IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

@marrasmai: toivottavasti vuoto loppuisi pian ja saisit jatkaa raskautta ilman jatkuvaa huolta. Verikokeen vastaus antaa sentään jotain suuntaa antavaa tietoa.

@MammaMimosa: tsemppiä piinailuun. Meillä onkin vaan viikon ero viralliseen testipäivään. Yritän malttaa ja testata vasta aikaisintaan pe (virallinen su). Saa nähdä pystynkö :)

@Lumitalvi: mun mielestä oireita tai niiden puuttumista ei kannata hirveästi analysoida. Viimeksi 9 vuotta sitten kun olin viimeksi raskaana niin mulla ei ollut mitään oireita ennenkuin n vk 9 kun oli vähän huono olo ja verta vuosi muutamia päiviä.Jos en olisi testejä tehnyt niin en olis tiennyt olevani raskaana.Uskon että sun on varmaan tosi vaikeaa uskoa että olet raskaana kun tuli noin yllätyksenä mutta kaikki mitä olet tänne kirjoittanut niin viittaa vahvasti siihen että olet vahvasti raskaana❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Toisaalta mulla oli voimakkaita oireita ja oksentelinkin, kunnes meni kesken heti alkumetreillä :(

Se jäi sanomatta että me saatiin 2 hyvää alkiota vielä pakkaseen ja kolmatta hieman heikompaa jatkoviljellään, jos blastoksi jaksaa niin sitten vasta pakkaseen. Oon niin tyytyväinen hoidon tulokseen, että saatiin nyt pienemmällä solumäärällä parempia alkioita! ❤
 
Täällä PP4 tänään - ei mitään oireita.
@Nato Milloin sulla olikaan virallinen testipäivä? Blastohan sulle siirrettiin jos oikein muistan. Voi että toivon että nyt tärppää! ❤ Mulla testiin tuntuu olevan ikuisuus ja nyt jo testit polttelee kaapissa... 13.2. siis mulla testipäivä, ja sain varoituksen aikaisesta testaamisesta Pregnylin vuoksi. Yleensä mulla on ollut vain Gonapeptyl ja oon saanut testailla milloin huvittaa, ja minähän olen ihan kaamea himotestaaja!
 
@MammaMimosa ja @Jeppis83 rauhoittavaa kuulla, että oireettomuus ei välttämättä merkkaa mitään. Ja @MammaMimosa mahtavaa, että saitte loistavan lopputuloksen hedelmöittymisessä. Sinulle ja @Nato myös tsemppiä piinailuun.

Täällä ilmoittautuu myös yksi himotestaaja. Aamulla tein digin ja näytti "vain" 2-3 viikkoa ja kaiken järjen mukaan pitäis olla jo selvästi 3+. Oli pakko käydä ostamassa illaksi testi ja nyt tuli se 3+. No, huomenna on veritesti, että sittepäs selviää tarkemmin, missä mennään. Tää ei ole kyllä hermoheikkojen hommaa..

Mulla jostain syystä aamupissa on järkiään antanut hailakampi tuloksia kuin muuna ajankohtana otetut (pidätyksen jälkeen toki). Raskaustesti suositellaan kuitenkin ottamaan aamulla. Eikö aamulla pitäis sitten tulla vahvemmat?
 
vierailijaNato
@MammaMimosa juu blasto siirrettiin ja testipv olis vasta 11.2!! En tiedä miksi.
Mulla se Gonapeptyl oli pelkästään, 2vrk siirron jälkeen.
Tätä piinailuahan ei auttanut, että gooletin "pp5" ja jotkut ovat saaneet haamun jo silloin! Mulla on vaan tosi pessimistinen ja pelokas olo. Ihan jos etsimällä etsii oloja, niin älyttömän turvonnut vatsa (Terolut) ja jotain nipistelyitä alavatsalla/muniksissa.

@Lumitalvi yritä jotenkin harhauttaa ajatuksia muualle, sähän sekoot kohta kun stressaat nii kovin :/
Mutta mulla on siis aamupissa laimeempaa kuin päiväpissa. En muista oliko tässä ketjussa aiheesta keskustelua, mutta jossain oli että hcg nousee "sykleittäin" ja hormonieritys/pitoisuus vaihtelee eri vuorokauden aikoina.
Mä varmaan sekoon kans jos saisin siihen tikkuun jotain..
Pitäsköhän huomenna jo hakea PC-testejä..
 
@MammaMimosa juu blasto siirrettiin ja testipv olis vasta 11.2!! En tiedä miksi.
Mulla se Gonapeptyl oli pelkästään, 2vrk siirron jälkeen.
Tätä piinailuahan ei auttanut, että gooletin "pp5" ja jotkut ovat saaneet haamun jo silloin! Mulla on vaan tosi pessimistinen ja pelokas olo. Ihan jos etsimällä etsii oloja, niin älyttömän turvonnut vatsa (Terolut) ja jotain nipistelyitä alavatsalla/muniksissa.

@Lumitalvi yritä jotenkin harhauttaa ajatuksia muualle, sähän sekoot kohta kun stressaat nii kovin :/
Mutta mulla on siis aamupissa laimeempaa kuin päiväpissa. En muista oliko tässä ketjussa aiheesta keskustelua, mutta jossain oli että hcg nousee "sykleittäin" ja hormonieritys/pitoisuus vaihtelee eri vuorokauden aikoina.
Mä varmaan sekoon kans jos saisin siihen tikkuun jotain..
Pitäsköhän huomenna jo hakea PC-testejä..
Eikä auta varmaan tämä yhtään,täällä yks himotestaaja, blasto siirrettiin ja tässä pp5 https://aijaa.com/IyEVUH :D

Lueskelen välillä teidän kuulumisia,toivotan kaikille plussa onnea <3

Sabriiiina & rv 18+2
 
  • Tykkää
Reactions: Antzu ja Nato
Noh, minä kävin cittarista hakemassa PC-testejä, maksoi 2,15e/pkt!? Muistelen, että ne oli viimeeksi jotain kolmen euron pintaa? No ei haittaa jokatapauksessa.

Kyllähän testasin @Sabriiiina n innoittamana ja blankko tää on. Miehen kans molemmat ollaan tikkua tiirattu nyt 15min ja nähdään molemmat harhoja sekä se imupinta/viivanpaikka. Huomenna uusiksi.
Osittain harmittaa tottakai, mutta on vielä aikaista. Game on!

https://aijaa.com/KCCgWF
 
Noh, minä kävin cittarista hakemassa PC-testejä, maksoi 2,15e/pkt!? Muistelen, että ne oli viimeeksi jotain kolmen euron pintaa? No ei haittaa jokatapauksessa.

Kyllähän testasin @Sabriiiina n innoittamana ja blankko tää on. Miehen kans molemmat ollaan tikkua tiirattu nyt 15min ja nähdään molemmat harhoja sekä se imupinta/viivanpaikka. Huomenna uusiksi.
Osittain harmittaa tottakai, mutta on vielä aikaista. Game on!

https://aijaa.com/KCCgWF
Ihan kun jotain hentoa näkyisi,mutta varmaks ei kyllä uskalla sanoa. Aamulla kannattaa koittaa uusiks, varsinkin jos on himotestaaja. Ei kannata päivän testiin luottaa ;) mulla oli onestepin 10IU, myöhemmin 25 ja piti vissiin käydä ostamassa sen 10kpl jälkeen vielä lisää jos oikein muistan :D toivotaan parasta <3
Pp6 https://aijaa.com/Qdo825 löytyi vielä kun kaivoin yhtä keskustelua :D
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja Antzu
@Nato Mulla näkyi PP3 blaston siirron jälkeen melko selkeä haamu CB Early -testillä. Edellisessä raskaudessa sain PC:llä haalean viivan kolme päivää virallisen testipäivän jälkeen, silloinkin blasto. Eli voi samallakin ihmisellä mennä tosi erilailla toi koska alkaa viiva näkymään. Minunkin mielestäni ihan kuin tuossa jotain hentoa viivan alkua olisi...

Suuret kiitokset tsempeistä teille <3 Sain jotenkin kasattua itseni ja vietettiin perheen kanssa ihan kiva viikonloppu hienossa talvisäässä ulkoillen. Vuotoa on edelleen, mutta vähän vähemmän eilen ja tänään. Eniten huolestuttaa ne keltaiset, ruskeat ja harmahtavat limaklöntit joita tulee vähän väliä. Pelkään, että limakalvo rapistuu eikä jaksa ylläpitää raskautta, mikäli alkio nyt ylipäänsä on jaksanut kehittyä. Nyt kun varhaisultra lähestyy niin mulla alkaa taas tulla sama pelkoreaktio kuin viimeksi. Mä olin silloin niin kauhuissaan ettei kohdussa ookaan elämää, etten uskaltanut mennä varhaisultraan joka olisi ollut juuri ennen joulua. Mulla oli siis vuotta aiemmin todettu kkm kaksi päivää ennen joulua, ja se jätti ihan hirveät traumat. Nytkin alkaa olla taas vähän sellainen olo, että jos sittenkin mieluummin teeskentelisin vaan että kaikki on hyvin sen sijaan että kohtaisin totuuden.

Varasin nyt kuitenkin neuvolaan ajan ensi viikolle, ehdin sitten vielä perua tarvittaessa...
 
Hyvältä kuulostaa @PumpuliNumpuli! @Nato huomenna uutta testiä ja laitahan kuvia niin yhdessä tihrustellaan. Katsoin kuvaasi ja vinosti kuin katsoo, niin jotain siinä ehkä näkyy. Mutta tosiaan ei voi kyllä sanoa vielä varmaa. Hyvä juttu @marrasmai että pystyit nauttimaan viikonlopusta. Teki varmasti hyvää!

Kävin tänään verikokeissa ja sain vähän aikaa sitten tekstarilla tuloksen hoitajalta, HCG oli kuulemma hyvin noussut ja nyt 6193 (viikko sitten 782). Jatkosta ei vielä mitään juteltu, kun töiden takia en päässyt soittamaan asiasta. Oli kyllä mukavaa, että laittoi tuon tiedon viestillä. Rauhottaa ehkä hetkeks, kunnes taas alan miettimään kaikkea.
 
vierailija Aislinn83
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Tosin paljon on uusiakin täällä . Ensiksi kaikille tsemppiä vaiheisiinne, olen hetken lukenut taustalta ja jänniä aikoja täälä eletään. @marrasmai ja @Lumitalvi ihania uutisia ja toivon kovasti että molemmilla pienet sydämet sykkii varhaisultrassa. <3

sekä piinailijoille tarrasukkia matkaan, todellisia piinapäiviä nuo....

Itsestäni nopea esittely eli 37-vuotias nainen ( täytän elokuussa 38) jolla selittämätön lapsettomuus. Poika syntyi 2. Ivf hoidosta ( 2 pvän ikäinen tuoresiirto, ainut alkio koko kahdesta hoidosta) 9.3.20 ja tosiaan on nyt pian 11 kk ikäinen touhotin. :) Julkisella ollaan siis hoidoissa ja punktiot / siirrot taysissa.
Kovasti toista haluaisin ja hoitoihin paluuta on mietitty. Mutta imetän vielä ja kun asiaa kysyin niin tosiaan 3kk imetyksestä ja 6kk omaa yritystä päälle.. no luomuplussaan en usko yhtään kyllä. Senverta on muutosta tapahtunut tilanteeseen joka oli viime hoitojen aikaan että painoni on pudonnut 16kg.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato ja Lumitalvi
Lara83
Eipä siitä meidän inseminaatiosta mitään iloa ollut. Menkat alkoi tänään. Mutta hopeareunuksena asialle on, että nyt sitten päästään sinne himottuun ivf-jonoon. Täytyy vain täysillä toivoa, että 4 kk jono ei tarkoita just jotain julkisen kesäsulkua, kun meidän pitäisi päästä aloittamaan hoito... Tästä kun kattoo 4 kk, niin sehän on kesäkuun alku. Sit siinä joku arviointikäynti, niin sopivasti osuukin seuraava kierto heinäkuulle :( No, on tää jonopaikkakin sentään jotain.
 
@sabriina kiitos kuvista, ompas ollu vahvat viivat jo aikaisin! Aivan varmasti teen huomen aamuna uuden testin. Hassua, mutta kun avasin koneen, niin näen koneen näytöltä itsekkin testini alareunassa "jotain".

Tiedättekö sen tunteen, kun tuijotat testiä joka ikisessä kulmassa ja valossa, ja silmät alkaa harittaa ihan holtittomasti? Siis näkee niitä viivoja siellä missä niitä ei edes pitäisi olla, mies sanoi, että näki jo 3 viivaa ja silloin nappasin sen tikun takaisin että antaahan olla. Ja tottakai jatkoin itse sitä mielipuolista tiirailua.

@marrasmai kokemuksesi kuulostaa todella traumaattiselta ja kuulostaa siltä, että siitä olisi hyvä käydä puhumassa jollekkin ammattilaiselle, ettei se jää kalvamaan vielä enemmän ja lisää vaan pelkoasi ihan älyttömyyksiin. On ihan hemmetin rohkeaa, että uskalsit kuitenkin varata neuvola-ajan, niin paljon kun se varmasti pelottaa ja ahdistaa, mutta sinä teit sen silti ja se on jo iso voitto pelkoasi vastaan.

@Lumitalvi onnea erinoimaisesta hcg-lukemasta! Toivottavasti saat hetkeksi rauhaa ja paineet alas.

Lara83 en halua pelotella, mutta meille kävi sillon 2016 juuri tuolla tavalla. Päästiin "jonottamaan" ja haastattelu oli noin maaliskuussa, sen jälkeen simppatesti mieheltä ja mulle munasarjojen aukiolotutkimus yms hässäkät. Sitten ruvettiin kartoittamaan kiertoa ja maaliskuu vaihtui toukokuuksi. Kun oli selvillä kierto, niin alettiin suunittelemaan munasolujen kasvattelua ja punktiota. Noh, kierto venyikin sitten sillälailla, ettei ennen kesäsulkua stimulaatiota voitukkaan aloittaa. Sen jälkeen olisko ollut syyskuuta, kun pääsin punktioon - josta hyperi ja ei tuoresiirtoa. Eli kivikkoinen alku ja nimenomaan sitä odotuksen odotusta ja odotusta kuukausi toisensa perään, niinkuin nyt tässä viimeaikoinakin on ollut ongelmia saman asian kanssa.
Mutta varaudu siihen, että niissä suunnitteluissa sun muissa saattaa vierähtää aikaa tuosta vaan monta kuukautta, ennenkuin ollaan ihan siinä asian ytimessä. Mutta ratas kerrallaan se pyörähtää eteenpäin, odottavan aika vain on niin hel*etin pitkä.

Tänään siis pp5.
Sen raskaustestin teon jälkeen tuli selkään polttelua ja outoa oloa, vähän niinkuin poltteluita alavatsalle. Vähän kuin ois rasittanut itseään kamalasti, mutta en ole.
Harmikseni huomasin myös 90minuutin jälkeen touhutessani, että mä siivosin. Himosiivosin. Ja teen sitä aina ennen menkkoja.
Rinnoissa ei mitään tuntemuksia, ei makuja suussa eikä hajuja. Ei sitten mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Sabriiiina
vierailija
Mulla jostain syystä aamupissa on järkiään antanut hailakampi tuloksia kuin muuna ajankohtana otetut (pidätyksen jälkeen toki). Raskaustesti suositellaan kuitenkin ottamaan aamulla. Eikö aamulla pitäis sitten tulla vahvemmat?
Täältä sivusta huutelen: Mä olen seurannut näitä palstoja jo vuosien ajan, ja tosi moni on kommentoinut samaa - siis että aamupissasta tulee hailakammat viivat kuin muulloin. Itse asiassa joku linkkasi joskus jonkun tutkimuksenkin, jossa todettiin että varsinkin hyvin varhaisina päivinä iltapissa antaa vahvemman viivan kuin aamupissa. Voi ehkä johtua ihan siitä, että alussa ncg nousee vauhdilla, joten iltaan mennessä sitä on jo ehtinyt erittyä enemmän kuin aamulla.

Sitä en kyllä tiedä, miksi useimmissa testeissä kehotetaan testaamaan just aamupissasta. Mä en muutenkaan ole tykännyt testata aamuisin - sitähän nukkuu koko yön huonosti, kun jännittää aamun tulosta, ja arkiaamuina ennen töihin lähtöä testaamiseen ei tahdo olla aikaakaan. Eli siis mun neuvoni on testata vasta illalla ja noin parin tunnin pidätyksellä. :) Mulla on silloin näkynyt ihan selkeä haamuviiva PP6 blaston siirrosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Mua jännittää @Nato huominen testi! Kuvassa näkyy _jotain_! Ennen ei PC antanut minkäänlaista viivanpaikkaa vaan nykyään tahtoo antaa. Toivottavasti vahvistuu ja saa väriä! ❤

@Lumitalvi Upea lukema! Paljon onnea matkaan ❤

@Lara83 Pahoittelut negasta! ❤ Tsemppiä jonotukseen. Kuulostaa ikävästi siltä että kesätauko painaa päälle vaan jospa ehditte tositoimiin juuri ennen sitä!

Mulla myös tullut iltapäiväpissasta parhaat viivat testiin, ihan ehdottomasti allekirjoitan tuon!

Tilasin nettiapteekista 6 pakettia PC-liuskoja ja pari pakettia niitä PC-puikkoja. Jos niillä pärjäisi alkuun :D Jäätävät raskausolot Pregnylistä päällä. Viluttaa ja aivastuttaa. Meillä ei oo kiinnittymisenkään aika vielä niin eipä juuri voi oikeita oireita olla!
 
@sabriina kiitos kuvista, ompas ollu vahvat viivat jo aikaisin! Aivan varmasti teen huomen aamuna uuden testin. Hassua, mutta kun avasin koneen, niin näen koneen näytöltä itsekkin testini alareunassa "jotain".

Tiedättekö sen tunteen, kun tuijotat testiä joka ikisessä kulmassa ja valossa, ja silmät alkaa harittaa ihan holtittomasti? Siis näkee niitä viivoja siellä missä niitä ei edes pitäisi olla, mies sanoi, että näki jo 3 viivaa ja silloin nappasin sen tikun takaisin että antaahan olla. Ja tottakai jatkoin itse sitä mielipuolista tiirailua.

@marrasmai kokemuksesi kuulostaa todella traumaattiselta ja kuulostaa siltä, että siitä olisi hyvä käydä puhumassa jollekkin ammattilaiselle, ettei se jää kalvamaan vielä enemmän ja lisää vaan pelkoasi ihan älyttömyyksiin. On ihan hemmetin rohkeaa, että uskalsit kuitenkin varata neuvola-ajan, niin paljon kun se varmasti pelottaa ja ahdistaa, mutta sinä teit sen silti ja se on jo iso voitto pelkoasi vastaan.

@Lumitalvi onnea erinoimaisesta hcg-lukemasta! Toivottavasti saat hetkeksi rauhaa ja paineet alas.

Lara83 en halua pelotella, mutta meille kävi sillon 2016 juuri tuolla tavalla. Päästiin "jonottamaan" ja haastattelu oli noin maaliskuussa, sen jälkeen simppatesti mieheltä ja mulle munasarjojen aukiolotutkimus yms hässäkät. Sitten ruvettiin kartoittamaan kiertoa ja maaliskuu vaihtui toukokuuksi. Kun oli selvillä kierto, niin alettiin suunittelemaan munasolujen kasvattelua ja punktiota. Noh, kierto venyikin sitten sillälailla, ettei ennen kesäsulkua stimulaatiota voitukkaan aloittaa. Sen jälkeen olisko ollut syyskuuta, kun pääsin punktioon - josta hyperi ja ei tuoresiirtoa. Eli kivikkoinen alku ja nimenomaan sitä odotuksen odotusta ja odotusta kuukausi toisensa perään, niinkuin nyt tässä viimeaikoinakin on ollut ongelmia saman asian kanssa.
Mutta varaudu siihen, että niissä suunnitteluissa sun muissa saattaa vierähtää aikaa tuosta vaan monta kuukautta, ennenkuin ollaan ihan siinä asian ytimessä. Mutta ratas kerrallaan se pyörähtää eteenpäin, odottavan aika vain on niin hel*etin pitkä.

Tänään siis pp5.
Sen raskaustestin teon jälkeen tuli selkään polttelua ja outoa oloa, vähän niinkuin poltteluita alavatsalle. Vähän kuin ois rasittanut itseään kamalasti, mutta en ole.
Harmikseni huomasin myös 90minuutin jälkeen touhutessani, että mä siivosin. Himosiivosin. Ja teen sitä aina ennen menkkoja.
Rinnoissa ei mitään tuntemuksia, ei makuja suussa eikä hajuja. Ei sitten mitään.
Jännityksellä odotellaan kuvaa ;)
Oon aina ihmetelly tosi tosi aikaisin testaajia, testin purkajia ja niiden postaajia. No, ei tarvii kattoo kun peiliin niin siellä yks semmonen :D mulla on vielä pp4 joku kuva, missä on tosi tosi tosi haalee viiva, on voinu olla viivanpaikkakin mutta :D ja mulle kiinnittymiseen pistetty gonapeptyl,se ei näy testissä :)
 
vierailijaTupsuli
Mulla oli ihan varhaiset raskausoireet selkäkivut. Normaalisti mulla ei oo selkäkipuja, nyt ihmettelinkin että ihan kuin ois tehnyt selkälihastreenin. Siitä sitten tuntemukset levisi nivusiin ja vatsalle. Ja himosiivous voi olla myös raskausoire <3 Ai että on jänniä ja positiivisia tapahtumia monella! Tsemppiä Laralle! Toivottavasti pian pääsette jonossa eteenpäin! Aislinnin nimimerkki kuulostaa tutulta, oot aiemminkin siis kirjoitellut täällä? Tervetuloa takaisin, olkoon visiitti mahdollisimman lyhyt <3 Täällä ei mitään erikoista, kävin kurkkaan viime pe pikkuista ja edelleen syke sykki, hitusen pienempi oli, 1-2 päivää, mutta niin mulla on tainnut olla aiemmatkin tässä vaiheessa. Nyt oottelen terkassa että saan saikkua pari päivää pahoinvoinnin vuoksi... :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Nato
vierailijaTupsuli
Niin ja mulla näkyi vasta selkeä haamu pp6 illalla, jolloin aamulla oli hcg ollut veressä 20. Eli pp4 näkyi viivanpaikka, pp5 jokin vielä mielikuvituksen piikkiin menevä viiva ja sitten pp6 vasta semmoinen minkä muutkin olis nähneet :)
 
Huomenta. Pp6 testi ja blankko. Ei näy. Lisäksi väri levisi oudosti testissä jättäen tommosia punaisia aaltoja.

Harmittaa. Olin aivan varma, että siinä olisi silminnähtävä haamu, mutta ei ole.

https://aijaa.com/w8suxx
https://aijaa.com/gxqkK5
@Nato Tsemppiä kovasti sinne ja ei kun uutta testiä kehiin myöhemmin ❤ Vielä on toivoa kun noin varhaiset päivät menossa. Näin selkeästi sen edellisen testin alareunassa jotain. Tuota värin leviämistä on mullakin ollut noissa PC-testeissä.

Mulla tuntuu jatkuvasti tänään vihlaisuja munasarjoissa ja kohdussa, tänään vasta pp 3! Myös tuolla hmm alakerrassa tuntuu plussakierrosta tuttuja vihlaisuja, joita ei muulloin ole ollut. Taitaa olla Pregnylin ja stimulaation jäljiltä nämä tuntemukset. Huomenna aamulla testaan uudelleen joko Pregnyl poistunut kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Huomenta. Pp6 testi ja blankko. Ei näy. Lisäksi väri levisi oudosti testissä jättäen tommosia punaisia aaltoja.

Harmittaa. Olin aivan varma, että siinä olisi silminnähtävä haamu, mutta ei ole.

https://aijaa.com/w8suxx
https://aijaa.com/gxqkK5
Voi että kun väri levisi, muuten voisi näkyäkkin! Haaleastihan se näkyy, jos on näkyäkseen, kaikilla erittyy erilailla hcg joten ole rauhallisin mielin vielä!
 

Yhteistyössä