IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Ikävä lukea jokapäivä että jollain ei ole onnistunut, haleja negan saaneille!

Hapsu, mulla on ihan sama tilanne työasioiden suhteen. Mulla on tänään tullut työtarjous minkä ottaisin muuten heti vastaan jos en olisi tässä tilanteessa. Nyt sitten miehen kanssa pyöritellään asioita halkija ja poikki. Pää meinaa räjähtää, aivanku yks asia ei riittäis kerrallaan.
Toisaalta jos olisin kieltäytynyt tämän lapsi asian vuoksi työtarjouksista niin saisin kyllä istua kokoajan kotona, koska ei ole vielä tärpänny niin että olisi tarvinnu stressata neuvolassa käyntejä jne....nekin kun tulee mun työssä olemaan haaste.
Se on v...mäistä ku yrittää suunnitella elämää täydellisesti liian pitkälle...arg...ehkä otan vain työn vastaan ja kerron sitten jos en pysty tekemään töitä kun sen aika koittaa.
Jos eivät ymmärrä niin olkoot sitten.
 
Helba, kuulostaa niin tutulta! Ihanaa, ettei paini tällastenkaan asioiden kanssa yksin! Onneksi olkoon työtarjouksesta! :D

Mäkin ihan samaa ajattelen, että kun tän "lapsiprojektin" kanssa on elänyt jo muutaman vuoden, ei voi varmuudella sanoa koskaan onnistuvansa ja ei kai muuta elämää voi jättää odottamaan sitä hetkeä, kun ne kaksi viivaa testissä on? Ja käytännössä työnantaja kuitenkin harvemmin ajattelee yhtä työntekijää, kai työntekijän on oltava vähän itsekäs ja ajatella iteensä. Siis tarkotan, että työasiat on työasioita ja henkilökohtainen elämä on asia erikseen. Ikävää tietysti, että raskauden osalta vaikutus on jonkinlainen työnantajaankin päin, mutta onhan se riski työnantajalla aina, kun naisen - varsinkin nuoren naisen - ovat ottamassa! Jos ne haluaa sen riskin ottaa, meillä on oikeus se riski myös toteuttaa. Tulin nyt aamulla siihen tulokseen, että jos tää "tuplaonni" (duuni ja lapsi) toteutuu kerralla, sehän on vaan hienoa! Ja ainahan työnantajalle voi kertoa, että lasta ei ole kuulunut vuosiin ja ei koko aikaa voi vaan odotella sitä ennen kuin työelämälle voisi ajatella muutosta. Siis jos alkaa nipottaan, että heti on raskaana kun tulee firmaan... Tuskin kuitenkaan.

Eiköhän me likat tartuta työtilaisuuteen, kun sellanen on tarjolla! On kuitenkin omasta elämästä kyse ja mahdollisuudesta, joka ei heti tulisi toistumaan! =) Niin, ja jatketaan piinailua ens viikon testailuun. Kyllä näköjään piina vähän lisääntyy, kun testipäivä lähestyy...
 
Mietteliäänä tänne pinoon taas aamun kunniaksi tulin - en osaa muutenkaan työpäivä enää aloittaa...(ja työnantaja varmaan kiittää - mielenkiintoista, seuraakohan ne jossain IT-puolella näitä nettisivuhittejä, että missä sitä tulee liikuttua). Kävin katsomassa myös facebookin kuulumiset tuttujen osalta mutta itse en osaa oikein päivittää sinne mitään kun tuntuu, että elän ihan kaksois(netti)elämää...

PeePeelle ja Popsylle lohdutusta ja voimaa katsoa eteenpäin. Kyllä te selviätte, niin kuin me muutkin. Se kipein pettymyksen pisto häviää pinnalta kyllä seuraavan kierron aikana mutta siellä taustallahan se pino pettymyksiä aina meillä kaikilla on. Ymmärrän tosi hyvin Raitista, joka on pyörinyt täällä viime päivä vielä ihan ahkeraan ja geriä, joka täällä edelleen välillä kirjoittaa (kivaa!) ja muitakin alkupinon onnellisia, jotka varmaan taustailevat vielä pitkän aikaa plussista huolimatta. Ei tämä unohdu, vaikka onnellisesti jossain vaiheessa kävisikin. Tai siis kun jossain vaiheessa käy!

Hapsu/helba: Itse olen päättänyt, että en jätä katsomatta uusia työkuvioita tämän elämän ykkösasiankaan takia. Olen tässä asiassa hyvin itsekäs ja feminismiin kallellaan - jos raskaus alkaa heti kun on aloittanut uudet duunit niin se on maailman onnellisin asia vaikka uutta pomoa kuinka vatuttaisi ja sitten vaan jään äitiyslomalle. Jos joku haluaa mut johonkin duuniin, se haluaa nimenomaan mut ja sitten se joutuu sen äitiysloman verran kärsimään. Näin se vaan menee. Mutta - tämä uhoaminen nyt ei tarkoittanut sitä, että siinä asiassa ei olisi mitään miettimistä. Tottakai se mietityttää ja puhututtaa ja niin pitääkin. Olen vain itse päättänyt, että jos ihan oikeasti tulee joku todella hyvä työkuvio vastaan, jonka todella myös pitkällä tähtäimellä haluan, niin varmasti otan sen, huolimatta näistä hoidoista. Yritän kaikin keinoin torjua pessimismiä ja olla ajattelematta, että "voihan se olla, ettei näillä hoidoillakaan tärppää ikinä", mutta yhden tuttuni elämää (ja 5 vuoden raastavia hoitoja sivusta seurattuani) on ollut pakko myöntää jossain sielun sopukassa itselleen, että omaa elämää EI voi lopettaa, tai ikään kuin jättää "holdiin" sen takia, että haluaisi lapsen/lapsia enemmän kuin mitään. Vanha kansa kai sanoisi jotain sellaista, että ei kaikki munia yhteen koriin...Tai yhteen olkeen, surullista naurua omalla kohdalla...Jotenkin en enää pysty ajattelemaan sanan "muna" kohdalla mitään muuta kuin munasolua.

Noniin, jotain piristävää...Hmm...Ei mulla kyllä ole mitään hauskaa kerrottavaa. Tänään on siis klinikkakäynti ja mua kyllä jännittää, miten se menee ja mitä lääkäri mulle tosta km:sta/ivf:sta kommentoi. Niin, ja ultrataan tietysti, että olenko toipunut ja olisko mahdollisesti ovis lähestymässä (poikkeuksellisesti en oikein itse tiedä, tuntuisi vähän siltä että ehkä olisi tuosta oikeasta munasarjasta tulossa, mutta en mä enää tiedä, tämä kropan kuulostelu on mennyt mulla nyt tässä viimeisten 4-5 viikon aikana niiiiin yli....). Kirjoittelen sitten iltapäivällä mitkä fiilikset ovat. Ilmeisesti ainakin Katilla on hyvät fiilikset käynnin jälkeen? Sitä mäkin toivon - että jotenkin lääkäri onnistuisi psyykkaamaan mut oikein toiveikkaaksi taas...Mä olen nimittäin huomannut, että pessimistikin pettyy, joten mieluummin olen toivoa täynnä, niin kuin tuossa ivf:ssä olin. Mä nimittäin oikeasti olin - itse asiassa, nyt sen voi jo tunnustaakin - mystisesti ihan varma, että plussaan. En osaa selittää. Mulle ei missään vaiheessa tullut sellainen olo, että se olis nega. Päinvastoin. Mulla oli vahvasti sellainen +-olo. Aidosti uteliaasti odotan seuraavaa empiiristä koetta, eli seuraavaa ivf:ää ja sitä, tuleeko se olo taas vai liittyikö se vaan 1.ivf:n aiheuttamaan toiveikkuuteen - vaiko sitten siihen, että tunnistin plussan.

Nyt meni omanapaiseksi potenssiin ziljardi mutta onneksi tällä palstalla kaikki on sallittua...

Halauksia.
S

 
Peepee, samat kysymykset ne tosiaan pyörii mielessä. Voimia sullekin. Mä tein pissatestin, veritesti oliskin ollut vasta huomenna. Soittelin hoitajallekin tilanteesta ja hän oli sitä mieltä, ettei veritestiin tartte mennä kun kerran on ihan kunnon menkat. Pakkaseen meillä jäi viisi alkiota kolmessa oljessa, joten parhaimmillaan ehkäpä kolmeen kertaan olis mahdollisuus, riippuen miten selviävät sulatuksesta.

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja lohdutteluista, olette kyllä ihan mahtava tuki! Me kaikki täällä niin ansaittaisiin onnistua! Ja onneksi moni onnistuukin, se on aina ihanaa ja toiveita antavaa kuultavaa!

Taivaansilpoja, äläs nyt vielä luovuta! Toivotaan parasta!

Hapsu ja helba, mä olen monet kerrat miettinyt noita työkuvioita myös, kun olen uusia hommia yrittänyt hakea (tosin vielä ei ole tärpännyt silläkään saralla..). Mä olen kyllä tullut siihen tulokseen, ettei näiden asioiden vuoksi kannata jättää tarttumatta uusiin työmahiksiin, koska niin kuin tässä on tullut huomattua - anteeksi pessimistisyyteni - että tää voi kestää. Toivottavasti tietty ei!!! Mutta niin voi kestää myös se, koska seuraavan kerran vastaava työjuttu tulee vastaan. Ja kun/jos niin onnellisesti käy, että plussa pärähtää, niin kyllä ne asiat järjestyy. Eikä sitä yleensä samatien tartte pois töistä jäädä. Ja nämä lapsiasiat menee kuitenkin kaiken muun edelle. Kun on käynyt läpi tällaisia asioita kuin me täällä, siitä ei ainakaan ole epäselvyyttä eikä tulevista onnistumisista pitäisi mitään pahaa tuntea!
 
Piti vaan nopeasti tännekin pinoon tutuille kertoa (yksityiskohtaisemmin PAS-pinossa) omat ilouutiset, eli mulle tehdään PAS jo ensi viikolla!!!! Kävin lääkärissä äsken ja koska mun kohdun limis oli toipunut km:sta hyvin ja oli nätisti paksuuntunut jo 8 mm:seksi, niin ei muuta kuin huurulaisia sulattamaan jo tähän kiertoon. Eli ei muuta kuin lugeja ineen, taas :)

Varovaisen iloisissa tunnelmissa, pitkästä aikaa,
Stella


 




IVF-hoitolaiset torstaina 28.2



Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., pp 13, testipäivä 29.2


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 10, testipäivä 2.3


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, pp 9, testipäivä 29.2.


Hapsu: 1.IVF, pp 8, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 8, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 8, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 6, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 6, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, punktio 26.2, siirto 28.2


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 5


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)


HAAMUILLEET




OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)


 
Ihan mahtavaa Stella - tosi mukavia uutisia :heart: Ja eikös sitä tosiaan sanota niin, että km:n jälkeen olis tosi otollinen aika raskautua uudelleen. Peukut ja varpaat ja kaikki mahdolliset ulokkeet pystyssä plussan puolesta!!!
 
Kiitos kiitos, kaikki tsemppi tulee tarpeeseen - kun on kyseessä kuitenkin tämä "viimeinen oljenkorsi" ennen uutta ivf-mahdollisuutta - jonka senkin siedän, jos on pakko, mutta ajattelin nyt kuitenkin tulla heti maaliskuussa perässä teidän "alkuvuonna lapsettomuuspuolelta plussanneiden" pinoon... :hug:
 
Tosi hienoa Stella!! Sulla nyt tosiaan otolliset olosuhteet napata pian plussa. Pidetään peukkuja. :heart:

Meillä alkion siirto suoritettu aamulla. Siirrettiin yksi nelisoluinen top alkio, eli kaikista paras mahdollinen, kuulemma.

Pakastimeen saatiin 24 huurunenua! Suurin osa top alkioita. En olisi uskonut todellakaan, että näin moni lähtee jakautumaan ja vieläpä niin monisoluiseksi. Tarja sanoi että hän ei muista koska olisi saatu näin paljon alkioita pakastimeen. Sanoi vielä, että on ihme jollen raskaudu jossakin vaiheessa tuolla alkiomäärällä. Itse olen sen verran jalat maassa ihminen, että ajattelin, että no katsellaan...

Siirto oli ihanan simppeli verrattuna inssikokemukseen joka todella sattui kun katetri tökkäsi useamman kerran kohdun seinämään (julkisella tehty). Väestöliitossa on sen verran ammattitaitoista porukkaa ja hyvät laitteet, että siirto ei sattunut. Mun kohdunsuu on jotenkin mutkan takana ja hetki siinä meni, että perille päästiin. Kysyin vielä Tarjalta, että onko se nyt varmasti siellä =) Hän näytti monitorista yhtä pistettä joka näkyi kohdussa. Eli uskottava on. Nyt vaan toivotaan, että maha-asukki on tyytyväinen uuteen kämppäänsä :) Limakalvo oli 11.5mm joka on kuulemma tosi hyvä.

Illalla alotan sitten luget. Saas nähdä miten tahmaista touhua se on :LOL: Otan niitä 3kpl (100mg kipale) aamuin ja illoin. Onneksi päivisin ei tarvitse sählätä niiden kanssa. Olisi hyvä olla vartin verran makuulla laittamisen jälkeen jos vain mahdollista. Hoitajan ohje.

Moikka taas :wave: :wave:
 
Popsylle :hug: ja pahoittelut negasta! Se on niin väärin!

Onnea Stellalle pas:sta. Tosi hienoa että pääsette näin pian uuteen hoitoon! Tsemppiä!

Maricalla on ollut kyllä ollut huippu saalis! Ja käsittämätön määrä alkoita pääsi vielä pakkaseenkin. Huippua!

Kaikki punktiossa käyneet! Kuinka kipeitä ootte ollu punktiota seuraavana päivänä? Pystyykö silloin jo liikkumaan ja toimimaan normaalisti? Kuinka kauan kivut jatkui?

(.) Mahassa 3 piikinreikää ja yksi mustelma :) . Alamaha on ajoittain vähän kipeä. Huomenna kontrolliultra.
 
Mun pää räjähtää, tänään ei sitten tuhrun tuhrua, mutta menkka kivut tulevat voimakkaina aaltoina vähän väliä ja välillä taas ei mitään.
|O

ei mitään oireita raskaudesta, no mitä tissit tommoset muotoset, muttei kipeät. Tuntuvat kuin niissä olisi "arpia" eli kun sivelee, niin ne tuntuvat semmoiselta kuin niissä olisi arpia siellä ihon alla parin millin välein.
Alavatsa kivut juuri karvoitusken yläosassa on kuin polte, semmonen täsmäkohde, ei säiteile. Vaan sattuu yhteen alueeseen ja loppuu, sama munisten kanssa.

Olen hieman parantunut taudista, mitannut kuumetta ahkeraan, eilen oli taas "normilämmöt" 37-37.1. Eli mitä ennen tautia oli koko ajan siirrosta. Tänään korkeintaan 36.7, eli taitaa ne menkat tulla kun tolleen romahti. :|

Tai sit mä vaan en enää tajua. Me niin haluasimme plussan, eniten tässä maailmassa.

ei ei, pää ei enää kestä-----------------------------------> kapum!

tällaista täällä testipäivän aattona, kun lujasti uskoo siihen mikä ei tule toteutumaan.

:ashamed:

MUOKS* NO NYT sitä tuhrua sit taas tulee.... tää alkaa olla varma
 
Hyvä hyvä Marica, aivan loistava saalis sulla kokonaisuutena....Lääkärisi on kyllä oikeassa...Voitte perustaa todellisen suurperheen :) Mutta yksi plussa kerrallaan! Ja nyt vaan hellää oloa masuasukin kanssa - se on niin ihana tunne kun mahassa on pieni elämänalku :heart:

Tiiti: mä en ollut itse kovin kipeä punktion jälkeisenä päivänä enää, punktiopäivänäkin itse asiassa voin aika hyvin eikä itse punktio tuntunut missään (paitsi että ne tainnutuscoctailit oli aivan mahtavat :) enkä joutunut ottamaan kuin yhden panadolin muistaakseni iltapäivällä, siis sen jälkeen kun olin jo kotiutunut. Vuodinkin aivan minimaalisen tuhrun verran - jotkut ei yhtään. Mutta joillain oli alkupinosta kauheita kipuja - aika erilaisia kokemuksia selvästi...Suurimmaksi osaksi rohkenisin väittää, että ihmisillä sekä punktiokokemus että punktion jälkeiset päivät olivat helpompia kuin etukäteen pelkäsivät.

 
Taivaansilpoja: sä plussaat aivan varmasti. Mä toistelen tätä mun mantraa mutta niin kauan kuin on vain vihlontaa (mullakin oli muuten sellaista häpyluuhun säteilevää tunnetta) ja menkkajuilintaa mutta ei vuotoa, niin kaikki on hyvin.

+++++++++++++++++-tuulen lähetän. Tosin et sä sitä oikeasti tarvitse, se on jo pyörähtänyt sun luona.
 
Tiiti itsellä oli aivan todella vähäiset kivut operaation jälkeen joka mulla siis kesti jonkin aikaa kun oli jonkin verran imuroitavaa =) Hoitaja antoi heti punktion jälkeen 2 litiumia josta otin vain toisen. Hän ihmetteli mua kotiuttaessaan, että olenko tosiaan selvinnyt yhdellä pilsulla. No kun lähdettiin kotiin ajamaan pitkää matkaa niin otin varmuuden vuoksi sen toisen. Samaisena yönä taisin ottaa yhden buranan kun vähän tuntui kipua, ja seuraavan yönä toisen buranan pikku juilinnan takia sekin.

Puntiopäivänä tuntui hyvin lievästi ilkeältä pissatessa, mutta seuraavana päivänä sekin sujui jo normaalisti. Mä olen siis päässyt hirveän helpolla kipujen suhteen punktion jälkeen, mutta se on hyvin yksilöllistä kuulemma. Olin varautunut siihen, että olen kauhea kipeä koko viikon ja, että en suunnilleen pysty kävelemään kuin kaksinkerroin.

Punktio tuntui sitten jo vähän ikävämmältä kun oli niin paljon poimittavaa. En halua tällä tosiaankaan pelotella. Kyllä sen kestää, ja mä tunnun olevan poikkeustapaus tässä asiassa :LOL: Yleensä se ei kuulemma juurikaan tunnu miltään. Antaahan ne kipulääkettä reilusti ja pyydettäessä lisää. Mä muuten pyysin etukäteen diapamin, jos kovasti jännittää niin suosittelen. Kyllä se vähän rauhottaa. Se annetaan sitten jo ajoissa ennen toimenpidettä.
 
marica mahtava määrä meni pakkaseen! Tosi mahtavaa! Ei ainakaan heti lopu kesken! Mietin tota sun kertomusta että otit Buranaa punktion jälkeen. Mulle kun vannotettiin ettei saa ottaa Buranaa, ainoastaan Panadolia tai Panacodia. Näin on ollut ohjeena aina. Nykyään en edes syö enää Buranaa ollenkaan vaan olen siirtynyt Panadoliin.

Mä rupesin nyt sitten odottamaan koska seuraavat kuukautiset alkaa että pääsee PAS:iin. Toivottavasti saisin seuraavalla kerralla kaksi alkioo matkaan.
 
Mulla myös kutina, että Taivaansilpoja voit hyvinkin olla raskaana, kyllä sulla on jännät paikat, koita kestää :heart:

Stella75 on tosiaan ihana tunne kun masussa on asukki olli lopputulos mikä hyvänsä :heart: Sitä ei tajua kukaan muu kuin samat asiat läpikäyneet ihmiset. Sitä on jo niin onnessaan, että ylipäänsä on hoidoissa päässyt tähän asti.
 
Angelina mulle lääkäri sekä hoitaja sanoi, että puntion jälkeen voi ihan hyvin ottaa buranaa, mutta siirron jälkeen sitten panadolia tms. Varmistin vielä useaan otteeseen, että voinko varmasti ottaa buranaa punktion jälkeen. Ei kuulemma vaikuta mihinkään vielä punktiovaiheessa.
 
Oli aika jännä kun töiden puolesta kävin vähä raskauden aikana käytettävistä lääkkeistä lukasemas niin siellä luki että Panadol tai panacod(miel. ei Panacodia!) ensisijaisesti kuume yms tauteihin ja tulehduskipuihin ibuprofenia l. Burana!! Ja siis näin luki synnytyslääkärin/naistentautien lääkärin kirjoituksessa.... Tiedä sitten pitääkö paikkaansa mutta mä en ainaskaa käytä. Punktion jälkeen kerran otin 800mg buranaa ku mulla ei muuta ollu ja kivut aivan saatan***iset.

 
moi,
vitsi uskomatonta raitis! Ihanaa! Liikutuin niin paljon sun plussasta!

Ja voi että, ootte taas ehtineet tapaamaan. oon ollut pari päivää matkoilla ja täällä on taas vaikka mitä menossa.

Itse varasin ajan jälkikontrolliin ja puhuin lääkärin kanssa, sanoi, että on vielä keinoja jäljellä. Mitä sitten lie, jotain erilaisia lääkekoktaileja. Suurin ongelma taitaa olla, että mies ei enää olekaan valmis tähän rumbaan. Tästä on tullut mulle ehkä liian iso juttu ja se on tainnut pilata meidän suhteen. Ihan absurdia. Enpä tiedä mitä pitäisi tehdä. Yrittää vaan unohtaa ja olla oma iloinen itsensä ja katsoa meneekö vaihe ohi.
 
Hienoa, Stella, pääset ihan pian taas tositoimiin!! Ja mulla on tunne, että nyt tulet kunnon plussan myös saamaan :heart:
Maricalle onnea kyytiläisestä, ja hienosta pakkassaaliista!

Onneliina, tosi ikävää että teidän suhde on pahasti kärsinyt hoidoista. Osaako mies sanoa, miksei ole valmis uuteen hoitoon? Toivottavasti saatte puhuttua, Felicitaksessahan on muuten perheterapeutti myös. :hug: Minä veisin mieheni sinne vaikka väkisin, mikäli alkaisi suurempia ongelmia tulla. Olisin itseasiassa halunnut käydä jo puhumassa ihan vaan tästä meidän tilanteesta, vaikka tuntuukin että parisuhde suht hyvin selvinnyt tähänasti hoidoista, mutta eipä tuo mies halunnut laittaa rahaa "turhaan" . Miehet :headwall: :D

Tuosta Buranasta, minullekin sanottiin ettei alkionsiirron jälkeen saa sitä ottaa. Panacodia sitten vetelin, koska olin vielä niin kipiä ettei Panadolista ollut mihinkään.
 
Voi sua Onneliina.

Toisten tilanteisiin ei oikeastaan voi antaa "oikeita" neuvoja. Neuvoisin silti, että yritä ottaa nyt rauhallisesti ja "taktikoi" sillä tavalla, että yrität ottaa miehesi tunteet todella vakavissaan huomioon ja olla painostamatta häntä yhtään. Kertoisin silti, että sinulle olisi tärkeää yrittää tehdä kaikki mitä tehtävissä on, mutta koska on vielä tärkeämpää, että te molemmat olette yhtä lailla projektissa mukana, olet valmis hänen takiaan vetämään henkeä hoitojen ulkopuolella ja elämään ihan "tavallista" elämää. Pyytäisin kuitenkin mieheltä jotakin deadlinea sille, että jos luomusti ei ole onnistunut johonkin mennessä, niin voisitte aloittaa hoidoista puhumisen uudestaan.

Naisilla kun näissä hoidoissa on se etu, että voi edes tehdä jotain - ja avautua ystäville, netissä tai muutoin. Miehillä tämä asia käy pinnan alla vähintään yhtä paljon ahdistustasolla sydämeen ja riepottaa itsetunnon helposti viemäriin. Yhtä vähän kuin kukaan nainen haluaa olla se, joka ei pysty lasta saamaan aikaan, ei myöskään mies kykene helposti käsittelemään sitä pelonsekaista tunnetta, ettei pystyisi saamaan aikaan lasta.

Hyvää ihmissuhdetta ei hoitojen takia kannata romuttaa - vielä ainakaan. Ja oletuksella, että mies ja ihmissuhde on niin hyvä, että siinä ja juuri sen ihmisen kanssa haluat olla ja lapsia tehdä.

Elämä on mutkikas juttu. Mun neuvo kuitenkin olisi, että kun te olette niin nuoriakin, niin ota ainakin muutamaksi kuukaudeksi taukoa hoidoista ja katso rauhassa, meneekö miehesi vaihe ohi ja palautuuko suhde sellaiseksi, mitä se on ollut ennen hoitoja. Luulen aika varmaksi, että miehesi negatiivinen vaihe menee kyllä ohi. Näin ainakin tuttavapiirissäni on käynyt.

Halauksin,
S
 
kiitti stella ja annuli sanoista! Mies on toooosi ailahtelevaista sorttia, että ehkä tämä menee tästä ohi. Ja hyvä tosiaan muistaa, että ei tämä hänellekään helppoa ole. Hän on jo hehkuttanut ainakin vuoden ajan joka paikassa jo, että minä olen kohta mutsi. Että kai hänkin nyt sitten pettynyt on.

Se tässä kyllä on hyvä, että kun tämän läpi menee, niin voi jo sanoa tietävänsä jotain vaikeista asioista. Kai tässä on löydettävä myös selviytymiskeino. Ja opittava niin pirusti! Itsestä ja muista... hoh hoijaa..
 

Yhteistyössä