IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Peepee :hug:
Hei te muut neganneet: onko teillä nyt täs kierrossa tissit kasvanu uudestaan? Ku mulla on ihan jonkun muun tissit ja kuvottaakin välillä. Ja nännit on arat. Bongasin tikulla oviksen tässä kuussa, mut ei mulla oo ennenkään tämmöstä ollu. Kauanko menee, et ne kaikki hormonit poistuu elimistöstä?
 
PeePee: :hug:

Finttu: Mulla ainakin oviksen jälkeen tissit aina vähän turpoo. Sitä kauan niitten kaikkien hormoonien poistumiseen menee ei varmaan tiedä itse pirukaan.

Kiitos kaikille eilen mukana olleille mukavasta tapaamisesta :D
 
Voi itku PeePee ja Popsy!! :'( :'( halaus :hug: Olen todella pahoillani...sanattomaksi vetää. En lyödä mitään lohdutuksen sanoja..itkettää vaan teidän puolesta :'(

(.) Ittekkin olen täällä vaan pari päivää itkeskelly, kun tiedän jo että se testitulos on nega.
Kaikki (kuvitellut) oireet on hävinny. Ja koko ajan tulee kamalia menkkasupistuksia. Koko yön jännäsin että alkaako ne. Menkat saattaa tosiaan alkaa hetkenä minä hyvänsä, ellei sitten noi luget jotenkin estä niitten tuloa. Mut nyt on tosiaan se pieninkin toivo siitä plussasta mennyt. En jaksa tätä enää :'( :headwall:
Musta tuntuu, etten jaksa enää näitä hoitoja. Voihan noita PAS: eja vielä kokeilla. Mut toiseen ICSI rumbaan en kyllä enää lähde. Kroppa ja mieli ei kertakaikkiaan kestä. Tulee se raja vastaan. Tältä tuntuu ainakin nyt.
Saa maksaa ittensä kipeäksi näistä hoidoista, mutta mitään taetta onnistumisesta ei ole.
Mitä enemmän aikaa kuluu, niin alan kallistumaan yhä enemmän tuonne adoption puolelle. Se vasta kallista on, mutta on sentään takuu, että sen lapsen saa.
Ihan samanlaisia ajatuksia minullakin kuin helballa. Yksi kysymys on aina mielessä:Miksi? Miksi just me kärsitään lapsettomuudesta? Miksi tämän pitää olla näin vaikeeta? Miksi se ei nyt onnistunut?Miksi? Miksi? Miksi?
 
Voi PeePee77 paljon voimia ja jaksamista negan jälkeen. :hug: :hug:

Kyllä se eilinen aikas paljon säikäytti mutta onneksi kaikki oli kumminkin paremmin kuin hyvin.
Mulla sitten todenteolla alkanu tämä alku raskauden ihanuus... Illalla jouduin tekemään tuttavuutta pöntön kans ihan ahkeraan. Rinnat niin arat että itkua täällä väännän ku käy niin kipeesti. Ja sairasloma varmasti jatkuu kun kuume nousi korkealle eilen. Ei sitten yöllä piisannu enään yksi peitto kun paleli niin paljon. Piti kaivaa kaapista toinen peitto kaveriksi. Välillä sitten oli kuuma ja välillä kylmä. Nytkin hikeä puskee kokoajan. Ei auta taas kuin painua sängyn pohjalle jotta olo edespikkaisen helpottaisi.
 
Heippa!

Soitin juuri labraan ja sain tietää että meidän 32:sta munasolusta 26 hedelmöittyi! Huomenna saadaan tietää juuri ennen siirtoa miten moni lähtee jakautumaan sekä alkioluokitukset jne. Toivottavasti hyvä onni jatkuu.

Tuntuu pahalta hehkuttaa tätä asiaa kun lukee muiden vastoinkäymisistä...

Minulla alkaa sitten huomisesta lähtien piinapäivät ja nyt jo mietin että ei ole varmasti helpot seuraavat 2 viikkoa. Ja pessimisti kun olen niin alan jo nyt valmistautumaan mahdolliseen negaan.
 
Te jotka olette läpikäyneet pakastetun alkion siirron niin mitä lääkettä/lääkkeitä siinä käytetään ja missä kierron vaiheessa se aloitetaan? Ja eikös 1. ivf:n jälkeen pidetä yksi välikierto?

Tää on mulle tyypillistä että mulla on jo katse reilusti tulevaisuuteen vaikkei vielä ole tehty edes ekaa siirtoa.
 
WAU!!! Hieno saalis Marica!!!! Tarjako sen punktion teki? Mulla on niin löyhä tää pää ettei tieto pysy tallessa vaikka oot sen varmaan kertonu.. :headwall:

Se tekee mulle alku-ultran 11.3... :heart: <-- Siis ultralle sydän ei henk. koht. Tarjalle. :LOL:
 
Marica, teillähän aika mieletön saalis. Älä nyt vielä etukäteen pas:sta murehdi.

Peepee, pahoittelut ja voimia. Se ei lohduta, mutta tiedän miltä susta tuntuu, täällä ollaan samassa surkeassa tilanteessa. Lisäksi vielä helkkarinmoiset menkkakipuilut päälle. Ihan kuin ei tässä olis muutenkin kestettävää.

Taivaansilpoja, sä olisit sitten seuraava testaaja. Miten menee?

Jos joku tota listaa päivittelee, niin meikäläisen voi kyllä siirtää tonne nyyttiä kaipaaviin. Tilanne ihan selvä, lugetkin sai jättää. Näin surullisesti siinä nyt sitten kävi, ei edes testipäivään saakka selvitty lähimainkaan. Tänään sitten surkeana vessassa katselin sellaista pientä hyytymää, joita ei normisti ole, ja ajattelin, että siinä se meidän pieni alku, joka ei jaksanut matkassa.. Sinne meni, pöntöstä alas. En tiedä voiko oikeasti sitä alkionjämää (kamala sana) huomata, mutta hirveän itkukohtauksen meinasin duunin vessassa saada.

Mä yritän kovasti ajatella, että kai tällä kaikella joku tarkoitus on (en vaan niin millään ymmärrä, että mikä ) ja niin kuin tossa Angelinan laittamassa runossa sanotaan: "ja kun vihdoin kohtaamme, löytää tarkoituksensa pettymys jokainen. Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin." Ehkä se on niin, en tiedä. Julmaa ja rankkaa tämä touhu on. Kun joku voisi edes taata, että jonain päivänä tämä onnistuu.

Kunhan saan itseni taas kerättyä ja koottua, niin eihän se auta muuta kuin laittaa kaikki toivo seuraavaksi pas:iin. Ärsyttävä välikierto vaan jaksettava ensin odottaa, todella turhauttavaa.

Nyt ei ole edes enää mitään ketjua, jonne kuulua. Toivottavasti joku perustaa jossain vaiheessa huhtikuun passilaiset.. Paitsi toivottavasti kukaan teistä piinailijoista ei sinne joudu.
 
marica , mulla tehtiin PAS lääkkeelliseen kiertoon eli kp1 aloitetaan suun kautta otettava Zumenon 3 kertaa päivässä. Sitten jossain vaiheessa on ultra ja siinä lääkäri sit kertoo koska aletaan käyttämään Lugesteronia Zumenonin rinnalle. Näitä sitten jatketaan aina testiin asti ja jos testi plus niin jatketaan molempia ja jos nega niin lopetetaan. IVF:n jälkeen voi seuraavaan siirtoon mennä toisista kuukautisista eli yksi kierto on väliä.

ISO HALI negatiivisen testin saaneille :hug:
JA ONNEA plussanneille!! :heart:
 
Raitapaitainen: Tarja teki punktion ja ihana Sari avusti. Aluksi oli puhetta että Eero tekisi siirron koska Tarjan aikataulu ei käynyt meille. Tarja muutti aikataulujaan meitä varten joten hän tekee siirron huomenna. Hän sanoi että hän haluaa hoitaa omat potilaat loppuun asti.

Kiitos Angelika vastauksesta. Siksi kyselen etukäteen kun olen niin utelias ja mietin että mikä lääkemäärä pas:ssa tarvitaan. Kyllä mua välillä hirvittää noi hormonimäärät ja halpaakaan lystiä tää ei ole.

Mua lämmittää ajatus, että me ollaan luotu noin monta elämänalkua vaikkakin on selvää ettei kaikki niistä ala jakautumaan. Ja että meidän uimarit on näköjään treenanneet rankasti kun noin sukkelia ovat. =) Kunnallisen puolen gyne sanoi siittiöiden laadusta näillä sanoin: "pitäisi riittää hedelmöittämään". Eli olin siinä uskossa, että ne on keskinkertaisia tai jopa vähän alle. Väestöliiton analyysi oli että A ja B (parhaimmat) luokan siittiöitä oli pesun jälkeen 86%. Eli tosi hyvä tulos. Paljon ollaan viisastuttu siitä kun siirryttiin yksityiselle puolelle hoitoihin. Vaikka on kallista niin alkaapahan hedelmöityksen kannalta tärkeitä asioita selviämään. Sitäpaitsi hoitopaikan ilmapiiri on niin mukava ja kotoisa, että kun joskus hoidot loppuu niin jään kaipaamaan ihania hoitajia. Kaikkea sitä miettiikin jo etukäteen. Höpsö mikä höpsö. Alkaa vissiin hormonit herkistämään. Tänään pillahdin itkuun kun kerroin miehelle, että kuinka moni munasolu oli hedelmöittynyt. Onnen kyyneliä. Takapakkeja hoidoissa on ollut niin siksi sitä on onnellinen kerrankin hyvistä uutisista.

Liikkumattomuus alkaa ottaa jo päähän kun normaalisti hypin jumpissa monta kertaa viikossa. Ei auta kun maata vaan ja ottaa vesihuikkaa välillä...Mulla on se hyperin uhka siis. Vielä toistaiseksi olo on ollut tosi hyvä.

Taivaansilpojalla alkaa olla jännät paikat, mitä kuuluu? Teet testin varmaan jo heti huomen aamulla.

:wave: :wave: :wave:
 
Heipä hei!
Kiitos kaikille keskustelijoille tuesta ja tsemppiä hoitoihin sekä onnea plussanneille.Mie jätän teidät nyt jännäämään ja siirryn maaliskuun pas keskusteluketjuun.

Kiitos olette kultaakin arvokkaampia!! :heart:
 
Taivaansilpoja, sä olisit sitten seuraava testaaja. Miten menee?
täällä voidaan hyvin hyvin kehnosti. Karmeassa kuumeessa ja viruksessa. Sen kestäisin kyllä. mutta täällä tuli ensimmäinen veri hyytymä, hyvin pieni, kuin "suonen pätkä". Ei sellaista normaalia tuhrua kuin menkkojen alussa. Tiedän luget voi päästää läpivuotoa, mutta olen varma, etttä yöllä tulee menkat.

Eli se siitä sitten.

Kuitenkin on ollut munisten kiskontaa ja tissit ovat täyteläiset, eivät lainkaan kipeät, alapää ulkosynnyttimiä (jotka ovat tosi kirkkaan punaiset) myöten turvoksissa. Mutta voi johtua tästä karmeasta taudista. Ei enää etoamista. No lugejen ja menkkojen oireita kaikki tyynni.

En testaa ennenkuin perjantai aamua, mutta nega sieltä tulle. Se on jo selvä.

%&ttu sanon minä..... anteeksi oma napa

SUURET halit kaikille neganneille
:hug:

MUOKS* ja tuo "suonen" pätkä ei kuulosta ollenkaan hyvältä, sillä se ei ole verta, vaan ihan sitä ihtiään, eli kohdun limakalvoa!!!
 




IVF-hoitolaiset keskiviikkona 27.2



Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 12, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 9, testipäivä 2.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 8, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 7, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 7, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 7, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 5, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 5, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, punktio 26.2, siirto 28.2


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 4


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)


HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)


[/quote]

 
Taivaansilpoja pidän varpaat ja peukut pystyssä ettei menkat kuitenkaan alkaisi :heart: Moni plussannut on sanonut että on ollut ihan varma että menkat alkaa ja sitten ei alakaan. Kyttäillyt vessassa tilannetta vähän väliä. Ja ystäväni vuoti useamman päivän mutta raskaana oli silti. Mulla meni päivät sekaisin kun olen jo ihan mökkihöperö. Sun testipäivähän oli tosiaankin pe.
 
Raskain sydämin siirsin PeePee:n ja Popsyn nyyttiä odottavien listaan.... :'( :'(
Oon välillä aivan vihainen, että miksi niin moni negaa :kieh: Itsekin pelko koko ajan että nega tulee. Kuvotus kyllä jatkui taas viime yönä töissä, mutta en usko plussaan koska oikein muita oireita ei oo.

Taivaansilpoja, jaksuja!! Pidetään kuitenkin toivoa vielä yllä perjantaihin, jos vaikka....

maricalle onnittelut mahtavasta saalista, wau!! Onnea huomiseen siirtoon!!

Soraya, paljon kiitoksia tsemppauksesta!! Yritän pitää toivoa yllä, jännittää kyllä aivan hervottomasti :whistle:
 




IVF-hoitolaiset torstaina 27.2



Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 12, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 9, testipäivä 2.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 8, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 7, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 7, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 7, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 5, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 5, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, punktio 26.2, siirto 28.2


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 4


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET

Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)


 
PeePee, kuten kaikki muutkin, olen niin pahoillani sun negasta :'( Tuli tosi paha mieli! Kovasti jaksamisia sulle! :hug:

Popsyn negasta myös isot :hug: !

Marica, me ollaan vasta PAS:iin menossa, mutta tulevassa kierrossa aloitetaan Zumenonit kp2 2 x päivässä ja myöhemmin sit Luget oheen. Yksi välikierto piti pitää IVF:n jälkeen.

Kiitokset myöskin omasta puolestani, Siisami, Annuli ja muut, jotka olivat eilen Hesan tapaamisessa. Oli tosi mukavaa! Uusiksi taas parin viikon päästä.

Täällä pinossa on ollut harmittavan surullinen tunnelma viime päivät - paitsi tietysti Raitiksen plussa! Eiköhän olisi jo aika jonkun tuoda kunnon plussa!
 
PeePee ja Popsy - olen tosi pahoillani :'( :hug:

Taivaansilpoja, toivotaan että olosi parantuu ja ennenkaikkea, että vuoto olisi vaaratonta ja perjantaina iloittaisiin plussaa :heart:

Maricalla tosiaan hurjan hieno saalis - onnea huomiseen siirtoon :)

Kamillalle ja Kuunkullalle jaksuja, piinapäivät alkaa olla loppusuoralla :) Tsemppiä kaikille muillekin piinailijoille! Hengessä mukana ja sormet ristissä ihan jokaikisen puolesta.
 
Popsylle :hug: :'(


(.) Tää asia ei nyt oikeestaan tänne kuulu, mutta täytyy taas vähän purkaa väsyneenä illan mietteitä. :) Mulla on välillä taipumusta miettiä ja huolestua asioista etukäteen ja taas on käymässä niin. Nimittäin tänään ihan puskista tarjoutui työuraan liittyen ihan mielettömän hyvä (ainakin mun mielestä ) mahdollisuus päästä eteenpäin ja asiat saattaa liikahtaa eteenpäin jo ens viikon aikana. Tähän tilaisuuteen liittyy myös - yllätys yllätys - työnantajan vaihto ja tottakai ens viikolla on myös vihdoin raskaustestin aika! Mitä hittoa mä teen, jos jotenkin ihmeellisesti tää hoito oliskin onnistunut ja samalla tää uralla eteneminen tulis myös mahdolliseksi?!!?!? Tiedän, tosi ennenaikaista miettiä tällasta, mutta tällaset asiat pyörii nyt näköjään koko illan mielessä... Tottakai ensisijainen juttu olisi ilman muuta perhe ja siis lapsen saaminen, sitähän tässä on vuosia jo toivottu. Samalla mä tiedän, että tällasta uramahistakaan ei avaudu todellakaan usein.

Äh. Nää hoitojutut kuitenkin uskon menneen mettään, joten toi "stressi" lienee turha. Samoin eihän mitään ton työjutunkaan suhteen ole millään tavalla varmaa todellakaan - lopulta menee toi mahis ohi ja menkat tulee... :LOL: Isoja asioita vaan molemmat ja koko ajan vaan ajatukset pyörii samaa ympyrää. Tähän kai saa vastauksen ainakin nyt tän hoitokierroksen osalta ens viikolla veritestissä. Huh-huh. Alkaa sekin joo nyt jännittään, vaikka uskoa plussaan ei juurikaan ole. Tai sitä ainakin tunnun itelleni kovasti tolkuttavan - pessimistihän ei pety? ;)

Mutta se näistä höpinöistä - oikein hyvää yötä kaikille!! :wave:
 

Yhteistyössä