IVF/ICSI- hoidoista plussaan syksy-13/kevät-14

Hydrangea, hienoa! Niin se pikkuinen kasvaa ja kehittyy :heart:

Harmi että niin monella on supistukset vaivana. Mulla ei ole aiemmin juuri tuntunut tai en ole suppareiksi tunnistanut, mutta eilen kun oltiin kaupungilla pidemmän aikaa liikkeellä, rupes tuntumaan sellaista painon tunnetta mahalla ja maha tuntui myös kovettuvan. En tiedä oliko noi sitten niitä...Piti päästä istumaan välillä ja lähteä sitten kotiin, kun ei tuntunut helpottavan. Illalla ei sitten enää tuntunut kun pääsi makuulle lepäilemään. Näin se vaan näyttää, että tahti hidastuu entisestään ja pitää suosiolla miettiä lepohetket (ja vessatauot!) valmiiksi noille kaupunkireissuillekin...

Me laitettiin nyt vaunut tilaukseen! Meille tulee nyt sitten Bugaboo Buffalot mustina, muutaman kuukauden sisään pitäisi tulla... Tosi monipuolisilta vaikutti kyllä ja varmasti on pitkä käyttöikä noilla! Otettiin myös adapterit Maxi-cosi turvakaukalolle mukaan.

Neuvolassa tuli myös käytyä. Maha ja paino on jatkanut kasvuaan normaaliin tahtiin. Mulla vain sama homma kuin sulla RBB, hemoglobiini on jatkanu putoamista rautalisästä huolimatta ja on enää 102... Nyt otan joka toinen päivä yhden ja joka toinen päivä 2 tablettia. Toivottavasti lähtee kohoamaan..

aurora 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut tänään maha kovasti kipeä, sellasta aaltomaista kipua, mut kohtu ei kovetu samalla eli suppareista ei liene kyse, helpotti Panadolilla. Vaihdoin eilen uuteen rautavalmisteeseen, Professorin rautalisä apteekista, oiskohan se siitä johtuvaa? Lisäksi ummetusta ollut taas pari päivää, ehkä tää on ruuansulatusvaivaa. Vauva ainakin liikkuu hyvin ja kun nää ei tunnu suppareilta niin en taida huolestua. Oon kuitenki saanu syötyä ja touhuttua entiseen malliin. Ärsyttävä tuo Hb juttu tosiaan, mun pitää kans ottaa kaks tablettia nyt rautaa päivässä ja mulla se taitaa nyt pahemman kerran kovettaa vatsaan vaikka edelleen otan Vi-Sibliniä aamuin illoin : / Pitää vissiin vähentää ja kokeilla pienemmällä annoksella tai palata Obsidaniin, sitä mun maha sieti ihan hyvin. Mut vaihdoin sen tuohon toiseen, jossa on C-vitamiini samassa, kun aattelin, että se imeytyis paremmin ja siinä on rautakin hieman eri muodossa.

Hydrangea: ihanaa, että testi alkoi näyttää nyt 3+! Kyllä se kaksi viikkoa pikkuhiljaa kuluu, se on loppujen lopuksi lyhyt aika. Onneksi nyt on kevät ja voi puuhailla kaikkea sellasta, mitä ei talvella viitsi, ajan kuluksi. Tänään meki käytiin kahdessa kyläpaikassa, talvella ei ollut energiaa nähdä ketään. Se mun mahakipu voi olla myös liikaa kahvia/teetä+hiilaripitoisia leipomuksia :)
 
aurora, kiva, että mieleiset vaunut löytyi. Katselin itsekin vähän valikoimaa netissä eilen. Tuntuu siltä, että vaihtoehtoja on niin runsaasti, että osaako niistä mitenkään päättää. Onneksi se ei nyt ole vielä ajankohtainen juttu meillä. Ehkä sitten ru:n jälkeen voisi mennä vähän ihmettelemään niitä ja koeajaan. :)

RBB, musta tuntuu, että aina on perjantai. Joten uskoisin viikkojen menevän lopulta nopsaan. :) Tää kevät on kyllä ihanaa aikaa, kun auringosta saa virtaa ja jaksaa puuhastella kaikkea. Eilen tehtiin miehen kanssa puutarhahommia. :) Mä käytin hetken yritysaikana raskausvitamiineja, joissa oli rautaa. Ne ei yhtään sopinut mun mahalle, vaan maha tuli kipeeksi. Ehkä sullakin rauta voisi olla syypää. Oon kuullut, että nestemäisessä muodossa oleva rautalisä voisi olla hellempi mahalle.

Pahoinvointi taitaa tehdä tuloaan tännekin. Aamulla piti vähän nieleskellä. En oo siis oksentanut, mutta aamulla tuli aikas huono olo ja hetken mietin jo, että pitääkö syöksyä vessaan. Kun tajusin syödä jotain, niin olo helpotti heti. Toivottavasti pahan olon saisi pidettyä kurissa säännöllisesti syömällä. Onko teillä antaa hyviä välipalavinkkejä? Mulle maistuu nyt hyvin bulgarian jogurtti ja jääkaappikylmät viinirypäleet. :)
 
Fyi
Hydra, nyt koita vaan rentoutua, nauttia keväästä - kyllä se ultra sieltä tulee! =) Aika menee niin nopsaan jälkikäteen ajatellen, mutta ne ensimmäiset 12 viikkoa matelivat. Pahoinvointi on hyvä merkki, vaikka kyllä siihenkin ehtii kyllästyä. :p Toivottavasti pääsisit kuitenkin suhteellisen vähällä! Mä join välipalaksi kylmää maitoa ja söin jugurttia, samoin hiilaria piti olla (esim. karjalanpiirakka tai sämpylä).

Aurora kiva, että löytyi mieleiset vaunut. Mä oon niin ulalla vielä näistä hankinnoista, pitänee alkaa paneutua. Me kylläkin ajateltiin, että ostetaan about kaikki käytettynä (ehkä turvakaukalo kuitenkin uutena).

Meilläkin on tänään neuvola. Kaikki kunnossa, Hb tosin edelleen laskusuhdanteinen. En ole kylläkään käyttänyt rautaa kuin vasta viimeiset pari viikkoa, kun huono olo ei meinannut millään häipyä. Edelleen iskee aivan tajuton väsy ja myös heikotus iltaisin töiden jälkeen.

Muutaman kerran olen tuntenut vauvan liikkeitä, sellaista ilmakuplan puhkeamista. :heart:

Fyi 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyrdangea, hyvä kun sait digiin sen 3+. Ja pahoinvointikin on hyvä merkki :) Mun ainakin teki alkuraskaudessa mieli syödä kaikkia kirpeitä hedelmiä. GrannySmith-omenoita ja greippiä :)

Fyi, ihanaa kun sullakin tuntuu jo vauvan liikkeitä :)

Aurora, kiva kun vaunut on löytynyt. Me mennään tällä viikolla kanssa katselemaan vaunuja ja toivottavasti löydettäis sopivat niin sais laittaa tilaukseen ne.

Me käytiin tänään lastentarvikeliikkeessä ja ostin sieltä tukivyön ja imetystyynyn. Imetystyynyn siksi jo nyt, että sitä voi käyttää hyvin tukityynynä yöllä raskausaikana. Tuntuu että nyt jo on vaikeuksia löytää hyvää nukkuma-asentoa ja oon monena yönä yrittänyt tehdä kaikenlaisia tyynyviritelmiä tueksi selän taakse, polvien väliin jne. Ainakin tuo imetystyyny tuntui hyvältä kun äsken sitä vähän kokeilin. Pitää koekäyttää heti ensi yönä. :)

Nyt vaan odotellaan perjantaita ja rakenneultraa! Jännittää. Kovasti olen hermoillut näistä supistuksista :/

Mulla on paino noussut tähän mennessä vasta n.1,5 kg. Sekin jo vähän alkaa huolestuttaa kun luin, että painon nousu pitäisi olla kaikkein suurinta viikoilla 17-24. Ruokahalukin on ollut hyvä koko raskauden ajan. No, ainakin maha on kasvanut ja vauvan liikkeet tuntuu jo tosi voimakkaina.

Rv 21+1.
 
Fyi Ihana että sullakin alkaa tuntua vauvan liikkeitä, kohta ne kuplat muuttuu kunnon potkuiksi! :) Mä ihmettelen myös että rauta ei oo lähtenyt auttamaan, kai siinä useampia viikkoja sitten saattaa mennä.. Tai sit on kokeiltava jotain muuta valmistetta, mulla nyt obsidan käytössä mutta ei tunnu vaikuttavan ja väsymys vaivaa..

Katiri Toi imetystyyny kuulostaa tosi hyvältä, pitäis itsekin käydä katsomassa.. Mullakin on ollut nyt polvien välissä ja mahan alla aina ihme tyynyviritykset, jotka putoilee sitten sängystä yön aikana.. Tuntuu niin epämukavalta nukkua kyljellään muuten.

Varmasti perjantain ultrassa on kaikki hienosti pikkusella :heart: Aiotteko kysyä sukupuolta, jos pieni suostuu sen näyttämään? Vaunukaupoilla oli tosi kivaa ja ihmeellistä käydä, siinä sitä vaan lykki niitä vaunuja ja yritti kuvitella että kohta siellä kyydissä makoilee joku :)
 
Kiitti vinkistä, pitää tsekata myös se Ikea, olis kyllä muutenkin käymistä siellä..

Hydralle piti vielä kommentoida, mulla auttoi pahoinvointiin parhaiten kaikki mahdollisimman neutraali, just jogurtti, banaani jne. Pidin yöpöydällä myös aina jotain suolakeksiä tms. niin sai napattua siitä ennen kun aamulla nousi ylös. Toivottavasti pahoinvointi pysyy sulla kurissa!
 
Moi taas:)!
Kelpaanko takaisin tähän ketjuun? Ei nuo muut oikein tunnu sopivilta.

Meillä 2.IVF:n tuoresiirrosta plussa viime marraskuussa, joka meni kesken rv10:(. Kaavinnan jälkeen ehti tulla yhdet menkat ja sit luomutärppi, jota on edelleen vaikea uskoa. Tiesin kyllä, että keskenmenon jälkeen olis muka helpompi raskautua uudelleen, mutta että se meidän kohdalle osuis, ni se kyllä yllätti, koska meillä yritystä takana 2½ vuotta ja hoitoja siis takana myös. Selittämättömiä ollaan.

Tänään rv7+5 ja VU:ssa vipelti viikkoja vastaava alkio:heart:. Toivottavasti tämän sais elävänä syliin asti. LA oviksesta 13.11. Oireina ajoittaista pahoinvointia&hajut ällöttää. Tissit alkanu kipeytymään. Mutta ei haittaa oireet, kun on niin onnellinen olo:)!
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea, hyvä juttu että hormonimäärä nousee. Pari viikkoa menee nopeasti, tsemppiä odotteluun!

Aurora, hienoa että vaunut tilauksessa ja mieleiset löytyi. Kovasti täälläkin tekis jo mieli tilata ja ostaa...No mikä estää. jospa odottelis mahd.kesäkauden alennusmyyntejä :) Jos sellaisia sitten tulekaan.

RBB, ikäviä nuo vatsakivut. Kaikki nämä kivut ovat uusia juttuja ja alussa en ainakaan itse hoksannut, miltä supistukset tuntuu. Toivotaan että ovat täysin vaarattomia ja vain niitä kasvukipuja. Lääkärissä sanottiin että just ne kasvukivut ja liitoskivut saattaa aiheuttaa koviakin vatsa ja selkä kipuja :/

Katiri, tosiaan se imetystyyny voisi olla hyvä nukkuessa. Itse olen pitänyt sellaista isoa pitkää ja paksua Ikeasta joskus kauan aikaa sitten hommattua matoa (tai mikä ötökkö onkaan..) Imetystyyny hyvän muotonsa ansiosta vois olla vielä parempi :)
Tsemppiä rakenneultraan! :)

Toive13, lämpimästi tervetuloa tänne! Tosi ihanaa kuulla, että nyt on tärpännyt ja uä:ssä kaikki hyvin. Onnea! :heart:


Täällä rakenneultra takana. Jännitti kyllä hieman...en tiedä, mutta eniten jännitti pikkuisen sydän. Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja, nyt siis 20+5. Niin huojentunut ja erittäin onnellinen olo. :heart: Tuntuu niin uskomattomalta että ollaan jo tässä vaiheessa menossa, aika mene tosi nopeasti.
Niin ja tyttöä ennustettiin =) :heart:
 
Toive13 Onnittelut plussasta ja tervetuloa :flower: Upea juttu, että loppuvuoden menetyksen jälkeen saitte nyt plussan testiin! Ja ootte jo päässeet pienen näkemäänkin. Varmasti kaikki menee nyt hyvin ja saatte vauvan syliin sitten marraskuussa :heart: Lisään sut listalle!

Millyk Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :heart: Kyllä varmasti on kesälläkin hyviä vaunutarjouksia. Moni kaveri on löytänyt esim. edellisen vuoden mallia jopa puoleen hintaan! Koeajoillahan kannattaa alkaa jo käydä, jos ei mieleistä mallia oo vielä tiedossa :D Musta oli ainakin niin ihanaa käydä siellä vaunukaupassa ja tuli taas melkein epäuskoinen olo, että tässäkö me nyt ollaan.
 
Viimeksi muokattu:
IVF/ICSI -hoidoista plussanneet syksy -13 / kevät -14


HOITOSYYLAMONESKO
Meemir1.ivf/1.passelitt./munajohdinvaurio11.5.1
deseo1.ivf,tuoreselitt10.6.1
RedwingBBrd3. IVF, tuorekeltarauhanen,1ovario17.6.1
InMyDreams5.ivf/tuoretuba factor26.6.1
Krish735.icsi,tuoreselitt.,siittiöiden laatu27.6.1
Robina3.ICSI,tuoresiittiöt7.7.3./1.yht.
TybyLiini1.ivf, tuoreselittämätön/endo8.7.1
aurora*2.icsi,tuorepco, sperman v-a30.7.1
iiris_lorea2.icsi/ivf,tuorekeltahormoni,siittiöt4.8.1
katiri1.ivf,tuoreendo,munanjohdintukos10.8.1
Millyk1.ivf,tuoremunanjohd.vauriot14.8.1
Fyi1.ivf/2.PASselitt6.9.1
Toive13luomutärppiselitt13.11.1
Hydrangea1.ivf/3.PASPCO27.11.1
[/b]

Neuvolat/ultrat
Millyk 1.4 rakenneultra
IMD 31.3. lääkärineuvola
katiri 4.4. rakenneultra, 10.4. neuvola
RBB 9.4. kntr ultra
Fyi 31.3. neuvola, 22.4. rakenneultra
Hydrangea 15.4. varhaisultra, 22.4. neuvola
aurora* 22.4. lääkärineuvola
 
Toive13, ihana uutinen! :heart: Tervetuloa uudestaan joukkoon. :) Toivotaan pitkää odotusta teille :)

Millyk, onnea ultrauutisista! Hienoa että pikkuisella tytöllä oli kaikki hyvin :) On se uskomatonta miten aika kuluu ja raskaus on jo niin pitkällä. Täällä odotellaan ultraa vielä pari päivää.
Mekin ajateltiin kysyä sitä sukupuolta jos se vaan ultrauksessa selviää.
 
Taidan minäkin uskaltautua tänne puolelle eli plussa tuli 2.4 =) Taustaa sen verran että 13 vuotta alkaa olla täynnä. 9 vuotta hoitoja julkisella ilman plussan plussaa, parin vuoden hoitotauon jälkeen yksityiselle, heti ensimmäisestä (4)ivf tuoresiirrosta plussa, josta km rv16+6. Eka pas ei onnistunut, mutta nyt näyttää plussaa :heart:
Ultraan varattu aika 17.4.
 
Suuren suuret onnittelut Toive13 ja Leenu-77! :heart: Tervetuloa joukkoon! :)

Millyk, onnittelut hyvin menneestä ultrasta ja tyttölupauksesta. :)

katiri, onnea matkaan tämän päiväiseen ultraan. :)

Tänne ei oikeastaan mitään uutta. Pieni etova olo jatkuu. Muuten olo on ollut tosi hyvä. :) Päivät menee vauhdilla, kun on niin paljon tekemistä. Hurjaa, että kolmen viikon ultraodottelusta on enää noin puolet jäljellä. Sinne siis 11 päivän päästä. Hieman on alkanut jo jännittään, että onko siellä kaikki hyvin. Suht luottavainen mieli kuitenkin toistaiseksi.

Hydra 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Leenu-77
Leenu-77, onnea plussasta!

Täällä rakenneultrassa käyty ja ihana pieni tyttö siellä masussa majaili :heart: Kaikki rakenteet kunnossa, kasvu kohdillaan ja muutenkin ihan täydellinen :) Painoarvio 420 g, eli siro tyttö kuulemma. Saatiin monen monta kuvaakin mukaan. Pelästyin jo kun kätilö niin tarkkaan ja pitkään tutki sydäntä ja oli ihan hiljaa sitä tutkiessaan, mutta ei siinä sit mitään ihmeellistä onneksi ollutkaan.
Me oltiin jotenkin ajateltu että tää vauva olis poika. Tyttö on kyllä ihan yhtä tervetullut ja nyt pääsen ostelemaan vaaleanpunaisia pikku vaatteita :heart:

Kätilö laittoi mut vielä lääkärille tutkittavaksi supistusten takia. Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaulan pituus normaali. Luulin että pääsisin jo takas töihin, mutta lääkäri kirjoitti vielä 2 viikkoa sairaslomaa :/ Supistelut on edelleen jatkunut, vaikka oon ihan rauhallisesti ottanut.
Se kätilö sanoi, että ne kivuttomat supistukset on ihan normaaleja ja monilla tulee niitä n. rv 20 vaiheilla kun kohtu kasvaa niin nopeasti. Mutta lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että parempi ottaa varovaisesti. Mulla siis supistuksia tullut välillä ihan levossakin. Lisäksi tällä viikolla valkovuoto on ollut tosi vetistä ja tuntuu ihan lorahtelevan välillä pikkareihin. Välillä oon pelännyt että onko se lapsivettä, mutta lääkäri sanoi että se on vaan löysää valkovuotoa. Onko muilla tämmöstä?

Alkaa tää sairasloma jo kyllästyttää ja kovasti tekis jo mieli takas töihin. No, parempihan se on ottaa varovasti.

Käytiin sitten vaunuostoksilla samalla reissulla :) Brio happy vaunut saatiin tarjoushintaan ruskealla vaunukopalla ja Brio turvakaukalo + telakka myös tarjoushinnalla. Lisäksi ostettiin hoitolaukku ja kaupan päälle saatiin vielä vaunuihin sadesuoja + hyttysverkko. Ollaan kyllä tyytyväisiä kun saatiin nyt kaikki kerralla ja vähän päälle 800 e tuli maksamaan. Oltiin varauduttu että näihin menis yhteensä n.1000 e. Vaunut ja kaukalo meni nyt vielä muutamaksi kuukaudeksi kellarin häkkivarastoon odottelemaan käyttöön ottoa :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)
 
Mulla siis supistuksia tullut välillä ihan levossakin. Lisäksi tällä viikolla valkovuoto on ollut tosi vetistä ja tuntuu ihan lorahtelevan välillä pikkareihin. Välillä oon pelännyt että onko se lapsivettä, mutta lääkäri sanoi että se on vaan löysää valkovuotoa. Onko muilla tämmöstä?

Alkaa tää sairasloma jo kyllästyttää ja kovasti tekis jo mieli takas töihin. No, parempihan se on ottaa varovasti.
Mulla on kans jotain 16-18-viikosta lorissut ihan hirveet määrät juoksevaa valkovuotoa. Se on todettu normaaliksi gynekologin toimesta, kuuluu asiaan, kun ei haise tulehdukselle. Lapsivettä se ei kai voi olla, jos kohdunsuu on tiukasti kiinni? No mulla ei ole ihan tiukasti kiinni, mut se on selvästi sellasta limasta kuitenkin. Joku sellanen testi olis, et kun laittais pikkuhousunsuojan päälle wc-paperia, niin valkovuoto jää siihen paperiin, mut lapsivesi menis heti paperin läpi suojaan. Siis jos haluaaa testata.

Leenu-77: mun sydän ihan sykähti kun ajattelin teidän pitkää ja tuskallista matkaa ja ihanaa päätöstä sille. Sylin täydeltä onnea, tarrasukkia, vauvaliimaa ja hyviä haltiattaria, että saatte pienokaisen syliin :heart:

katiri: kuulostaa hyvältä vaunuostolta, meki mietittiin niitä Brion Happyja, mut päädyttiin kuitenki Emmaljungaan, varmaan samasta syystä kun ajetaan Volvolla, ollaan niin kaavoihin kangistuneita : D Musta on hyvä, että ne laittaa herkästi saikulle, koska nää on niin ainutlaatuisia nämä raskaudet, saatika, jos on joutunut hoidoissa käymään pitkään. Mitään ei haluaisi riskeerata.

Toive13: olet todellakin tervetullut! Vaikka vauva tulisikin luomusti, niin mieletään voi silti olla vielä hyvinkin "lapsettomuushoidot käynyt" ja sitä myöten ehkä helpompi samaistua täällä kirjoittelevien ajatuksiin :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Meilläkin on ens viikolla kontrolli, jossa nähdään mitä istukalle kuuluu, toivottavasti olis nyt kokonaan siirtynyt pois kohdunsuulta.

Tänään oli semmoinen virstanpylväs, että tunnettiin puolison kanssa pikkuisen hikka ekan kerran! Oli söpöä :) Puoliso oli ihan onnessaan. Muutenki vauveli taitaa kasvaa aika vauhtia, kun öinen mellastus alkaa olla minusta jo aavistuksen epämukavan tuntoista kuperkeikkoineen ja kylkipotkuineen, tosin vieläkin ihan onnellisena mellastusta tunnustelen, jos satun olemaan hereillä.

RBB 29+2 (JO!!!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Leenu-77
Leenu77 Lämpimät onnittelut plussasta :flower: Pitkä ja kivinen tie teillä takana, ihanaa että nyt on talvivauva tulossa! :heart: Onko laskettu aika jo tiedossa? Jos laitat tietojasi, voin lisätä sut listalle?

Katiri Hienoa että nyt on rakenneultra takana ja tyttö tulossa, ihanaa! Onnittelut hyvistä uutisista :heart: Ootte tehnyt tosi hyvät vaunukaupat, Brion vaunut on kyllä kivan näköisiä! Mäkin odottelen jo malttamattomana että meidän vaunut saapuu, vaikka säilytykseenhän ne menee.. Mulla on ollut myös samaa ton valkkarin kanssa, sitä tulee tosi reippaasti ja välillä tosiaan ihan lorahtaa housuihin kun on jossain liikenteessä, nice. Inhottavaa kun aina miettii että mitä se on, mutta ilmeisesti sitten kai normaalia...

Hydra Tsemppiä odotteluun, kyllä ne viikot kuluukin sitten yllättävän nopeasti, vaikka odottavan aika on kyllä piiiitkä...

RBB Ihanaa kun pienellä hikka =) Meilläkin mahassa mekastetaan öisin ja nyt oon taas ruvennut heräilemään aamuyöllä syystä tai toisesta, niin silloin on aina meininki kovimmillaan. Saa nähdä millaiset voimat vauva saa sitten myöhemmällä viikoilla kun nytkin jo maha tärisee niin että ulospäin näkyy..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leenu-77
Heräsin yöllä käymään vessassa. Järkytykseksi pönttö värjäytyi punaiseksi ja verta tuli lisää ja lisää pyyhkiessä. Hyytymiä en huomannut, eikä kipuja ollut tai ole vieläkään. Nyt näyttäisi siltä, että vuotoa ei ehkä tule. Pitäiskö tässä odottaa maanantaihin, kun saako näin sunnuntaisin edes mistään ultra-aikaa. Elättelen toiveita, että vuoto olisi tullut lugen laiton seurauksena kohdunsuulta, kun se vuotaa mulla helpolla. Tosin en tiedä voiko se vuotaa noin paljon. Muuta selitystä en suostu nyt hyväksymään. Luopuminen tästä onnesta ja paluu hoitoihin pelottaa.

Hydra 6+4?
 
Voi ei Hydrangea, toivottavasti pienellä on kaikki kuitenkin hyvin, kun ei oo tullut kipuja tms. Luulisi että pääsisit heti huomenna hoitopaikkaan pikaultraan tarkastamaan tilanteen, ja jos ei sitten yksityiselle. Vuotoahan voi olla monesta syystä, kohdunsuulta tai siellähän voi olla vaikka pieni hematooma eli verenpurkauma kohdussa joka hulauttaisi kirkasta verta just tuolla lailla yhtäkkiä reilummin. Itsellä oli sellainen myöhemmässä vaiheessa raskautta ja kuulostaa samalta, ja loppujen lopuksi oli vaaratonta. Toivotaan parasta :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos aurora. Yritän ottaa nyt rauhallisesti kun kipuja ei ole ja vuotoa ei juuri nyt tule. Soitan huomenna klinikalle ja kysyn ultraa. Varhaisultra olisi vasta reilun viikon päästä, niin en ehkä pysty odottamaan sinne asti.
 
Hydrangea: mulla oli kans sellanen vuoto 7+2, että töissä kahvitunnin jälkeen kun menin vessaan, tuli pöntön täydeltä punasta, tummaa, hyytymää yms, koskaan ei varmaan ole edes menkoissa tullut sellasta lastia - ja kaikki oli kunnossa! Menin tietysti (onneksi oli arkipäivä) suoraan vessasta soittamaan esimiehelle, että lähen töistä pois ja marssin lähistöllä sijaitsevaan klinikkaan ja onneksi sain samantien ajan, eli vuodosta tunnin sisällä sain kuulla, että vuodon syytä ei löytynyt ja vuotokin muuttui riskehtavaksi ja loppui aamun aikana. Sama toistui np-ultra-aamuna 12+1, eikä sillonkaan näkynyt mitään syytä. Toivottavasti sulla on samasta asiasta kyse! :hug: Mulla näin jälkeenpäin on sanottu, että voi olla kohdunsuulla kehittyvää istukkaa, josta hematoomaa tullut ja se "purkautunut" kerta-laakista ulos.

Se kivuttomuus on hyvä merkki, mullakaan ei ollu kipuja. Ja jos se vuoto loppui samantien, niin olisko just hematoomaa, tai kohdunsuun verekkyyttä ja kontaktivuotoa, siellä on sellasia pieniä suonia, jotka rikkoutuessaan voi vuotaa paljon ja kun se sekoittuu vielä valkkariin ja majailee hetken siellä emättimessä ennen kuin tulee ulos (jos oot makuuasennosta noussu suoraan ja menny vessaan), niin siinähän on kaikkea sitten, tuoretta punasta, hyytymiä, ruskeaa vanhaa ja kun kaikki tulee kerralla ulos niin näyttää massiiviselta vuodolta : /

Kannattaa soittaa paikalliseen yksit. lääkärikeskukseen, siellä voi olla sunnuntaisinkin ultraäänitaitoinen yleislääkäri, gynekologeja tuskin sunnuntaisin on töissä. Myös päivystyksissä on monesti ultra, mut kaikki yleislääkärit ei osaa sitä käyttää + ei ne ota potilaaksi edes, jos ei oo kipuja : ( Toki voit oottaa huomiseen, jos hermot kestää!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä