IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Moi taas,
Nyt on viiniä lipitelty muutama lasi ja käytiin tossa kioskilla ja ostin pienen röökiaskin ajattelin maistaa kuinka pahalta se maistuu ja maistuihan se. Tässä viimisessä hoidossa en ole polttanut enkä juonut edes saunakaljaa kun kaikki keinot laadunparantamiseksi pitää kokeilla.

Annuli: Meillä 5vkr viljely kun lääkäri oli sitä mieltä et sillä saadaan siirrettyä hyvinkin elinkelpoiset alkiot joilla on sitten hyvät mahdollisuudet kasvaa siellä kohdussakin. Aiemmin vika just huonoissa alkioissa ja siirretty 2 päivänä.

Lääkäri sano ihanasti viimeksi et jos saadaan ainakin 2 siirrettävää niin ne siirretään, tulee sit kaks jos on tullakseen!

Stella: Kirjoitit et sulla punktio maanantaina 10 Fertinovassa. Mulla 10.40 siirto Fertinovassa, et tulen sit heti sun jälkeen toimenpidehuoneeseen! Tsemppiä sinulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lenaki:
Stella: Kirjoitit et sulla punktio maanantaina 10 Fertinovassa. Mulla 10.40 siirto Fertinovassa, et tulen sit heti sun jälkeen toimenpidehuoneeseen! Tsemppiä sinulle.
Ihan pakko sanoa tähän väliin, et Tampereella ainakin tos välis olis ollu yksi potilas. Mun punktio kesti 10 minuuttia ja siirto varmaan vaan 5 minsaa.
 
Kati; Voi hitsi kun noi sun tuntemukset ois vaan pelkkää itsesuojeluvaistoa.... :heart: Nyt koitat vaan sinnitellä sinne testiin saakka... sit murehitaan jos on murehtimisen aihetta, mut niinkauan kuin toisin todistetaan olet raskaana...kaikki tässä maailmassa on mahdollista niin hyvässä kuin pahassa... :heart: Täällä eletään hengessä mukana...Voima :hug: (Samat sanat Tyynelle..)<-jos tohon tuli hymiö niin se ei sit kuulu siihen!

Maricalle tervetuloa.... :flower:

Hei rakkaat toverit ei meitä kaada laineet vaan nyt TUULTA päin... |O
 




IVF-hoitolaiset sunnuntaina 27.1.


Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä, punktio 29.1. ja siirto 31.1?

onneliina: 1.IVF, pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp 3

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pp

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, pp

Ulpulummukka: 1?ICSI, pp

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 6 testipäivä 5.2.

Miikkis: 1.IVF, pp 11 testipäivä 30.1.

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

Lenaki: 4.IVF, siirto 28.1.

Kati231: 1.IVF, pp 10 verikoetesti 28.1.

PeePee77: 1.IVF, pp

risto: 1.IVF, pp

Chambon: 2.ICSI, pp 10 verikoetesti 28.1. ?

Saana79: 1.IVF, pp 10 verikoetesti 28.1.

puoli-enkeli: 1.IVF, pp

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1., pp 3

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, punktio 28.1. ja siirto 31.1.?

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., punktio vkolla 7, pp

Kamilla: 1. ICSI

Tyyne: 6 ICSI, hoidoissa 4 vuotta pp 9

Stella75: 1. IFV, vko 5 siirto?

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

PLUSSANNEET


 
Sunnuntaita ihanaiset :wave:
Nyt tuli päivitettyä tuo lista vasemmalla kädellä joten tarkastakaa tietonne pliis! :LOL:

Vitsi.. ensi viikosta tulee kyllä jännä, monelle se on testiviikko, toisille tiomenpide viikko!

Kati, Saana ja Chambon: Onnea huomiseen testiin! Muistakaa että olette raskaana kunnes toisin todistetaan!! :heart:

geri, päivi, Lenaki ja Stella: tsemiä alkuviikon punkitoihinne, se menee loistavasti! :hug: Ja varmasti pääsette siirtoon vielä loppuviikosta!

kati: ihan samoja ajatuksia ja tuntemuksia täälläkin. Tää piina tekee kyllä tehtävänsä, jaksuja :hug: Huomenna helpottaa sulla sitten!

Tyynelle suuren suuri voima :hug: Voi olla ihan vaaratontakin vuotoa ja niin uskotaan kunnes toisin tulee todistettua!!! Voipi olla sitä " kiinnittymisvuotoakin" ;)

Tänne ei uutta, pää hajoaa vaan :LOL:
 
Heissun!
Mulla on ekaa päivää sen punktion jälkeen melkein "normaali" olo. Ainoo, et söisin koko ajan jotain, mut niin olen tehnyt tumppaamisesta asti. Yrittäny miettiä et tekeekö mieli suolasta vai makeeta :) mut ei kun kaikki käy.
No eihän se "tyyppi" olis kai vielä voinu kiinnittyäkään (?) vai olisko muka...
Nyt alko tekee mieli porkkanaa, pakko mennä jääkaapille (juu ja aamupalaksi söin pringlesejä ja fasupaloja sekasin kun teki niin hirveesti mieli. Kokeilkaas, ne on muuten hyviä yhdessä :p )
 
Heippistä taas! Hitsi, taas on tänne tullut paljon uutta storia.

Kati231: tässä tilassa sitä kuuntelee itseään satamiljoonaa kertaa tarkemmin kuin tavallisesti, ts. kaikki tuntemukset tuntuvat jotenkin isommilta. Ystäväni, joka taannoin raskautui hoidoilla, kertoi, että hän oli täysin varma menkojen alkamisesta, mutta testi kertoi toisin :) Jokaisen kroppa on niin erilainen, ja hänellä kk-tyyppiset oireet kertoivatkin raskautumisesta. Jotta älä vielä murehdi!

Mitään tuntemuksia mulla ei ole edelleenkään. Mitään. Kävin eilen hevosen selässäkin, kun en saanut sille vkonlopuksi liikuttajaa. Keventelin hiukan ja laukkailin rauhallisesti kevyessä istunnassa. Ihanaa pitkästä aikaa. Ei uskoisi, että vasta pari viikkoa sitten munasarjat oli pullollaan potentiaalista vauva-ainesta, heh. Hevonen pitää mut ehkä parhaiten järjissäni tän hoidon aikana; jos ei tule vauvaa, niin voin harrastaa täysipainoisesti ja nauttia rakkaasta lajista & ystävästä. Siitä olen kiitollinen.

Saana79: siis kysyit lääkäriltä kellonajan, jolloin saat vastauksen? Soittaako ne klinikalta sulle vai kilautatko itse? Mä en hoksannut ollenkaan tiedustella moista... Todnäk kuitenkin saan tiedon noihin aikoihin. Meillä mies on työreissussa toisella mantereella, ja negat kärvistelen täällä ihan keskenäni...

Vielä vähän tuhruista: aiemman punktion jälkeen mulla tuli vähän "vanhaa verta", ja se oli kuulemma ihan tavallista. Tän punktion jälkeen sitä ei tullut. Alkionsiirtojen jälkeen en ole tuhrutellut muuten koskaan (vaikka norm. kierroissa vähän tuhrua tuleekin), eli mulla luget pitää 100 %:sti vuodon pois. Negatestien jälkeen, kun olen lopettanut luget, vuoto alkaa 1-2 vrk:n kuluttua.

Finttu: siis kertakaikkiaan aivan mahtavat mixupit sulla :D Jaa kanssamme kaikki muutkin uudet kokeilusi, hih.

Tsemiä kaikille edelleen! Tehdään kaikkemme, että päästään pois tältä palstalta :hug:
 
Voi ei, menin tekemään Acon 10 (herkimmän testin) tänä aamuna ja se oli virheliike. On ihan älyttömän paska olo kun se oli tietty nega!!!!!!
Vatsa on sekasin ja oon itkenyt ja kaikkee. Mutta on siis ehkä vielä pieni toivo??? että se ei vielä näkyis testissä.... Ei kai se Tuijakaan turhaan kiellä ja kai verikoe otetaan just siksi et se näyttää silloin kun raskaustesti ei välttämättä....auttakaa, oon pohjalla.
Huomenna onneksi loppuu tää piina ja henkinen rääkki.
 
Voi Saana!! Juuri tuon takia tohtori EHDOTTOMASTI kielsi testaamisen, kun ei se oikeesti vielä näy tikuissa! Veritestistä saa tässä vaiheessa sen oikean tuloksen, ja mun mielestä sulla, Katilla & mulla on veritestikin aika kovin aikaisessa vaiheessa. Edellisellä klinikalla sain luvan pissiä tikkuun AIKAISINTAAN pp16.

Nyt kuivaat kyyneleet, nostat nenän pystyyn ja laitat lenkkarit jalkaan ja lähdet nauttimaan upeasta ulkoilmasta! Mä niiiiiiiin tiedän ton fiiliksen, olen testannut aina luvattomasti ennen aikojaan ja tällä kertaa päätin etten testaa, sillä se p*ska fiilis on niin kauhea kestää. Sulla on kaikki mahdollisuudet vielä onnistua!!! Nyt ei saa luovuttaa!! Huomiseen on oikeesti tosi lyhyt aika, mieti, miten paljon projektia on jo takana! Voimia! :hug:
 
Voi Saana :hug: Mutta niinkun Chambon sanoi, veritestissä se oikea tulos vasta varmistuu! Voin silti hyvin kuvitella fiiliksesi, tiedän jo nyt tulevani tekemään viikon kuluttua saman virheen kuin sinä...

Millonkohan mun olo normalisoituu punktion jälkeen? On tämä nyt jo parempi, ja näillä näkymin meen huomenissa töihinkin. Silti vessassa käyminen edelleen tuskaa, oon vieläkin turvonnut ja munasarjat kipuilee. Alkaa ottaa päähän, haluaa normaalin olon takaisin :headwall:
Minäkin voisin muuten vaan syödä. Pringlesit kuulostaakin ihanalta, fasupaloista en jostain syystä tykkää :D Eilen vetelin kolme pussia kuppi kuumaa-keittoa illalla napaan, maistui kamalan hyvältä. Tuo tupakin lopettaminen taatusti lisää ruokahalua...

Mäkin voisin lähteä ulkoilemaan, ja ottaa tuon miukumaukun mukaan, hän nauttii kovasti ulkoilusta =)
 
Voi ei Saana :hug: *ja heristää sormea* jos on kielletty tekemästä testiä. ni miksi ihmeessä pitää mennä tekemään. Ei ne tikut oo varmoja. Itseasiassa mun yhdellä tutulla ei ollu verinegakaan nega (siis ivf:stä odotti kaksosia ja nega oli viä muistaakseni viikolla viis).

ANNULI koita niitä tuplasuklaa fanipaloja ;)

Mä sanoin miehelle, et jos tää ei tärppää, ni otan toisen koiran ja piste. Ei se sanonu mitään. Mun mielestä se vois olla ihan hyvää terapiaa, sais muuta mietittävää.
 
vielä, koska varmaa negaa ei oo tullut! :attn:

Mä oon itse asiassa laskeskellut teidän noita testipäiviä omassa kalenterissa varmaan kymmeniä kertoja ja pohtinut, että millä logiikalla eri paikoissa noi testit määrätään. Niin tai näin, niin johan sen maalaisjärkikin sanoo, että tässä vaiheessa testitikuilla on vielä liian aikasta testata, jotta testitulos ois varma! Ja sen takia se kielto Tuijalta tuli....Okei, en kiistä: joillain voisi ehkä näkyäkin - mutta tarinoita on niin moneksi, ihan yhtä monta kuin meitä on erilaista ihmistäkin. Jos nyt miettii vaikka sitä, miten erilailla meidän kaikkien kropat on reagoinut näihin pirun hormonilääkityksiin ja miten eri määrät muniksia on tullut, niin kaipa meidän hormonierityksen vauhti/määrät/verenkoostumus on myös erilaista. Joten - nyt vaan keskityt siihen, että toivo elää kunnes saat Tuijalta kuulla muuta! Monissa paikoissa käsittääkseni verikoekin otetaan vasta 14 päivän kuluttua siirrosta... (ainakin sellasia tietoja oon löytänyt eri chateista, itsehän en ole edes vielä uskaltanut kysyä kun ei tiedä pääseekö sinne asti...) ja tikkupissat aikasintaan sillon, usein jopa pari päivää myöhemmin. Noh, en oikeesti yritä lohduttaa turhaan vaan vilpittömästi olen miettinyt, että mitenkähän mahtaa noin aikaset testaukset toimia - mutta verikoe on verikoe ja sieltä näkyy se hcg:n kohoaminen tosi nopsaan myös pienissä määrissä SILLON KUN SE EI VIELÄ NÄY TIKULLA, eli nyt vaan odotat huomista, jookos!!!!

Itse asiassa: tää on mielenkiintonen puheenaihe (sori Saana!!!!) koska oon oikeesti miettinyt, että miks eri paikoissa ja eri ihmisille a) siirretään lähtökohtasesti eri soluasteilla olevia alkioita b) pakastetaan eri soluasteilla olevia alkioita (mun lääkäri sanoi, että yli 4 soluset ei oikein yleistäen ottaen selviä hirveän hyvin sulatuksesta...) ja erityisesti c) määrätään raskaustesti eri piinapäiväsaldolle.

Huhhuh. Jännäksi menee. Itse vielä keskityn hellimään omaa napaani ja toivomaan, että siellä kaikki olis kunnossa. Olo on kyllä ekaa kertaa hoidon aikana niin tukala, että tuntuu siltä, etten oikein jaksais heti vetää putkeen samaa rumbaa (enkä muuten vedäkään, ollaan kotona puhuttu, että yksi taukokk kyllä pidetään kun meillä on edessä viikon lomakin ulkomailla - itse asiassa just sillä viikolla, kun mun tulos selviää...eli väkisinkin menee tikkuun pissaamiseks, olipa tilanne mika hyvänsä). Maha oli aamulla niin kipee, että aloin jo pelätä myöhäistä hyperiä (se nyt oiskin vitsi kun aluks ei tullut mitään reaktiota) ja - tietysti - sitä, että follit on alkaneet puhkeilla ja että ne rankalla tuskalla kasvatetut munasolut ois karannut. Mutta ei, luulen, että jälkimmäinen ei oo vielä tapahtunut - onneks! Mä yleensä tunnen munarakkulan "räjähtämisen" aika selkeästi ja ihan niin ilkeitä tuntemuksia ei oo vielä tullut.

Halauksia kaikille - yhdessä mennään ja tästäkin kuusta selvitään. Se on vähän sillä lailla, että mitään ei menetä sillä, että toivosta pitää kiinni niin kauan kuin mahdollista.

Stella

 
Stellalta ihan viisasta pohdintaa... Metodit tosiaan on erilaisia. Itseäni ehkä kaikista eniten on ihmetyttänyt se, että täällä etelässä tuntuu olevan ihan tavallista, että miehet antavat spermanäytteet kotona. Ihan ihmeellistä. Aiemmassa hoitopaikassamme tuolla periferiassa moinen ei olisi tullut kuuloonkaan, ja mun mielestä näytteenanto klinikalla on täysin perusteltua; se saadaan välittömästi labraan, eikä haudu matkalla klinikalle.

Meillekin tarjottiin purkkia mukaan klinikalta, mistä olin vähän ymmälläni, kun meidän lapsettomuus johtuu tod. huonolaatuisesta spermasta. Naurettiin sit isännän kanssa aamuruuhkassa matkalla punktioon, että sinne ne meidän vähäisetkin nuijapäät olis kuollu Länsiväylän tuskastuttavan pitkiin jonoihin, kun madeltiin siellä melkein tunti...

Meillä mies on onneks niin rutinoitunut noihin purkituksiin klinikalla, että on sanonut, että melkistä sama juttu, kuin kävisi kusella :LOL:
 
Terve tytöt! Kuten Saanakin, minä syyllistyin kaikista aikaisemmista vannomisista ja päätöksistäni huolimatta siihen, että testasin tänään aamulla. Ja NEGA sieltä tietysti tuli. Olen kans ollut tänään todella surullinen ja itkenyt aamulla silmät päästäni. Okei, eihän tää oo vielä lopullinen tuomio, mutta hyvinkin suuntaa-antava. Koko ajan on muutenkin sellainen menkkaolo kropassa. Mä todell hartaasti toivon, että se voisi vielä tarkoittaa raskautta, johon en oikein jaksa kuitenkaan uskoa.

Saana, mä ymmärrän sua ja tuntemuksiasi aivan 100 %:sti. Jotenkin halusin vaan saada sen vastauksen tänään, enkä sit huomenna töissä kaikkien työkaverien edessä. Koita jaksaa! Tiedän, että tää on meille molemmille tosi rankka päivä, mutta eiköhän me selvitä. :hug:
 
Hienosti kirjoitettu. Olen miettinyt samoja asioita...varsinkin sitä että miksi laitetaan niin erisoluasteella olevia sisään ja pakkaseen. Välillä oon ihan varma että jossakin tapauksissa on lievää kusetusta...tai no, ei kai sitä ikinä tiedä mikä alkio selviää vaikka olisi huonokin...Ainakin infota mun mielestä pitäis tosi tarkasti, että mikä on kulloinkin tilanne.

Meille ei olla vielä kovin tarkkaan kerrottu niistä meidän viidestä pakkasukosta. Kaikki kai aikanaan. Pitää kysyä missä soluvaiheessa ne pakastettiin... sen tiedän et yksi oli hyvälaatuinen ja 4 muuta keskinkertaisia. Yksi vahva laitettiin yksin, ja loput kahteen olkeen. Parempilaatuinen kai selviää paremmin sulatuksesta ja pysty jäämään yksinään olkeen. Se otetaan seuraavaksi jos huomenna on itkujen itkut. Onneksi tänään paistaa aurinko! Sain kuin sainkin köpöteltyä vähän ulkona. Jotenkin kavereita ei nyt oo hirveesti näinä viimesinä päivinä jaksanut nähdä. Ne ei nimittäin millään voi tajuta tätä. Mun parhailla kavereilla on kaikilla vähintään yksi lapsi. Joskus jaksaa, joskus ei. :/
 
Katillekin vielä :hug: Toivon kovasti että verikoe antaisi teille eri tulokset Saanan kanssa! Mua alkoi ihan itkettämään teidän puolesta, voin niin hyvin kuvitella fiilikset. Nega tuntuu tässä vaiheessa niin väärältä, vaikka tietäiskin sen voivan vielä mahdollisesti muuttua... Voimia!

*muoks* Saana mulla vähän sama juttu. Yleensä olen hyvinkin sosiaalinen, mutta viime aikoina ei ole tehnyt mieli nähdä paljon ketään. Ei jaksa tosiaan tällähetkellä kuunnella vauvajuttuja, kun on itse niin kiinni tässä omassa projektissa...
 
Saana ja Kati: Nokka pystyyn, teillähän on vasta pp 10-11, ei silloin pissatestissä vielä mitään näy.

Annuli: Mulla ainakin kesti noin viikon punktiosta toipuminen suurinpiirtein normaaliksi. Perjantaina kun kävin koiran kanssa käävelemässä niin loppu lenkistä vielä piti tahtia hidastaa kun rupes muniksiin koskeen.

Hirmu erilaista tietoa tosiaan tulee eri klinikoilta ja käytännöt vaihtelee kauheesti. Perustuisko noi aina jotenkin klinikan omiin kokemuksiin eikä niinkään tutkittuun tietoon.

Tietääkö muuten kukaan paljonko on lakion täydet laatupisteet? Meillä kun se siirretty oli saanut täydet laatupisteet ja olkeen menneet 2 ja 2,5.

 
Felicitaksessa (luulen et klinikkakohtaisia) paras on viisi.

Apua, jännittää huominen!!!!! Miten sitä jaksaa odottaa iltapäivään asti?? Ja kauhea kuulla tulos joltain vieraalta ihmiseltä puhelimessa.
Ymph!!!

Voimia huomiseen Chambon ja Kati!! Haetaan yhdessä plussat kotiin!!!
 
:D ihan huutamalla piti sanoa, ku en ite osaa muutella nuota... josko joku muu voisi?

Eli Ulpis ja 2. IVF/ICSI pistospäivä 6, Punktio vkolla 6/TAYS

Omaa napaa taas:
ELi ajattelin hankkia tota movicolia jos se pitäis mahan kunnos ku meinaa olla niin tukossa jo. 6. pistospäivä puregonilla menossa ja kauheat alamahakivut. Ilm. lääke vaikuttaa ja muniksia kasvaa! Toiv!

onko kukaan ikinä, joka puregonia pistää niin kiinnittänyt huomiota siihen et siinä ampullis on enemmän lääkettä ku pitäis! Mulla piti eilen olla jäljellä 100iu ampullas ja toisesta sitte alottaa loput 100, niin siinä olikin ylimäärästä 125iu! voiko olla, laskin kyl tosi tarkkaan et oon pistäny oikean m'äärän! hoh..
Huomenna olis seurantaultra! toivottavasti niitä muniksia on siellä kasvamassa ettei taas tartte nostaa annosta.

SAA onnITELLa! --> lopetin tupakanpolton! 4. päivä ilman... :eek:
hmm. joo joo tiedän kyl et olis pitäny lopettaa aiemmin mut...

Huomenna mul on aikaa lukea kaikkik niin tiedän mis vaihees kukakin on, eli huomiseen!


T. Ulpis ja kaksi todella kipeää munasarjaa....
 
Täytyy tulla jatkamaan kun jäi äsken hieman lyhyeks kun miehen kaveri pamahti käymään.

Ulpis: Onnea, alku on pahin. Tosta, että ampulleihin jää ylimääräistä oli muistaakseni jossain välissä juttua täällä. Eli kyllä niihin jää ekstraa.

Kiitti Saana vastauksesta, onko muilla poikkeavaa tietoa?

Kuinka huomisen testaajat pysyy enään mitenkään nahoissaan? Jänskätän täällä teidän puolesta.

Mulla tänään tuntunut ihme kuumotus kohtauksia alamahassa. Hieman menkkakipumaisia mutta ei kuitenkaan. Kyllä muuten rekisteröi joka hemmetin nippauksen ja muljahduksen. ÄRSYTTÄVÄÄ |O
 
Heissan evribadi!

Saana & Kati: sanottiinko teille kellonaikaa, jolloin labraan tulisi mennä? Mun lääkäri puhui vaan "aamusta".

Voiskohan ne laittaa tuloksen tekstiviestinä? :D

Tämä ilta meneekin kivasti, kun myöhemmin tulee Wallander; ihana nukahtaa sen ääreen ja sit miettiä aamulla, että who was the bad guy...

Ulpis: hatunnosto lopettamiselle!! Piikitysvaiheessa varsinkin savuttomuus on tärkeää, sillä tupakka vaikuttaa nimenomaan solutasolla. Puregonia on aina vähän ekstraa, mikä on ihan reilua.

Koitetaan jaksella! :flower: :flower: :flower:
 
Sunnuntai-iltaa :wave:

Kiitos Miikkis listan päivityksestä; omalta osaltani päivämäärät on ihan oikein eli huomisaamuna on punktio edessä... :D :x Vatsa on turvonnut viikonlopun aikana ihan hurjasti ja rinnatkin on pinkeinä, puntari näyttää kolme kiloa enemmin kuin viikko sitten - olo alkaa olla tukala vaikkei varsinaisia kipuja olekaan, toivottavasti tuo huominen vähän helpottaisi :/

Stella, kyselit missä miun toimenpide tehdään; käydään hoidoissa Felicitaksessa Lappeenrannassa. Tsemppiä huomiselle - laitetaan toisillemme telepatiatukea lääkehouruissamme!

Hurjasti peukutuksia huomisille testaajille :heart: Ja Tyynelle myös uskoa, toivotaan että tuhrut on vääriä hälyjä.
 

Yhteistyössä