Jeesus tulee pian. Oletko valmis?

Uskovaiset ovat aiheuttaneet paljon pahaa ihmisille.
Ei ole mahdollista, koska kun seuraa Jeesusta täytyy totella myös Hänen käskyjään, kuten rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Ihminen, joka kuuluu kirkkoon tai väittää olevansa kristitty ei välttämättä ole oikeasti kristitty. Raamatun mukaan kristitty on se, joka on ottanut Jeesuksen vastaan elämänsä Herraksi. Silloin täytyy myös totella Häntä, eikä voi tehdä pahaa. Hedelmästä puu tunnetaan.
 
vierailija
Ihmiset, jotka pitävät itseään "hyvinä" eivät kelpuuta Jeesusta, koska ovat ylpeitä. Monesti joutuu nöyrtyä, että Jeesus Kristus kelpaa. Ylpeys on yksi pahimmista synneistä.
Aika moni uskossa oleva kärsii ylpeydestä ja oikeassa olemisen tarpeesta. Mutta moni on myös uskoon tulemisen myötä saanut mt-diagnoosin, mitä aikaisemmin ei ole ollutkaan. Ihan ylpeydellä en tätä lähtisi selittämään. Mielestäni tässä on vaikutteita myös jonkin asteisella uskoon tulemisen painostuksella, mikä edesauttaa muutoinkin herkkää ja murenevaa mieltä.
 
Aika moni uskossa oleva kärsii ylpeydestä ja oikeassa olemisen tarpeesta. Mutta moni on myös uskoon tulemisen myötä saanut mt-diagnoosin, mitä aikaisemmin ei ole ollutkaan. Ihan ylpeydellä en tätä lähtisi selittämään. Mielestäni tässä on vaikutteita myös jonkin asteisella uskoon tulemisen painostuksella, mikä edesauttaa muutoinkin herkkää ja murenevaa mieltä.
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kyllä se on ylpeyttä. Tällainen ihminen yrittää kokoajan tehdä, suorittaa ja pönkittää itsetuntoaan jotenkin. Nöyryys on sitä, että myöntää Jumalalle en ole toiminut oikein, itse olen toiminut väärin. Silloin saa kokea Jumalan armon, joka parantaa herkänkin ihmisen. Kun itsetunto ei perustu omiin tekoihin vaan Jumalan ansaitsemattomaan rakkauteen niin mieli eheytyy, eikä tarvitse pelätä virheitä ja yrittää olla aina oikeassa.
 
vierailija
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta kyllä se on ylpeyttä. Tällainen ihminen yrittää kokoajan tehdä, suorittaa ja pönkittää itsetuntoaan jotenkin. Nöyryys on sitä, että myöntää Jumalalle en ole toiminut oikein, itse olen toiminut väärin. Silloin saa kokea Jumalan armon, joka parantaa herkänkin ihmisen. Kun itsetunto ei perustu omiin tekoihin vaan Jumalan ansaitsemattomaan rakkauteen niin mieli eheytyy, eikä tarvitse pelätä virheitä ja yrittää olla aina oikeassa.
Luulisi, että elämässä turpaan saaneella ei juurikaan olisi ylpeyttä jäljellä vaan roppakaupalla nöyryyttä?
 
vierailija
Ei ole mahdollista, koska kun seuraa Jeesusta täytyy totella myös Hänen käskyjään, kuten rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Ihminen, joka kuuluu kirkkoon tai väittää olevansa kristitty ei välttämättä ole oikeasti kristitty. Raamatun mukaan kristitty on se, joka on ottanut Jeesuksen vastaan elämänsä Herraksi. Silloin täytyy myös totella Häntä, eikä voi tehdä pahaa. Hedelmästä puu tunnetaan.
Vau, sinähän olet pahempi kuin Echo ja se on paljon se :D
 
Luulisi, että elämässä turpaan saaneella ei juurikaan olisi ylpeyttä jäljellä vaan roppakaupalla nöyryyttä?
Raamatun mukaan ylpeys ei ole pelkästään sitä, että pitää itseään muita parempana vaan myös itsekeskeisyys ja oman mielipiteensä korottaminen. Niinhän sitä luulisi, että oppisi nöyryyttä mutta yleensä kun juttelee mt-ongelmaisten kanssa he ovat käpertyneet omiin ajatuksiin ja itsesääliin. Nöyrä ihminen on valmis kuuntelemaan muita, oppimaan uutta ja luopumaan omasta mielipiteestä, eikä tuijota aina itseään. Tällainen ihminen menestyy paremmin elämässä.
 
Vau, sinähän olet pahempi kuin Echo ja se on paljon se
Näin Raamatussa sanotaan. Myös, että Jumala on valkeus, eikä Hänessä ole pimeyttä. Jos seuraa Jeesusta ei voi elää pimeydessä. Se joka tekee syntiä ei ole Jumalasta, vaan on silloin Saatanasta. Teoista siis näemme ketä jokainen seuraa.
Valkeus=hyvyys, totuus, rakkaus
Pimeys=pahuus, valhe, synti
 
Spartta, oletko mies vai nainen?

Ja mitä seurakuntaa edustat?

Älä huoli, sua ei noilla tuntomerkeillä tunnisteta.
En pelkää, että minut tunnistetaan. Voin vastata kun ystävällisesti kysytään. Ei ole velvollisuutta jokaiselle vastata etenkään riidan haluisille. Olen mies.

Edustan Jeesuksen Kristuksen ruumista eli seurakuntaa. Paikallis seurakunta johon kuulun on Lahden Kääntöpiiri, vähän niinkuin helluntaiseurakunta. Se on harhaoppi ja uskonnollisuutta, että joku edustaa evlut, helluntai tai vapaakirkkoa. Jeesuksen Kristuksen ruumis on yksi ja jokainen edustaa, kuuluu siihen ja olemme samaa perhettä kaikki uskovat. Lisäksi on vain yksi oppi, joka on Jumalan sana. Ihmiset muodostaa kuppikuntia, omia oppejaan ja raja-aitoja uskovien välille. Nämä ovat harhaoppeja.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Enhän mä tommoista sanonut. Nyt tuli jo toinen vääristely. Eli miten sen sanoit, väärä vala lähimmäisestäsi. Sulla on aika paljon sovitettavaa tälle illalle.

Nojoo. Sul on varmaan vilpitön mieli. Epäilen sitä itse, mut sähän sen sen sun sydämessäs tiedät.
Sä näet sen tässä ketjussa, kui saarnaaja on vastuussa. Kun opetat. Tulet paikalle ja sanot, et Jesse tulee. Joku heittää herjaa, jne tavallista. Mä aloin haastaa sua, sä suutuit. Ja aloit lyömään raamatulla plus noi muut, josta jo mainitsin. Eli kun ihminen lähenee Jumalaa, paholainen tulee paikalle. Nyt, kun sä opetat negatiivisella tavalla, niin eihän kukaan kuulija halua kuunnella. Ne kääntyy kauemmas. Sun pitää kysyy itseltäs, jos oot vilpitön, et oikeestikko ne sun sanat saa jyvän itään.
Ja kyllä, olet vastuussa teoistasi.

Mä en tosissaan keksiny tota juttuu itse, vaan se on jokin jostain, kun luin. Mä en opettele Raamatun lauseita, mä opettelen sisältöä. Jos sä meinaat opettaa lauseilla, sun täytyy osata jokanen lause. Mä puhuin sut pussiin kahdesti ihan vaan jakamalla loput kappaleesta, jotka googletin. Et sä tommosella käännytä ketään. Mut sul on se vastuu. Mä oon jutellu sun kaltasten kans jo ennen, ku luin Raamattua. Ja aika heikoille lauseiden opiskelijat jää. Raamatusta löytyy meinaan ihan kaikki.

Mä koetan ettii jossain vaiheessa ton saarnaaja/opettaja-jutun. Mihin kirkkoon sä kuulut?
siis mihin perustuu toi et paholainen tulee lähelle kun lähestyy jumalaa? et jos on lähellä jumalaa myös paholainen on lähellä?
 
vierailija
Tämä paljastaa vain sen, että et ole "uudesti syntynyt." Kun tulee uskoon saa Pyhän Hengen ja voiman seurata Jeesusta. Olet, ehkä ajatellut, että kun uskot Jeesuksen olevan olemassa, niin silloin olet uskova. Näin asia ei ole. Olet uskova, kun pyydät Jeesusta antamaan syntisi anteeksi ja tulemaan elämääsi. Silloin uudesti syntyy ylhäältä. Silloin olet oikea kristitty.
millanen olo sulla on kun heräät?.
 
vierailija
Ei ole mahdollista, koska kun seuraa Jeesusta täytyy totella myös Hänen käskyjään, kuten rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Ihminen, joka kuuluu kirkkoon tai väittää olevansa kristitty ei välttämättä ole oikeasti kristitty. Raamatun mukaan kristitty on se, joka on ottanut Jeesuksen vastaan elämänsä Herraksi. Silloin täytyy myös totella Häntä, eikä voi tehdä pahaa. Hedelmästä puu tunnetaan.
Ei perustu Raamattuun, eli harhaoppi. Päinvastoin kun lähestyy Jumalaa tai on lähellä Jumalaa niin silloin paholainen on kyllä kaukana.
niin mut tuleeko paholainen niin kauan kuiskuttamaan korvaan kunnes on täysin jumalan oma?. ja sitä schaissea voi kestää vuosia.
 
niin mut tuleeko paholainen niin kauan kuiskuttamaan korvaan kunnes on täysin jumalan oma?. ja sitä schaissea voi kestää vuosia.
Paholainen tulee kuiskuttaa korvaan niin kauan kuin olet maanpäällä. Siksi Raamatussa käsketään vastustaa paholaista, rukoilemaan ja lukemaan Raamattua, että kestäisit houkutukset ja tietäisit totuuden niin sinua ei pysty huijata. Saatana on kaikkien valheiden isä. Hän on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus Kristus on tullut tuomaan yltäkylläisen elämän.
 
Missäs te riitapukarit ootte oppineet saaneet?
Jos tarkoitat minua ja on tullut vaikutelma, että riitelisin niin joudun tunnustaa toimineeni väärin ja pyydän anteeksi. Uskova ei saa riidellä. Kuitenkaan se ei muuta totuutta, eikä anna kenellekään oikeutta toimia väärin. Jumalan sana on totuus ja joka sitä vääristelee joutuu vastuuseen Jumalan edessä. Jatkossa yritän selittää ystävällisemmin ja annan anteeksi kaikille, jotka minua ovat haukkuneet tai toimineet väärin minua kohtaan. Meidät on kutsuttu rauhaan keskenämme.
 
vierailija
Paholainen tulee kuiskuttaa korvaan niin kauan kuin olet maanpäällä. Siksi Raamatussa käsketään vastustaa paholaista, rukoilemaan ja lukemaan Raamattua, että kestäisit houkutukset ja tietäisit totuuden niin sinua ei pysty huijata. Saatana on kaikkien valheiden isä. Hän on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan, mutta Jeesus Kristus on tullut tuomaan yltäkylläisen elämän.
mut mitä jos on täyttynyt pyhällä hengellä joka on täyttä rakkautta? siis henkinen hyvinvointi nousee korkeuksiin ja kaikki on elämässä kaunista ja sydän on riemua täynnä. ja sellasta riemua kun tietää jumalan olevan totta ja polvistuu rukoukseen. sydän ja ruumis on täysin vetreä rakkauden voimasta pää täyttyy iloisista ajatuksista ja sydän rakkaudesta. mut mitä tapahtuu jos oman mokan takia menettää pyhän hengen. koska minä sorruin hirvittävään valheeseen annoin itsestäni valheellisen kuvan ja ylpistyin ja kerskasin ja kuvittelin et vain minä tiedän kaiken ja hermostuin kun en kyennyt hallitsemaan keskustelua ja en suvainnut enempää erimielipiteitä. ni joo sydän tyhjeni se kaunis hävisi ja tuli myrkyllinen käärme puhumaan hirveyksiä. juttelin kaverin kanssa oluen lomassa ja se sanoi et ne on välitilaan jääneitä henkiä ja mä aistisin ne. ongelmaa ei ole tuttujen kanssa. mut negatiivinen energia kulkee kauttani tuntemattomien kanssa siihen haluisin muutoksen ja anteeksi annon ja et se helvetti loppuis pääni sisältä. olin kaksiviikkoa juomatta ja huomasin et se pieni toivon kipinä on olemassa oli hiljaisuus ja rakkauden tuoma ujous se oli ihanaa aikaa. sit tosiaan tapasin seurakuntatyöntekijän. joka sanoi et olis toivonut lapsia mutta jumala ei halunnut et löytää miehen vasta kun ei voi tulla enään raskaaksi ja sanoi että on tyytyväinen siihen. mut kyl me tarvittais jeesusta ajamaan pahat henget pois. koska se kuiskuttelu pahuuden tuomana on puuttumista ihmisen mieleen ja ei vapaata tahtoa niinkuin status quo sen vaatii. täytyy saada rakkauden balanssi maanpäälle asap. koska valon on lisäännyttävä. valonen mieli tekee vapaanvalinnan yhtään ylimääräistä supatusta kuulematta ja se on reilu peli. ei ole mitään järkeä että ihmisiä piinataan vuosia. täytyy tulla rauha. esim moni joka kuulee pahoja ääniä sanoo jo riittää tää helkatti.
ainiin sorruinhan mä ahneuteenkin. kun keräsin haaremeita ja jakelin valtakuntia "rakatetuolleni" toimin täysin häpeällisesti ja kaipaan anteeksi antoa.
 
Missäs te riitapukarit ootte oppineet saaneet?
Joka päivä luen Raamattua ja pyydän Pyhää Henkeä opettamaan ja puhumaan sanan kautta. Lisäksi kuuntelen seurakunnassa ja YouTubessa sanan opetusta, jonka aina koettelen kun kuuntelen. Opetuksessa hyvä ohjenuora, että hedelmästä puu tunnetaan. Eli älä kuuntele opettajaa, joka elää synnissä tai ei ole Pyhän Hengen voimassa ja ei näy hengen hedelmää. Kuuntele opettajaa, joka on kuten Paavali, eli on Pyhän Hengen voimassa, näkyy hengen hedelmä, ihmeet ja merkit seuraavat, sekä pystyy todistetusti näyttää, että mitä Hän sanoo löytyy Raamatusta ja on tuottanut tuloksia ihmisten elämissä.
 
mut mitä jos on täyttynyt pyhällä hengellä joka on täyttä rakkautta? siis henkinen hyvinvointi nousee korkeuksiin ja kaikki on elämässä kaunista ja sydän on riemua täynnä. ja sellasta riemua kun tietää jumalan olevan totta ja polvistuu rukoukseen. sydän ja ruumis on täysin vetreä rakkauden voimasta pää täyttyy iloisista ajatuksista ja sydän rakkaudesta. mut mitä tapahtuu jos oman mokan takia menettää pyhän hengen. koska minä sorruin hirvittävään valheeseen annoin itsestäni valheellisen kuvan ja ylpistyin ja kerskasin ja kuvittelin et vain minä tiedän kaiken ja hermostuin kun en kyennyt hallitsemaan keskustelua ja en suvainnut enempää erimielipiteitä. ni joo sydän tyhjeni se kaunis hävisi ja tuli myrkyllinen käärme puhumaan hirveyksiä. juttelin kaverin kanssa oluen lomassa ja se sanoi et ne on välitilaan jääneitä henkiä ja mä aistisin ne. ongelmaa ei ole tuttujen kanssa. mut negatiivinen energia kulkee kauttani tuntemattomien kanssa siihen haluisin muutoksen ja anteeksi annon ja et se helvetti loppuis pääni sisältä. olin kaksiviikkoa juomatta ja huomasin et se pieni toivon kipinä on olemassa oli hiljaisuus ja rakkauden tuoma ujous se oli ihanaa aikaa. sit tosiaan tapasin seurakuntatyöntekijän. joka sanoi et olis toivonut lapsia mutta jumala ei halunnut et löytää miehen vasta kun ei voi tulla enään raskaaksi ja sanoi että on tyytyväinen siihen. mut kyl me tarvittais jeesusta ajamaan pahat henget pois. koska se kuiskuttelu pahuuden tuomana on puuttumista ihmisen mieleen ja ei vapaata tahtoa niinkuin status quo sen vaatii. täytyy saada rakkauden balanssi maanpäälle asap. koska valon on lisäännyttävä. valonen mieli tekee vapaanvalinnan yhtään ylimääräistä supatusta kuulematta ja se on reilu peli. ei ole mitään järkeä että ihmisiä piinataan vuosia. täytyy tulla rauha. esim moni joka kuulee pahoja ääniä sanoo jo riittää tää helkatti.
ainiin sorruinhan mä ahneuteenkin. kun keräsin haaremeita ja jakelin valtakuntia "rakatetuolleni" toimin täysin häpeällisesti ja kaipaan anteeksi antoa.
Kun lankeaa syntiin kannattaa tunnustaa se niin saat anteeksi, sen Raamattu lupaa. Sitten pyrit tekemään parannusta, lopeta se synti ja rukoile siihen voimaa. Pyydä myös muilta uskovilta rukousta. Mieli täytyy uudistaa Jumalan sanalla, koska totuus tekee sinut vapaaksi. Eli muuta ajatuksesi ja mielipiteesi Raamatun mukaiseksi, joka on loppu elämän prosessi. Poista elämästäsi väärät asiat ja ihmiset, jotka tuovat Raamatun vastaisia mielipiteitä ja opetuksia. Lisäksi sinun ehkä täytyy vapautua pahoista hengistä. Joku uskova saattaa väittää, että uskovassa ei ole pahoja henkiä, mutta minä itse olen vapautunut useasta uskoon tulon jälkeen. Eikä Raamatussa sanota, että uskovassa ei voi olla riivaajia. Se on raju prosessi, jossa tarvitset muiden uskovien apua ja rukousta. Etsi uskova joka on valmis käskemään ne pahat henget pois sinusta. Voit myös itse vastustaa ja käskeä niitä pois Jeesuksen nimessä. Voidaan vaihtaa yhteystietoja, jos tarvitset apua. Rukoilen puolestasi.
 
vierailija
Kun lankeaa syntiin kannattaa tunnustaa se niin saat anteeksi, sen Raamattu lupaa. Sitten pyrit tekemään parannusta, lopeta se synti ja rukoile siihen voimaa. Pyydä myös muilta uskovilta rukousta. Mieli täytyy uudistaa Jumalan sanalla, koska totuus tekee sinut vapaaksi. Eli muuta ajatuksesi ja mielipiteesi Raamatun mukaiseksi, joka on loppu elämän prosessi. Poista elämästäsi väärät asiat ja ihmiset, jotka tuovat Raamatun vastaisia mielipiteitä ja opetuksia. Lisäksi sinun ehkä täytyy vapautua pahoista hengistä. Joku uskova saattaa väittää, että uskovassa ei ole pahoja henkiä, mutta minä itse olen vapautunut useasta uskoon tulon jälkeen. Eikä Raamatussa sanota, että uskovassa ei voi olla riivaajia. Se on raju prosessi, jossa tarvitset muiden uskovien apua ja rukousta. Etsi uskova joka on valmis käskemään ne pahat henget pois sinusta. Voit myös itse vastustaa ja käskeä niitä pois Jeesuksen nimessä. Voidaan vaihtaa yhteystietoja, jos tarvitset apua. Rukoilen puolestasi.
religius hippie deletoi mun kommentin instagramissa ja sanoi et ei kaikki jotka sanoo jeesus usko siihen ja jopa devilkin uskoo jeesukseen. se sai mut miettimään jos paholainenkin uskoo jeesukseen. ni pitäisikö langeneidenkin enkelien saada armo yllensä ja kokea jumalan rakkaus ja valo. ku ehkä ne tekee pahoja sen takia kun eivät ole saanneet taivaasta heitettyinä armoa kokea uudestaan. niin siksi haluavat ihmiset pois jumalan luota? mut jos meillä kaikilla luoduilla on mahdollisuus pelastua ni kuinka moni langenut kokisi helpotusta vaellettuaan vuosia pimeydessä valheessa ja kurjuudessa jossa ei ole mitään hyvää. vallan sokaisemina emme kuule järkipuhetta kuin se pitäisi vaan olemme itseämme täynnä. mä tiedän et paholainen on kiero ja täynnö valhetta ja katkeruutta agressiivisuuta ja likaista energiaa täynnä oleva musta aukko. mut voiko sille koskaan antaa anteeksi? ehkä se kurjuus tosiaan loppuisi ja pimeys jos kaikki me saisimme anteeksi ja tunnustaisimme että jumala on herra ja kaikki viisas ja tietää mikä on oikein ja haluaa poistaa kaikkien sydämmestä vääryyden. mut kaikille pitäis antaa tsäänssi korjata tapansa. koska eiks se olisi jumalallekkin ylpeyden aihe että kaikki tuhlaaja pojat palaavat hänen tykönsä oikeeseen kotiinsa jossa vallitsee ikuinen rakkaus.
ja aina ei voi tosiaan tehdä niinkuin itse tahtoo. koska jumalan tie on viisas ja omalla tiellä kurittomana voi vallita pimeys joka häikäisee kuvittelemaan itsensä suureksi joka turmelee sielun ja se muuttuu pimeydeksi ja pimeydessä ei ole kenelläkään kivaa elää rakkaudetta.
siksi armo pitäisi tulla kaikille luoduille jotka pyrkivät jumalaa kohden ja ketään ei jätettäisi pimeyteen yksin kärsimään. tietenkin jos jumala haluaa että menee helkattiin vailla mahdollisuutta parannukseen hänen sanansa on laki. tää on vaan mun mietintää että kaikessa kieroudessaan jokainen haluaisi jumalan luo koska siellä on ikuinen riemu eikä se ole väärin palvella herraa jumalaa.
ja jos se agressiivinen ääntely ei lopu paholainen valitkoon tiensä. joka on pimeys. haluaako olla pahnapohjimmainen mutta edes hippunen valoa sydämnessä ja ehkä anteeksi annon saaneena. jumala voi ainoastaan tietty antaa armon.. mä itsen toivon että me kaikki saataisiin rakkauden armo ja anteeksi anto jopa aamuruskon poijalle koska jos aamuruskon poika saisi mahdollisuuden parantaa tapansa ehkä pimeys loppuisi kokonaan maailmasta? koska tyhmähän se olisi jos ei nöyrtyisi ja viettäisi iäisyyden pimeydessä. ainoa todellinen valta on jumalalla ja rakkaudessa on voima. pimeydessä ei ole kuin pelkoa ja alhaista voimaa
mut mä itse haluan sieltä pois ja agressiivisuuden luomista peloista voin vain rukoilla että jumala antaisi anteeksi ja helkatti loppuisi ja rauha laskisi.
tarvitsen anteeksi antoa kipeimmin maanpäällä. anteeksi kaikki valheeni ja rumuuteni mitä olen tuonnut. tänne hänen valtakuntaansa. anteeksi sitä että on rikollinen mieli ja turmeltunut synteihin. toivon että myös minä saisin anteeksi.

mut väkivallan ja pimeyden on loputtava. se vaatii että jokainen korjaa tapansa eikä toista houkuttele pimeyteen se on väärin ja suuri synti. paljon korjattavaa. mut rakkauden tiellä on niin kaunista ja se kuinka kaunis ja rakas taivaan isä on. ja se on kaunista jos antaa armon mulle pahalle pojallekkin. tietä pelastukseen kaipaan ja tarviin suuren anteeksi annon. tie totuus ja iänkaikkinen elämä ja rakkaus. anteeksi isä että olen sinua vastaan niin pahoin rikkonut. olet rakas. ota minutkin takaisin kun sen aika on. anteeksi että valheillani rikoin rakkautta. kasvoin kieroon.
 

Yhteistyössä