Mies on kääntymässä jehoviin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmaharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja oh my god:
Onnee vaan:D Teil on kohta kotijehis:D Anteeksi, tämä on vakava juttu, mutta en pysty olemaan nauramatta:D

Yritä nyt hyvä nainen käännyttää se mies pois siitä humpuukista. Ne jehikset on aivan järkyttävää porukkaa.

Olen yrittänyt. Olen kahdesti jutellutkin sen miehen 'open' kanssa. Ihan mitä vaan sanon tai kyseenalaistan niin tulee 'luotettavaa' tutkimustietoa jne. Oon aika loppu.

Mielestäni ensimmäinen asia, minkä voi vaatia silloin jos henkilö nimenomaan haluaa käyttää tieteellistä tutkimusta tukenaan, on osoittaa se alkuperäinen tutkimus. Ei siitä kirjoitettuja viitteitä Jehovan todistajien oppaissa, vaan se tutkimus.

Mä olen aina kyseenalaistanut ja vaatinut tutkimuksia jne ja aina löytyy faktaa ihan mitä vaan sanotkin, vaikka jääkautta ei ollut jne. mun miehen ne jehovat nyt on vieneet...

Mä olen aina kyseenalaistanut ja vaatinut tutkimuksia jne ja aina löytyy faktaa ihan mitä vaan sanotkin, vaikka jääkautta ei ollut jne. mun miehen ne jehovat nyt on vieneet...

Vaikea uskoa, että ihan oikeata faktaa olisi kovinkaan monen väitteen tueksi. Muutamat perusväitteet on kumottavissa ihan netistä löytyvillä (kreikka-suomi) sanakirjoilla, sekä vaikkapa kreikankielisen Raamatun näyttämisellä (eikä siitä tarvitse edes mitään ymmärtää, kunhan vertaa jt-väitteeseen). Mutta tosiasiahan on tietysti sekin, että ei yhden väitteen kumoaminen johda mihinkään. Ihmisen maailmankatsomus on yleensä sellainen, että yksi vastakkainen fakta ei johda mihinkään, mutta kun niitä tulee, ja ihminen pikkuhiljaa niitä omaksuu, muutos tapahtuu. Sillä tavalla miehesi on tuohon mukaan mennyt, ja jos sieltä pois tulee, prosessi on varmaankin samankaltainen.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Musta vähän outoa kuitenkin, että sä saat uskoa mihin tahansa humpuukiin, mutta mies ei?

Saa uskoa mihin lystää. Pointti oli että voiko kaksi täysin eriuskoista saada vielä suhteen toimivaan. Ja mä en ole ole tuputtanut näkemyksiäni niinkuin jehovat.

voi jos kumpikin antaa toiselle tilaa ja pelisäännöt on selvät.. se vain vaatii työtä, ja ennen kaikkea halua + rakkautta. Sun pitää miettiä sitä, haluatko elää sen miehen kans, vaik onkin jehova.. siis sitä, et riittääkö rakkaus?

Vastaan zukulle tässä kanssa, pelisäännöt on meillä se että etenkään mies ei halua kuulla mitään mun elämänuskosta. Täysin eli linjoilla mennään. Mies suuttuu jos puhun lapsille sesim enkeleistä ja taivaan kodista (oltiin just hautajaisissa). Miehen mukaan kuóllut on kuollut ja valitut herätetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Vaikea uskoa, että ihan oikeata faktaa olisi kovinkaan monen väitteen tueksi. Muutamat perusväitteet on kumottavissa ihan netistä löytyvillä (kreikka-suomi) sanakirjoilla, sekä vaikkapa kreikankielisen Raamatun näyttämisellä (eikä siitä tarvitse edes mitään ymmärtää, kunhan vertaa jt-väitteeseen). Mutta tosiasiahan on tietysti sekin, että ei yhden väitteen kumoaminen johda mihinkään. Ihmisen maailmankatsomus on yleensä sellainen, että yksi vastakkainen fakta ei johda mihinkään, mutta kun niitä tulee, ja ihminen pikkuhiljaa niitä omaksuu, muutos tapahtuu. Sillä tavalla miehesi on tuohon mukaan mennyt, ja jos sieltä pois tulee, prosessi on varmaankin samankaltainen.

Siis olen olen ihan ei-jehovien tekemiä tutkimuksia perännyt. Aina jotain löytyy ja jos toinen on parempi suustaan niin siinähän se. Päräännyn.

Siis olen olen ihan ei-jehovien tekemiä tutkimuksia perännyt. Aina jotain löytyy ja jos toinen on parempi suustaan niin siinähän se. Päräännyn.

Anna väite, eiköhän siitä löydy asiaa puoltava tutkimus. Pitäisi katsoa kokonaisuutta, mutta sehän ei tietysti ole käännytyksessä tavoitteena.

Kannattaisko ihan avoimesti puhua miehelles, että miltä susta tuntuu ja miks.. Ja sopikaa suusanallisesti keskenänne pelisäännöt että miten kotona uskon asioista puhutaan. Ja miten niistä puhutaan lapsille. Lapsille varmaan kiva ku isi ja äiti puhuu ihan eri asioita. Niin ku kaikki perheongelmat ne selviää parhaiten kun vaan jaksaa puhua ja yrittää olla rauhallisena.

Kumpikin uskoo eri tavalla ja uskoo vilpittömästi olevansa oikeassa. Välitätte toisistanne ja haluatte että toinen vois ajatella samalla tavalla. Voihan olla että miehes on yhtälailla huolissaan tilanteesta. Puhukaa asiasta, voihan olla ettei miehes ihan tajuu miten ajattelet..

Voi ei... Kohta sun miehesi ramppaa selväjärkisten ihmisten ovilla häiritsemässä ja jakamassa sytykkeitä! No onhan ne jehikset sentään hauskoja, kun ne käy naapureiden ovilla... :D Mut tosiaan, oon pahoillani sun puolesta. Koita saada miehesi takaisin järkiinsä!

Yhteistyössä