IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Heipparallaa! :)
Lueskelin ketjun oikein hartaudella.

Liikutuin onnesta Raitapaitainen, sinun plussasta! Ja vielä omastanikin puolesta onnea myös Ulpulummukalle! Kuin myös Löllykän haamulle! Pidän peukkuja!


Angelinalle vielä täältäkin hali-rutistukset!

Tervetuloa mukaan Helba, Auringonkukka & Tiiti!

Maricalle tsemppiä punktioon! Inhoan itsekin yli kaiken roplauksia. Jatkuvasti haarat levällään olo on itselleni ollut näiden hoitojen ikävin puoli. Henkinen kanttini on kestänyt mielestäni hyvin tämän lapsettomuuden & hoitojen pitkän piinan, enkä pelkää fyysistä kipua, mutta oman kehon yksityisyys, se on ollut minulle tärkeää ja nyt se on saanut väistyä kaiken muun tieltä. :|

Kaikille piinailijoille jaksamista! :hug:

Popsy, toivon parasta!

Kuunkulta, punktioni on suunniteltu viikolle 13. Sitä ei niin kauheasti enää oikein jaksa uskoa luomukiertoon. Mutta yksi päivä kyllä pystyttiin hyödyntämään läheisyyden merkeissä, viikonloppukurssistani huolimatta. Ihan hyvissä fiiliksissä. :D

(.) Menkkojen arvioitu alkamisajankohta 7.3. ja kp:nä2 alan piikittämään Gonalia. Tämä hoitokerta tehdään lyhyellä kaavalla, mitä sitten tarkkaan ottaen tarkoittaneekaan... Monet teistä varmaan tietävätkin sen. Itse en ole vielä oikein ehtinyt perehtymään asiaan. Viimeksi yritimme pitkällä kaavalla, tuloksena vain yksi munarakkula. Punktio viikolla 13. :)
 
Kyllä nää taitaa ihan oikeat menkat olla. Mahaa jomottelee samantapaisesti, huomattavasti vähemmän, mutta kuitenkin. Samoin vuoto jatkuu. Luget laitoin kuitenkin. Ihmettelen vaan kovasti tätä ajankohtaa. Kai se sit on mahdollista, jos kerran niin kuin Löllykkä sanoi, että 10 pv siirrosta voi alkaa, ja niinhän tässä just sitten kävi.
Tein aamulla vielä epätoivoissani herkän testinkin ja tuloksena, yllätys yllätys, nega! Kai siinä jotain haamun haamua jo olis näkynyt. Tää negan ja vuodon yhdistelmä ei kyllä oikein kannusta toivomaan.

Toivon parempaa onnea teille muille!
 
Voi Popsy... :'( :'( :hug:
Jaksamista näihin vaikeisiin päiviin ja uskoa tulevaan.

Sorayalle kiitokset mukana elämisestä! Kyllä tämän ilon ja onnen antaisi jokaiselle tässä pinossa jos se olisi itsestä kiinni. Pieni pelkokin oli toki koko eilispäivän mukana mutta se kai kuuluu asiaan.

Jokos Kamilla on päässyt halaamaan arabialaista ystävää?? Vai vieläkö selviät pelkällä kuvotuksella ilman ulos tulevia komponentteja?? ;)

(.) Paino on laskenut hieman viime viikosta.. Toisaalta eipä ole ruoka ehkä maistunut ihan entiseen malliin. Viime yö oli taas kipujen suhteen kurja. Sängynpäätyä nostamalla pystyin hieman helpottamaan oloani ja sen lisäksi talsin taloa päästä päähän.. Koira oli vähän ihmeissään! :D

Mun kirjoitus muistuttaa ihan tsekinkieltä kun koko ajan jää vokaalit välistä.. :x
 
Popsy Olen tuloksestasi pahoillani ja voima :hug: sinulle.

Tänään oli itellä vielä oysissa käynti kun tuo maha taas hieman koittanut turpoilla. Verikokeissa kävin ensin ja sen jälkeen vielä ultrattiin. Ei ole meikäläisellä menny ikinä pasmat niin sekasi ku meni nyt. Siinä sängyllä maatessani lääkäri rupes puhumaan että odotetaan nyt nämä tulevat kuukautset ja kahdet seuraavat ennenkuin voidaan aloittaa pas. Siinä vaiheessa mulla jäi monttu auki ja koitin estää itkun tulon. Kysyinkin lääkäriltä että mitä tuolla tarkoittaa. Toinen vaan että viikko sitten kun kävit niin otettiin verikokeista raskaushormonipitoisuus ja se oli negatiivinen. Siksi tänään ei otettu ollenkaan. Silloin mulla jo vedet valu silmistä ja sanoin hiljaa että eilen testasin haamun... Siis oli lääkärillä ilmeet ku kuuli ja passitti mut pissatestiin mutta siihenkin piti odottaa vielä puoli tuntia niin olin ollut 3h pissaamatta. Kyllä kuulkaa oli elämäni pisimmät minuutit ku siinä käytävällä odotin että pääsen antamaan näytettä. Kun kello sitten oli 10 ja sain vihdoin mennä vessaan niin tuntu että voiko kaikki tosiaan mennä näin paljon pieleen. No, kiikutin sitten näytteen hoitajalle joka teki testin ja hetken päästä saisin tietää tuloksen. Ikinä ole pelottanu niinkuin nyt. Tärisin siinä tuolissa kädet ristissä ja odotin pahinta. Sitte hoitaja ilmoitti tuloksen POSITIIVINEN. :heart: Arvatkaa vaan kuka rupes samantien itkemään. Tuntu ettei siitä itkusta tule loppua ollenkaan. Eli enään ei tarvi testata huomenna ollenkaan. Kyllä se niin on että vauva on tulossa. Toivotaan vain että kaikki menee hyvin. Ensimmäinen ultra on sitten 19.3 klo 12,30.
 
Näin jälkeenpäin voin todeta että oli hyvä idea pyytää diapami ennen operaatiota koska se rauhoitti mua jonkin verran. En silti ollut mitenkään "pyörryksissä" missään vaiheessa punktiota. Kipulääkettä kanyylin kautta pyysin pari kertaa lisää muttei se kaikkea kipua tosiaankaan poistanut. Ei edes kohdun puuduttaminen. Hoitaja Sari kyseli vähän väliä minulta että onhan kaikki hyvin. Aivan ihania nuo hoitajat väestöliitossa. Ei lääkäreissäkään mitään vikaa ole. Kokemus oli sellainen etten ihan mielelläni menisi uudestaan. Tuskinpa tarviikaan sillä munasoluja oli 32 kappaletta! Aivan oikein luitte oikein. Aikamoinen saalis. Niiden imurointi kesti siis jonkin aikaa.

Edelleen on hyperin uhka koska muniksia oli niin paljon. Joudun nyt siis ottamaan vielä iisimmin pari kolme päivää. Edes koiralenkit ei o sallittuja. Eli todellista laiskottelua tiedossa. Ihmettelen kun kivut on olleet tosi vähäisiä, pari nappia olen vasta vetänyt. Hoitajakin ihmetteli kun toimenpiteen jälkeen selvisin 1 napilla tosi pitkään.

Ja en ole ollut yhtään huonovointinenkaan punktion jälkeen. Nytkin herkuttelen suklaaleivoksilla =) Olen ne mielestäni ansainnut...
 
Mä täällä taas poraan teidän viestien takia... Iloisia uutisia mutta silti itku tulee!!!!
Mulla ei oo ollenkaan "raskaana"oloa. Paitti edelleen nuo tissit on kipeet ja pientä ällötystä. Oonki sitte lihonnu ku koko ajan pitää syödä. Toki oon nyt syöny lähinnä hedelmiä ja jogurttia jos tulee huono olo, mutta kun on lihava muutenkin niin paino nousee helpommin. Housut kiristää inhottavasti vatsaa...
Löllykkä! Aika samoilla ajoilla mennään! Mulla eka ultra 13.3...
T. Ulpis 5+0 (?) en oo kyl varma....
 
PeePee :hug: :hug: Voi että, voin vaan sanoa että tiedän tunteen :'( Ensin on hyvä surra rauhassa, ja sitten katse kohti seuraavaa etappia elikkä PASia. Kyllä sinusta äiti vielä tulee, usko pois :heart:

*muoks* Maricalle onnea mahtavasta saaliista!
 
Voi PeePee. Jättihalaus. Mua alkaa itkettämään pelkkä ajatuskin susta just nyt, olen itkenyt niin paljon viimeisen viikon aikana, että päätä alkaa särkeä jo valmiiksi kun silmät kyyneltyy.

Tiedät kyllä itsekin, että nimimerkkisi mukaisesti sun pitäisi kyllä odottaa oikeaan pp-päivämäärään asti, eli ET lopeta nyt lugeja vaan testaat vielä vaikka parilla eri testityypillä huomenna. Toivo ei ole menetetty niin kauan kuin ei ole vuotoa.

En voi kiistää sitä, että kyllähän ne raskaudet yleensä näkyvät - kai - edes jonkinlaisina haamuina jos pp-päiviä on n. 12-14 kasassa. Mutta sitten on tottakai esimerkkejä, joissa ei kertakaikkiaan näy mitään ennen kuin pp 15 ja yli...Googlaamalla löydät näitä vaikka miten paljon, eli "voiko olla raskaana vaikka testi näyttää negaa".

Mistään muista oireita en oikeasti tässä vaiheessa välittäisi kuin siitä, onko sulla vuotoa vaiko ei. Ja ei se vuotokaan aina ole ihan selvä merkki siitä, ettei olisi raskaana.. Mulla on edelleen mun mielestä välillä oireita - siis nyt olisi kai jotain 6+1, jollei olis mennyt kesken. Väsyttää, rintoja välillä juilii, muniksia ehdottomasti juilii (ehkä mulla on luomuovis tulossa ja lujaa). Tottakai tein sitten vielä viime torstaina vielä yhden testinkin (vuodettuani 3 päivää...) kun ei kuitenkaan tullut mitään "hyytymiä" vaan ihan vaan kirkasta verta, mutta negahan se oli. Anyways, tarkoituksena oli lohduttaa sillä, että jos ei edes tiputtele, niin toivoa on.

Luja halaus - täällä ollaan, samassa pirullisessa veneessä. Kohti turvasatamaa, on vaan nyt myrskyjä matkalla. Viimeiseen kysymykseen mulla on nimittäin ihan varma vastaus: on tarkoitettu. Meidät kaikki on.

Stella


 
Stella, olet kyllä tosi hyvä kirjoittamaan ja pukemaan asioita sanoiksi, sun viestejä on aina hienoa lukea! Ja osaat valita sanat aina oikein, vaikka oma tilanne olisikin millainen. Paljon jaksamista ja voimia matkalla kohti turvasatamaa. :flower:
 




IVF-hoitolaiset tiistaina 26.2




PeePee77: 1.IVF, pp 13, testipäivä 27.2


Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 11, testipäivä 29.2


Popsy: 1.IVF, pp 11, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 8, testipäivä 3.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 7, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 6, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 6, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 6, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 4, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 4, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, punktio 26.2


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 3


soraya:1. IVF, punktio vko 13


risto: 1.IVF, PAS tulossa maalis/huhtikuussa


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)


HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km


 
PeePee:lle ja Popsylle jätti :hug: !!! En tiedä mitä sanoisin, pahalta tuntuu...! Mut jospa pieni toivonpilke vielä eläis.....?

Itsellä usko loppunut plussaan, tuntuu että kuvotuskin johtui vaan väsymyksestä.. Viime yönä kyllä töissä etoi taas niin julmetusti, mut ei oo tarvinnu yökkäillä. Rinnuksis ei oikein mitään tuntemuksia ja kuvotuskin vähentynyt tänään huomattavasti. Luultavasti testaan sunnuntaina kuitenkin, maanantaina kun pitää aikaisin töihin enkä välittäisi olla tippa linssissä työkavereiden edessä... Täällä siis odotellaan negaa, mut pieni toivo elää........
 
Löllykkä, ihanaa! Olen aivan sanaton! :heart:

Marica, vau mikä saalis!

Popsy ja PeePee, voimia!



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:


Stella, kauniisti sanottu: "Luja halaus - täällä ollaan, samassa pirullisessa veneessä. Kohti turvasatamaa, on vaan nyt myrskyjä matkalla. Viimeiseen kysymykseen mulla on nimittäin ihan varma vastaus: on tarkoitettu. Meidät kaikki on."

Kamilla, anna toivon elää! Voimia piinapäiviin, pidän peukkuja! :hug:
 
Tämä runo on tarkoitettu kaikille meille jotka jäimme vieläkin odottamaan omaa nyyttiä. Tämä on aivan ihana ja antaa jopa voimia kun tätä ajattelee...


KATSELEN TÄÄLTÄ KAUKAA

Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?
 
Iso hali!!!!! Toivottavasti huomiseen testiin ilmestyisi edes haamu!!!! Mä oon samaa mieltä, useita eri merkkejä vaan testailtavaksi!!!! Ja kyllä susta on äiti tarkoitettu tuleman jo silloin kun itse olit tähtenä taivaalla, haikara on nyt vaan eksynyt. Mutta kuten kaikki eksyneet, se reitti takaisin kotiin löytyy kyllä... on vain odotettava.

* I know it's easy to me to say but i'm not out of the woods yet...*
 
Voi PeePee... Jos voisin niin lähettäisin teidän haikaralle uuden kompassin, että löytäisi varmasti perille. Susta tulee vielä hyvä äiti. Kuten eilen sanoin, jos sen aika ei ollut nyt niin se on myöhemmin.
Voi, että kun näihin hoitoihin saisi eräpäivän, että tähän päivään mennessä sinä tulet saamaan lapsen.. :hug: :hug:
Nythän Taysin siirtojen prosentit voi muutenkin vielä parantua koska jatkossa kaikki niiden labrajutut hoitoihin liittyen tehdään Ovumian puhdastila-labrassa.

Mutta Kamilla! Älä sinä vielä luovuta!
 
Pitkästä aikaa täällä lueskelemassa...

PeePee:tä ja Popsy:ä halaten! :hug: Sanat ei riitä kuvaamaan, kuinka pahoillani olen..Toivotaan PeePee, että huomenna kuitenkin olisi plussatuuliawer:

Ihanaa oli lukea myös plussatuulista: Raitis ja Löllykä :flower: ONNEA!!

Kaikille muille myös terveiset! Käyn täällä välillä lueskelemassa kuulumisia. Toivon kaikille voimia tähän koettelevaan asiaan, ja toivon kaikille sitä parasta, tervettä vauvaa!!!! :heart: :hug:
 
Kiitos Kulti! :)

Hyi että... Meillä on aamusta asti ollut vesi ihan ruskeeta.. Että pesenkö kädet ja laitan Luget sisään? Hammasharjan huuhtelu vähäisellä pullovedellä? Voiko astianpesukonetta käyttää normaalisti? Huh.. Monta asiaa on tullut päivän mittaan eteen! Mä en varmaan olisi selvinnyt Nokian vesikriisistä!

Soitin aamulla vesilaitokselle, niinkuin moni muukin tältä alueelta.. Vastaus: "Syytä ruskeaan veteen ei tiedetä. Mutta kyllä sitä kahvinkeittoon voi käyttää ja juoda voi mutta akvaarioihin ei kyllä kannata vaihtaa vettä." :headwall: :D
Niin että juoda voit mutta kalat voi kuolla... ei ihan maistu juomavetenä kun ulkonäkö muistuttaa kotikaljaa!
 
Löllykkä, ONNEA!

Angelina, niin kaunis runo, sait varmasti kaikki kyyneliin.

PeePee77, tuo kysymys, onko mua tarkoitettu ikinä äidiksi käy mielessä harvase kerta. Tuntuu välillä niin väärältä että ei saa kasvattaa omaa lasta ja maailmaan tulee jokapäivä ei toivottuja lapsia. Miten voi olla niin, että "vahinko" lapset tulevat yleensä niille jotka eivät olleet ajatelleet äidiksi tulemista vielä vuosiin ja minun pitää odottaa ja odottaa.
En ole mikään uskonnollinen ihminen, mutta kyllä rukoilen useasti että tämä onni sattuisi kohdalle. Myös monet ystävät kertovat että olen heidän rukouksissa mukana koska he näkevät kuinka muhun sattuu kun ei saa sitä omaa. Mutta eipä ole rukouksiin vielä ainakaan vastattu, taitaa olla osoite hakusessa.
En mielestäni ole tehnyt mitään niin kauheaa elämässäni, että ansaitsisin tällaisen....tai paremminkin miksi minun miehenikin joutuu kärsimään tätä ja vain minun takia. Onneksi lapsettomuus asia on lähentänyt meitä ja mieheni on maailman ihanin lohduttaja.
Kyllä olen syyllistänyt itseäni enemmän kuin kerran ja kysellyt että mitenkä mies jaksaa olla mun kanssa kun olen tämmönen. Kauheaa seurata vierestä kun huomaa että mies on surullinen kun mitään ei tapahdu....ehkä hänestäkin tuntuu samalta kun minä itken iltaisin....kyllä hän joutuu paljon kokemaan ja olemaan se tukipilari.

Ohhoh...tulipa sekavaa tekstiä, ehkä laitan väsymyksen piikkiin.
Huomenna on taas uus päivä! :heart:
 
Voi Angelina, miten kauniin runon olit laittanut!! Ukko ihmetteli eilen illalla, kun tuli huoneeseen, että mitä on tapahtunut, kun meikällä kyyneleet valui valtoimenaan pitkin poskia. Siitä runosta sai ihanan ajatuksen, miksi ei lasta kuulu ja todellakin voimia tähän projektiin. =)

Voi itku PeePee! :hug: :hug: Olen tosi pahoillani. :flower: En oikein osaa muuta sanoa. Paljon voimia ja jaksamista.

(.) Eipä tänne omaankaan napaan kauhean hyvää kuulu. Nyt tänään viikko siirrosta ja menkkajuilintoja on ollut aaltoilevasti jo pari päivää... Okei, eihän se tietenkään välttämättä mitään tarkota, mutta kauheeta piinailua tää testipäivän odottelu ei kyllä ainakaan vielä ole ollut eikä varmaan tule olemaankaan. En tiedä onko tässä nyt joku asennevamma vai itsensä suojelu kyseessä, mutta usko onnistumiseen on tosi alhaalla. Mutta loppuun asti katsotaan tietysti, toivoahan kuitenkin on - kunnes toisin todistetaan. Niinhän se oli. Ja tää naaman kukkiminen on sellanen juttu, että huh! Mulla ei ole koskaan ollut naamavärkki tän näköinen, vaikka eipä se varmasti ole ihmekään näiden kaikkien hormonimäärien jälkeen, että leuka on täynnä ikäviä näppylöitä... Siis todella hehkeä olo kaiken kaikkiaan! :D Hyvä fiilis näköjään tällä suunnalla tänä aamuna.
 

Yhteistyössä