IVF:n odottavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeePee77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh heh Sahrami! Viestissäni oli ironiaa ja silmäniskuja niin ettei ruutuun mahtunut. Tarkoitin tietenkin, että me kaikki ollaan eri palstoilla..
Eri palstat = Odotuspuoli. :hug:

Vaikka jos totta puhutaan niin.. Musta ainakin on tulossa niin pessimisti onnistumisten suhteen, että mietin jo, et montako IVF:ää ehditään tänä vuonna tehdä... Ihan kuin peli ois jo pelattu tämän nykyisenkään suhteen.. *Pessimisti ei pety*

Missä sä muuten Sahrami oot hoidoissa? En jaksa laiskana selata taaksepäin..

Kamillalle ja PeePeelle runsasvirheistä yksäriä tarjolla.. :wave:

Hehee, täällä ollaan! Vuorotyöläisen tapaan ihmeelliseen aikaan B)

Jo vain on tehty sekä uutta tupaa että Jussia/Justiinaa sinne :xmas:
Tuota ensimmäistä varsinkin... Tupaan pitäis nimittäin kovasti löytää hyvät pintamateriaalit ja se meinaa teettää vähä päänvaivaa. Yritän saada suurimman osan valittua ennenkuin hoito alkaa ens viikon lopulla. Saapa sit pistellä ja munia rauhassa :laugh:
Täti pitäis ilmaantua tiistaina tai keskiviikkona, eka ultra olis sit perjantaina. Jos vuoto alkaa torstaina niin sit ultrataan maanantaina.
Raitikselle yv:tä!

Raitis, mä oon kyllä kans luonteeltani sellainen peruspessimisti, ettei varmaan pahempaa löydy ;) . Jotenkin en jaksa uskoa raskautumiseen ja siihen, että eka IVF voisi tuoda tulosta. Uskon vasta sitten, kun hoitaja mulle puhelimessa sanoo, että olet raskaana. Tän pitäisi siis jo tapahtua ensi maanantaina -HUI!

Joo, ei me Sahramia mihinkään jätetä! Eiköhän täällä tulla pyörimään vielä pitkän aikaa... (ks. edell. kappale).

Kamilla, onnea talonrakennuspuuhiin! Missäs vaiheessa teidän raksa on parhaillaan? Oletteko jonkinlaista talopakettia hankkimassa/hankkineet?

Oma (.) tänään menossa jo pp7. Varsinaiset raskausoireet (millaisiahan nekin oikeastaan on???) vain puuttuvat. Lämmöt koholla edelleen aamuisin ja iltaisin (yli 37). Vatsan nippailut ovat radikaalisti vähentyneet viime päivinä. Luulenpa, että kroppa on jo tottunut lugeihin ja punktion jäljiltä alkaa paikat olla kunnossa. Epätodellinen olo. Sitä vaan toivoo, että olisi jo se maanantai ja kuulisi sen plussan.

Moikka kaikille!

Tälle palstalle en vielä olekaan kirjoitellut, mutta nyt taitaa olla sen aika.

Meillä on miehen kanssa aika naistentautien polille helmikuun alussa ja silloin keskustellaan ICSIstä. Tilanne lyhynkäisyydessään on siis ollut se, että mulla pari km:a takana (yritystä pari vuotta), miehellä huonot simpat, eikä reiluun puoleen vuoteen ole mitään uutta (raskautta) tapahtunut. Joo, kuulostaa ehkä oudolta, mutta olen kuulemma erittäin herkästi raskautuvaa sorttia... Onni on ilmeisesti nyt kääntynyt.

Lääkäri sanoi kesällä toisen km:n jälkeen, että ruvetaan helmikuussa suunnittelemaan ICSIä, jos ei mitään tapahdu sitä ennen. Ikää mulla jo reilusti yli 30, miehellä pari vuotta vähemmän.

Kysymys kuuluukin siis, miten kauan julkisella kestää odottelu (ensimmäisestä käynnistä alkaen), että pääsee "tositoimiin"? Ja miten kauan hoidot suunnilleen kestävät? Ja mitähän ne maksavat? Olen ymmärtänyt, että ne voi mennä pidemmän tai lyhyemmän kaavan mukaan...Ollaan Kys:lla hoidossa, eikä kärsivällisyys meinaa riittää enää siihen, että kuulisimme vastaukset lääkäriltä.

Kiitos jo etukäteen vastailijoille ja jättitsemppi erityisesti niille, jotka jännittävät piinavimmilla päivillä! Kati231:n muistankin toisesta porukasta. Toivotaan, että hyvin menee!!! :flower:

Kiitos kati kysymästä! Me ollaan muuttamassa uuteen tupaan huhtikuun alussa eli hyväs mallis on jo! Avaimet käteen, eli päästään syntisen helpolla.. :whistle: Tosin materiaalivalinnat tuottaa välillä päänvaivaa. Kolme makkaria, 122 neliötä yhteensä. Et se uuden tuvan Jussi/Justiina sais jo pian lähteä matkaan muuten me palloillaan siellä kahden :ashamed:
Oon täällä kovasti hengessä mukana piinailussasi, kyllä se plussa maanantaina tulee!!!!

PeePee, mulle käy ens viikolla ke, to tai pe. Jonain noista päivistä tosin käyn Väestöliitossa riippuen koska täti suvaitsee ilmestyä :xmas: Laita viestiä kuinka sulle kävis!

Nyt on vasta kp25 ja nyt jo tuntuu tätimäisiä tuntemuksia mahanpohjassa :o :o Kummallista. No, pääseepä aloittamaan hoidon aikaisemmin =)

Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Raitis, mä oon kyllä kans luonteeltani sellainen peruspessimisti, ettei varmaan pahempaa löydy ;) . Jotenkin en jaksa uskoa raskautumiseen ja siihen, että eka IVF voisi tuoda tulosta.

Mulla on päiviä jolloin olen tosi pessimisti mutta 80% ajasta olen kyllä yltiöoptimisti. Olen siis ilmeisesti vaan perusmallin kylähullu.. :laugh:

Kummi tervetuloa!! Täällä on mukavaa porukkaa ja sekaan sopii. Älä suotta pelästy, en mäkään oikeasti niin pöhkö ole mitä edellä mainitsin. Täällä sitä vaan tulee soitettua suutaan ja viljeltyä mustaa huumoria kun samassa suossa kaikki talsitaan.

Meillä oli juuri eilen julkisen eka käynti ja ohjelmassa on ensi kierrossa inssi ja toukokuussa IVF, että ei kovin pitkät jonot. Mutta tämä siis tilanne Taysissa. Hoidot julkisella maksaa 22e per käynti ja punktiopäivänä 72e. Lääkekatto n. 640euroa/vuosi tulee täyteen luultavasti jo ekasta hoidosta.

Missä Inari on?? Entä Alexandria??

Laitan teille vielä illan piristykseksi yhden linkin.. :p

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=89&m=12281118&p=2&tmode=1&smode=1

Perstai 26.1/viikko 4

Raitapaitainen..IVF,Arimidex,Purkka,Orgal.,Pregnyl,Luget..kp8/31-
PeePee77............IVF; Procren-jarru...............................kp8/29-38
Inari..............................tauko, primolut.........................kp14/26 -36
mimi79............................luomuilua................................ kp17/30-33
Sahrami73..........................tauko..................................kp19/26-28
Annuli81......ICSI.puregon,menopur,synarela+pregnyl,luget.... pp/
Kamilla.................välikierron jälkeen 1. ICSI........kp26/29-31/pp12
kati231.........ivf,puregon,orgalutran,pregnyl........kp28/28-42/pp8
onneliina........................IVF..............................kp3/31
Popsy......................luomuilua...............................kp37/?
puoli-enkeli..............4.IUI......................................kp37/42-
Alexandria...................luomuilua?.........................kp49/?
Melia...........................luomuilua...........................
mirvab.............suprecur,puregon,pregnyl,luget...kp?/?

Plussanneet :heart:

No, miten kävi Onneliina?? Mitä lääkäri sanoi?

(.) Ahh.. Mun munintavekottimia jomottaa. Mahallaan ei pysty nukkua.. Tänään oli ultra. Molemmilla puolilla kasvoi kivasti mollukoita, vasenta ei tosin saatu kunnolla näkyviin kun sattui niin vietävästi. Kai se on ottanut nokkiinsa kun sitä on nyt kaiveltu harva se päivä ultrasauvalla. Sen verran kuitenkin näkyi ettei siellä mitään ikäviä yllätyksiä pitäisi olla.

Huomenna eli pp9 alkaa piikittelyt Purkalla 100IU/vrk ja sitä jatketaan la-su-ma ja tiistaina ultraan uudelleen. Orgalutranitkin kävin jo hakemassa ja ne alkaa sitten ensiviikolla. Ens viikolla onkin sitten Kamillan lääkäri ultraamassa kun oma lääkäri viilettää maailmalla.

Eikä multa mitään myoomaa löytynyt. Onneksi. :)

Tervehdys minunkin puolestani....kävimme mieheni kanssa IVF suunnittelussa (18.1) Kys:llä. Sieltä saimme tuomion et meille tehään viel 4.lääkkeellinen IUI ennen IVF:ään siirtymistä. Siel on kuulemma ruuhkaa ja haluavat itse tutkia meijät perinpohjaisesti... meille tehty oman asuinpaikkakunnan sairalassa ne kolme aikaisempaa inssiä, joten alustavasti IVF toukokuussa... Meillä takana 3v yritystä, mul dg. Endometriosis+Pco, miehen simpat ok... :heart:

Niin ja Kys:llä tehdään kaikille hoidot pitkällä kaavalla...

Raitis: lääkärissä meni tosi hyvin! Toivottavasti kipu alkaa hellittämään sulla!
(.)
Eli mukana ollaan!
Opettelin samantien pistämään, nyt mulla on siis menopur ja gonal-f pistoksia jonkin aikaa.. Ja sitten alkaa tota orgalutania, vai mitälie jossain vaiheessa edellisten lisäksi. Olen aivan innoissani, ja pistäminenkin oli niin helppoa! Tekis mieli heti pistää uudelleen!
No huomenna sit...
Nyt siis viikonlopun yli mennään näillä ja ma käydään näyttämässä paikkoja ja katotaan, miten on muniksia valikoitunut.
Tää on niin jännää!!

Alkuperäinen kirjoittaja onneliina:
Olen aivan innoissani, ja pistäminenkin oli niin helppoa! Tekis mieli heti pistää uudelleen!
No huomenna sit...
Tää on niin jännää!!

:laugh: :laugh: Ei muuta kuin hoitoalalle! ;)
Se kurja "pistostotuus" saattaa iskeä Pregnylin jälkeen.. Kirvelee ja tuntuu muutenkin kurjalta. Onneksi sitä on vain yksi pistos per hoito.

Missä Inari on?? Entä Alexandria??

Heippa!
Kiitoksia raitapaitainen muistamisesta!Kyllä mä täällä taustalla olen.Mutta kun ei meille tapahdu mitään vielä reilu kuukauteen niin ei ole ollut kirjoittamista...Olen kyllä teitin mukana ollut koko ajan mutta taustailijana :)

:laugh: Harkitsinkin pitkään tuota lääkistä, mut nyt oon jo ihan muilla linjoilla..
Mutta muusta toi pistäminen oli ihan totta paljon miellyttävämpää itse tehtynä. Ehkä pyydän sitten hoitajaa pistämään sen pregnylin, ettei illuusio romutu.

Kiitos raitapaitainen ja puoli-enkeli vastauksista!
Me ollaan oltu kysillä tutkimuksissa "vakioasiakkaina" jo pitkään. Mä itse asiassa jo ennen miehen kuvioihin mukaan tuloa laihtumisen ja siitä seuranneiden hormoniongelmien takia. Meillä aika siis helmikuun alussa, eikä muista hoitovaihtoehdoista ICSIä lukuunottamatta kesällä edes puhuttu...Mikä se IUI oikein on? Noviisi...Entäs pitkä/lyhyt kaava :D ?
Noh, nyt perjantai-illan viettoon. Tsemppi kaikille :wave: !

Tervetuloa, Kummi, mukaan tännekin. Mehän tosiaan ollaankin tuttuja jo tuolta yli 3-kymppiset ensikertalaiset pinosta.

pp8 on nyt menossa ja fiilikset sekavat. Tänään oli kummallisia kipukohtauksia alavatsalla, mutta jotka kuitenkin onneksi menivät nopeasti ohi. Ajatukset on kuitenkin juosseet keskenmenoon, tädin tulemiseen, kohdun ulkopuoliseen raskauteen sekä tavanomaisiin raskausoireisiin. Mitähän noista se voisi olla...

PeePee, mulle todennäköisesti sopii se 4.2. Kaikki riippuu nyt siitä koska täti suvaitsee ilmaantua ja kuinka ultrakäynnit sovitaan Väestöliitossa. Luultavasti kuitenkin eka ultra (ennen pistosten aloittamista) on ens perjantaina, mut jos vuoto alkaa torstaina tai perjantaina vasta niin sit ultra on silloin maanantaina 4.2. Mut mulla on koko se 4.2 alkava viikko lomaa, et eiköhän me saada joku aika sovittua! :) :wave:

Joo, olis kiva nähdä! :flower:
Menkat pitäis alkaa ti-ke jos kierto on sama kun on ollut. Nyt tosin luomukierto takana etten tiedä kuinka se vaikuttaa... Menkkamaisia tuntemuksia on ollut jo parina päivänä, et saa nähdä tuleeko etuajassa. VL:n lääkäri sanoi et kp5 pitää viim. tulla ultraan koska pistokset alkaa sinä päivänä. Eli jos vuoto alkaa ma, ti tai ke niin ultra ens viikolla. Sitten varmaan selviää ne muut ultrakäynnit ja suunnilleen punktion ajankohta. Mut luulisin et punktio on viikolla 7 niinkuin sullakin =)

Kyllä se täti sieltä tulee, ei mulla oo mitään sen suuntaisia oireita ettei tulisi. Rinnukset on normaalit ja menkkatuntemuksia ajoittain :kieh:
Jos mulla ICSI:n piinailuissa tulee rinnat kipeeksi, niin sit kyllä toivo herää... Mulla ei nimittäin oikeastaan koskaan tunnu niissä mitään, ei edes oviksen aikaan niinkuin monilla.
Kiinalainen on kyllä hyvää, viimeksi Raitiksen kans ku käytiin niin meinas "pukata paniikkia" ku lähes kaikissa oli sipulia :whistle: Mut "reippaana tyttönä" söin ja hyvää oli!!! B)

Kamilla me taidetaan kuluttaa Väestöliiton saranoita samana päivänä.. Mulla on nyt tiistaina ultra ja 99% varmasti toinen perjantaina.

Johanna: Lätkittäiskö korttia pe-la-su 1-3.2? Meille sopisi hyvin joku niistä päivistä. =)

(.) Munikset kasvaa ja meikäläinen istuu entistä enemmän takakenossa. :D
Olin äsken elokuvissa ja onneksi saatiin paikat takarivistä reunalta niin sai löhötä kunnolla ja avata farkun napit. Tummien perhosten koti oli muuten hyvä.

Arvatkaa mitä mä haluan..??
"Yllätytte" varmaan vastauksesta mutta mä haluan... VAUVAN!!!!!!

Tänään on siis taas ollut sellainen päivä, että itkun nuhruttaa ja mieli meinaa painua väkisinkin matalalle. :|

Pakko muokata vielä perään... Se kiinalaistäti oli ihana kun se luuli kai, että Kamilla haluaa syödä lähinnä niitä joissa on sipulia eikä toisinpäin.. "oonion oonion oonion" Ja sormi viisaa joka ruokalajia.. :laugh:

Kirjoitin äsken tuonne toiseen pinoon jotakin tällaista:

Kyllä nyt vaikuttaa vähän siltä, ettei meillä ole tärpännyt tämä eka IVF ja nega on varmasti tulossa maanantaina. Kuten jo kerroin perjantain tapahtumista, menkkamaiset jomotukset ja juilimiset koko alavatsan alueella ovat jatkuneet eilisestä tähän päivään. Myös lämmöt, jotka ennen la olivat koko ajan olleet yli 37 asteessa, ovat nyt pudonneet reilusti. Uskon, että ainoastaan luget ovat pitäneet vuodon poissa. Tunnepuolella tää päivä on ollut aika myllerrystä, kun pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän näyttämään siltä, että nega tulee. Sitä vaan jotenkin toivoi niin viimeiseen asti, että raskaana oltaisiin. Eihän tää vielä tietenkään ole lopullinen totuus, mutta kyllä kaikki vahvasti negalta näyttää... :'(

Voi itku kati, koita jaksaa pitää toivoa yllä... :hug:
Ei luovuta vielä toivosta, oon lukenut että monilla plussanneilla on ollut koviakin menkkamaisia kipuja ja silti on tullut plussa ja kaikki mennyt hyvin! Olikos se veritesti maanantaina, muistanko oikein...? Täällä ollaan hengessä mukana, toivon kovasti teille onnistumista ja yritän puhallella plussatuulia!!! :whistle: :whistle: :whistle:

Heh, se kiinalaistäti tosiaan innoissaan osoitteli ruokalajeja ja meikä lähinnä kauhuissaan: *enhän mä voi syödä täällä mitään* Mut nälkä voitti "sipulikammon" ja hyvää oli :D

Yhteistyössä