IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@PumpuliNumpuli myötätuntoa sulle♡ itse olen myös pohdiskellut paljon lahjasoluvaihtoehtoa, eikä se tunnu vielä hyvältä.
Meillä sulatettiin viikolla 2 viimeistä alkiota. Toinen romahti heti sulatuksen jälkeen, toinen jatkoi kasvuaan. Siirtoon siis päästiin ja toki kaikki tsemppi tähän viimeiseen vaikka mulla ei oikein ole enää voimia toivoon. Olen jo ajatuksissani siirtynyt miettimään mitä seuraavaksi... ainakin parisuhdeterapiaa jos ei ero. Katkeruus siitä, että näin suuret haasteet pilaa paljon elämässä kun tätä arkea elää vuosia toisensa jälkeen vailla ilonpilkahduksia.
 
@M4rianne77 kiitos myötätunnosta. Asioiden sulattelussa menee aikaa. Kurjaa jos teillä on parisuhde kärsinyt hoidoista, mutta ymmärrettävää se on, kun pitkät hoidot ja toivon hiipuminen on tosi rankkaa. Voit kirjoittaa mulle yksityisviestillä jos haluat jakaa tuntoja enemmänkin. Tsemppiä sulle viimeisen alkion kanssa. Toivottavasti nyt tarraa hyvin!

@Lallastiina noi PC:t on tuollaisia että sopivasti kun kääntelee ja vääntelee niin siinä voi kuvitella viivan, mutta jos siinä ei ole selvästi punaista väriä sen viivan paikalla, niin kyllä se nega on. Pahoittelut ja tsemppiä hoitokiertoon!

lara83, ihania uutisia! Toivottavasti jatko menee hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Joo PUMPULINUMPULI PC:ssä näkyi kyllä pe ja la ihan selvä värillinen viiva tihrustamatta, mutta su viiva oli jo haaleampi. Vähemmän herkän RFSU:n viiva on tietysti ollut koko ajan PC:tä haaleampi, eikä siinä tänä aamuna näkynyt enää mitään. Verikokeen tulokset tulee vasta huomenna...
 
No, jotain hyvääkin sentään. Plussa jäi niin tyngäksi että hoito voidaan aloittaa odottamatta seuraavia menkkoja, eli siirtyisi nyt sitten vain viikolla. Jos miehen asiat saadaan järjestettyä uudelleen. Lauantaina siis "pääsisin" piikittelemään...
 
Viimeksi muokattu:
Miten lääkkeellinen siirto toteutetaan jos on omaa hormonitoimintaa? Mulla oli siis lahjamunasoluista alkunsa saanut alkio, joka siirrettiin lääkkeelliseen kiertoon, mutta munasarjat näyttivät hiljaisilta, niin omaa hormonitoimintaa ei tarvinnut miettiä. Kierrot olivatkin silloin venyneet jo lähes 70 päivän mittaisiksi. Nyt kuitenkin raskauden jälkeen kierto on taas reilun kuukauden mittainen ja mietin onko mitenkään mahdollista, että raskaus on käynnistänyt uudelleen ovulaatiot ja sittenhän sekin pitäisi vielä huomioida seuraavassa siirrossa. Lähinnä siis aikataulu mietityttää, että jos menen kesäkuun alussa suunnittelukäynnille, niin ehtiikö siinä tarvittaessa tekemään asialle jotain, jos siirron toivottu ajankohta osuisi jonnekin välille 15.7.-15.8.?
 
@PumpuliNumpuli voimia raskaaseen tilanteeseen ja pettymyksen sulatteluun. Jos vaikuttaa ihan varmalta, että omilla soluilla ei voi tulla raskaaksi, niin kyllä kannattaa miettiä sitä lahjasoluvaihtoehtoa. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta paljon olen lukenut muiden kokemuksia, ja ihan poikkeuksetta vauva on tuntunut ihan yhtä "omalle". Ajattelen sen niin, että vaikka kyseessä ei olisi geneettisesti oma lapsi, hän on kuitenkin biologisesti sen äidin lapsi, joka hänet on kohdussaan kantanut ja kasvattanut - ja raskauden aikainen ympäristö myös muokkaa lasta. (Ja biologiaakin tärkeämpi asia on sosiaalinen äitiys/vanhemmuus.)

@Lallastiina pahoittelut kun kääntyikin negaksi. Toivottavasti nyt alkava hoitokierros tuo onnellisen tuloksen.

@Lara83 lämpimät onnittelut!

@Silmu75 uskoisin että ehtii kyllä hyvin kesäkuun alussa suunnittelemaan heinä-elokuun vaihteeseen siirron. Ei ole mikään ongelma tehdä lääkkeellistä siirtoa vaikka on oma ovulatorinen kierto - kun estrogeenin käyttö aloitetaan, omat munasarjat vaipuvat horrokseen aika nopsaan.
 
Ei tarrannut meidän viimeinen alkio. Testasin eilen puhtaanpaakin puhtaamman negan. En voi ymmärtää, ettei mikään alkio ole tarrannut edes hetkeksi tässä kahden ja puolen vuoden aikana.
Olen niin pahoillani tilanteestasi :( Oliko nyt virallinen testipäivä? Tässä hommassa on raskasta just se että ei ole olemassa kunnollisia vastauksia näihin kysymyksiin :(
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Olen niin pahoillani tilanteestasi Oliko nyt virallinen testipäivä? Tässä hommassa on raskasta just se että ei ole olemassa kunnollisia vastauksia näihin kysymyksiin
Huomenna olisi virallinen testipäivä, eli malttamattomana testailin jo herkällä testillä ennen aikojaan. Ei mulla mitään raskausoireitakaan ole ja toki nuo luteaalivaiheen lääkkeet sotkee omaa olotilaa.

Mulla oli nyt melkoinen arsenaali kaikkea lääkettä tässä kierrossa ja siksi varmaan enemmän toivetta onnistumisesta, vaikkakin tunteet vaihtelevat päivittäin. Olo on jo pitkään ollut turta ja toivoton.

Synarelalla ensin sammutettiin oma hormonitoiminta. Sen jälkeen pregnyliä pistin kolmena päivänä ja klinikalta sain gonapeptylin. Cyclogest ja Zumenon meni pitkään ennen siirtoa aamuin illoin. Tähän päälle vitamiinit yms vielä niin puhelin piipitti jatkuvasti jotain muistutusta.
 
@M4rianne77 onko sulle koskaan kokeiltu scratsingiä? Eli että edellisessä kierrossa "otetaan pala limakalvosta" ikään kun otettaisi joku koe..
Nimimerkki: 18 alkion siirtoa 1 kemiallinen.. 1 tuulimuna scratsingin jälkeen, luomulapsi kun oli otettu nata- ja readytestit edellisessä kierrossa.. Itse olen 200% varma että the juttu oli minun kohdalle se!!! Koskaan ei siis mitään vikaa/syytä ollut miks ei vaan tärpännyt!
 
@M4rianne77 onko sulle koskaan kokeiltu scratsingiä? Eli että edellisessä kierrossa "otetaan pala limakalvosta" ikään kun otettaisi joku koe..
Nimimerkki: 18 alkion siirtoa 1 kemiallinen.. 1 tuulimuna scratsingin jälkeen, luomulapsi kun oli otettu nata- ja readytestit edellisessä kierrossa.. Itse olen 200% varma että the juttu oli minun kohdalle se!!! Koskaan ei siis mitään vikaa/syytä ollut miks ei vaan tärpännyt!
Unohdin mainita, että kyllä scrathing oli mukana kahdessa viimeisimmässä alkion siirrossa.
 
Meillä oli Tayssissa siitä puhetta aikoinaan ja suositeltiin seuraavaan alkionsiirtoon. Sitten kun oli aika, lääkäri totesi että nyt on uudet tutkimustulokset tulleet ja todettu ettei scratchingistä ole tieteellistä hyötyä. Näin meille sanottiin.
 
Kiitos vastauksista Iiqu ja MARIANNE77!

Me ollaan Taysillä hoidossa ja mietin tekevätkö. Ilmeisesti siis eivät enää.

Mulla on aika varmasti ongelmia kiinnittymisessä, niin siksi tästä oon kiinnostunut (kunhan päästään vuoden päästä takas hoitoihin).

Jos ei julkisella toimi, ni pitääpä kokeilla yksityisiä ja ottaa kaikki keinot käyttöön.
 
@M4rianne77 Pahoittelut :(

Täällä oli eka ultra tänään, 5 päivää Elonvasta. Näkyi noin yhdeksän follikkelia mutta olivat suurin osa vielä pieniä. Lisättiin siis Menopuria 300:aan nyt että saataisiin kaikki kasvamaan. Maanantaina uudestaan. Olen nyt ihan tyytyväinen tuohon lukemaan, vaikkei niistä ehkä kaikkia saadakaan mukaan.
 
Ei ole täällä taas tullut liikaa hyviä uutisia :(
Lara83 taisinkin jo onnitella, mutta käyhän aina välillä kertomassa kuulumisia :)

Oma tilanne ei vaan etene. Siis tässä kuussa olisi ollut mahdollisuus siirtoon, mutta mulla onkin ovulaatio tullut jo ilmeisesti kierron päivänä 9! :mad: En ole yhtään innoissani, että mun kierto alkaa olla jotain 24/25 päivää! Liekö alkaa jo ikä näkymään vai mitä hittoa. Toki "normaalisti" parissa siirrossa mulla on tullut ovulaatio kp11 et sinänsä joo, mutta...Eli tämä kierto oli taas tässä. Et tilaanpa sitten ovistestejä lisää, ja aloitan tikuttamisen jo kp8. :rolleyes:

Lallastiinalle tsemppiä, mullakin lisättiin loppuun vielä annostusta. Toivotaan, että semipieni määrä korreloi laadun kanssa!
 
Limonello
Ajattelin tulla tänne höpöttelemään jos vaan sopii. Aiemmin olen seurannut keskustelua, mutta näin piinapäivillä voisin itsekin osallistua. Meillä ensimmäinen icsi joulukuussa, pakkaseen saimme 3 blastoa. Hypeririskin takia ei tuoresiirtoa, mutta helmikuussa oli eka Pas. Siitä tuli plussa mutta meni kesken varhain, eli kemiallinen raskaus. Torstaina oli toinen pas eli nyt on kolmas päivä siirrosta menossa. Mitään kiinnittymiseen liittyviä oireita en ole bongannut joten pelkään että nega tulee. Vaikka tiedostan, että on normaalia jos kiinnittymiskipuja/vuotoa ei tule. Huoh, tää on kyllä yhtä vuoristorataa. Pitänee vain yrittää keksiä kaikkea muuta mietittävää ja tekemistä piinapäiville..
 
Tervetuloa Limonello ja onnea piinapäiviin! Nato tsemppiä, negatiivisia ajatuksia tässä tulee ite kullekin... tännehän niitä on hyvä purkaa.

Täällä käyty toisessa ultrassa eilen ja sain punktioajan perjantaiksi. Näkyi 7 erikokoista follikkellia, pienimmät sentin luokkaa ja isoimman 16-17 mm, eli niitä pieniä yritetään nyt sitten vielä kasvatella. Kaksi näytti hävinneen sitten viime viikon. Oikea munsarja taas liikuskeli välillä piiloon, toivotaan että puntkiossa olis hyvin hollilla että saadaan kaikki vähät solut kerättyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Limonello tervetuloa :) @Lallastiina tsemppiä punktioon! Ja muillekin tsempit eri vaiheisiin!

Täällä synarelasumuttelut menossa. Päätä särkee ja itkettää. Jännä nähdä, miten tulevat lääkkeet vaikuttavat. Minulle uusia juttuja, kun eka ivf. Insseissä kevyempää lääkitystä, mutta aika herkästi reagoin niihin, kuten ihan tavallisen kierronkin vaiheisiin. Mutta toivotaan, että onnistuisi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
@janitainen mulla on nyt jo pidemmän aikaa ollut ovulaatioplussa kp10 ja viimeeks tuli jo kp9, kierto silti onneksi sen 28 päivää. Onks sulla pcos- taustaa tai oletko ottanut jotain lisäravinteita käyttöön, jotka vaikuttaa mahdollisesti ovikseen (inositoli esim?)

Limonellolle tervetuloa joukkoon vaan!

@Lallastiina tsemmppiä huomiseen punktioon! Toivottavasti saatte hyvän lopputuloksen. Itselläni ekassa punktiossa vasen puoli jäi punktoimatta juurikin sen takia, että meni kohdun taakse niin piiloon ettei sieltä voinut ottaa mitään! Ja sain hyperin siihen kaupan päälle vielä tottakai.

@minttuni mulla oli kans ihan kamalaa päänsärkyä silloin lääkkeiden aikaan, sitä ei saanut pois oikein millään. Inhottavaa. Muuten en muista (mies saattaa olla eri mieltä) että olisi ollut hirveästi mielialaan vaikutusta. Onhan noi pistelyt ja sumuttelut ylipäätään ihan todella ärsyttäviä asioita, mutta toivottavasti oikein erinomaisella lopputuloksella :)

Omat kuulumiset:
Soitin hoitopaikkaan, lähetettä ei oltu vielä edes tehty. Minä vähän haaveilin, että jos jotenkin ihmeessä olisi ennen kesätaukoa ehtinyt punktion tekemään, mutta ei ilmeisesti sitten. Raivostuttavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä