++ Jatkolento Kolmossaarelta Plussamaahan ++

Heissan everybody! Täällä vielä roikutaan, eipä oo t-k-k ainakaan tänään vielä yllättänyt. Takapakkia tuli kyllä melko roimasti, kun miehen sperma-analyysissä selvis, että on liikaa epämuodostuneita siittiösoluja (??). Mies oli ihan down viikonlopun, mut kyllä se siitä onneksi sit piristy. Onhan meillä kuitenki yks ihana vekara jo ihan luomuna tullu, ettei tilanne nyt ihan toivoton voi olla. Mut eiköhän tää lisätutkimuksia ennusta.

Pudonneille haleja :hug: ja plussanneille tarrasukkia!! Ja Pantalaimonille onnittelut muodonmuutoksesta! :)
 
DoB
Moi kaikille ja terveisiä auringosta! Ihana reissu mutta on myös ihanaa olla kotona! Olipahan siellä lämmintä, huonoimmillaan +32 B)

Ensiksi paljon onnea plussanneille :heart: Olen tosi iloinen teidän puolesta :flower:

Mä tein testin kp 44 ja sain kuin sainkin hyvin selkeän plussan. Oli kyllä ihan huippufiilikset :heart: Se ilo ei tosin kauan kestänyt, kp 47 alkoi verinen vuoto ja ihan kamalat vatsakivut :'( Eli ei meille sitten kuitenkaan ole tulossa pientä :'( Oli kyllä aika kova pudotus. Eli siis, täällä eletään tällä hetkellä kp 7 ja ei kai se auta kun yrittää uudestaan.
 
DoB: Mukavaa, että teillä oli hieno reissu! =) Onnittelut myös plussasta, mutta samaan hengenvetoon suuren suuri lohtuhali :hug: ! Oliko tuo sitten ns. kemiallinen raskaus vai ihan oikea raskaus, joka meni kesken? Olen tosi pahoillani, oli se sitten kumpi tahansa! :(

Äippä-75: Kiitos onnitteluista! :flower: Harmi, että saitte huonoja uutisia. :hug: Onneksi teillä on loistava todiste kotona, että toivoa kuitenkin on! :heart:
 
Äippä-75 :hug: pahoittelut huonoista uutisista, mutta onneksi olet postiivisella kannalla! Tosiaan se varmasti tuo toivoa, kun on jo yksi lapsi ennestään, toivotaan että kaikki menee kuitenkin hyvin :heart:

DoB tervetuloa takaisin koti Suomeen! :wave: Onneksi teillä oli onnistunut reissu!
Voi, että! Sinä sitten plussasit, mutta meni kesken? :'( :hug: Olen todella pahoillani. Eikös sitä sanota, että yleensä aika pian tulee uudelleen raskaaksi, kun on mennyt kesken. Jos se nyt yhtään lohduttaa :/ :heart:
 
päiviä :wave:

taas oon tääl.. hoitelin vkl semmosta 4kk ikästä tyttöä :heart: se sulattaa sitten aina sydämmen kun sen näkkee.. =)
ja tääl yhtenä yön vihlas menkka maisesti tosi pahasti mutta eipäs sielt tullu mitää ja vielki on ihan valkosen väristä mitä tulloo :LOL:

ja jokaiselle naiselle tääl isot :hug: hyvän asian johdosta ja huonon asian johdosta..

ja kauhiasti kirjottelette.. ei sais hetkeekää olla pois.. muuten saa lukia 100 sivua tekstiä :LOL:
 
DoB
Kiitos Pantalaimon ja Jouskari-82 Kesken meni juu, käyn vielä tällä viikolla gynellä tarkistamassa, että kaikki on varmasti ok ajatellen uutta yritystä. Ei tässä nyt auta sitä liikaa miettiä, toivottavasti ensi kerralla menee paremmin :heart:
 
Äipällä on jännät paikat b :D d lisäsin sut tuonne testaajien penkkirivistölle :p
Mites muut, joilla kierto lähenee loppuaan, mitkä on fiilikset? Onko muita jotka suunittelee testaamista jollekin päivälle?! ;)
Tiigeri ei kyllä varmaan kauheesti lievitä vauvakuumeilua tuommoisen natiaisen hoitaminen :heart:

(.) täällä ei kyllä ole oikein mitään, ei ole olo sellainen että voisin antaa itselleni kauheesti toiveita raskaudesta. Tissit on hiukka kipeet ja maha paisunut, mut johtunee kun en viime vk käynyt jumpas ku olin kipee. Noh sunnuntaina testaus jos ei ennen sitä "t-k-k" tule kylään
 
Voi DoB, :hug: . Olen todella pahoillani... Voin vain kuvitella, kuinka surullinen olet ollut. Toisaalta, niin kuin Jouskari kirjoitti, otetaan se siltä kannalta, että kroppasi toimii kyllä ja tulet pian uudelleen raskaaksi, keskenmeno on vain luonnon tapa toimia, niin kauhealta kuin se tuntuukin. :hug: :heart:
 
hei naiset :wave:

tulin nostelemaan ja moikkaileen teitä :p

luulin jo tänää et ny räjähti paikat.. tuntu et vuotaa ku oulun koski.. mutta mitään ei näkyny.. muutakun valkosta :LOL:

nii ja mie testaan ystävänpäivänä :whistle:
 
Hei vaan!
masu kuulumisia täällä joku kyseli =) itselläni ei oo ollut ollenkaan pahoinvointia...ainakaan vielä...ehkä sen takia on epäileväinen olo että mahtaakohan siellä masussa mitään olla kun on kokoajan odottanut että koska se pahoinvointi alkaa :D väsyttää ja irvee nälkä tulee yhtäkkiä ja sit on pakko sada ruokaa. mulla on perjantaina varhaisultra jossa ne sydän äänet pitäis jo näkyä...että sitä jännäillen :heart:

Cristiina ja masu-asukki 6+4 :heart:

Ja koittakaahan saada hyvä plussa saalis tälle lennolle :heart: :heart:
 
Heippis!
DoB:lle pahoittelut tapahtuneesta :hug: ja puhaltelen koko läjälle paljon plussatuulia.
Valtavan pirtsakka olo on ollut itsellä, sekopäisintä tässä se, että ihan syyttä. Plussaa ei näy, ja olen ihan varma ettei ennen tätiä näykkään..Miestäkään ei näy, ja ikävä on kova.. sen lisäksi meidän pikkuisella on hirveä uhma päällä ja autoakin olen saanut korjailla ku otti poika ja hajosi |O Ja silti vaan myhäilyttää.. onkohan minun päähän osunu jokin... :kieh:
 
Dob isot halit :hug:

Täällä se varsinainen kuhina käy, itse käyn täällä välillä kurkkimassa ;)

Täällä on monella jännät paikat, täällä minulla kiakki varpaat ja sormet pystyssä plussan puolesta +++ :whistle:

Saas nähdä miten itsellä käy, en ole suuremmin miettinyt tai stressannut vauva-asiaa. Mieskin palasi eilen työ matkalta, onneksi, olikin jo kova ikävä.

:heart: :heart: :heart:
 
Cristiina uskon että sinun masuasukilla on varmsti kaikki loistavasti, vaikka ei sua kiusaakkaan oireilla. Mutta sehän on vain hienoa, jos ei olo huonoa oloa! :heart: Kiva kun kerroit kuulumisistasi ja onnea sinne varhais ultraan, varmasti ihana nähdä ja huomata, että sielä on todella ihmisen alku :flower: Myö täällä tullaan superplussa lentsikalla perässä +++++ :D

Onko Juibesta tai Heksusta kuulunut mitään, mikä on tilanne? Entäpäs meidän Hottis alka olee jo huima tuo kp luku :hug:

Maaruska mukavaa kun silloin tällöin piipahtelet täällä, ettet ihan taustalle jäänyt sittenkään ja olet saanut vauva-asiat stressittömiksi! :hug: Se on ihana tunne, kun toinen on ollut hetken kotoolta pois ja kerkee jo toista ikävöimään, niin mikä sen ihanampaa kuin ottaa toinen syleilyyn :heart: Ihania hetkiä teille ++++++++ ;)

Mivi :LOL: loistavaa jos on tollanen positiivinen fiilis, vaikka ympärillä ei ehkä niin hyvät "olosuhteet" fiilikselle olekaan :D

(.) täällä ei kyllä ole mitään oireita, paitsi tissit kipeet, niin kuin aina ennen "t-k-k:ta" joten en tipu korkeelta enkä kovaa jos se "t-k-k" saapuu lauantaina, mut olishan se ihanaa jos sunnuntaina pääsisi testaileen lussan! :p
 
Oho... ei meinaa näitä uusia sivuja tunnistaa :D . Hm... nyt toi fertilityfrriend sitten bongas mulle "oviksen" viime lauantaille. Jotain mahiksia vissiin olis raskautua kun "ovispäivänä" päästiin kuitenkin pupuileen, vaikkakin iltapäivällä. No joo, mä nyt en enää edes usko näihin mun ovulointeihin. Maaliskuussa sitten gynelle, ainakin saan esitellä sille hienot lämpökartat kolmelta kierrolta! :LOL:

Cristiina, vilkuttele masuasukille meidänkin puolesta! :wave: :heart:

Tsemppiä ja plussaa kaikille! +++++++ :whistle:
 
Asian vierestä: multa poistettiin kolme luomea maanantaina, niihin yhteensä kuusi tikkiä! Lekurin mukaan ei pitäisi sattua, mutta kyllä niitä alkoi pistelemään illalla, kun puudutusaineen teho loppui. Oli todella ikävä nukkua, kun tikit kiristi, eilen oli jo sitten parempi olo ja saatoin tehdä normaaleja asioita, miehellekin ostin lahjat San Valentinoksi (täällä se on iso juhla, tietenkin, Italiassa rakkaus on aina etusijalla, :LOL: ) ja synttäriksi.

Sain antibiottejakin kolmeksi päiväksi. Rupesin kyllä miettiin, että jos olisin sittenkin tullut raskaaksi la (no joo, tiedän, etten ole, mutta pitäähän sitä haaveilla), niin eihän tuosta puudutusaineesta/antibiooteista voi olla haittaa 2-4 päivää hedelmöityksen jälkeen. Ainakin itse luin jostain, että ennen alkion kiinnittymistä kohtuun, kun ei ole vielä edes alkiota vaan pelkkiä solujakautumisia, noi solut korvaa helposti "vaurioittuneet" solut uusilla terveillä. Sitten, kun viikon kuluttua hedelmöittymisestä se on alkio ja kiinnittyy kohdun seinämään, eli noin kolmannesta raskausviikosta (7-10 päivää hedelmöittynisen jälkeen) eteenpäin, alkaa noi lääkkeetkin vaikuttaa. Tällaista olen jostain lukenut, onko teillä muilla asiasta jotain tietoa?
 
lentoemo: Olet ihan oikeassa. Kun alkio on vasta alkiorakkulavaiheessa (eli siis pelkkä rykelmä soluja) se ei ole mitenkään yhteydessä äidin verenkiertoon, eli se on suojassa kaikilta haitallisilta kemikaaleilta. Lisäksi on totta, että alkiorakkulavaiheessa soluja voi poistaa ilman, että sillä on kielteistä vaikutusta alkion kehitykseen. Tuossa vaiheessahan identtiset kaksosetkin syntyvät, eli solurykelmä jakaantuu ja molemmista puoliskoista kehittyy ihan normaali yksilö!

Ihmisalkion kiinnittyminen kohdun seinämään alkaa vasta 6. päivänä hedelmöityksestä. Siihen mennessä alkio on ehtinyt neurulavaiheeseen, eli silloin muodostuu neuraaliputki, josta tulee myöhemmin selkäydin ja keskushermoston aiheet (mm. aivot). Neurulaatio on ensimmäinen kehitysvaihe, johon äidin saama ravinto ja kemikaalit voivat vaikuttaa (esim. spina bifida tai anenkefalia syntyvät jo tällöin!).

Miksi tiedän aiheesta näin paljon? Mulla on meneillään ihmisen lisääntymistä ja kehitystä käsittelevä kurssi! :D Tosi mielenkiintoinen kurssi onkin, etenkin kun aihe koskettaa niin läheltä.
 
heips..

tääl on si kp 1.. :ashamed: mutta eipä se haittaa kun senhä jo tiesin aikaasemminkin.. ja nyt sit jätän ens kierron huomaamattomaks etten pahemmin sitä seuraile.. koitan ny kaikkea muuta ajatella.. tietenki ei se haittaa vaik se pikkunen tuliski sillain ettei tääl käy päivittäin.. mutta tottakai tuun lennolla olevia moikkaileen :) ette te musta eroon pääse.. en vaan hösää teijankaa nii paljua :LOL:
 
Voi Tiigeri, :hug: . Ymmärrän kyllä, että välillä on ihan hyvä pitää taukoakin, mutta (toivottavasti) sulle käy niin kuin Maaruskalle ja mulle, että pakkohan täällä on tosiaan aina silloin tällöin käväistä.

Itsellä ei käynyt oikein mielessäkään, että tästä kierrosta olisin tullut raskaaksi, ensinnäkin epäilen, etten edes ovuloi, ja vaikka oisin ovuloinutkin, vähän epäilen, että simpat pääsi kyytiin liian myöhään. Mutta on täällä kiva rupatella ihan muutenkin :D
 
Heipä hei kaikille piiiitkästä aikaa! :wave:

Oon muutaman päivän pitänyt matalaa profiilia ja odotellut punanuttua kylään, vaan eipä ole näkynyt edelleenkään :( . Soitin sinne perhesuunnitteluun ja ei ole kuulemma lainkaan tavatonta, että ehkäisyn lopettamisen jälkeen kierrot heittelee miten sattuu... joo, sehän me kaikki jo tiedettiinkin :headwall: . No mutta, lekurille varattu aika kolmen viikon päähän, aikasemmin ei ollut aikoja... Kai sitä jaksaa odottaa, kun on tähänkin asti jaksanut :)

DoB: iso :hug: . En voi edes kuvitella, miltä tuntuu ensin iloita plussasta ja sitten se riistetään pois :'( . Mutta kovalla tsempillä uuteen yritykseen!

Tiigeri: :hug: , tsemppiä uuteen kiertoon.

:hug: kaille muillekin, jotka sitä tarvitsevat ja onnittelut kaikille onnekkaille! Luen kohta tarkemmin nuo edelliset sivut ja palaan sitten asiaan :whistle:
 
Tikru (tiigeri) :hug: Se on se eka päivä todella masentava, tiedän. Ja niinkuin Lentoemo sanoi pieni breikki tekee hyvää. Tai ainakin mulle on tehnyt. OLen siis käynyt lukemassa juttuja päivittäin, mutta jättänyt tämän oman hösellyksen vähemmälle :LOL: Mikä lie kiertopäiväkään menossa :LOL: Ja jotenkin olen nyt pää koppaani takonut, että tulee kun on sen aika. Menee siihen sitten vuosi tai kaksi.

Joten Tikru et sä täältä poiskaan pysty olemaan, mutta ajatuksia hiukan muualle helpottaa kummasti. Minä ainakin huomasin että hetkinen elämää on kaksplussan ulkopuolellakin, multa kun pääsi sekin unohtumaan :LOL:

Mitenkäs Äippä 75 onko t-k-k pysynyt poissa??
 
DoB
HotCoffee kiitos. Oli kyllä ensin niin ihanaa nähdä se selkeä plussa ja ehtihän siinä jo ajatella kaikkea tulevaan liittyvää ja sitten parin päivän päästä se kaikki otetaankin pois :'( Tosin jos jotain positiivista haetaan niin parempi näin aikaisin kun vaikka rv10. Se vasta kamalaa olisikin kun olisi ehtinyt elää sen ihanan asian kanssa pidempään.

Kiitos myös Mivi , [/b]Lentoemo-76 , Maaruska ja Äippä-75 ! Ihanaa kun saa kertoa näitä asioita täällä, kun ei muille voi tästä puhua kun miehelle. Ei olla kerrottu kenellekään, että kovasti yritetään vauvaa. Harmittaa sekin, että mun isällä on kohta synttärit ja olin ajatellut antaa sille maailman parhaan lahjan kertomalla, että siitä tulee vaari mutta eipä nyt tarvitse sitäkään tehdä :headwall:

Kävin muuten siellä gynellä ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Eli ei kai tässä auta kun houkutella miestä loppuviikosta heiluttelemaan peittoa. Kiva kun ei nyt yhtään tiedä että miten pitkä kierto tästä tulee, ei auta kun pupuilla joka toinen päivä vaikka koko kuukausi. En ole vielä ovistikkuihin sortunut joten tässä mennään ihan kokeilemalla ;)

Tiigerille myös paljon tsemppiä uuteen kiertoon! Ja tasapuolisesti kaikille oikein paljon ++++++ :whistle:
 

Yhteistyössä