IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Eli minulla ja miehellä on ICSI edessä viikolla 7 jos kaikki menee hyvin.

Hormonit Suprecur-sumutteilla alkoi tänään ja eka ultra on 30.1, toinen 5.2 ja kolmas, mikä määrää punktion päivän(vko 7:lle) on 8.2.

Eli pp:t meilläkin yllättävän lähellä jos saadaan tulosta aikaiseksi. No piinaa tämä on jo ennen sitäkin :D

Kaithan tänne mahtuu? :wave: Vielä en kaikkia tunne, mutta enköhän opi.
meillä takana lapsettomuutta luomuiluna 6 vuotta ja syy selvisi viime syksynä. Ei siittiöitä spermassa. ICSIllä yritetään ja kivesbiopsialla. Eli se on nyt tästä kiinni.

Mutta toivotaan, ja Tsemiä kaikille.

T: Taivaansilpoja :heart:
 
Hei Geri! Kiitos vastauksesta, ihan hyvä kun ette enää aikailleet, vaan lähditte tositoimiin...yksityisellä on varmasti tosi hyvä hoito, mut joutuu siitä kyllä melkoisen rahallisen korvauksen vastineeksi antamaan...mut onneksi on erilaisia hoitovaihtoehtoja...Nyt vaan pidetään toivo korkeella ja odotellaan haikaran vierailua...joka on saattanut verhoutua (steriileihin vaatteisiin) :LOL: :heart:
 
Äh...

Huomenta. Joo, 2.ultra oli tänään ja joko mun tässä kierrossa on jotakin todella kummallista (esim. se kuumetauti vaikutti loppukierrosta/alkukierrosta) tai sitten munasarjoissa on jotakin vikaa. Eli ei mitään kehitystä, siellä ne köllötteli saman kokoisina edelleen ne munarakkulat kuin 4 päivää sittenkin, eikä niitä ollut tullut lisää - vaikka siis Puregon annos tuplattiin. No, vielä kokeillaan perjantaihin saakka ja otetaan Menopur mukaan coctailiin, mutta suoraan sanottuna toiveet eivät ole kovin korkealla. Ja kyllä: /&%&/¤uttaa...

Mutta, olen yllättävän rauhallinen - yritän vain ajatella, että luomuna olen toiminut lääkärini mukaan täysin normaalisti, follikkeleja on ollut paljon ja aina on johtofollikkeli kehittynyt hienosti isoksi. Eli pidetään nyt kiinni siitä, että tässä kierrossa mun elimistössä on jotakin outoa meneillään...Kiitti vaan, 1 IVF, olisit voinut kroppa voinut vähän olla messissä enemmän...

Taustailen täällä kuitenkin ihan satavarmasti ja elän onnessa ja tuskassa mukana...

Parempaa onnea muille!
 
Pyydän anteeksi jo etukäteen, nyt ei tule kovin positiivista tekstiä :/
Soittelin jo tänään klinikalle, ja vain 12 munasoluun on pystytty tekemään mikroinjektio, koska hyviä siittiöitä niin vähän. Ja näistä 12 vain 5 hedelmöittynyt normaalisti. Kun lopetin tuon puhelun aloin itkemään ihan hillittömästi, soitin miehelle ja sanoin ettei meistä vanhempia ole tarkoitettu :'( Vaikea uskoa että noista viidestä mikään selviäisi siirtovaiheeseen asti... Ja tuntuu niin turhalta että 12 munista mennyt ihan hukkaan, se siitä hyvästä saaliista sitten...
Palailen hieman myöhemmin, jos tämä mieli tästä vaikka vähän tasottuisi. On tämä välillä yhtä hel**tin tuskaa!
 
voih... kuinka mieltäpahoittavia uutisia on tullut :|

Annuli81: bd ollaan täällä, laatu korvaa määrän mennen tullen, joten usko muru siihen että kyllä teidätkin on vanhemmiksi tarkoitettu vaikka se tuntuu varmasti tälläisinä hetkinä vaikealta :hug: Kyllä sieltä on pakko jonkun selvitä siirtoon asti!!! Tälläiset hetket vaativat uskoa, voimia :hug:

Stella75: aika ovela juttu, toivotaan että annoksen muuttaminen tuo toivotun tuloksen, jaksamista pistämiseen :hug:

Tervetuloa Taivaansilpoja mukaan sekä onnea ja jaksamista tulevaan hoitoon :wave:

ristolle pöpöjen kartoitus :saint: ei varsinkaan nyt kun tositoimet ovat niin lähellä.. Onnea ja tsemiä! :heart:

(.) tänne ei uutta, ei mitään uutta :headwall: :headwall: :headwall: Alkaa mennä sairauden puolelle tämä kuumeilu kohta, onneks en ole sortunut kuumemittareihin tai kn rämpläämiseen :D , vielä :LOL:
 
Annuli!! Tiedän tarkalleen miten raskasta tää on. Mä olen itkenyt viime keväästä asti ja viimeksi eilen illalla kurkku suorana. Annoin tulla kaiken ulos ja tänään on helpompi kun huusin ja itkin ja kerroin kaikki ukkoraukalle.
Kyllä te saatte niistä vielä hyvän siirtolaisen mukaan!!! Usko pois!!!
Eikä siihen tarvita kun se yksi!
Toivon niin paljon onnistumisia tähän meidän ketjuun, jotta usko näihin hedelmällisyyshoitoihin säilyisi. Päivittäin mietin adoptiota...
 
Kiitos Miikkis ja Saana tsempeistä ja lohdutuksesta :heart: :hug:
Ehkä tuo itkeminen hieman helpottaa, kun tässä pari tuntia ehti tosiaan ulvoa kurkku suorana naapuridenkin iloksi :'( :LOL: Tää on niin peestä, meillä on hyviä munasoluja lähes vaikka muille jakaa mutta nuo simpat... Kuka tekis vaihtokaupat :LOL:

Mies on kyllä aivan ihana, tuli yllättäen äskettäin kotiin kesken työpäivän. Lohduteltiin toisiamme, ja mietittiin että lähdetään kuitenkin vielä toiselle hoitokierrokselle mikäli huonosti käy...

Stellalle myös :hug: , aika jännä tilanne, toivottavasti munikset ottaisi vielä loppukirin!
 
Stella75 ja Annuli81 :hug: - toivotaan ja uskotaan, että teille molemmille loppuviikko tuo hyviä uutisia tullessaan!

).( Meillä oli tänään 2. ultra. Näyttää siltä, että punktio on edessä ensi maanantaina, perjantaina vielä ultrataan ja varmistetaan. Oikealla seitsemän suurempaa rakkulaa (suurin 18 mm), vasemmalla kolme ja yhteensä yhdeksän pienempää, joista osa ehtinee vielä mukaan. Munasarjojen sijainti on kuulemma hyvä punktiota ajatellen. Gonalin annostus pysyi samana eli 112,5 IU.
 
Annuli; Voi kuule ei mitään ole tässä kierrossa viel menetetty :hug: Tosi ihana juttu et sul on kotijoukot tukenasi, se lohduttaa...itkut pitää itkeä ja murheet murehtia...sit taas kykenee menemään eteenpäin...mut nyt keskitytään ekaks tähän meneillä olevaan hoitoon ja sitä mitä se tuo mukanaan... sit vasta seuraavaa askelta miettimään...Vielä on TOIVOA :heart: lähetän sinulle paljon lohdutus :hug:

Stella75; Voihan nenä, noitten munarakkuloiden kanssa...mut nyt on vasta tiistai joten perjantaihin mennessä voi mitä tahansa vielä tapahtua...tottakai kai se harmittaa kun tulee pettymyksiä, kun kaikki toiveet on suunnattu juuri näihin hoitoihin...mut nyt ei lannistuta, vaan seurataan tilannetta ja perjantaina sit murehditaan, jos mitään ei ole tapahtunut edelleenkään...lohdutus :hug:

Hei nyt rakkaat kohtalotoverit, eikö me sovittu et nyt ei lannistuta vaiks mitä vastaan tulisi, hoidot käydään loppuun ja sit mietitään halutaanko jatkaa vai ei...tosi ihana kun olette jaksaneet kertoa kuulumisianne kaikissa eri tunnetiloissanne...me ymmärrämme toisiamme, sil onhan tää välillä sellasta pa..s..kaa, että harmittaa...mun on ehkä sen takia helpompaa kun olen jo tehnyt "nyytistä" luopumistyön...mut siltikkin vien tän prosessin loppuun saakka, niin ei tulevaisuudessa harmita...mut on paljon pariskuntia joilla hoidot eivät ole auttaneet, (realistinen) mut hoitojen jälkeen on luomu plussat tullut...Niin kauan kun on elämää, on myös toivoa...sitä ei sovi unohtaa... :heart: : puoli-enkeli
 
Geri; Onnea hyvin on sinun saaliisi lähtenyt aktivoitumaan...levollista mieltä sinne... :heart:

Risto;Pikaista paranemista...nauti lämmintä juomaa, lepäile viltin kätkössä ja pyydä puolisoltasi läheisyyttä ja hellyyttä... :heart:

Kaikille tasa-puolisesti TSEMPPIÄ!!!!!!!!!
 
Tsemppiä täältäkin kaikille!! Oon kotona vielä 2 viikkoa ja en pysty ajatteleen muuta kun et onkohan se alkio siellä?!!! No, varmaan aika normaalia. Mut helpompaa olis varmasti olla töissä.
Nyt mulla olis sellaisia tuntemuksia että olis eilisen aikana kiinnittynyt ja hormonit hyrräis. Olen tosi itkuinen ja liitoskipuja; häpyluun päältä viiltelee, välillä kovaakin. Ekan kerran siirron jälkeen musta tuntuu et olis voinutkin tarttua. Pitää olla positiivinen!! Miten muilla menee, joilla alkio matkassa? Onko viiiltelykipua tai krampannut ?
 
Voi Stellaa ja Annulia :hug:
Mulla oli tänään se punktio. Ihan turhaan oon sitä pelänny, paskin ja kivuliain juttu oli se kanyylin laitto käteen. Toimenpide kesti noin 10 minuuttia, saatiin 9 munasolua, mies oli mukana ja muistan koko operaation.

Kun mun osaltani kaikki oli ohi, tuli ihan järkky uni ja vilu (kenties siitä suonensisäisestä lääkkeestä ja sit siitä, ku jännitys laukes).
Tunnin päästä siitä tuli hoitsu sanomaan miehelle, et sen spermanäytteessä on yksi elävä siittiö. Että uutta näytettä antamaan, ja sitten selitti kivesbiopsian tekemisen. Siinä sitten tunti kärvisteltiin, kunnes hoitsu tuli sanomaan, et oli oikein hyviä siittiöitä siinä uudessa näytteessä. Huh huh.
Itse vaan jäin miettimään sitä, et ne ensimmäiset oli 1½ tuntia lämpimässä hautumassa, kun ajettiin sinne klinikalle. Ja toisessa ne ei hautunu... eli viskaan romukoppaan kaikki minimissään kahden päivän pidättäytymisajat ennen näytteiden antamista.

Mutta jos kokonaisuudessaan kaikkein paskimmat jutut on nyt takana, ni ei tää ny ihan niin hirveetä oo ollu (paitsi ne jarrupiikkien oireet), ku mitä mä kuvittelin.
Pientä juilimista on nyt tuolla sarjoissa, mut paljon pienempää, kun menkkojen aikana (tosin mul on TOSI kipeet menkat). Särkylääkettä en oo ottanu yhtään sairaalasta lähdön jälkeen.
Tsemppiä taas kaikille, joilla tää on vasta edessä ja muillekin.
 
Stella, toivottavasti tämä uusi cocktail purisi nyt ja kunnolla muniksiin. Jotenkin tuntuu murphyn laki iskevän aina kriittisessä tilanteessa... Toivotaan kuitenkin parasta sun tilanteessa.

Annuli, älä vielä missään tapauksessa menetä toivoasi! Kyllä sieltä se yksi ainakin lähtee jakaantumaan ja siirtoon lähtee. Olihan meilläkin äskettäin tuollainen vastaava tilanne, että 12:sta 9 tosin hedelmöittyi, mutta siitä 3 vaan jakaantui tarpeeksi. Ja yksi on nyt sitten viidettä päivää sisällä. Kyllä tekin onnistutte! Aina ei vaan voida saada pakkaseen tarpeeksi kamaa, vaikka haluaisikin. Ihanaa, että sun mies on 100 %:sti tukemassa sua. :hug:

Miikkis, täytyy tunnustaa, että täällä ollaan jo jouduttu "paheiden tielle" eli lämpöjä mittaamaan ja kn tunnustelemaan ;) . Ei kyllä pitäisi mitään tuollaisia juttuja tehdä, kun ne saa vaan hämilleen, jos kaikki ei menekään, kuten on ajatellut.

Geri, kiva saatiin mukaan taas uusi Felicitas-lainen. Meitä Hgissä kävijöitä onkin täällä jo melkoinen joukkio.

Just niin kuin Puoli-enkeli tuossa sanoi: ei lannistuta epätoivon hetkillä! Tää koko hoitorumba on melkoista ylä- ja alamäkeä. Välillä on pienestäkin asiasta onnensa kukkuloilla ja välillä taas aivan maassa. Koitetaan kestää ja tukeahan me täältä saadaan toisiltamme :heart: .

Saana, ihana kuulla, että sulla on tuollaisia ajatuksia plussaamisesta. Mäkin ajattelen valehtelematta lähes koko ajan, onko alkio enää kyydissä. Kaikki periaatteessa pitäisi olla hyvin. Lämmöt oli tänäänkin yli 37 asteen. Mitään sen kummallisempia tuntemuksia ei kuitenkaan ole. Välillä sellaista pientä jomotusta vas. munasarjan kohdalla, muttei juuri muuta. Sekin on edellisistä päivistä hiemaan laantunut. Se tuskin liittyy kiinnittymiseen. Viiltelyä, kramppaamista tms. ei kyllä ole ollut. Sulla on kyllä varmaan kiinnittyminen tapahtunut kertomasi perusteella. Äkäisempi olen kyllä viime päivinä ollut, mutta se tuskin on mitään uutta :LOL:
 
Voi vitsi te olette ihania - mä jo vähän tossa ajattelin, että vaikka teidän kohtalot seuraankin taatusti loppuun asti niin mun täytyy nyt ettiä itselleni joku uusi pino, jossa on kohtalotovereita, joilla lääkkeet ei toimi ja munasarjat ovat heittäytyneet yllätyslaiskoiksi - mutta kun tulin tänne katselemaan kuulumisia niin täällähän oli kaikilla tsempit meikäläisellekin vaikka en ole vielä lähimainkaan punktiokunnossa. KIITOS! Ihme juttu, heti aloin kuvittelemaan että alkokohan mun vasemmassa muniksessa just joku positiivinen paineen tuntu...
Eli ei muuta kuin apteekkin uudet coctailit hakemaan ja illalla piikittämään useamman yläkertaan lähetetyn pyynnön kera....

Yrittänyttä todellakin välillä lyödään lapasella naamaan mutta nyt vaan täysi puskeminen päälle että saadaan plussia tähän pinoon - hyvät uutiset toisi niin uskoa tähän juttuun, tulipa ne itselle tai muille!!!!

Saanan ja Katin lämmöt ja vihlasut kyllä kuulostaa ihanilta...Pääsispä itsekin tohon vaiheeseen joskus!

Halaukset kaikille ja extratsempit varsinkin tuoreille punktion kokeneille ja piinailijoille!

 
Finttu, hienosti mennyt sinunkin punktiosi. Onnea hienosta saaliista :heart:
Pitää tosiaan olla menettämättä sitä toivoa vielä, mutta kyllä tänään on ollut vaikea yrittää olla positiivinen. Mies saa huomenissa soittaa Felicitakseen ja kysellä jakautumisesta, mä en itse pysty siihen. Jännittää liikaa...
Kyllä meistä tytöt tulee aika vahvoja näiden kokemusten ansiosta, vaikkei siltä monesti jaksa tuntuakaan. Kaippa se sitten on niin että mikä ei tapa vahvistaa... Toisaaltaan ikuiset arvet nämä kaikki asiat taatusti jättää niin hyvässä kuin pahassakin.

Sori tämä omanapaisuus tänään... On tämä palsta kyllä loisto juttu, auttaa hirmuisesti kun saa tänne mieltä purkaa! :hug: kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annuli81:
Finttu, hienosti mennyt sinunkin punktiosi. Onnea hienosta saaliista :heart:
mikä ei tapa vi***taa... Toisaaltaan ikuiset arvet nämä kaikki asiat taatusti jättää niin hyvässä kuin pahassakin.
:hug: kaikille.
Kiitos onnitteluista Annuli. Sori, mut mun oli pakko korjata tota sun sitaattia...
Kyllä ne sieltä jaksaa jakautua, toivotaan yhdessä täysillä. Mä pidän sulle peukkuvarpaankin pystyssä.
 
Finttu;; Hieno saalis, voi ei taas sait säikähtää (vain 1 siittiö) ja(pregnylinkin sait viime tipassa) ONNEKSI sun miehes ei menny paniikkiin ja sai aikaiseksi uuden lastin.... :D No mut näistä päätellen teillä on jatkossa hyvää tuuria tiedossa...Nyt toivotaan hyvää hedelmöittymistä ja +++++++++++++ :whistle: :heart:

Annuli; Voi et mua harmittaa teijän puolesta, on täysin ymmärrettävää et nyt ajatukset on alavireiset...niin saa ollakkin...onhan tää tosi rankkaa...totta on et ikuiset arvet jää mut onneksi ne ajan kanssa vaalenee ;) mut huomenna tiijät missä mennään...toivottavasti saat unen päästä kiinni...lähetän täältä ajatuksia pienille alkiolle, että jaksaisvat ponnistella.... :heart: Tuuhan huomen kertoo miten meni...

Stella;Ihana juttu jos ollaan edes hiukan pystytty helpottaan sun oloa...toivotaan toivotaan... :heart:

Suloisia unikuvia....
 
Annuli: Pidetään peukkuja mut jos yhtään lohduttaa niin niinhän se meilläkin meni, että siellä oli loppuen lopuksi vain 11 munasolua sitten kuitenkin ja niistä vain 9 käyttökelpoisia joista vain 5 hedelmöittyi ja kolme jatkoi kasvua mutta se yksi sitten olikin oikea mallikappale.

Fintulle jakautumis onnea

Stella :hug: jaksuja

Ja vielä Gerille tervetulotoivotus näin hieman myöhässä.

Täällä ei tuntemuksia ja ei kai ekana piiniksenä viel mitään pitäis ollakkaan. Mulla on muuten tissit kasvanut kunnon melooneiks ja on ihan sairaan kipeet. Reagoiko muut niihin lugeihin näin?
 
Huomenta :wave:

Stella: Tänne saat purkaa mieltäsi todellakin niin paljon kuin jaksat, tuetaan toisiamme niin ylä-, kuin alamäessäkin :hug: Onnea seuraavaan ultraan, bd että olisivat munikset ottaneen spurtin :heart:

Finttu: Taisin sähkähtää yhtä paljon kuin sie tuota yhtä siittiötä :whistle: Onneks miehesi teki miehen työn ja pääsitte hommassa eteenpäin. Takuulla sieltä saadaan hyviä alkioita aikaiseksi :D

Gerille tsemiä huomiselle ultralle! Ja sitten ensi viikolla pääsette viimeisille etapeille :)

Siisami: On mullakin rinnat isontuneet ja tainneet nännin alueetkin hieman tummentuneet, mutta tiedä sitten johtuuko lugeista vai mistä. Ja nää vatsan nippailut ja huimaukset mitä mulla kanssa on niin lukee kohdassa haittavaikutukset. Selkäsärkyä en oo vielä pystynyt selittämään :LOL:

Saana: joo, kuten sanoit ni kyl se parisuhde on tärkein ja jos se on vahva se kestää tän kaiken. Hyvä että saat ottaa rennosti vielä pari viikkoa että saat kunnolla levättyä. Kyl ne vauvajutut pyörii täälläkin mielessä 24/7 :LOL:

(.) Eilen huomasin nipukasta (vaikka vannoin etten sitä huomioi :ashamed: ) lugea laittaessani että oli edelleen alhaalla mutta kovempi kuin pari päivää sitten. Mutta sehän ei sinäänsä merkkaa mitään. Vihlomiset tuolla alhalla loppui viikonloppuun joten aika rauhallista oloa ja eloa täällä mennään...
 
Tervehdys taas kaikille pitkästä aikaa!

Taas ollut vähän tällaista hiljaiseloa, mutta perässä tullaan. Eli saatiin loppujen lopuksi alkuvaikeuksien jälkeen sumuttelut alkuun Synarelalla viime viikon torstaina ja mukana on myös terot kiertoa tasoittamassa (pitkä ja epäsäännöllinen). Punktio olisi tarkoitus olla viikolla 7 eli samoihin aikoihin kuin Taivaansilpojalla! Kiva, että joku muukin tulee samoilla aikatauluilla!! On ollut tosi kiva lukea ja jännätä teidän kaikkien kokemuksia, itsellä kun kaikki pahimmat jännitykset on vielä edessä.... :D Tosi jännittävää, eka kerta kun on kyseessä ja tietysti toiveet on korkeella, vaikka muka pitää itsensä maan pinnalla. Tässä vaiheessa on hyvä vielä toivoa kaikenlaista.

Yllättävän nopeesti tää aika menee kuitenkin, vaikka ei kyllä jotenkin malttaisi odottaa piikitysten alkamista 30.1. Toivottavasti terot toimii niin kuin pitää ja menkat on ehtineet alkaa ennen tuota, muuten aikataulu siirtyy. Hassua ajatella, että odottaa piikittelyitä - tota en olis ikinä ittestäni uskonut. Heh. Kerran oon piikitellyt aiemmin, kun kokeiltiin ovulaation induktiota, mutta rakenteelliset ongelmat oli sellaset, ettei lääkäri uskaltanut antaa jatkaa sitä. Ne kun ei selvästi näe mun munasarjoja, vaikka ne kyllä siellä todistetusti ovat, niin riski että olis piikeillä tullutkin liikaa rakkuloita/muniksia, siirryttiin suoraan yhden kokeilukerran jälkeen IVF:ään. Vähän jännittää tietysti koko punktio, mutta ennen sitä pitäisi saada kunnialla sekoitettua Pregnyl... Viimeksi kädet tärisi ja nyt jännittää jo sekin tosi paljon. Se on kuitenkin tosi pieni juttu tässä :LOL:

Onko teillä muuten tietoa tällasista tapauksista, että munasarjat on vähän piilossa - miten vaikeeta punktiosta tulee? Vai onko sillä merkitystä? Se vähän jännittää, että muuttuuko munasarjojen paikka tarpeeksi, että ne näkyy kunnolla. Lääkärit kovasti niin väittää, joten kai siihen voi uskoa, mutta kokemuksia olisi kiva kuulla, jos teillä olisi jotain tietoa tällasesta.


 
Hapsulle tsemppiä tulevaan, nopeasti se aika menee loppujenlopuksi! Paitsi piinapäivinä...

Saana, oletko muuten vielä saikulla vai lomalla? Kotona tulee tosiaan mietittyä näitä asioita liikaa, mutta toisaalta saa levätä ja ottaa ihan rauhassa stressaavan ajan.

Huh, nyt vähän parempia uutisia kuin eilen. Kaikki viisi hedelmöittynyttä jatkanut kasvuaan eteenpäin. Neljä kuulema todella hyvin, yksi vähän hitaammin. Mitenköhän todennäköistä on, että ne kaikki kupsahtaisivat ennen huomista?Edelleen jännittää todella paljon, koska huomenna saa kuitenkin tietää vasta lopputilanteen... No kuitenkin olo nyt jollain tapaa helpottunut =) Äsken meinasin oksentaa kun odottelin miehen soittoa :D

Mitenkäs Finttu, oletko soitellut solujen hedelmöittymisestä?
Tsemppiä kamalasti kaikille alkion kantajille, kaikilla "oireet" kuulostaa hyvältä. Ei ole enää pitkä aika kun osalla on jo testipäivä...
 

Yhteistyössä