IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@Karhurouvanen joo nou hätä, mieluummin kuulen niitä kaikkia eri kokemuksia kuin ruusunpunasta höttöä :)

Toinenki alkio saatiin pakkaseen, 4BB. Nyt sitten vaan uutta kiertoa ootellessa. Olin kanssa mielestäni jostain lukenut että pakastealkiolla saattaa olla jopa paremmat mahikset mutta eihän näitä voi kukaan verrata eikä tietää etukäteen, ns "herran haltuun" joka kerta.

Mulla ei ole edes vielä mitään tietoa mitä kaikkee toi lääkkeellinen kierto pitää sisällään, cyclogestiä piti jatkaa vielä ja sit sen lopettamisen jälkeen pitäis tulla menkat, soitto klinikalle kun alkaa ja KP2 alottaa zumenonit ja sitten siihen johki kierron alkupäiville tulee taas ultra. Voi vissiin taas mennä kippaa lompakon sisällön apteekin tiskille.
 
@Aislinn83 Oi että, onpa ollu kurjaa tuo venynyt kierto, voin vaan kuvitella fiilikset :,-( Mulla oli jotenkin aika korkeella toivo että nyt yhden raskauden ja synnytyksen jälkeen tärppäis luomusti ja alotettiinkin yritys heti kun vauva oli 3 kk ja mulla kierto käynnistyi ja vaikka täysimetin niin aloin kyllä ihan kierron-parin päästä bongaamaan ovikset, tikulla siis ja kyllä se niin masentavalta tuntui kun aikaa vaan kului ja ei mitään, tosin ei kyllä ollu ikinä sekuntiakaan kierto myöhässä että ei sen puoleen. Noh, kuten sanottu niin eihän se nyt mitään ollu verrattuna siihen todelliseen lapsettomuusaikaan ja -yritykseen mutta sillä lailla masentavaa että jotenkin on nyt joutunut kohtaamaan sen ilmeisesti todellisuuden että (normaalia) luomuraskautta on turha odottaa, ikinä.

Hienoa että yksityisessä ultrassa kaikki näytti hyvältä ja teillä on kohta jo hoidonsuunnittelukäynti! Kerro tänne sitten että miten menee, jännää varmaan nähdä nuo AMH yms.

@Hermi Wau, sulla on kyllä mahtava tilanne! Kaksi blastoa pakkasessa, eihän monella tule noin hyvää lopputulosta vaikka munasoluja tulisi keräyksessä enemmänkin :)

Täällä on taas ollut jännitystä ilmassa kun meinasin jo panikoitua kun vaikutti siltä että ovis tulee väärälle päivälle, en ollut tajunnut tätä luonnon kierron PASia valitessa tuota helatorstaita! Noh loppujen lopuksi kävikin niin että ovikset osu kohdilleen, tai siis ohjeen mukaan otin la Ovitrellen kun ei ollut la-aamuna ihan plussa (oli kyllä ihan hilkulla että lähes varmasti olis ollu plussa muutaman tunnin päästä), ja nyt olisi siirto perjantaina jos kaikki menee hyvin.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Hermi ja Aislinn83
@Karhurouvanen joo nou hätä, mieluummin kuulen niitä kaikkia eri kokemuksia kuin ruusunpunasta höttöä

Toinenki alkio saatiin pakkaseen, 4BB. Nyt sitten vaan uutta kiertoa ootellessa. Olin kanssa mielestäni jostain lukenut että pakastealkiolla saattaa olla jopa paremmat mahikset mutta eihän näitä voi kukaan verrata eikä tietää etukäteen, ns "herran haltuun" joka kerta.

Mulla ei ole edes vielä mitään tietoa mitä kaikkee toi lääkkeellinen kierto pitää sisällään, cyclogestiä piti jatkaa vielä ja sit sen lopettamisen jälkeen pitäis tulla menkat, soitto klinikalle kun alkaa ja KP2 alottaa zumenonit ja sitten siihen johki kierron alkupäiville tulee taas ultra. Voi vissiin taas mennä kippaa lompakon sisällön apteekin tiskille.
Ihania uutisia että toinenkin alkio saatiin pakkaseen! <3 eli siirto vois olla pian edessä? Seuraavien menkkojen jälkeen?

@Karhurouvanen ei vitsit!! <3 siirto ihan ylihuomenna jo edessä?? Lähetän täältä paljon onnea matkaan, raportoihan heti sitten miten siirto meni! Joo jännä kyllä nähdä toi amh-arvo vuosien jälkeen taas. Kääk…

pikainen rapsa tämä vain kun ollaan rukalla lomailemassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Aislinn83 Joo kyllä tässä tähdätään kesäkuun kiertoon jahka saahaan nuo menkat pois alta, sit aloitetaan heti lääkkeet ja vahvistellaan sitä limakalvoa. Toivotaan että se amh ois kivoissa lukemissa ja kohtahan teillä on jo suunnittelukäyntikin!

@Karhurouvanen ihan jännittää sun puolesta. Tsemppiä PASiin, kohta "pääsetkin" sitten piinailemaan!

Jos mun kroppani nyt ei tästä kaikesta hormonimäärästä ole ihan sekaisin mennyt niin kyllä mä toiveikkaana odottelen niitä menkkoja jo tälle viikolle. Let's see.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Ärsyttää ärsyttää ärsyttää niin paljon. Siirto oli tänään mutta tuskinpa ainakaan tulee mitään raskautta kun hirvee stressi ollu koko viikon ja jatkuu edelleen ja kaikki mun oman lääkärin takia, olen lukuisia kertoja aiemmin miettinyt klinikan vaihtoa ihan tän lääkärin takia.

Olen halunnut jo varautua tulevaan ja halusin jo siis tehdä hoidonsuunnittelun nyt etukäteen että jos PASista ei raskaus ala niin voidaan tehdä uusi ivf heti tulevaan kiertoon. Halusin tehdä hoidonsuunnittelun nimenomaan jo ennen siirtoa että mieli on sitten rento eikä tule mitään turhaa stressiä asian suhteen. Olin kysynyt asiaa jo PAS-ultrassa ja lääkäri, joka ei ollut omalääkärini, sanoi että hoito voidaan suunnitella jo ”etukäteen”.

Varasin sitten hoidonsuunnitteluaikaa ja hoitaja kysyi että haluanko etänä ja sovittiin sitten etäaika ja vielä kysyin että onko se siis ihan sama kuin ihan oikea vastaanotto. Noh ongelmaa sitten tämän lääkärini kanssa tuli sitten kuitenkin spermasta että onko sitä saatavilla ja voiko sitä varata ja juttu jäi hiukan auki mutta kyllä ihan selvästi ilmaisin että teen kaikkeni että pääsisin uuteen ivf:n sitten heti että kuluista ei ole väliä esim sperman tilaamisen tms suhteen. Seuraavana päivänä soitin spermalabraan ja sain sieltä kuulla spermatilanteen olevan hyvä ja he sanoivat että melkein voivat luvata että spermaa tähän parin viikon kuluessa alkavaan hoitoon löytyy, vaikka eivät voi sitä vielä minulle varata. Noh kun kattelin kirjauksia niin tajusin että tämä lääkärini ei ole kirjoittanut minulle labralähetteitä vaikka puhelimessa ymmärsin että kirjoittaa ja on kirjannutkin että näytteet on otettava ennen uutta ivf:fää ja lisäksi lääkäri on kirjannut että ”varaa hoidonsuunnitteluajan jos raskaus ei PASista ala”. Siis tämänhän piti olla jo hoidonsuunnitteluaika, vaikka etä-aika puhelimitse olikin, sellaisen olen varannut niin en ala kyllä mitään uusia hoidonsuunnitteluja varaamaan ja uutta kahtasataa maksamaan, tosin tästä puhelusta nyt oli veloitus ”vain” 100 €, eli ei ole hoidonsuunnittelun hintakaan mutta en nyt ala turhanpäiten mitään satastakaan maksamaan kun kerran olen hoidonsuunnittelun ajan varannut (ja hoito kerran on suunniteltukin,puhuttiin lääkkeistä ym ja lääkäri sanoi että otettaan flare ja on nämä myös kirjannut). Kaiken lisäksi voi olla etten nyt pääse heti siihen uuteen hoitoon niiden labrojen takia koska jos uusi kierto alkaisi pian niin labroja ei olisi keretty ottaa, kiitos tämän lääkärin.

Lisäksi se että halusin tämän uuden hoidon jo nyt suunnitella nimenomaan stressin välttämiseksi siirtoa ajatellen koska mua auttaa näissä hoidoissa hirveesti se että tiedän että uusi hoito on tulossa ja aikaa ei hukata ja nyt on tämän takia stressikierrokset ihan huipussaan!!!

En ole siis koskaan pitänyt tästä omasta lääkäristäni, kaikki muut kohtaamani ovat ihania mutta tämä on aina pessimistinä lyttäämässä kaiken ja lisäksi ei ole paikalla kuin parina päivänä viikossa niin hemmetin vaikea hoitaa asioita, esim tämä nyt tänäänkin jos olisi ollut paikalla niin olisi varmaan joutunut. Mun 4 siirrosta 3 on hoitanut muu kuin tämä oma ja usein ivf:n ja PAS ultrassa niinkuin nytkin ollut toinen lääkäri. Oikeestaan aina vaan hoidonsuunnittelut hoitanut tuo oma.
 
vierailija
Miksi et Karhurouvanen vaihda lääkäriä jos kerran olet nyt yksityisellä? Siellä hoidot maksavat niin paljon, että en kyllä montaa kertaa tuhlaisi rahojani lääkäriin, jonka kanssa en ole samalla aaltopituudella. Tömä on asia, jossa hyvinkin usein vaihtamalla paranee.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Vertailun vuoksi siis tämä oma lääkärini on aina jotenkin pessimistinen, huokailee aina että kuinka tällaisella AMH:lla (0,44/,33) on niin huonot tulokset mutta että ”olet nuori vielä niin kannattaa yrittää”, koskaan ei mitään kivaa sano eikä onnea toivottele tms vaan on jotenkin vakava ja korkeintaan tekopirteä, eikä lainkaan lempeä, joka taas on itselleni lähes tärkein piirre lääkärissä. Tämä toinen lääkäri joka mulla on paljon ollut on taas aivan ihana ja toivoa valava ja nytkin PAS:in ultrassa kun katottiin että ei kai siirto osu helatorstaille niin lääkäri heti totesi että jos niin käy niin hän voi katsoa että jos hän voisi siirron tulla tekemään ja aina on siis tuollainen ihana ja välittävän oloinen.

Niin, tuo lääkärinvaihtojuttu on tietysti oma juttunsa mutta itse en kovin kevyin perustein lähtisi sitä tekemään ihan sen takia että terveydenhuollossa saa aika helposti ns hankalan potilaan leiman. Toisia sellainen leima ei niin haittaa mutta itse saattaisin kokea sen sitten vaikuttavan taas yhteistyöhön, olen tyypiltäni sellainen lempeä ja yhteistyöhaluinen, enkä kärkäs ja voimakas tyyppi. Ajan kyllä siis oikeutta ja sen suhteen olen periksiantamaton mutta ihmisten välisissä asioissa minulle lempeys, ystävällisyys ja harmonia ovat tärkeitä asioita. Niin kuin sanotaan niin parempi laiha sopu kuin lihava riita :-D

Tänään tosin hoitajalle tätä asiaa sepustaessani otin ekan kerran esiin tämän lääkärin vaihtoasian mutta hoitaja totesi siihen että voin tavata heidän ylilääkärin jos haluan keskustella asiasta niin olin vähän että öh että en nyt kaipaa mitään ylilääkärikeskusteluja että haluan vain nyt tämän ivf-kuvion selväksi että ei tässä muuta ongelmaa ole eikä pitäisi olla ivf:nkään kanssa vaan kaikki on periaatteessa ihan selvää.

Mutta siis v. 2019 jo oltiin miehen kanssa päätetty että tulevat hoidot on jossain muulla klinikalla, suurella syyllä tämän lääkärin mutta myös muiden syiden vuoksi, lähtökohtaisestikaan tämä ei ole mikään ”lempiklinikkani”. Noh nyt kun olen yksin hoidoissa niin tarkoitus oli hakeutua toiselle klinikalle, jossa olen jo aiemmin käynyt ensikäynnilläkin ja siis sinnekin on ns väylä auki jo mutta nyt käytännön syistä tähän alkion siirtoon julkiselta yksityiselle liittyen ja vähän ikään kuin vahingossakin hoidot on tällä vanhalla klinikalla, alunperin myös senkin takia että olin varautunut jo siirtymään lahjamunis-/lahja-alkiohoitoihin ja tällä klinikalla on paras ja siis erittäin hyvä lahja-alkiotilanne mitä olen monilta klinikoilta heidän tilanteitaan tiedustellut. Mutta siis nyt lääkärin kanssa keskustelun jälkeen päädyinkin siihen että kokeilen vielä yhden omasolu-ivf:n ennen lahjahoitoja. Tähän hoitoon olin ajatellut hakeutua tälle toiselle klinikalle mutta kävi ilmi että heillä on kesäsulku, joka vielä sattuu aika epäsopivaan aikaan meille ja lisäksi en muutenkaan haluaisi turhia odotella.

Mutta joo, näillä mennään nyt *peukku*
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Jeeeee nyt on mielenrauha :)

Tänään sain labrassa jo käytyä ja tänään myös tämä omalääkärini, josta ei-niin-mairittelevasti puhuin, soitti sovitusti ja saatiin hyvässä yhteisymmärryksessä hieno suunnitelma tehtyä!

Mulla on siis virallinen testipäivä ensi ti mutta koska mulla on aikaisemmin ei-raskauteen päättyneiden siirtojen jälkeen aina menkat alkaneet jo ennen testipäivää lugeista huolimatta niin lääkäri sanoi että voin mennä raskausverikokeeseen jo maanantaina ja meillä on sitten siinä iltapäivällä puhelinaika, jolloin hän määrää lääkereseptit jos ei ole raskaus alkanut ja sitten voidaan siis heti aloittaa uusi ivf.

Mikäli aiemmat toistuu niin mulla alkaisi tiputtelu perjantaina ”dpo 12”, jolloin luomukierrossa aina menkat alkaa, ja sitten parin päivän päästä sitten kunnon vuoto. Ja testipäivä on siis ”dpo” 16. Tosin viime ivf:ssä menkat ei alkaneet ennen testipäivää mutta siinä olikin käytössä Terolut, lugeilla on aina vuoto alkanut jo aiemmin. Normaalistihan pistokset aloitetaan kp 2, tämä lääkäri sanoi että korkeintaan kp 3 pitää aloittaa. Noh menee miten menee käytännössä, herran haltuun, mutta mua suuresti nyt helpottaa kun on selkee suunnitelma tiedossa ja se että aikaa ei hukata kun mulla toi AMH:kin on mitä on ja haluaisin hoitaa tämän vielä yhden omasolu-ivf:n ”alta pois” että pääsee etenemään sitten lahjasoluhoitoihin, mikä oli mun alkuperäinen suunnitelma jo nyt siirtyä niihin. Omasoluhoitoihin ei paljon uskoa ole mutta kokeillaan nyt kuitenkin yksi vielä kun jopa tämä minun oma pessimistilääkäri on sitä mieltä että mahdollisuuksia on kun kuitenkin blasto saatu. Lisäksi en juuri koskaan matkaile mutta juuri nyt on reissu varattu heinäkuulle ja jos tämä uusi ivf ei olisi onnistunut tähän tulevaan kiertoon niin olisi ollut pakko perua jo maksettu lähes tonnin matka koska en olisi voinut matkasta nauttia kun olisin tiennyt että ivf siirtyy sitten sen takia.

Ihanaa, nyt on mieli kepeä ja lähes aurinkoinen, voi kun tämä olisi selvinnyt jo viime viikolla ennen siirtoa kuten oli tarkoitus mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Mites @Hermi alkoiko kierto odotetusti viime viikolla? Mulla ei ole ikinä ollut lääkkeellistä PAS-kiertoa mutta pariin kertaan on Zumenon mulle siihen määrätty alotettavaksi oliko joku kp 1 tai 2 mutta ollaankin kuitenkin sitten otettu luonnonkierto kuitenkin. Mä olen ajatellut että siinä vaan sitä Zumenonia (tahi muuta vastaavaa) otettais ja sitten keltarauhashormonia muutama päivä ennen siirtoa mutta en tosiaan tiedä, voipi olla muutakin :) Varmaan jo asia sulle selvinnytkin :-D Toivottavasti on mahd yksinkertainen lääkitys(y)

Ihanaa @Aislinn83 että olette Rukalla reissulla, se on ihana paikka ja juuri tähän aikaan vuodesta ollaan siellä itekin käyty ja oli ihanaa :) Ihanaa matkaa teille tai liekö ootte jo kotiutuneet! Eipä oo kauaa enää teidän hoidonsuunnittelukäyntiinkään, jännää!
 
Viimeksi muokattu:
Ei ihme että tuntuu ettei tässä juuri muuta ole tehnyt kuin hoitanut erilaisia asiointeja terveydenhuollon kanssa koska näinhän se ihan tosiaan on; mielenrauhan kunniaksi laskin huvikseni että meillä on ollut _toukokuun_ aikana 12 käyntiä (lääkäri, labra, tms), 2 puhelinvastaanottoa ja 4 soittoaikaa eri terveydenhuollon yksiköihin ja tämän lisäksi lukematon määrä soittoja eri paikkoihin (klinikalle kysymyksiä, ajanvarauksia, spermalabrasoitto ym, TAYSiin, toiselle klinikalle, terveyskeskukseen, apteekkiin, naistenklinikalle yms) joista suurin osa on hoitunut rasittavan takaisinsoittojörjestelmän kautta, näitä soittoja on ollut valehtelematta kymmeniä. Näistä 18 varsinaisesta käynnistä/puhelinvastaanotosta/soittoajasta neljä on ollut muita kuin lapsettomuushoitoihin liittyviä asiointeja mutta näköjään noita lapsettomuushoitoihin liittyviäkin on ihan oikeesti paljon.

Suurimmassa osassa käynneistä on kaksivuotias lapseni ollut mukana ja säälittää ressukka kun nyt melkein joka kerta kun lähdetään autolla tai junalla tai ylipäätään millä tahansa jonnekin niin tyttö sanoo heti että ”lääkäri” kun on niin tottunut että me vaan mennään aina ”lääkäriin”. Noh sinänsä tuon ikäisellä, tai ainakin tällä omallani, on hauskaa ja ”jännää” melkein missä tahansa että päiväretken merkeissä ollaan näitä hoideltu mutta toivon että voitaisiin jatkossa tehdä enemmän muunkinlaisia päiväretkiä :)

En haluaisi nostattaa toiveita mutta tänään olen todennut että alavatsassa tuntuu jotenkin kummalta, voipi toki olla että kiinnitän vain nyt enemmän huomiota mutta eivät nämä kyllä tavallisen kierron tuntemuksia mielestäni ole, saapi nähdä :)
 
@Karhurouvanen Joo menkat tuli jopa aikasemmin kun odotin, lääkärin mukaan "viikon sisällä" cyclojen lopettamisesta mutta eipä siinä menny kun muutama päivä. Zumenonit alotettu KP2 ja ultra ensi viikolla missä kai sitten varmistetaan että ne potkii sillä tavalla kuten kuuluukin eli ettei johtofolli ole lähteny kehittymään, jatkosta en oikeestaan tiedä. Kätilöltä vähän tiedustelin ku varasin ultraan aikaa että mites tämä oikein etenee mutta arvatkaa jäikö mitään muistiin siitä muuta kuin että ovitrellea ja gonapeptyliä ja cycloja. Jos nyt en ihan väärin muista niin zumenonilla ja cyclolla pelataan se "tärppiaika" ja sit gonapeptyl kuten tuoresiirrossakin ja ovitrellee muutama naksaus oisko ollu viikko siirron jälkeen tms. Ja taas cycloilla siihen asti kunnes tiedetään onnistuko ja jos onnistu niin jatkuu rv10 asti.

Mut voi että toivon että sun tuntemukset olis ihan syystäkin ja siellä joku jäisi asustelemaan! Kiva et pääset verikokeeseen jo aikasemmin niin ei oo niin pitkät piinapäivät edessä. Ja melkosesti oot saanut asioida lääkärissä. Ymmärrän varsin hyvin ton tunteen jos ei kemiat passaa hoitavan lääkärin kans, mä kävin vuos sitten yks. gynellä kun julkisella ei otettu tosissaan mun huolta miks menkat ei alkanu moneen kuukauteen tuulimunan keskeytyksen jälkeen vaikka tikutin oviksenkin monessa kierrossa, ja olipa tympee eukko kyllä, ihan syletti maksaa siitä lystistä 250 e kun empatiaa oli miinus sata. Lopulta sain vinguttua itteni julkiselle tarkempiin tutkimuksiin sitte tuloksettoman terokuurin jälkeen, ja hyperoskopiassa näky et päivystyksessä tehdyn kaavinnan takia kohdussa oli arpikudosta niin paljon ettei sinne mitään limakalvoo voi ees tulla. Yli puoli vuotta meni hyvää yritysaikaa hukkaan, tai jos lasketaan siitä että tuulimuna todettiin, siihen asti et lopulta kierrot ja menkat alko, melkein 9 kk. Hirvittävän pitkä aika ja voi jestas että mun alakertaa on kyllä ronkittu sinä aikana.
 
Aislinn83 täältä vieraana, siis ei vitsit @Karhurouvanen ONNEA!!!!!! <3 <3 plussa jo tossa kohtaa tullut!!! <3

ei tuota varmasti heti uskokkaan todeksi! <3

mä kävin tänään verikokeissa ja sitte ens vkon ke suunnittelukäynti.
Kiitos onnitteluista @Aislinn83 ja @Hermi , rautahermojahan tässä tarvitaan.

@Aislinn83 Jee, pidetään peukkuja hyville tuloksille! Kerro sitten suunnittelukäynnistä :) Oliko niin että ootte hoidossa sellasella klinikalla missä nämä asiat usein etenee ihan rivakasti, ettei ole mitään 4-6 kk ivf-jonoja niin kuin HUSilla?

@Hermi Jee, hienoo että menkat alko ja pääsit hoitokiertoon! Voihan kenkku miten kurjaa sulla on ollu toi aiempi juttu!!! Ihan hirvee kokemus! Voin kuvitella miten on ottanu päähän ajan tuhlaantuminen aivan turhaan ja että vielä kun itse olet tiennyt ettei kaikki ole kunnossa mutta ei ole uskottu!!! Siinä taas kerran sen näkee että kuin kyllä usein pitää olla tosi sitkee, tarmokas ja päättäväinen, varsinkin jos tulee jotain tavallisesta poikkeavaa! Onneks sitten laittoivat sut lopulta tutkimuksiin, kauanhan olisit saanut odotella jos et olisi itse vaatinut!?! Hienoo kuitenkin että nyt tilanne on sikäli hyvä että teillä on niin hienot alkiot pakkasessa <3

Sitten ihan yleisenä kommenttina vielä tällanen :)
Tällasen aika hyvän podcastin löysin missä klinikan psykoterapeutti puhuu lapsettomuuden henkisestä puolesta ja jaksamisesta, tämmönen ku Kierron verran toivoa: Psykoterapeutti Outi Ansamaa - Henkinen jaksaminen lapsettomuuden keskellä
 
@Karhurouvanen ootko tehnyt lisää testejä? Onko oireita? 🤩
ja joo,kaikessa hiljaisuudessa tehtiin tuossa yksi hoitokierros josta tulos 0 blastoa. Että jee jee. Tuli palautetta munasoluista että olivat rakeisia? 10 kypsää kerättiin joista vain 3 hedelmöittyi eikä yksikään jakautunut kunnolla. Aika musertunut olo. Pidetään nyt hetki taukoa ja jatketaan elokuussa. Kuulemma tälle rakeisuudelle ei voi mitään. Onko kellään kokemusta DHEA:sta? Se taitaa olla ainoa ”lisäravinne” mitä en oo vielä popsinut.
 
  • Surullinen
Reactions: Karhurouvanen
@Karhurouvanen ootko tehnyt lisää testejä? Onko oireita?
ja joo,kaikessa hiljaisuudessa tehtiin tuossa yksi hoitokierros josta tulos 0 blastoa. Että jee jee. Tuli palautetta munasoluista että olivat rakeisia? 10 kypsää kerättiin joista vain 3 hedelmöittyi eikä yksikään jakautunut kunnolla. Aika musertunut olo. Pidetään nyt hetki taukoa ja jatketaan elokuussa. Kuulemma tälle rakeisuudelle ei voi mitään. Onko kellään kokemusta DHEA:sta? Se taitaa olla ainoa ”lisäravinne” mitä en oo vielä popsinut.
Oi ei miten surkeaa @Kissanmallas, oon tositosi pahoillani teidän puolesta, voin vaan kuvitella fiilikset kun melkein huonoin mahdollinen tilanne hoitokierrossa käynyt :’-( Noin monta munista vielä :-( Olisko se kuitenkin mahdollista että se olis joku väliaikainen/sattumajuttu juuri nyt tuo kun jos teillä ei tuollaista asiaa ole ennen ollut? Tällasia kuullessa aina vaan mietin että miten ihmiset voi jaksaa ja selvitä kaikesta kunnes havahdun siihen että eihän sitä jaksaiskaan eikä selviäisikään mutta kun on vaan pakko. Jaksamista teille.

Mä olen alhaisen munasarjareservin vuoksi kokeillut DHEA:ta v. 2019 mutta jouduin sen lopettamaan kesken ihan viikon-parin käytön jälkeen niin voimakkaiden sivuvaikutusten vuoksi (muutakin oli mutta ”rytmihäiriöt”, siis jatkuva sydämen pompottelu ja tykytys oli se varsinainen syy). Ja mä en ole todellakaan mikään herkistelijä että jättäisin minkään näihin lisääntymisasioihin liittyvän lääkkeen tai toimenpiteen yhtään mistään syystä mutta toi oli ihan pakkotilanne. Eli siis vaikutuksista munasoluihin ei ole kokemusta.

Mulla on siis alhainen munasolureservi mutta ilmeisesti iästä johtuen ihan hyvä laatu mutta olen toki yrittänyt laatuun myös panostaa ja nää on varmastikin sulle tuttuja mutta laitan nyt nämä vanhat kuitenkin jos vaikka jollekin muulle apua niin Donaferty, q10, gluteeniton ruokavalio ja kaikenmaailman lisäravinteita joiden ajatus kaiketi on vähentää/suojata soluja hapetussressiltä(oksidatiivinen stressi) ja olivat pitkälti samoja mitä tutkimusteni perusteella päädyin syöttämään miehelle, jolla v. 2019 hoidoissa oli oksidatiivisen stressin arvo koholla (sittemmin normaali), taisivat olla pitkälti samoja mitä Sermatrop-valmistuessa on, mitä ko. vaivaan suositellaan mutta otettiin sitten näitä erikseen purkista suurempia määriä.

Kaikkea en enää muista mutta e-vitamiini, c-vitamiini, sinkki, L-karnitiini, NAC, q10, glutationi ja yksi jonka nimeä en muista juuri nyt. On varmasti lisääkin mutta nämä tulee mieleen nyt ja lisäksi gelee royalea syötiin molemmat. Liekö sitten vaikuttanut vai ei, tosin miehen oksidatiivinen stressi -lukema laski kyllä normaaliksi.
 
vierailija
Onnittelut plussasta Karhurouvanen! 😊

Oli pakko kommentoida tuohon läälärinvaihtoasiaan. En kyllä usko, että vaihdosta kukaan saa mitään "hankalaa" mainetta. Itsekin olen yksityisellä ja en ollut tyytyväinen meidän lääkäriin. Pohdin vaihtamista ja mietin, että "loukkaantuuko" vanha lääkäri, eli olen samanlainen kuin sinä siinä suhteessa, etten halua konfliktia tai pahoittaa muiden mieltä.

Lääkärin vaihto onnistui kuitenkin ihan vaan varaamalla aika toiselle lääkärille ilman mitään sen suurempaa "ilmoitusta" klinikalle. Ja näinhän sen toki yksityiselle euroja kantavana asiakkaana pitääkin mennä. Eli en ymmärrä, miksi teidän klinikalle on ehdotettu palaveria ylilääkärin kanssa koskien tällaista vaihtoasiaa, maksavana asiakkaana pitäisi voida käydä juuri sillä lääkärillä jolla haluaa. Ja uskon, että nämä vaihtojutut ovat lääkäreille jos ei ihan arkipäivää, niin ainakin yleinen tilanne.

Sinulla tosiaan onneksi nyt onnisti, eli ei tarvitse miettiä enää tätä, mutta halusin kommentoida siltä kannalta, jos joku uusi empii vaihtoa. Meillä kaikilla on vain yksi elämä, ja itse pitää omaa tilannetta ajaa 😊
 
Vierailija, juu ymmärrän myös tuon kannan mutta itse ajattelen eri lailla. Olen itse töissä terveydenhuollossa ja kyllä siellä aika helposti saa ”hankalan potilaan” maineen, ja useimmissa terveydenhuollon yksiköissä omatyöntekijän vaihtaminen ei käy ihan vaan varaamalla aikaa toiselle. Toki nämä ovat usein isoja yksikköjä ja jos potilasvirta on suuri (tai tympeitä lääkäreitä on paljon) niin sitten voi olla että vaihdot ovat arkipäivää. Tietysti jos on ihan ensimmäisiä käyntejä kyseessä niin on eri asia ja toki yksityisellä rahalla saa ja hevosella pääsee.

Itse en mieti lääkärin mielen pahoittamista mutta en halua olla sellaisessa ikävässä asemassa että olisin siinä ”vaativan potilaan maineessa” mikä sitten helposti voi vaikuttaa myös asiointiin tämän uuden lääkärinkin kanssa, toki tietysti varmaan asiallista palvelua saa ja hoitoa joka tapauksessa. Kukin tehköön miten haluaa ja ihmiset ovat tietysti erilaisessa sosiaalisella herkkyydelläkin varustettuja että mikä häiritsee toista ei häiritse toista ollenkaan. Muistakaa kuitenkin että myös lääkärit ja hoitajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin ja kahvihuoneessa käydään myös epävirallisempia keskusteluja eikä hoitava henkilökunta ole ehkä aina niin innoissaan jatkuvasti laajenemista potilaan oikeuksista mitä potilas itse on. Itse taas kehoittaisin harkitsemaan vaihtoa tarkkaan, kukin toki tyylillään. Sitä ei tokikaan kannata miettiä että pahoittaako lääkäri mielensä. Omia oikeuksiani olen tottunut kyllä ajamaan esim Tampereelle hoitoon pääsy vaati kirjelmän, useita soittoja hoitajille ja omatoimisen soiton ylilääkärille, asioiden, sääntöjen ym selvittelyä ja yhteydenotot Simpukkaan ja toiseen järjestöön, ilman näitä en olisi hoitoon ko. paikkaan päässyt. Asiaansa kannattaa ajaa mutta silti lääkärinvaihtoa en pitäisi ihan tosta noin vaan -juttuna, erityisesti, jos hoitosuhde on jo pidempään jatkunut.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin tänään ”dpo 16” hcg-testissä ja arvo oli 625! Tikutellut olen toki tässä viikon ajan kovasti ja viivat ovat tummuneet toivotusti ja tänään päiväpissasta tuli jo lähes kontrolliviivan vahvuista. Kädet ristissä jatketaan, mieli niin rentona kuin voi, pitää keksiä kaikkea mukavaa puuhaa! Oireina on melkeinpä vaan nämä edelleen jatkuvat kohtutuntemukset, odotan kovasti oireiden lisääntymistä, tosin ei esikoisestakaan ollut juuri mitään ennen rv 8 alkanutta pahoinvointia, innolla odotan sitäkin!

Mukavaa viikkoa ja tsemppiä kaikille ja @Aislinn83 lle hyvää hoidonsuunnittelua!
 
Viimeksi muokattu:
@Karhurouvanen Ihan mahtavaa kyllä kuulla että kaikki menee hienosti siellä, peukut ja varpaat pystyssä että jatkuukin!

@Aislinn83 Teillä taitaa olla tänään suunnittelukäynti?

Me käytiin eilen kontrolliultrassa, nyt lisättiin estrot tappiin eli vielä zumenonia lisää ja myös laastarit rinnalle, limis oli 5,7 mm. Ens ke uusi ultra ja jos siellä näyttää hyvältä niin PAS ajoittuu juhannusviikolle. Jos ei, niin jatketaan vielä extraviikko estrokuurilla ja juhannuksen jälkeiselle viikolle sit siirto. Toivotaan nyt että limis jatkaa kehitystään että päästään oikeesti siirtohommiin. En suostu edes ajatteleen vaihtoehtoa että limis ei kehity.
 
@Karhurouvanen Ihan mahtavaa kyllä kuulla että kaikki menee hienosti siellä, peukut ja varpaat pystyssä että jatkuukin!

@Aislinn83 Teillä taitaa olla tänään suunnittelukäynti?

Me käytiin eilen kontrolliultrassa, nyt lisättiin estrot tappiin eli vielä zumenonia lisää ja myös laastarit rinnalle, limis oli 5,7 mm. Ens ke uusi ultra ja jos siellä näyttää hyvältä niin PAS ajoittuu juhannusviikolle. Jos ei, niin jatketaan vielä extraviikko estrokuurilla ja juhannuksen jälkeiselle viikolle sit siirto. Toivotaan nyt että limis jatkaa kehitystään että päästään oikeesti siirtohommiin. En suostu edes ajatteleen vaihtoehtoa että limis ei kehity.
Toivotaan että keskiviikkona ois limis hyvä että pääsisitte juhannusviikolla siirtoon ja piinailemaan! Ja onneksi on myös mahdollista se extra vko mikäli ei aivan vielä ois valmis. Mutta kaikki peukut pidetään keskiviikolle pystyssä! <3

@Karhurouvanen voi että miten ihanaa ja jännittävää!! <3 <3 ajatella että olet raskaana. <3 Pitkä taistelu oli tähän pisteeseen mutta sä teit sen! :)

mulla oli joo eilen suunnittelukäynti; uä näkyi taas joku typerä myooma josta lääkäri ei ollut varma pullistaako kohtuonteloon vai ei. Keittosuolaliuosta ruiskuttamalla kohtuun sen olisi nähnyt mutta nyt kierto oli siinä vaiheessa että hän ei uskaltanut sitä tehdä JOS olisi se heikko pieni mahdollisuus luomuraskauteen. Aika päiväkirurgiselle 19.7 jolloin katsotaan tilanne. Mutta sen jälkeen sitten hoitojen suunnittelu. Jännä silti että 2.5 kun kävin sillon yksityisellä gynellä se mainitsi myoomasta tai kahdestakin mutta niihin ei saisi kajota. Kovin ristiriitaisia kaikki nää aina. Verikokeita en näe kannassa vieläkään mutta lääkäri mainitsi vain että arvot eivät kovin ole laskeneet ja munasarjat näyttivät suht samalta kuin 3v sitten.
 
Voihan minua huonomuistista!

Täten julistan koolle kutsutuksi Kaksplussan ivf-treffit tulevana lauantaina noin klo 15:30 Espoon Leppävaarassa, kaikki tämän lukevat tai tästä mitä tahansa kautta kuulevat ovat lämpimästi tervetulleita vertaistukitapaamiseen.

Eli siis @Kissanmallas ja @Karhurouvanen ovat sopineet ivf-vertaistukitapaamisen jonne toki kaikki ovat tervetulleita paasaamaan kaikesta mitä nyt ivf-suossa tarpovan mielessä voipi liikkua. Osallistumishalukkaat voivat kirjoittaa tänne tai ottaa yhteyttä yksityisviestillä :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen

Yhteistyössä