavaa loppiaista kaikille!
 
Sarma, poikkesin tänne kurkkimaan kuulumisia.. ihan mielettömästi onnea!! :heart: Mulla oli sama juttu, että ivf-hoitojen välissä tuli luomuihme.. Vielä tosin niin alussa etten meinaa itekkään uskoo onko siellä ketään ja kun on myös keskenemenoja ollut, niin tosi varovaisin mielin tässä oon ollut.. Kaiken maailman juilimiset on alussa normaaleja, älä niistä huoli! Tuu tonne lapsettomuushoidoissa loppuvuodesta plussanneiden pinoon turisee lisää!

Jaksamista ja kovasti plussaonnea kaikille! :flower:
 
Heippa!

ja anteeksi urkinta, mutta täällä on niin paljon tuttuja, että seuraan tätäkin pinoa ahkerasti.

Miun oli pakko tulla onnittelemaan Sarmaa, koska tiesin että oot raskaana! Oon siis tuon siun edellisen viestin jälkeen koitannut kytätä että milloin oikein testaat. :D

Kun mullehan kävi ihan samalla lailla. Luomu-ylläri. Ja kerran oltiin munasolujen keräyksessäkin samana päivänä samassa paikassa. :D

Hienoa! Tästäpä sikaflunssaakin voimakkaampia plussa.tartuntoja koko teidän pinolle!

toivoopi Bee ja poika rv 26
 
Aika yksilöllisiä nämä jutut tuntuvat olevan. Olen nimittäin nyt pari kertaa pistellyt tuota Pergoverista ja mulla se ei tunnu yhtään. Orgalutran taas nipistelee kunnolla.
Muuten on toivo koko hoitoon ja kaikkeen tyystin mennyt, folleja on vähän yli kymmenen, mutta ovat taatusti ihan toivottomia tapauksia taas :(

Sarmalle onnea, ihana juttu :heart:
 
Risupesa - kylla sun on todellakin saatava miehesi toista pois ja hoitoon. Voihan han vaikka olla kipea! Nimittain ei tuorealkioita kannata lahtea hedelmoittamatta pakastamaan vain sen takia etta mies on toissa. Tsemppia!

Mina kavin tanaan laakarissa ja laakari antoi luvan seuraavaan PASsiin jo nyt. Siis kun oli niin aikainen keskenmeno, niin kaikki on jo kunnossa ja aletaan siis odottaa ovista ensi viikolla. Ilostuin hirmuisesti, kun eilen oli taas huono paiva ja suretti. Nyt paasee taas piinailemaan ja mita enemman piinaa, sita paremmin siihin tottuu! :LOL:

Tsemppia kaikille ja superisti onnea luomu-Sarnalle!
 
lumeton Ostitko säkin ne pergoverikset jo viime vuoden puolella? Hyvä kuitenkin että sulle ei oo tuntunu ne missään =) ihan hyvältä määrältähän se 10 vaikuttaa, vai oliko ne jotenkin tosi pieniä tms.?

Kukka, juu.. se vaan on niin ärsyttävän periaatteellinen, kun ei halua sanoo miks joutuu oleen pois, että kuulema jollei sais muuten vaan asiointivapaata, niin ei vois (muka) mitään.. mutta lupas nyt yrittää kuitenkin tehdä parhaansa kun sanoin että saahan siitä sen todistuksen tarvittaessa, ja eikö vois joustaa nyt sen verran että näyttäs sellasta lappua, mun takia.. :heart: ja jollei se tuliskaan paikalle niin eihän siinä sitten mitään alkioita (ainakaan sen siittiöillä ) vois tullakaan ;)
Hienoo että pääsetkin jo noin nopeesti eteenpäin!
 
Risis - ei voi olla totta sun miehesi tunnollisuus. Tama on IVF! Ei se miehes kuitenkaan mitaan kultaista kruunua toissa saa, ihmiset ovat sairaslomalla vaikkei sairaita olisikaan! Sori etta moralisoin, hihi. Pakkohan sen on joustaa, jos kerran on sun kanssa leikkiin lahtenyt! Luulis etta tama asia olis kaikken tarkein kaikista.

Mutta kuule, kylla te ne spermat saatte ajallaan, nimittain voihan han kuskata ne sinne klinikalle aamulla purkissa, eiko? Ainakin meidan klinikalle ne voi vieda kotoa mukana. Haha, voit sanoa miehellesi etta otat muut siittiot peliin jos ei tule itse paikalle!

Me kylla huijataan mita sattuu etta paastaan klinikalle! Valilla on hammaslaakaria ja valilla on muuten vaan kipea ja vaikka mita tassa aina sattuu tulemaan esteita tyonteolle! Ma en nimittain toissa kerro tallaisesta mitaan, en mitaan - huijaan mieluummin ;)

Tsemppia sulle Risis! Ma pidan nyt peukkuja sulle niiden spermojen puolesta!
 
Kukka Niin sanoinkin, että en hyväksy hoidon pilalle menoo tollasilla syillä ja ymmärtääkö mitä on hoitoon sitoutuminen.. on nämä samat juteltu sen kanssa monesti ennenkin, en tiedä miks tästä aina tuntuu tulevan se sama ressi :/ jos oikeesti ei suostus näyttään lääkärintodistusta (jollonka kai työnantajalla ei oo asiaan enää lakien mukasesti mitään vastaan sanomista?) niin enpä vois luottaa siihen enää ikinä! Että sen sopii myös miettiä onko muutama hassu työtunti kuinka suurten uhrausten arvosia...ja en tosiaan tarkota pelkkää hoidon pilalle menoo ja epäluottamusta siinä..

Joo, sitten ei vois muuta kun ehdottaa loikkausta suoraan yksityiselle (Ovumiaan kun sen kanssa sama labra) ostaan muita siittiöitä, vaikka en tiedä minkälaista byrokratiaa siinä ois vastassa, onnistusko kuitenkaan niin nopeesti.. En tiedä onko tuolla taysissa mahdollista että mies tois ne purkissa, muistaakseni sanottiin aiemmin kun eri vaihtoehtoja kyselin, että pitäs tulla sinne antaan ne. Viimeks oli oltava paikallakin niin kauan vielä että varmistuu että lasti on ok, eikä tarvita uutta näytettä. Ainakaan pakastus ei onnistuis, kun tehdään vaan pätevistä syistä, kuten biopsian jälkeen. Ei kai nekään siellä ajattele että jollain työasiat menis näin tärkeen edelle...
 
Risupesä, joo, joulukuussa ostiskelin. No, onhan se hyvä määrä ja muutenkin näyttää ok:lta, mutta niin se tekee aina ja sitten lopettavat mokomat jakautumisensa.

Voi harmi, mikä tilanne miehen kanssa. Pakkohan se on tulla, ei ole mitään järkeä että olisit turhaan vetänyt kroppaan tuollaista hormoniarsenaalia.
Mutta käytännön kannalta, luulisi että voisi tuoda purkissakin kun olen ymmärtänyt ettei kaikilta ukoilta homma niin vaan muualla kun kotona onnistukaan.
 
Pieni päivitys...
Aloitin viime viikolla e-pillereiden syömisen ja tarkoitus on lopettaa tammikuun loppupuolella. E-pillerit auttavat minua kuulemma näin hoitojen välissä, ajaavat hormoonit alas (tai jotain siihen suuntaan...). Silloin voidaan myös paremmin aina suunnitella hoitojen ajankohtaa, mika on ihan kiva juttu. Kun menkat alkaa pillereiden lopettamisen jälkeen niin aloitetaan sitten heti seuraava hoito, joten onneksi ei tarvitse odottaa sen kauemmin. Toivon vain, ettei löydy mitään erikoista viime verikokeesta, eli fragile x syndrooma tässä tutkittiin. No, tuomion saan kahden viikon kuluttua. Silloin olisi myös tarkoitus käydä ultrassa katsomassa onko tulossa folikkeleita seuraavassa kierrossa vai ei.
Peukkuja kaikille, tämä on nyt meidän kaikkien vuosi! :)
 
Risupesa, jollen vaarin muista sinulla olisi tanaan punktio. Kuinka on mennyt ja oletko saanut miehesi mukaan?

Multakin vahan paivitysta. Nyt mennaan KP12, huomisesta alkaen menen ultraan ja verikokeeseen kahden paivan valein etta saatais taas ovis napattua tassa kuussa. Luulen oviksen tulevan SU aikoihin talla viikolla ja tarkoitus olisi sitten saada kaksi kyytilaista taas ensi viikolla matkaan. Tama kay nyt niin hirmu akkia kun keskenmenosta vasta kaksi viikkoa. Mutta kun olin palautunut niin hyvin ja oli varhainen keskenmeno niin uutta PASsia vaan peraan on laakarin sana.
 
Kukka, sullakin on sitten lähiaikoina jännät paikat!
Huomenna on punktio.. ukkeli sai järjestettyä töistä vapaata, huh! :heart: Vetosin siihen että kai nyt joustas sen verran että mun ja näin tärkeen asian takia näyttäs tarvittaessa lääkärintodistustakin, vaikkei millään haluiskaan kertoo syytä siellä. Ja kun se on onneks muuten niin ahkera ja vähän poissa, että tuskin siitä edes ongelmaa tulikaan.

Eilen tosiaan laiton pregnylin, kutinapistoksen.. ja kyllä huomaa muutenkin mitä ainetta nyt tuli ruiskastua, armoton väsymys ja nännit kipeenä jo nyt koko päivän :kieh:

Tajusin/huomasin tässä hoidossa että siihen ruiskun pieneen suutinosaanhan aina vähän jää lopussa lääkeainetta mutta taitaa olla niin mitätön määrä ettei oo merkitystä.. kai ne lääkevalmistajat ottaa sen näissä piikkilääkkeissä huomioon ja laittaa annoksiin vähän ylikin.
 
Risupesä Hieno homma, että sun mies pääsee huomenna mukaan. Mä oon huomannut samaa, että lääkettä jää usein vähän ampullin tai ruiskuun. Kyllä ne on huomioitu annoksissa. Onnea huomiseen punktioon!

Kukka Onpa kiva kuulla, että pääset noin pian PASiin. Siellähän hommat tapahtuu hurjaa vauhtia :).

Mulla on nyt HCG alle 30. Nyt vaan loppukiri nollaan. Kun HCG on nollaantunut, musta otetaan kilpirauhaskokeita. Parempi tutkia nekin tässä vaiheessa, ettei turhaan siirretä alkoita, jos TSH on koholla. Viime keväänä mun TSH oli 2,8 ja sehän pitäis olla alhaisempi raskautumista ajatellen.
 
Hei,

Anteeksi, että tungen ketjuunne, mutta on pakko tulla kysymymään konkareilta tietoja: Eli tulossa 1.IVF/ICSI:n 1. PAS. Tuoresiirrosta alkoi kyllä ihan peräti tuplaraskaus, mutta päättyi ekan osalta jo rv 5+ ja toisen osalta todettiin keskeytynyt km 10+4. Mulla endoa, pahinta rakossa ja sitä operoitu kerran. Nyt tulossa lääkkeellinen PAS, josta ultra kp10 ja siis 14.1. Lääkkeinä zumenon 3x1. Niin tuosta zuzmenonista kysyisin seuraavaa: Mulla on kuulkaa naiset aivan sietämätön olo näiden zumenonien kanssa. Siis ne on aiheuttaneet mulle aivan hillittömät lantiokivut ja rakkotulehdusta muistuttavat oireet - juu, ja nämä löytyvät ihan pakkauksessa mainituista haittavaikutuksista :headwall: Yhtä asiaa en käsitä: zumenon pahentaa endoa, mutta silti sitä käytetään nimenomaan endopotilailla PAS -hoidoissa - miksi?!? Tietääkö joku? Siis olo on koko ajan sellainen, kuin joku polttaisi ja venyttäisi toiselta puolelta kehoa: lantiota, alavatsaa, reittä ja selkää. Siis nää on näitä mun endo-oireita ihan, mutta huomattavasti pahempia kuin aiemmin! Sanomattakin lienee selvää, että ilman särkylääkkeitä en pysty olemaan :( Ai tuska!

Kiitos, jos joku sattuu tietämään jotain...

t. Vadelmaunelma pinosta "Kympin talvihoidot"
 
Risupesa - hienoa hienoa, etta paasit punktioon siis ja miehesi tulee tekemaan osansa! Hanen osa on kuitenkin suht pieni tassa kaikessa... Kerro meille sitten saaliin tulos.

Marianne - Toivotaan etta HCG nollaantuu pian. Hyva etta menet kilpparitesteihin. Tassa ketjussa olikin keskustelua muutama viikko sitten siita. Mulla on myos vaannetty kilppariarvoja Thyroxinilla ja sita tasmataan lahemmas yhta sita TSH'ta. Muuten, ma tulin ekaa kertaa elamassa raskaaksi vasta sitten kun TSH oli viime kerran 1.7. En tieda johtuuko siita, vai kaikesta muusta. Kilppariarvot kunniaan, vaikka sita ei moni tosissaan ota!

Meilla tosiaan menee hoidot nopsaan. Hyva etta sain heti PASsin kehiin. Me ollaan ulkomailla yksityisella klinikalla ja siella saa kaiken heti! Tarkoitan etta ei ole jonoja, voit itse paattaa milloin teet mita.

Vadelmaunelma - valitettavasti talta konkarilla ei ole tietoa Zumenonista eika myoskaan endosta. Aika oudolle tosiaan kuulostaa endoa pahentava laake endon hoitoon, mutta eikohan ne laakarit tieda. Sun kivut kuulostaa kylla aika kamalalle! Tsemppia!

Anskubansku - voitko kertoa fragile x'sta? Onko tama x-fileista vai lapsettomuushoidoista? :) Mua vain kiinnostaa, kun en ole koskaan kuullut siita.
 

Yhteistyössä