IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Positiivisuus kuulostaa mustakin nyt oikein hyvältä. Eilisen murjotuksen jälkeen oon ollut tänään oikeen enkeli.
Kati, mulla on tosi samanlaista kun sulla, siis ajatukset ja "oireet". Täysin. Olen siis 28 vee ja täysin terveeksi todettu, mutta miehellä siittiöissä vasta ongelmia riittääkin, se takertuu kaikki kiinni toisiinsa ja vaan 5% normaaleja. Eikä nekään siis vasta-aineiden takia pääse maaliin.
Hyvä juttu tässä on ainakin se ehkäisy, ei aiota sitä käyttää enää ikinä...vaikka nelikymppisenä kuitenkin yksi iltatähti sieltä mun tuurilla kuitenkin luiskahtaa. Onneksi mies on ok senkin suhteen, sillä on asenteet aika paljon muuttunut vauvojen suhteen ja on ihan herkkäkin jo kun lapsista puhutaan. Kyllä ne muuttuu!!

Niin, piti vielä sanoa että KIITOS :hug: :flower: :heart: jo etukäteen kaikille tästä palstailusta, se on jo nyt antanut mulle valtavasti voimia.
 
Annulille ja Fintulle liimaa jotta pikkaiset kyytiläiset pysyy mukana.

Hyviä oireita täällä jo tuntuu olevan ilmassa. Mullakin on tänään vatsa nippaillut ja kovasti haaveilen kiinnittymiskivuista mutta paljon kyllä mahdollista, että se on ihan puhdasta mielikuvitustakin. Tuntuu, että semmoisia villtoja tulee tonne häpyluuhun asti. Näistä piinaviikoista taitaa tulla aika pitkät :headwall:

Mä ajattelin tehdä ensin suuntaa antavan raskaustestin ihan itse mutta käyn kyllä vielä verikokeissakin. Miksi muuten teillä osalla on veritestipäivä niin aikaisin? Näkyykö raskaus verikokeessa aikaisemmin?

Ilmeisesti yksityisellä laitetaan helpommin kaksi kuin julkisella. Ainakin tätä pinoa seuratessa on herännyt semmoinen ajatus.
 
SIISAMI: verikokeessa näkyy aiemmin ja arvosta voi Tuijan /Felicitas mukaan myös päätellä jos raskaudessa on jotain häikkää (kuten tuulimuna tai kohdunulkoinen) Ja sillon (2 viikkoa punktiosta) harvoin näkyy mitään kotitestissä vielä.
Ja yksityisellä, ainakin Felicitaksessa, saa täysin itse päättää, laitetaan yksi vai kaksi. Me mennään vielä 2 kertaa yhdellä ja sit jos ei tärppää ni siirrytään kahteen.

Mua jännittää niin paljon. . . .ihan tuskaa...mutta kyllä pettymyksen kestää kai jotenkin sit...itkee vaan paskan pihalle...pettymyksiin kun on jo vähän tässä matkan varrella tottunut...kai..jos niihin IKINÄ tottuu----
 
Annuli: siis kerrassaan ihunat nimet! Noilla ei voi olla onnistumatta!

Onnea Fintulle myös! Mitä kalliimpaa lasia hajotat, sen enemmän onnea tiedossa :)

Ulpulummukka: pistosten aikaan (ja vallankin alkionsiirron jälkeen) jotenkin arastelin ponnistella... Mulla varmaan johtui jumitus siitä ja tietty siitä, ettei pystynyt harrastamaan liikuntaa kuten aiemmin.

Saana79: joo, eiksoo ihanaa, kun ei tartte miettiäkään ikinä enää mitään ehkäisymuotoja! Jos jotain positiivista tästä pitää kaivaa, niin tuo nyt ainakin tulee mieleen.

Kati231: ei tunnu täälläkään just mitään... Tissit tietty on melkoiset melonit, mutta Luget tekee sen mulle aina. Mutta samanlainen väsy on mullakin! Eiks ole hassua, kun virta vaan loppuu ykskaks.

Testaamisesta: aiemmissa siirroissa pissin ainakin 2-3 tikkuun ennen testipäivää. Oikein kaivoin näiltäkin palstoilta kommentteja, joissa joku oli testannut plussan tyyppiä pp9. Ja eiku testaamaan itsekin ja ainahan sieltä räpsähti Ei voittoa -ilmoitus. Jumatsuikka sitä oli sitten masentunut. Ja kun masiksesta pääsi, alkoi nousta uusi toivo, tietenkin, ja vähän ajan päästä piti kokeilla onneaan uudestaan. Ei hyvä juttu. Stressaa _huomattavasti_ enemmän kuin ettei testaile. Turhaan ne tohtorit ei etukäteistestauksia kiellä. Sitä paiti raskaus näkyy verikokeessa tikkua aikaisemmin.

Joten Let's hold our horses :)
 
Moi!!!!!

Ette kuulkaa usko tytöt, mutta ihmeitä tapahtuu meikäläisen muniksissa. Olen ollut tiistain 2.ultran jälkeen aivan maassa kun silloin rakkuloita oli vaan se 8 ja ne eivät olleet kasvaneet yhtään ed.ultrasta, mutta nyt siellä kuulkaa köllötteli 12 isohkoa, joista 3 oli jo 18 mm!!! Ainoa miinus on, että oikea munis on todella hankalassa paikassa, mutta ei se kuulkaa tätä riemua vähennä - ronkkikoot ja sattukoot: mä pääsen maanantaina punktioon ja se on hienointa tällä hetkellä maailmassa!

Arvatkaa vaan miltä on tuntunut, kun on näyttänyt siltä, että kaikki muut on murehtinyt hyperiä ja kipeiltä tuntuneita 20-30 munarakkulaa ja mä olen murehtinut tässä viime päivät, että mikäs mun muniksissa nyt on vikana kun ne eivät kasvatakkaan normaaleista hormonitasoista huolimatta munia...Tai no, sitähän ei tiedä vieläkään, mitä niissä rakkuloissa on sisällä, mutta ainakin päästään katsomaan. Olen NIIN onnellinen!

Eli maanantaina The Day - mun osalta punktio ja monen osalta TESTI! Mä ajattelen teitä testaajia kun menen toimenpidehuoneeseen - tuokoon teidän kaikkien plussat mulle rauhallisuutta ja onnea niin, että rakkuloista saadaan monta tervettä munasolua talteen.

Oi tätä riemua!

PS Anteeksi o.n., nyt on vaan niin hirveä huojennusaalto ettei pysty keskittyyn mihinkään muuhun. Paitsi että teidän kaikkien raskausoireet kuulostaa kyllä niiiiin lupaavilta, että mäkin allekirjoitan ton sloganin: kunnes toisin todistetaan!!!!
 
Tosi hienoa Stella että munikset ottaneet tuollaisen loppukirin!!Hirmuisesti onnea maanantaille :heart:
Fintulle onnea kyytiläisestä :heart: Meillä on varmaan sama testipäivä? Mulla otetaan verikoe reilun viikon päästä maanantaina.
Mä odottelen että nämä alavatsakivut alkaisi mennä ohitse, pahimmat kivut alkoi jännästi vasta kaksi päivää punktion jälkeen. Viime yönä taas pari tuntia pitivät hereillä :headwall:
Pittääpi varmaan soitella maanantaina klinikalle, ja pyytää lisää saikkua, mikäli tilanne ei siihen mennessä normalisoidu. Alkaa tulla kyllä mökkihöperöksi täällä kotona...Pitää toivoa että viikonlopun aikana tilanne normalisoituu :)
 
Moi, mä hyppään nyt mukaan keskusteluun. Nyt on kp 3 ja kohta eka IVF-käynti.. Mitähän siellä?.. Jännääää!

Ulpu: mä en tiedä mitään niin ärsyttävää, kun se että vatsa ei toimi kunnolla. Siitä tulee niin huonotuuliseksi ja kaikkea. Kokeile pellavansiemeniä ja luumuja! Se varmaan auttaa. Toivottavasti ei mulla aiheuta ummetusta toi tänään alkava hoito.. Kun on herkästi taipumusta kans siihen päin.

Ihanaa Annuli, toivottavasti molemmat pysyis matkassa! Ootko helsingin Felicitaksella muuten? Onkohan puhuttu tästä jo?
 
jeps, annuli.
Felicitakseen kohta menossa. Voi, mä otan sut nyt mun esikuvaksi, kun oot pari vuotta vanhempi ja varmasti plussaat nyt! Mä tuun sit heti perästä!

Oliko sulla lyhyellä vai pitkälla kaavalla?

Mulla alkaa nyt siis lyhyt kaava. Mitähän on tulossa? No, kohtahan se selviää.
 
Kiitos liimasta Siisamille.
Chambonille: taidan mennä lyömään noi meen vähäiset perintökristallit seinään, ni saadaan kunnon lapsionni taloon :LOL:
Ulpulummukalle: Hae apteekista semmosia "jyviä" kun Agiocur, ne pitäs saada mahan toimimaan ja voi käyttää raskaudenkin aikana. Se purkki maksaa joku 8 euron paikkeilla. Mul on ihan hirveesti ilmaa mahassa ja SE HAISEE kun tulee ulos :ashamed: , eiks muilla oo samaa ongelmaa?
ONNELIINALLE Mä menin lyhyellä kaavalla ja lyhyesti näin: 10 päivää kasvatuspiikkejä, joista viimeiset 2 myös jarrupiikkiä, sit irrotuspiikki yks välipäivä ja punktioon, kaks päivää ja siirtoon.. Kaksi ultraa jossain välissä. Pistot aloitin kp 1, eli ekana vuotopäivänä.
ANNULILLE ei multa katota verestä raskautta lainkaan, tikulla testaan ens kuun seitsemäs päivä. Nää julkiset varmaan säästää siinäkin asiassa :)
Jaksuja taas kaikille!
 
Koska Chambon, Miikkis, ja Kati teillä selviää tulos varmaksi???
Mulla siis maanantaina kl 15.30.
Miten teidän pää kestää tän??? Onko vinkkejä viikonlopulle et miten jäädyttää pää ettei testaisi???

Mulle tehtiin pitkä kaava ja siinä sain tehdä ainakin kaikkee koko ajan, kunnes nyt: ei voi tehdä muuta kun odottaa. Musta tää on pahin vaihe.
Miten muiden mielestä??

Noin 1/3 koeputkihedelmöityksestä onnistuu. Joten pidän sitä kolmea hoitokertaa itselläni (vielä) takarajana. Eri asia onkin et jos siellä asti olis, miten pystyy luovuttaan biologisen lapsen toivon??? Aamulla tuli uutinen jossa kerrottiin että kansainvälisen adoption jonot on pidentyneet... :(
 
Voihan himpura, mun netti on reistannu ihan koko viikon...se pätkii kokoajan...joo, kerkesin kuitenkin illalla lukasta kuulumiset ennenkuin se taas laittoi yhteyden kiinni...joten nyt lähetän täältä hurjasti onnea Annulille Ihanaa kun sait niitiäiset Annin+Onnin matkaan...ONNEA..Finttu Tosi hienoo sun "olohuonettasi" sulostuttaa kans yksi pikku niitiäinen...toivotaan et ne sirpaleet ja se hiiri potkupuku tois ONNEA...Teitä "raskaana" olevia onkin jo huima määrää....Mut nyt lähetän täältä kaikille pitkää pinnaa piinapäiville ja ++++++++++++++++++++++ :whistle: puhureita ja sellasta liimaa jolla se ukkokin (siinä mainoksessa) pysyy katossa jaloistaan...niin ja stella75 ihana kun kaikki on taas hyvin ja mielialasikin taas nousujohteinen....Oikein ihanaa ja rentouttavaa Viikonvaihdetta kaikille tasa-puolisesti... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


Toivoo: puoli-enkeli :saint:
 
Saana79; Toi testaaminen on just se piinaavin osio et testatakko vai ei...mä oon tän kolmen vuoden yrityksen aikana kokeillut kaikki mahdolliset muodot ton testauksen suhteen...ja useimmiten oon testannu...mut sulhan on tänään piinapäivä 11 voin olla väärässä!? Joten jos mä olisin sun housuissas niin uskaltaisin testata aikaisintaan sunnuntai aamuna ja silloinkin herkimmällä mahdollisella testillä...tää johtuu pitkälti siitä, et mä haluun ite nähdä tuloksen ennenkuin kuulen sitä muilta...haluan nuolla pettymyksen haavat salassa... sun tilanteessa jos testaisin aikaisemmin ja saisin negan, niin vielähän kaikki vois olla mahdollista...sithän sitä näkis verikokeen tuloksesta et missä oikeesti mennään...mut hei tää on vaan mun ajatus...muistanko oikein mut eiks sun lääkäri nimemomaan toivonut, ettet testais ennen verikoetta? Toivottavasti saat jäädytettyä pääsi... :heart: mut teet niinkuin parhaaksi katsot sano kuka mitä vaan, sinä loppupelissä tiedät parhaiten mikä on sinulle parasta.... :heart: PLUSSA sieltä tulee....I can feel it...
 
Tervehdys!

Teillä monilla onkin jo hitaat ja nimensä mukaiset piinapäivät menossa. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!
Täällä tullaan vähän jälkijunassa ja nyt utelisinkin teiltä, joilla menty/mennään pitkällä kaavalla, niin kuinka kauan olette sumutelleet ennen kuin menkat alkaa? Sehän ilmeisesti vähän viivästyttää vuodon alkua? Mua vaan alkaa hermostuttaa hiljalleen kun ei vuotoa näy, nyt jo kp37 ja pian nollaultra! Yhtään kun ei lisäviivytyksiä tässä projektissa jaksaisi. Teroja söin, mutta nekin jo loppuneet. Aiemmissa terokierroissa vuoto alkoi viimeistään vikana terolutpäivänä, ny siis ei. Rinnat superkipeät ja menkkamaista jomotusta ollut jo usempi päivä. Aiheuttaakohan sumuttelu tällaista?
 
:heart: Sulla oli keskiviikkona (23.1) punktio, kuis kävi? Pääsettekö (28.1) Siirtoon? Toivottavasti sul on kaikki OK...kun jaksat niin tuu kertoo missä mennään, älä jää yksin.... :heart: :heart: :heart::lla puoli-enkeli
:saint:
 
... mulle, mitä tämä oikeen oli: tänään aamupäivällä ja iltapäivällä alavatsaan iski aivan sairaat krampit / jomotukset, jotka meni hyvin nopeasti ohi. Ekan kerran tapahtui aamupäivällä ja se oli tuossa alavtsalla oikealla puolella. Tuntui lähinnä siltä, että menkat olisi alkamassa ja kunnon menkkajuilinta iskisi päälle. Se kesti tosi lyhyen aikaa ja sen jälkeen ei yhtään mitään. Toisen kerran homma olikin sitten iltapäivällä paljon kivuliaampi. Tällä kertaa alavatsalla vasemmalla puolella ja kertakaikkiaan aivan kauhea kipu. Siinä istuin työtuolillani lähes kaksinkerroin, kun kipu oli melkoinen. Sitä kesti noin 10-15 min, kunnes pikkuhiljaa laantui. Sen jälkeen ei (toistaiseksi) ole ollut yhtään mitään.

Nyt olenkin ihan pyörällä päästäni: mitä tuolla kropassa oikein tapahtuu? Nythän on jo pp8 menossa. Ei kai vaan täti ole tekemisessä iskuaan oikein kunnolla koston kera? Voiko tällainen olla oire jonkinlaisesta varhaisesta keskenmenosta? Entä mites sitten kiinnittymiskipua tms. raskauteen liittyvää oirehdintaa? Olen koittanut pohtia kaikkea mahdollista. Mutta se on varmaa: jotain tuolla sisällä tapahtuu! Toivottavasti se olisi vaan positiivista. Koitan uskotella itselleni, että kyse olisi jostakin raskautumiseen liittyvästä. Mitään muita menkkamaisia oireita ei ole, vessakäyntien yhteydessä ei ole tullut mitään punertavaa paperiin, lämmöt on edelleen yli 37 asteessa, rinnat vaihdellen arat ja vähän turvonneet. Mä kyllä revin pelihousut, jos tää kaikki oikeesti enteilee tädin tuloa. Mulla on kuitenkin vasta kp28 omassa kierrossani ja yleensä menkat olisi vasta reilusti yli kp32:n, joten ajallisestikaan en vielä odottaisi tätiä kylään. Mitä tää siis on?

Olipa taas omaa napaa... Palaan myöhemmin taas asiaan. :wave:
 
Mulle kerrottiin, että Lugesteron pitää useimmilla menkat poissa kunnes lopettaa niiden syönnin jos ei o raskaana. Joten en usko että on kuukautiskipua...
Lugesteron voi aiheuttaa vatsakipuja! Ja kyllä alkanut raskauskin. Vaikea sanoa! Toivotaan parasta!!!!

Lugesteronin sisältämä progesteroni pitää lämmöt ylhäällä ja aiheuttaa väsymystä.

Toivotaan että olis positiivista kipua. Oliko se tosi tosi kovaa kipua??????
 
Moikkuli :wave:

annuli ja finttu WAU!! Onnea matkaakista ja tuhansittain vauvaliimaa että pysyvät matkassa mukana. Nyt ei muuta kuin rauhaisaa eloa että maksimoidaan kiinnittymismahikset :heart: upeaa :flower:

Stella: Hienoa! Ja onnea maanantaiseen punktioon. Sanottiinhan että ne munikset oottaa loppuspurtin ja pääsette punktioon ;)

Siisami: Koska ajattelit testailla? Jännittää...

Peepee nyt parantelet itsesi siellä superhyvään "kisakuntoon" koska sitä tullaan tarvitsemaan :xmas:

Kamillalle lämpimästi tervetuloa joukkoomme :hug:

Saana: musta tuntuu että teillä muilla, siis Cambonilla ja Katilla on maanantaina verikoe. Mä testaan vasta keskiviikkona tikkuun ku en viitti 200km ajaa verikokeen takia. Mutta ei tää pää tätä kestäkään. Musta tuntuu että mä hajoan kohta oikeesti. Vaikken ole mitenkään oireita seurannut tarkoituksella.
Rinnat on mitä on, ei ne nyt mitenkään erityisen arat ole, ihan normaalilämpö on täällä, mahaa aaltomaisesti kipuilee joskus -> tätiä siis tietää ensi viikoksi :'( Yritän olla menettämättä toivoa mutta vaikeaa on.

Joku sanoi että kahden alkion siirrossa on 40+ % mahdollisuudet raskauteen mutta vain 4% mahdollisuus kaksoisraskauteen. Miehelle sanoinkin että kaikki ovat tervetulleita kunhan vaan ensin tulisivat :heart:

Ainii... kati voisko noi kipukohtaukset olla edelleen jotain kiinnittymiseen liittyen? Luin jostain että alkio kiinnittyy kaksi kertaa, siirron jälkeen ja sitten ennen kierron loppua. Jospa olisi vain hyvä merkki :heart:

:attn:Nyt puhalletaan kaikki yhdessä täti parin vuoden visiitille siperiaan :attn: Tänne ei ole enää tulemista!!!!
 
Iltaa =) Popsy, sumut voi kuulema monilla myöhästyttää menkkoja. Mä taisin sumutella 10 päivää ennenkun vuoto alkoi.
Muakin muuten kiinnostaisi Lenakin uutiset? Olin ihan unohtanut että teilläkin oli punktio tällä viikolla, sitä on välillä niin oman navan pauloissa :ashamed: Kiitoksia muuten kaikille tsempeistä, on kyllä ihanaa että te kohtalontoverit olette olemassa :heart:

Kati, mullakin tulisi mieleen jotain kiinnittymiseen viittavaa, pidän kovasti peukkuja sen puolesta! Samaa mieltä kuin Miikkis tuon tädin pois ajamisen kanssa,reilut 9kk riittäis kyllä mainiosti :D
 
En olekaan taas pitkään aikaan kirjoitellut. Viime syksynä tehtiin eka IVF-hoito joka meni mönkään. Nyt tehdään lyhyellä kaavalla ICSI. Puregonia on pistelty ja nyt eilen myös orgalutrania. Su-aamulla orgalutran, su-illalla pregnyl 10000 IU ja sitten ensi tiistaina on punktio ja torstaina siirto. Tällä kertaa oikea munasarja ei oikeen toiminut, sillä puolen vain 1 follikkeli ja vasemmalla puolella 4 follikkelia. Olin aika pettynyt kun kuviittelin että tulee enemmän mutta lääkäri sanoi että ikäkin vaikuttaa. Toivotaan että ovat sitten sitkeämpiä. Onneksi lääkäri sit sanoi että 2 siirretään kerralla. Tsemiä kaikille.
 
Perjantaitervehdys :) Olipa mahtavaa lukea Stellan uutisia!! Ollaan sitten samassa aikataulussa, meillä on myös punktio edessa maanantaiaamuna. Ja Päivikin saatiin mukaan porukkaan - ehdin jo luulla, ettei ensi viikolla olis muita toimenpiteisiin menijöitä.

Eli tänään oli 3. ultra. Rakkulat oli kasvaneet mukavasti ja muutama pienemmistä oli kirinyt isompia vielä kiinni. Käytiin läpi vielä maanantain toimenpide ja hoitaja esitteli toimenpidetilat. Huomenna vielä aamupäivän sumuttelut ja illalla pistetään Pregnyl. Siirto meillä tulee luultavasti olemaan torstaina, jos kaikki vaan menee suunnitellusti. Meille siirretään ehdottomasti vain yksi alkio; miulla on leikattu kohdusta myoma puoli vuotta sitten ja kohtu ei välttämättä kestäisi mahdollista kaksosraskautta.

Popsy, minä sumuttelin/piikittelin pitkän kaavan mukaan ja kuukautiset taisivat alkaa pari päivää normaalia myöhemmin. Kiertoni on aina ollut säännöllinen.

Tsemppiä piinailijoille; Annulille ja Fintulle sekä pitempään piinailleille Katille, Chambonille, Saanalle, Miikkikselle ja Siisamille! Lämpimiä ajatuksia myös Lenakille. Leppoisaa viikonloppua!
 
Saana, mä meen kans ma aamulla verikokeeseen ja tulokset saan klo 15.30. Taitaa olla silloin linjat kuumana... :LOL:

Sitä en tiedä, kuinka pää kestää tän "viimeisen viikonlopun". Täytyy vaan yrittää ajatella muuta, mutta vaikeeta se on. Varsinkin kun tää outo vatsan kipuilukin tähän samaan syssyyn tulla tupsahti. Sekin siis mietityttää. On tää kauheaa, kun eka on ihan maassa siitä, ettei oo mitään oireita, ja nyt kun on, niin silti ei oo yhtään luottavaisempi olo. Kipu tosiaan oli toisella kertaa melko kovaakin, mutta meni aika nopeasti ohi. Hetken mietin jo töistä kotiin lähtöä.

Mä oon muuten päättänyt (ainakin nyt): en aio testata sunnuntaina. Tulisi vaan pettymyksiä, jos sitä plussaa ei tulisi. Jää siis klinikan hoidettavaksi sekin asia.

Viikonloppuja!
 
Ihan ensiksi Stellalle superonnittelut loistavasta loppukiristä :flower:

Kati: Tuntuiko se kipu siis tuolla munasarjojen kohdalla? Mulla ainakin juilii siellä lähes kokoajan. KIva yrittää aina paikantaa et mihin sattuu ja et oiskohan tää nyt positiivista vai negatiivista.

Finttu: Mulla on lähete verikokeeseen vaikka olen julkisella mutta mä erikseen pyysin sen hoitavalta lääkäriltä. Perustelin sen hermoilla :whistle:

Miikkis: Mä testaan veritestinkin vasta kahden viikon kuluttua siirrosta eli 5.2. Ajattelin sitkeesti odottaa sinne asti. Edellisenä iltana varmaan teen pissasta alustavan silloin kun on jo pp 14 eli siinä pitäis jo pissastakin näkyä.

Mä halusin verikokeen sen takia kun mun äidillä on aikanaan ollut menkat kolme viikkoa myöhässä ennenkuin mä olen näkynyt testissä. Okei, testit on varmaan parantunut hieman 33 vuodessa :ashamed: mutta mua jäis painamaan et jos mä olinkin raskaana ja se meni kesken kun lopetin lääkkeet. Viimeks meinaan olin niin kipee ekoista menkoista hoidon jälkeen etten ole ikinä ollut ja jäi kauheesti mietityttämään toi vaihtoehto: Hermojen takia siis veritesti :/

Kohtuullisen oireetonta menoa täällä. JOkaisen nippaisun kyllä rekisteröi. Hulluksi saattaa siis tulla ennen testipäivää.

Kyllä on muuten nyt tiukat paikat maanantain testaajilla, HUI. PUnktioonkin oli taas paljon porukkaa menossa ensi viikolla. Teille kanssa onnea.

PLUSSATUULIA JA LIIMAPUIKKOJA *Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh*

 

Yhteistyössä