IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Jippii! Tuhannesti Onnea Miikkikselle!
Eikö sulla ole mitään oireita? Onko kenelläkään mitään oireita? Mulla ei kyl oo, eikä kai vielä voiskaan olla odottelen vaan kovasti. Ei ole ollut edes kiinnittymis oireita. Entäs Siisami tai Annuli oireita?? Mul ei ole ede kuumemittaria niin en voi mitata lämpöäkään. No piinailu jatkuu ja toiveet korkealla kun 1 plussa jo pinossa.
 
omaa napaa: eka ultra takana, kaikki ok, kohdunlimakalvo 2mm...

Sain hoito-ohjelmasta käsityksen, että puregon-pistokset alkavat tänään, mutta ne alkavatkin huomenna, sekä suprecur vähenee 1x4 annokseen. Jos pistokset olisivat alkaneet jo tänään, niin maanantai olisi ollut pistoton päivä ja se ei oli ollut oikein. Eli nyt vielä jäljellä tiistain ja perjantain ultrat ensiviikolla. Silloin selviää myös punktion ajankohta.
(listapäivittelijä, eli pistokset vasta 31.1)

Eli kaikki on mennyt tähän asti juuri niinkuin pitää ja se valaa meihin uskoa. Kun vielä niitä siittiöitä sitten olisi. :heart:

:wave: kaikille
 
Moikka,

taas oman navan juttuja. Sain tänään uuden ajan nollaultraan, kun ei menkat ole alkaneet vieläkään. Aika on vasta ensi viikon tiistaina 5.2. ja klinikalta todettiin, että nyt ei ole sitten tarkkaa suunnitelmaa, koska punktio tulee olemaan, kun mulle oli ajateltu viikkoa 7, mutta nyt se ei ole ehkä mahdollista. Ja siellä on kuulemma ruuhkaa, joten täytyy katsoa, milloin se mulla on. Kivalta tuntuu, kun tulee sellanen olo, että on tällanen jämätyyppi, joka heitetään mihin väliin vaan mahtuu. Tai ainakin sellanen kuva tuli. Ja eihän tää mun vika ole, jos ei menkat ole alkaneet. Jos ne ei ala niin ne ei ala! :headwall: Tää ei pitäis olla myöskään naistenklinikalle yllätys, kun on jouduttu temppuilemaan kiertojen kanssa ennenkin. Tosi turhauttavaa. Mutta positiivinen ajattelu pitää olla eiks je?! Hyvä uutinen on se, että sain edes uuden ajan.

Mutta hienoa, että ilmeisesti kaikilla muilla tän viikon nollaultralaisilla on menneet asiat suunnitelmien mukaan. :)

 
Ihanaa, ihanaa, ihanaa! TÄÄHÄN ME TILATTIIN SULTA!!!!!! Ei hätää, vääriä plussia ei ole, vääriä negoja kyllä - eli testiin voit luottaa! Nyt vaan vielä verikoe niin saat tietää HCG-arvon ja sitten siitä voi vähän päätellä, että onko 1 vai 2 matkassa...Voi vitsi - mites sun mies, miten se reagoi...????? :heart: :heart:

Oi miten toi uutinen piristi!!!!

ON: Siirto siis ohi ja matkassa yks hyvä ja yks melkein hyvä, molemmat 4-solusia (eli just kuten Miikkiksellä...vielä sama klinikkakin...oisko tää hyvä enne mullekin... :saint:) Pakkaseen saatiin ainoastaan kaks melkein hyvää, eli ihan mikään superhieno tilanne ei tietty tulevaa ajatelln ole mutta huihai. Piikitykset sujuu, punktio oli musta piece of nakki joten jos niikseen tulee, kyllä mä tän kestän vielä JOS ON PAKKO. Mutta nyt mä aion olla vaan ja nauttia elämästä tiedostaen, että mun kohdussa matkaa kaksi hyvin hyvin pientä ja valopäistä ihmettä...

Halauksin,

Stella
 
Hienoa Taivaansilpoja että kaikki sujunut kivasti, tsemppiä sinnepäin!
Hapsu, harmi ettei sinun menkkasi alkaneet ajallaan, mutta onneksi sait tosiaan uuden nollaultrapäivän. Tuo "pompottelu" on yksi syy miksen kamalasti suosi julkista terveydenhuoltoa ainakaan tässä asiassa.Vaikka kyllä varmasti julkiseltakin saa hyvää palvelua, itsellä on vaan muutamia huonoja kokemuksia. Nyt saa maksaa ittensä kipeäksi, ja mukavaa ulkomaanmatkaa on varmaan ihan turha täksi kevääksi suunnitella, varsinkin jos hoidot jatkuu. Eli monista muista asioista joutuu tinkimään...

Lenaki, vois kuvitella ettei tässä vaiheessa vielä oikein oireita juuri oliskaan. Täältä kyllä löytyy muutamia luultavasti vielä punktiosta ja lugeista johtuen. Esim. yhtäkkistä ällötystä joitakin ruokia kohtaan on ilmentynyt. Tein eilen ruokaa, jossa oli parsakaalia, ja jostain syystä tuon kaalin maku, ulkonäkö ja haju sai mut voimaan pahoin. Lisäksi tullut joitain himoja, esim. yksi päivä oli pakko saada kaakaota, vaikken ikinä sitä yleensä juokaan. Nämä oireet tulee kyllä taatusti lugeista, jotka aiheuttavat mulle rutkasti muitakin
sivuoireita.

Ja Stellalle onnea pienistä kyytiläisistä
:heart:
 
Hapsulle :hug:
Ja STELLAlle onnea ja tsemppiä piinapäiviin, sitä tarvitaan...

ANNULI: Mä kans mietin tota mun tonnikalajuttua, et voisko olla oire vai ei... Ei ne välttämättä tule niistä Lugeista.
Mulla ei kummempia oloja ole. Tissit alkaa olla normaalit (vai voiko olla et niihin on vaan jo tottunu?) mies kyl väittää, et ne on isommat ku yleensä.
TAIVAANSILPOJAlle: Kyllä niitä siittiöitä sieltä löytyy, usko pois. Kyllä meilläkin jo tokalla tumpulla löyty ;)
 
Kiitos ihanaiset :heart:

En kuitenkaan itse vielä pysty "juhlimaan" plussaa kuten te :D
Ihanaa että kannustatte mua, vaikka itse olen täysin epäuskon vallassa täällä. Alaselkää alkoi jomottamaan aamupäivästä joten ravaan vessassa koko ajan katsomatta että tuleeko se täti. Voisko joku tainuttaa mut uneen seuraavaksi 2kk ajaksi?! :ashamed:
Sopiiko etten itseäni vielä plussanneisiin siirrä ennen verikoetta? :/

Tyynelle: tsemiä vielä, veret on nyt annettu ja plussa sieltä huomenna tulee kyllä.

Stellalle: Onnea onnistuneesta siirrosta!! Ja tarrasukkia mukaan "mukuloille" Tuo alkavat 2 viikkoa on kaameaa aikaa, menetko Fertinovaan veritestiin vai teetko kotona pissitestin?

hapsulle jaksamista epäselvässä tilanteessa. Tehdäänkö niin että yritän häätää tännepäin yrittävää tätiä sinne? :LOL:

Taivaansilpojalle huomiselle kun pääsette tositoimiin :heart:

Finttu: kyl musta tonnikalaa saa popsia, joten anna mennä vaan kunnes toisin ilmoitetaan.. ;) Noi mieliteot on hyvä merkki, mun tekee mieli kaikkea raikasta vaan :p

Kyllä munkin mies tietää että mä täällä päivät pyörin :LOL:
Sanoi jopa tänä aamuna ku lähettiin ajaa töihin, että et sitten kulta koko kaksplussalle kerro, niin olin että en tietenkään, en :whistle:
 




IVF-hoitolaiset keskiviikkona 30.1.


Darma: 1.ICSI, IVF takana marraskuussa, pp

Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä, punktio 29.1. ja siirto 31.1?

onneliina: 1.IVF, pp

Annuli81: 1.ICSI,pillerit jätetty keväällä-06, siirto 24.1, pp 6

Casa: 2.IVF, 1.IVF takana marraskuussa, pp

Löllykkä: 2.IVF, 1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06, pistokset alkaa 30.1.

Lumienkeli2007: 2.ICSI, pp

Pillipiipari: 1.ICSI?, takana kaksi inssiä, pp

Tikru70: 2.IVF, pp

Hapsu: 1.IVF, nollaultra 5.2.?

Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pistospvä 8, punktio vko 6 TAYS

Inkaliini: 2.IVF, pp

Siisami: 2.ICSI, pp 9 testipäivä 5.2.

Miikkis: 1.IVF, pp 14 testipäivä 30.1., testi positiivinen

Toiveikas: 1.IVF/ICSI, pp

Lenaki: 4.IVF, siirto 28.1, pp 2

PeePee77: 1.IVF, pistospäivä 2, punktio ja siirto vko 7?

risto: 1.IVF, pp

puoli-enkeli: 1.IVF, pp

Finttu: 1.ICSI,yritystä 2,5 vuotta, punktio 22.1., pp 6

geri: 1.ICSI, yritystä 03/05 alkaen, punktio 28.1. ja siirto 31.1.?

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pistokset alkaa 31.1. , pp

Kamilla: 1. ICSI, pistot alkaa 31.1./1.2.

Tyyne: 6 ICSI, hoidoissa 4 vuotta pp 12 verikoetesti 30.1. (tulos 31.1.)

Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 0

marica: 1. IVF, takana yksi inssi, punktio vko 9

Raitapaitainen: 1. IVF, kp 14, pistokset menossa, punktio vko 6 alussa



PLUSSANNEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

 
Piti vielä sanomani...

Niistä oireista, mullahan oli tuossa pp 9-10 tienoilla vaikka mitä oireita, nuhaa pukkas illalla, rinnat arat aika-ajoin jne...
Mutta sitä just miehelle sanoinkin eilen, että ei siihen testiin plussaa tuu kun ei ole edes niitä menkkamaisia kipuja mitä oli viime raskauksissa.
Nyt sitten tuli toi selkäsärky joten ota tästä selvää :/ :headwall:

Joko Päivi on kertonu kuulimisiaan punktiosta ja hedelmöittymisestä ja jne.. vai onko multa mennyt täysin ohi? :ashamed:

Ja mites muitten tiedot näyttää... Tänään ei toi päivitys ollut keskittymisen takia helppo joten....
 
Annuli: Nyt oon jo vähän rauhottunut hermopuuskasta. :) Oon ollut itse kyllä oikeestaan aika tyytyväinen tähän naikkarin toimintaan, tosi ystävällistä ja asiantuntevaa on ollut. Toisaalta en yksityisestä tiedä - ehkä nyt parempi niin ;)

Mutta tässä kohtaa tottakai ymmärrän tavallaan heitäkin, että ne odotti, että ne saisi tän mun kierron kohdilleen ja olivat varanneet mulle jo "paikan" punktioon ja nyt tän takia niillekin tuli lisävaivaa järjestelyihin ja olivat itsekin yllättyneitä tästä tilanteesta. Varmaan vaan tää henkilö vaan mietti ääneen puhelimessa eikä tarkoittanut asiaa niin kuin sillä hetkellä omassa pettymyksessä tuntui. Mutta nyt siis odotellaan ens viikkoa, josko saisi oikeesti piikitykset käyntiin. Toivottavasti jatkossa tää kroppa toimii niinkuin tarkotetaan, alku on ollut kyllä hankala...


Miikkis: Joo, anna tulla tänne vaan, otan ilomielin tädin kylään! :LOL:

 
Onnea Stella kyytiläisistä, elän varmasti hengessä mukana seuraavat viikot :heart: Hyvä, että kaikki oli kuten pitikin Taivaansilpoja ja Hapsu älä luovuta - kaikki voi loksahtaa vielä kohalleen!

Tän päivän soitto klinikalle olikin vähän masentavampi... Seitsemästä hedelmöittyneestä normaalisti jakautuneita on neljä; kolme 4-soluista ja yksi 5-soluinen. Ihanaa kyllä, että ovat lähteneet jakautumaan... Mutta laatuluokitus on kohtalainen :( . Solubiologi kertoi, kun sitä erikseen kysyin ja luokitus voi kuulemma vielä muuttua. Kolme muuta hedelmöittynyttä on myös lähteneet jakautumaan, mutta ovat poikkeavia (monitumaisia) ja automaattisesti poissa pelistä. En oikeen tiiä mitä ajatella... Oon tietysti iloinen, että todennäköisesti päästään siirtoon, mutta tuo alkioiden laatu huolettaa :/ Kohtalaisia siis kuitenkin siirretään, onko kokemuksia? Entä pakastetaanko?
 
Voi että mä olen tyhmä! :headwall: Kaapissa ollut raskaustesti alkoi kummittelemaan, ja tein sen sitten pp 6. Arvatkaa vaan tuliko nega... Veetuttaa oma tyhmyys, ja takaraivossa on tunne että se oli kuitenkin se oikea tulos :kieh: Miksi pitää olla näin kärsimätön...

Miikkis, usko pois. Kyllä se oikea tulos on :heart:
 
Miikkis: Onnea matkaan flower: :flower: et ollu laittanu nimeäs plussanneisiin =)

).( Tein aamulla ennen verikokeeseen menoa Clearblue testin(päiväys 01/2008) ja siihen tuli heti + merkki. Varmaan viallinen koko testi. Noh, huomenna sen sitte kulee...
 
Tyynee WOW!!!! Ihanaa, kyllä se varmasti oli vielä toimintakuntoinen testi!!! Varovaiset onnittelut jo täältä tulee :flower:
mä en vielä itseäni plussanneisiin siirrä ennen verikoetta...

Annuli: Ei voi vielä näkyä, joten älä heitä kirvestä kaivoon, olet vasta "puolessa välillä" piinaa :hug:
 
ONNEA TYYNE JA MIIKKIS!!! IHANAA!

Stellalle onnea kyytiläisistä!! :heart:

Annuli ja Finttu sit seuraavaksi hyppää
plussa-junaan!? =) :flower:

(.) Eka ultra takana. Lääkäri tuntui olevan kovin huolissaan mun monirakkulaisista munis-sarjoista. Pelkää että muniksia alkaa kasvamaan liikaa.. Varsinkin oikealla puolella on runsaasti rakkuloita. Tänään siis kp3 ja oikealla puolella NÄKYVISSÄ 10-12kpl 6-7mm rakkuloita ja vasemmalla 6kpl 7-8 mm. Perjantaina alkaa pistokset ja seuraava ultra maanantaina, jolloin nähdään pitääkö annosta laskea/nostaa tai jopa keskeyttää koko hoito..... :ashamed: :eek: Tällaisella lääkäri nimittäin "pelotteli" hyperin lisäksi. :headwall: Pitää nyt toivoa et munikset ottaa ihan rauhallisesti eikä vallan riehaannu siellä :LOL:
 
ONNEA TYYNE! :flower: Nyt kaikki seuraamaan Tyynen ja Miikkiksen esimerkkiä!

Kamilla:Olet sitten samassa tilanteessa kun mie.Miulla on kanssa tämä monirakkula ongelma ja toisessa ultrassa olikin liikaa rakkuloita.Puregonia pienenettiin ja perjantaihin katsotaan.Hyperiä minullekkin ennustettiin.
Toivon, että siulla menee kaikki hyvin ja pelko olisi turha.Voimia lähettää risto
 
Kamillalle ja ristolle lohdutuksen sanoja..
Mulla todettu PCO eli monirakkulaiset munasarjat eikä ihan helppona.
Kuitenkin mullakin näytti ekan ultran jälkeen sitä n. kymmentä per puoli. Lääkäri sanoi että nyt taitaa munasarjat ylireagoida. Vettä piti vain juoda ÄLYTTÖMÄSTI!!!
Toisessa ultrassa kaikkien ihmeeksi määrä oli pysynyt kohtuusamana ja koot vain isontuneet. Loppujen lopuksi saatiin 19 munasolua eli rakkuloita taisi olla jotain 23-25 (en enää muista :D )
Mutta, tilanne voi siis alkuun näyttää pahalle ja sitten jos rakkuloita tyhjennetään 35-40 välillä voidaan jo puhua hyperistä!!
Hyvin te siitä selviätte :hug:
 
HIRMUISESTI ONNEA MIIKKIKSELLE JA TYYNELLE!!!!!!!!! HIENOO Naiset..... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Rakkaat toverit ei siitä pidä olla häpeissään jos raskautuu, sehän on meidän kaikkien tarkoitus...te olette niitä joiden vuoksi jaksaa vielä yrittää näitä piinaavia hoitoja ja jatkuvaa pettymistä...

Annuli; Älä harmittele ei se testi tulos ole luotettava...mä ymmärrän sua, hitto kun sitä niin kovasti toivois raskautumista ni sitähän sit testaa...mulla ollu luomu kierto ja tänään kp 43, joten oli kans pakko testata et ne menkat alkais, jotta pääsis siihen 4.IUI:hin, odotetusti negahan se oli... :'( vaikka sitä ei usko enää koko raskautumiseen niin kummasti se nega aina sielua viiltää, ei sitä tunteilleen mitään mahda. Mut onpahan testi tehty ja jospa tuo minun kieroutunut alitajuntani tajuisi etten ole raskaana ja suvaitsis tädin tulla...mut jos ei ala pian niin pitää sit alottaa terot...Koitahan jaksaa viel pieni hetki, mä uskon et sä plussaat...sun on pakko ;) Voima :hug:

Kaikille jaksamista ja terkkuja...pitäkää huolta itsestänne... :heart: :heart:
 
Hei huikeaa,

Toinen plussa tähän pinoon! Upeeta!!! Ja kuule Tyyne: ei se mikään viallinen testi ollut... Ymmärrän kyllä Miikkis, et haluut verikokeen ennen kun siirrät ittes plussanneisiin, mutta me muut kyllä iloitaan jo ihan täysillä teidän puolesta B)

Just niinkun puolienkeli sano: teidän plussien takia itse jaksaa taistella...apua, jonkun tosin täytyy ottaa kohta Miikkiksen päivittämä lista haltuunsa ja jatkaa sen päivittämistä...

Annuli, hassu nainen: tietenkään et voi testailla luotettavasti pp 6:na...

Geri: älä masennu - aika samoilla mennään. Kyllä "keskinkertasia" siirretään ja myös pakastetaan. Ei ne edes markkinoi niitä 3.luokan ja sit tosi huonoja alkioita, eli niitä ei siis siirretä eikä pakasteta. Mulle ainakin mun lääkäri on sanonut, ettei raskautumisen kannalta sillä "melkein hyvän" alkion ja "hyvän" alkion siirrolla ole itse asiassa suurta eroa - fyysiset erot on pienen pieniä. Lisäksi olen tentannut, että on tutkittu, että mitään "vikoja" niissä "keskinkertasista" alkioista alkaneissa lapsissa ei ole yhtään normaalia enempää kuin "hyvistä" alkioista alkunsa saaneilla. Eli huoli pois ja katse huomiseen!

Halauksia (onpa ihanaa kun tietää, että masussa on pienet matkaajat!)

stella
 
Piti vastailla viralliselle listan pitäjälle, eli Miikkikselle vielä, että mä testaan lomamatkalla tikkuun ja ehdottomasti ekaksi mahdolliseksi testauspäiväksi sanoivat Fertinovasta "tasan 2 viikkoa siirrosta", eli se on sitten keskiviikko 13.2.2008...Jos tulis tieto pikku-ystävistä Ystävänpäivän aattona, niin se olis täydellistä...Vähän kyllä miesraukan puolesta harmittaa: voin vain kuvitella miten rentoa matkaseuraa olen alkureissusta...

 
Punktio oli siis eilen ja illalla oli vähän tuntemuksia mutta ei pahoja. Tänään on ollut jo aika normaali olo. Polilta lupasivat soitella tänään jos hedelmöittymisessä on ongelmia. Mutta onneksi soittoa ei tullut. Jotenka huomenna varmaankin päästään 2 alkion siirtoo. Siirto on n.13.25. Jänskättää vähän.
 

Yhteistyössä