IVF/ICSI Tammi/helmikuu Part II

Hyppäisin mukaan joukkoonne, jos sopii. Kamilla, kun seuraavaksi päivittelet, niin lisäätkö mut listalle? =)

Tänään oli ultra, kp 9 menossa ja kasvamassa 12 follia ja ihan maltillisen kokosia. Perjantaina vielä ultra, ja siellä selviää, onko punktio 19. vai 20.2. Ja siirto ehkä myöskin ensi viikolla.

Täällä taitaa olla muutama muukin, jolla punktio ensi viikolla. Kiva juttu päästä samassa tahdissa jännäilemään ja helppoahan se on, kun voi ottaa oppia teiltä etunenässä menijöiltä. :D

Mutta nyt ensin jännätään testaajia sekä hurjasti onnea punktioon menijöille ja siirtolaisille. Napatkaahan kyytiläiset tiukasti matkaan! =)

 
Joo, sorry vaan, tarkoitin tosiaan , että siirto oli 1.2. Yksi alkio laitettiin kohtuun, toivottavasti kasvamaan ja kolme pakastimeen...

Kiva päästä porukkaan mukaan!

Tarkoittaako pp punktiopäivä? Tyhmä kysymys....
 
Tervetuloa Kurreliini kovasti!! :heart: :flower: En tiedä menikö sun tiedot oikein, lisäsin sut listalle.
Muistelin että olisit aloittanut pistokset kp 5 niinkuin minäkin aloitin, menikö oikein...? :)

kulti, pp tarkoittaa piinapäivää. Sillä kysyin siirtopäivästä, kun kirjoitit että 1.IVF tehtiin 1.2 niin en ollut varma että tarkoititko punktiota vai siirtoa. =)
 
Tervetuloa Kulti! :wave:
pp = Piinapäivä eli alkionsiirrosta seuraava päivä on pp1. Mulla oli siirto maanantaina niin tänään on pp2. :) Veritestin voi tehdä pp12 ja pissatestin pp14. Tosin aina meistä joku liruttelee jo ennemmin ja tuskailee tuloksen kanssa.. Koska tarina kertoo, että "joku oli joskus saanut plussan pp5.." :whistle:

Kurreliinilla hieno munissaalis tulossa! :)

Päivin ja Ronttulin peli ei ole vielä menetetty!! Pidetään peukkuja!! :hug:

Mulla vihloo kohtua.. :| Ja täällä Tampereella on keli kuin siperiassa! Kamala tuuli ja lunta puskee vaakasuorassa.. Aamulla oli jo niin keväinen ilma, että mietin jo millaista olis lähteä vaunulenkille.. :D
 
Hehee, olinkin ihan varma, että täällä on tapahtunut paljon taas päivän aikana.
Eli onnea geri tooosi paljon!

Mulla on testipäivä 18.2. Outoa, tää on nyt eka kierto, kun en oo sen kummemmin piinaillut. Toisaalta on ihan toiveikas olo, mutta välillä on ihan varma, että ei se ole onnistunut nytkään. Mutta ei silti stressaa kamalasti.

Nyt odottelen keittiökalusteita kotiin saapuvaksi, toivottavasti ehtivät tulla ennen meidän tapaamista! On aika epämääräistä, kun toimitus on klo 15-20. Että on tässä päivystettävä.
 
Heh, kyllä tänään on ruvennu tuntumaan että jotain ´ylimääräistä´tuolla munasarjoissa on :D
Mutta ei mitenkään erityisen hankala olla, saa nähdä kuinka huomenna :whistle:
Tänään siis Pregnyl 23.15, sit on piikittelyt ohi tältä erää, jes!

Nyt lähden katsastamaan kuinka meidän tupa edistyy! :heart:
 
Kiitos Kamilla! :flower: Ja täysin oikein meni pistospäivät. Alotin kp 5 ja nyt siis menossa 5. pistospäivä 150 iulla.

Raitis, etköhän sä pian pääse vaunuttelemaan. :)

Hurjan paljon onnea gerille myös täältä!! :heart:

Lisää hyviä uutisia odotellen,
Kurreliini
 
Päiville, Ronttulille ja Stellalle lähettelen plussa tuulia...puuh..

Siirrossa olleille Onnittelut ja Piinaajille pitkää pinnaa... :heart:

Tervetuloa Kulti ja Tsemppiä piinailuun...täällä peukut ja varpaat ristissä =)


Annuli: Toivottavasti sä et tuu kipeeksi... :heart:

Kurreliini: Tervetuloa mukaan... :heart:
 
Huomenna punktio :heart: Jänskättää niin vietävästi...
Ei mua siis se itse toimenpide jännitä yhtään, se et sattuuko jne...
Kun täällä toimenpide tehdään lyhyessä nukutuksessa. Niin olen sitten autuaasti taju kankaalla :LOL: Olen jo kerran ollut leikkauksessa laparoskopiassa nukutettuna ja se oli mun mielestä hieno kokemus :D
Samaten suolentähystyksessä olin tuollaisessa lyhyessä narkoosissa ja sekin oli ihan hauska kokemus..kun kaikki alkaa pyörimään ja sitten ei tajua mitään ajankulusta..kunnes sitten yhtäkkiä herää ja sitä on itsekin ihan yllättynyt. Lääkäreitäkin nauratti viimeks kun heräsin narkoosista ja hihkuin innoissani et: Hei mähän olen jo hereillä!"
Enemmän mua jänskättää noi, et saadanko muniksia, onko kypsiä ja miten paljon.

PeePeeSullahan meni sitten kaikki tosi hyvin :heart: Ja hyvä että pakkaseenkin sait vielä. Hyvä juttu.

Mites Taivaansilpojan ja Popsyn punktiot meni?
Entäs löllykän siirto?

Tulkaahan kertomaan hyviä uutisia! :wave:
 
Meillähän saatiin se 15 munasolua joista 12 sitten hedelmöittyi. 1 oli tippunut matkasta ei ollut jaksanut jatkaa jakautumista. Mutta kun pääsin huoneeseen niin hoitaja oli ihan täpinöissään noista meidän alkioista. 11 tosiaan oli ja niistä 8 erittäin hyviä top alkioita ja loput 3 olikin sitten non top alkioita. Yksi top luokkaa oleva siirrettiin ja muut 10 meni pakkaseen 7olkeen. Osassa kaksi alkiota samassa oljessa. Sanoikin hoitaja ettei muista milloin viimeksi heillä hoidoissa olleilla olisi käynyt näin hyvin hedelmöityksessä. Hoitaja puhui kokoajan että kun nyt olet raskaana ja toinen tulee... Sitten hoksasi itsekkin että vielähän tässä kaksi viikkoa odotetaan tulosta.. Itellä jäi hyvä mieli kun pakkaseenkin saatiin kunnolla alkioita.

 
Löllykälle ja PeePeelle onnittelut hienoista hedelmöitys ja siirto uutisista.

Vitsi kun mua harmittaa etten päässyt tonne Hesan tapaamiseen mutta tää päivä vaan ei sopinut. Mäkin siis asun tässä liepeillä. Jos toista tapaamista vielä suunnittelette niin voisin yrittää päästä mukaan.

Raitis: Siellä se hakku nyt heiluu. Oikein kunnon poteroa on kumpikin vääntämässä.

Tervetuloa uusille

Ja sitten ne omat jutut. Ultra oli tänään ja kohtu oli ihan kunnossa. Biokemialliseksi raskaudeksi määriteltiin. Lääkärin mielestä oli kuitenkin hyvä juttu, että edes jotain tapahtui koska nyt on todistettu, että ihan oikeasti alkiot kiinnittyvät kohtuun vaikka tää nyt putoskin heti kyydistä.

PASsiin pääsen heti seuraavasta kierrosta eli siis maaliskuun PAS pinoon olisin mäkin tulossa. Kovasti sitä nyt jo jännitän koska olen nyt monesta paikasta lukenut, että raskautuminen uudestaan keskenmenon jälkeen on 1-3 kuukauden aikana helpompaa. Huurupäitten olisi siis syytä selvitä sulatuksesta. Alkioita ei kuitenkaan ole kuin kaksi pakkasessa joten saa nähdä. Viimeksi PAS jäi väliin kun sulatus ei onnistunut. Silloinkin kaksi pakkasessa.
 
Löllykälle ja PeePeelle onnittelut hyvin menneestä siirrosta ja top-alkioista!!! :heart:

ristolle paljon jaksuja!! Tosi kurjaa et noin paha hyperi tuli :ashamed: Koita pärjäillä..!! :heart:

Löllykkä, tehtiinkö teillä hedelmöitys ICSI:llä? Listassa ainakin lukee niin. Meillä 99% todennäköisyydellä icsataan kaikki ja jännäilen et onnistuuko hedelmöittäminen sillä yhtä hyvin kuin IVF:llä...
Saako kysyä, et onko teillä ´vika´miehessä? Meillä pääasiallinen syy näyttäis olevan miehen huonosti liikkuvissa simpoissa.
 
Kamilla Hedelmöitys tehtiin ICSIllä kaikkiin munasoluihin. "Vika" isännän huonosti liikkuvissa ja sinne tänne poukkoilevissa siittiöissä. Ja tietty siinä mielessä myös itsessä ettei ole kuin tuo yksi sarja tuolla oikealla. Vaikkakaan se ei normaali hommallakaan pienennä raskaaksi tulo mahdollisuutta puolella niinkuin yleisesti luullaan.

Kiitokset kaikille onnitteluista siirron johdosta. Nyt sitten jännätään kuin kahdessa viikossa käy.

Ristolle Voimia parantumiseen.
 
PeePee77 Ite olin kans tosi TOSI yllättynyt tuosta kuin hyvin kaikki meni. Luulin että vain muutama olisi onnistunut jatkamaan jakautumisvaihetta. ( viimeksi meni hieman heikommin ) Sanoi lääkäri että testata voi kahden viikon päästä joten itse kun laskeskelin niin testi päivä olisi sama kuin teillä eli 27.2.

Onnea huomenna punktioon menijöille.
 
Hyvä kuulla löllykkä et ICSI:llä onnistuu hedelmöitys noin hyvin! Toivotaan et mun munikset olis hyvänlaatuisia, se tässä kans pelottaa et mitä sieltä paljastuu.... :/

PeePee, oon kaiken varalta laittanut muistutuksen Pregnylistä kännykkään :D Vaikka tuskin voisin unohtaa, mielessähän tää asia on koko ajan... Huominen enää ja sit punktioon :eek: IIK!!!

Kuinka Taivaansilpojan ja Popsyn punktiot meni? :whistle:
 
Annuli, Kati ja Inari - Kiitos!! Kyllä teki hyvää jutella. Mieli on ihan välittömästi parempi ja taakka kevyempi. ISO HALI! :hug:

Siisami, mukaan vaan seuraavaan Hki-tapaamiseen. Ja samoin muut halukkaat. Eiköhän sellainen vielä järjestetä, kun porukkaa varmaan näillä seuduilla kuitenkin on.

Oikein ihanaa ystävänpäivää kaikille pinossa!
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille. Itsellä alkoi tänä aamuna rusehtava vuoto joka ei tiedä hyvää. Testata uskallan vasta huomisaamuna. Mutta pelkäämpä pahoin että nega täsätäkin hoidosta pärähtää. Tuntuu kyllä välillä niin turhauttavalta kun ei nää hoidotkaan auta. On kyllä tosi paha mieli. Kuinkahan tästäkin taas selviää.
 
:flower: :flower: Mukavaa ystävänpäivää kaikille!! :flower: :flower:

Päiville jaksamista surkeiden uutisten edessä.. :'( En voi edes kuvitella miltä tuo pettymys tuntuu. Pelottaa niin, että sama on edessä parin viikon päästä.. :'(

Omat murheet jäi pieneksi kun Päivin viestin luin.. Mun aamu alkoi erittäin huonosti menneellä hoitotyön hallinnon tentillä. En todellakaan osannut vastata kysymyksiin. Myönnän, olin lukenut luvattoman huonosti. :$ :$

Onnea matkaan punktioporukalle!! :)
 




IVF-hoitolaiset YSTÄVÄNPÄIVÄNÄ 14.2


Stella75: 1. IFV, punktio 28.1. pp 15 , testipäivä 13.2.


Päivi68: 1.ICSI, 1.IVF-hoito ollut syksyllä pp 14, testipäivä 14.2


kulti, 1.IVF, siirto 1.2, pp13, testipäivä 17.2


Ulpulummukka: 2. IVF/ICSI, pp 9 testipäivä ?


onneliina: 1.IVF, pp 7 testipäivä ?


Angelina: 2.IVF/ICSI, pp 6, testipäivä 22.2


Raitapaitainen: 1. IVF, pp3, testipäivä 25.2


PeePee77: 1.IVF, pp 1, testipäivä 27.2


Löllykkä: 1.ICSI, (1.IVF.n 1.PASsista tyttö/06), pp 1, testipäivä 27.2

Taivaansilpoja: 1.ICSI, yritystä takana 6v., siirto 15.2 pp


Popsy: 1.IVF, siirto 15.2 pp


Kuunkulta:1.IVF/ICSI, punktio 14.2, siirto ?


Kamilla: 1. ICSI, punktio 15.2, siirto 18.2


Lumienkeli2007: 2.ICSI, punktio ja siirto vko 7


Casa: 2.IVF, pistospäivä 9, punktio vko 8


Hapsu: 1.IVF, pistospäivä 9, punktio vko 8


Kurreliini: 1.IVF, pistospäivä 6, punktio ja siirto vko 8


marica: 1. IVF, pistospäivä 2, punktio vko 9


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, kp 9, 4 IUI odottaa




PLUSSANNEET


Tyyne (6. ICSI)

Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET


kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1 :ashamed:

ronttuli08 (1.ICSI)


 
Päivi68; Älä nyt vielä murehdi, toivotaan et se vuoto ois harmitonta.... :heart: Toivoa vielä on... :heart:

Raitis; Plääh noitten tenttejen kans...ymmärrän sua varsin hyvin, itsekkin tällä hetkellä opiskelen ja selkeitä keskittymis vaikeuksia löytyy vaiks muille jakaa...mut onneksi voit uusia tentin...plussa puhureita sinulle...puuuuuuuuh! :heart:

Sahrami; Kiva kuulla et tapaaminen oli onnistunut.... vertaistuki on korvaamatonta...:heart:

Kaikille oikein mukavaa ystävänpäivänjatkoa.... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Punktio ohi!! Ihan hyvin kaikki meni, vaikka jännitin ihan mielettömästi. Ja ne muniksetkin oli sitten tallella, turhaan hermoilin. Ehkä ne tosiaan oli jotenkin laskeutunut tai jotain, koska eilen aamullakaan puktioon mennessä ei enää kipuillut samalla tavalla kuin jokin aika sitten piikittelyvaiheessa.
Punktion jäljiltä maha oli eilen aika hellänä, tänään jo vähän parempi, mutta varsin rauhallisesti tässä täytyy silti liikuskella.

Huomenna sitten vuorossa siirto, jännittää millainen loppusaaliista tulee. Toivottavasti saataisiin pakkaseenkin jokunen. Ja tietty oikein supertarraava tapaus kyytiin ;)

Tsemppiä kaikille ja onnea plussanneille!
 
no niinhän siinä sitten kävi, että nega pärähti. No se oli kyllä odotettavissa. Soittelin äskön Avalle ja sanoivat, että pas voidaan tehdä heti seuraavaan kiertoon ja nyt käydessäni hierojalla alkoi tiputtelu vuoto. Joten tästä taas etiäppäin vaikka järki sanoo jo toista, mutta tahto on liian kova.
Parempaa onnea kaikille muille!
 

Yhteistyössä