IVF marras/joulukuu

Mari 66, Hillevi;

Täällä pää kohta hajoaa.. Pelottaa ihan vietävästi, että aamulla kännykkä pirahtaa tyyliin, ei tarvitse tulla..Mulla olisi siirtoaika 11.20.. Saa nyt sitten nähdä miten käy. Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä meille kaikille! Toivotaan parasta.

Oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille toivotellen
-Tikru-
 
Yö meni sängyssä pyöriessä ja aamu kännykän soittoa pelätessä. Mitään ei kuitenkaan kuulunut, joten suuntasin aamupäivällä tuttuakin tutummaksi tulleeseen osoitteeseen.

Kolmesta munasolusta kaikki olivat alkaneet hienosti jakautua, mutta kaksi oli jättänyt leikin kesken. Kolmas piti kuitenkin pintansa ja siirrettiin. Pakkaseen ei valitettavasti jäänyt yhtään, joten yhden oljenkorren varassa mennään.

Toisaalta helpottunut ole, että siirto päästiin tekemään toisaalta hermostunut olo; nyt sitä sitten taas odotetaan..

Sekopäisen hommaa tämä kyllä on :snotty:

 
Heissan!

Minä kun olen tällainen varmistelija, niin mennä päräytin sairaan kalliiseen labraan jo toistamiseen. Siitäkin huolimatta, että sekä neuvolan, että felicitaksen tädit sanoivat 88:n olevan hyvä arvo kun ei ollut edes kahta viikkoa siirrosta. No, tänään arvo oli ehtinyt jo keskiviikosta kahdesti tuplaantua, huiteli 360:ssä!

että kyllä se nyt täytyy uskoa!
 
Mariainen: Isot onnittelut - nyt vaan nauti raskaudestasi :flower: :heart:

Tikru70: Olet aivan oikeassa sekopäisen hommaa tämä on. Itse en toivoisi tätä edes pahimalle vihamiehelle, mutta minkäs teet.

Oma napa: "pitkän" viljelyn (3 päivää itsenäisyyspäivän takia) siirrettävää oli 2 alkiota ja molemmat siirrettiin. Ja nyt on oikeestaan se pahin edessä eli parin viikon piina. Mies sanoi tänään viimeeksi että älä edes ajattele asiaa. Just! Sehän onkin helppoa, hetki vaan käännän tuon katkasijan off-tilaan. :headwall:

No panokset on asetettu ja nämä kortit katsotaan. Tämähän jää meidän viimeiseksi hoitokerraksi.
 
Onpa kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Olen monesti ajatellut sinua ja miettinyt miten raskautesi etenee.
Laitoin sinulle yksityisviestiäkin jossain vaiheessa kun mietin että saitteko mukaan yhden vai kaksi kyytiläistä? Sinullahan on raskaus jo viimeisellä kolmanneksella vai kuinka?

Minulla oli miehen kanssa pitkä keskustelu tästä kolmannesta IVF-hoidosta, mutta pitkällisen pähkäilyn jälkeen päätettiin että "no kerta kielon päälle"ja päädyttiin kokeilemaan vielä se viimeinen kerta.

Jännä muuten miten mieli muuttuu näiden hoitojen aikana. Ekalla kerralla olin varma että vähintään kuolen punktioon (muistat varmaan hyvin ;o) ). Nyt on jo niin vanha "tekijä" että punktioon mennessä, lohduttelin yhtä toista kohtalotoveria odotushuoneessa samoilla sanoilla kun sinä minua ensimmäisellä hoitokerralla.

Kaikkea hyvää loppuun saakka sinulle Sesty!

t. Mari
 
Tikru70 ja Mari66, toivon oikein kovasti puolestanne, että siirretyt alkiot olisivat oikein sitkeää laatua ja kiinnittymishaluisia.

Meillä on veritesti sitten samalla viikolla, juuri ennen joulua... täytyy yrittää keskittyä töihin, joulukorttien tekemiseen ja muuhun puuhaan siihen saakka - vaikka vähän vaikeaa se on. Lugesteronin laittokin muistuttaa asiasta kolme kertaa päivässä...

Voimia!
 
Taidan jättäytyä tästä pinosta pois kun meidän ICSi on vkolla 6. Nyt kun menkat alkaa niin aloitan e-pillerit, sitten munasolun kasvatusta, sitten jarrupiikki kolmeksi päiväksi ja irroituspiikki... toivottavasti niillä pääsee punktioon asti...

Hyvää joulua kaikille!

T. ulpis.
 
Toivon sinulle sellaista maailman ihaninta joululahjaa.

Noista Lugesteroneista, kerroit että laitat 3 x päivässä. Ihan mielenkiinnosta kyselen että mikä sinun päivä annos on? Minulle on määrätty 2 x 400mg /päivässä.
 
Olen ihmetellyt, että mikä kumma minua oikein vaivaa, kun mikään muu kuin nukkuminen ei kiinnosta. Sitten välähti ne himpuran Lugesteronit! Mulla annostus on 3x200mg. Tuntuu, että niitä saa olla jatkuvasti tunkemassa sisuksiinsa :LOL:

On ollut ajoittain huimasta ja ällöjä yökötys-kohtauksia. Kivoja troppeja nämä!

Tässä onkin tullut koettua kaikki mahdolliset mukavat lääkeriemut tämän ensimmäisen hoitokierroksen aikana. Mummovaivat (hillittömät kuumat aallot, nyt ymmärrän mistä tämäkin sanonta tulee), itkuun pyrskähtäminen kesken erittäin tärkeän työpalaverin (arvatkaa vaan oliko noloa) ja nyt tämä zombie-olo.

No toisaalta on tässä zombina olemisessa hyväkin puoli, ei paljon ole jaksannut hermoilla eikä tutkailla mahdollisia kiinnittymisoireita. Kolikolla on aina kaksi puolta ;)
 
Kiitos Mari, kun olet puhunut pukille puolestani, minä aion puhua sinun ja muutaman muun puolesta ;) Kyllä plussa olisi paras koskaan saamistani joululahjoista!

Minulla Luge-annos on 3x200mg, vaikkei mitään keltarauhashormonin vajausta olekaan todettu. No, osa valuu aina ulos...

Sain eilen Kelalta alkukäynneistä korvauksen, oletko Mari66 sinä saanut, entä munasolujen keräilystä, viljelystä tai alkion siirrosta?

Minulla ei tullut ihmeekseni mummovaivoja Pregnylistä (2x2suihkausta), Glomifenistä niitä sain. Pahoja mielialavaihteluja Menopurista (koko satsi oli 25 kuiva-ainetta) ei myöskää tullut. Menopurin aikaan ja vieläkin sen sijaan on turvottanut kovasti, vaikka munarakkuloita oli vain 7. Äklötystä ei ole ollut, mutta suklaa ei maistu.

Menopurin aikaan myös aloin nukkua 9-10 tuntia yössä, operaatioviikolla jopa 12 tuntia. Tänään ja eilen heräsin jo klo 6, mikä on minulle todella aikaista (nukuin 5 tuntia). Tuulimunaraskauden aikaan (kesäaika) heräsin myös useimmiten muutamaa tuntia normaalia aiemmin. Vaikuttaisiko väsymykseen nämä pimeät ja harmaat ajatkin, luulisi.

Koitetaan jaksaa ensi viikkoon asti, sitten pääsee sentään Lugeista eroon tai saa positiivisia uutisia. Jälkimmäisiä kaikille toivoen!
 
Kiitos - minä olen ilmoittanut pukille että jos nyt tuo sellaisen ihanan joulu ihmeen meille, niin ikinä en pyydä enää muuta joululahjaa :xmas:

Kyselit noista Kela korvauksista. Ensimmäisestä hoidosta saatiin kela korvaus myös lääkkeistä,viljelystä, keräilystä ja alkion siirrosta. Käsittely kesti reilut 3,5 kuukautta Kelassa. Toisen korvauksen hakemus on ollut Kelassa 1,5 kuukautta, joten siitä ei vielä tiedetä tuleeko korvausta vai ei.

Kaikille tsemppiä ja onnea hoitojen eri vaiheisiin!
 
Mitä tänne pinoon kuuluu? Kovin on ollut hiljaista viime päivät.

Ihan ensimmäiseksi hyvää Lucian-päivää kaikille!! :saint:

Täällä ollaan tuntevinaan kaikenmaailman mahdollisia ja mahdottomia oireita viiltelyitä mahassa, selkäkipua, menkkamaisia tuntemuksia, kestoällötystä, hillitöntä väsymystä...

Tiedä sitten ovatko vain lääkityksestä johtuvia sivuoireita tai sitten itse punktion jälkimaininkeja, toimeenpiteestähän on ehtinyt kulua vasta vaivainen viikko. Niinpä isken jäitä hattuun kaksin kourin ja yritän hillitä itseäni ensi viikon verikokeisiin saakka. Fakta on kuitenkin aina faktaa.

Huomenna olisi pikkujoulut :xmas: Pitänee varmuuden vuoksi hillitä itsensä ja pyrkiä nauttimaan vain pari lasia punkkua ruuan kanssa. Muuten saa sitten hillua juhlajoukossa vesilasi kourassa (pitää pyytää jäitä, sitruuna ja pilli niin menee täydestä Gin Tonicista...) :LOL:
 
Nyt rupeaa taas epätoivon peikko nostamaan karvojaan. Tähän aamuun asti ollut pieniä nippailua ja painon tunnetta vatsassa. Samoin rinnat on ollut erittäin kipeet. Tänään herätessä kaikki kivut tiessään - eli johtuivat siis noista lugeista. Luin jostain että lugen sivuoireet häipyvät viikossa - no niin todella näyttää olevan.

Ainoa mikä on jäänyt on ihan tajuton väsymys, aamuisin ei saisi itseään ylös ei sitten millään.

Mites muut, onko mitään oireita?
 
Heissan kaikille! Kirjoittelu tässä pinossa jäi vähille vaikka tänne ennen siirtoa ilmoittauduinkin mukaan. Meille tehtiin siis 2. IVF:n 1. PAS marraskuun lopussa ja siirtoon saatiin 5:stä alkiosta 2. Eilen tein ihmeekseni sitten elämäni ensimmäisen plussatestin! Olin jo täysin valmistautunut negaamaan, koska oireita ei suuremmin ollut ja vaikea niitä oli lugeoireista erottaakaan. Kuumeinen olo oli muutaman illan ajan ja parin päivän ajan hieman etovaa oloa. eilen sitten testiin napsahti heti molemmat vahvat viivat.

Tässä sitä sitten ihmetellään tätä uutta todellisuutta, joka tuntuu vielä täysin epätodelliselta. Ensimmäinen ultra on 8.1.08, jolloin sitten nähdään onko asukkeja yksi vai kaksi. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, mutta en vielä huoli huomisesta koska ainakin tänään olen vielä tukevasti raskaana! =)

Tsemppiä matkaan kaikille piinaajille ja :hug: neganneille!

t: Nefeli & joululahja/t 4+6
 
Oli pakko tulla naapuripinosta kommentoimaan!

VOI KUN IHANAA Nefeli!!!! Mahtavan joululahjan kyllä saitte miehesi kanssa, ONNEA PALJON!! Aina niin lämmittää kuulla onnistumisista, antaa itsellekin toivoa :heart:

Kyllä toi vähä tuplaonnelta kuulostaa...! =) Yks työkaveri nimittäin kertoi et kun hän testasi plussan kaksosista, niin vahva plussa napsahti heti testiin! Toivotaan et molemmat pikkuiset on tarrannu lujaa kiinni! :hug:
 
Voi Nefeli minkä teit! Upeeta! :flower: :flower: :heart: :heart:


Multa rupesi kyyneleet valumaan kun luin tekstiäsi.
Kiva kun on niin herkkänä että eilen jopa pillahdin töissä.
Onneksi kukaan ei tainut huomata. Mies on kyllä saanut kuulla
kunniansa lähes päivittäin, saattaa olla että tämän hoidon jälkeen
ei ole lasta eikä miestä :$ :ashamed:
 
Kiitos onnitteluista! Ainakin sen tämä osoitti, ettei toivoa kannata heittää koska mitä vain voi tapahtua. Ja onneksi välillä näitä positiivisiakin asioita. =)
Mieli on herkkänä minullakin, ympäristöä tarkkailen aivan eri tavalla kuin aiemmin. Vauvoja ja odottavia äitejä tuntuu olevan jokapuolella!

Pidän hurjasti peukkuja teille kaikille ja toivottelen oikein ihanaa joulun odotusta! :hug: :xmas:
 
Mun oli ihan pakko tulla tänne toivottelemaan teille kaikille plussatuulia ja jaksamista hoitojen keskellä! Itse kävin ivf:ssä viime vuoden marraskuussa ja nyt tuolla ulkona vaunuissa nukkuu 4 kk ikäinen todella rakas poika. Joka ainut päivä vieläkin jaksan ihmetellä, millainen ihme tuo pieni ihminen on.
 
..alkuun tuntui että ei voi olla totta mutta eilen alkaneet vuodot todistivat epäuskonikin todeksi. Keskiviikkona sain siis tiedon negasta :( lugeista kun tuli niin vallan raskautta matkivat oireet että millään ei olisi uskonut.
Nyt kysyisinkin että mitenkä nopsaan voin uusia IVF-hoidon. Pitääkö pitää jotain elimistön lepo taukoa? Jotenkin uuden yrityksen suunnittelu helpottaa vähän. :snotty:
On minulla lääkäri jo ensi perjantaina jolloin varmaan saan tietoa. En vaan malttais mitenkään odottaa.

Toisesta keskustelusta luin että avattu Puregon ei säily kovin kauan? Siis en taida sitten pystyä käyttämään jäljelle jäänyttä enää hyödykseni? Harmi sillä minä en saa edes kela-korvausta :(
Olisi varmaan pitänyt ajoissa lahjoittaa se eteenpäin.


Mutta onnittelut plussanneille :) jotenkin se saa uskomaan et kyllä mekin onnistumme vielä.
 
Kiitokset myös PeePee77:lle onnitteluista. =) Inkaliinille :hug: . Minulle myös on kahdessa IVF:ssä tullut Lugeista nuo raskausoireet, jotka sitten ovat vaihtuneet tylysti negatiiviseksi testitulokseksi ja vuodon alkamiseksi. Tällä plussakerralla erona oli ainoastaan tuo kuumeilu sekä flunssainen olo, mutta ajattelin "loogisesti", että flunssaahan se vain on.
Tuosta IVF-hoitojen tekemisestä sen verran, että meille ovat sairaalassa sanoneet, että elimistö tarvitsee ainakin yhden kierron toipuakseen IVF:n jälkeen ennen kuin uutta hoitoa voidaan aloittaa. Onneksi tässä on joulun aika edessä, joten jospa pääsisitte jo tammikuussa uuteen hoitoon. Paljon onnea matkaan teille kaikille joiden plussa on vielä odottelemassa seuraavaa hoitoa!
 

Yhteistyössä