Järkyttävä tuo Yle-maksu!

• Viestiketjun aloittaja Yle boikottiin
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Niin se Vanhanenkin populistisena nyt ajaa köyhille alennuksia mediamaksuun. En tajua, kun ei ole tähänkään mennessä sellaista pidetty huolenaiheena, kun meillä on ollut tätä mediamaksua suurempi tv-maksu.

Hyvin harva elää ilma tv:tä, joten siinä mielessä on kenenkään tuosta maksusta turha ruikuttaa.

ohis
Alkuperäinen kirjoittaja höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mun mielestä se että joskus vahingossa tulee joku x3m päälle ku selaa radioo, ja kattoo sen 10 minuutin pätkän ohjelmaa niin siitä pitää maksaa noin paljon?
Ai miksei pitäis? Ei kaupastakaan voi ostaa mars-patukkaa ja maksaa vain 40cm ja sanoo, että otan vaan yhden haukun.
Lähinnähän tää menee niin, että jos haluat Mars -patukan, niin sun pitää maksaa 2 e, koska samalla maksat myös Snickersistä ja Tuplasta, vaikka et niitä haluaisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin siinä kävi,kun monet jätti tv-luvan maksamatta. Keksittiin uusi keino rahankeruuseen. Että kiitos tästä kuuluu niille m**kuille jotka eivät telkkaristaan lupaa maksaneet :flower:
Näinpä.
Mutta kuitenkin iso kiitos, kun meille ennenkin maksaneille se maksu alenee aika roimasti :)
Niin alenee, mut kauaksiko? Hetkenpäästä sitä nostetaan, nostetaan ja nostetaan. Kohta onkin yhtä suuri, jos ei suurempikin maksu kuin nyt :/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja höpö:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mun mielestä se että joskus vahingossa tulee joku x3m päälle ku selaa radioo, ja kattoo sen 10 minuutin pätkän ohjelmaa niin siitä pitää maksaa noin paljon?
Ai miksei pitäis? Ei kaupastakaan voi ostaa mars-patukkaa ja maksaa vain 40cm ja sanoo, että otan vaan yhden haukun.
Lähinnähän tää menee niin, että jos haluat Mars -patukan, niin sun pitää maksaa 2 e, koska samalla maksat myös Snickersistä ja Tuplasta, vaikka et niitä haluaisikaan.
Jep, mutta toisaalta sun ei tarttis maksaa kuin 1 e, jos ei kukaan katsoisi kaupallisia kanavia ja mainostaminen sitäkin kautta loppuisi :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KieroonKasvanu:
Näin siinä kävi,kun monet jätti tv-luvan maksamatta. Keksittiin uusi keino rahankeruuseen. Että kiitos tästä kuuluu niille m**kuille jotka eivät telkkaristaan lupaa maksaneet :flower:
Näinpä.
Mutta kuitenkin iso kiitos, kun meille ennenkin maksaneille se maksu alenee aika roimasti :)
Niin alenee, mut kauaksiko? Hetkenpäästä sitä nostetaan, nostetaan ja nostetaan. Kohta onkin yhtä suuri, jos ei suurempikin maksu kuin nyt :/
Nostaminen on itse asiassa sidottu indeksiin :)
Ei niitä maksuja niin vaan nosteta. Tv-maksuakin nostettiin vasta sen jälkeen kun kaupalliset kanavat vapautettiin maksamasta Ylelle v. 2002.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
hitto kun ei meillä ole edes telkkaria..
Katso niitä ohjelmia netistä, areenalta :)
Ja radio teillä varmaan on :)
mä en ymmärrä miks niitä pitäis netistä katsoa..meillä on ihan tarkoituksella tv jäänyt pois kun en mä jaksa sitä höttöö..

ja radiolle pitäis olla sit kyl eri maksu..sitä ei voi paljoo telkkariin verrata.

näin on
Alkuperäinen kirjoittaja KieroonKasvanu:
Näinpä.
Nostaminen on itse asiassa sidottu indeksiin :)
Ei niitä maksuja niin vaan nosteta. Tv-maksuakin nostettiin vasta sen jälkeen kun kaupalliset kanavat vapautettiin maksamasta Ylelle v. 2002.
Kyllä ne keinon keksii millä ne saa sitä maksua korotettua.Siinä ei pal indeksit paina..

vieras
hitto kun ei meillä ole edes telkkaria..
Katso niitä ohjelmia netistä, areenalta :)
Ja radio teillä varmaan on :)
mä en ymmärrä miks niitä pitäis netistä katsoa..meillä on ihan tarkoituksella tv jäänyt pois kun en mä jaksa sitä höttöö..

ja radiolle pitäis olla sit kyl eri maksu..sitä ei voi paljoo telkkariin verrata.
No sitten olet väliinputoaja, niitä nyt vaan ikävä kyllä on aina :/
Minäkin maksan joukkoliikenteen, opiskelijoiden ja vanhusten kuluja veroihin sisällytettynä, vaikka en saa itselleni mitään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Kyllä ne keinon keksii millä ne saa sitä maksua korotettua.Siinä ei pal indeksit paina..
Heh, ihan Vennamon henkeen täällä puhutaan.
Luuletko oikeasti, että valtioneuvosto haluaa korottaa kovin tuota maksua likaamalla samalla julkisuuskuvansa, kun ei siitä korotuksesta hyödy kuitenkaan mikään muu taho kuin Yle :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
onko sinulla tv?
Katsotko tv:tä?

kaikki ohjelmat käyttävät ylen linkkejä joten jos katsot edes jotain käytät ylen palveluja.

katsotko esim kotikatua, metsolaa käytät ylen palvelua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Luuletko ettei muut kanavat joudu maksamaan siitä ylelle jos käyttävät heidän linkkejään?
Itsellä ainut kanava mikä päällä on JIM..
Eiköhän se kanava ole itse hoitanut tuon linkkien käytön ja oman rahoituksen hoitaa mainoksilla.
Jos edes yle käyttäisi rahoja ohjelmien laadun parantamiseen vastoin kun oopperataloon yms. ja vastine maksulle tulisi suoraan omaan tv-seen voisi jopa harkita maksavansa kyseisen maksun.

turhautunut
Yle maksu on siksi väärin kun köyhä joutuu aina valitsemaan ja säästämään. Esim ei ole nettiä kun ei ole vara maksaa maksuja, käyttää vähän sähköä kun ei voi maksaa suurta sähkölaskua, käyttää vähän vettä kun ei ole vara maksaa suurta vesilaskua. Kaikessa on se että valitsee sen minkä kykenee maksamaan. Tässä tilanteessa teitpä mitä vaan niin joudut maksamaan!! En ymmärrä. Mikään muu maksu ei ole niin pakottava!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
Luuletko ettei muut kanavat joudu maksamaan siitä ylelle jos käyttävät heidän linkkejään?
Itsellä ainut kanava mikä päällä on JIM..
Eiköhän se kanava ole itse hoitanut tuon linkkien käytön ja oman rahoituksen hoitaa mainoksilla.
Jos edes yle käyttäisi rahoja ohjelmien laadun parantamiseen vastoin kun oopperataloon yms. ja vastine maksulle tulisi suoraan omaan tv-seen voisi jopa harkita maksavansa kyseisen maksun.
Ensinnäkin kaupalliset kanavien toimilupamaksut on puolitettu, joten Yle rahoittaa kaupallisia kanavia tuon verran.

Minä haluaisin kieltää kokonaan kaupalliset kanavat, koska sieltä tulee minun mielestäni niin huonoa ohjelmaa, etten katso juuri koskaan. Kaupallisten kanavien maksut kuitenkin kaatuvat minun niskaani, kun joudun ne maksamaan tuotteiden hintoihin sisällytettyinä mainosmaksuina.

Yle ei maksa oopperataloa vaan ainoastaan rahoittaa sitä korollisella lainalla.

Yhteistyössä