IVF/ICSI tammi/helmikuussa

voi kiitos Saana, ihana ihminen! Mulle ne sano vaan, et tasasin väliajoin kolme kertaa päivässä ja nyt mietin sitä, et pilasin natiaisen eloonjäämismahikset. No huh.
Kittaanhan mä kahviakin melko paljon ja sen uuden tutkimuksen mukaan yli 2 kuppia päivässä voi aiheuttaa niitä varhaisia keskenmenoja. Ja minä syntinen: meinaan juoda tänään yhden saunasidukankin.

*muoks* kiitos Miikkis päivitetystä listasta*
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 26.1.


Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä, pp

onneliina: 1.IVF, pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp 2

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pp

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, pp

Ulpulummukka: 1?ICSI, pp

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 5

Miikkis: 1.IVF, pp 10

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

Lenaki: 4.IVF, pp

Kati231: 1.IVF, pp 9

PeePee77: 1.IVF, pp

risto: 1.IVF, pp

Chambon: 2.ICSI, pp 9

Saana79: 1.IVF, pp 9

puoli-enkeli: 1.IVF, pp

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1., pp 2

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, pp

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., punktio vkolla 7, pp

Kamilla: 1. ICSI

Tyyne: IVF, pp 8

Stella75: 1. IFV, vko 5 siirto?

PLUSSANNEET
 
Päivittelin tuossa ajankuluksi listaa, ilmoittakaa jos huomaatte virheitä tai joku puuttuu matkasta... Oli hieman vaikeaa löytää kaikki mukaan ja saada vielä tiedotkin oikein :ashamed: :D

Tänne ei uutta, piinaillaan.. piinaillaan :headwall:
 
Mun vastaus katos taas johonkin kuusamoon.
Voi Saana,ihana ihminen, kiitos. on se hyvä jos noi luget ei oo niin tarkkaan, mä jo ajattelin, et pilasin sen nitiäisen eloonjäämismahikset . Ne sano mulle vaan, et kolme päivässä, tasaisin väliajoin.
Mutta kyllähän mä juon tota kahviakin aika paljon ja sen uuden tutkimuksen mukaan yli 2 kuppia päivässä lisää varhaisen keskenmenon riskiä. Ja minä syntinen, aion juoda tänään yhden saunasiiderinkin.

Kiitos Miikkis päivitetystä listasta.
 
No nih, ja nyt se mun edellinenki vastaus on taas tuolla.
Älkää hei ottako mua kovin vakavasti tänään. Mä en taas oikein osaa :LOL:
Kattelin vaan tota viestijärjestystä ja mietin et mitenköhän mä olisin voinu kiittää miikkistä, ennen ku miikkis on laittanu koko listaa??? Kun se oli oikeesti heti Miikkiksen viestin perässä ja mä muokkasin sen heti.
 
Hyvää viikonloppua kaikille!
Aiheuttaako luget muille hikoilua? Oon nyt parina yönä heräillyt muutamaan otteeseen hiestä märkänä. Lisäksi luget tekee mulla rinnat todella kipeiksi ja oksettavan olon. Tai ei, tuo oksetusolo on selvästi raskausoire näin toisena piinapäivänä :LOL:

Mä päätin syvästi lopettavani tupakanpolton alkion siirron jälkeen, ja niin oon nyt sitten tehnyt. Ei ole kyllä ollut ihan helppoa :headwall: Lääkäri "käski" lopettamaan jo ennen hoitojen alkua, mutten mitenkään vaan siihen kyennyt... Mulle on ollut aina selvää, että lopetan kun tulen raskaaksi, ja huomaankin nyt, ettei motivaatio ole ihan niin korkealla kun tuloksesta ei vielä tiedä. Mies lähdössä tänään viihteelle, ja pelkään sinä aikana pössytteleväni nuo vikat tupakit tuolta kaapin pohjalta... Nyt pitää vaan yrittää pysyä kovana :) Kahvin juonti pitänyt muuten myöskin lopettaa, silläkun on ollut taipumusta lisätä tupakanhimoa.

Kiitoksia Miikkis tosiaan päivitetystä listasta, mukava katsella missä vaiheessa kukin on hoidoissaan =)
 
Finttu hei :wave: Johtui varmaan siitä että mä painoin vielä päivitä nappulaa, ku laitoin ton omankin viestin ja se tuli kaks kertaa :eek: ni ehti sitten sun viesti ton listan eelle, tai sit sä oot selvännälijä :D

Annuli: Ekaks, onnea lopettamispäätöksestä, teit naisen työn :flower: NYT PYSYT IRTI NIISTÄ!!!! Mä kanssa olen/olin sellainen tapapolttaja. Mökillä ja kun oli viihteellä ni tuli poltettua. Töissä en polttanut ollenkaan ja kotona saattoi iltatupakka mennä. Mutta se väheni hiljalleen ja nyt olen kanssa lakossa :LOL: Ihan selkeesti on raskausoire, eikä lugeista johtuva ;) Noihin lugejen haittavaikutuksiin kuuluu vaikka mitä... Hikoilua myös :snotty:
Mä laitan kanssa kaikki oireeni lugejen piikkiin vaikka toivon että johtuisi ihan jostain muusta ;)
 
Moro.

Kyllä on jännät paikat tässä pinossa ens viikolla, voi hittolainen miten tätä kestää...Mä kyllä en tiedä testaisinko vaiko en himassa ensin, jos oisin jonkun teistä kengissä, Miikkis, Saana, Chambon ja Kati... ehkäpä yrittäisin odottaa kuitenkin käskettyyn päivään... Saa nyt nähdä miten käy, jos sinne asti tässä päästään... Iik, mä en kestä kyllä ajatusta siitä, että te saatte tietää jo kahden päivän päästä että :attn: olette raskaana !!!!

ON: Mä en tajuu miten te, jotka ootte kantaneet jotain 20+follia, olette pystyneet olemaan!!! Nyt kun olen virallisesti voinut antaa itselleni luvan tiedostaa ja tuntea, että mun muniksissa kasvaa folleja sittenkin, niin olohan aivan huikean tukala...Mun ei tee mieli pistää mitään housuja kiinni, kuljeskelen housun napit auki koko ajan :D Ja paineen tuntu on melkonen - täytyy toivoa, että jarrupiikit pelaa, muuten oisin aivan varma, että ovis pärähtää lähihetkinä, sen verran on limaakin tullut... :p Pregnyl tänä iltana klo 22 ja sitten maanantaina siis punktioon klo 10. Olen edelleen onnellinen kuin mikä, että punktioon päästään - etappi kerrallaan tuntuu ihan lottovoitolta, ainakin tässä vaiheessa vielä. Kai tää on tätä 1.IVF:n hourupäisyyttä: just nyt olen pelkästään onnellinen, että hoidoissa ollaan - jospa vaikka tärppäis...Tää onnellisuus on kyllä harvinainen tunne (yleensä on se perusvatutus, että minkä hel... takia meidän pitää tämä joutua läpikäymään kun kaverit lisääntyy "vahingossa") - aion pitää tästä tunteesta nyt kiinni niin hyvin kunnes...no, kunnes toisin todistetaan!!! Mun miehelle tää projekti ei kyllä ole ollut ihan näin huikeaa menoa ylös eikä alaskaan - murehtii tietysti itsekseen ja vaikuttaa vähän alakuloselta. Vaikeeta välillä kyllä on ollut: meidän on edelleen vähän vaikea puhua näistä jutuista. Kyllä se tottakai on iloinen, että hoito nyt jatkuukin, mutta ei se oikein halua tietää yksityiskohtia eikä ole toistaiseksi halunnut kauheesti puhua tästä hoidosta muutenkaan, esim. muniksien määrästä tms. Eikä se esim. tule mun mukaan maanantaina. Toisaalta, en tiedä olisinko halunnutkaan. Luulen aika varmaksi (vaikkei sitä voikaan mitata), että isku on ollut lujempi hänelle kuin mulle siitä, että hoidot jouduttiin aloittamaan. Luulen,että mun mies olisi ollut valmis hinkkaamaan luomukiertoja vielä vaikka kuinka kauan koska ei halunnut myöntää, että joku on vialla - vaikkei sitten oikein kestänytkään mun itkua sitten kun täti aina vaan tuli...Mutta ettei kelleen jää väärää kuvaa: kyllä me ihan yhdessä tähän ryhdyttiin, mutta puhuminen tästä on edelleen vähän vaikeaa.

Geri: Missä sä oot hoidoissa, eli missä sun punktio tehdään? Mä olen Fertinovassa. Jännittääkö...? Mulla itse asiassa toistaiseksi yllättävän kepeä fiilis, luotan täysin lääkäriini ja olen tosi hyvällä tuulella. Kunhan nyt follit käyttäytyis kuten pitääkin, kasvais ja pysyis paikoillaan loppuun asti!

Kati: Vuosien chat-taustailujen perusteella sanoisin, että noi kovat vihlasut tässä vaiheessa kiertoa ja hoitoa on tosi hyviä merkkejä...ainakin on jäänyt mieleen jotain sellasia tarinoita, missä ihmiset tunnisti just niistä ilkeistä vihlasuista, että raskaana ollaan. Toivotaan, toivotaan :heart: :heart: :heart:

Annuli ja Miikkis: Onnittelut tupakkalakosta...Mitä tahansahan sitä kärsii, jos vain haikara tulis kylään...Mä olen tehnyt itteni kanssa noin sata diiliä, että teen sitä ja sitä jos vain plussaisin...Lähinnä mun kohdalla ne liittyy urheiluun ja terveisiin elämäntapoihin muuten...Kamalaa kyllä muuten ajatus siitä, että JOS josjosjos sitä joskus raskautuis, niin se ois sitten ainakin lähes täydellinen goodbye punkulle ja siiderille melkein vuodeksi, huh...Kyllä tää suomalainen kansantauti istuu syvässä...Mutta, mitä tahansa sitä kärsis...

Mitäs muuta, eipä tässä kai tähän hätään...Kävin just apteekissa ostamassa illan Pregnylin ja huomenna ei sitten enää tarttekaan piikitellä, jee! Vaikka ei se nyt niin kamalaa ollut, pelkäsin pahempaa. Ja mulla oli sentään sekä Puregon että Menopur, plus viikon verran jarruja...eli tässä ollaan jo ihan professionaaleja lääkkeiden sekottajia ja piikin käyttäjiä (mä tein kaikki coctailit ite ja piikitinkin ite, mies ei oikein välittänyt nähdä sitä showta lähietäisyydeltä, mistä en kyllä sitä syytä yhtään, vaikka kieltämättä joskus kadehtien oon lueskellut teidän juttuja, kuinka mies on osallistunut siihen(kin) rumbaan - välillä mulla on ollut vähän yksinäinen olo...Noh, jokainen omalle rakkaalle sopivalla tyylillä... :heart: Nojoo, piti vaan vielä sanoa, että voi että mä toivon, että tää professionaalius piikittämisessä ois ns. turha taito, eli että koskaan ei enää tarvitsis!!!!

:hug: :hug: :hug: kaikille, voimia ja positiivista uskoa ihmeisiin ja toiveisiin, pienen pieniin nuppineulanpään kokoisin alkioihin, anniin+onniin ja kaikkiin muihin pikkasiin, jotka me toivotetaan tervetulleiksi maailmaan vuonna 2008 samalla kun tosiaankin toivotetaan täti tervemenneeksi Novosibirskiin vähintään siihen asti kunnes nyytit ovat turvallisesti sylissä.

Stella (selvästi hurmostilassa, hormonimyrskyjä...)
 
Minunkin oli pakko heti tulla kattoon mitä tänne kuuluu, kun kotiin tulin.
STELLA mun mielestä puhuminen miehen kanssa on ehkä vähän helpottanut tätä pinnan kireyttä. Kyllä se meilläkin on aina minä joka sen puhumisen aloittaa, mut kyl se mieskin sitten puhuu kun on pakko. Sit se hönttiparka yrittää aina antaa mulle semmosia vastauksia, kun se luulee mun haluavan ja se saa mun pinnan poikki.

Mies on ollu mun mukana melkein kaikissa operaatioissa (ultrat, punktio ja siirto) ja pistoksissa ja sekoitti Pregnyllit mulle. Mut mä en ollu sen mukana sen näytteenannossa (ei kukaan edes kysyny, et haluunko mennä. Yksityisellä se ainakin on mahdollista,kuulemma).

Annuli: mullakin on vähän kuvotusolo (otatko sä ne luget suun kautta vai emätinkapseleina, mul on kapselit).

MIIKKIS & ANNULI mäkin lopetin röökin tos uudenvuodenlupauksena. Pinna on senkin takia aina poikkikatkijapinos, et ei voi tietää johtuuko nää mielialan vaihtelut hormooneista vai röökittä olemisesta. Mutta hyvä hyvä et ollaan ilman. :wave:
 
Stella, mukava kuulla sun olevan hyvällä tuulella =) Onnistumiset hoidon eri vaiheessa todella saavat olon onnelliseksi, ja sitten jaksaa taas paljon paremmin edetä hoidon kanssa.... Mä luulen että varsinkin monet miehet vetäytyvät vähän kuoreensa, kun tulee suurempia vastoinkäymisiä ym. Ilmeisesti tekee liian kipeää alkaa käsitellä asiaa. Munkin mies varsinkin aluksi järkeisti koko asiaa kovasti, eikä siinä sen mielestä kovasti puhumista ollutkaan kun faktat oli selvillä. Vähitellen on kuitenkin pystynyt keskustelemaan asiasta paremmin, vaikkei kyllä monestikaan ymmärrä ollenkaan mun kuulema ylireagoivia tunteita :LOL: Sen olen ymmärtänyt, että miehestä tuntunut pahalta, kun minä olen joutunut kärsimään näistä hoidoista eikä hän ole siinä asiassa voinut auttaa. Mukana on kuitenkin ollut kaikissa seurantaultrissa, punktiossa ja alkionsiirrossa. Mutta tosiaan kukin tyylillään, jokuhan voisi jo vaikka pyörtyäkin ihan vaan punktion katselemisesta...

Finttu, mullakin on kapselit. <Neljä päivässä pitää laittaa, sotkuista puuhaa.
 
Päivää kaikille pitkästä aikaa!
Mullai on tietokone kans temppuillut ni en ole päässyt nettiin. On ollut ihan kauheeta kun ei ole päässyt lukemaan mitä teille kuuluu. Hyvinhän täällä näyttää menevän!! Mulla nyt kauheeta piinailua kun keskiviikkona oli punktio ja maanantaina siirto jos ovat selvinneet. Saatiin 15 follikkelia jossa 12 munasolua ja 6 oli hedelmöittynyt. Tänään soitti laborantti ja kertoi et 5 hyvää ja 1 vähän heikompi oli ollu. Nyt vaan odottelua et jatkaisivat jakautumista maanantaihin asti. Yritin kysyä ennustetta ei osannut sanoa, niin sitä ei voi tietää miten ne pärjää viikonlopun yli. Yritän täs lohduttautua et ei tarvi kun 1. Tää on ihan kauheeta ei voi yhtään rentoutua. Nyt kyllä avaan viinipullon jajuon sen kun muutakaan ei voi ja viel voi juodakkin. Mäkin olen lopettanut polttamisen viimekuussa ja nyt kyllä tekis mieli vetää aski putkeen onneks kotona ei ole.

Jaksamista teille kaikille!
 
Miikkikselle kiitos listasta. Mulle voisit laittaa että kyseessä oli 6. ICSI ja hoidoissa oltu 4 vuotta.

).( tänään on tullu jo vähän tuhru vuotoa. Minulla yleensä menkat alkanu jo 9-10 pv siirrosta, joten pieleen meni tämäkin jo kymmenes alkionsiirto...
 
Tyyne suuri :hug: sinulle! Tuon tuhrun ei kyllä välttämättä tarvitse tarkoittaa menkkoja, olen ymmärtänyt että monilla sitä tulee alkuraskaudessa.

Luin tuolta toisesta ketjusta PeePee sun "vaihdevuosioireista", tutulta kuulosti :D Alkoi kyllä pistosten alkaessa onneksi nopeasti helpottamaan!
 
ÄÄÄh ja mä ajattelin et nyt oon viikonlopun irti tästä vekottimesta...luonteen heikkoutta :LOL: Tääl on nyt kyl selvästi aistittavissa suurta tunteiden latausta...

Lenaki; Ihanaa sulla kaikki ok..mä olin jo hiukan huolissani... :heart: Älä huoli kyl ne "niitiäiset" selviää viikonlopun yli...ja maanantaina sit siirtoon...nautiskele viinistä hyvällä omallatunnolla... :heart:

Stella75; Tutun kuulosta pohdintaa, mun ukko on olevinaan oikein äijien äijä, mut sit loppu pelissä se on niin herkkä, et ei kärsi kattoo ku ultrataan...se meinaa pyörtyä... :LOL: Mut mukana se on muuten ollu aina, alussa ennemminkin "pakotettuna" mut tätänykyä mukana hyvinkin mielellään... hää ku on hitaasti lämpenevää sorttia...ja mä oon iteppäinen akka :LOL: Se ei kuulemma synnytykseen lähe, jos semmonen ihme tapahtuis, mut ähäkutti se raukka ei tiedä vielä, mut SEHÄN TULEE MUKAAN :LOL:

Miikkikselle kiitokset huisin hienosta listasta... :flower:

TYYNE!!!; Ei peli ole vielä menetetty, on hyvin tavallista, että raskautumisen jälkeen seuraavien oletettujen kuukautisten ajankohtana tulee vuotoa....älä vielä luovuta ystävä hyvä...voima :hug:

Lähetän täältä roppakaupalla hyvää tuulta jokikiselle.... :heart:
 
Itkua, kiukkua ja masennusta. Tänään on ollut kaikkea ilmassa, mutta armaat naiset eikö nämä mielialaheittelyt ja itkuherkkyys ole selviä RASKAUSOIREITA :LOL: Nyt jo parempi mieli. Mitään fyysisiä oireita ei kyllä ole. Ainoa (ehkä) oire on että musta tuntuu kuin kohdunkaula olisi kadonnut ylemmäs.

Luget ei täällä ole aiheuttanut muita oireita kuin ton rintojen kipeytymisen ja suurenemisen. Ihan pientä huimausta on aina välillä havaittavissa mutta ne on ihan semmoisia hetkellisiä oloja.

Meilläkin on mies ollut aina mukana punktioissa ja siirroissa ja joissain seuranta ultrissakin. Pistämiset ja lääkkeiden sekoittamiset mä olen hoitanut ihan itse mutta meillä ehkä toi koulutustausta velvoittaa mut siihen.

Paljon on tupakkilakkolaisia meidän porukassa. Mullakin tulee 3 viikkoa täyteen sunnuntaina. Uudesta vuodesta lähtien olen myös noudattanut vesilinjaa. Vesilinja katkee kyllä aika haipakkaan jos testi on nega. Tupakkalakosta yritän pitää kiinni kun kerran näin pitkälle on päässyt.

Tyyne: Tsemppiä ja pidetään peukkuja, että se tuhru jäisikin vain tuhruksi

Muoks: Mistä toi heittää ton silmäniskuhymiön tonne ton sulkumerkin paikalle :headwall:
 
Meillä on puntio vk 9 jos kaikki menee nappiin. Sanon siksi näin että viime kerralla kysta ilmestyi kuin tyhjästä ja piikitykset piti keskeyttää. Eka ivf edessä ja punktio varsinkin jännittää. Aion kyllä pyytää kaikki mahdolliset puudutukset koska yleensäkin kaikki ronkkiminen tuntuu ikävältä. Aloitin aamulla sumut ja sekin jännitti, aika huvittavaa. Olen kuitenkin jo kokenut puregonin pistäjä, yksi inssikin takana. En ole ehtinyt kahlaamaan koko ketjua läpi mutta toivottasti joku on jo plussannut ja tsemppiä sekä voimia tietysti kaikille :hug:
 
Tsemppiä Tyyne,toivotaan että se on vaan tuhruja. ja kaikki jatkuis mukavasti.

Meilläkin on mies mukana hommassa aina kun pystyy ja kyselee paljon.Tunteekohan ressukka itsensä ulkopuoliseksi,kun kaikki hoidot pyörii vaan minun ympärillä.Niin mihin niitä miehiä tarvitaankaan?? :LOL: :LOL:

Juu,arvaatkaas miten minun flunssan kävi...Nyt on korvatulehdus ja poskiontelotulehdus.Siis antibioottikuurilla mennään kaiken lisäksi.Tää on hurjaa lääke runbaa.Pistot,sumutteet ja antibiootit.Voi hyvä päivä tätä lääke määrää.

Voimia ja plussia ensi viikon testaajille!!!
 
Onpas tylsä lauantai-ilta... Ajattelin olla ihan yksikseni ja lepäillä rauhassa, kun mies tosiaan juhlimassa. Olisi kuitenkin ehkä kannattanut sopia jonkun ystävän kanssa jotakin, nyt ajatukset nimittäin jumittaa tasan tarkkaan tiedätte kyllä missä :D

Tosiaan mukava kuulla sinusta Lenaki, ja paljon onnea maanantain siirtoon =) Onko teillä tarkotuksella pitkä viljelyaika, alkiot taitavat ma.na olla jo blastokysti vaiheessa? Vaihtelevat näköjään muutenkin hoitopaikasta riippuen nuo viljelyajat.
 
Tyyne, iso :hug: sulle! Kuten edellä sanottu, me pidetään sulle viimeiseen asti peukkuja!

Kyllä nyt vaikuttaa vähän siltä, ettei meillä ole tärpännyt tämä eka IVF ja nega on varmasti tulossa maanantaina :( . Kuten jo kerroin perjantain tapahtumista, menkkamaiset jomotukset ja juilimiset koko alavatsan alueella ovat jatkuneet eilisestä tähän päivään. Myös lämmöt, jotka ennen la olivat koko ajan olleet yli 37 asteessa, ovat nyt pudonneet reilusti. Uskon, että ainoastaan luget ovat pitäneet vuodon poissa. Tunnepuolella tää päivä on ollut aika myllerrystä, kun pikkuhiljaa alkaa enemmän ja enemmän näyttämään siltä, että nega tulee. Sitä vaan jotenkin toivoi niin viimeiseen asti, että raskaana oltaisiin. Eihän tää vielä tietenkään ole lopullinen totuus, mutta kyllä kaikki vahvasti negalta näyttää... :'(
 
kylläpäs moni kirjoitteli samaan aikaan tänne :D

Kati suuri :hug: sinulle! Voin kuvitella minkälainen tunnelma sinulla on, mutta tosiaan toivoa on vielä... Mä en ole raskautumistarkoituksessa ikinä lämpöjä mitannut, mutta olen muuten huomannut niiden vaihtelevan päivänkin aikana todella paljon. Paljon voimia ja toivottavasti tulos olisi päinvastainen kuin luulet!
 

Yhteistyössä