IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Toiveissa3<3!! Minkä merkkisellä testillä testasit? Minulla oli ensimmäisen kanssa jonkinlaisia liuskatestejä, jotka näyttivät kunnolla plussaa vasta viikko sen jälkeen kun ClearBluella olin saanut jo kunnon plussa. Itse tein ensimmäisen haalean haamun pp9, mutta sehän ei tarkoita mitään ja joillain näyttää vasta tosiaan tuolla pp14 haaleata plussaa. Yökötys kuulostaa hyvältä eli ainakin minulla on alkanut ruoka ällöttämään jo ennen plussaa. Toisesta en käyttänyt muita kuin CB-testejä eli sen osalta en osaa sanoa mitään ja taas ensimmäinen haalea viiva pp9.
 
Toiveissa3<3!!, mä testasin ekaa kertaa pp 8 illalla apteekin omalla (siirretty 5-päiväinen blasto) ja haaleaa plussaa näytti. Oli kuitenkin sen verran selkeä plussa seuraavana aamuna ja digi näytti Raskaana 2-3, että olisi voinut hyvin näkyä aiemminkin aamupissasta testattaessa. Jos sulle on siirretty nuori alkio, niin ihan hyvin voi näkyä vasta pp 14. Tsempit viimeisiin piinapäiviin ja plussaonnea! :)
 
Fyi
Katiri ja Terhenneiti, kiitos suosituksista, olin autuaasti unohtanut magnesiumin. Aloitin nyt uudelleen monivitamiinit, toivottavasti niiden sisältämä magnesium riittää. Nyt kun on ollut viileämpiä öitä, niin vedot ovat helpottaneet. Liekö aiempi lämpö ja suolatasapaino osasyyllisiä...?

Skorpparille vielä onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
 
Skorppari Ihania ultrakuulumisia, nyt voi odotus jatkua hyvillä mielin :heart:

RBB Kiva että kävit kuulumisia kirjoittamassa! Hienosti kuulostaa alkaneen teidän uusi elämänvaihe vauvan kanssa :) Päivä- ja yörytmitkin alkaa varmasti pikkuhiljaa selkeytyä vauvan kasvaessa. Mä yritän nauttia viimeisistä raskausviikoista, ja nyt se helpottuukin varmasti kun loma alkaa! Päätettiin myös että käydään ottamassa masukuvia joku päivä, vaikka en ole omasta olomuodosta viime aikoina niin nauttinutkaan, niin varmasti jossain vaiheessa tulee vielä ikävä pyöreää masua ja etenkin siellä tuntuvia potkuja ja hikkailuja :)

Hydra Hieno juttu, että sokeriarvot oli noin hyvät. Olisi kurjaa, jos olisi joutunut lääkitystä käyttämään tai tiukkaan seurantaan koko raskausajaksi noin pienen ylityksen takia. Kiva että siellä lomakin alkaa! Toivotaan, että keskiraskauden energisyys on pian siellä, kannattaa hyödyntää sitä aikaa valmisteluissa ja hankinnoissakin ;) Mulle parasta aikaa oli ennen 30-viikkoa ja oon tosi tyytyväinen, että tuli tehtyä paljon valmisteluja jo ennen sitä.

Mulla oli tänään viimeinen neuvolalääkäri; kaikki edelleen ok, kohdunsuu on alkanut jo pehmentyä mutta paikat kiinni ja kanavaa jäljellä. Kuulosti siis ihan normaalitilanteelta näille viikoille. Sf-mitta on 32 cm juuri keskikäyrällä, mikä lääkärin mukaan ennustaa myös "keskikokoista" vauvaa, tämän tarkempaa kokoarviota ei taideta saadakaan!

Äitiysloma alkaa huomenna, ihanaa!

aurora 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Testasin CB-digitestillä. Tosin edellisestä vessakäynnistä alle tunti. Joudun usein käymään wc:ssä. Mutta selkeesti Pregnyl 10000-annos lähtenyt pois. Alavatsa on pinkeä. Mulle siirrettiin 2-päiväinen. Testaan pp14. Kiitos teille vastauksista ja onnea odotukseen ja vauva-arkeen<3
 
RBB, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia vauva-arjesta! Kuulostaa että teillä on lähtenyt vauvan kanssa sujumaan tosi mukavasti. Varmasti sitä osaa erilailla arvostaakin kun on lapsettomuuden vuoksi pitkä odotusaika takana.
Varmasti odotusaikaa alkaa ikävöimään myöhemmin, vaikka välillä tän mahan kanssa kyllä olo tuntuukin aika tuskaiselta. Mekin toivotaan vielä toista lasta, toki ollaan onnellisia tästä yhdestäkin :) Meillä on vielä 3 alkiota pakkasessa ja toivon että niillä onnistuisi.

aurora, hyvä että neuvolalääkärissä oli kaikki kunnossa. Mäkin odotan tota viimeistä neuvolalääkärikäyntiä ja ultrausta. Ihanaa alkavaa äitiyslomaa sinulle! Täällä vielä pari viikkoa siihen.

Eilen illalla lenkillä tuli kipeä supistus ja niitä jatkui illan ja yön aikana enemmänkin. Ei kuitenkaan mitenkään säännöllisesti. Ajattelin että soittelen tänään neuvolaan jos supistuksia jatkuu vielä aamullakin. Tän päivän aikana on tullut kuitenkin vain yksi supistus, joten en nyt sitten soitellut asiasta eteenpäin. Pitää ottaa tää päivä vähän rauhallisemmin ja jättää kävelylenkki tekemättä.

katiri 33+2
 
Minkälaisia hcg arvoja muilla on ollu rv4+6 tai "pp15"? Mulla tehtiin siis 5 päiväsen blaston siirto luomukiertoon ja eilen oli verikoe. Tulos tuntuu kuitenkin suht heikolta, 305! Kun lukenu että muilla ollu jo useita satoja tässä vaiheessa ja rv5 pitäs olla jo vähintään 1000... että lyhyeks tais jäädä tää riemu ja parempi varautua jo pahimpaan ;(

(edit)
Klinikan mukaan raja-arvoissa 120-580 kun siirrosta 15 pv. Sitä ei kuulema edes lasketa niinkun normaalisti rv4+6 ja että ne arvot ja nousut on tosi yksilöllisiä. Uus mittaus ensviikon alulle....tuskanen viikonloppuodottelu siis edessä. Mutta mitä muutakaan voi kun odotella.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on hiljaista...

risukasa, tsemppiä uuden verikokeen odotteluun. Tuo epätietoisuus on varmasti raastavaa. Toivotaan että hcg on noussut seuraavassa kokeessa! Itsellä ei edes tehty tota verikoetta vaan piti luottaa pelkkään raskaustestin tulokseen. Sitten vasta varhaisultrassa katsottiin että kaikki on niin kuin pitääkin.
Hyvältähän tuo kuitenkin kuulostaa että on raja-arvoissa :)

Meillä oli eilen tutustumiskäynti synnytyssairaalaan. Ihan mielenkiintoista oli käydä siellä katsomassa niin tietää sitten mihin on menossa. Kierrettiin synnytyssalissa ja vuodeosastolla ja lisäksi kätilö kertoi synnytyksen kulusta, kipulääkityksistä ym... Luottavaisin mielin oon nyt sen synnytyksen suhteen.

Tänään neuvolassa sain ohjeeksi vähän hidastaa tahtia kun iltaisin ja öisin on ollut kipeitä supistuksia. Pitää nyt sit ainakin hetkeks jättää lenkkeilyt väliin :/ harmittaa kyllä kun omasta mielestä toi liikunta olis nyt niin tärkeetä ja onhan se sellanen henkireikä. Mutta tärkeintä tietysti on vauvan hyvinvointi, ettei nyt ihan vielä lähtis synnytys käynnistymään.
Lääkäriaika on 7.7. Sitä ei saanut aikaistettua supistelujen vuoksi, kun ei niitä lääkäriaikoja ole vapaana. Pitää sit vaan lähtee synnärille näytille jos supistukset pahenee. Lisäksi sitten silloin 7.7. on 35 rv täynnä niin vauvan tarjonta pystytään katsomaan, eikä sen enää pitäisi mahtua kääntymään kohdussa itsekseen.
Nyt vauva tuntui olevan edelleen hieman poikittain, mutta kuitenkin pää on tuolta kyljestä laskeutunut alemmas, eli raivotarjontaa kohti olis kai menossa :)
Muuten kaikki oli kunnossa ja vauvan vointi hyvä. :)

katiri 33+5
 
Viimeksi muokattu:
En olekaan tänne pitkään aikaan kirjoittanut, mutta meille syntyi 4 vuoden odotuksen jälkeen maailman suloisin pieni prinsessa 24.6 klo 8.42 rv 38+1 suunnitellulla sektiolla. Kokoa neidillä oli 3040g ja 49 cm. Kaikki on hienosti ja nyt me vaan ihmetellään täällä voiko tuo suloisuus olla todellakin meidän <3
Tsemppiä ja paljon onnea kaikille vauvamahoille. On se palkinto vaan mahtavin mitä voi olla, kun sen nyytin vihdoin saa syliin!!!
 
Wannawalli Niin, 15pv siirrosta...oho, sullahan on ollu moninkertanen toi viitearvon ylärajaankin..!? Eli toi mun arvohan on sit todella surkee ;'( V*ttu.... Taidan huomenna tehdä vielä liuskatestit, kai se niissä näkyy jos on alkanu jo laskeen.. sellanen tunne vaan ettei tää voi päättyä hyvin ja niinkun kaikki oireetkin ois jo kadonnu jonnekin :( se verikoe sitten vaan lähinnä vahvistaa sen mitä pelänny.
 
Viimeksi muokattu:
Sadana, kiva kuulla että matalammallakin arvolla kaikki saattas vielä olla ok! :) oliko se siis myös 15 päivää siirrosta mitattu? Seurattiinko sitä jatkossa vielä uudella verikokeella?
 
Viimeksi muokattu:
Äläpäs nyt huoli Risukasa ! Jos hcg arvo on viitearvojen sisällä, niin itse en olisi huolissani. Arvo kuulema nousee hyvin yksilöllisesti, eikä arvoista pysty päättelemään sitä jatkuuko raskaus vai ei. Oma arvoni oli juuri alarajan yläpuolella 14pv siirrosta ja digitestinkin viikot nousi hitaasti. Soitin asiasta klinikalle parille eri hoitajalle ja kysyin asiasta myös julkisen lääkäriltä. Nyt porskutellaan 32 viikolla ja pieni potkuttelee masussa jo reippaasti. Kaikki on mennyt hyvin ja vauva on kasvanut normaalisti. Reilu kuukausi vielä, että saadaan nyytti kotiin :)

Tsemppiä!!
 
maria080 :heart: :flower: ihanaa kuulla näitä matalampien arvojen onnistumisia!
Pitihän tässä taas illan mittaan kastaa pari liuskaa kuppiin, :ashamed: ja empä oo ikinä nähny yhtä kirkuvan tummaa o-testin viivaa kun nyt :D "punainen" on lähes musta... pregcheckin liuskaankin alkoi nyt näkyä se hailu viiva alle minuutissa vaikka aiemmin on pitäny odottaa aina 2-3min että näkyny ylipäätään mitään toista viivaa. Tummuu vasta testiajan jälkeen selvemmäks. Ei kai se sitten ainakaan laskusuunnassa oo, vaikkei nyt sitä kerrokaan onko arvo noussu ja etenkään tarpeeks.. mutta ehkä toi nyt hiukan mieltä helpotti että sais paremmin nukuttua :)
 
Viimeksi muokattu:
risukasa: mä en nyt ihan satavarmasti muista, milloin kävin veritestissä, mutta ensinnäkin mulla vahvistu viivat tasapaksuiksi varmaan 6+ jotain, 4+ jotain oli aika haaleeta. Veritestissä (ehkä) dpo 19 eli pp 17 eli rv 4+3 oli hcg arvo 120 ja siitä se nousi huimaa vauhtia. Hcg on tosi yksilöllinen arvo, eli ei kannata liian tiukkaan tuijottaa varsinkaan muiden lukemia, pääasia, että arvo on viiterajoissa :) Mutta ymmärrän hyvin, että hermostuttaa! Tsemppiä, onnea, vauvaliimaa ja tarrasukkia, pidän peukkuja! Ihanaa, että pääset tälle palstalle sitten kirjoittelemaan, ihan mahtavaa, että tänne tulee koko ajan uusia. Elän vielä hengessä mukana ja käyn lukemassa teidän kuulumisia :heart:

edit: Robina, lämpimät onnittelut :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut Robinalle pikku prinsessasta! :heart:

risukasa Mulla ei mitattu hcg-arvoa ollenkaan, vaan testasin ainoastaan kotona. Hyvältähän tuo kuitenkin kuulostaa, että arvo on ollut viitearvojen sisällä ja itse olen myös siinä käsityksessä, että ne voivat olla tosi yksilöllisiä. Itse sain tasavahvat viivat pregcheck liuskatestiin samoilla ajoin, kun clearbluen digitestiin 3+ viikkoa hedelmöityksestä, eli joskus reilusti yli 5+ raskausviikolla vasta. Kovasti tsemppiä ja toivotaan että kaikki menee parhain päin! :heart:

katiri Meillä on vielä käymättä tuo synnytyssairaalaan tutustuminen, pitäis käydä nyt, ennen kuin on tosipaikka edessä! Tietää sitten paremmin, mihin kuuluu mennä jne.. Harmillista että kipeät supistukset on sulla vaivana, ei siinä varmaankaan muu tosiaan auta kun lisätä lepoa. Onneksi ei ole montaa viikkoa sullakaan enää että vauva on täysiaikainen. Me oltiin eilen kauppoja kiertelemässä ja mulla tuli myös muutamia kipeitä supistuksia ja lopuksi inhottavia vihlomista kohdunsuulle. Eli alkaa tosiaan tuntua, että jotain tapahtuu. Kaupunkireissut taitaa jäädä myös vähemmälle tästä lähtien.
 
Robina Paljon onnea:heart::heart:!

(.) Meillä rakenneultrassa kaikki hyvin:heart:. Sukupuolta ei kysytty. Mun mielestä se tieto vie osan odotuksen ideasta mennessään. Mut ymmärrän kyllä niitäkin, jotka sen haluaa tietää. Maha on tullut selkeästi esiin ja siirryin nyt ihan suosiolla äitiysvaatteisiin. Jos sokerirasitus vielä menis ok, ni hyvä olis. Se olis edessä heinäkuun puolessa välissä. Sukurasitetta ei ole eikä muutakaan syytä epäillä narahtamista, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Harkkasupistuksia on alkanut tuleen. Varsinkin jumpan jälkeen tuntuu enemmän. Mut ovat onneks vaarattomia.

Toive13+mukelo 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: aurora*
IVF/ICSI -hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14


HOITOSYYLAMONESKO
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a31.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
LaaL2.icsi/tuorePCO?17.-21.10.1
omanna3.ivf/tuoreendo20.10.1
glimmer1.ivf/2.PASselitt2.11.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO28.11.1
Wannawalli1.ivf,tuoreitsellinen24.12.1
skorppari821.ivf/3.PASPCO31.12.-1.1.1
Artemis2.ivf, tuoreselitt5.1.151
Briitta2.ivf/1.PASsekund.28.1.152
Toka21.ICSI/1.PASselitt28.1.152
[/b]

Neuvolat/ultrat
Hydrangea 14.7. neuvola, 21.7. rakenneultra
skorppari 23.6. nt-ultra, 10.7. neuvola
aurora 24.6. neuvolalääkäri, neuvolat 4.7., 11.7., 18.7., 24.7., 31.7.


Syntyneet :heart:

Meemir / ? / ? / ?
Redwing blackbird / 8.6. rv 38+4 / tyttö, 50 cm ja 3200 g
deseo / 12.6. rv 40+2 / poika, 51 cm ja 3500 g
InMyDreams / 17.6. rv 38+5 / tyttö, 51 cm ja 3280 g
Up
 
Onnea "maaliin" päässeille ja muille hyvistä ultranäkymistä! Ja kiitos vielä kaikille huojentavista hcg-arvo tiedoista!
Arvon nousu oli normaali 1283, eli suorastaan ihanteellinen!! HUH.. toistaseks siis kaikki ok. Enpä muista millon viimeks oisin jännittäny/pelänny niin paljo.... r-testituloksen odottelun piina ei oo kyl mitään tähän verrattuna. Nyt sitten seuraava etappi ois varhaisultra, sitä en vielä osaa panikoida.
Täällä on monet jo aika pitkällä ja osa jo vauva-arjessa, oon vasta niin alkutekijöissä et en taida täysin kuulua tänne..? Tekiskö joku jossain vaiheessa uuden ketjun alkionsiirroista plussan saaneille kesästä eteenpäin, tai joilla LA ensvuoden alkupuoliskolla? =)
 
Onnea hurjasti Robina! :)

Toive13 ihanaa, että kaikki hyvin ru:ssa! :heart:

risukasa onnittelut! :) Kyllä varmaan täällä voit kirjoitella, kyllähän tänne koko ajan ilmaantuu uusia ja monilla la vasta ensi vuoden puolella.. minusta on ainakin mukava, kun on eri vaiheissa olevia :).

On: Eipä ihmeitä, mahaa edelleen odotellessa :D. Ensi viikolla neuvola, jossa pitää kysyä kannattaisiko sokerirasitus tehdä pco:n takia jo piakkoin. Pahoinvointi on ehkä vähän helpottanut toisen kolmanneksen alkamisen myötä :).

Skorppari 13+5
 
risukasa.: kyllä sinä tähän ketjuun kuulut, jos niin haluat, anna vaan tietojasi, niin päivitetään. Ketjun otsikkoa voisi tosiaan muuttaa, pitäisikö laittaa tyyliin "IVF/ICSI-siirroista plussaan?" Tarviiko tuohon edes tarkemmin ajankohtaa laittaa, kun meitä on tavallaan aika vähän kerrallaan täällä? Voiko otsikkoa muuttaa kesken kaiken vai pitääkö luoda uusi ketju, kuka tietää? Olis kiva jos synnyttäneet pysyis mukana tuossa taulukon alla, itselläni on vielä aikomus tulla tähän ketjuun takaisin :D

skorppari82: hyvä jos pahoinvointi helpottaa!
 
Kiitos skorppari82 :heart:
Joo, otsikosta vois muokata sen aikarajotuksen pois että kävis tästä eteenpäinkin.. tosin nykysin en tiedä enää onnistuuko se :/ joutus ehkä tekeen uuden sittenkin. Voihan ton listankin siirtää kokonaisuudessaan sinne.
No ei mua vielä tarvi lisätä, jos siinä varhaisultrassa on kaikki hyvin, niin sitten varmaan jo rohkenen siirtyä tänne ihan ns. kunnolla! Vielä sitä menee jotenkin vaistomaisesti ensin lueskeleen muiden kuulumisia tonne Lapsettomuuspuolelle...
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Jos joukkoon mahtuu niin voisin ilmottautua mukaan! Eli taustalla on PCO ja siittiöiden huonohko laatu. Noin 6v. lapsettomuushoitoja takana ja nyt VIHDOIN 2.ICSI/1.PAS toi kauan odotetun plussan reilu viikko sitten :heart:! LA olis 27.2. Nyt varhaisultran odottelua, joka olis kahden viikon päästä. Että voikin 2 viikkoa olla pitkä aika!
 

Yhteistyössä