Jäi vaivaamaan eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

adora

Aktiivinen jäsen
20.05.2009
2 114
0
36
Naapuri äidistä, joka on herättänyt epäilyksiä ennenkin.

Eilinen sitten herätti epäilyksiäni toden teolla kun ko. äiti tuli ovellemme klo 22.00 5-vuotiaan lapsensa kanssa ja kysyi voisiko lapsi tulla meille yökylään, tänään uuden vuoden aattona. Hänen kuulemma pitäisi olla töissä klo 13 tänään eri paikkakunnalla ja lapselle ei todella saanut mistään hoitopaikkaa. Äiti on kolmen lapsen yh ja kaikilla lapsilla eri isät, tämän 5-vuotiaan isä ei suostunut perumaan uuden vuoden bileitä ottaakseen lapsen sinne - Näin äiti itse sanoi.

Tilanteessa ihmetytti se että äidin puhe mun mielestä sammalsi pikkasen ja seisominen oli huojuvaa, posket punotti jne. Tämä on vain epäilys että olis ollut hiprakassa. Toisaalta soimaan itseäni että edes epäilen tuollaista, toisaalta koko tilanne oli niin erikoinen että tullaan kysymään lapselle hoitopaikkaa tuiki tuntemattomalta ihmiseltä ja vielä noin myöhään.

Äidin näin ekaa kertaa kasvotusten, ikinä ei olla edes tervehditty, meidän lapset on keskenään kyllä leikkineet.

Lupasin lapsen meille ottaa kun ei meillä ihmeellistä ohjelmaa ollut tälle päivälle. Jostain syystä en vain saa pois mielestä tuota eilistä tilannetta ja tavallaan kannan vastuuta siitä jos jotain tekemistä alkolla olis ollutkin, niin oisko pitänyt soittaa jonnekkin vai mitä... :ashamed:

Ihan oikein olet toiminut. :) Otat nyt pojan teille ja jatkossa seurailet äitiä tarkemmin. Mulle kyllä tuli mieleen, että äiti on lähdössä juhlimaan uutta vuotta. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Vattu:
Ihan oikein olet toiminut. :) Otat nyt pojan teille ja jatkossa seurailet äitiä tarkemmin. Mulle kyllä tuli mieleen, että äiti on lähdössä juhlimaan uutta vuotta. :ashamed:

Niinkö? tuntemattoman lapsen humaltuneelta äidiltä? ja jatkossakin pitäisi auttaa? =) Not.

Ulkomuodosta ei voi päätellä yhtään mitään ihmisestä. Joillain puhe sammaltaa ujouden takia, tai voi olla mielenterveysongelmia, jolloin käyttäytyminen voi olla erilaosta. Mua ainakin huojuttaa paniikkihäiriö, ja ihmisten tuijotus ei sitä ainakaan paranna. Myös unettomuus tekee vaikutelman juoppoudesta, väsymys, kiire, stressi ja muu. Ainoa ihmeteltävä asia on, että tarjoaa lastaan yöksi vieraalle ihmiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja voi V***:
Ulkomuodosta ei voi päätellä yhtään mitään ihmisestä. Joillain puhe sammaltaa ujouden takia, tai voi olla mielenterveysongelmia, jolloin käyttäytyminen voi olla erilaosta. Mua ainakin huojuttaa paniikkihäiriö, ja ihmisten tuijotus ei sitä ainakaan paranna. Myös unettomuus tekee vaikutelman juoppoudesta, väsymys, kiire, stressi ja muu. Ainoa ihmeteltävä asia on, että tarjoaa lastaan yöksi vieraalle ihmiselle.

tuskin kovin vieras naapuri voi olla jos kerta tietää että nainen on yh ja 3 lapsella eri isät. ei hyvää päivää oikeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja annim:
Mä en ymmärrä et kuka täysjärkinen ihminen jättäisi lapsensa töiden vuoksi ventovieraalle hoitoon.

Niimpä. Koko tilanne oli jotenkin outo. Ite en ikinä veis tuosta vaan vaikka seuraavalle vastaantulijalle lastani hoitoon.

Oisko pitänyt kieltäytyä ottamasta sitä hoitoon?

Ne muut aikaisemmat epäilystä herättäneet tilanteet on ollut mm. sellasia et oon tavannut pakkasessa värjöttelevät 5- ja 7 -vuotiaat, kun ihmettelen miksei ole ulkovaatteet päällä tai missä äiti, niin aina äiti on ollut lenkillä ja lapset jääneet vahingossa lukkojen taakse ulos. Muutamia kertoja ovat tulleet yöpaidoissa pihalla vastaan aamupäivän aikana ja kun jotain oon kysynyt, äiti kuulemma nukkuu kotona. Ja paljon ovat keskenään, tyyliin klo 13-19. Epäilenkö sitten turhaan jotain.. Täytyy tänään tsekata äitiä tarkemmin, en tiedä edes milloin meinas lapsensa hakea pois, siitä ei ollut mitään puhetta (nyt vasta tajusin )

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

tuskin kovin vieras naapuri voi olla jos kerta tietää että nainen on yh ja 3 lapsella eri isät. ei hyvää päivää oikeesti...

Sen lapset leikkii meillä usein ja ovat kertoneet. Usein on esim. toinen lapsista leikkimässä meillä ja kun kysyn miksei vaikka "Pekka" tullut mukaan, niin sanoo että on isällään tän viikon.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Sen lapset leikkii meillä usein ja ovat kertoneet. Usein on esim. toinen lapsista leikkimässä meillä ja kun kysyn miksei vaikka "Pekka" tullut mukaan, niin sanoo että on isällään tän viikon.

sulla sen äidin puhelinnumeroa? voisit kysyä koska aikoo hakea lapsen pois..ja nuo kertomasi jutut ei kuulosta kovin hyvältä. Mä oisin jo ilmoittanut soskuun. Miksi tämä yh ei ole kysynyt hoitoapua lenkin ajaksi ?

Ja sikshän tässä iteäni soimaankin kun en perhettä oikeasti tunne, saati voi päätellä mitään taustoja. En siis haluaisi syyttää äitiä suotta! Joku mun sisällä vaan pisti epäilyttämään.

Huojumiselle ja sammaltavalle puheelle voi todellakin olla ihan looginen selitys. Patti tilanne..

Yhteistyössä