Järkyttävä tuo Yle-maksu!

• Viestiketjun aloittaja Yle boikottiin
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nälkä iskee.:
No, eipä siitä kai haittaakaan ole. :) Pysyypähän sossuntäditkin kiireisinä kun porukka ryntää joukolla hakemaan lisärahaa että saa pötyä pöytään kun kuukauden ruokarahat yllättäen katoavat tuhkana tuuleen...
Media-maksu sisältyy normiin, aivan kuten tv-lupakin. Sitä en tosin tiedä, voiko soskusta saada harkinnanvaraista avustusta tv:n hankkimiseen. Luultavasti voi, se on kuitenkin perustarve nykypäivän Suomessa.

vieras
Maksoimme kuuliaasti tv-luvan siihen asti kunnes tuli tämä digidigi-hömppä, jonka jälkeen ei ole yhtäkään tv-kanavaa enää näkynyt. Joten tv tuolla nurkassa köllöttää, vaan kuvaa siihen ei tule, vaikka hankittiin kaikki digidigi-hömpän vaatimat pelit ja vehkeet, eikä muuten maksuakaan olla sen jälkeen maksettu. Että tosi kiva on tämä maksu taas... :/

minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
tulee mieleen, että mikä osa tuosta mediamaksusta mahtaa mennä sinne ylen kassaan ja kuinka suuri osa maksusta menee sen keräämiseen, laskutukseen, perinnän järjestämiseen ym.

Koko homma herättää paljon kysymyksiä. Maksu on asuntokohtainen. Jos asunnossa asuu useampia henkilöitä, kenen nimellä maksu tulee? Jos kukaan ei asunnosta sitä maksa, keneltä se peritään ulosotossa ja kenelle maksuhäiriömerkintä tulee? Entä opiskelijoiden soluasunnot? Laskutetaanko se aina kalenterivuosittain vaikka tammikuun alussa? Entä jos nuori muuttaa omaan asuntoon vaikka joulukuussa, joutuuko maksamaan koko vuoden maksun ja taas uudestaan tammikuussa?

Ideana EHKÄ kelvollinen, MUTTA todennäköisesti todella hankala toteuttaa. Tulee mieleen että on tullut vähän kiire keksiä jotain, kun kerran työryhmässäkin istuttiin ja mitään valmista ei alkanut kuulua. Keksittiin idea, mutta ei ajateltu toteutusta sen enempää...
voisiko joku maksua kovin kannattavan nyt vastata näihin kysymyksiin, vai onko ne edes tullut kenellekään mieleen?

pieru
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maksoimme kuuliaasti tv-luvan siihen asti kunnes tuli tämä digidigi-hömppä, jonka jälkeen ei ole yhtäkään tv-kanavaa enää näkynyt. Joten tv tuolla nurkassa köllöttää, vaan kuvaa siihen ei tule, vaikka hankittiin kaikki digidigi-hömpän vaatimat pelit ja vehkeet, eikä muuten maksuakaan olla sen jälkeen maksettu. Että tosi kiva on tämä maksu taas... :/
kannattaa hankkia satellliittiantenni niin varmasti näkyy missä vain...

huhhei
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Minusta se on väärin niitä talouksia kohtaan jossa ei ole televisiota ollenkaan. Ihan sama vaikka nimi onkin väkisin väännetty mediamaksuksi :kieh:
Lakkautetaanko samalla kirjastotkin? Mä en käy kirjastossa mutta myös mun verovaroista niitä tuetaan. Enkä koe sitä kauheaksi vääryydeksi. Oma on ongelmani jos en käytä jotain mistä maksan.

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kaikkilla on netti (lähes tulkoon ) tai telkkari tai radio, joten mikä mättää!? Se kun ei voikaan kiertää enää sitä maksua, voi kuinka harmillista.
Vaikka se tietokone löytyykin ja nettiä käyttää, niin eiköhän se käyttäjä ihan itse maksa ne kulut jotka niistä aiheutuu? Harvoin se netti pysyy päällä pitkään jos ei maksujaan maksa... miksi ylen pitää päästä kätensä kukkaroon tunkemaan, miten yle liittyy minun tai sinun nettisurffailuun tai tietokoneostoksiin? Mihin ne netin käytöstä perityt maksut sitten menevät? Oopperatalon rakennuskustannuksiin?
No ajattelitko, että ne lukemasi asiat netissä ovat sinne ihan itsestään hypänneet. Kyllähän sen nettisisällön sinne joutuu joku tuottamaan.

Pikkuisen yksinkertaiselta vaikuttavat nämä mammat.
häh? ei se yle mitään kansainvälisiä nettisisältöjä tuota? mitäh? :LOL:
jos yksi sivu poistuu nettimaailmasta niin kukaan ei jää sitä kaipaamaan.. :D

Omalta kohdalta mediamaksu olisi hyvä, koska sitten toi maksu pienenisi.. mutta sitten miettii opiskelijoita ja niitä ihmisiä, jotka eivät omista tv:tä.. opiskelijoilla ei ole varaa maksaa tollaista summaa, eikä minusta ihmisten,joilla ei ole tv:tä tarvitsisi tota maksaa.. heille pitäisi olla pienempi radio- tai joku muu maksu.. Kun siltä Ylen pomolta kysyttiin, että mitä heidän kanssa, jotka eivät katso tv:tä, niin se pomo alkoi vain selittää, että sitten pitää kehittää parempia ohjelmia.. :headwall:

parempi olisi, jos ylekin menisi kortille ja saisi sitten valita ja maksaa niitä kanavia mitä katsoo..

Alkuperäinen kirjoittaja Kapteeni Jack Sparrow:
Järkyttävää miten jotkut liittävät netinkin yleen..
Mistäköhän kaksplus saa rahoituksen sivujen ylläpitämiseksi?
kukaan huomannut noita mainoksia?
kaksplus maksaa itse palvelinmaksut, ylläpidon...
kuluttajat juttelevat täällä, klikkailevat mainoksia ja sitä kautta kaksplus saa rahoitusta,
kävijämäärästä mainoksien kautta.
YLE ei mitenkään osallistu tähän tapahtumaketjuun, muuta kuin ehkä tunkee kouransa väliin ja vaatii kuluttajalta maksua mediasta.
suurin osa sivuista missä käyn on vielä kaiken lisäksi ulkomaisilla palvelimilla joten nekään ei edes suomessa.
Sonera ja muut operaattorit kuluttavat varoja parannellessaan linjoja nopeammiksi ja kattavammiksi, rahoittaako yle tätä toimintaa?
Entä kun moni kanava on siirtynyt jo fullHD-lähetyksiin?
Koskakohan yle antaa vastinetta rahoille ja tekee saman?
Huomaatteko ylen tarjonnassa edes suht. koht. uusia elokuvia?
nehän maksavat kaikista eniten.
entä laadukkaita uusia dokkareita, kallita nekin.
Jotkut tyykkäävät ylen tarjonnasta, ei siinä mitään..
Mutta valtaosaa, uskoisin, tarjonta ei kiinnosta.
MIltä kanavalta tulee euroviisut tai olympialaiset yms maailmanlaajuiset jutut?? miettikääs mtv3 saa mainostuloina ihan sikana ja silti täytyi f1 kisat siirtää maksukortin taakse...

Näin siinä kävi,kun monet jätti tv-luvan maksamatta. Keksittiin uusi keino rahankeruuseen. Että kiitos tästä kuuluu niille m**kuille jotka eivät telkkaristaan lupaa maksaneet :flower:
mitäs siinä valitat...halvemmakshan se nyt tulee, kiitos meidän!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Alkuperäinen kirjoittaja pieru:
ONKO SE KUUKAUSI VAI VUOSIMAKSU?
eikun päivämaksu!!!
ok. Mä olisin vaan oikeesti halunnu tietää ku ei le koskaan tarvinnu maksaa sitä.
Kiitos piruilusta.
Vuosimaksu samoin kuin tv-lupa. Voi luultavasti maksaa osissa.
Kiitos tiedosta. Eihän tuo sitten mitenkään järkyttävä lisälasku ole tulossa. Mä ajattelin eka et tuo on kuukaudessa tai puolessavuodessa :eek:

Yhteistyössä