IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Kati ja Saana teillä on vasta pp 10, eli ei ole ihme ettei testissä näkynyt muuta kuin nega...vaikka Saana olitkin tehnyt sillä herkimmällä testillä...mut toisaalta kumpikin teistä on murehtinut jo alustavasti negaa, joten huominen voi yllättää teidät täysin...ymmärrän täysin, että testasitte vaiks on hyvin epätodennäköistä et se viel näkyis...itse oisin testannu myös...Toivon koko sydämestäni et huominen tois ilon teidän sydämmiinne... :heart: Lapsettomuus on kipeä aihe ja etenkin jos hoidot jatkuvasti epäonnistuvat, niin onhan se selvä juttu et se vaikuttaa ihan kaikkeen...mut ei sovi unohtaa sitä, et monet raskautuvat hoidoissa ja myös hoitojen lopettamisen jälkeen...laiha lohtuhan se on silloin kun sydän itkee verta...Mut koitetaan jaksaa elää tämä elämä sellaisena jona se meille näyttäytyy...tehdään parhaamme...

Parempaa huomista kaikille toivoo puoli-enkeli :heart: :heart: :heart:
 
Saana ja Kati + muut jotka jossain vaiheessa testaa kotona tai ennen veri testiä... Silloin aikoinaan kun tää mun "tytär alkio" ( hassusti ilmaistu ) istutettiin niin mulle sanottiin että kotona testaat 2 viikon päästä ja tietty mieluummin pari päivää yli sen ajan. Arvatkaa jaksoinko odottaa no en.... Ja testin tein tasan 2 viikon päästä. Ja tosi haileen viivan veti puikkoon ja en uskonu sen merkkaavan mitään. Itkin kun soitin ukolle töihin ja sanoin ettei pikkuista tule. Marssin tikku kourassa apteekkiin ja sanoin haluavani uuden testin ( siis ostaa ). Näytin ekan testin ja sanoivat että onnea raskaana olet. Pää pyörällä kiitin mutta siltikin halusin uuden testin ja sen ostin. Jos tarkkoja ollaan niin loppujen lopuksi tein 4 apteekin testiä ja yhden veritestin ennenkuin uskoin että tosissaan sieltä joku on tulossa... :ashamed:

No, vuoto alkoi viikolla 5 ja eka ultra oli viikolla 7.. Silloin olin jo nakannu kaikki haaveet sun muut kaivoon. Ultraan mentiin vain sen takia kun aika kerran oli. Mutta sielläpä sitten pikkuinen sydän löi ja kaikki oli kunnossa.. Eli vaikka kellä olisi menkkamaisia tuntoja niin ei se välttämättä tarkoita sitä että vaikka vuoto tulee niin kaikki olisi epäonnistunu.. Kuulkaa naiset kaikki vaan päät pystyyn kyllä me ne nyytit kainaloon saadaan.
 
Muuten nyt nolona kyselen.... :ashamed: Mites teillä sumujen aikaan kun (ite olin lukevinani jostain ) rakastelette niin ehkäisyä täytyis käyttää... Eli jos ei käytä niin miten vaikuttaa. Voiko raskaus silti alkaa. Toki en usko mein tapauksessa kun ei ole alkanut tähänkän mennessä... Olipas taas vaikeasti rustailtu....
 
Popsy kyselikin tuossa muutama päivä sitten samaa mitä itsekin mietin tällä hetkellä ja jännäilen. Sumutteluja siis takana tänään 12 pv ja ylihuomenna keskiviikkona olis tarkotus olla nollaultra. Mulla ei ole mitään oireita menkkojen alkamisesta ja terojakin söin tässä kierrossa 2 nappia/pv, kun kierto on muutenkin pitkä ja epäsäännöllinen. Ja jos sumut sitä kiertoa venyttää, niin onpas kiva, jos ei menkat ehdi alkaa.

Kuinka pitkään olette itse sumutelleet ennen menkkojen alkua? Annuli81 kertoikin jo, että noin 10 pv oli itse sumutellut, itsellä 12 pv takana. Mitäs silloin muuten tapahtuu, jos ne ei ala ennen ultraa? Nollaultraa siirretään viikolla? Voi himputti... Toivottavasti alkais pian. :headwall:

Popsy, toivottavasti sulla on ehtinyt alkaa jo, niin pääset aloittamaan aikataulussa! :)

Piinaajille ja testaajille (tänään on monella testipäivä) paljon tsemppiä!! :D

 




IVF-hoitolaiset maanantaina 28.1.


Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä, punktio 29.1. ja siirto 31.1?

onneliina: 1.IVF, pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp 4

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pp

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, pp

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pistospvä 6, punktio vko 6 TAYS

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 7 testipäivä 5.2.

Miikkis: 1.IVF, pp 12 testipäivä 30.1.

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

Lenaki: 4.IVF, siirto 28.1.

Kati231: 1.IVF, pp 11 verikoetesti 28.1.

PeePee77: 1.IVF, pp

risto: 1.IVF, pp

Chambon: 2.ICSI, pp 11 verikoetesti 28.1. ?

Saana79: 1.IVF, pp 11 verikoetesti 28.1.

puoli-enkeli: 1.IVF, pp

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1., pp 4

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, punktio 28.1. ja siirto 31.1.?

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., punktio vkolla 7, pp

Kamilla: 1. ICSI

Tyyne: 6 ICSI, hoidoissa 4 vuotta pp 10

Stella75: 1. IFV, vko 5 siirto?

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

PLUSSANNEET



 
Huomenta!

Uusi viikko, uudet toiveet :heart:

Kati ja Saana: Nyt jos koskaan tulee teidän uskoa että verikoetestissä arvot ovat enemmän kuin hyvät!! USKOA NAISET :hug: Kuten moni sanoi, on pissatestistä liian aikaista sanoa juuta tai jaata.
Samoin Chamnonille onnea testiin, ++++++++++++++++ :whistle:

Upis: Tiedot päivitetty, hyvä että laitoit isolla, koska olisi varmaan muuten mennyt ohi :snotty: Jaksamista pistelyn kanssa. JOko olet ultrassa käynyt?

Stella: Samoja juttuja pohdin minäkin. Mullekin lääkäri sanoi että 4-soluvaiheessa on alkiot "parhaimmassa iässä" pakastaa. Siksi mulla siirto jo 4-soluvaiheessa. Monelle siirretään 6/8-soluisia, johtuisiko että tämä olisi jo toinen tai usempi hoito?

Tyynen kuulumisia kaipaan, miten siellä jaksellaan? :attn:

Annuli ja Finttu: mulla kesti n. viikon palautua punktiosta ja siirrosta. Eli kärsimystä vaaditaan! Muistakaa juoda edelleen paljon ja liikutella jalkoja!! Ja antakaa itsellenne aikaa palautua :hug:

löllykkä: Kiitos todella kannustavasta tarinastasi! Kyllä antaa itsellekin uskoa taas eteenpäin....

Mitäs vielä... Tsemiä punktioon menijöille ja tulkaahan testituloksen saaneet jakamaan tieto, yhdessä mennään hyvässä ja pahassa :hug:

(.) pp 12 eikä mitään uutta. Oireita ei ole nimeksikään. Paitsi ne kuvitellut... :headwall: Yritän malttaa mieleni testaamisen suhteen, keskiviikkona tai torstaina, katsoin aamulla sen testipaketin jonka sain Fertinovasta mukaan ja siihen oli merkattu että 31.1. eli pp15. Miten mä jaksan odottaa :ashamed: ?
Menkkamaista tunnetta on aika-ajoin ja "menkkakakka" tuli eilen :LOL: (joo, tiedän inhottavaa mutta mun maha menee sekaisin aina ennen menkkoja) joten valmistaudun tädin tuloon... rinnat ei arat eikä nipukka enää kovana tai ylhäällä. Mutta ei auta muu kuin odotella... :headwall: :saint:
 
Huomenta vaan kaikki!
SAANA ja CHAMBON ja KATI ainakin bd.

Keksikääs mulle jotain järkevää tekemistä täx viikox, ku mul on loma. Miehellä ei. Kaikki kaverit on töissä. Arvatkaa kelaanko mä just tätä asiaa päässäni vaan. Tarttis tehdä jotain ihan uutta. Jos itte saan pääni pitää, ni on tuolla yx pikkuinen villapaita kesken. Ja taas ajattelen vaan sitä nitiäistä. Pliis, auttakaa hermoheikkoa. Vielä kymmenen päivää pitäis olla niinkuin ei oliskaan...
 
Ulpulummukka: Mennään melkein samalla tahdilla. Minulla pistonpäivä 6 tänään ja 2.ultra huomenna.Munasarjat huutaa hoosiannaa täälläkin :LOL: Meilläkin pitäisi olla punktio ja siirto ensi viikolla.

Miikkis: Koita malttaa ja voimia.Älä vielä luovu toivosta.Odottele rauhassa torstaihin ja sitten testit vasta kehiin.Tosin tiedän ,että epätietoisuus on kaikista pahinta mitä voi olla.Hommat kun ratkeaa suuntaan tai toiseen niin silloin voi alkaa taas suunnittelemaan tulevaa ja asennoitua omassa päässä jatko toimenpiteisiin.Nyt tiukkaa itsehillintää :hug:
 
Guten Morgen! Kiitos Miikkis :) Hyvin jaksat odottaa, kun vaan päätät niin! Ei ne lääkärit ilkeyttään kiellä testaamasta etukäteen. Ajattele, mikä kakkafiilis, jos menet testaaman negan etukäteen ja murehdit sitä monta päivää ja sitten oikea testi kertookin vauvantulosta... Se ei olisi ollenkaan hyväksi pienelle ihmisenalulle.

Finttu: laita rokkivehkeet raikumaan ja aloita siivousprojekti! Mä olen tehnyt täällä jo 2 isoa siivousta lyhyen ajan sisään ja voi kuule että aika rientää. Tai sit voisit lähteä vaikka shoppailemaan tai hypistelemään vauvanvaatteita, mä nimittäin uskon, että niistä saa good vibrations tähän projektiin =)

Joko Saana & Kati kävi verikokeessa? Minä pyörähdin kans juu, tulokset saa ip. Veloittivat yli 50,- testistä! Olisin luullut, että se sentään olisi tullut samaan pakettiin, kun useampi tuhat euroa on sinne jo maksettu |O Kun sitten kysyin hoitajalta, että olisinko verikokeen sijasta voinut tehdä kotitestin muutaman päivän kuluttua, vastaus oli "en osaa sanoa" - jotenkin tuntuu, että ne ei siinä klinikan vastaanotossa osaa koskaan vastata mun kysymyksiin ja muutenkin meininki tuntuu penseältä.

Plääh, nyt mä lopetan, kun alan selkeästi olla pahalla tuulella, heh.

Ollaanhan linjoilla!
 
Kävin verikokeessa ja unohdin maksaa, olen niin hajamielisellä tuulella!!!
Ja masentunut koska alavatsalla on menkkakipua ja vähän ruskeeta tulee. Samoin on tullut menkkakakkaa. Mullakin menee aina vatsa ihan sekaisin menkoista. Olen aika varma etten oo raskaana. Plaah. Tää on niin kovaa. Nyt menen varmaan soittaan klinikalle että pistää laskua tuleen. Olen maassa. Ihan menkkasärkyä ja on kyllä ihme jos olisin raskaana. Jotenkin siihen ei jaksa uskoa enää ollenkaan. :(
 
Saana, älä suotta soittele. Ne laittavat kyllä laskun perässä. Niin mulle sanottiin, kun olisin kans ensin meinannut lähteä kiitämään labrasta suoraan pois. Mutta oli pakko kysyä vastotosta, että mihin aikaan saan kysyä tulokset (siihen sentään osasivat antaa vastauksen, toivottavasti myös siihen, ollaanko tässä raskaana vai ei...) tsemiä!!
 
Miikkis:
Ultrassa kävin nyt aamulla ja kuulemma hienosti ovat follikkelit kasvaneet ja lisääntyneet. Ei oo ihmekkään ku on vatsa kipeä: Molemmilla puolilla on tasan 14 rakkulaa ja suurimmat on 1.1cm ja pienin 7mm. Lääkäri vähä kauhistuikin ja laski pistettävää määrää eli tänään vielä Puregonia 200yks ja perjantaihin asti 150yks. JEE! Munasolutehdas on vihdoinkin saanut rattaat pyörimään ja uusi toivo uutta hoitoa kohtaan alkaa kohota! :D

Risto: Missä ootte hoidossa? me ollaan SeKs/Tays. Joo samaan tahtiin ollaan menossa. Nyt tänään pistopäivä 7 ja perjantaina vielä seurantaultra ja ilm. Maanantaina Tays:iin jollei nyt sitten muutu taas... :|

Siinä sitä Omaa napaa taas... =)

SAANA79!
Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Vasta kun kuulet tulokset voit olla varma! --> jarrusukkia ja plussatuulta sinne!

Onko paljon täällä ihmisiä jotka vasta ovat menossa punktioon vai onko suurin osa jo ollut ja piinailevat huuruarviensa kanssa???

T. Ulpis Ja Kymmenet munarakkulat
 
Hapsu, eipä ole menkkoja näkynyt täälläkään. Sumuttelua takana jo 11 päivää. Huomenna aamulla pitäisi olla se nollaultra, mutta pahasti näyttää siltä, että siirrettävähän sitä on. Hoitaja sanoi perjantaina kun kyselin, että riittää vaikka vuoto alkais samana päivänä, mutta kunhan on alkanut. Yritän jos sitä saisi siirrettyä parilla päivällä, jos vaikka siihen mennessä jotain tapahtuisi. Eikä tarttis ihan viikolla lykätä, kaikki viivästykset kun tuntuu tosi turhauttavilta :)
 
ULPIS hei, minkä kokoisix ne munikset sulla tarvii saada, kun mulla oli jotain 18 mm kuus kappaletta ja se yks oli "vaan" 9mm ja loput siltä väliltä. Siitä ysimillisestä sanottiin et se on vähän pieni.
Ja Tays:ssa meille tehtiin punktio ja siirto. Tosin siä luki ekalla käynnillä paikkakuntana Seinäjoki...
Chambonille: emmää voi men osteleen enää mitään vauvajuttuja, ennenku joskus plussaan, mä oon niit ostellu sillontällön täs parin vuoden ajan *vetää itseään avarilla*. Kävelylenkillä kävin äsken ilman koiraa. Huomenna ajattelin mennä uimaan.

Ja SAANA ei vielä "vaihda verhoja ikkunaan". Se voi silti olla plussa. :hug:
 
ULPIS:Me ollaan OYS:ssa, ja oikeen mukavaa henkilökuntaa siellä onkin.

POPSY:toivotaan että vuoto alkaa ja pääset pistely hommiin. Minä kun söin teroluteja ja sumuttelin niin menkat alko 3 päivää sumuttelun jälkeen.Kerrakin elimistö toimi niin kun piti,Yleensä niin ei meinaan ole minun tapauksessa.
 
[/b]Finttu , mä en oikein oo varma et minkäkokosia niiden pitäs olla, mutta ku eka hoito oli vuosi sitten niin silloin lekuri meinas et vähintään 10mm olis hyvä. Kai se vähä vaihtelee lääkärin mukaan se kokomääritys... En tiedä. Pienin rakkis mikä punktoitiin oli 8.8mm ja siellä oli kuitenkin munis... Mut aika hyvin nyt ku viimeksi niitä rakkuloita oli 18 yhteensä ja saatiin 17 solua joista 10 oli käyttökelpoisia. Mulla oli silloin kyllä niin tukala olo jotta. Nyt ei niin paha ole mutta ku miettii että yhteensä 28 mahdollista vauvasolua kasvaa tehtaan uumenissa ja vielä viikko aikaa että mitähän tästäkin tulee.... =) Oottako tekin, Finttu, täältä seks-alueelta?

Risto: SekS:ssa on kans ihan mukavaa porukkaa, oikein asiantuntevaa!

Pikkasen musta tuntuu et nyt voitais onnistua, mutta en tiedä. vauvaunia näen melkein joka yö... :eek:

Muistanko oikein, eikös tänään ollut monella testipäivä????
 
Voi tsiisus!
Eikö tuo mustaus poistu vaikka laittaa sanan eteen ja loppuun ton....
Prkl Prkl.

Niin mä täällä oon vollottanut teidän juttuja lukiessa... ja sitten kun katselin koiranpentujeni kuvia niin poru tuli. On niin ikävä niitä vielä...
 
ANNULI: me ollaan melko samanlailla sitten reagoitu koko hoitoon. Mukava kuulla että painiskelet täysin samojen juttujen kans kun mä. Mullakin munasarjat oli tosi kauan arat. Eilen olin ekaa kertaa kovempivauhtisella KÄVELYLLÄ vasta, eli päivän vajaa kaksi viikkoa punktiosta. Palautuminen siitä rääkistä siis kesti. Sitten myös hikoilen valtavasti Lugesta, jouduin taas vaihtaan lakanat!! Ja verenpaineet on laskenut ja huimaa ja vatsaa turvottaa Lugeista. Tsemppiä!!! Kerrohan sitten teidänkin tulos aikanaan. Mä olen ihan varma että PASsinkin "saan" kokea vielä. Onneksi siinä on vaan Luget, jotka kyllä ei oo mulle mikään vaan. No, me suunniteltiin ukon kanssa et tehdään jotain oikein ihanaa viikonloppuna jos nega tulee. Ainakin juon kuoharia ja punkkua ja meen kylpylään ja ulos syömään ja muuutamalle ja huomenna meen JUOKSEEN paskan pois.
 
Saana, helpottavaa kuulla sun reagoivan samalla tavoin, vaikkei tientenkään ole kiva että sinäkin joudut kärsimään... Jouduin jäämään vielä saikulle, soittelen kohta lääkärille asiasta. Itkeskelin just, että mitäköhän ne töissä ajattelee kun joudun olemaan näin pitkään pois, ja mitä sitten jos joutuu uudelle kierrokselle lähiaikoina! Nyt kyllä v*tuttaa niin paljon tämä koko prosessi ja etenkin nuo sivuoireet! Mä en ole vielä oikeastaan liikkunut muuten ollenkaan kuin kävellyt rauhallisesti. Eilen käytiin kisun kanssa "lenkillä", ja senkin jälkeen taas sattui enempi. No nyt tulee näköjään kunnon valitusta, koittakaa kestää :D Mutta sulle Saana edelleen peukut pystyssä, ehkäpä se PAS täytyy tehdä vasta hamassa tulevaisuudessa...
 
Moi, kävin sitten siirrossa ja 2 ei kovin hyvää alkiota mukana. Ovat jakautumis vaiheessa päivän myöhässä kun mitä pitäis olla. Muut olivat lopettaneet jakautumisen jo parinpäivän päästä. Ei kyllä ollut kovin toiveikas näidenkään suhteen. En minäkään, nyt vaan täytyy luovuttaa. 2 viikon päästä voi testa, mulla kyllä aina alkanut menkat 10 päivää siirrosta. Pitäis vaan uskoa ihmeisiin mut kun ei usko. Mä olen ihan varma et ei tärppää mutta kuitenkin jokin pieni osa toivoo et jos kuitenkin. Tää on ihan hirveetä! Teille muille toivon sydämestäni onnistumisia ja paljon ihania vauvoja!! Onhan mulla kuitenkin jo yksi lapsi jonka sain tasan 22 vuotta sitten.
 
Lenaki, kyllähän sinä voit ihan hyvin onnistua nyt, eihän alkioiden tarvitse olla aina mitään topyksilöitä! Ehkäpä ne ovat hieman hitaampia, mutta sitkeitä... Hirmuisesti tsemppiä :heart:

Saanalle jaksamista, ei ole pitkä aika enää! Inhottavan myöhään tulosten saanti menee kyllä...
 
moi taas!
On ollut ihanan paljon kaikkea kivaa hommaa, ettei ole edes tänne ehtinyt.

Marica: olitko viimeksi aloittanut jo pistokset, kun kysta huomattiin?

Kati: Voin vaan kuvitella, miten kurjalta tuntuu. Kun luomukierrossakin pettymys on niin suuri. Mutta katso nyt vielä rauhassa se veritesti. Ja eihän tämä tähän jää! En nyt muista tilannettasi, jäikö mitään pakkaseen? Voitteko jatkaa sitten ensikierrossa pas:illa?

(.) KP6, Pistelyt (gonal ja menopur) on siis käynnissä ja tänään oli seuranta. Yhteensä 18 munista, joista 9 isompaa ja 9 vähän pienempää. Sit huomisesta lähtien pitäisi pistellä Orgalutania.

Ihan yllättävän helpolta tämä nyt vielä tuntuu. Voi kun ei tulisi pahempia oireita. Ilmeisesti annostukset on olleet aika pieniä mun kohdalla. Huomenna vähän nostetaan niitä kyllä. Punktio pitäisi olla sitten ensi viikon alussa ja siirto sen mukaan.. Aika hurjaa kyllä.



 
Moi,

ON: Kaikki meni hyvin - ei tuntunut itse asiassa oikeestaan miltään ??? joskin yhessä vaiheessa hengitin niin huonosti että ne alkoi opastamaan mua rauhallisessa keuhkot täyteen hengityksessä... - odottelen tässä vähän kauhulla, alkaako jossain vaiheessa kauheet kivut. nyt vaan makailen sohvalla ja katon leffoja (eka leffa oli "Paksuna", nauroin ja itkin...). Se toinen tosi huonossa asennossa ollut muniskin oli laskeutunut vähäsen ja kevyellä biologin painamisavustuksella se saatiin hyvin näkvyiin. Hyvä niin, sieltä löytyi ne isoimmat rakkulatkin!

Niin joo, saalis: 9 munasolua saatiin, olen huojentunut - huomiseen iltapäivään asti... Rakkuloita tyhjennettiin loppujen lopuksi 15 (eli niitä oli kasvanut vielä lisää), mutta aikamoinen kato kävi heti. Noh, ei se mitään, olen supertoiveikas noiden loppujen suhteen...

Ai kamalaa, kohta tulee tähän pinoon tuloksia...Jään langoille odottamaan. HALAUKSIA!!!!!
 
stella:
Hienolta kuulostaa! Nyt tosiaan hyvällä omatunnolla vaan löhöilyä.

Oliko osa rakkuloista siis tyhjiä, vai miksi muniksia oli vähemmän kun tyhjennettyjä rakkuloita? Vai kävikö niille jotain siinä toimenpiteessä? Voivatko lääkärit vahingossa sörkkiä ne pilalle? Milloin saat tietoa alkioista?
 

Yhteistyössä