IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

Taivaansilpoja, Kyllä se toinenkin alkio selviää kohtuun asti ja saat uuden Kitvettäjän. Mutta sillä kertaa se onkin se vahvempi Kitvettäjä, kun on selvinnyt sulatuksenkin ja kaikki ja hänellä onkin sitte sellaiset hakut mukana, että varmasti kiinnittyy. Toivon sitä niin teille.
Kuunkulta sanoi

kiitos tuosta :heart:

Me toivomme niin samaa. Viime yön pohdin sitä, jos se ei selviäkään, niin löytyykö siittiöitä enää sitten tosta vaan. Kun se TESa on niin epävarma. Viimeksi lääkäri sanoi, että TESAn avulla ei todennäköisesti olisi saatu niin hyvälaatuisia siittiöitä kuin omasta oikeasta näytteestä.

Eli jos joudutaan (päästään) uuteen IVF:ään niin käykö hyvin tällä kertaa? Tapahtuuko ihme. No voihan siellä seuraavalla näytteellä olla vaikka 20 kpl tai 2 kpl. Tai ei yhtään.

Surun jälkeen astui pelko. Pelko on suurin tunne, josta on hyvin vaikea selvitä.

:'(
 
Taivaansilpoja,:hug: Olen ihan varma, että teillä tapahtuu ihme :heart: Tapahtuihan se jo kerran kun niitä siittiöitä löytyi sittenkin. Ja toivottavasti niitä olisi seuraavalla kerralla vieläkin enemmän. Tai oletetaan nyt, että se uusi Kitvettäjä pysyy kyydissä, eikä toista hoitoa enää edes tarvita.
Meistä jokainen osaa varmaan kuvitella tuon kamalan pelon tunteen, jota joudut kokemaan.
Sitä ei toivoisi kenellekään :'(
Mullakin oli vielä eilen tuo pelko. Olin ihan varma, ettei mun sairaaseen endometrioosikohtuun kiinnity yhkään mikään muu kuin itse endo. Olin varma, että nekään jotka on pakkasessa ei tule ikinä kiinnittymään ja päällimmäisenä mielessä oli vaan tuo pelko ja toivo adoptiosta, kun en ikinä tule biologista lasta saamaan. Mutta ihmeitä tapahtuu ja tuo pelko saattaa niin nopeasti muuttua onnen tunteeksi. Jonka toivoisin teille kaikille myös! Meidät on kaikki tarkoitettu äideiksi ja me ollaan kaikki ansaittu se onnen tunne. Jonain päivänä :heart:
 
Tulipa mieleen, kun menkat sitten alkoivat kympillä eilen. Tänään on tullut 2 kpl TODELLA suuria ja erittäin sitkeitä kohdunlimakalvon repaleita. Siis SUURIA. Viimeisessä oli semmosta kovaa valkoista mohkulaa siinä sitkeän "nahan" joukossa.
Ihmettelin yöllä, että onpa kivuliaat menkat. Nyt en ihmettele yhtään.

En suurentele yhtään noita limiksiä. Liekö siitä, että kasvatettiin, vaiko onko siellä jokin sitten yrittänyt. :|
 
Kiitti, Kuunkulta, oireanalyysistäsi! Oli tosi mielenkiintoista lukea alkuvaiheen oireistasi, vaikka lopussa niitä ei enää ollutkaan. Saako vielä kysyä, että miksi teillä viljeltiin alkio blastokysta -vaiheeseen saakka? Parantaako se jollain tavalla onnistumisen mahdollisuuksia?
 




IVF-hoitolaiset lauantaina 1.3


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 12, testipäivä 2.3


Hapsu: 1.IVF, pp 10, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 10, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 10, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 8, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 8, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, pp 2, testipäivä


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 7


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)


[/quote]

[/quote]

 
HUIIIII, huomenna on sit "tuomion päivä".................
PELOTTAA!!! :kieh: :ashamed: Kaksi Aconin herkintä testiä haettu, aamulla sit ku herään, niin testaan, IIIIIIK! Nyt siskot kaikki ulokkeet pystyyn plussan puolesta!! :D :hug:
 
Kati, Meillä lääkäri halus, et alkiot viljellään blastokysta-vaiheeseen. Sanoi vaan kun punktio oli torstaina, että siirto tehdään sit tiistaina. Eli ei oikeestaan edes kysynyt tuota meiltä, sanoi vaan että näin tehdään. En tiedä miksi, mutta katsoi varmaan tarpeelliseksi mun endon takia ja halus varmaan vaan nähdä miten pitkälle meiän alkiot kehittyy. Kysyin sit, että onko siinä paremmat mahikset raskauteen. Niin hän heitti arvion, että kun kaksi alkiota ja tuon ikäinen niin 60 % mahis. Jotkut alkiot kuulemma voi ja kehittyy paremmin maljassa kuin kohdussa. Ja voi tosiaan olla näin, et meidän alkiot viihty siellä maljassa paremmin kuin mun endokohdussa ja jaksoi sitten kiinnittyä edes jompikumpi.
Etsin sitten netistä lisää tietoa blastokysta-alkion siirrosta ja siinä on kuulemma myös pikkasen pienempi kohdun ulkopuolisen riski, koska alkio on jo sen verran isompi, ettei mahdu vaeltamaan johtimiin. Ja kuulemma suurempi mahis siihen kiinnittymiseen, kun alkio on jo noin pitkälle kehittynyt sen ei tarvitse muuta kuin "kuoriutua munastaan" ja kiinnittyä.
Ainut huono puoli tuossa pitkässä viljelyssä on, että vain n.puolet alkioista( iso hukkaprosentti) ylipäänsä kehittyy blastokystiksi eli voi käydä niin huonosti ettei siirrettävää jää ollenkaan. Jotkut alkiot taas kehittyy paremmin kohdussa luonnollisessa ympäristössä ja kuolee maljassa, jos viljellään pidempään, silloin tietty se ois parempi, mitä aikasemmin siirretään. Meillä kävi kyllä niin hyvä säkä tuossa, kun otettiin siis vain kaksi tuohon viljelyyn( kun enempää ei täällä laki salli, kuin sen mitä voidaan kohtuun siirtää )ja ne loput 6 meni jo ihan just hedelmöityksen jälkeen pakkaseen, että ne molemmat kaksi selvisi blastokystavaiheeseen ja oli niin hyvän laatusiakin. Ihan ihme suorastaan, et molemmat selvisi tuohon asti ja päästiin siirtoon!
Sekin huono puoli on, että jos blastokystia pakastaa, ne selviää huonosti sulatuksesta.
Ja vielä ei oikein tiedetä mitä riskejä sikiön kehitykselle tulee tuosta pitkästä viljelystä. Kun se ympäristö ei ole niin luonnonmukainen.
Paljon on sekä hyviä että huonoja puolia tuossa pitkässä viljelyssä. Kannattaa miettiä yhdessä lääkärin kanssa. Mä luotin tohtorin arvioon tässä asiassa, eikä mulla ollut mitään sitä vastaan. Lääkärithän sen parhaiten tietää, mikä kullekin potilaalle on paras. Riippuu tietty lapsettomuuden syystä ja kuulemma lääkärit tekee helpommin tuon pitkän viljelyn jos on paljon munasoluja.
Tässä oli näitä tietoja joita olen "onkinut" netistä. Toivottavasti auttoi. Suosittelen kyllä kokeilemaan tuota pitkää viljelyä!


muoks*Tulipas romaani..vähän innostuin kertomaan.

Kamillalle plussaonnea huomiseen testiin! :heart:
 
IIIIIIK! Nyt siskot kaikki ulokkeet pystyyn plussan puolesta!!
Täällä ainakin ollan sun plussan puolella!!! :D

Ota oikein kunnon plussa! muakin jännittää sun puolesta.



(.) vieläkin itkettää ja tuntuu pahalta. Onneksi lääkärillämme on soittoaika maanantaisin, niin pääsee heti keskustelemaan asiasta, PAS:sta ja tästä, että kuinka näin kävi.
 
Mïnäkin täältä IVF:n odottavien puolelta toivotan kaikin voimin Kamillalle huomenna plussaa!!!

Annuli, Kati, Siisami, Sahrami ja muut pk-seutulaiset, olin tosiaan hengessä mukana tämän viikon tapaamisessa mu tta mukaan en päässyt. Tulen ensi kerralla ilman muuta jos vain mitenkään kynnelle kykenen. Nähdäänhän taas pian.
 
Kamilla tekee kohta plussan, Kamilla tekee kohta plussan.....
Kamilla tekee kohta plussan ja sitähän me kaikki toivotaan!!!!
*Laulaa* B) B)

Sopiiko Kamilla, että voin huomenaamulla herätä samanlaiseen tekstiviestiin mihin sä sait herätä viime maanantaina??? ;)
 
Raitis, en mitään muuta toivoisi niin paljon kuin et voisin viestittää yhtä
ihania uutisia!!! :heart:

Oireet on vaan kadonnu jotenkin täysin, välillä tuntemuksia kohdun (/munasarjojen?) tuntumassa mut rinnat normaalit, kuvotus hävinny ym. Eli kyllä tää pahasti negalta vaikuttaa :'( :'( Onneksi sentään ei vuoda mitään......

Yritän saada itseni paremmalle mielelle, mut oon kyllä rehellisesti sanottuna kauhusta kankeena.... Kiitos kaikille tsemppauksesta, ootte ihania!!! :heart: :heart: :heart:
 

Kamilla




IVF-hoitolaiset lauantaina 1.3


Kamilla: 1. ICSI/IVF, pp 12, testipäivä 2.3


Hapsu: 1.IVF, pp 10, testipäivä 5.3


Casa: 2.IVF, pp 10, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 10, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 8, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 8, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, pp 2, testipäivä


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 7


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa



PLUSSANNEET


Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)


HAAMUILLEET


OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv8+4 --> lääkkeellinen tyhjennys


 
Kamillan vuoksi heräsin ekan kerran jo 6.15.. :D
Taitaa piinailija itse vielä vetää sikeitä.. ;)

Voi että tätä ihmisen oloa.. Monena päivänä olen ollut harmissani kun ei ole mitään oireita raskaudesta ja nyt kun niitä sitten on niin pelkään keskenmenoa.. :'(
Vaikka luulisin, että kaikki taitaa johtua ihan vaan vanhasta iskiasvaivasta mutta kohdussakin tuntuu kipua. Tosin sellaista mitä aikaisemminkin on ollut.. Tiedä sitten mitä tämä on. Normaalia kai..
 
Minäkin Kamillan uutisia odottelen, ja kovasti toivon että plussa tulisi :heart:
Miten Tyyne voi? Kovasti jaksamista sinnepäin :hug: Minulla on väkisinkin teidän tilanne mietityttänyt, kun olette pitkään ja sinnikkäästi käyneet hoidoissa. Jotenkin niin epäreilua teidän tilanne :'( Mutta tosiaan jos teillä aletaan tutkimaan tuulimunien syytä, ja sitten tulisi vihdoinkin loppuun saakka kestävä raskaus :heart:
 
Tyyne - olen ihan sanaton ja todella pahoillani puolestanne :'( Toivon kovasti voimia ja jaksamista. Suuret pahoittelut myös Taivaansilpojalle. :hug:

Kuunkullalle onnea :heart:

Kamillan uutisia myös minä kaipailen - ja kovasti toivon niiden olevan positiivisia!
 

Yhteistyössä