IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Alkuperäinen kirjoittaja Taivaansilpoja:
Kuunkulta, minkälaiset tunnelmat siellä on ?
Kiitti kysymäst.
Aika surkeat. Olen jo ihan 100 % varma, että nega tulee sieltä huomisesta verikokeesta. Kertakaikkiaan apaattinen olo. Oon siihen negaan tässä viime päivät varautunut ja tietysti tulen kuitenkin vielä pettymään kun se huomenna varmistuu ja se menee oikein kunnolla tajuntaan. Nyt on vaan niin "hälläväliä" olo ja jos nyt joku ihme tapahtuis ja se oiskin plussa, niin en uskois sitä. Niin on nega olo että. Mulla on sellaisia yhtäkkisiä "supistuksia" kohdussa. Tuleevat aina ihan yhtäkkiä ja sitten välillä on taas ihan rauhallista. Mutta kokoajan sellainen menkkaolo, et saa vähänväliä kytätä, et tuleeks jo. Juuri tuollaista kuin sinäkin kuvailit.
Miten me jaksetaan sinne huomiselle?!?
Mustakin tuntuu, että pää räjähtää!!! :headwall:

Ai niin jos joku ihmettelee, miks mulla on tuo testi jo huomenna näillä piinapäivillä, ni se johtuu siitä, kun mulla oli tuo alkioiden pitkäviljely, eli olen tavallaan edellä mun piinapäivistä, kun ne alkiot oli siis 5 päivää vanhoja, eikä sen normaalit 2 tai 3 päivää. Tehtiin tuo pitkäviljely, kun lääkäri suositteli.

Sorry, että tuli nyt vaan omaa napaa. Mul on nyt pää niin hajoamispisteessä, et en pysty yhtään keskittymään mihinkään.
 
Kannattaa kyllä kuunnella miehen (välillä niin harvoista) sanoista sanavälitkin. Ne mörrikät kun ei saa avauduttua yhtä helposti eivätkä takuulla hae vertaistukea kuten me (fiksut?) naiset tehdään. Tässäkin pinossa kerrotaan niin intiimejä asioita, että ei tällaisia kuule edes veteraanipäivillä kylpylässä. (Olen kerran ollut mummojen kanssa saunassa am. aikaan... :whistle: ) Mutta mitenkäs miehet käyvät läpi tuntojaan? Miehelle on todella kova pala, ettei "hänestä olekaan siittäjäksi". Oma mieheni on pari vuotta empinyt josko pitäisi tutkia, mutta hän oli koko ajan "ihan varma", että vika on hänessä - eikä ollut vielä valmis kuulemaan sellaista. Vasta pari viikkoa sitten yhtäkkiä otti asian puheeksi: nyt ollaankin jo seuraavasta kierrosta mukana IVF hoidoissa. Vaikka minulta löytyi endoa, oikea syy on kuitenkin nimenomaan miehessä. Siittiöitä on todella vähän ja nekin huonosti liikkuvia. Otti se lujille muutaman päivän, sen mies myönsi. Mutta nyt on todella innoissaan alkavista hoidoista.

Ei tätä yksin vastentahtoisen miehen kanssa voi tehdä. Eikä ole tarkoituskaan. Yhteinen juttu tämä on. Joskus alkaa pelottamaan - se kannattaa myöntää. Tauko ei varmaankaan tee pahaa, mutta jutelkaa ihmeessä toiveistanne, ajatuksistanne, peloista ja odotuksista. Siitähän parisuhteessa on kyse. Kuuluu lasta tai ei :hug:

Lämpimiä ajatuksia kaikille!
 
Kuunkulta ja Taivaansilpoja: Kyllä sinne huomenna plussa pamahtaa. Uskoa vaan naiset :heart:

Marica: Teillä on ihan käsittämätön saalis, onnea.

Onneliina: Yrittäkää jutella ja jos pakko on niin pieni lepohetki ei tee pahaa.

Stella: Kiva kun pääset nyt jo PASsiin. Tarkkuutta sitten niiden lugejen kanssa :LOL:
 
Marica, superonnittelut sulle supersaaliista! Enpä ole ikinä kuullut, että noin paljon voi kerralla saada pakkaseen. No, siinä on ainakin tavaraa vaikka loppuelämäksi ;)

Tiiti, kivut punktion jälkeen on tosi yksilöllisiä. Mulla ei niitä ollut juuri lainkaan. Yhden särkylääkkeen taisin ottaa samana päivänä, mutta ei muuta. Koiran lenkitykset ym. meni ihan normaalisti. Heti punktionkin jälkeen mentiin miehen kanssa lounaalle...

Taivaansilpoja ja Kuunkulta, älkää vielä luovuttako! Kovasti tsemppiä molemmille ennen testaamista.

Onneliina, koittakaa jutella omista tuntemuksistanne hoitojen suhteen. Meillä kans miehellä tuntui olevan paljon ajatuksia ja niitä ei vaan aina saa niin helpolla ulos. Kuten mulla on pahana tapana, näitäkään asioita ei kannata parisuhteessa ihan koko aikaa pohtia ja analysoida. Vaikeeta se tosin on.
 
Miten me jaksetaan sinne huomiselle?!?
Kuunkulta sanoi

no ei oikein itekään tiedä, uni on varmasti tänä yönä tiukassa. Kun kuitenkin miettii mikä meni pieleen. Mulla tulee tummempaa tuhrua jo, mutta ei verta. Jäi sormeen kiinni lugen laitossa.

Eli oman vastauksen tiedän jo :ashamed: Vaikka kuinka haluasin uskoa tänään googlettamaani tietoon, että noin 25 % eli viidennes naisista kokee alkuraskauden vuotoa.

olisin niin kiitollinen jos joku täällä plussanneista sanois, hei Taivaansilpoja, mullakin oli tuhrua vaikka kuinka mutta silti plussa. Omaa itsekkyyttä tämä tällainen.

Miehenikin tulee aamuksi kotiin kaukaiselta työmaalta ja olisi niin ihanaa antaa hänelle plussa tikku käteen. Tehdä hänestä isä, vaikka hänet on "tuomittu" hedelmättömäksi.

Minä niin suren häntä, miestäni. Minulle on yksi lysti kuinka monta lasta muu maailmaa saa, vaikka tursuisi yli laitojen. Minua surettaa ainoastaan tämä minun ja mieheni onneton elämä. Tekisin mitä tahansa, jotta voisin ottaa häneltä surun pois.

Taivaansilpoja ja Kuunkulta, älkää vielä luovuttako! Kovasti tsemppiä molemmille ennen testaamista.
Kiitos kuitenki, mutta jo olen todennut useasti. Vastaus tiedetään jo.

Terveisin T ja haalistunut unelma Kitvettäjästä

 
Tsemppiä Taivaansilpoja sulle! :hug: Voi kun toivon niin, että saisit sen plussan.
Mä en nukkunu yöllä yhtään, en sitte yhtään silmäystäkään. Ei vaan uni tullut.
En tiedä miksi mä jännään, kun tiedän vastauksen etukäteen. Kai mä jännitän sitä, että miten reagoin kun kuulen taas ne samat sanat: " Valitettavasti testi oli negatiivinen."
Jännitin koko yön kanssa menkkojen alkua. Ja niin sitä housuun jo lorahti ja juoksin äkkiä vessaan, mut oli sitten vaan valkovuotoa.
No niin mä lähden tästä kuulemaan tuomiota
eli klinikalle veritestiin. Olen vasta joskus puolenpäivän aikaan kotona, ni tulen sitten tänne kertomaan kuulumisia.

T: pessimistinen kuunkulta :ashamed:
 
Onnea testeihin Taivaansilpoja ja kuunkulta Mulla on tunne että kyllä te sen plussan tuotte/saatte.

Marica Onnea hienosta saaliista.

Onneliina Meillä silloin aikoinaan kun ensimmäiseen hoitorumbaan lähdettiin ja tuore siirrosta sitten nega saatiin niin mulla meni vuosi ennen kuin pystyin pas siirtoon lähtemään. Mies olisi ollut valmis heti uusintaan mutta itellä ei oikein luonnistunu. Luulen että hoito oli niin rankka ja sillon en mieheltä tukea saanu ollenkaan.Se ei käsittäny kuin rankkaa kaikki hormoonit ja muut hoitoon liittyvä oli. Mutta kun sitten passiin lähdettiin ja kaksi alkiota siirrettiin niin sen seurauksena tuo meidän pakkastyttö leikkii tuolla huoneessaan.

Taivaansilpoja Jos yhtään lohduttaa niin mulla silloin kun tuota tytärtä odotin niin vuosin sen 2-3 viikkoa ihan kunnolla ja veri oli tosi kirkasta. Alkoi ruskealla vuodolla ja lopen muuttui kirkkaaksi vereksi. Meinasi lääkäri siitä ruskeasta vuodosta että on jotain vanhaa menkkavuotoa...



Ei ole paljon tullut koneella taas käytyä. Kamala tauti päällä. Kuume huitelee korkealla ja yskä on ihan hirvee. Ajatellukki että toivottavasti en yski niin että alkio irtoaa..... Nuha on hirvee toivottavasti paranee ens viikoksi kun oltais mökille lähdössä.
 
Huomenta..
Heräilen yövuorosta.. |O

Marica: Ihanko oikeasti ne antoi sulle Litiumia?? :eek: :eek: Miksi ihmeessä?? Itselleni ymmärtäisin ;) mutta sä kuulostat sen verran tasapainoiselta, että en ihan usko...
Litalgin kuulostaisi osuvammalta.

Kiitos Onneliina "muistamisesta"! :) Meillä aikaistuikin ultra aikatauluongelmien vuoksi eli mennäänkin tarkastamaan tilanne jo rv 6+0 eli ensi perjantaina.

Molemmille piinaajille jaksamista!! GO Kitvettäjä + MiniKuunkulta GO!!!!!

PeePee.. Sä olet uskomattoman sitkeä ja vahva. :hug:

Kamillan oireista luin eilen puhelimitse.. Kuulostaa H-Y-V-Ä-L-T-Ä!! B)

Stellan viestit on aina niin täyttä asiaa, että tulen joka kerta hyvälle tuulelle. Miten ihminen osaakin sanoa asiat niin osuvasti ja selkeän avarakatseisesti??

Mitenkäs Lantun ja Nauriin kasvatus sujuu? :D
 
Taivaansilpoja ja Kuunkulta, onnea testeihin!! :flower: :flower:

Raitis
, täällä Lantulla ja Nauriilla on ihan kuollutta. Oikeesti, ei sitten mitään tuntemuksia eikä mitään muutakaan. En ees muista milloin viimeksi oisin ollut näin "normaali".... :| Progesteronipuikot ei ole saaneet edes tissejä kasvamaan, kuten viimeksi kävi. Ei ole mitään turvotusta, vatsa on litteämpi kuin aikoihin ja muutenkaan ei voi kyllä oireita havaita edes 5 kilsan säteellä musta. Tää on outoa, sillä toi keltarauhashormoniannos nyt pitäis jotain saada aikaseksi. Miten muilla on ollut, onko kukaan ollut täysin oireeton piinaillessaan?

Ihanaa Raitis, teillä on ultra jo tosi pian, siis ens viikolla. =) Minkäslainen vointi siellä on ollut?
 
Voi itku Taivaansilpoja :hug: :hug:

(.) Mulla taitaa tulla ens viikolla sama tulos kuin Taivaansilpojalla. Eli menkkakivut vaan kovenee ja vatsa turpoaa - ihan kuin ennen menkkoja. :( Ja taisi hieman tulla tänään jo verta paperiinkin, tai siltä se näytti. Toista kertaa ei ole vielä tullut, mutta merkit alkaa olla selvät.
 
Tulee räntää ja tuulee. Ja sitten Taivaansilpojan lopullinen uutinen.

Olen tosi pahoillani - mä jotenkin jaksoin uskoa, että kyllä teille kuitenkin olisi plussa tullut.

Tiedän, että nyt susta tuntuu niin pahalta, ettei mikään. Ja miehen suru siihen päälle - ei näitä pettymyksiä jaksaisi näin paljoa meistä kukaan. On niin raskasta kun ne menevät solmuun, molempien surut.

Kun jaksat, seuraa meitä muita tuonne Annulin eilen perustamaan "myöhemmin tammi/helmikuun ivf-pinosta plussaavat" -pinoon. Tuetaan toisiamme ja katsotaan eteenpäin. Kyllä tämä vuosi tulee vielä tuomaan onnellisia uutisia - meillekin!

Voimia,
Stella
 
Taivaansilppoja :hug:

Kurreliini, mulla on ihan samat fiilikset kuin sullakin. Ei tunnu siis ei missään. Eilen vielä välillä vähän kipristeli, mutta nyt on ihan normaali fiilis. Mies kyllä kysyi että onko se muka pakko olla kokoajan huono olla....vastasin että olis, tietäis että jotakin tapahtuu kropassa.

No ei tässä auta ku oottaa, joko vuotoa tai ens perjantain testiä.
Pittää käydä ostamassa vielä joku toinen raskaustesti niin voi sitten varmistua parilta eri merkiltä mikä se tulos nyt ikinä tulee olemaankaan.

:)
 
Taivaansilpoja, olen niin pahoillani puolestanne! :hug: :hug: :'(

helba, sulla on siis kuitenkin ollut kipristelyjä vatsassa? Se on hyvä merkki. :) Mä nyt olettaisin kuitenkin, että pp7 pitäis jotain tuntua jossakin, ainakin jos positiivisen testin toivossa elää. Ehkä tässä ollaan niin hormonipiikitettyjä ja lääketurtia, ettei mikään aiheuta mitään.... :headwall: No, viikon päästä on sitten totuuden aika. Mä testaan myös kotona, ja noita testejä on ennestään tuolla varastossa, jos tarve vaatii. Jaksamista sinne vikaan piinaviikkoon!
 
ihanine pursotuksineen, unelmineen. Ei kovin suuri kakku. Juuri muutaman mahdollisuuden kokoinen kakku. Yksi pala otettu jo pois, vain muutama hekuma jäljellä.

Mutta se kakku pilaantuu hetki hetkeltä, paloja niin kovin vähän. Joka kerta kuin pala käytetään jää järjetön arpi ammottamaan kakkuun. Pilaannuttamaan kermaista unelmaa.

Lopulta jää muruset, entäs jos sitä ennen ei ole saanut vielä suutaan makeaksi?

Sitä me pelkäämme.
 

Taivaansilpoja, Olen niin äärettömän pahoillani teidän puolesta :'( Olisin niin toivonut että olisi nyt käynyt toisin. Suuren suuri jaksu :hug:

Mun tekee nyt ihan pahaa sanoa tämä. Ja pelkään, että tää satuttaa :ashamed:
Tulin juuri äskön kotiin ja lääkäri soitti ja sanoi, että hänellä on minulle hyviä uutisia.
Testi oli positiivinen!Mä en ensin uskonut ja sitten kun tajusin mitä se lääkäri oikein sanoin ja vaan itkua väänsin. Arvot on kuulemma tosi hyvät 558.
En kertakaikkiaan vieläkään usko tätä...Mulla ei ole mitään oireita. Onkohan niillä käyny joku kämmi siellä ja sekoittaneet näytteet jonkun muun kanssa? En voi käsittää että olisin raskaana...elämän ensimmäinen positiivinen testi...
 
Voi pientä Kitvettäjää... Hän ei sitten saanut niitä hakkuja tarpeeksi syvälle limikseen, että olisi kyydissä pysynyt.. :hug:

Kuunkullalle taas toivotan megasuuret onnittelut alkaneesta raskaudesta!! Vaikka tuntuu kurjalta muiden puolesta kun joutuu toisten surun keskellä kertomaan ilouutisensa niin sille ei voi mitään. Sellaista se elämä on. Mielelläänhän Taivaansilpojakin olisi saman uutisen kertonut. Sinä voit kyllä riemuita plussastasi ihan täysin rinnoin. On meistä jokainen sen negatiivisenkin testituloksen saanut muiden plussatessa ja tietää miltä se tuntuu. Vaikka täytyy sanoa, että välillä tunnen "syyllisyyttä" siitä, että päästiin näin helpolla eli ekalla IVF:llä. Vaikka eihän sitä tiedä mihin tässä päästään kun viikkoja on hurjat 5+0.. :|

Kummasti nuo prosentit noissa pinoissa vaan jakautuu suuren maailman tyyliin...

Kurreliini: Täällä ei oikein mitään oireita enää. Yölliset mahakivut loppuivat ja kuvotuskin on aivan minimaalista. Jos oikein ahertaa jotain vatsalihaksilla tai alavartalolla niin tuntuu sellaista "kohtukipua".
Kyllä se sunkin "sato" sieltä kypsyy ja vahvistuu. ;)
 
Taivaansilpoja :hug: :hug: jaksamisia sinne :heart: Uutta hoitoa putkeen vaan sitten kun jaksatte taas..

Kuunkulta Onnea roppakaupalla!! Mahtavaa!:flower: :flower:

Raitapaitainen En tiedä miten selväpäinen täällä ollaan :LOL: mutta kyllä mulle varmaan sitä Litalginia annettiin, tai mistäs sitä tietää miten kahelina ne mua pitää :LOL:

Täällä yritetään tehdä vaikutusta masuasukkiin. Jos se kerran lähipäivinä tekee päätöksen siitä pitääkö uudesta kodistaan =) Ollaan tarjoiltu sille hampurilaisia, elokuvailta popcorneineen, ynnä muita herkkuja. Mies on jopa laulanut sille =)

Että tiedä siitä täyspäisyydestä sitten B)

Täällä vasta pp1, voin vaan kuvitella miten alkaa testi polttelemaan kaapissa vajaan 2 viikon päästä...
 

Yhteistyössä