IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Nyt iski paniikki...kamala selkäsärky alkoi, semmoinen jomotus kuin menkkojenkin aikana. Ja sitten kramppaa vatsaa. Nythän on vasta pp 2. Ei kai tää jo enteile menkkoja :eek:
Toisaalta voisko olla niitä legendaarisia kiinnittymiskipuja? Kun kysyin lääkäriltä, et milloin mahdollinen kiinnittyminen tapahtuis ni sanoi, että blastokystä kiinnittyy n.48 h kuluessa siirrosta. Mut voisko ne muka olla näin kamalia kipuja? Millaisia kipuja teillä muilla on ollu?

Kiitti raitis, sain taas makeat naurut :LOL: :D .. Mies tuli kattomaan onko mulla kaikki kunnossa kun nauraa hekotan täällä koneella ja samalla itkua tihrustan kun mahaa ja selkää sattuu...Nyt se on vaimokulta ihan lopullisesti seonnu hormooneista :LOL:

huh huh Taivaansilpoja, kuulostaa kauhialta tuo turvotus. :eek: Tietysti jos se raskaudesta johtuu, ni siinä on meille taas yks oire näiden kummallisten oireiden kerhoon :LOL: Laivan heiluminenkin on hyvä oire :heart:
 
Rauhoitu Kuunkulta!! Lienee normaalia kipua! Ei pp2 vielä menkat ala mutta munimot voi olla vähän ärtsykät. Mä kysyin just tänään odotuspuolella noista mahakivuistani ja kovin positiivisen kuvan sain vastauksista. Vitsi kun näissä IVF:ssä ei ole mitään takuuta ja eräpäivää.

Haukotus.. Kohta petiin, että jaksaa yön sitten valvoa.... |O |O
 
:wave: Mulla oli ekassa ivf:ssä lääkkeenä gonal -tulos yksi siirtokelpoinen alkio. Tokassa ivf:ssä menopur -tulos 7 siirtokelpoista top-alkiota. Lääkkeitä ja annostuksia vaihtamalla voidaan saada parempia tuloksia. Koita jaksaa :flower:

Täälä kans yks alakuperäänen..
 
Toisaalta voisko olla niitä legendaarisia kiinnittymiskipuja? Kun kysyin lääkäriltä, et milloin mahdollinen kiinnittyminen tapahtuis ni sanoi, että blastokystä kiinnittyy n.48 h kuluessa siirrosta. Mut voisko ne muka olla näin kamalia kipuja? Millaisia kipuja teillä muilla on ollu?
Mä kerroin v-liitton mun menkkakivuista, sanoivat että voivat olla sitä kiinnittymis kipua. Totesi jo aika rohkeasti, että taitaa olla raskaus alkanut, mutta tuon sitten sivuutin... etten olettele liikaa. Sanoi, ettei ne menkat VOI kuulema vielä tulla, mutta ota näistä selvää...

kipuina alaselkäsärky ja reidet särkee, juuri kuin ennen menkkoja.
 
On kyllä hyvä lukea muitten kokemuksia kun tuntuu välillä että kuvittelen kaikkia oireita. Mulla on alkion siirto huomenna ja eilen yöllä alkoi jalkoja särkeen. Nytkin ne on tosi levottomat ja kolottaa. Pitää ehkä ottaa yks särkylääke, että sais nukuttua. Kohtuakin kipristää aina välillä ja kyllähän tässä alkaa taas mieli meneen matalaksi kun on kotona vain löhönny monta päivää.

Huominen toimenpide ei vissin pitäisi sattua, mutta oon varma että tulee taas itku kun pääsen "asemiin", munasolujen otossa oli mieli aika herkillä nimitääin.
 
Onneliina: :hug: :'( Koita jaksaa

Taivaansilpoja:Mulla ei menkoista tule noita reisikipuja mutta nyt niitä oli eli mulla kaiketi voisi sanoa niiden olleen ainoa merkki raskaudesta. Toivotaan, että tietää hyvää sielläkin.
 
Casa: Mulla oli jo käytössä toi menopur gonalin lisäksi. Lääkäri muisti ihan viimetingassa, että se ois hyvä lisä. No, toivottavasti lääkärillä on vielä joku kolmaskin kikka tai ässä hihassa. Ei voi ku toivoa.

Voi ku hyvän kuuloisia oireita monilla! Nauttikaa piinailusta!

Helballe paljon onnea huomiselle!

Raitis: mäkin täällä naureskelen sun juttusille. No et kai nyt oikeesti laittanut sitä lugea sinne? Jäikö se sinne? huh... hehe!
 
Kati, mulle lääkäri tosiaan sanoi, ettei ovulaatiota tässä kierrossa mitä luultavammin ole, koska elimistö toipuu koitoksista. Yleensä ovuloin normaalisti. Joten eiköhän se normaalia ole, jollet nyt sitä ovista löydäkään!
No huh, Raitis, onpas sulla ISO virtsaputki :LOL: Itse en voisi kuvitella, mut on joskus katetroitu, eikä sekään niin kivalta tuntunut.
 
Annuli ja Onneliina.. Ikävä kyllä työnsin sen ihan oikeasti väärään reikään.. :ashamed:
Mulla on tosiaan niitä pikkulugeja eli ei ne katerin päätä isompia ole ja kyllä se sattui.. Ei se toka kerta niinkään kuin eka.. Sellainen kirvelevä tunne oli sitten vähän aikaa. Katetroidessa sentään laitetaan puudutusgeeliä joka samalla liukastaa.

Siis ei se jäänyt sinne kun sen sai emättimen kautta avittamalla ja "pissalihaksia" käyttämällä pois. B)

(.) Ei tämä neljäs yö ollut yhtä paha kuin kolme edellistä! Kipeä kyllä olin ja maha oli kuin ilmapallo mutta banjon soittoon ei tarvinnut ryhtyä. Pelkillä kaasupäästöillä selvisi. Nyt on taas olo kuin ei mitään kipuja olisi ollutkaan! =)

Ihana helmikuu kun vettä sataa.. Jahka tuo tuosta loppuu niin vois mennä leikkaamaan nurmikon. ;)

t. (Vesi-) hiihtolomaileva Raitis
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 23.2




Raitapaitainen: 1. IVF, pp 12/b], testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 10, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 10, testipäivä 27.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 8, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 8, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 5, testipäivä 3.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 4, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 3/b], testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 3, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 3, testipäivä 5.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 1,


marica: 1. IVF, pistospäivä 9, punktio vko 9


soraya:1. IVF, punktio vko 13


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)



HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km


 
Kiitti tsemppauksesta rakkaat piinasiskot!

Hyvä tietää, et sullakin on Taivaansilpoja tuota alaselkäsärkyä, etten ole ainut selkäkipuilija.

(.) Se pahin kipu meni sitten illan aikana ohi ja yön sain nukuttua rauhassa. Mutta kyllä se jomotus siellä taas aamulla oli, sellainen selkäjomotus kun mulla on menkkojen aikana. Joskus mulla tuntuu menkkakivut vain selän puolella. Kyllä tuolla kohdussakin kipuiluja tuntuu. Välillä pistelyä ja välillä sitä "kutitusta"ja sellaista painon tunnetta.
Ota tästä tosiaan selvää...
 
Olipa täällä taas tekstiä...Tää on niin ihana pino!

Ensinnäkin Onneliinalle: olen niin pahoillani sun puolesta, ihan sattui kun luki sun ekan viestin pitkästä aikaa. Voit kyllä luottaa siihen, että kyllä me kaikki ollaan sun ja toistemme kanssa niin hengessä mukana kuin vaan voi - tiedetään kaikki se hajoamisen tunne, mikä negaa seuraa, nyttemmin siis myös hoitojen jälkeistä negaa. Tottakai mäkin jotenkin epärealisesti olin toivonut, että kyllä se nyt vaan ekasta ivf:stä napsahtaa plussa. Tai no joo, niinhän mulla nyt sitten - onnekkaalla ???? - napsahtikin, mutta itkuhan siitä sitten suureksi harmiksi tuli. Pakko vielä todeta, että mä olin alkuviikon vielä ton kemiallisen r:n/km:n jälkeen ihmeellisen epätodellisessa maanisessa tilassa ja tavallaan täynnä sisua aloittamaan uudet hoidot, mutta tossa ke-iltana ja erityisesti eilen aloin olla sitten jo aivan paskana. Varsinkin kun mieskin on jotenkin vajonnut sellaiseen puhumattomuuteen ja kiukutteluun (kun en ole jaksanut siivota yms). Joku kirjoitti täällä, että ois ihana saada edes joskus plussa ja onkohan jotain vikaa kun ei ole koskaan saanut. Tajuan täysin (oikeesti!) ton ajatuksen mutta voin vakuuttaa, että loppujen lopuksi jos se plussa ei kestä kauaa niin ihan samat ajatukset pyörii päässä: miksi se ei pystynytkään kiinnittymään, onkohan jotain vikaa...Ja tietysti jotain vikaa on on ollut. Tai sitten se on vaan uskomattoman huono tuuria, meillä kaikilla, että se/ne eivät ole napanneet kiinni. Itse syyttelen tottakai itseäni urheilusta ja inhottavasta flunssasta piinapäivien aikaan (okei, flunssasta ei voi kunnolla itseä syytellä, joten syytänkin pientä kummilasta, jolta sen flunssan varmaan lapsenvahtikeikan jälkeen sain, just siirron jälkeen). Vaikka ei kai pitäisi. Niin tai näin, eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa, kuin suunnata eteenpäin.

Kati: Mäkin olen miettinyt noita lääkitysjuttuja munisten kasvatteluasioissa mutta mun täytyy sanoa sellanen juttu, että se lääkitysannosten nostaminen ei mitenkään ole hyvä juttu, päin vastoin: se vaikuttaa munasolujen laatuun. Toisaalta, mullakin toi Menopurin lisääminen coctailiin (eli lh:n lisääminen fsh:n rinnalle, tän toimivuus riippunee sun omista hormonitasoista) sai aikaan spurtin). Joka tapauksessa, mulla on tietysti pyörinyt mielessä itsesyytökset, että oisko vaan sittenkin pitänyt keskeyttää hoito eikä ottaa sitä hurjaa hevoskuuria kaikkia mahdollisia lääkkeitä, jotta ne follit saatiin lopulta kasvamaan 2- ja 3. ultran välisessä 3 päivässä niin paljon, että punktioon päästiin... Emmä tiedä. Kannattaa tietysti luottaa ammattilaisiin, eli omaan lääkäriin, mutta samalla kantsii kyllä tentata sitä mahdollisimman paljon, niin mä aion ainakin tehdä!

Taivaansilpoja : mullakin oli tota turvotusta alapäässä ja mun kohdalla se saattoi olla raskausoire...En kyllä tajunnut sitä silloin, ihmettelin vain että miksi yhtäkkiä sen lugen laittaminen alkoi olla niin tiukkaa ja turvonnutta...Pidetään kiinni siitä, että se ois raskausoire!!!!

Angelina: Täysin törkeää, ettet pääse verikokeeseen... Mutta mutta: saanko udella, että mikset vain mene yksityiselle, heti nyt aamulla? Saisit vastauksen vielä ip, ehkä, jos nyt oikein juokset? Se maksaa jotain, mutta saisit varmuuden????? Mä olen niin vannoutunut verikokeen kannattaja tällä hetkellä, etten VARMUUDELLA, juuri kemiallisen raskauden/km:n pelosta johtuen, voi enkä halua luottaa pelkkiin tikkuihin. Kuten muutkin täällä, toivon tietysti, että sun vuoto olisi normaalia vuotoa. Itsellä tämä km-vuoto oli yllätävän lyhytkestoinen, ja tottakai menin sitten eilen vielä testaamaan, mutta negaa näytti. Olin vaan yllättänyt, kun kesti vaan 4 päivää. Toisaalta, ekat 3 päivää lorotteli oikeesti ihan kirkasta verta, mitä nyt ei kuitenkaan ihan lorottamalla tapahdu luomusti. Toivotaan, toivotaan, että sun kohdalla onni olisi vihdoin myötä! Halaus.

Raitis: Sä olet mahtava...Tällasena masentuneena aamuna sun juttujen lukeminen tekee niiiin hyväää. Mutta mun täytyy kyllä sanoa, että pistin ehkä vielä paremmaksi....Varmaan tokana päivänä lugejen aloittamisesta menin ja sitten luikautin vahingossa yhden lugen ns. 2.reikään....Aivan niin. En pysty selittämään miten siinä niin kävi. Muistan, että mulla oli kiire yhteen palaveriin, mitä muutenkin spennasin vähän koska mun piti esitellä yks hankalampi uus asia (mihin luonnollisesti en ollut henkisesti aivan sikana perehtynyt sattuneesta syystä = kulunut viikko oli lähinnä menny punktiossa, siirrossa ja kaksplussassa) ja tein siis lugen upotus operaation ekaa kertaa duunivessassa... ja olin jotenkin siitä paikasta (miksi, en tajua) hermona.... No, kun sitten ihan samalla sekunnilla sormi pepussa tajusin mitä juuri tein, mua alkoi naurattaa ääneen....Ehdin siinä miettiä mm sitä, mitä mun lääkäri sanoisi JOS kuulisi (en ajatellut raportoida): ei ihme, että ollaan lapsettomia, kun en edes osaa oikeita reikiä... :LOL: No, sinnehän se joka tapauksessa meni oikein napakasti joten eihän siinä auttanut kuin sitten toisella sormella luikauttaa saman tien toinen luge oikeaan paikaan. Kun istuin parin minuutin päästä kokouksessa, mietin koko ajan, että ei hitto, näillä ihmisillä ei ole aavistustakaan, että mä olen lapsettomuushoidoissa, joista olen niin sekaisin, että pistinpä juuri kapselin peppuuni ja nyt on sitten molemmissa rööreissä hormonikapselit...

Noniin. Tulipa kerrottua tuokin :kieh:

Nyt on pakko tehdä välillä vähän töitä. Tsemppiä piinailijoille. Ja jos tikut ahdistaa, menkää hyvät ihmiset yksityiselle tekemään verikoe...Toisaalta - kaikkien ei toki tarvitse pelätä km-asioita, eiköhän me olla Siisamin kanssa jo otettu ne tilastot hoitoon tässä kierrossa.

Halauksin
Stella
 
Alkuperäinen kirjoittaja Stella75:
Ehdin siinä miettiä mm sitä, mitä mun lääkäri sanoisi JOS kuulisi (en ajatellut raportoida): ei ihme, että ollaan lapsettomia, kun en edes osaa oikeita reikiä... :LOL:
Ei vitsi!!! Se ei olekaan se paljon kehuttu stressaaminen vaan oikean reiän löytyminen mikä meissä mättää!!!! :LOL: :LOL: :LOL:

 
Stella ja Raitis :LOL: Mä just mietin, että onkohan joku onnistunut työntämään luget 2.reikään, ja sitten Stella tulikin kertomaan kokemuksensa... Tosiaan ehkäpä meillä lapsettomilla reiät on vähän hukassa, tämähän on muuten looginen selitys :D
 
Heippa!

Jospas sitä välillä itsekin kirjoittelisi. Päivittäin olen kyllä seurannut menoa mukana, myötäelänyt ja jännittänyt mukana!

Täällä päällä kauhea jännitysahdistus. Välillä (=useimmiten) on ihan satavarma, että ei tästä mitään tule, ja välillä jopa antaa itsensä ajatella, että jospas sitä joskus onni meitäkin potkis..

Aika jännä juttu, illalla lugeja tunkiessa ajattelin itsekseni, että paikat tuntuu jotenkin erilaisilta, ahtaammilta, mutta täällähän on näköjään samaa liikkeellä! Toivottavasti on hyvä merkki!
Johtuukohan muuten vielä punktiosta, että alamaha (kohtu?) kipuilee varsinkin liikkuessa, nauraessa, yskiessa jne.? Vai aiheuttaako luget sen? Eilen kaupasta tulessa suussa outo verenmaku ja heti sitä tietty miettimään liittyiskö jotenkin tähän. Kyllä sitä ihminen on hassu (tai ehkä mä olen vähän epätoivoinen ;) ) kun näiden piinaviikkojen aikana kaikki oireet liittyy just tähän hyvällä tai pahalla tavalla ;)
Tekeekö luget muilla nännit aroiksi? Varsinkin öisin ovat kuin tulessa.. Inssien yhteydessä luget oli käytössä, tosin paljon pienemmällä annostuksella, enkä silloin huomannut mitään ihmeempiä.

Vielä viikko piinailtavaa, sitten verikoe. Taistelen itseäni vastaan pystynkö olla testaamatta ennen sitä! ;)

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Stella: Toi oli hyvä :LOL: En mäkään ollut ennen ajatellut, että syy lapsettomuuteen onkin vain meidän huonossa antomian tuntemuksessa. Noita syitä kun mietit huonoon kiinnittymiseen niin nyt ainakin lopetat itsestäsi syiden kaivamisen. Mä ainakin oli terve kuin pukki ja liikuntakin tosi vähäistä ja ihan samalla tavalla kävi täällä. Kyllä se niin on, että näin pienillä viikoilla ei itse pysty vaikuttamaan siihen meneekö kesken vai ei. Mulla vuoto muuten kesti viikon. Pari viimeistäpäivää oli kyllä jo semmoista satunnaista hulahtelua. Yleensä menkat kestää neljä päivää.

Niin ja niistä keskenmenoista vielä, että alkuraskauden keskenmenojahan on ihan mielettömästi. Yleensä niistä ei itse edes tiedä kun menkat on vasta pari päivää myöhässä. Tilastollisesti yksi keskenmeno ei mitenkään nosta todennäköisyyttä, että toinenkin raskaus menee kesken. Meillä siis on ensi kierroksella ihan hyvät mahdollisuudet saada raskaus loppuun asti koska silloinhan se alkaa.

Eilen oli täällä taas hieman huonompi päivä ja itku tuli silmään pitkästä aikaa. Kyllä se siitä sitten taas helpotti mutta hieman täälleen aaltoina tää toipuminen nähtävästi menee.
 
Olen ollut aika alamaissa tänään ja vaan pyörinyt koneella ja täällä palstalla.

Ja mitä löydänkään: hymyn kun luen teidän lugeilua!!! Joten kiitos vaan molemmista reikäjutuista! Ihan mieletöntä! Pitäiskö meidän käydä yhteistapaamisessa nämä reiät läpi porukalla tutkien, ettei jatkossa erehdytä?
 
Mut hei, jos jotkut niin me voitais kyllä pistää kaikki sekoilut hormoonien piikkiin.... :whistle: :whistle: :whistle:

Se oliskin melkoinen konkkaronkka mille tahansa sairaalan vastaanotolle, alettais vaatia tiukasti selityksiä alkioin laatuihin ja pakastus/sulatustodennäköisyyksiin....Lääkärit juoksis meitä pakoon...

Hyvää viikonloppua, meitsi liukenee duunikoneen ääreltä jo nyt!

t. hämmästyksekseen hyväntuulinen stella
 
Ei vitsit!! :LOL: Hauska lukea teidän reikäkokemuksia!! Täällä melkein vedet silmiin tuli, kun luin Stellan juttua. Ja ehkä on taas hyvä hetki muistuttaa itteensä, että kannattaa yrittää keskittyä siihen lugen laittoon, että osuu oikeeseen reikään :LOL: :LOL: Tähän asti on mennyt vielä tsäkällä oikeaan, mutta nyt ryhdistäydyn oikeen ajatuksella =)
 
Raitis, sä ot kyllä aivan loistotyyppi ja sulla on tosiaan niin mainiot jutut, ettei niitä nauramatta voi lukea. :D Ihanaa, kun joku jaksaa pitää hilpeyttä yllä, kun muuten tämä homma voi mennä aika ajoin niin kovin vakavaksi. Mutta tietysti syystä, sillä kovia täällä joudutaan kokemaan ja jokainen tarvitsee myö aikaa surra ja selvitä siitä pahimmasta. :hug: Mutta sitten taas oman voinnin mukaan voi heittäytyä mukaan näihin reikätarinoihin. :LOL:

Täällä saatu tänään kaksi kyytiläistä matkaan, ja 7 hedelmöittyneestä kaikki jakaantuivat, joista yhdessä oli kaksitumaisuutta, ja se meni roskiin. Muut 6 kpl olivat priimoja. =) Kaksi mukana (toinen 4-soluinen ja toinen 3-soluinen) ja 4 meni kahdessa oljessa pakkaseen. Nyt on hyvä mieli ja yllättävän rauhallinen myöskin. Katsotaanpa tilannetta sitten vaikka viikon päästä. ;)

Mukavaa perjantaita,
Kurreliini ja Lanttu&Nauris
 
No niitä ultrakuulumisia...

).( Lääkäri oli joku 60 v vanha kääkkä, mies siis. Se ei oikein kuullut mitään eikä ymmärtänyt mistä oli kyse. Noh sano haastattelujen jälkeen että nyt se alapää paljaaksi ja kiipesin pöydälle. Setä tökkäs ultralaitteen sisään ja pyöritteli vähän aikaa... ja tuumas... hmm... aika epämääräiseltä näyttää... raskauspussi löytyy ja jotain muuta, mutta selvää ei saa. Kirjoitti lappuun, että ei elonmerkkejä ja seurataan tilannetta....

Meillä siis jo kaksi tismalleen samanlaista tilannetta takana, mutta niinhän sitä tanotaan, että kaksi ei ilman kolmatta... ja se näköjään pätee...

Tyyne
 

Yhteistyössä