Jännitysniska...

säpsähdin yöllä yhtäkkiä hereille ja huomasin taas että hengitys katkeilee, sitten tuli rytmihäiriöitä ja koko rintarangan alue rupesi ikäänkuin tärisemään..onko teillä muilla ollut tuollaista ihme tärinää?
No päivystyksessähän tietenkin tänään sitten kävin ja ottivat kilpirauhaskokeet ja jotain suolatasapainokokeita verestä ja sitten vielä sydänfilmin jossa ei mitään näkynyt. Lääkäri minulle sanoi että nuorilla naisilla kuulemma yleinen tuo rytmihäiriö ja yleensä vaaraton oire, inhottava tosin mutta elämää häiritessä kuulemma lääkkeillä voi tasoittaa sitä rytmiä. Kyselin tuosta tärinäsät ja lääkäri ei oikein muuta osannut sanoa kuin että johtuisi adrenaliinista jota kertyy vereen jos pelästyy.. tuntuu hassulta kun mielestäni tämä tärinä tuli enen sydänoireita ja kuitenkin heräsin siis aika sikeästä unestä, enkä mielestäni nähnyt mitään uniakaan..no ihme juttu, mielessä pyörii taas kaikki vakavat sairaudet ja ottaa päähän kun ei saa kunnon selitystä oireilleen. No ensiviikolla tulee verikokeiden tulokset, ehkä niistä sitten jotain selviää tai sitten ei.

Paljon olikin tullut juttua taas, voi meitä vaivaisia, olisi kyllä kiva parantua ihan kokonaan, en edes muista millaista on olla ihan täysin vaivaton. :(
 
Kivaa kevätpäivää =)!

Marge: Höh, noi "herätykset" on kyllä ikäviä! Sitte vielä kun yöllä kaikki asiat tuntuu 100x pahemmilta/ voimakkaammilta ... ja varsinkin yöllä on kiva alkaa pohtia kaikkee oiretta ja sairautta :/! Mulla jumien pahimmillaan ollessa tulee paniikkikohtauksia ja saattaa herättää yöllä ihan yks kaks... se on kauhee tunne kun hengitys ei pelaa kunnolla! Ihme jos adrenaliiniä erittyy :D !
Mä kans viime marraskuussa "surin" etten enää ikinä saa olla "normaali" ja tehä tavallisia asioita (reilun 6vuoden jumissaolon jälkeen) mut... vot... nyt tätä olotilaa vois kutsua melkein normaaliks: pää on ihan mun omani -tuleehan niitä oloja, et tuntuu et menee jumiin ihan just, mut ne on toistaseks menny ohi ihan ominvoimin (kop,kop,kop). Et on se näköjään mahdollista :hug: !!!!!!

Drosera: Toivottavasti saat tänään hyviä uutisia =) eikä tarvi enää jännittää !!!!
 
Heippa vaan kaikille taas!
Eilen vähän tein keppijumppaa ja venytyksiä, niin tänään aamupäivällä alkoi silmisä vilkkua ja ajatus pätkiä sekä mahassa tuntui oksettava olo. En kyllä tajua mikä mulla on ja tulisi nyt kutsu sinne neurolle lisätutkimuksiin, niin helpottais tää kauhea epätieto. Miten te venyttelette niskojanne, antaka hyviä ohjeita!
 
Marge: Oliskohan tuo sun tärinäsi sitä samaa "sisäistä tärinää", jota mullekin tulee?? Mulla se yleensä yllättää juuri ennen nukahtamista (eli rentoutumisvaiheessa) mutta on just samantyylistä kuin kuvailemasi (ainakin kuvailun perusteella) ja siihen yleensä liittyy aina jonkin sortin lisälyöntejä tai nykäyksiä tms. Mulla ei ole selvinnyt siihen koskaan mitään syytä :/. Itse olen epäillyt jotain hermojumiakin mutta enpä enää tiedä, mitä ajatella. Adrenaliini se tuskin mulla on myöskään, koska se tulee ensin ja sitten vasta varsinaiset rytmihäiriöt. Tärinä ei myöskään ole sydäntärinää siinä mielessä, että pulssi on silloin mun mielestä ihan normaali...mutta en tiedä. Kokeilitko pulssia tuon tärinän aikana? Vaarattomaksi mullakin nämä sydänoireet on luokiteltu mutta kyllä mua säännöllisesti aina välillä kuitenkin asia hermostuttaa, koska "olisihan vielä vaikka mitä tutkimuksia tekemättä" :headwall: :ashamed: . Kuitenkin nyt ihan viime kuukausina olen alkanut ajatella, että sydänvaivat voisivat joltain olin olla yhteydessä näihin niska- ja rintarankaongelmiinkin...
 
Minkä verran teillä muilla on korvakipua? Mulla tuo oikea korva juilii vähän väliä; on siinä välillä ollut ulkokorvan tulehduskin, mutta ainakin osittain liitän kivuttelun lihaskireyteen, koska poski on välillä melkein krampissa ( ja tuntuu, että korvakipu "seilaa", joskus tuntuu että hampaat kipeet mutta pääasiassa korva).

En jaksais taas mennä (turhaan) korvalääkärille...
 
tätihuoli: kyllä mulla pulssi ihan normaalilta tuntu ja heti kun laitoin käden rinnalle ja aloin kokeilemaan että tunnenko sitä rytmihäiriöö niin sydämen syke tuntui normaalilta, sitten kun taas rentouduin niin alkoi sama homma että tärisytti ja sydän hakkasi lujaa. Se kyllä ihmetyttää että mulla ei ole koskaan tullut noita tärinöitä ja rytmäreitä päiväsaikaan ellen sitten ole mennyt ihan sänkyyn asti päiväunille...luulisi että jos sydämessä jotain vikaa olisi niin eiköhän se myös päivällä oireilisi..yöllä on niin mukava kehitellä kaikenmoista.
Tuossa rupesin miettimään että voisiko olla jotain hormoniperäistä kun tulee suunnilleen joka kuukausi samoihin aikoihin noita sydämen oireita..muulloin minulla niitä ei ole...täytyypi joskus kysäisät kun menee lääk´äriin.

Onko teille muille koskaan tullut sellaista hävettävää oloa kun olette menneet terkkariin..minulle tuli tänään kun asumme pienellä paikkakunnalla ja tk:ssa yleensä aina on samat ihmiset vastaanotossa niin mieleeni tuli että ajatteleekohan ne että TAAS toi luulosairas akka tulee valittamaan vaivojaan...hölmöähän on niin ajatella mutta kun joutuu useasti juoksemaan terkkarissa niin väkisin siinä tulee sellainen häpeä kun olen nuori ja kärsin jos jonkinlaisesta vaivasta.. :ashamed:

Kiisa: mulla oli aika usein tuossa viime talvena vasemman korvan kipua, siis särki aikalailla mutta tulehdusta ei sitten ikinä ollut kun tarkastettiin, lääkäri silloin sanoi että se kipu voi säteillä niskasta,leuasta tai kurkusta. joten jos nyt ihan hirveetä särkyä ei tule niin tuskin siellä tulehdusta on.
 
Eli kaikki arvot normaaleja punktiossa :):) vihdoinkin saan rauhoittua henkisesti, kun tuo nyt todella todettu ettei kyse ole mistään ms-taudista eikä muutenkaan keskushermostoperäisestä viasta.

Neurologi yhtyi ajatukseen että kaiken on saanut aikaan jännitysniska ja yliliikkuvuus, sanoi ettei tässä iässä (24v) pitäisi todellakaan olla tässä kunnossa ja että nyt on viimenen aika alkaa tekemään asioille jotain tai musta ei ole kohta mihinkään. Pisti lähetteen lannerangan magneettiin, (vasemman jalan ongelmista, jotka alkoi jo sillon joskus kauan sitten) mutta yleiseen sairaalaan, eli menee kuukausia. Mielenkiinnolla kyseli mun kaikkia silmäongelmia ym, muttei niitä sen pahemmin kommentoinut eli niskan piikkiin kaikki vaan.

Sanoi että ms-taudin diagnosointiin olis pitäny olla päässä enemmänkin niitä länttejä kuin vaan kaksi.. Olisin ihan iloinen jos ei olis ollu yhtäkään, mutta onpahan nyt ainakin todettu ettei ole mitään mihin en pystyisi itse vaikuttamaan. Noin muuten jatketaan fysioterapiaa tuolla missä olen käynytkin, triptyleitä saan syödä niin pitkään kuin tuntuu siltä että on tarvetta, pitää opetella kävelemään jne ja hankkia joku urheiluharrastus jota jatkaa lopun elämää.. kun ei ne yliliikkuvat nivelet sieltä mihinkään katoa.. jeps..

mysan: en muista omista refluksi tutkimuksistani mitään, olen ollut aika pieni ja tähystykset on tehty nukutuksessa. Mitä noita sairaalan papereita luin, niin varsinaisesti se on mulla todettu ph-mittauksella, eli yön yli nenästä letkut alas ja reppu selässä missä on semmonen vehje joka laskee arvoja. Jotain tulehdus juttuja oli kyllä tähystyksissäkin näkynyt. Kannattaa kyllä tutkituttaa, vaikka ei se mikään mukavin toimenpide ole ja toisaalta ne ei aina löydä tähystyksellä mitään vaikka oireet olis pahojakin (sisarellani näin..)

Mammax3: tampereelta löytyy, ainakin yksi hyvä fysioterapeutti :)

Kiisa: mulla korvissa ollu painetta, soimista, vihlomista. Tuo vihlominen selkeästi hartiasta korvaan, semmonen perus hermosähkäri, ei kiva. Mutta lähinnä sillä erotellu sen korvatulehduksesta, kun vihlonu vaan sillon tällön, eikä mitenkään pitkiä aikoja..

Harvoja silmin havaittavia vikoja mulla ollu mm. että posket, yleensä oikea, välillä niin jumissa että herätessä alaluomi ollu irti silmästä..

Ihanaa että tää kaikki on vaan jumitusta :):)
Vaikka ihanampaa olis kun ei olis ollenkaan.
Kiitos tuesta kaikille!
:hug:
 
Hienoa Drosera :)!! Varmasti tosi helpottavaa :hug: .

Marge: mäkin olen ollut huomaavinani, että nuo sydänoireet osittain liittyvät hormonaaliseen kiertoon...loppupuolella niitä yleensä ilmenee, ei alkupuolella. Mullakin tuo tärinä esiintyy aina yöaikaan. Lisälyöntejä saattaa tulla kyllä päivisinkin.

 
Drosera: Millasia näköjuttuja sulla siis on ollut?Mulla on kans kaikenlaisia näköhäiriöitä joista neurologille puhuin muttei se niihin mitään kantaa ottanut.Mietinkin että pitäiskö mennä silmälääkäriin jos vika olisikin silmissä?!Mutta kun kaikki mun ongelmat on tulleet valvottujen öiden jälkeen jolloin myös niskani menisät täysin jumiin niin en toisaalta uskois vian olevan silmissä..mutta kun ei koskaan voi olla varma!
 
Kativaani: mulla niskoihin on liittynyt sellaista kummaa eriparisuutta (joku muukin täällä vähän aikaa sitten siitä mainitsi)...ikään kuin silmät katsoisivat vähän kieroon :) ja sitten esim. aikanaan luennoilla istuessa näkö alkoi melkein sumenemaan, kun niska väsyi ja piti oikein tarkentamalla tarkentaa, että näki jotain. Kuitenkin mulla on todettu hyvä näkö....Silmät myös väsyy helposti, jos niska on pahana jne.
 
Drosera hienoja uutisia :flower: :hug:

Näöstä: mulla on näkö ihan tarkka, tuntuu vaan etten saa kontaktia näkemääni, esim. tv:tä katsoessa en pysy tekstin enkä kuvan perässä sillä silmöni tuntuvat kovin hitailta ja kun pitää oikein jäädä tuijottamaan kuvaa että saa sen kontaktin ja tajuaa mitä näkee. Lukiessa kirjaimet pomppii ja sama juttu eli pitää oikein keskittyä että tajuaa mitä lukee ja näkee. En ole ennen itseäni tyhmänä pitänyt mutta nyt kyllä tuntuu siltä että kaikki järki käy hitaammin puoleisesti ja en sisäistä mitään. Olen yhä edelleen varma että kärsin jostain vakavasta, vaikea uskoa että kaikki on ihan ok, niska vaan hieman jumissa kun oireet näin vaikeat ja invalidisoivat.

Tätihuoli mainisti tuosta että tuntuu kun katsoisi kieroon. Se kuvaa myös aika hyvin tätä oloa, tosiaan tuntuu melkein että näkee paremmin kun laittaa toisen silmän kiinni.

Ellei kyse ole mistään vakavasta niin miten ihmeessä jännitysniska voin tehdä tällaisia oireita? Tietääkö joku syyn?
 
Ei välttämättä niskat teekään oireita vaan miettimällä itse pahennat oireita..Ainakin näin neurologi mulle sanoi!
Vaikka mullakaan ei todettu mitään vikaa päässä tai muuallakaan olevan niin silti en vieläkään saa mielestäni sitä ettei kyse olisi jostain vakavasta.Mietin asiaa koko ajan ja näin oireet pahenevat.Mm.erilaiset näön sumenemiset ja raajojen puutumiset ovat oireita ahdistumisesta.
Pahimmassa vaiheessa minäkään en saanut selvää lukemistani asioista ja tuntui että ajatus takkuili jatkuvasti.En sanonut sitä mitä oli tarkoitus jne.Tämä vain koska päähäni ei mahtunut muuta kuin nämä vaivani.
Mutta mene Minna hyvä tutkittavaksi niin sillähän se selviää!Ei kannata jäädä kotiin miettimään!
 
Kativaani :hug: Sun kirjoittamasi teksti osui nappiin kyllä todella hyvin! Mun päähän ei mahdu tällä hetkellä muuta kun sairaudet. En mieti mitään muuta, en jaksa olla lasteni kanssa, syön vaan jotain ja sitten taas mietin näitä vaivojani. Ovat vallaanneet täysin mun pääni. Menenkin ensi viikolla neurologille jotta saisin jonkun lopun näihin pelkoihin.
 
Minna-73: mulla kans ajoittain tuntuu silmissä ihan ihmeelliselle, välillä täytyy oikein siristää silmiä että pystyy lukemaan tekstiä koneella tai teeveen edessä, ja tosiaan silmät tuntuu välillä ihan "eriparisilta" ja jotenkin hitailta.. mulla neurologikäynnillä katsottiin noi silmänpohjat ja kaikki oli ihan kunnossa, tehtiin myös niitä valonseuraamistestejä ja niissäkään ei mitään poikkeavaa ollut. Neurologikäynnistä jäi hyvä mieli kun kerroin lääkärille että minua ahdistaa nämä oireet ihan älyttömästi ja mieleen tulee kaikkea vakavaa, neurologi lohduttelli ja sanoi että jos minulla jotain olisi niin kyllä jossakin testissä jotain poikkeavaa olisi ja sitten laitettaisiin jatkotutkimuksiin, mutta kun kaikki oli ihan normaaleja testeissä niin jatkotoimenpiteitä ei tarvitse tehdä.
Mulle tuo fysioterapeutti sanoi kun kerroin huimaamisestani että on todella yleistä että huimauksesta kärsivä potilas saa noita oireita juuri kaupassa ja auton kyydissä, selitin että kaupassa tuntuu hyllyjen välissä että tavarat tulisivat jotenkin perässä kun kääntää päätä, johtuu kuulemma korvakäytävään keräytyvästä sakasta minkä saa liikkeelle erilaisilla asentohoidoilla, tulen kertomaan teille sitten minkälaisia ohjeita saan terapeutiltani. =)
Ja kyllä tosiaan kannatta hakeutua sinne neurologille niin saa mielenrauhan ja varmuuden siitä että kaikki on tosiaan vain oman pään sisällä :hug:
Vielä vinkkinä, kannattaa kokeilla tehdä ainakin kerran viikossa jotain erilaista mitä yleensä ei tee, se vie ajatukset pois ikävistä asioista...itse olen nyt viikonloppuna menossa kuntosalille ekaa kertaa viiteen vuoteen :D
 
Nuo raajojen puutumiset on myös oireita jumissa olevista lihaksista, veri ei kierrä kunnolla kun lihaksisto on ihan kireellä, itse yöllä nukun välillä sellaisissa asennoissa että kädet puutuu ihan tunnottomiksi ja kun yrittää nostaa ylös niin ei käsi heti nousekkaan ja sitten kun saa käden nostettua niin tuntuu kuin veri oikein syösyisi kädestä alaspäin, ja ihan oikeasti tuntuu että kuulen oikein sen veren kohinan mikä siitä tulee...hassua mutta siltä minusta aina tuntuu :LOL:
 
Heippa =)!

Drosera: Kiva kuulla hyviä uutisia :hug: !!!

Minna: Mulla ainakin syvien niskalihasten huono kunto (ja varmaan kaikkien syvien lihasten :D ) teki olon ihan kauheeks ja jatkuvat oireet. Nyt kun oon niitä "jumpannu" niin pää on pysyny ihan selkeenä ja silmätkin on paljo paremmat -> kestää jopa kirjan lukemista =)!
 
Mäkin luulin että tää tosiaan loppuis kun saisin varmuuden ettei päässäni ole mitään vikaa!Mutta ei siinä sitten niin käynytkään.Mä oon vasta 23v ja pelkään kuolevani lähes päivittäin!Elän erittäin ahdistavassa tilanteessa kun parisuhde on päin seiniä ja lapsen tulo ei ollutkaan sitä mitä kuvittelin.Itse rakastan lastani eniten maailmassa ja haluaisin olla paras mahdollinen äiti.Nyt itken päivittäin monta kertaa ja pelkään kaikkea mahdollista!Syön masennuslääkkeitä ja käyn terapiassa..mikään vaan ei ole vielä tilannetta parantanut.
Tämä nyt menee vähän ohi aiheen mutta ehkä joku muukin löytää kuvauksesta itsensä.
En vaan tiedä mikä tähän auttaisi?!Olen miettinyt eroa miehestäni mutta en tiedä ratkaiseeko sekään ongelmaa?!
 
Noi teidän silmäoireet kuulostavat kyllä hyvin samoilta kun mullakin ja uskon että stressaava elämäntilanne pahentaa vielä oireita, kiristää lihaksia, joka lisää ahdistusta ja noidankehä on valmis. Psyyke kuitenkin kulkee käsi kädessä kropan kanssa =)

Mulla on myös hyvin vaikea elämä takana, paljon ikäviä tapahtumia takana. Molemmat lapset koliikkilapsia, nuorimmaisella on vielä 3kk ikäisenä paha koliikki joten elämä on rankkaa tälläkin hetkellä. Uskona että oma ahdistus, masennus yms pahentavat näitä oireita. Kumpa saisi ne ajatukset pois!n Tuntuu vaan niin rankalta kun ei pysty lukemaan kirjoja, ei lehtiä, tv katselu on tuskaa joten masentuuhan sitä jo ihan pelkästään näistäkin syistä kun ei voi elää normaalia elämää, vaikka periaatteessa voisi olla terve.

Kativaanille suuri :hug:

Mysan: millaisia liikkeitä olet tehnyt?

Mukavaa pääsäistä kaikille vaivoista huolimatta! On ihanaa että olette olemassa! Kukaan joka ei kärsi jännitysniskasta ja sen tuomista liitännäisvaivoista, niin ei voi ymmärtää mitä tuskaa tämä voi olla!
 
Heippa =)!

No vähän sitte nolottaa tunnustaa, kuinka "vähällä" oon itteni "kuntouttanu". Ja oon sitte kaikenlaiset jumpat (terapeuttien toimesta) kokeillu (loogisesti siis ajatellen, et mitä enemmän teen töitä, sitä parempaan kuntoon tuun... ja eihän se nyt menny sitte vähääkään niin, vaan lopulta koko keho oli lopulta rääkätty toimimattomaks ja täriseväks :/)

Tää on siis ihan sama liike, minkä Kativaani tossa neuvoo, mut kevyemmin (mun niska oli niin surkeessa kunnossa, et se ei kestäny millään koko pään kannattelua)...

OMT mulle neuvo ensinnäkin lopettaan kaiken muun (olin tän saman liikkeen saanu ennemminkin, mutta tehny sen väärin :ashamed: ) -> et kaks sormee otsalle ja pieni nyökkäys alaspäin(ensalkuun lyhyitä sarjoja... ja ei siis paineta päätä sormia vasten -kuten mä olin aikasemmin tehny ja pahentanu asiaa (mulla on niskanikamista 3-5 yliliikkuvuutta) - mut tää OMT älys tarkastaa miten tein sen, ja neuvo sen oikein)
ja sama sitten sormet ohimolle (ei voi painaa liian lujaa) ja sama pieni jännitys kohti sormia (leuka ei saa nousta ylöspäin, vaan hitunen alaspäin) molemmille puolille, ja sitte pikkuhiljaa jännityksen kestoo ja toistoja lisätään.
Tätä teen nyt about 4-5 iltana viikossa 10sek/jännitys 10 jännitystä kerralla (otsa, vasen, oikee) ja 3 kierrosta ...oliko nyt vähän sekava selitys ?

Ja siis pelkästään :eek: tätä oon tehny, ja oon miljoona kertaa paremmassa kunnossa kun viimevuonna, jollon jumppasin joka peevelin päivä 45min kuminauhalla.

Kativaanille kovasti jaksamista :hug: !!!
Hyvää Pääsiäistä =)!!!
 
Kativaani: Ensimmäinen oire syksyllä oli kun ajoin autoa, liikennemerkit tuli 'pätkien' vastaan, eli silmät tarkensi jatkuvasti uudestaan.. Sitten alkoi sumentuminen, hetkellisesti koska vain. Aamuisin meni minuuttikin ennen kuin näin mitään tarkasti. Esineitten ääriviivat jäi silmiin pyöriin pitkiksi ajoiksi. Jokunen kerta aamulla silmät avatessa kaikki mitä näki hyppi edestakaisin (loppui kun käänsi päätä), toisinaan näin kaiken valkoisen vaaleanpunaisena (mielenkiintoinen lumihanki..) Välillä kaikki meni pimeäksi, niinku joku olis räpsässy valot pois ja päälle. Ja sit oli se pari viikkoa kun välkkyi himmeä valo silmissä (yöllä pelotti). Kaiken kaikkiaan on ollut juurikin 'eripariset silmät', ne ei toimi yhdessä, hankala lukea kun ei silmät pysy rivillä, hankala katsoa jotain kohdetta, kun katse karkaa. Välillä musta teksti hyppi silmille valkoiselta pohjalta. Sit mulla on aina joskus semmosta kun tarkentaa kaukaa lähelle, niin katse hakee hetken aikaa sivusuunnassa nopeasti edestakaisin. Värinää on ollut ja on yhä, joskus sitä oli jatkuvasti, nykyään vaan toisinaan. Ollut hankala lukea mitään esim. tietokoneelta tai kännykästä, kun etenkin valoa tuottavat kohteet vaan värisee. Oikean silmän oikeassa reunassa välillä musta värisevä läikkä.. En taida ees muistaa kaikkea.
Nyt ollu kolme päivää oikeassa silmässä niinku silmämunassa elohiiri, ärsyttävän tuntunen..
Mulle totesi silmälääkäri että terveet silmät, vähän piilokarsastusta, eli väsyneenä menee sen piikkiin tuo eriparisuus aika pitkälti ja väsynyt olen todella ollut, henkisesti. Muuten on -1,5 ja miinus -1,75 + taitto.

Nyt kyllä paljon pirteämpi mieli, kun en enää panikoi mitään pahempaa. Kyllä se niska vaan kaikkea saa aikaiseksi ja vainoharhaisuus..

Hannele98: Neurologi ei sanonut, koska ei voi tietää, mistä ne plakit on tullut. Kuitenkin niitä on hyvin monilla ihmisillä (tyhmää vaan kun oli ne ja nää oireet..) no joo. Lueskelin jostain että niitä voi aiheuttaa mm. flunssakin tai häkämyrkytys.. Ja nehän saattaa kadotakin itsestään. Jostain luin että rasvainen kala ja merisuola liuottais niitä, mutta tuota väitettä tuskin tukee kovin moni lääkäri. Ja mulla ne on isoaivojen aluella, eli liittyis lähinnä johonkin henkisiin tunteisiin, jos jotain tekisivät..

Mun yks kotitehtävä on makuu-asennossa imeä kieltä kitalakea vasten 3 kertaa päivässä noin 3 sekunnin ajan. Makuu-asento, jotta niska ei rasitu ja imeä niin että nenä menee vähän kuopalle. Vahvistaa niskasta jotain tuolta, tuntuu kyllä.
Jee, ensi viikolla on taas fysioterapia. :)

Voimia kaikille, paraneminen on pitkälti tekemisissä henkisen hyvin voinnin kanssa ja nyt uskon että nopeuttaakin kun en enää stressaa. Ja tiedän että stressaisin yhä, jos ei olisi näin hyvin tutkittu ja todettu että näin sen on oltava. Vaikeaa se on uskoa kun oireet on ties mitä kummallisuuksia että niskasta johtuis.. Jostain luin että jos joku paikka on jumissa, normaalit kehon antamat käskyt ei mene perille sinne minne pitäis, vaan jää poukkoilemaan ja sekoittaa siksi tuntoaisteja.. tiedä sitten onko noin, vai miten mutta kaulan/niskan ohihan ne kaikki menee aivoista muuhun ruumiiseen..

Pahinta mulla oli varmaan se puuromainen, ulkopuolinen olotila. Peiliin katsoessa näin kyllä itseni mutten tuntenut olevani se henkilö, johtui myös siitä että oli koko pää puutunu ja en tuntenut sitä noin konkreettisestikaan. (eli muuten ollut toi oikea puoli, mutta sen hieronnan jälkeen meni vasenkin ja koko pää, oli tosi ilkeetä pestä tai harjata hiuksia ja joskus tuntui siltä kuin olisi koskettanut päätä keskeltä, niinku aivoista, siis luulin että käsi on sillä kohtaa kun pää ei tuntenu mitään..) Sit oli semmonen tyhmä nopea olotila, jota en osaa sanoin kuvata, vähän ku tajunnan heilahdus.. öö. Onneksi oon päässyt pääasiassa eroon noista puutumisista, poskea kyllä kiristää vieläkin toisinaan.

Hyvät Pääsiäiset!!
 
Drosera: sun kuvailut noista silmäoireista on ihan samanlaisia mitä mulla on tänään ja eilen ollut, huimaus on taas tullut takasin ja todella voimakkaan, en tiedä mistä taas johtuu mutta ottaa kyllä päähän ihan älyttömästi. Oon kyllä venytellyt ja lenkkeillyt mutta ilmeisesti sitten liian ahkerasti :headwall:
On kyllä ollut muutaman päivän áika flunssainen olo, että voihan olla että siitäkin johtuu nämä huimaukset.
Ensi viikolla saan ne asentohuimaus jumppaohjeet ja toivonkin että niistä olisi apua.
Loppuun vielä hauska pääsiäisruno mieltä piristämään

Mämmiä ja munaa, noita huulensa punaa, lähtee luudallla etsimään uhria, jonka munat sais tuhria.Nyt eletään aikoja,jolloin tehdään taikoja, Hyvää pääsiäistä :D

:wave:
 
Heippa taas! Meillä on tietokone rikki, joten harvoin pääsen lainakoneelle.
Hienoa Drosera, tosi hyviä uutisia lääkäriltä. Mun tuttavalla oli näitä läiskiä näkynyt kuvassa kuusi ja silti hänelläkään ei ollut ms- tai muuta tautia. Ihan normaalistikin niitä voi olla useitakin kuulema. Joillakin niitä voi olla jo syntymästä asti.

Taidan varovaisesti kokeilla Mysanin niskaohjetta. Jos osaisin tehdä sen oikein. Torstaina mulla on aika sairaalaan ortopedille. Olenkin tässä miettinyt ja kirjoitellut itselle ylös, mitä kaikkea pitää muistaa kysyä.
Tällä hetkellä selkä on sen verran hyvä taas, että ärsyttää mennä lääkäriin. Ne kun taas katsoo, ettei tuota mikään vaivaa. Pitäisi varmaan tehdä jokin suursiivous edellisenä päivänä, niin olisin tarpeeksi kipeä :D Ja yleensähän mulla on niin, että lääkärin tutkiessa mikään ei tunnu vaan kivut tulevat jälkikäteen kaikesta vääntelystä ja käsittelystä.

Hyvää Pääsiäisen jatkoa kaikille =)
 
On tämä elämä yhtä vuoristorataa!?
Muutama viikko mennyt taas suht`koht ja sitten to-illalla olin juhlimassa ja koko perjantai oli todella pitkäperjantai. Ei ollut juurikaan asiaa nousta ylös, niin paljon huimasi, niskat jumissa, sydän hakkasi ja en uskonut selviäväni iltaan! Ei paranisi juoda muuta kuin pari lasia viiniä jotte rentoutuu, sen jälkeen kaikki muu " pakkautuu niskaan?"
" Krapula " on ohitse, mutta huimaus ei. Taas harmittaa tämä " heikko" olemukseni ja äärettömän hidas palautuminen.
Mennä sitten lääkärille valittamaan, että huimaa ja heikottaa, kun join?? Vaikkakin siitä on jo monta päivää eikä kuulu norm. elämään.
Tämä on todellakin " Ikuinen riesa", tämä herkkyys reagoida kaikkeen!!! Jälleen ottaa päähän oman elimistö ja sen tapa reagoida.........pakko jaksaa silti kaikki pyhät töissä vaikka tiukkaa tekee ja meinaa mieliala laskea.........sitä kysyy jälleen kerran, että mitä olen tehnyt ansaitakseni tällaisen fysiikan???
Kadehdin muita jotka kykenevät juhlimaan ja nauttimaan elämästään vain pientä päänsärkyä potien........
Nyt on meikäläisen positiivisuus karkuteillä!?
 

Yhteistyössä