IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Yrittäjä mulla meni PASsit niin, että UÄ oli muutama päivä ennen oletettua ovulaatiota. Ovuloin yleensä kp10-11 paikkeilla, joten UÄ:t oli kp8-9 paikkeilla. Sitten tikutin ovista ja kun tuli plussa, siitä 4pv päästä siirto. Tähän vaikuttaa monipäiväisinä alkiot pakastettu. Meillä alkiot pakastettiin 3pv ikäisinä, siitä johtuen siirto 3pv oviksesta (eli 4pv ovisplussasta).

Tsemppiä :)
 
ON: Toka kontrolliuä käyty ja follit ei olleet mitenkään räjähtäneet kasvuun vaikka annos oli isompi kuin viimeksi, alle kymmenen isoa oli 13-14mm ja läjä pienempiä, arveli että punktio olisi aikaisintaan perjantaina tai jos pienet intoutuvat kasvamaan niin olisikin vasta maanantaina. Tähän en aio suostua koska meillä hoidon ideana oli alunperinkin lääkekaton hyödyntäminen ja tuntuisi turhalta maksaa 3 lisäpäivän lääkkeet vaan sen takia että saatais enemmän folleja. Olisi niin mun tuuria että lisäpäivillä kasvatetut jäisivätkin raaoiksi ja nämä nyt hyvät muutamat olisivat ylikypsiä punktioon mennessä jos nyt ruvetaan kikkailemaan...:confused: keskiviikkona on vielä joku varmistuskäynti noiden pienien osalta ovatko lähteneet kasvamaan...Itse haluaisin punktion perjantaiksi niin ei tarvitse olla kuin yksi päivä pois töistä ja ehkä alkionsiirtoaamu jos siirtoon asti päästään.:p

Mites muilla kasvattaminen sujuu?? Mua alkaa jo vähän jännittämään mutta jalat on paremmin maassa kuin ekassa hoidossa jolloin luulin suurinpiirtein että siirtoon pääseminen olisi jo varma tae raskauden alkamiselle. Nyt oon varautunut siihen että munasolut ei välttämättä hedelmöity tai jos hedelmöittyvät voivat alkiot olla hitaita tai huonoja tms ja mulle riittää että alkioiden laatu olisi riittävän hyvä raskauden alkamiselle vaikka raskaus ei alkaisikaan tästä hoidosta :)
 
ON täältäkin: eli tänään oli kontrolliultra, mitään kovin erikoista ei ollut tapahtunut - muutamia pienehköjä folleja oli näkyvissä, isoin taisi olla 11mm. Jatketaan samalla Puregon 100iu annoksella, uusi ultra pe ja punktio aikaisintaan maanantaina. Ihan kanaemo-olo näitä munia kasvatellessa :LOL: Mites muilla, -nasu-? ja pääsittekö tänään punktioon Syys77?? Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Mangu tsemppiä tulevaan hoitoon ja endo-taisteluun =)
Ja toivottavasti sait hyviä vastauksia kysymyslistaan ;)

Mä taustailen tällä hetkellä ja odottelen kuun lopussa kuukautisia joista voin ilmoittautua kolmanteen/ viimeiseen hoitoon julkisella. Meillä odotukset näillä omilla alkioilla ei ole kovin kovat, mutta viimeisin kemiallinen raskaus antaa kyllä lääkärin mukaan positiivista huurua tulevaan jos siis siirtoon asti päästään!!
 
Kiitos muistamisesta Mökkelö, lämmitti mieltä. Punktio meni hyvin, olin kyllä aika kanttuvei rauhottavista/kipulääkkeestä, mutta toimenpide oli onneks nopea, eikä muutenkaan niin paha kun ehdin pelätä. Iso sato saatiin, huomenna sitten selviää tarkalleen minkä kokoinen. Helpottaa valtavasti ajatella että "pahin on ohi", huojennus suorastaan. Mites Nasu, sulla? Johkunen, tsemppiä ja kärsivällisyyttä, josko kolmas kerta toden sanoisi!! Ja Mökkelö ja Jensar, tsemppiä kasvatteluun! Tuo kanaemo-mielikuva kävi itselläkin yksi päivä mielessä, toivotaan että saamme itse kukin pian siirtyä munien hautomisesta tipun hoitoon... ( :
 
Syys77: hienoa kuulla,että punktio meni hyvin. Nyt vaan toivotavaan hyvää tulosta :)
Mökkelö ja Jensar tsemppiä munisten kasvatteluun.
ON: tänään uä:ssä näkymät hyvät, molemmilla puolilla useampi folli, jotka oli hyvin kasvaneet. Täytyy kyllä myöntää, että siinä lääkärille pääsyä odotellessa hieman jännitti, että mitäs jos mikään ei ole kasvanut. Mutta niin vaan kasvu oli hyvä, joten pienellä lääkemäärälläkin voi tulosta saada :)
Tänään ja huomenna vielä Puregon/Orgalutran, keskiviikkona sitten Pregnyl. Perjantai aamuna punktio ja toivottavasti viikonpäästä maanantaina sitten alkion siirto.
Tässä on vielä niiiiiiiin monta asiaa jotka pitää onnistua, ennenkuin voi edes haaveilla siitä raskaudesta. Nyt olen iloinen siitä, että yksi askel ollaan oikeaan suuntaan pästy ja follit on hyvin kasvaneet.

Voikaa hyvin sisko kullat :)
 
Täällä myös yksi uusi, jolla on 1. IVF menossa ja kiertopäivä on 9. Lyhyellä kaavalla mennään. Olen pistänyt kierron 2. päivä Elonvan ja 7. päivä alkaen Orgalutrania kerran päivässä.

Tänään oli eka ultra ja tulos oli huono. Vain yksi isompi munasolu ja 9 alle sentin kokoista munasolua. Mulle lisättiin Puregonia pistettäväksi kolmena päivänä 200 IU. Tuota määrää joku kyselikin aiemmin eli mulla näin. Keskiviikkona uusi ultra, jossa päätetään perutaanko koko IVF ja tehdäänkö vain inseminaatio. Jos IVF tehdään, punktio on perjantaina.

Meillä on takana sekundääristä lapsettomuutta yli 7 vuotta. Mulla on endometrioosi enkä ovuloi ollenkaan normaalisti. Aika hopeless siis.
 
Heipsan taas,

joulukuun PAS meni siis puihin niin kuin ajattelinkin (en osaa päivittää noita tietoja, mitenköhän se tapahtuu) ja just jouluksihan se nega sitten tuli.

No, tänään tulin uudesta PAS:sta. Vähällä oli, että olisi mennyt mönkään koko suurto viime viikonlopun pyhien vuoksi, mutta yllättäen pe olikin ovis plussa (to kävin ultrassa) ja tänään siis siirrettiin 3-luokkalainen 4-soluinen alkio eli ei kovin lupaava, mutta minkäs teet...

Raskaustesti on sitten 21.1., jota en myöskään osaa päivittää.

Jäljellä on tämän jälkeen 1 olki, jossa 2 jonkunlaista alkiota ja helmikuussa aika kunnalliselle puolelle, jotta pääsisi laparoskopiaan (endon poissuljentaan) ja kunnalliselle jonoon.

Tämä oli sitten 4 siirto ja mitään ei ole tähän mennessä tapahtunut, joten vähän alkaa epäilyttää, että tuleekohan tästä mitään. Lääkäri tosin näyttikaavakuvaa jostain espanjalaisesta tutkimuksesta, missä näkyi, että raskauksia tulee melkein 20. alkionsiirtoon saakka aina lisää. Ainakin jos ne siirrot ehditään tehdä ennen kuin täyttää 39-40.
 
Heipähei,
Pitkästä aikaa palailen takasin palstailemaan. 2.IVF hoito on alkamassa eli jouluviikolla käytiin naikkarilla suunnittelukäynnillä ja meinasin kyllä kääntyä jo ovelta takas, sen verran v-mäinen asenne oli lääkärillä. Kysyin meinaan nätisti että voiko lääkkeitä määrätä jo samantien jotta olisin saanu ne v.2011 kelan korvauksen piikkiin kun on se maksukattokin täyttyny. No siitähän lääkäri riemastu oikein kunnolla. Sanoi kovin töykesti että ei todellakaan määrää,ei halua olla edesauttamassa vilunkipeliä kelakorvausten kanssa,mutta voin toki hankkia nämä lääkkeet ihan mistä haluan mutta hän ei niitä määrää. Ihanan kannustava asenne ja jäi kyllä huono fiilis.Olishan asian voinu nätistikkin sanoa. Joka tapauksessa seuraavista menkoista alkaa hoito eli tän kuun lopulla=). Näyttää siltä että poissaollessani on tullu jokunen plussa, joten ONNEA plussanneille. Ja uusiakin on liittynyt mukaan joten uusille Tervetuloa.
 
Pitää vielä jatkaa...Kävin marras-joulukuun vaihteessa joukkopapassa. Tulos luvattiin parin viikon kuluttua näytteestä. Nyt sain vasta vastauksen, eikä niin miellyttävän. Näytteessä havaittiin solumuutos LK2. ja ens syksylle luvattiin vasta uusintanäyte. Voikohan tuo lievä solumuutos olla jotakin jäännettä näistä hormonilääkityksistä? Onkohan kellään kokemusta. Voisko olla että tää lapsettomuus johtuis tästä papa löydöksesta? Hittolainen...siinä taas 1 murhe lisää=(
 
Katjuska oliko se lääkäri sellainen n. 40v vaaleampi naislääkäri? Ihan huvikseni kyselen kun meillä on miehen kanssa vitsi jo kotona että nyt oli se "äkäisempi lääkäri" =)
Pari muuta ketkä meitä ovat myös hoitaneet ovat puolestaan tosi sympaattisia ja olemukseltaan paljon ystävällisempiä.
No toivotaan että saat kuitenkin hyvän hoidon, tuohon papa-arvoon en osaa vastata mitään.

Heipähei,
Pitkästä aikaa palailen takasin palstailemaan. 2.IVF hoito on alkamassa eli jouluviikolla käytiin naikkarilla suunnittelukäynnillä ja meinasin kyllä kääntyä jo ovelta takas, sen verran v-mäinen asenne oli lääkärillä. Kysyin meinaan nätisti että voiko lääkkeitä määrätä jo samantien jotta olisin saanu ne v.2011 kelan korvauksen piikkiin kun on se maksukattokin täyttyny. No siitähän lääkäri riemastu oikein kunnolla. Sanoi kovin töykesti että ei todellakaan määrää,ei halua olla edesauttamassa vilunkipeliä kelakorvausten kanssa,mutta voin toki hankkia nämä lääkkeet ihan mistä haluan mutta hän ei niitä määrää. Ihanan kannustava asenne ja jäi kyllä huono fiilis.Olishan asian voinu nätistikkin sanoa. Joka tapauksessa seuraavista menkoista alkaa hoito eli tän kuun lopulla=). Näyttää siltä että poissaollessani on tullu jokunen plussa, joten ONNEA plussanneille. Ja uusiakin on liittynyt mukaan joten uusille Tervetuloa.
 
Heippahei,

Ja liitynpäs minäkin tähän ketjuun tuolta kuumeilupuolelta... Tai oikeastaan pidempi palstatauko nyt takana, mutta nyt hoitojen alettua vertaistuki on enemmän kuin tarpeen... :)

Taustoista... Ollaan kolmenkympin hujakoilla oleva pariskunta ja nyt 1. IVF/ICSI meneillään, tänään neljäs piikittelypäivä. Hui niin se aika vaan kuluu! :D Tällä hetkellä mennään Puregonilla 150 IU/vrk annostuksella, torstaina ois ultra ja sitten katsellaan jatkoa.

Piikittely on ollut tähän asti ihmeen helppoa, lyhyellä kaavalla siis mennään. Joskus ei tunnu missään, pari kertaa tullut tippa verta ja vähän kirveltänyt. Vatsa ei ole kamalasti turvonnut, ehkä hituisen "turpea" olo, muttei mitenkään erityisesti. Nippailuja tuntuu ihan mukavasti, liekö hyvä merkki, että jotakin tapahtuu? Ei kuitenkaan mitenkään koko aikaa, vaan vähän sykleissä.

Punktiota (jonka pitäisi olla näillä näkymin vko 3 alkuviikosta) en osaa vielä jännittää, mutta ajattelin pyytää reippaat kipulääkkeet siihen tueksi, koska tiedän, että h-hetken lähestyessä varmasti alkaa kauhunsekaiset tuntemukset. Mutta jotenkin sitä yrittää vielä psyykata itseään, että kivun ja kaiken kyllä kestää, kun sillä on maailman paras tarkoitus! ;)

Mutta tsemppejä kaikille hoidoissa oleville ja niitä odotteleville.
 
Tervetuloa mukaan Pieni askel ja -Karpalo-!
Mites muilla munisten kasvattelijoilla, minkä verran teillä on tuntemuksia? Mulla nimittäin eilen aamuna ultraan mennessä ei ollu vielä mitään, mutta eilisen päivän ja yön aikana oikee puoli on jomotellut aika huolella. En oikein saanut yöllä nukutuksikaan. Se on just se puoli, missä lääkärin mukaan oli paljon kasvamassa. Jonkinlaiset tuntemukset on varmaan ihan normaalia, mutta missä kohtaa pitäis huolestua? Mulla on punktio kuitenkin aikaisintaan vasta ens maanantaina. On tää kyllä, että ensin pelätään ettei tuu mitään ja sit seuraavana päivänä pelätään et tulee liikaa ja hoito pitää keskeyttää!! Grr! Kertokaa kokeneemmat et kuinka kipeenä ootte ollu ennen punktiota?
 
mökkelö: Mulla tänään 10 Puregonpiikki 150 annoksella ja eilisestä asti tuntunut jo enemmän satunnaista kipuilua molemmilla puolilla vaihtelevasti. Vatsa on turvonnut huomaamatta kahden päivän aikana ja muutenkin alavatsa mustelmilla ja hellänä. Ei syytä huoleen, voit aloittaa juomisen jo viikonloppuna ja jatkaa sitä sitten kunnolla punktion jälkeen. Lievä hyperi lienee aika normitilakin vielä, itselläni todettiin ekassa hoidossa jo siirtopäivänä (kolmas päivä punktiosta)vatsaontelossa nestettä, joka tuntui!! Silti meni ohi n.viikossa ja munasarjat laskeutuivat, toki liikkuminen oli tukalaa ja tärähtelyt sattuivat. Onko jomottelusi sellaista aaltomaista?? Mulla se on ainakin yöllä sellaista että joutuu hakemaan asentoa kun vihloo ja jomottaa, istumatyössä sama juttu. Mutta se menee aina ohi jonkin ajan päästä, onneksi.

karpalo näyttäisi olevan myös samoilla aikatauluilla, tsemppiä sinullekin lähestyviin h-hetkiin. Mulla oli ekassa punktiossa tippa ihan linssissä jo puolessa välissä toimenpidettä, en itkenyt pelkästään kipua vaan tunteet tulivat vaan pintaan ja jännitys laukesi. Olin kanssa psyykannut silloin itseäni sillä että jaksan kun tiedän että voidaan saada paras lahja siitä:heart: Nyt tokalla kerralla on tunteet jos mahdollista, vielä enemmän pinnassa...:ashamed: Sitä ihmettä toivoo niin kovasti että ei tiedä miten sen kestää taas jos tulosta ei saada. Pelkään jo etukäteen että alan itkemään jo kun laittavat kanyylineulaa kämmenselkään puhumattakaan itse toimenpiteestä:LOL: Nuo hormoonit ovat muutenkin vaikuttaneet eri tavalla nyt tokalla kierroksella, on ollut yöhikoilua ja tunteet on ollu tosi pinnassa, mikä ei oo mulle yhtään ominaista:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Nasu ja mökkelö, mietitte tuolla tuota pienempää Puregon-annosta, niin mullahan oli kanssa 100 IU ja10 munasolua tuli. Niistä yksi köllii tuolla mahassa rv 6+6. Jos on nuori (minä olen 29) ja hentorakenteinen, niin laittavat alhaisemman annoksen. Raskaus pahentaa hyperstimulaatiota, joten jos sellainen päsisi pahaksi, niin kaikki alkiot laitetaisiin sitten pakkaseen odottamaan, että tila helpottuu. Mulla oli lievänä ja siirto pystyttiin tekemään tuoreeltaan. Ihan helposti eivät keskeytä hoitoa, vaan siirtävät vaan alkion sitten myöhemmin. Aika paljon noita munasarjoja juili ja vatsaa turvotti, ja ylimääräisen ultra-ajan laittovat sitten sen vuoksi ennen punktiota. Varmasti sullekin mökkelö olisivat sen jo määränneet jos siltä olisi näyttänyt. Ai niin, myös Pregnyliä laitoin pienemmän annoksen, 3000 IUta hyperriskin vuoksi, eli on niillä lääkäreillä vielä pelivaraa, ennen kuin hoito pitäisi keskeyttää.

Paljon tsemppiä kaikille munankasvattajille!:heart:
Odotan vielä ekaa ultraa maanantaina, että näkisi vihdoin onko tämä totta =)
 
Johkunen:KYLLÄ, juuri se hapannaama se lääkäri on!
Meilläkin mies sano et olipas melkosen töykeä lääkäri. Mies ei vielä tähän mennessä ole noista lääkäreistä pahaa sanaa sanonu.
Vaihtuuko tuolla naikkarilla joka kerta lääkäri? Ei siis ole sama lääkäri koko hoidon ajan? Tajusin eilen vasta kuinka hidasta tää hoito on...mä kuvittelin et toimenpide olis ollu jo ens kuussa mut sehän menee maaliskuulle vasta=(

Pieni askel: sulla näyttää olla lääkitys sama kun mulla oli ekassa IVF hoidossa. Kätevä tuo elonva ku riittää tosiaan se 1.piikki ja mulla kyllä ainakin kasvoi follit aika tasasesti sillä! Tsemiä!
 
Haaveilija 82 Onnea valtavasti plussasta, toivotaan että ultrassakin kaikki kunnossa :heart: ja kiitos, yritän nyt hieman huojentuneemmin mielin odotella huomista ja soittelen mahd. ylimääräistä ultra-aikaa. Missäs vaiheessa sulla alkoi se juiliminen? Mulla on olo koko ajan pahentunut, kipu on kohtalaisen voimakasta ja jatkuvaa. Aika tukalat oltavat on.. Mutta toisaalta, oon aika kipuherkkä. Ja oon tosiaan pienikokoinen, melko nuori (26) ja tosi rakkulaiset munasarjat = hypeririskiä kerrakseen. Taidan vetää Panadolia naamariin että saisin edes vähän nukuttua :)

Jensarille myös kiitos kannustuksesta ja tsemppiä huomiseen ultraan, toivottavasti pääsette punktioon jo perjantaina! Minulle muuten lääkäri sanoi, ettei pidemmällä kypsyttelyllä ole mitään vaikutusta munasolujen laatuun, että jos nyt sitten kuitenkin menee ensi viikolle niin peliä ei ehkä ole menetetty..? Tiedä sitten häntä, näkemyksiäkin voi olla useita, mutta toivotaan joka tapauksessa hyvää "satoa" :)
 
No nyt on pakko osallistua, näen nimittäin niin punaista yhdestä Naistenklinikan noin nelikymppisestä vaaleasta hapannaamaisesta inhottavasta ja superilkeästä ja ajattelemattomasta akasta, joka kuvittelee, että valkoinen takki antaa hänelle Luojan valtuudet. "##?!!"* Pitäskö siitä tehdä ryhmävalitus, ei nimittäin ole oikeassa ammatissa!?

Muuten sitten 1 IVF 2 PAS tuloillaan, Zumenon käytössä ja ultra ens viikolla. Jaksamisia kaikille, päivä pitenee, jee!
 
Mökkelö Sanoisinko, että mulla kipu oli sellaista ajoittaista vihlontaa, aika kovaakin hetkittäin ja sitten jatkuvasti tuntui enemmänkin sellainen jatkuva painontunne alavatsalla. Hyperissähän sinulla kertyy nestettä elimistöön, eli painoasi seuraamallakin voi vähän tarkkailla oireen pahenemista. Voimakas vatsan turvotus ja kipu, hengenahdistus ja virtsantulon vähentyminen ovat aiheita ottaa yhteyttä sairaalaan, ainakin näin mulle sanottiin. Ja nuo kaksi viimeistä oiretta tarkoittaa, että heti eikä huomenna. Kannattaa toki soittaa huomenna polille varuilta, olet oikein riskiryhmää kyllä. Yritä saada nukuttua :hug: Kaikki varmasti järjestyy ja jos siirtoa ei tehdä nyt niin PASeihin sulla pitäis sitten olla ainakin paljon materiaalia, jos hyper kerran uhkaa. Eipähän tarvitse heti uusia kasvattaa! Tiedän että vähän laiha lohtu nyt, kun haluaisi heti sen vaavin masuun, mutta tarkoitan vain, että peli ei ole ollenkaan menetety, kävi niin tai näin!

P.S. Niin ja alkoi ehkä hoidon puolivälissä 6. pvä, loppua kohti paheni. Ja valittakaa ihmeessä tuosta lääkäristä, aivan asiatonta kohtelua kun noin sanoo tuosta kela-huijauksesta. Ihan pimeä eukko tuntuu olevan. Tämä on muutenkin tarpeeksi rankkaa! Laittakaa vaikka nimetön kirje ylilääkärille tai sen osaston hoitajalle, teidän verorahoilla sille palkka maksetaan ja jos teitä ei olisi, ei sillä olisi töitä. Itsekin alalla olen ja en voi käsittää ammatti-ihmiseltä tuommoista käytöstä, vaikka itsellä olisikin huono päivä.
 
Viimeksi muokattu:
Heips ja tervetuloa uusille, vaikka en itsekään ole vielä tähän palstaan rivejä kauaa ehtinyt kerryttää. Ensimmäistä IVF:ää mennään.

Tänään pääsin vihdoin sumuttelemaan. Nyt oon tosiaan aamusta ja illasta sumut ottanut ja en tiedä kuvittelenko vaan, mut alavatsalla tuntuu aikamoisia vihlauksia ajoittain. Toki tulevat menkatkin voivat olla tähän syynä, mut silti. Sumut valuu kurkkuun ja on harvinaisen ällöä. Kaikki merkit siis viittaa että minä en kuulu niihin onnekkaisiin jotka selviää ilman sivuoireita. Ensimmäinen ultra on 25.1. joten siinäpä seuraava etappi. Pienin askeleen suurta kohti. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Katjuska-81
Mahtava homma että muutkin on samaa mieltä tuosta lääkäristä. Ei siis ollut vaan mun pärstä mikä ei miellyttänyt! Mietin tuota samaa mitä Haaveilijatuossa jo kertoili just tästä hoitojen rankkuudesta. Muutenkin on jokaisella meillä rankkaa näiden hoitojen läpi kahlaamisessa niin sitten pitää vielä olla tuollaisia lääkäreitä.
Olin avoimin mielin menossa sinne suunnitteluun, mutta kyllä meinas siinä kohtaa itku päästä kun noin tylysti asiat esitetään. Olisin ymmärtänyt asian kyllä nätimmälläkin kommentilla!
Eipäs tullut nimeä missään vaiheessa laitettua mieleen, ehkäpä se tässä hoitojen lomassa tulee esiin=)
 
  • Tykkää
Reactions: Susirouva
mökkelö & Rödluvan: kiitos Femar -kokemuksista; vaikuttaa kyllä melkoisen siedettävältä lääkkeeltä ainakin sivuvaikutusten suhteen. Tietysti haluaisin toiveajatella, että sitä ei koskaan tarvitsisi kokeilla, koska tää tulevan perjantain siirto on SE siirto...

johkunen: kiitos tsempeistä! Toivottavasti täti tuleepi ajallaan kylään ja toi 3. kierros toden sanoo=)

ON: "THE" siirto (4. sellainen) olis sitten perjantaina, mikäli ykskään alkioista selviää pitkästä viljelystä...eli ne suostu klinikalla tekemään blastoviljelyn, jeee! Nyt vaan jänskättää, jaksaako ne alkiot sinnitellä sinne asti:eek:

Mites on, te kortisonin käyttäjät, turvottaako Prednisolon ihan OIKEESTI vai johtuuko turpeus lisääntyneestä ruokahalusta? Ehkä mä kuvittelen, mut Prednisolonin käytön aloitettuani on ollut nälkä tosi usein...tosin oon yrittänyt hiukan hillitä, etten mussuttais koko ajan jotain...:whistle:
 
Terveisiä turpolasta! Tuolla viittaan siihen että aamulla herätessä sormet oli ku nippu porkkanoita ja muutenkin tosi turpea olo. Hyvä että vihki-ja kihlasormukset sain käsistä pois. Eilen en ihmeitä syönyt ja liikuntaakin tuli harrastattettua illasta. Siis voiko turvottelut alkaa jo ekan sumupäivän jälkeen? Yöllä näin unta jokin aika sitten kuolleesta rakkaasta henkilöstä ja tässäpä tämä on aamu mennyt itkua tihrustaessa ja ikävöidessä vaikka ehdin jo luulla pahimman suremisen olevan takana päin. Saapa nähä mitä tämä homma tuo tullessaan..:whistle:

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti tähän viikkoon, mä lähden koulunpenkille jatkamaan tätä hyvin alkanutta turpoamistani. :x:p
 
ON: Punktio on perjantaina ja mahdollinen siirto maanantaina. Kolmas ultra oli aamulla ja tosi suuria folleja n.2cm oli jo 7+2 ja pienempiä senttisiä 4+3. Pienet tuskin ehtii mukaan punktioon mennessä mutta toki ne kasvaa tuosta vielä. Lääkäri hieman pelotteli jo hyperin riskillä kun toisella puolella oli runsain mitoin noita isoja ja pieniä mutta onneksi toinen vähemmän aktiivinen munasarja hieman tasoittaa tuota nesteen kertymistä. Käski aloittaa juomisen jo ennen punktiota että olisi hyvin nesteytetty jo etukäteen. Nyt jännittää lähinnä kypsien solujen määrä ja se että tuleeko yhtään alkiota joka kehittyisi normaalisti ja jaksaisi kolmanteen päivään asti, viimeksi oli siirto kahen päivän ikäisellä 4-soluisella alkiolla. Tänään siis vika piikki (Pregnyl) JEE =) Alkoikin tuo pistely jo hieman rassaamaan kun ei meinannu löytyä enää mustelmatonta kohtaa navan alapuolelta:D
 
Moikka kaikille! Ja uusille sydämmellisesti tervetuloa :)

Mangu mä en oo prednisolonia näissä hoidoissa syönyt, mutta olen astmaani syönyt kuureja muutama vuosi sitten ja KYLLÄ se turvottaa aivan sairaasti! Mun naama paisui kuin ilmapallo :(

Itsellä eilen alkoi sumut, ei juuri ihmeempiä vielä, ainoastaan mega ällö maku suussa sumujen jälkeen.

Tosta kiukkupussi lääkäristä vielä, että Haaveilija oli ihan oikeassa, valitusta vaan ylilääkärille. Mä olen vasta yhellä lääkärillä NKL:lla käynyt ja se oli tosi symppis. Kysyin lääkkeistä, josko ois saanut viime vuoden puolelle kun 1.ICSI täytti lääkekaton, niin hän ystävällisesti selitti naikkarin käytännön ja pahoitteli, ettei voinut auttaa. Mut jos mulle tollanen tulee tän hoidon aikana, niin mä aion kyllä samantien antaa palautetta. Se, että on puoli-ilmainen hoito kunnallisessa, ei tarkoita sitä että saa olla töykeä. Pihalle koko ämmä, sanon minä!! Ihan tarpeeks rankkaa nämä on ilman tollasiakin..
 

Yhteistyössä