@Emmelie75 kävin klinikan lääkärin lähetteellä heidän labrassaan. Esim. Synlabistahan sen saa helposti ihan omatoimisesti, mutta tuloksen arvioimisessa ja mahdollisissa jatkotoimenpiteissä sitten kuitenkin tarvitsee lääkärin apua. Voithan sä kysyä, kannattaisiko katsoa progesteroni perjantain verikokeen yhteydessä. Paljon onnea plussasta!! Ei tuo pyyhkiessä tuleva pieni vuoto välttämättä tarkoita mitään pahaa, monilla on reipastakin vuotelua pitkin alkuraskautta, mutta tiedän kyllä että se herättää huolen.
@Silmu75 en ole tässä asiantuntija, mutta kai sen progesteronin voi tarvittaessa ottaa vasta hcg-kokeenkin yhteydessä. Se että on joku aiempi arvo, auttaa tietysti sen tulkinnassa, mikä on kehityssuunta, mutta kun sulla ymmärtääkseni on tehty siirto kokonaan lääkkeellisesti eli ei ovulaatiota taustalla, niin kaikki keltarauhashormoni on tässä alussa pelkästään lääkkeistä saatua (kunnes istukka aikanaan alkaa tuottaa hormoneita), ja niiden annoshan on ollut vakio, joten voisi maalaisjärjellä ajatella, että se pitoisuus olisi sama nyt kuin siirtoa tehdessä. Mullahan pitäisi jonkin verran olla omaakin keltarauhastuotantoa, kun tää siirto tehtiin ovulaatioon, ja sen määrä voi vaihdella.
Joo tulkinta-apua tietysti tarvitsee, eikä sitä voi omatoimisesti hoitaakaan. Luulen että emättimen kautta annoksen lisääminen tuskin edes auttaisi. Terolut ehkä olisi sitten se lisä. Siinähän on se juttu sitten, että koska se ei ole progesteronia vaan toisenlaista keltarauhashormonia (tai sen kaltaista), se ei näy progesteronimäärityksessä, mutta lääkäri varmasti pystyy arvioimaan, minkä verran lisäboostia sillä saa. Tiedän, että jotkut joutuvat käyttämään progesteroni-injektioitakin, kun emätinannostelu + Terolut eivät riitä.
Nää jututhan on niin yksilöllisiä ja pakko jokaiselle räätälöidä erikseen, että ei auta kuin luottaa lääkärin arvioon. Varmasti jonkun kannanoton siihen arvoon saat, jos sen otat hcg:n yhteydessä. Testaatko siis ensin kotona ja sitten menet verikokeella vahvistamaan sen tuloksen?
Mua on alkanut mietityttämään korkea hcg-arvoni. Pahin vaihtoehto olisi rypäleraskaus. Se on onneksi aika harvinaista, ja olin ajatellut että sen suhteen on hyvä merkki ettei ole mitään vuotoa (kun 90% tapauksista on ruskeaa vuotoa), mutta nyt luin että se rypäleraskauden vuotelu alkaisikin vasta viikoilla 6-12. Eipä tässä auta muuta kuin odotella ultraääntä.