Jälleensyntymästä tietäville!

[QUOTE="vieras";26061131]hyvä vai huono? viba[/QUOTE]

Samalta kuin ennenkin: sut tunnistaa. Ei nyt järin tsunamivaikutusta tullut mutta olisithan sä vähän voinut vaihtaa tyyliäs - toisaalta jos tunnistettavuus oli tavoitteellista, onnistuit siinä.

Ihmisillä on vain yksi elämä, joten kannattaa unohtaa muu hölynpöly. Tästä asiasta on niin paljon todisteita, ettei kannata tuhlata aikansa turhan miettimiseen. Jokaiselle päähän pälkähtävälle ajatukselle ei kannata antaa tilaa kasvaa.

Samalta kuin ennenkin: sut tunnistaa. Ei nyt järin tsunamivaikutusta tullut mutta olisithan sä vähän voinut vaihtaa tyyliäs - toisaalta jos tunnistettavuus oli tavoitteellista, onnistuit siinä.

niin mutta sinulla ei oo oikeen oo mitään isompaa mihin vois puuttua jos et sano!? Kerro minulle kuulostaa kliseeltä! mutta totta! Elä kerro tässä mitää hnek. juttuja py.öristä tunnistan!

Minäkin haluaisin pystyä uskomaan esim. jälleensyntymiseen, mutta törmään aina tällaista vaihtoehtoa pohdiskellessani muutamaan ongelmalliseen kysymykseen, ehkä olette miettineetkin näitä...

Kun ihminen on kehittynyt apinasta, niin missä vaiheessa ihmiselle on tullut ns. sielu, joka voi syntyä uudelleen? Vai onko apinoillakin (ja loogisesti siis myös muilla eläimillä) sielu, vain vähemmän kehittynyt sellainen? Jos eläimillä siis on sielu, niin syntyvätkö nekin uudelleen? Mitä ne voisivat tänne tulla oppimaan, kun nehän elävät lajilleen tyypillisesti sukupolvesta toiseen?

Entäpä sitten se, että meitä ihmisiä on nykyään moninkertainen määrä verrattuna esim. jotain 100 000 vuotta sitten. Mistä niitä uusia sieluja syntyy koko ajan kiihtyvää tahtia? Loogisesti ajatellen aiempia elämiä olisi voinut siis olla vain hyvin pienellä osalla maailman nykyistä väestöä?

[QUOTE="vieras";26062127]Minäkin haluaisin pystyä uskomaan esim. jälleensyntymiseen, mutta törmään aina tällaista vaihtoehtoa pohdiskellessani muutamaan ongelmalliseen kysymykseen, ehkä olette miettineetkin näitä...

Kun ihminen on kehittynyt apinasta, niin missä vaiheessa ihmiselle on tullut ns. sielu, joka voi syntyä uudelleen? Vai onko apinoillakin (ja loogisesti siis myös muilla eläimillä) sielu, vain vähemmän kehittynyt sellainen? Jos eläimillä siis on sielu, niin syntyvätkö nekin uudelleen? Mitä ne voisivat tänne tulla oppimaan, kun nehän elävät lajilleen tyypillisesti sukupolvesta toiseen?

Entäpä sitten se, että meitä ihmisiä on nykyään moninkertainen määrä verrattuna esim. jotain 100 000 vuotta sitten. Mistä niitä uusia sieluja syntyy koko ajan kiihtyvää tahtia? Loogisesti ajatellen aiempia elämiä olisi voinut siis olla vain hyvin pienellä osalla maailman nykyistä väestöä?[/QUOTE]

Vastaan kuten itse ajattelen...

Sielu tuli siinä vaiheessa, kun kansat mm. Plejadeilta kävi "siementämässä" täällä. Noin 100 000 vuotta sitten.

Kaikki sielut ei ole ollu yhtä aikaa täällä. On paljo muitaki planeettoja, eikä ole pakko olla missään fyysisesti ilmentyneenä. Sieluja on äärettömästi, ja jokainen sielu on ikuinen.
(Ja jokainen sielu on samasta alkulähteestä. Kaikki on yhtä, vaikka erillisyyttä koetaanki.)

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
Meillä on vain tämä yksi elämä aikaa kasvaa ihmisenä ja nauttia elämästä. Tehkäämme niin. Ihmisen ei tarvitse olla täydellinen. Hieman vanhempana useimmiten hyväksyy itsensä juuri sellaisena kuin on, virheineen päivineen. Sitten osaa paremmin rakastaa muitakin koska heitäkin voi rakastaa epätäydellisinä.

Kiva kun on tullut vastauksia. Vastailen niihin myöhemmin, kunhan kerkiän.
Nyt nimimerkki Miehelle. :D
Sinulle, sinulle oli tuo vastaus. Minä olen vähän huono kirjoittamaan, en jaksa lukea tekstiäni enää ennen lähettämistä saati keskittyä riittävästi kirjoittamiseen. Sen vuoksi siitä saattaa tulla epäselvä.
Tuo "vitun ääliö" oli minulta erittäin lapsellisesti sanottu, tiedän sen. Kuten myös sinulta haukkua minua friikiksi.
Sinulla taitaa myös olla purkamatonta vihaa, kun viitsit tällaisiin keskusteluihin (jotka ei ilmeisesti sinua vähempää voisi kiinnostaa) tulla haukkumaan ja vittuilemaan.
Tajusin kuitenkin, että teen usein itsekin niin. Menen johonkin minua ärsyttävään keskusteluun kirjoittamaan jotakin typeriä ja vittumaisia kommentteja.
Eli voisin sanoa sinulle: Kiitos opetuksesta. ;)

[QUOTE="Mies";26060277]Eli siis minulle. Katso nimimerkkiä! Pitää varmaan kohta rekkautua, niin osaatte kohdistaa vittuilut oikein. Voisin näin älykkään vastauksesi perusteella sijoittaa samaan jälleensyntyijien friikkikuntaan!

Ette kai te tällaista schaissea, kuten jälleensyntymä, oikeasti pyöritte päissänne????!!!

FreakS!!!![/QUOTE]

[QUOTE="vieras";26060343]Tajusin! No mitkä on ne sinun nähnyt unet? Olet tavallinen nuori. Jos haluat tutkia sieluas enemmän etsi tietoa mitä näit unta. Netti on pulloon asioita joista voi ammentaa oikeat vastaukset, mutta ei negatiivista! Se ei ole oikea polku![/QUOTE]

Itse asiassa en ole unia nähnyt näistä asioista. Olen kyllä nähnyt jonkin kerran unta, että olen ollut Suomessa jonkun sodan aikaan. Paennut sotaa. Mutta jotenkin en usko, että nämä olisi mistään entisestä elämästä.. En tiedä sitten..
Nämä "muistot" tulevat ihan normaali arjessa. Nään tai kuulen jotakin, joka on jotenkin tuttua. Josta tulee mieleen jotakin minkä olen kokenut / nähnyt ennen. :) Tosi vaikea selittää tätä..

Pakko tunkea lusikkani tähänkin soppaan, vaikka se ei tänne ehkä kuuluisi....Mutta kysymyksiä: miten te muut voitte olla niin vakuttuneita siitä, että teillä on ollut aiempia elämiä ja olette nyt uusintakierroksella oppiaksenne jotain uutta?

Mulla on muutamia harvoja kokemuksia ns. "hengen asioista" mutta olen kokenut ne ns. sisäisinä tiedon tuntemuksina joistakin asioista, kuten siitä mikä on jonkin ihmisen tarkoitus elämässäni tai onko ko. ihmisen rakkaus minua kohtaan aitoa. Jos sillä perusteella alkaisin maalailla taivaanrantaa, voisin soveltaa sinne vaikka mitä.

Surullisinta on se, että tässä elämässä ja tämän elämän vaikeuksien keskellä olen hukannut tarkoitukseni ja päämääräni (jos nyt oletetaan, että elämiä on useampia).

EN tiedä itsekkään miten voin olla varma. :) Se vaan on semmoinen tunne ja varmuus. Jotkut vissiin kutsuisi minua vaan harhaiseksi hulluksi. ;) Mutta pääasia on, että itse tiedän ja uskon.

Itse asiassa en ole unia nähnyt näistä asioista. Olen kyllä nähnyt jonkin kerran unta, että olen ollut Suomessa jonkun sodan aikaan. Paennut sotaa. Mutta jotenkin en usko, että nämä olisi mistään entisestä elämästä.. En tiedä sitten..
Nämä "muistot" tulevat ihan normaali arjessa. Nään tai kuulen jotakin, joka on jotenkin tuttua. Josta tulee mieleen jotakin minkä olen kokenut / nähnyt ennen. :) Tosi vaikea selittää tätä..

Se että koit saman toisen kerran, yleensä ne tulee kun elämä "vaihtuu", siis tapahtuu jotain sellaista mikä ei ole sinulle tuttua!

• Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka

Yhteistyössä