IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Mäkin voisin tulla tapaamiseen, jos aika sopii.. Ois ihan jännä tosiaan tavata.

Huomasin, että joku puhui hevosista täällä. Mitä luulette, uskaltaako mennä ratsastamaan pari päivää ennen punktiota, vai ovatko munasarjat silloin jo liian herkillä? Tekisi mieli vähän liikkua, mutta varon jotenkin tosi paljon kehoa koko ajan. Tulee ihan vetelä olo. Ootteko te liikkuneet ihan normaalisti pistosten aikana?
 
Joo mietitään vielä Saana ja Onneliina tuota tapaamista ja palaillaan asiaan myöhemmin.
Mulla ainakin alavatsa oli niin kipeä ennen punktiota, ettei ratsastamista olisi voinut kuvitellakaan. Pelkkä kävelykin sattui. Varmaan nämäkin riippuu niin ihmisestä, klinikalla muistaakseni käskettiin ottamaan rauhallisesti.
 
Tapaamisehdotus on hyvä mutta en vielä itse tiedä uskallanko...Pakko myöntää, että jostain syystä meen klinikallekin aina vähän silleen, etten vaan törmäisi tuttuihin tai vielä pahempaa, puolituttuihin. Mutta harkitaan :) Jos tapaamisasia maaliskuussa edistyy, keep me posted.

Mitä tulee Onneliinan kysymykseen niin itse voin myös todeta, että vaikka folleja ei edes ollut kuin se loppupelien 15, niin olo oli kaksi viimeistä päivää sen verran tukala, etten olis voinut kuvitellakaan mitään liikuntaa - mulle kävelykin oli aika vaikeeta kun alkoi tuntua jomotusta ja turvotusta joka askeleella. Omien tuntojen mukaan tietty voi liikkua...Kun kyselin lääkäriltä perjantaina vinkkejä vikaan viikonloppuun, niin se sanoi, että rauhallisesti pitää ottaa "...tai älä nyt ainakaan tasajalkaa hypi".

Huomenna siirto jos alkiot kunnossa. Näillä näkymin miehen ja mun tuntemukset on sellaset, että 2 siirretään jos on siirrettävää.

Halauksia kaikille linjoilla olijoille...Ei voi mitään, mieli on kyllä maassa edelleen eilisen negojen suhteen. Vaikka samalla jotenkin oma taistelutahto heräsikin. On kyllä oikeesti samalla outoa ja herkistävää, miten teihin ja teidän tilanteisiin on kiintynyt niin paljon vaikkei me tunnetakaan toisiamme. Se on se sama vene missä ollaan. Me niin tiedetään, miltä tää paska tuntuu.

PS Ja Miikkis, tuo se plussa huomenna tänne!
 
Hienoa PeePee77, että kaikki etenee kuten pitääkin.

Onneliina, en välttämättä uskaltais hevosen selkään ennen punktiota... Mutta oonkin melko noviisi ratsastuksessa ja tippuminen ois omalla kohdallani ihan todellinen riski :D Jostain (tän palstan) ketjusta luin, että suuret munarakkulat vois vaurioitua pahasta tärähdyksestä, en tiiä kuinka paikkaansa pitävä tieto on. Mie rauhotin liikunnan piikitysten alettua kokonaan, vaikka yleensä käyn 4-8 tunnilla viikossa; lempilajit bodycombat ja -step sisältää mm. hyppyjä ja klinikalla suositeltiin välttämään näitä punktion lähestyessä ja tietysti nyt punktion jälkeenkin ainakin saikun ajan pitää ottaa rauhallisesti.

Tapaaminen ois kiva, harmi että asustellaan täällä periferiassa... ;)
 
Stella: tiedän kyllä, mistä puhut... Klinikan ovella tosiaan aina miettii, että mitä jos tulee tuttuja vastaan. Ja viimeksi tulikin! Entinen luokkakaveri.. Oli menossa samaan rappuun, mutta ihan eri asiolle, niin musta ainakin tuntuu.

Nyt on kyllä vähän helpottanut, kun olen kertonut jo aika monelle kaverille ihan avoimesti, että mikä tässä on meillä käynnissä. Niin eipä tarvitse salailla.

Mä en ole ehkä pahoitellut teidän muiden tippumisia niin kovin paljoa, mutta tosiaan tiedän kyllä miltä tuntuu. Luotan siihen, että tiedätte jokainen että samassa ollaan.
 
Geri: Jos teillä on toi hukkaprosentti tommoinen niin kannattaisi varmaan pistää kaksi kyytiläistä :D

Stellahan repäs loppuenlopuks oikein hyvän tuloksen noitten munisten kanssa

Onneliina: Mä jätin ratsastamisen piikityksen ajaks ja loppuajast oli kyllä niin turpea olo ettei mikään liikunta sujunut.

Tyynelle ja Miikkikselle ekstra plussatuulet huomiselle. Latu auki, mä yritän tulla perässä

Annuli: Plussa...Nega...Plussa...Nega... Onneks ei ole kesä tai mä varmaan repsin päivänkakkaraa tuolla niityn laidalla.

Välillä on mukamas tuntemuksia ja välillä ei. Sitten mä yritän lohduttaa itseäni sillä, että harva luomusti plussannut huomaa yhtään mitään ennenkuin menkat jää pois eli miksi meillä pitäis niin kamalasti olla oireita? Pinna on kireellä mutta mitä muuta tämmöisen piinan aikana voi odottaa.
 
Pienestä nää hermot menee, mutta ei voi mitään...

Nollaultra olis huomenna aamulla eikä menkoista tietoakaan!! Tosi kiva hei! Ensin ei meinata päästä edes alkuun, kun kierto venyy ja paukkuu ja muutenkin temppuilee - ja nyt terojenkin kanssa näköjään venyy tosi pitkäksi. Hermo menee ihan oikeesti tällaseen, että ei näköjään meidän kohdalla mun kropan takia etene tässä(kään) hoitomuodossa mikään suunnitelmien mukaan :kieh: Oon ihan raivona!

Odottelin tosi paljon, että pääsis oikeesti jo nopeesti piikittelyjen pariin ja silloin tuntuis, että hoidot etenee. No, saa nähdä miten pitkälle se nollaultra siirtyy... Punktionkin piti olla vkolla 7. Ens yö on vielä armon aikaa ja sitten lähtee soitto klinikalle.

Hassua, että kirjallisessa ohjeessa oli, että pitää soittaa edellisenä päivänä, jos menkat ei ole alkanut, mutta mulle sanottiin, että riittää, kun vaikka edellisenä iltana tai yönä on alkanut. Mistä hemmetistä mä tiesin tänä aamuna, että alkaako nyt illalla vai ei?! Mulla kun selkeitä menkkaoireita joko ei ole tai sitten on ja ne kestää toista viikkoa.

Saa nähdä, miten mä kestän mun hermojen kanssa tän rumban loppuun asti, kun tää alku menee jo näin. Toisaalta vaikeeta kuvitella että toivottua tulosta ainakaan tulee, jos kaikki aikataulut ja suunnitelmat menee uusiksi. Okei, ehkä tää raivoominen on sitä pms -oireilua... :headwall:

Sori tää purkautuminen.... Piti vaan taas päästellä :ashamed:


 
Hapsu: Nyt juokset tunnin portaita ylös-alas, ni voit saada ne sun menkat alkamaan nopeemmin.

Stella: bd huomiseen siirtoon.

Miikkikselle: ++++

Geri: Miksei teille voi siirtää kahta?

).( Kauhee nälkä koko ajan, mut on ollu aina, ku oon röökin lopettanu. Ei muita oireita. Tissit rupee normalisoitumaan. :|
 
Hapsu, toivottavasti menkat yön aikana alkaisi! :hug:
Siisami, tämä on tosiaan vaikeeta aikaa... Aiemmin piti kokoajan ravata klinikalla ultrissa ym, mutta nyt ei voi muuta kuin odottaa :kieh: Jos joku testi kertoisi jo nyt lopputuloksen tekisin heti, mutta sellaisia ei valitettavasti taida olla. Tekisi mieli mennä kysymään joltain ennustajalta miten tässä käy, siihen en ole sentään vielä sortunut :LOL:

Geri, oliko sulla kaksiosainen kohtu, vai mikä olikaan syynä ettei kahta voida siirtää? Olihan meilläkin aikamoiset hukkaprosentit hedelmöitysvaiheessa. 24 muniksesta vain 12 riitti hyviä simppoja, ja niistäkin vain viisi hedelmöittyi ja jakautui. Sitä oli aika surkea olo tuolloin, kun pelkäsi ettei siirtoon pääse, ja toisaaltaan oli toivonut saavansa pakkaseen suuremman määrän alkioita.
 
Ai niin ja Stellalle onnea huomiseen siirtoon! Muakin muuten tuo tapaaminen pelottaisi, vaikka sitä itse ehdotinkin. Uskoisin kyllä rohkastuvani kuitenkin :D
Kai se olisi se oman anonymiteetin osittainen menetys mikä pelottaa,ja eihän sitä voi tietenkään tietää mitä hulluja te ootte :LOL:
 
Finttu ja Annuli, minulta on leikattu viime kesänä kohdusta myoma (hyvänlaatuinen lihaskasvain) ja lääkärin mukaan ei kannata ottaa kaksosraskauden riskiä, koska kohdun arpi ei välttämättä kestäisi kaksosraskautta. Kohdunrepeämä kuulostaa sen verran kaamealta, että olen samaa mieltä...
 
Suuren suuri kiitos teille kaikille ihanille kanssapiinailijoille, kun olette antaneet niin minulle kuin muillekin henkistä tukea tässä piinailussa! Olette kyllä kaikki tosi mahtavia! :flower:

Kuten Saana tuolla aikaisemmin kirjoitti, ajattelin kans itse ihan samalla tavalla, että voisin pitää jonkinmoista taukoa tässä palstailussa ja keskittyä vaihteeksi omaan elämään. No, täällä sitä kuitenkin taas ollaan - vannomatta paras. Olettehan te kaikki tukeneet ja lohduttaneet minua, joten vastavuoroisesti aion kyllä ainakin silloin tällöin täällä edelleen piipahdella.

Nyt kun pahimmat 2 päivää on jo takanapäin ja pahin suruaika mennyt ohi, nyt pystyy jo ajattelemaan sitä, että tähdätään maaliskuussa sitten 1. PAS:iin. Sinne pinoon vaan kaikki sitten, jos ei tärppäisi - sitä en tietenkään kellekään toivo.

Kyllä olisi jo tilastojenkin mukaan aika saada tänne pinoon plussia. Johan me Chambonin ja Saanan kanssa täytettiin tuo nega-kiintiö 65 %, joten muiden pitäisi sitten plussata. Todennäköisyyshän raskautumiselle IVF:ssä on se 35 % eli noin joka 3. plussaa. Siitä ainakin pidetään kiinni.

Nyt negan jälkeen olen pyrkinyt taas palaamaan normaaliin elämänrytmiin ja lähtenyt taas kuntosalille spinningiin ja jumppaamaan. Tulikin hoitojen takia siihenkin lähes 2 vkon tauko. Siitä ratsastamisesta vielä sen verran, että aloitin joskus ketjun "IVF ja ratsastaminen", jonne kaikki hevostelijat ovat kertoneet mielipiteitään ja kokemuksiaan. Itse olisin ihan hyvin voinut ratsastaa punktioon asti (noin 15 kpl munarakkuloita yht), mutta pidin kuitenkin 3 vkon tauon. Tällä viikolla aion taas mennä ratsastelemaan.

Annuli ja muut, itse myös hieman mietin vielä tuota tapaamiseen osallistumista. Jos jotakin on suunnitteilla esim. silloin maaliskuussa, pistäkää infoa tänne jonnekin, jos vaikka siihen mennessä olisi rohkaistunut. Mielessä lähinnä tuo anonyymiteetin menettäminen ja se, että olette kaikki mua niin paljon nuorempia... ;)

Mutta, hengissä siis ollaan, vaikka tämänastisista hoidoista tämä on ollut henkisesti kaikkein rankin.

Plussaonnea kaikille ja onnea tuleviin punktioihin ja siirtoihin. Erityisesti Miikkis, tuo sä se seuraava plussa, ok?
 
Pakko kommentoida tuohon tapaamis-asiaan että suosittelen kyllä lämpimästi jos rohkeus riittää!
Me tavattiin Raitapaitaisen ja PeePeen kans joulukuun alussa ja en oo kyllä katunut hetkeäkään! Ollan nähty sen jälkeenkin ja pidetty yhteyttä palstan ulkopuolellakin. Aivan mahtavaa oli tavata henk.koht ja saada tutustua uusiin ihmisiin :heart: On hienoa jutella sellaisen ihmisen kans näistä asioista joka käy läpi samoja asioita ja ymmärtää tässä suhteessa täysin. Jos asuisin vähänkin lähempänä pk-seutua, niin haluaisin tavata mut täältä Pohjanmaalta on vähä matkaa...
 
Tulen komppaamaan Kamillaa! Mä olen tavannut tätä kautta kolme ihmistä ja hetkeäkään en ole katunut. Kirjoituksista näkee jo vähän viitettä millainen ihminen on vastassa. Ainakin Kamillan, PeePeen ja Johanna72 uskaltaa tavata!
Itsestäni en mene takuuseen.. :LOL: :LOL:

:attn: :attn: Jos muuten jotain Tampereen alueelta, tai miksei muualtakin, kiinnostaa tavata niin voitais kans järjestää jotain tapaamisen tynkää. :attn: :attn:
 
Annuli: oot ehkä sekoittanut mut ja gerin, mulla on kaksiosainen kohtu ja siksi ei voi tosiaan siirtää kahta alkiota.. maanantaina utelin klinikalla ja lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että se olisi riski.

Tuosta anonymiteetistä, mulle tää on jo niin salaista, että joudun koko ajan tyhjentää tätä sivuhistoriaa, kun en halua että mies lukee näitä mun juttuja..

Miten teillä? Tietääkö teidän miehet, että käytte täällä avautumassa? En oikeastaan ymmärrä edes, miksi en halua hänen tietävän. Vaikka kyllä me nämä asiat keskenäänkin voidaan puhua... No, onhan tämä eriasia eihän se näistä naistenjutuista niin ymmärrä...

 
Meillä mies tietää,että käyn täällä kirjottelemassa.Kait se jotenkin ymmärtää,että pitää saada puhua "tyttöjen juttuja" aina välillä ja saada vertaistukea. Kyllä me miehenkin kanssa asioita pohditaan paljon,mutta on se ihan erilaista käydä täällä katselemassa ja osallistumassa keskusteluun. Olen saanut teiltä myös paljon uutta tietoa.

Onneliina:eikö olisi hyvä,että mies lukisi siun jutut,kun silloin hän tietäisi miltä sinusta todella tuntuu?
 
Huomenta flikat :wave:

Hui, mitkä odotukset teillä täällä on :eek: :LOL:

En tiiä miten tän kertoisin :ashamed: Kun en tahdo omalla onnellani huonontaa muiden oloa :heart:

Mutta siis aamulla tein testin ja 3 minuutin sisällä kaksi viivaa tuli. Eli kyllä siellä sitten taitaa yksi tai kaksi olla ottanut kiinni :heart: En vaan vielä jaksa uskoa tähän, odottelen lähetettä verikokeeseen että saadaan varmuus. Eihän nuo kotitestit täysin varmoja ole.
Pelottaa, innostuttaa, itkettää, korvertaa sisällä...
Kun ei oireita ole, niin usko on aika vähissä, mutta odotellaan...

Palaan muiden kuulumisiin myöhemmin =)
 
IHANAA, MIIKKIS, IHANAA!!! :flower: :flower: :flower: ihan hirmusti rutistuksia!! Wau... mä oon täällä ihan tippa linssissä. Onnea :heart:

KATI: jos mäkin lähtisin sinne tapaamiseen, ni lähtisitkö säkin? Mullakin kuitenkin ikää 30++ siis kuinka paljon me muut ollaan sua nuorempia?
Mulle kävis tapaamispaikaksi Tampere, meiltä ajaa sinne vähän yli tunnin ja myös PK-seutu käy,sinne on pidempi matka, mut voisin yöpyä mun siskon luona.

Minunkin mies tietää mun palstailusta ja taitaa olla helpottunut asiasta. Kun mä en oo kertonut tästä kun yhdelle ihmiselle, jota nään melko harvoin.

Miikkikselle vielä kerran :flower:
Toivotaan, et se plussaputki tästä alkais ;)


P.S. Mun tekee ihan tautisesti mieli tonnikalaa koko ajan. Saax sitä syödä jos olis + ?
 
Vautsi aivan ihania uutisia Miikkis! Paljon onnea :heart: :heart: :flower: :flower: Ethän sä mitenkään omalla onnellasi muiden oloa huononna, kyllähän täällä pitää saada myös kertoa positiivisia uutisia! Voin kuvitella että hypit siellä kattoon onnesta, niin minä varmaan tekisin :D Nyt on plussapinokin avattu!

Mun mies tietää kyllä että käyn täällä palstalla kirjoittelemassa ja lukemassa. Joskus iltaisin kun olen koneella, se tulee mua härnäämään ja kommentoimaan tänne mun ja muiden tekstejä. Viimeksi eilen taas kiusasi, että "kulta onko tuo sinun nimimerkkisi", kun näki tuossa pinossa nimim. persläven kirjoituksen :D
 

Yhteistyössä