Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

tätä ne uskonnot teettää



Poliisi vapautti 77 ihmistä, jotka odottivat kirkossa Jeesuksen toista tulemista kuukausia
Poliisi epäilee kirkkoa massakaappauksesta Nigeriassa.
Onko se Jeesuksen vika? Ihmiset eivät noudata Hänen ohjeitaan, jotka löytyvät Raamatusta. Onko Applen vika, jos osta iPhonen ja laitat sen pesukoneeseen. Ohjekirjassa lukee, että se ei kestä vettä. Samoin Raamatussa löytyy Jeesuksen ohjeet joita noudattaa, mutta ihmiset eivät noudata niitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Se ei ole Jumalan vika. Voit myös miettiä, että liikennesäännöt ovat menettäneet uskottavuutensa, kun ihmiset rikkovat niitä jatkuvasti. Sitten ajattelet, että voinhan minäkin ja ajat punaisia päin. Toinen auto ajaa kylkeesi ja kuolet. Oliko se liikennesääntöjen tai poliisin vika?

Jeesus Kristus, taivas ja helvetti ovat todellisia. Vaikka ihmiset toimivat väärin se ei sitä kumoa. Jokaisella on vapaa tahto toimia oikein tai väärin.
Yksi Raamattu, mutta kaikki eivät sitä tottele. Monet ihmiset väittävät olevansa kristittyjä, mutta Raamatun määrityksen mukaan he eivät ole.
en ole väittänyt että se olisi jonkun satuolennon vika, kyse on siitä että raamattu ei ole mitenkään yksiselitteinen ja ihmiset tulkitsevat asioita ja keksivät omia ns. osauskontojaan

ja jotkut jopa tappavat toisiaan omien erilaisten tulkintojen perusteella ja katsovat sen oikeutetuksi
 
nyt kyllä tarvitsisit pikaisesti psykiatrin apua
,kamalaa tekstiä, hirvittää jos sinulla on nuoria lapsia ja pelottelet heitä tuollaisilla harhoillasi
Hirvittävää, mutta totta. Suljetko silmäsi totuudelta, koska se ei miellytä. Kiellätkö myös, että Suomessa ei ole huumeita ja valehtelet lapsille samaa. Sitten lapsesi ottavat huumeita kaverilta, kun eivät tiedä vaaroja, koska sinä et varoittanut niistä. Toimitko näin?
 
vierailija
Sanoin syntiseksi, koska luulin että et ole uskossa. Meni ihmiset sekaisin, kun ei lue nimimerkkiä. Anteeksi erehdystä.

Sanoin väärin tekijäksi, koska vääristelit puheitani, etkä halunnut lopettaa, jota jatkat edelleen.

En ole kerskunut. Kerroin, mitä Jumala on antanut lahjaksi. Tämä on Jumalan ylistämistä, eikä mitenkään ole minun saavutus, jota en missään väittänytkään. Enkä ole kehunut uskoani ja meillä on sama usko kaikilla uskovilla. Jeesuksen usko, joka on lahja, eikä oma saavutus.

Miksi edelleen vääristelet sanojani? Annan sen anteeksi, mutta etkö tiedä, että se on synti, joka vahingoittaa sinua itseäsi ja sinun Jumala suhdettasi.
Taisit kyllä sanoa syntiseksi, kun ajattelit, että olen uskossa. Mainitsin asiasta ja sanoit, että me kaikki olemme syntisiä. Et oikein taida muistaa, mitä sanot kelle ja missä vaiheessa. Väität kyllä kovasti asioita.

Kerron sinulle, miltä sanasi kuulostavat. En voi tässä asiassa valehdella, ymmärrätkö?
Kun kerroit lahjoista, kysyin, onko Jumala lahja-automaatti, ja kun kysyin, miksei kukaan nälkää näkevä saa ruokaa, sanoit, että täytyy uskoa oikein. Sanoit, että teologeilla ja papeilla on pelkästään lihallinen, ei hengellinen usko. Sanoin, että loitonnat ihmisiä Jumalasta sanoillasi, etkä usko, vaikka ainakin yksi toinen täällä on sanonut samaa.
Olet varmaan liian ylpeä tässä hommassa, sun pitäis nyt vähän tutkiskella sun sisintä suhteessa ympäröivään maailmaan.

En ole pyytänyt anteeksi, enkä tarvitse anteeksiantoa. Taas sulla iskee jokin hurmoskohtaus, jossa alennat muita ja nostat itsesi jalustalle. Sä nuhtelet ja ojennat ja opetat ja muiden pitäisi nöyränä lukee sun kesken jättämät Raamatunlauseet. Väität, että Raamatussa sanotaan sitä sun tätä, mutta olit unohtanut Vuorisaarnankin.
Sun pitäis ehkä keskittyä ny hetki niihin omiin synteihin ja siihen omaan uskon tutkimiseen, kaikessa rauhassa, yksikses, tai keskustelken viisaampien kanssa, ennen kuin tulet julistamaan.
 
en ole väittänyt että se olisi jonkun satuolennon vika, kyse on siitä että raamattu ei ole mitenkään yksiselitteinen ja ihmiset tulkitsevat asioita ja keksivät omia ns. osauskontojaan

ja jotkut jopa tappavat toisiaan omien erilaisten tulkintojen perusteella ja katsovat sen oikeutetuksi
Jeesuksen käskyt olivat hyvin yksinkertaisia:"rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi." Sanoi vielä, että se on tärkein. Jos joku tulkitsee sen väärin ja tekee pahaa niin myös esim Putin "tulkitsi" ihmisoikeuslakia kun hyökkäsi Ukrainaan. Pahat ihmiset keksivät tekosyitä pahuudelleen. Älä siitä syytä ihmisoikeuslakia tai Jeesusta.
 
Taisit kyllä sanoa syntiseksi, kun ajattelit, että olen uskossa. Mainitsin asiasta ja sanoit, että me kaikki olemme syntisiä. Et oikein taida muistaa, mitä sanot kelle ja missä vaiheessa. Väität kyllä kovasti asioita.

Kerron sinulle, miltä sanasi kuulostavat. En voi tässä asiassa valehdella, ymmärrätkö?
Kun kerroit lahjoista, kysyin, onko Jumala lahja-automaatti, ja kun kysyin, miksei kukaan nälkää näkevä saa ruokaa, sanoit, että täytyy uskoa oikein. Sanoit, että teologeilla ja papeilla on pelkästään lihallinen, ei hengellinen usko. Sanoin, että loitonnat ihmisiä Jumalasta sanoillasi, etkä usko, vaikka ainakin yksi toinen täällä on sanonut samaa.
Olet varmaan liian ylpeä tässä hommassa, sun pitäis nyt vähän tutkiskella sun sisintä suhteessa ympäröivään maailmaan.

En ole pyytänyt anteeksi, enkä tarvitse anteeksiantoa. Taas sulla iskee jokin hurmoskohtaus, jossa alennat muita ja nostat itsesi jalustalle. Sä nuhtelet ja ojennat ja opetat ja muiden pitäisi nöyränä lukee sun kesken jättämät Raamatunlauseet. Väität, että Raamatussa sanotaan sitä sun tätä, mutta olit unohtanut Vuorisaarnankin.
Sun pitäis ehkä keskittyä ny hetki niihin omiin synteihin ja siihen omaan uskon tutkimiseen, kaikessa rauhassa, yksikses, tai keskustelken viisaampien kanssa, ennen kuin tulet julistamaan.
Alun perin sanoin, että olet syntinen kun luulin, että et ole uskossa. Sitten totesin, kun sanoit olevasi uskossa, että olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme Jeesuksen sovitustyötä. Mikä tässä on ongelma? Loukkasiko totuus?

Jaakobin kirje sanoo, että "joka epäilee älä luule mitään saavasi." Tämä on totuus, jota seuraava jae ei muuta. Eli tämä Raamatun lause ei jäänyt kesken.

Se on totta, että suurella osalla teologeilla ja papeilla on lihallinen usko., eli eivät ole "uudesti syntyneitä." Eivät ole Pyhässä Hengessä. Eivät usko yliluonnollisiin asioihin vaan yrittävät luonnollisesti ihmisjärjellä selittää Raamattua. Jeesus Kristus teki ihmeitä ja käski meidän mennä kaikkeen maailmaan julistaa evankeliumia, parantaa sairaita, herättää kuolleita ja vapauttaa riivattuja. Jeesus ei käskenyt istua kirkossa, keksiä kirkkosääntöjä(liturgia), kastaa vauvoja ja keksiä teologista koulutusta, jonka kautta myös uskomaton voi opiskella seurakunnan paimeneksi vaikka ei ole edes uskossa. Tämä kaikki on Jumalan sanan vastaista.

Julistan uuden testamentin sanaa. Ehkä mielestäsi Raamatun sana karkottaa ihmisiä sinun uskonnostasi. Hyvä niin, emmehän halua mitään ihmismielen mukaista uskontoa, jossa on ihmisoppeja vaan uskovia, jotka perustuvat Jumalan sanalle, Jeesuksen opetuksille.
 
vierailija
meidän uskonnottomien mielestä teiltä on mennyt uskottavuus jo ajat sitten kun kristinuskonto on Suomessakin hajaantunut lukuisiin eri keskenään kinaaviin kuppikuntiin, jotka kaikki tietty on omasta mielestään niitä ainoita oikeassa olevia
kun pitäisi tietty olla vaan yksi yhtenäinen ryhmä, kun on yksi raamattukin vaan (kai?)

tulee nyt mieleen jo mainittujen lisäksi vaikkapa viidesläiset ja lestadiolaiset, kai niitä muitakin

ilman uskontoja maailma olisi hyvin paljon rauhallisempi paikka elää
Juu. Usein ajatellaan, että Raamattu on uskon lähtökohta ja varmasti ateistien mielestä homma näyttää kaaokselta. Voihan se sitä ollakin.

Pari pointtia kuitenkin, jos kiinnostaa yleissivistyksen kannalta: Jumala (usko), kirkko (seurakunta) ja Raamattu (oppi), on eri asioita keskenään.
Ihmiset painottaa näitä asioita vähän eri tavalla. Niinkuin kaikissa muissakin asioissa, ihmiset myös tappelee siitä, kuka on eniten oikeassa. Vaikka, pitääkö spaghettia keittää 8 vai 12 minuuttia.
Ja, ihmiset on eri vaiheissa näissä uskonasioissa. Ja myös erilaisia persoonissaan. Jos on vaikka vasta herännyt tai kokenut voimakkaan herätyksen.. Ihminen huomaa, että vitsi, tää on hyvä juttu, ja alkaa rummuttaa sitä toisille. Vähän kuin mehiläiset muuten. Ja tietenkin kertoo asiasta, kuin sen on itse kokenut. No eihän se yks tapa tietenkään kaikkiin uppoa. Ollaan eri vaiheissa ja eri persoonia.

Niijoo, ja taitaa olla opetus siitäkin, että Raamatun tarinoita opetetaan vähän eri sävyin, (miksi se on ristiriitainen), juuri siitä syystä, että ollaan erilaisia ja näin mahdollisimman monella, jos ei kaikilla, on siis pääsy sen sanomaan. Toiselle ydinsanoma on Raamatun jakeet ja toiselle hengellinen kokemus ja kolmannelle seurakunnan yhteys.

Se, miksi asioista tapellaan, johtuu siitä, että olemme ihmisiä. Jos uskontoja ei olisi, tappelisimme jostain muusta. No, vaikka spaghetin keitosta.

Veikkaisin, että jos joskus kuulisit näitä asioita joltakulta oppineelta, saisit ihan eri kuvan uskon sisällöstä. Mut näillä keskustelupalstoilla on riviseurakuntalaisia oman herätyksensä omassa vaiheessaan.
 
vierailija
Alun perin sanoin, että olet syntinen kun luulin, että et ole uskossa. Sitten totesin, kun sanoit olevasi uskossa, että olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme Jeesuksen sovitustyötä. Mikä tässä on ongelma? Loukkasiko totuus?

Jaakobin kirje sanoo, että "joka epäilee älä luule mitään saavasi." Tämä on totuus, jota seuraava jae ei muuta. Eli tämä Raamatun lause ei jäänyt kesken.

Se on totta, että suurella osalla teologeilla ja papeilla on lihallinen usko., eli eivät ole "uudesti syntyneitä." Eivät ole Pyhässä Hengessä. Eivät usko yliluonnollisiin asioihin vaan yrittävät luonnollisesti ihmisjärjellä selittää Raamattua. Jeesus Kristus teki ihmeitä ja käski meidän mennä kaikkeen maailmaan julistaa evankeliumia, parantaa sairaita, herättää kuolleita ja vapauttaa riivattuja. Jeesus ei käskenyt istua kirkossa, keksiä kirkkosääntöjä(liturgia), kastaa vauvoja ja keksiä teologista koulutusta, jonka kautta myös uskomaton voi opiskella seurakunnan paimeneksi vaikka ei ole edes uskossa. Tämä kaikki on Jumalan sanan vastaista.

Julistan uuden testamentin sanaa. Ehkä mielestäsi Raamatun sana karkottaa ihmisiä sinun uskonnostasi. Hyvä niin, emmehän halua mitään ihmismielen mukaista uskontoa, jossa on ihmisoppeja vaan uskovia, jotka perustuvat Jumalan sanalle, Jeesuksen opetuksille.
Höpö höpö taas. Juttelit pitkän tovin siitä, kuinka uskova, eli minä, ei saa pitää uskoaan piilossa. Sitten yhtäkkiä en ollut enää uskova, ja kun huomasit virheesi, kaikilla on tämä perisynti.
Sulla tässä se ongelma on, kun selittelet niitä näitä.

Totta vai? Lukeeko Raamatussa, että vuonna 2022 "..suurella osalla.. ".
Jeesus Kristus käski paljon asioita. Se, että poimit sieltä jotain, on sinun uskoasi, koeta jo hyvä ihminen ymmärtää!

Vasta sanoit jollekin toiselle keskustelijalle, että Sana on yhtä, jota seurataan. Olin jo kirjoittamassa, että samaa mieltä asiasta. Mutta nyt sitten onkin "minun" uskonto ja "sinun" uskonto. Ja tämä sinun uskonto on siis parempi ja enemmän oikeassa, vai? Miksi? Koska uskot sisälläsi olevan Pyhän Hengen, koska todisteena sait puhelimen, vai miten tää nyt menikään?
 
vierailija
Ai helvettiin? En ole menossa, koska Jeesuksen sovitustyön ansiosta olen saanut syntini anteeksi ja pääsen taivaaseen. Mutta sinä olet matkalla helvettiin, jos et ota Jeesusta vastaan.
Olen yhä useammin huomannut, että kiihkouskovaiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka elävät ahdasmielisesti ja kuvittelevat sen olevan jotenkin ylevää.

Meillä vapaamielisemmillä on paljon kivampi elämä :)
 
vierailija
Hirvittävää, mutta totta. Suljetko silmäsi totuudelta, koska se ei miellytä. Kiellätkö myös, että Suomessa ei ole huumeita ja valehtelet lapsille samaa. Sitten lapsesi ottavat huumeita kaverilta, kun eivät tiedä vaaroja, koska sinä et varoittanut niistä. Toimitko näin?
hourupää! suljen korvani ja silmäni sinun ja sinun kaltaistesi sepittämiltä uskonvalheilta. mistä sinä keksit nyt huumeet tähän yhteyteen?
en kiellä ja lapseni eivät ota huumeita koska olen varoittanut
 
vierailija
Olen yhä useammin huomannut, että kiihkouskovaiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka elävät ahdasmielisesti ja kuvittelevat sen olevan jotenkin ylevää.

Meillä vapaamielisemmillä on paljon kivampi elämä
Juurikin näin! Minä säälin kovasti uskossa olevia ihmisiä koska he jäävät monilta iloisilta asioita paitsi kun elävät koko ajan jonkun satuolennon tuomion ja koston pelossa
 
vierailija
Joo näin sen ulkopuolelta ja kuinka ihmiset ovat menossa sinne. Oli kauhea näky. Olen myös kuullut ihmisiä, jotka ovat käyneet siellä kuoltuaan, mutta heidät on elvytetty tai Jumala on antanut vielä mahdollisuuden. Jokainen kertoo samanlaisia yksityiskohtia, kuin itsekin koin. Pimeyden läsnäolo, ihmisten huudot ja tuska, joka murtaa sydämen. Itkin lattialla, kun sain sen näyn. Sain nähdä sen, että jaksaisin julistaa evankeliumia mahdollisimman monelle.
älä pelkää hyvä mies

zeus lähetti minulle äskön totuusviestin jossa näkyi vain iloisia ja nauravaisia ihmisiä menossa helvettiin saunomaan

mukana oli pyyhkeet, vihdat, lavatolkulla keppanaa, makkaraa ja sinappia

-elämä on saunomista varten-
 
vierailija
Olen yhä useammin huomannut, että kiihkouskovaiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka elävät ahdasmielisesti ja kuvittelevat sen olevan jotenkin ylevää.

Meillä vapaamielisemmillä on paljon kivampi elämä

Näin on.
JOS taivas olisi olemassa, joutuisi kuuntelemaan 24/7 näitä kiihkouskovaisten juttuja.
Siinä rupeaisi varmasti toivomaan ensimmäisen tunnin kohdalla, että olisi valinnut Helvetin.
 
Höpö höpö taas. Juttelit pitkän tovin siitä, kuinka uskova, eli minä, ei saa pitää uskoaan piilossa. Sitten yhtäkkiä en ollut enää uskova, ja kun huomasit virheesi, kaikilla on tämä perisynti.
Sulla tässä se ongelma on, kun selittelet niitä näitä.

Totta vai? Lukeeko Raamatussa, että vuonna 2022 "..suurella osalla.. ".
Jeesus Kristus käski paljon asioita. Se, että poimit sieltä jotain, on sinun uskoasi, koeta jo hyvä ihminen ymmärtää!

Vasta sanoit jollekin toiselle keskustelijalle, että Sana on yhtä, jota seurataan. Olin jo kirjoittamassa, että samaa mieltä asiasta. Mutta nyt sitten onkin "minun" uskonto ja "sinun" uskonto. Ja tämä sinun uskonto on siis parempi ja enemmän oikeassa, vai? Miksi? Koska uskot sisälläsi olevan Pyhän Hengen, koska todisteena sait puhelimen, vai miten tää nyt menikään?
Niin puhuin, kuinka Raamatussa sanotaan, että ei voi olla piilo kristitty. Siihen aloit kommentoida niin Raamatun vastaisia mielipiteitä, vääristelit sanojani ja panettelit jolloin ajattelin, että tämä ihminen ei voi olla uskossa, kun käytös on niin Jumalatonta. Hedelmästä puu tunnetaan. En tiedä kuka kirjoittaa minkäkin viestin, vaan vastaan jokaiseen viestiin yksittäin.

En ole puhunut perisynnistä. Taas laitat sanoja suuhuni. Raamatussa ei puhuta perisynnistä vaan sanotaan, että "jokainen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla." Perisynti on ihmisioppi.

Meidän on tarkoitus noudattaa kaikkia Jeesuksen opetuksia. Ennen kaikkea Pyhän Hengen voimassa. Mistä tunnisti Raamatussa Jeesuksen seuraajat? Pyhän Hengen voimasta. Onko sinulla Pyhän Hengen voimaa, vai puhutko vain?

1.Korint. 4 [19] Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. [20] Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

Apt. (1:8): ”Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.”

2.Piet. 1:3 Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille hänen tuntemisensa kautta kaiken, mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon. Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan

Markus 16:17 Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 18 nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.”

Elätkö näitä kohtia todeksi? Jos et tämä pätee sinuun:
2. Timoteuskirje 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
 
Olen yhä useammin huomannut, että kiihkouskovaiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä ja pahoja ihmisiä, jotka elävät ahdasmielisesti ja kuvittelevat sen olevan jotenkin ylevää.

Meillä vapaamielisemmillä on paljon kivampi elämä
Juurikin näin! Minä säälin kovasti uskossa olevia ihmisiä koska he jäävät monilta iloisilta asioita paitsi kun elävät koko ajan jonkun satuolennon tuomion ja koston pelossa
älä pelkää hyvä mies

zeus lähetti minulle äskön totuusviestin jossa näkyi vain iloisia ja nauravaisia ihmisiä menossa helvettiin saunomaan

mukana oli pyyhkeet, vihdat, lavatolkulla keppanaa, makkaraa ja sinappia

-elämä on saunomista varten-
Erittäin totta!
Onko sinulla ilo ja rauha, joka ei riipu olosuhteista, eikä tarvitse pelätä sotaa tai koronaa? Onko sinulla täysi terveys ja voima parantua kaikista sairauksista? Kestääkö elämäsi turva tapahtuipa mitä tahansa? Toimiiko elämäntapasi ukrainalaisilla ja afrikan slummissa, kestääkö se sodan, koronan tai köyhyyden keskellä? Jeesus Kristus kestää mitä tahansa ja antaa ilon, rauhan, voiman ja terveyden. Minun elämäni on todiste tästä.
 
vierailija
Niin puhuin, kuinka Raamatussa sanotaan, että ei voi olla piilo kristitty. Siihen aloit kommentoida niin Raamatun vastaisia mielipiteitä, vääristelit sanojani ja panettelit jolloin ajattelin, että tämä ihminen ei voi olla uskossa, kun käytös on niin Jumalatonta. Hedelmästä puu tunnetaan. En tiedä kuka kirjoittaa minkäkin viestin, vaan vastaan jokaiseen viestiin yksittäin.

En ole puhunut perisynnistä. Taas laitat sanoja suuhuni. Raamatussa ei puhuta perisynnistä vaan sanotaan, että "jokainen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla." Perisynti on ihmisioppi.

Meidän on tarkoitus noudattaa kaikkia Jeesuksen opetuksia. Ennen kaikkea Pyhän Hengen voimassa. Mistä tunnisti Raamatussa Jeesuksen seuraajat? Pyhän Hengen voimasta. Onko sinulla Pyhän Hengen voimaa, vai puhutko vain?

1.Korint. 4 [19] Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. [20] Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

Apt. (1:8): ”Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te olette minun todistajani Jerusalemissa, koko Juudeassa ja Samariassa ja maan ääriin saakka.”

2.Piet. 1:3 Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille hänen tuntemisensa kautta kaiken, mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon. Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan

Markus 16:17 Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, 18 nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä tulevat terveiksi.”

Elätkö näitä kohtia todeksi? Jos et tämä pätee sinuun:
2. Timoteuskirje 3:5
heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
.. Johon taisin vastata, että Raamatussa sanotaan, että voi olla "piilokristitty". Vuorisaarna. Tosin piilokristitty ei ole oikea termi tässä kohtaa. Raamatussahan ei taida olla sellaista termiä, vaan se on ihmisen keksimä termi. Muistutuksena:
Tee hyvät teot ja rukoilu salassa, ei julkisesti ihailun toivossa (Matt. 6:1-6)
Paastotkaa salassa, ei julkisesti ihailun toivossa (Matt. 6:16-18)

Okei, käytin eri termiä. Yleensä puhutaan perisynnistä, kun puhutaan ihmisten ja uskovien synnistä. Käytä, mitä termiä haluat, mutta asia ei muutu.

En edelleenkään vääristellyt, kerroin, miltä kuulostat. Ehkä se saattoi mielestäsi kuulostaa panettelulta. Mikset vain sanonut, että se ei ole tarkoituksesi, vaan aloit syyttää minua syntiseksi ja valehtelijaksi ja nyt vielä Jumalattomaksi.
Kyselin, että kaiken tuon solvaamisesi jälkeen vielä kuuntelisin, tai kukaan kuuntelisi, sinua, johon otit asenteen, että ei ole sinun vastuullasi. Otit kuitenkin tehtäväksesi tämän julistuksen. Vaikka kuunteleminen ei olisi sinun vastuulla, niin se, mihin suuntaan johdatat, on. Piste.

Kokoajan kerrot täällä muille, kuinka heidän tapansa toimia on huono ja sinun hyvä. Kerrot, että sisälläsi on Pyhä Henki.
Ehdottaisin, unohda itsesi ja keskity siihen Pyhään Henkeen.
Oon muuten antanu sulle aiemminkin vinkkejä täs julistushommassa, mutta ohitat kaiken. Aiheutat riitaa ja syyttelet siitä toisia. Kerrot, että sinä pääset Taivaaseen, joku toinen ei. Että sulla on usko, toisella ei. Se Jumalan sana ei oikeen tuu läpi. Koska kerrot, mitä sulla on ja muilla ei, se kuulostaa kerskumiselta. Johon muuten hait Raamatusta tukea, että niin pitää tehdä ja jonka myös kumosin. (Huomaa, että me ollaan näissä asioissa molemmat oikeassa, kun hyväksyt sen nk ristiriitaisuuden)

Sussa näkyy toi ulkokuori, sisältö on vähän hukassa. Jos olisin uskossani heikompi, niin minun tulisi karttaa sinua. Siinä olet oikeassa.
 

Yhteistyössä