Järkyttävä tuo Yle-maksu!

• Viestiketjun aloittaja Yle boikottiin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Musta on aika jännää, että kuinka harva katselee tai kuuntelee yleä. Siis ainakin näiden palstojen mukaan :D
No tosiasiassa meillä ei katsota ylen kanavia muuten koskaan, lapset kattoo pikku kakkosen silloin tällöin.
Ylen radiokanavia ei meidän perheessä kuuntele kukaan.
Mut ei mulla mitään tuota maksua vastaan silti ole. Pienempi se on kuin nykyinen telkkarilupa ja nyt ne luuseritkin joutuu sen maksamaan jotka tähän asti on jättänyt telkkariluvan maksamatta.

Yllättävän monella taas tämän palstan mukaan ei ole telkkaria eikä radiotakaan kuunnella koskaan =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hah.
Ja miten ne poliisit pitää nuo kurissa.
Saattueillaan ?
No, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.
Sinulla on vajavaiset käsitykset poliisin toiminnasta. Nyt ymmärrän taas paremmin joidenkin poliisivihamielisyyttä.

vieras
Ja se on mediamaksu. .
Siitä ollaan tekemässä mediamaksua, tähän asti on maksettu tv:stä. Sama kuin laittaisivat liikennemaksun kaikille riippumatta onko autoa.
Ei ole ihan sama, kun yle on nykyään velvoitettu tuottamaan ohjelmistoa nettiin ja mobiiliverkkoihin :) Sullakin on netti.

vieras
Hah.
Saattueillaan ?
Sinulla on vajavaiset käsitykset poliisin toiminnasta. Nyt ymmärrän taas paremmin joidenkin poliisivihamielisyyttä.
Voi olla. Toisaalta sulla on vajavaiset käsitykset ylestä ja siitä tässä ketjussa on kyse.

Karvinen
Laitetaan samalla perusteella auton käyttövoimaverokin kaikille kansalaisille tasan, ei jää varmaan kuin jotai 30e /nuppi maksettavaa tasapuolisuuden nimissä. Ja tässä kukaan ei voi väittää ettei koskaan autoa missään muodossa olis käyttäny (ollut kydissä ainakin: linja-auto, taksi, oma auto ym...)

ärsyttää!
Eli se mediamaksu on myös jonkinlainen maksu tietokoneen ja netin käytöstä...? Olen itse maksanut tietokoneeni, maksan myös nettilaskuni... miksi minulta nyhdetään vielä lisää rahaa? Mitä mediakuluja se kattaa? Kysyykö joku minulta mitä sivuja käytän ja sitten rahani ohjataan sinne sivustoille vai kerääkö yle rahat omien sivujensa ylläpitämiseksi? En ole niillä sivuilla koskaan käynyt, olisi omituista jos he haluaisivat minulta laskuttaa toista sataa euroa mukamas aiheuttamistani kuluista...

Niin ja radiota ei tästä huushollista löydy, ei autoa (=autoradiota), televisio on mutta se on dvd'itä ja pelaamista varten, ja se on ihan yleltä kysytty mailitse ennen digiboxeihin siirtymistä että kai nyt saa omistaa telkkarin ilman että maksaa heille jos ei sitä boxia hanki. Ja on kuulemma OK.

Eli näin ollen en mitään heidän palvelujaan, sivujaan tai linkkejään käytä. Onko se ihan väärin että minua suututtaa ajatus siitä että taas laskee toimeentulo-taso, tuo on nimittäin aika iso summa opiskelijan budjettiin!!

heh
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kaikkilla on netti (lähes tulkoon ) tai telkkari tai radio, joten mikä mättää!? Se kun ei voikaan kiertää enää sitä maksua, voi kuinka harmillista.
Niinpä =)
Mut etkö oo tästäkin ketjusta jo huomannut, että nyt kun on kyse kaikille tulevasta mediamaksusta, ihmisillä ei yhtäkkiä enää olekaan televisiota, ei radiota ja netissäkin käydään varmaan vaan kirjastossa kerran viikossa =)

vieras
Ja eikös poliisit ole koko ajan vailla riittäviä määrärahoja :D
Eli suojeluraha jokaiselle olisi sinusta hyvä idea? Vaikka 50 euroa kuussa?
Väärin ajattelit :)
Korvamerkitty veroraha poliisille vastaisi paremmin sitä, mitä hain takaa. Silloin olisi poliisitoimen tarvitsema rahoitus taattu ilman, että sillä olisi mitään vaikutusta riippumattomuuteen.
Nythän nämä poliitikot eivät anna poliiseille tarvitsemaansa rahoitusta.

Siinä mielessä poliisit ovat poliitikkojen armoilla, eikös vain ;)

opiskelija
Kaikkilla on netti (lähes tulkoon ) tai telkkari tai radio, joten mikä mättää!? Se kun ei voikaan kiertää enää sitä maksua, voi kuinka harmillista.
Vaikka se tietokone löytyykin ja nettiä käyttää, niin eiköhän se käyttäjä ihan itse maksa ne kulut jotka niistä aiheutuu? Harvoin se netti pysyy päällä pitkään jos ei maksujaan maksa... miksi ylen pitää päästä kätensä kukkaroon tunkemaan, miten yle liittyy minun tai sinun nettisurffailuun tai tietokoneostoksiin? Mihin ne netin käytöstä perityt maksut sitten menevät? Oopperatalon rakennuskustannuksiin?

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Niinpä =)
Mut etkö oo tästäkin ketjusta jo huomannut, että nyt kun on kyse kaikille tulevasta mediamaksusta, ihmisillä ei yhtäkkiä enää olekaan televisiota, ei radiota ja netissäkin käydään varmaan vaan kirjastossa kerran viikossa =)
=) näinhän se menee!

Karvinen
Ja Ylen rahoitukseen nettimaksu vai? Pieni osa on nettiä tuo Ylen sivusto...

Laittakoon yle kanavansa maksulliseksi TV:ssä ja netissä, maksakoon se joka käyttää...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Karvinen:
Laitetaan samalla perusteella auton käyttövoimaverokin kaikille kansalaisille tasan, ei jää varmaan kuin jotai 30e /nuppi maksettavaa tasapuolisuuden nimissä. Ja tässä kukaan ei voi väittää ettei koskaan autoa missään muodossa olis käyttäny (ollut kydissä ainakin: linja-auto, taksi, oma auto ym...)
Moni ei täällä ajattele noita "hienoja" ideoitaan loppuun asti.
Esim. tämä autovero.
Autovero peritään nykyään auton omistajilta ajoneuvoverona, polttoaineeseen sisällytettynä ja oston yhteydessä. Näitä perittäviä maksuja on niin paljon, että niiden tuotosta osa käytetään ihan muuhun tarkoitukseen kuin autoilijoiden hyväksi.
Yle taas saa vain ja ainoastaan sen mediamaksun, siitä ei mene muille mutta mitään muutakaan tuottoa ei tule. Mainostaminen on kielletty. Ja halutaan pitää poliitikkojen näpit erossa tuosta rahoituksesta, jotta he eivät pystyisi halutessaan vaientamaan tiedotuskanavia kuten jossain itänaapurimaissa on käynyt.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Vaikka se tietokone löytyykin ja nettiä käyttää, niin eiköhän se käyttäjä ihan itse maksa ne kulut jotka niistä aiheutuu? Harvoin se netti pysyy päällä pitkään jos ei maksujaan maksa... miksi ylen pitää päästä kätensä kukkaroon tunkemaan, miten yle liittyy minun tai sinun nettisurffailuun tai tietokoneostoksiin? Mihin ne netin käytöstä perityt maksut sitten menevät? Oopperatalon rakennuskustannuksiin?
Onko sinusta siis tämä malli hyvä, että suurinosa (en tarkoita sinua jolla ei ole digiboksia, mutta niitä joilla on ja joka ei maksa tv-lupaa ) ihmisistä joilla on televisio ja digiboksi eivät maksa maksua ja sitten on valvojia jotka käyvät kyttäämässä jokaisen ovella. Minusta aika alkukantaista. Nyt tästä tulee tasapuolisempaa jokaiselle, koska jokainen varmasti kuuntelee radiota, katselee televisiota ja käyttää nettiä jne. maksu jopa pienenee joka on hyvä meille jotka maksavat tv- lupaa ja ovat aina maksaneet (myös opiskelijoina )

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
No ajattelitko, että ne lukemasi asiat netissä ovat sinne ihan itsestään hypänneet. Kyllähän sen nettisisällön sinne joutuu joku tuottamaan.

Pikkuisen yksinkertaiselta vaikuttavat nämä mammat.

vieras
Hah.
Saattueillaan ?
Voi olla. Toisaalta sulla on vajavaiset käsitykset ylestä ja siitä tässä ketjussa on kyse.
Ei ole. Sinulla on puutteita taustoista.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mun mielestä se että joskus vahingossa tulee joku x3m päälle ku selaa radioo, ja kattoo sen 10 minuutin pätkän ohjelmaa niin siitä pitää maksaa noin paljon?
Katsotko yleensä ollenkaan televisioo?? Oletko koskaan maksanut tv lupaa, vai oletko yksi niistä moensta joidenka vuoksi tällaiseen malliin täytyy mennä? Olen ihan tyytyväinen yle maksuun, sillä maksuhan halpenee!

vieras
Hah.
Saattueillaan ?
Ei ole. Sinulla on puutteita taustoista.
En enää ihmettele, miksi poliiseja pidetään yksinkertaisina :D

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää!:
Eli se mediamaksu on myös jonkinlainen maksu tietokoneen ja netin käytöstä...? Olen itse maksanut tietokoneeni, maksan myös nettilaskuni... miksi minulta nyhdetään vielä lisää rahaa? Mitä mediakuluja se kattaa? Kysyykö joku minulta mitä sivuja käytän ja sitten rahani ohjataan sinne sivustoille vai kerääkö yle rahat omien sivujensa ylläpitämiseksi? En ole niillä sivuilla koskaan käynyt, olisi omituista jos he haluaisivat minulta laskuttaa toista sataa euroa mukamas aiheuttamistani kuluista...

Niin ja radiota ei tästä huushollista löydy, ei autoa (=autoradiota), televisio on mutta se on dvd'itä ja pelaamista varten, ja se on ihan yleltä kysytty mailitse ennen digiboxeihin siirtymistä että kai nyt saa omistaa telkkarin ilman että maksaa heille jos ei sitä boxia hanki. Ja on kuulemma OK.

Eli näin ollen en mitään heidän palvelujaan, sivujaan tai linkkejään käytä. Onko se ihan väärin että minua suututtaa ajatus siitä että taas laskee toimeentulo-taso, tuo on nimittäin aika iso summa opiskelijan budjettiin!!
Kuitenkin netistäkin löytyy nettitv, missä voi yhtälailla seurata telkkua

Maksuahan perustellaan sillä että jokaisella on MAHDOLLISUUS käyttää ylen palveluja. Ihan samalla logiikalla pitäisi postillekin maksaa veroa kun on MAHDOLLISTA lähettää kirje tai maksaa soneralle veroa kun on MAHDOLLISTA ottaa laajakaista. Eli oikein on oikeudenmukaista! :D

Yhteistyössä