IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Fyi
Voihan se Tähtitomu olla niinkin, että alkio on ollut nuorempi, koska soluja on pari hävinnyt? Eli silloin vaikuttaisi ikään&kokoon? Mutta joka tapauksessa, älä murehdi (joo, helppo sanoa jälkeenpäin, itse ainakin hermoilin asiasta...). Tärkeintä on, että syke on nähty!
 
Tänään neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa. Rv 16+4 menossa.
Armotonta väsymystä ollut muutaman viikon ajan. Työpäivän jälkeen vois vaan nukkua ja nukkua... Tällä viikolla tuntuu, että olis vähän jo helpottamaan päin. Maha kasvaa jo kovaa vauhtia ja ensimmäiset vauvan liikkeetkin on havaittu :) Painoa ei onneksi ole vielä tullut lisää ollenkaan.
Nyt sitten vaan odottelen rakenneultraa, se kyllä jännittää jo nyt.

Tähtitomu, paljon onnea ultrassa näkyneestä sykkeestä! :)

Fyi, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Redwing bb, tsemppiä pahoinvointien kanssa. Onneksi sun supistelut on vähentynyt.

Huomasin muuten, että tämä lista oli jäänyt tuonne jonnekin kaukaisuuteen. :) Ja menneitä neuvola-aikoja ja ultria listalla näkyy olevan aika paljon. Päivitin omalta osaltani.
IVF/ICSI-hoidoista plussaan
..............Hoito.................Syy. ..................................La.... Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt………….....................7 .7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........10.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. ...1


Neuvolat/ultrat
Robina 17.2 rakenneultra
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
TybyLiini 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
Fyi 26.2. np-ultra
aurora* 24.2 neuvola, 24.3 rakenneultra
Millyk 31.1 ultra, 11.2 neuvolalääkäri
 
Voi, kirjotin eilen viestin, mutta ei sitä nyt olekaan täällä...

Viikot ne vierii vaan. Paljon on ollut menoja ja tuntuu että töissäkin niin tiivis tahti ollut.
Neuvolalääkäri oli ja meni, sydänäänet kuuluivat ensimmäistä kertaa. Ihana fiilis :)
Rakeneultra on 1.4.
Mahan kasvun lisäksi esim.väsymys on hellittänyt, mutta kutina on vaivannut reilun viikon ajan. Vatsaa,sisäreisiä, sääriä ja rintakehää kutkuttaa..Iho ei ole kuiva, kun rasvailen 2x päivässä hyvin rasvaisilla voiteilla.

Fyi, kiva kuulla että ultrakuulumiset oli niin kuin pitääkin :)
Tähtitomulle myös onnittelut sykkeen kuulumisesta. Se on aivan ihana tunne :)

Katiri, ihanaa että olet liikkeitä jo tuntenut. Itse en ole ihan varma...Ei ainakaan kovin selvän tuntuisia ole olleet, en varmaksi osaa sanoa :)

..............Hoito.................Syy. ..................................La.... Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt………….....................7 .7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........10.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. ...1


Neuvolat/ultrat
Robina 17.2 rakenneultra
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
TybyLiini 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
Fyi 26.2. np-ultra
aurora* 24.2 neuvola, 24.3 rakenneultra
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
 
Ihania ultrakuulumisia Fyi ja Tähtitomu! :)

Katiri, ihana että liikkeitä tuntuu! Toivottavasti väsymys alkaisi helpottaa ja tulis se keskiraskauden "hehku" ja energisyys tilalle (täällä ei kyllä tosin vieläkään oo sitä hehkua näkynyt...)

Millyk, niinhän ne viikot vaan menee, toisaalta ihanaa että raskaus etenee melkein kun huomaamatta ja kevät tulee :) Inhottavalta kuulostaa nuo kutinat :(

Täällä huomenna jo 19+0 ja puoliväli lähenee. Viime viikolla saatiin oikeen kunnon säikähdys kun rupesin vuotaa yhtäkkiä reippaasti kirkasta verta. Monenlaiset kauhukuvat kävi mielessä ennen kun lääkäriin pääsi. Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja vuotokohta näkyi selvästi kohdunsuun päällä. Ruskeata vuotelua tulikin sit 4 päivää eli toivottavasti kaikki olis tullut nyt pois. Nyt sairaslomalla ja kaikenlaista rasitusta yritän välttää, kunnes päästään tsekkaamaan tilanne uudestaan. Varmaan odotus jatkuu sitten vähän rauhallisemmissa merkeissä ja kaikenlainen riuhtominen saa jäädä.

Ultrassa lääkäri näki, että vauva vastaa noin viikkoa isompaa (normaalia?) ja poika näyttäisi olevan tulossa :heart: Eli ei ne tyttöolot tosiaan pitäneet paikkaansa :D Ihana juttu kyllä. Rakenneultraan 2,5 viikkoa ja huomaan olevani aika hermona siitäkin nyt, kyllä tuo vuotoepisodi vaan säikäytti... Potkuja tuntuu kuitenkin jo kivasti päivän mittaan!

Neuvolassakin käyty ja muuten kaikki ok mut hemoglobiini painunut jo 108:n ja rautalisän sain nyt aloittaa. Paino on noussu alusta jo 6-7 kg, huh huh. Maha ja rinnat on kyllä selvästi kasvanut ja kyllähän tää jo kunnon vauvapötsiltä näyttää.
 

..............Hoito.................Syy. ..................................La.... Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.........1
deseo............1.ivf,tuore..........se litt....... ...........................10.6........1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... .......17.6......1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor...........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se littämätön,siittiöid en laatu...27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore…….sii ttiöt………….....................7 .7.....3./1.yht.
TybyLiini.......1. ivf, tuore........selittämätön/endo.....................8.7........1
aurora*.........2.icsi,tuore........pco, sperman v-a....................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore...keltahormoni,siittiöt...... ..........4.8 ..........1
katiri.............1.ivf,tuore.........e ndo,munanjohdintukos...........10.8..... ...1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ....1
Fyi...............1. IVF 2. PAS.......selitt........................ ............6.9. ...1


Neuvolat/ultrat
Robina 17.2 rakenneultra
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
TybyLiini 26.2 rakenneultra
RewingBBrd 6.2 rakenneultra
Fyi 26.2. np-ultra
aurora* 24.3 rakenneultra, 28.3. neuvola
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
 
Tähtitomu: meillä oli alku-ultrissa (ar, nt) sikiö viikkoja vastaava, mut nyt näissä ru:ssa ja kontrollissa pikkunen on vajaa viikon pienempi, minä ehdin hermoilla sitä, mutta gynekologi totesi, että tulee sirpakka pieni tyttö, että ethän sinäkään kovin isokokonen ole : D Että kyllä kai ne alkaa jossain vaiheessa kasvaa omassa tahdissaan, pääasia, että se ei ala hirveenä jätättään/ottaa etumatkaa, että kasvu on tasaista. Tuossa alussa muistan, että esim. ar:ssa otettiin useampi mitta sillä ultrakoneella, gynekologi tavallaan veteli sitä mittaa niin, että saatiin siirtoa vastaava CRP mitta, eli on tosiaan millipeliä, parista millistä tulee jo useampi päivä heittoa noin pienellä.

Tänä aamuna hesarissa oli juttu kaksi kertaa kohtukuoleman peräkkäin kohdanneesta perheestä... Oli aivan järkyttävä juttu, mulla meni ihan pasmat sekaisin kun aloin taas pelkäämään, että mitä jos tämä vauva menehtyy kohtuun! Mä en totisesti henkäise helpotuksesta, ennenku synnytys on ohi. Kestän kaikki maailman kivut, jos vauva vaan tulee terveenä meille!

Mulla on seuraava kntr ultra 9.4, jos joku haluaa päivittää. Kyllähän tuo on hieman omituinen tuo lista ja näkyy tosiaan eri näytöillä hieman erilailla : D

RBB 25+1
 
Muakin on tuo lista häirinnyt, kesken sanan on välilyöntejä.
Yritin hieman siivota, mutta tämä itsekseen heittelee välilyöntejä keskelle sanoja ja muotoilut ei pysy yhtään. Kun jaksais tehdä taulukon, sitten onnistuis varmaan.


..................Hoito............Syy ................................LA......Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.........1
deseo...........1.ivf,tuore..........selitt....... ..........................10.6.........1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario...........17.6.........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor.........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........selitt.,siittiöiden laatu............27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore……..siittiöt…..........................7.7....3./1.yht.
TybyLiini........1.ivf, tuore.........selittämätön/endo.................8.7.........1
aurora*.........2.icsi,tuore.........pco, sperman v-a.................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore.....keltahormoni,siittiöt...............4.8 ........1
katiri.............1.ivf,tuore..........endo,munanjohdintukos..........10.8.......1
Millyk............1.ivf,tuore..........munanjohd.vauriot.................14.8(?) ..1
Fyi...............1.ivf/2.PAS.........selitt....................................6.9. ......1


Neuvolat/ultrat
aurora* 24.3 rakenneultra, 28.3. neuvola
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Millyk, kyllä sullakin varmasti liikkeet pian alkaa tuntumaan (jos ei jo tunnu) :) Se on kyllä ihanaa tuntea vauvan potkuja :)

Aurora, kauheaa toi verenvuoto, siinä varmasti kyllä säikähdys on ihan hirveä :( Toivottavasti nyt kaikki on kunnossa.

Redwing bb, mäkin luin Hesarista sen jutun niistä kohtukuolemista. :( Mua myös alkoi heti pelottaa. Ei auta muu kuin toivoa että kaikki menee hyvin. Varmaan vauvan synnyttyäkin ja lapsen kasvaessakin niitä pelkoja on monenmoisia.

Täällä menossa rv 17+6. Uskomatonta että kohta jo puoliväli häämöttää :) Vauvan liikkeitä tuntuu jo usein. Töissäkin kun istahtaa kahvitauolle niin vauva alkaa potkimaan :) Masu kasvaa ja töissäkin yks työkaveri sanoi että nyt alkaa jo maha näkymään työvaatteissakin vaikka ne on sellaset tosi väljät.
Mulla on nyt noin viikon ajan ollut vähän kirvelyä pissatessa ja oon käynyt antamassa 2 kertaa virtsanäytteen, mutta ne on ollut ihan kunnossa. Kävin sitten yksityisellä gynekologillakin kun oli niin suuri huoli. Mutta sielläkin kaikki kunnossa. Ei mitään merkkejä mistään tulehduksista ja kohdunsuu oli kiinni ja vauva siellä hengaili pää alaspäin. :) Ihmettelen vaan mistä se kirvely/kipu voi johtua... ehkä se on sitten endometrioosi joka oireilee..

Mä yritin muokata tota listaa wordillä, mutta kun sen siirsi tänne niin rivit meni taas ihan päin mäntyä :/ ei siis onnistunut.
 
Fyi
..................Hoito............Syy ................................LA......Monesko
Meemir.........1.ivf/1.pas..........selitt./munajohdinvaurio.........11.5.........1
deseo...........1.ivf,tuore..........sel itt....... ..........................10.6.........1
RedwingBBrd..3. IVF, tuore.......keltarauhanen,1ovario....... ....17.6.........1
InMyDreams...5.ivf/tuore..........tuba factor.........................26.6... .....1
Krish73..........5.icsi,tuore.........se litt.,siittiöiden laatu............27.6........1
Robina…………3.ICSI,tuore……..si ittiöt…..........................7.7. ...3./1.yht.
TybyLiini........1.ivf, tuore.........selittämätön/endo.................8.7.........1
aurora*.........2.icsi,tuore.........pco , sperman v-a.................30.7........1
iiris_lorea.......2.icsi/ivf,tuore.....keltahormoni,siittiöt.... ...........4.8 ........1
katiri.............1.ivf,tuore.......... endo,munanjohdintukos..........10.8..... ..1
Millyk............1.ivf,tuore..........m unanjohd.vauriot.................14.8(?) ..1
Fyi...............1.ivf/2.PAS.........selitt.................... ................6.9. ......1


Neuvolat/ultrat
aurora* 24.3 rakenneultra, 28.3. neuvola
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra

auroralle onnea poikalupauksesta, ihanaa! :heart:

katiri varmasti mahtavaa tuntea liikkeitä, tosi aikaisin olet tuntenut ensikertalaiseksi. Onko sulla istukka takaseinämässä?

Täällä ei sen kummempia. Pahoinvointi on jo laimentunut siedettäväksi (ainoastaan iltaisin iskee heikotus ja lievä kuvotus). Repäisykipuja (?) tulee öisin asentoa vaihtaessa ja joskus nivusissa kiristää. Maha on pallo, mutta johtuu suurimmaksi osin turvotuksesta. Pitänee tutustua mammafarkkuihin pikku hiljaa.

Fyi rv 14+2
 
Fyi, juu mulla on istukka takaseinämässä, sen takia vauvan liikkeet varmasti on niin ajoissa tuntunutkin. Nyt (rv 18+3) tuntuu jo kunnon muljahduksia ja potkuja :)
Hyvä että sulla alkaa pahoinvointi jo helpottaa.
 
Ihania kuulumisia teillä muillakin! Nyt olen laiskimus ja copypasteen tekstini toisesta pinosta, kun onnistuin taas kerran hukkaamaan jo kirjoittamani pitkän viestin :mad:

Kirjoittelut on taas vallan jääneet, kun stressasin koulun loppuun. Nyt se on ohi ja muutaman viikon loma ennen töihin paluuta - IHANAA!

Ultrassa käytiin muutama viikko sitten, siellä oli kaikki kuten pitääkin ja saimme poikalupauksen :heart: Itsellä oli ehkä pieni aavistus tytöstä, mutta mies oli vankasti pojan kannalta, joten fifti-fifti veikkaukset (ja tulevat mummut molemmat olivat veikanneet myös poikaa :) ) Istukka on edessä, mutta silti liikkeet jo tuntuvat melko ihanasti. Mieskin on jo saanut potkuja muutaman kerran osakseen.

Nyt kun sain koulun ohi, niin oon ajatellut vaan nauttia tästä kaikesta ihanasta, saapi nähdä osaako sitä olla ressailematta. Mitään isompia vaivoja ei nyt ole, paitsi selkä/issiastyyppistä kipuilua välillä kävellessä tai pitkään seisoessa, mutta helpottaa levätessä melko nopeasti.

Ihanaa kevättä ja odotusta kaikille teille kanssasisarille!!!

TybyLiini ja Sintti 23+3
 
Onnittelut Aurora ja Tybyliini poikalupauksista :)
Aurora Onneksi vuoto oli harmitonta ja kaikki on hyvin! Vuodot kyllä aina säikäyttää niin..

Katiri hyvä asia,että ei löytynyt mitään tuledukseen viittaavaa. Ikäviä vaivoja tuollaiset.
On täällä tuntunut välillä jotain liikehdintää. Sellaisia muljahduksia ja nykäisyjä. Alussa mietin, onko ne suolistosta (ilmaa?),mutta kyllä ovat tuntuneen sen verran alhaalla, navasta alaspäin, että luulisinpa niiden vauvan tekosia olevan.
Selkäpuolen kipua on ollut parisen viikkoa ja heijastelu myös etupuolelta selkään. Jo tässä vaiheessa. Liikkumista en ole jättänyt pienistä kivuista huolimatta, täytyy kuitenkin lihaksista pitää huolta :)

Onko teillä vatsantoiminnan kanssa ollu ongelmia? Täällä välillä ummtusta ja pariin kertaan ollut aika pahalla ripulilla, vatsan kouristelujen kanssa. ajattelin, onko vatsatautia? Aloin miettimään,ettei ole mitään listeriaa tms. vakavaa...koko sen illan oli vatsa oudon tuntuinen ja kipeä, siis ylhäältä ikäänkun vatsataudissa.
Jospa se ei toistu tai sitten neuvolaan soitto.
 
Millyk: nythän on paljon vatsatauteja liikkeellä? Mulla on SI-nivelet alkaneet kolottaa, pakaroidan "alla" molemmin puolin alaselässä siis tuntuu vihlaisuja liikkuessa, kävellessä, pitkän istumisen jälkeen jne. Nekin kuulemma löystyy kun lantiorengas löystyy, ehkä se on sitä.

Mulla on maha tosi pahasti jumissa ollut jostain 6-viikolta lähtien. Mun pitää päivittäin ottaa Vi-Siblinia/Agiocur hiutaleita. Ei auta vaikka vedän puuroa, näkkileipää ja vihanneksia taatusti suositusten verran, maha ei vaan vedä. Neuvolassa sanottiin, että johtuu sileän lihaksiston laiskistumisesta. Toisaalta ehkä sitten välillä maha menee pariksi päiväksi tosi löysälle (ja skitsoilen listeriasta sillon myös!), mut ehkä se mulla menee laksatiivien liiallisen nauttimisen puolelle : ) Kahvi auttais tosi hyvin mahan jumitukseen, mut en voinut juoda 3-4 kuukauteen kahvia pahoinvoinnin vuoksi ja nytkin maksan kahvikupillisesta hirveellä närästyksellä loppupäivän : /

TybyLiini: onneksi olkoon valmistumisesta!

Me käytiin perjantain ostamassa pinnasänky ja koottiin se. Huomenna mennään uudelleen katselemaan vaunuja ja kai se pitäis jo tilata ne, ainakin toisessa paikkakunnan liikkeessä, jossa käytiin katsomassa, tajuttiin, että nyt pitää tilata, että tilaus ehtii touko-kesäkuun toimitukseen :O Onneksi ne vaunut maksetaan haettaessa, niin ei tarvi olla yhtäkkiä reilua tonnia säästössä, puoliso valmistuu vasta toukokuussa ja mun palkka ei meinaa millään riittää tähän kaikkeen vauvatavaraan ja elämiseen! Onneksi vanhemmat lupasi maksaa turvakaukalon, adapterin ja huolehtia auton isofix asennuksesta, siinä "säästää" jo satasen poikineen. Kirppareita me ei kuitenkaan olla koluttu, vaikka vaunuja ollaan tori.fi:sta ja huutonetistä kateltukin. Ne meidän haluaman merkkiset vaunut on liian vanhoja ja kuluneita, mitä on myynnissä. Ja kaikki toitottaa, että vaunuissa kannattaa satsata laatuun, niin satsataan sitten.

Mä oon nyt "sopinut" itseni kanssa, että kun vauva täyttää 28 viikkoa, minä lakkaan kertakaikkiaan stressaamasta. Sitten se syntyminen ei ole enää niin katastrofi ja alkaa olla hyvät henkiinjäämismahikset. Oon kuitenkin vuosia oottanut raskaaksi tuloa ja aina haaveillut tästä ajasta. Kevät on ihanimmillaan kohta, parhaat raskausviikot edessä ennen lopun ryhävalas-oloja ja turvotuksia ja äippälomaan puolitoista kuukautta. Nyt pitäs alkaa nauttia tästä, mitä on odotettu ja haaveiltu. Saa nyt nähdä miten päätös pitää : )

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!

RBB 26+4
 
Millyk, mulla ainakin tää odotus on vaikuttanut vatsantoimintaan paljon, vatsa on koko ajan aika löysällä (varsinkin nyt vielä enemmän raudan aloittamisen jälkeen). Joten luulen että voi olla ihan normaalia raskaudesta johtuvaa? Mullakin käy nuo listeriapelot aina välillä mielessä, tarkka yritän olla syömisistä mutta aina kyläillessä tai muualla ei oo mahdollista. Mutta oon ymmärtänyt että raskausaikana listeria oirehtisi myös kuumeella ja lihas/nivelkivuilla.

Katiri Hyvä ettei ollut tulehdusta, mut inhottaviahan noi oireet on ja huolestuttaa. Mäkin tarkkailen joka kerta vessassa nyt sen vuotoepisodin jälkeen, ettei vaan näy yhtään punaista tai tuu muita oireita...

Fyi Kiva että pahoinvointi on vähän helpottanut nyt toisella kolmanneksella! Sullakin puoliväli lähenee!

Tybyliini Onnea poikalupauksesta :heart:

RBB Noissa vaunuissa tosiaan yllättävän pitkät toimitusajat, niin ajoissa täytyy olla liikkeellä... odotuksesta nauttiminen ja stressaamisen vähentäminen kuulostaa oikein hyvältä, toivottavasti itsekin pian pystyy siihen!


Mulla ei ole onneks vuotoa tullut enää sen muutaman viikon takaisen jälkeen, olin vielä tarkistusultrassa jossa näkyi että vuotokohta on kohdusta hävinnyt. Paikat kiinni ja muutenkin kaikki vaikutti hyvältä. Aion ottaa rauhallisemmin nyt loppuajan. Hikiliikunta, isot kantamukset, suursiivoukset sun muut jää nyt mun osalta. Näin lääkärikin ohjeisti ja parempi ottaa varman päälle. Töihin oon päässyt nyt palaamaan, kun on toimistotyössä kuitenkin niin pystyy ottamaan rauhallisesti.

Liikkeitä tuntuu täällä jo ihanasti. Poju on tosi aktiivinen, aloittaa monesti heti aamusta ja päivän mittaan heräilee monta kertaa potkimaan. Mieskin tuntee jo mahan päälle osan liikkeistä. Ei ole kyllä hajuakaan miten päin vauva kohdussa majailee, kun potkuja tulee navan korkeudelle, välillä alemmas ja välillä jompaan kumpaan kylkeen. Samoin oon alkanut nähdä nyt vauvasta unia melkein joka yö, harmi kun ei vaan yhtään aamulla muista että miltä se vauva näytti :)

Rautaa (Obsidan) oon syönyt nyt pari viikkoa ja olo on piristynyt huomattavasti, voi kyllä osaltaan johtua tuosta parin viikon sairaslomastakin. Hemoglobiini oli viime neuvolassa 108, toivottavasti on nyt siitä noussut.

Isompia hankintoja (vaunut, turvaistuin, pinnasänky jne) on jo katseltu ja valittu, mutta ei olla vielä ostettu kun odotetaan rakenneultran jälkeistä aikaa. Lähinnä vaatteita 56 ja 62 koossa on nyt jo osteltu, me ei ajateltu ottaa äitiyspakkausta niin pitää hankkia kaikki vaatteet itse, tosin lainaksikin ollaan saamassa jotain.

aurora ja poju 20+6 (TJ 5 rakenneultraan)
 
Muoks. ja nyt huomasin että kännykällä surffatessa jää osa taulukon sarakkeista piiloon, joten en tiedä onko tämäkään paras ratkaisu..

Väänsin nyt kokeeksi tällaisen taulukon, kun joku sitä ehdotti! Toivottavasti kaikkien tiedot on edelleen oikein, yritin kopsata suoraan.

Muokkaus on kyllä pikkuisen monimutkaisempi: Kun saadaan listoille uusia plussanneita, taulukkoon on lisättävä muokkausvaiheessa uusi rivi (voi ottaa copy-pastella edellisen rivin ja täyttää tiedot uusiksi).


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
[/b]


Neuvolat/ultrat
aurora* 24.3 rakenneultra, 28.3. neuvola
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
 
Viimeksi muokattu:
Aurora, tuo lista on oikein siisti ja selkeä nyt! :)
Hyvä juttu että vuoto loppunut ja olokin piristynyt. Jospa se rautalisä auttaa!
Katsotaan,varmaan itsekin joutuu rautakuurille piakkoin,mikäli hemoglobiini tippuu vielä 115 alaspäin.. Ikävää,jos/kun rautalisä vaikuttaa myös vatsaan :/

Täällä nykäyksiä ja muljahteluja on alkanut tuntumaan,muttei mitään kovin isoja vielä. Kädellä kuitenkin välillä tuntee :)

Dopplerista; tuli se sitten hankittua...hyvä ostos!
Mietityttää nyt vain,selvä nopea syke kuuluu,Mutta ikäänkuin kauempana. Ihan sama juttu oli neuvolassa kun kuunteli. Kun vertaa silloin n.12-13 ultrassa,kun jyskytti todella kovaa.
Neuvolassa sanottiin,että toinen siellä jossain piilossa tai jossain tietyssä asennossa,että ääni ei kuulu niin kovaa.
Onko muilla ollu vastaavaa?? Ajattelen taas,onko virtaukset/sydän tms.ok. Kaikkea sitä tuleekin mietittyä...
Sehän selviää toki sitten rakenneultrassa parin viikon päästä. Jännää..

RBB, niin mietin itsekin voisiko olla si-nivelistä johtuvaa.
Se on hyvä juttu että osais olla stressaamatta :) Itsekin yritän olla sitten kun rakenteet on nähty,mikäli kaikki hyvin.
 
Millyk, ihanaa että sullakin on alkanut liikkeitä tuntumaan :)
Mulla dopplerilla kuunnellessa sykkeen voimakkuus vaihtelee, hetkittäin kuuluu lähempää ja hetkittäin kauempaa tai katoaa kokonaan. Varmaan se vaimeampi syke johtuu vauvan asennosta... Istukan paikkakin varmaan vaikuttaa. Jos on etuseinämässä niin varmaan vaimentaa sykettä.

Aurora, hieno toi lista nyt :) Hyvä että sulla on vuoto loppunut ja ultrassa kaikki kunnossa. Sulla on jännittävät paikat rakenneultraa odotellessa. Itsellä vielä 2 viikkoa pitäisi odotella...
Mä olen myös joutunut syömään Obsidania. Välillä oon ottanut sitä vaan joka toinen päivä kun vatsa menee siitä niin löysälle. :/

Me saadaan käytettynä pinnasänky ja hoitopöytä. Vaunuja mennään katselemaan heti rakenneultran jälkeen. Me kyllä otetaan äitiyspakkaus kun siinä on niin paljon kaikkea tarpeellista.

Täällä eilen vauva yllätti mut oikein kunnolla kun makoilin sohvalla ja yhtäkkiä hätkähdin kun tuntui ihan kuin olis kaikki sisuskalut pyörähtänyt ympäri. Vauva se siellä heitti kunnon voltin :) Mieskin laittois sitten käden mun vatsan päälle niin sekin tunsi kädellä vauvan liikkuvan :)

Katiri rv 19+3.
 
Moikka, tulin hyvin hyvin varovaisesti kurkkaamaan tänne. :) Meille plussa tuli eilen pp 8 ja tänään sain digiin "Raskaana 2-3". Meillä onnistuminen tuli 1. IVF:n 3. PAS:sista, jossa siirrettiin 4AA blasto limakalvon ollessa vain juuri ja juuri 6 mm. Edelliset kaksi PAS:sia huonommilla alkioilla päättyi negaan. Olo on hyvin hyvin epäuskoinen, kun olin jo varma, että meille ei ihmeitä tapahdu. Hyvin varovaisesti siis tässä mennään päivä kerrallaan. Klinikalle pitäisi soitella hoidon tuloksesta, mutta taidan odotella vielä viikonlopun yli ja soitella vaikka maanantaina, koska varsinainen testipäivä on vasta tiistai (pp 14).

Missä vaiheessa te muut olette soitelleen klinikalle ja neuvolaan? :)

Listalle voisi lisätä:
Hydrangea......1.IVF/3.PAS.....PCO....LA 27.11....1.lapsi

Mitä deseolle ja Tähtitomulle kuuluu? :)

Olen teidän muiden kuulumisia lueskellut, mutta kommentoin sitten vaikka paremmalla ajalla, kun eka saa tätä itse vähän sulateltua. :)

Hydra rv 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: toivounelma
Hydrangea Tervetuloa tälle puolelle! :flower: Mä soittelin muistaakseni virallisena testipäivänä ja varhaisultra tuli siitä vajaan 3 viikon päähän. Neuvolaankin kannattaa varmaan pian soitella :)


IVF/ICSI -hoidoista plussanneet syksy -13 / kevät -14


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO27.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
aurora* 24.3 rakenneultra, 28.3. neuvola
Millyk 10.3 neuvola, 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
aurora, kiitos. :) Ajattelin soitella molempiin paikkoihin maanantaina. :)

Mua on nyt vähän säikäytellyt vuodot. Pienen pieni vaaleanpunainen tippa tuli pikkuhousunsuojaan kahtena päivänä ennen testiä ja eilen. Tänään aamulla kun heräsin, punertavan rusehtavaa vuotoa oli tullut jonkin verran. Tiedän, että syy voi olla joku ihan asiaan kuuluva ja se voi olla vaaratonta, mutta silti pelottaa. Toivon niin kovasti että pikkuinen pysyisi nyt matkassa, kun ajatus paluusta takaisin hoitoihin ahdistaa.

Muuten olo on ollut hyvä. Nälkä meinaa olla koko ajan, mutta mitään selkeästi raskauteen viittaavia oireita ei ole vieläkään.

Testissä viiva on kuitenkin vahvistunut kivasti. :)
Tässä torstai-illan pp 8 testi: pp 8 - Aijaa.com
ja tässä tämän aamuinen pp 11 testi: pp 11 - Aijaa.com

Kuinka pitkälle te muut olette testanneet? Testaan itse ainakin vielä maanantaina ennen kuin soittelen minnekään. Jos vuotoja tulee, niin sitten lisää tarpeen mukaan. Olisi myös kiva saada tasavahvat viivat testiin. Koska niitä voisi odottaa?

Hydra ja Tiitiäinen 4+3
 
Hydrangea, inhottaviahan noi pienetkin vuodot on ja niitä pelästyy aina, mutta tosi yleisiä näyttää myös olevan. Itselläkin oli muutamaan otteeseen varhaisultran aikoihin vaaleanpunaista ja rusehtavaa vuotoa, lääkäri ei sanonu mitään selkeää syytä sille. Toivotaan että vuodot pysyisi nyt poissa!

Viivat on vahvistunu hienosti :) Mä himotestailin itse 5+ viikolle asti, vasta silloin kun digiin sain 3+ viikkoa niin viivat alkoi olla suht tasavahvat.
 
Hyda AIVAN MAHTAVAA, paljon onnea :heart: :heart: Kyllä tuli tippa linssiin ku luin sun kauan odotetut uutiset <3 Oon sun kuulumisia seurannu ja monesti on paha olo tullu kun kaikenlaista oot joutunu kokemaan, ihanaa kun sait nyt vihoin plussan testiin <3 Toivotaan että vuodot pysyy poissa ja plussa pysyy testissä :)

Tänne kuuluu ihan hyvää :) Alkuraskaus meni hyvin eikä pahempia pahoinvointeja ollut. Harjoitus supistelut alkoi n.20 viikon paikeilla ja viikolta 22+2 olen ollut saikulla(raskas fyysinen työ). Supistelut jatkuu edelleen ja juuri mitään ei pysty tekeen ettei alkais supisteleen. Huomenna meinasin soitella lääkäri aikaa että katsottas kohdunkaulan tilanne. Lisäksi selkä vihoittelee mutta muuten kaikki hyvin :) Poika on erittäin vilkas persoona ja pyörii ja potkii päivittäin todella paljon, miehen kanssa mietitty et kukakohan sen perässä pysyy ku saa jalat kantamaan :D

deseo 28+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Fyi
Onnea Hydra plussasta! Mahtavaa, että hoitoketjusta saadaan tänne lisävahvistusta. =)

Vuodot ovat tosiaan yleisiä ja varsinkin, jos raskautta on avitettu lääkkeellisesti. Toivotaan parasta!

Neuvolaan soitteli muistaakseni viikolla 6, sen voi tehdä vasta ar-ultrankin jälkeen, jos haluaa.

Mullakaan ei ollut mitään muita oireita kuin nälkä plussauksen jälkeen. Pahoinvointi alkoi viikolla 6+ ja rinnatkin kipeytyivät vasta 7+ (jos siis ihmettelet oireiden puuttumista).

Fyi 16+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea

Yhteistyössä