IVF/ICSI tammi/helmikuussa

saanalla h-hetket lähestyy.. hengessä ollaan täällä mukana :hug: bd

mites muut päivän testaajat?

Onnea stella hienosti suoritetusta punktiosta, huomenna on tiedossa tasan yhtä hyviä uutisia!!!

Lenakille jaksamista "kantamiseen" :heart:
 
Otin jo kynttilät ja musiikin ja siiderin valmiiksi (mies töissä) ja soitin. Ei ole vielä tuloksia, niitä joudutaan odottaan.Jep jep..piina vaan jatkuuuuu!!!!!!!!
Eli vartin päästä taas uudelleen asetelmiin ;)
 
Moi Onneliina,

Noh, ne oli vähän eri kokoisia ne mun follit - varmaan johtui siitä kun aluksi hoito näytti siltä ettei se tehonnut lainkaan (mikä tietysti vähän jännittää, että onko ne saalistetut munasolut nyt sitten kunnollisia...). Eli vasurista punkteerattiin 8 mutta saatiin vaan 4 - sillä puolella oli pienempiä folleja. Oikeelta punkteerattiin 7 isompaa ja saatiin 6 - en tiedä mikä oli varsinaisesti sen yhden epäonnisen syy. Eipä ne taitais sanoa, jos ne itse sörkkisi ne pilalle...Mutta en usko. Mä olen käsitänyt, että se on se kypsyys lähinnä: lähinnä jos ovat liian pieniä niin sit siellä ei välttämättä ole mitään. Emmä kyllä oikeesti tiedä mistä se johtuu, että kaikista ei saada munasolua pelastettua. Muistelen, että joillain muillakin (lähinnä tosin niillä, joilla oli sikana rakkuloita) kaikista ei saatu munasolua. Voihan se kai olla niinkin, että kaikissa folleissa Pregnyl ei tehnyt tehtäväänsä ja se munasolua ei vielä irronnut siihen nesteeseen. Tän skenaarion luulisi kyllä koskevan just liian raakoja tms?

Niin tai näin, mä olen kyllä ihan happy - lääkäri sanoi että 8-10 on ihan keskiarvomäärä ja jos ne ovat hyviä, ei ole hätäpäivää! Sillä uskolla ja toivolla mennään huomiseen iltapäivään, jolloin saan soitella hedelmöittymisestä.
 
lääkehuurut ilmeisesti vähän tohon logiikkapuoleen vaikutti toimenpiteen aikana (oli muuten hyvät fiilikset :D) - eli siis muistan varmasti, että biologi sanoi, että vasurista saatiin 4, jolloin siltä oikeelta puolelta on täytynyt saada vaan 5 (seitsemästä), tää tiedotus vaihe meni multa vähän ohi, mutta totaaliluvuksi ne tiedotti 9.
 
Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja odotettua paremminkin Stella!!

Ja sohvalla köllin miekin, pääkin alkaa pikkuhiljaa toeta lääkepöpperöstä :D

Toimenpide oli helppo; tipan kautta annetut tropit alkoi vaikuttaa samantien enkä oikeastaan muista koko operaatiosta paljoakaan. Kerran muistan tunteneeni kipua. Toimenpiteen jälkeen otin puolentoista tunnin unet ja pikku välipalan jälkeen kuultiin tulokset. Rakkuloita tyhjennettiin 26 ja munasoluja saatiin 13 (vikassa ultrassa suuria follikkeleja oli 12-15, joten solujen määrä käy aika hyvin yksiin tuon kanssa). Miehen siittiöissä oli parannusta vuoden takaiseen; tiheys ja liikkuvien määrä oli kasvanut (tokkurassa luvut ei jääneet mieleen...), mutta normaalimuotoisten osuus oli edelleen 4 %. Soluihin tehdään sekä IVF että ICSI. Huomenna voi kysellä hedelmöittymisestä, keskiviikkona jakautumisesta, torstaina toivottavasti päästään siirtoon.

Onneliina - jos munarakkula ei ole tarpeeksi kypsä munasolu ei välttämättä irtoa rakkulan seinämästä rakkulanesteeseen eikä sitä saada punkteerattua. Näin oon ymmärtänyt.

:hug: kaikille testitulosta odottaville tai jo tietäville - toivottavasti meillä on paljon aihetta iloon!!
 
Punktiotoverille - kiva kuulla että sulla Geri meni myös hyvin! Mulle ei automaattisesti kerrottu mitään noista spermatuloksia mut kun kysyin sitä (lääkehuurujen aikana) niin ne sanoi, että "se on ihan hyvää". Ois pitänyt kysyä tarkemmin... Mieshän ei siis ollut mukana (mutta toi mut klinikalle ja oi miten se oli kiltti ja sitä jännitti ihan hirveesti mun puolesta). Mulla on tarkoitus siirtää jo keskiviikkona - en ole itse ihan täysin 100% samaa mieltä: haluaisin nähdä, että ne jakautuu enemmän kuin 4 solusiksi, mutta jännitetään nyt ensin hedelmöittymistä.

 
Kyllä sen oman kropan tuntee ainakin meikäläinen. Olen tosi surullinen ja Katille erikoishalaus!! Olet mielessäni.
Yritän nyt elää 1,5 kuukautta ilman että vauva/alkiot on koko ajan mielessä ja keskityn muuhun elämään. (varmaan :LOL: ) Sitten voimakkaana ja puhdistuneena passiin.
Haluaisin vaan kovasti tietää että missä oli vika: alkiossa vai kiiinnittymisessä vai missä kohtaa. ????? ärsyttää kun ei tiä. helpompi muuten ajatella että alkiossa ja seuraava alkio sit jatkaa elämäänsä kun et ajattelee kiinnittymistä ni pelko on kova ettei kiinnity IKINÄ :'( :'( :'(
 
EI EI EI EI EI!!!!!!

En voi uskoa en... voima :hug: Chambonille ja Saanalle
Olen niin pahoillani... Voimia ja jaksamista!

varmasti saana nuo kysymykset ja ajatukset ovat normaaleja, itse käyn niitä viikonloppuna sitten läpi!
Kyllä se vielä kiinnittyy, usko pois! Kun oikea aika tulee!
 
Saanalle iso voimahalaus!! Mutta onneksi teillä on vielä reserviä, josta voitte uudella onnella yrittää uudestaan.

Meillä jää tämä tähän. Pakkaseenhan ei saatu yhtään alkiota. Omilla siittiöillä ei tulla onnistumaan, ja muita vaihtoehtoja emme katso meille sopiviksi.

Nyt mä lähden rankaisemaan Amexia kauppaan ja hakemaan vähän lohdutusta. Kurjaa, kun joudun olemaan nyt yksikseen, kun mies reissaa maailmalla työhommissa.

Kauhean paljon jaksamista kaikille!!! :heart:
 
Ei mulla ole mitään mitä voisin sanoa. Miikkiksen ei-ei-ei kuvasi hyvin tuntoja kun kauhun lamaamana tätä screeniä tuijotin kun se päivittyi minuuttiminuutilta. Olen niin pahoillani. Minä myös. Samassa pinossa =samassa veneessähän me kaikki ollaan.
 
Voi itku. Suuret pahoittelut kaikille negan kohdanneille. Tiedän todellakin tuon tunteen. Olen itse kokenut sen aivan liian monta kertaa... Mutta muistakaa, että vielä se paistaa päivä risukasaankin...

).( tuhru on loppunut, tilalla melkoisen voimakkaat menkkakivut.Mitä lie ollut...Palelee jatkuvasti, nenä tukossa ja yöllä heräsin siihen kun suussa maistu aivan metalli. Hiloilen myös öisin. Kissan kakkoja siivotessa piti ihan yökkäillä. Testata en uskalla, ihan vain sen takia että en halua nähdä sitä tyhjää ruutua tikussa, sitä on tuijotettu niin monta kertaa... Luget näitä oireita vaan aiheuttaa... 3.2. olis kotitestipäivä, mutta pelkään niin sitä tikkua, että pyysin tk:sta lähetteen veritestiin. Ke aamuna käyn siellä mutta vastauksen kuulee vasta to iltapäivällä... pikkupaikkakunnalla eivät itse tee niitä, vaan lähettävät testin rovaniemelle tulkittavaksi.
 
KATI; CHAMBON ja SAANA

Tää päivä on ollu mulle yhtä piinaa ku oon jännäny miten teidän käy...joten voin vaan "kuvitella" mitkä on olleet teidän fiilikset...tää tuntuu ihan kauheelta...voimia ja lohdutusta teille kaikille...Chambon olen lukenut tarinan pariskunnasta joilla oli ihan toivoton tilanne raskautua (miehellä siittiöitä hyvin vähän ja nekin huonoja) niin tämä pariskunta raskautui lääkäreiden ihmeeksi luomusti, hoitojen päättymisen jälkeen...oisko sulla ketään, joka vois tulla sun kaveriksi...surettaa kun joudut olemaan yksin... :'( Antakaa kaikkien tunteidenne tulla pintaan, teillä on nyt oikeus suruun, vitutukseen, katkeruuteen, ala-kuloon, kateuteen, tyhjyyteen, epätoivoon jne...huutakaa ja parkukaa tunteenne ulos itsestänne...voikun vois jotenkin paremmin lohduttaa...täällä siipi maassa teidän vuoksenne... :'(
 
Hirmusti voimia kaikille kolmelle! Mäkään en voi tajuta, miten kaikki voi olla negoja, ihan itkettää teen puolesta.

Puoli-enkeli tossa kerto jostakin pariskunnasta, joka ei voinu raskautua luomusti ja hoitojen lopettamisen jälkeen tuli kuitenkin raskaaksi. Mä tunnen yhden sellasen pariskunnan. Ne otti kissan koiran kaveriksi ja tää nainen ei edes heti ymmärtäny olevansa raskaana, taisi olla jotain viikolla 10 tai jotain.

Miikkikselle ainakin peukkuja (olikos niitä vielä muita tän viikon testaajia?) bd
 

Yhteistyössä