Jatkuvaa kiusaamista eron jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Onko muilla samanlaista riesaa ex-anoppina tai ihan eksänä?
Erottu on lasten isän kanssa ja lapset pieniä. Mun ex-anoppi puuttuu joka asiaan, mulle ei suoraan sano mitään eikä edes puhelimeen vastaa, mutta käynyt mm. lasten hoitopaikassa jauhamassa paskaa ja yrittänyt vihjata että olen huono äiti (syytä tähän ei ole, tässä on kyse siitä että sais lapset olemaan isän kanssa vuoroviikoin, vaikkei se ole hyvä tässä tilanteessa). Ennen eroakin oli sillä tapana puuttua kaikkiin asioihin.

Menossa myös lastenvalvojalle isän kanssa. Mä kuulemma omin lapset yms. isän mielestä. Lapset asuvat mun luona, eikä isä tähän asti ole kiinnostunut näkemään niitä kuin joka toinen viikonloppu (eikä ennen eroakaan niistä huolehtinut pahemmin). Muutenkaan ei halua nähdä lapsia sen useemmin esimerkiksi viikolla tai pidennettyinä viikonloppuina, kuulemma siksi koska joutuu maksaan niistä elatusmaksuja yhtä paljon kuitenkin. Ei edes noiden isäviikonloppujen välillä soita lapsille tai kysy niiden kuulumisia.

Mutta nyt silti vuoroviikoin ne kuulemma pitäisi saada, vaikka on puhuttu jo lastenvalvojien yms. kanssa, ettei se ole hyvä ratkaisu. Syy miksi haluaisi vuoroviikoin, on se kuulemma että sillä on oikeus olla lastensa kans yhtä paljon kuin mulla. Keksii kaikkea paskaa että lapset ei muka halua asua mun kanssa yms (Molemmat lapset alle 4v).

Isä haluaa estää lapsia muuttamasta toiselle paikkakunnalle mun kanssa (opiskelemaan lähtisin lähivuosina), syytä kysyessä "koska mä sanon niin". Ei suostu edes kirjoittamaan alle paperia, että saatais lapsille passit ja päästäis kesälomareissulle. Siihen syy oli se, että kun minä en suostu vuoroviikoin-järjestelyyn, ei hänkään kirjota mitään paperia mitä mä haluan.

Kesälomalla myöskään ei halua kuulemma nähdä lapsia yhtään normaalia pidempää aikaa, kun se ois kuulemma turhaa, kun silti maksaa elareita (ja sekin on niin pieni summa sillä).

Onko tällasessa tilanteessa mitään tehtävissä, vai pakkoko tota kiusaamista on kestää vaan? Vituttaa kun se käyttää lapsia jatkuvasti mun kiusaamiseen, yhdessä välissä perui viikolla olleet tapaamisetkin kun en tehnyt niinku hän sanoo. Oikeuteenkin kuulemma ollaan nyt menossa.

Kokemuksia?

miten erositte? Mikäli halusit eron ja tuli miehelle yllätyksenä niin käytös on sitten tuollaista. Mikäli päädyitte yhdessä eroon niin sitten en ymmärrä. Mikäli sinulla uusi mies niin sekin selittää käytöstä. Ymmärrän kyllä, että ei nyt mukisematta päästä sinua muuttamaan toiselle paikkakunnalle, koska todellakin hänelläkin on oikeutensa vaikka se sinusta olisi kuinka kurjaa tahansa. Passit saat kyllä vaikka ei allekirjoittaisi kun selität että ei suostu allekirjoittamaan. Mikäli ei siis ole pelkoa että viet lapset pysyvästi ulkomaille. Minulla on ollut vuoroviikoin systeemi ja se on toiminut vaikka aluksi sitä kovasti vastustin. Mieti siis miksi sitä vastustat niin voimakkaasti. Miehestä voi hyvinkin löytyä vastuunkantaja kun on yksin lasten kanssa sitä ei voi tietää. Tärkeintä on kuitenkin muistaa että hän on lastesi isä ja lapsille korvaamaton eli et myöskään sinä voi omistaa lapsia vaan kyllä ne ovat teidän yhteisiä. Anopin voit jättää omaan arvoonsa ja älä siitä stressaa. Mieti nyt vain miten saatte lasten asiat sovittua ja ennenkaikkea ajattele niitä lapsia -älä itseäsi. Pienetkin lapset pärjää vuoroviikko systeemissä ja jos sovussa pystytte asiat hoitamaan sitä vähemmän vammautat lapsiasi eli älä puhu pahaa lapsille heidän isästään. Mikäli hän on heikko isä niin ole vahva äiti ja sinulla on varaa antaa hieman periksi.

Erosimme siksi, koska mies ei ottanut mitään vastuuta perheestään, ei hoitanut lapsia melkeen ikinä, myös petti, valehteli, oli peliongelma, käyttäytyi mua kohtaan väkivaltaisesti kännissä. Lähti reissuun yhtäkkiä yksin ja välillä jopa valehteli mihin lähti. Monta mahdollisuutta annoin ja lopulta jätin. Joten ei pitäis olla tullut yllätyksenä.

Aluksi hänelle oli jopa mun muuttaminen lasten kans ok. Mulla ei uutta miestä, eksällä kyllä uusi nainen (jolla myös lapset vuoroviikoin). Syy ei vaikuta vuoroviikoin-järjestelyn haluamiseen se, että haluais olla lasten kanssa, koska ei muuten suostu näkemään niitä kuin joka toinen viikonloppu (ja itseasiassa noista viikonlopuista yleensä toisen yön lapset tai ainakin toinen niistä on yökylässä eksän äidillä). Elatusmaksuista jaksaa jauhaa ja uskon että se olisikin yks syy, miksi haluaisi vuoroviikkojärjestelyn. Vasta pari kuukautta sitten alkanut yrittää saada lapsia vuoroviikoin luokseen, sitä ennen ei yhtään.

Minä en isästä ole lasten kuullen puhunut pahaa enkä puhu.

Hienoa, että et ole puhunut pahaa. Exälläsi tuntuu olevan aika paljon ongelmia, mutta kaiken ydin on tietysti se miten hoitaa lapset ja vaikka suostuisit viikko viikko järjestelyyn niin sen voi purkaa jos se ei suju. Toki siellä lastenvalvojan luona on syytä kartoittaa että onko elatusmaksut ainoa syy miksi haluaa lapset. Asiaa voi myös testata sillä, että jos tiedät mikä viikko ne nykyisen naisen lapset siellä on niin tarjoat juurikin toista viikkoa hänelle eli suostuuko silloin vai haluaako että lapset ovat samalla viikolla. Se taas että lapset olisi samalla viikolla voi olla lasten kannalta huono ajatus, koska eivät silloin saa niin paljon huomiota kuin ehkä tarvitsisivat. Lähde sinne lastenvalvojalle avoimin mielin ja selvitä sossujen kanssa miehen kyvyt ja motiivit ja päätä mielipiteesi sen jälkeen. Tuttua on tuo isovanhemmilla hoidattaminen, mutta itse suhtauduin siihen niin että kiva kun lapset oppii tuntemaan hyvin isovanhempansa, vaikka eihän se kivaa ollut kun heidän piti olla isänsä kanssa. Se kuitenkin loppui kun lapset kasvoivat ja heitä ei enää tarvinnut niin "hoitaa".

Yhteistyössä