IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat

Mä olen kujettanut injektioneulan sinsältävän lääkkeen useaan otteeseen käsimatkatavaroissa. Lääke on vaan pitänyt nostaa tarkastuksessa pois laukusta ja resepti pitää olla mukana.

Omanapa... eilen alkoi menkat, todella niukat, mutta menkat kuitenkin. Soitin polille ja tänään alan pistelyn. Torstaina sitten ultraan. Normaalisti mulla tulee terolut kuurin jälkeen menkat kellon tarkkaan, mutta kappas nyt kun pitäs alkaa pistelyt niin menkat venyy ja paukkuu ja sit tulee niin niukkaa ettei tiedä onko tää oikeaa vuotoa vai ei...
 
Mulla oli sama kuin Nasulla, et yleensä on teroluteilla menkat tulleet kuin ajatus, niin nyt tästä kierrosta piti menkkoja odottaa 1,5 viikkoa. Sitten kun tulivat, olivat tosi runsaat. Kai sitä sitten jollain tasolla ressaa, vaikka tietoisesti tuntuu että en niin tekisi. Pitäs nyt käydä apteekissa tilaamassa Synarellat, sitä ei varmaan ihan rutiinilääkkeenä löydy. Toisaalta sitä odottaa tuota 10:nettä päivää, mut toisaalta kauhistuttaa et mihin sitä on alkamassa.
 
Hei,

Mäkin kirjoitan tänne myös, toka IVF alkoi viikonloppuna lyhyellä kaavalla ja torstaina eka uä kontrolli 4 Puregon pistoksen jälkeen. Mennään aika samoissa aikatauluissa ainakin Nasun kanssa=) Mulla menkat alkoivat ihmeellisen niukkoina, laskin kuitenkin lauantain kp1, koska oletin että vuoto ei siitä välttämättä runsastu ollenkaan ja sitten menee oikea pistosaikakin jo ohi. No eivät runsastuneet juurikaan, ihan veristä vuotoa kyllä tulee mutta niukkaa ja ohutta. Hyytymiä tulee jotenkin tosi paljon, ilman runsasta vuotoa:O Takana oli 5 clomikiertoa, joilla voi olla osuutta asiaan...
 
Sannamary kuulostaa tosi inhottavilta nuo sun oireet synarelasta :( Mua kauhistuttaa, kun mulla tulee yks 4 vrk:n työmatka ulkomaille ja siellä pitäs sumutella sitten.. inhottavaa jos kutiaa ja väsyttää kokoaika!! No toivotaan parasta!

Jepelis mä alotan sun kanssa sitten sumuttelut 10.pvä, että samoilla mennään :) Punktio ja siirto suunniteltu viikolle 6.

Mä en tiedä miks, mutta mua hirvittää tää pitkä kaava jotenki tosi paljon. Eka ICSI yksityisellä lyhyellä kaavalla ja se oli mun mielestä tosi easy. Tää sumuttelu homma jotenkin jännää mua kovin. Toisaalta ajattelen, että se lyhyt kaava ei tuonut meille haluamaamme, joten josko pitkä kaava sitten toisi :heart: Saas nähä..

Palaillaan taas, tsemppiä kaikille :)
 
Olemme siis Nuppuskan kanssa kohtalotovereita, eli ihan samalla aikataululla mennään. :) Mulle on tehty tätä ennen yksi inssi ja toisella kerralla ei munikset kasvaneet tarpeeksi, joten.. siitäkin on reilu vuosi aikaa ja en siltä kertaa muista millaisia sivuvaikutuksia oli. Eniten mietityttää tuo väsymyshomma. Mä olen nyt muutenkin aikamoisessa horroksessa, tuntuu että mikään uni ei riitä kuittamaan univelkoja. Nyt kun tähän lisää Synarellan yms "lupaaman" väsymyksen, niin avot. Noh, jospa tästä selvitään, ja toisaalta, täällä niin monta konkaria et ei paljon viitsi näillä omilla väsymyksillä valittaa.. Mut valitetaan nyt kummiski. :)
 
Moikka, meillä varmistui eilen että 1. IVF päästään aloittamaan tähän kiertoon eli samoissa mennään -nasu-, Jensar ja Syys77! Mulla on nyt kp 7 ja tänään vasta aloitan Puregonin piikittämisen. Alkukierrosta söin Clomeja kp 2-4, ihmettelin itse tätä poikkeavaa lääkityskuviota, mutta ilmeisesti tarkotuksena on yrittää välttää hyperiä (mulla PCO/MFO). Clomeilla siis yritettiin herätellä muutama folli, joita sit olis tarkotus Puregonilla kasvattaa. Onko muilla ollut tällasta ratkasua IVF:ssä? Mukavaa, kun on piinailuseuraa täällä samoissa aikatauluissa! Mä stressaan ihan hirveesti et kasvaako niitä muniksia ollenkaan tällä mun lääkecoctaililla. Piinapäiviin on vielä superpitkä matka :)
 
ON: Tänään oli eka kontrolli uä ja kaikki näytti olevan ihan normaalisti, folleja oli muutamia n.9mm ja limakalvo näytti olevan myös ok, vaikka mulla menkat äityi vuolaiksi kaikista päivistä sitten juuri tänään, kp 6 :headwall: Lääkäri ennusti punktiopäiväksi aikaisintaan ensi keskiviikkoa mutta todennäköisesti vasta loppuviikolla. Seuraava ultra on ensi maanantaina ja Orgalutranin aloitan huomenna.
 
Nuppuska & Jepelis, täällä olisi yksi suunnilleen samoissa menijä vielä =) Tänään oli suunnittelukäynti, ja aloitan (pitkä kaava) Synarelat 8.1. Keräys ja siirto pitäisi olla sitten viikolla 6 helmikuun alkupuolella. Iiik! Ensimmäinen IVF, tästä se lähtee. Mun siskolla oli kauheat vaihdevuosioireet aikanaan Synarelasta, saas nähdä kuinka mun käy. Eniten kyllä jännittää se punktio... Mut ihanaa että pääsee nyt suoraan aloittamaan ettei enää tarvi odotella.
 
Meitähän on täällä monta joilla on samat aikataulut :)
Tänään kävin ultrassa, vielä ei oikein mitään varmaa näkynyt, maanantaina uusi ultra. Pienellä Puregon annoksella mennään, jottei hyperiä tulisi, mulla kun on niin rakkulaiset munasarjat. Pari päivää vielä pelkkää Puregonia ja sitten lauantaina rinnalle Orgalutran. Jos punktioon asti päästään niin se ajoittuu ensi viikon loppu puolelle.
Päivä kerrallaan on mentävä ja toivottava että muutama hyvä folli kasvaisi :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!
 
Mulla alkoi tiistaina Suprecur-sumuttelut eikä ainakaan vielä mitään hirveitä sivuvaikutuksia ole tullut. Toki vielä on aikaa vaikka mille. Parin viikon päästä sitten 0-ultra. Punktio ja siirto alustavasti suunniteltu viikolle 5.
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille, tuokoon se tullessaan monia plussia!!!!=)
Täällä näyttäis moni olevan samassa punktiopiinassa viikoille 5-6, onneksi saadaan jännäillä yhdessä.

Täälläkin odotellaan ensi viikkoisia menkkoja alkavaksi ja sitten päitäisi alkaa Puregon-pistokset ja punktio viikolla 5. Mun piti joutua hysteroskopiaan, eli kohdun tähystykseen, joka olisi siirtänyt IVF:n aloitusta yhdellä kierrolla eteenpäin, mutta ultrassa ei näkynytkään kohdussa mitään ylimääräistä, joten päästään kanssa aloittamaan alkuperäisen aikataulun mukaan ja hyvä niin. Odotan innolla mitä tuleman pitää!:)

Minkälaisilla annostuksia muille lyhytkaavalaisille on määrätty Puregonia, itselle 150 yksikköä/pv...?

Valtavasti tsempityksiä tulevaan meille kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Hyppäisin mukaan ketjuun. Meillä lapsettomuutta takana nelisen vuotta ja selittämättömiä ollaan. Nyt vuorossa 1.IVF. Tänään kävin ivf-piikitysohjeistuksessa ja lääkkeitä shoppailemassa. Piikitykset pääsen aloittamaan jo seuraavasta kierrosta,
laskujeni mukaan vkon 3 alussa, jos normikierto tulossa. Lyhyellä kaavalla mennään, lääkkeinä Puregon, Orgalutran sekä Pregnyl irrotukseen ja Lutinus keltarauhastukena.
Mulla myös tuo Puregon ainakin aluksi 150:n annoksella.
Kiva että muitakin samalla aikataululla meneviä, tsemppiä kaikille! :)
 
Moikka,

Samassa menen, 150 yks/pvä. Tosin lääkäri sanoi, että jos joudutaan tekemään uusi IVF, niin saattaisi lisätä vähän isomman annoksen.

Punktio ma, hui. Mutta toisaalta ihana tunne että joku asia ainakin etenee.

Tsemppiä kaikille taasen.
 
Täällä tosiaan aika monet ovat suht samalla aikataululla menossa :) Itsekin lasken kuuluvani siihen... Eli siis minulla aloiteltiin niitä sumuja tuolla joulukuun puolella ja ehdin käyttää niitä pari viikkoa. Niistä tuli kuitenkin minulle ihan mahdotonta kutinaa ja ihottumaa ja kun tuossa 4.1 kävin lääkärissä niin se sanoi että nyt lopetetaan sumuttelu ja jatketaan ns lyhyen kaavan mukaan kun tosiaan oli tuollaista allergista reaktiota tulossa :| no ei siinä mitään... nyt mennään minullekin tutun kaavan mukaan mutta hieman erilääkkeillä. Minä siis piikittelen tällä hetkellä gonal-f:ää sellaset 225IU:ta eli siis aika isolla annoksella mennään (tosin näin on parempi kun minulla noi rakkulat reagoivat aika huonosti lääkkeille ja pitää tosiaan aika isoilla annoksilla mennä jos jotain aikoo saada aikaseksi:| ). Maanantaina olisi sitten minulla verikoe tiedossa ja samalla käynnillä ultrataan ja katotaan onko lääke saanut mitään aikaseksi *toivoo sormet ristissä että lääke tehoaa*

Mukava lukea tosiaan samoissa tilanteissa olevien tapahtumia ja jännäillä toisten puolesta :)

Tsemppiä hoitoihin ja muillekin ! :)
 
Viimeksi muokattu:
Aiemmin joku kyseli Puregon määristä, mulla lyhyellä kaavalla Puregonia menee vaan 100iu/vrk. Mulla kun on se hyperin riski korkea, niin tavoitteena olisi saada vaan aivan pari/muutama rakkula kasvamaan. Tänään alkaa sitten Puregonin rinnalle Orgalutran. Maanantain ultraa jo hieman jännitän ja sitä kasvaako siellä mitään. Päästäänkö edes punktioon ja jos päästään niin hedelmöittyykö mikään... tässä on vielä niiiiiin monta kysymysmerkkiä ennenkuin voi edes haaveilla olevansa raskaana.

Kuinkas siellä muilla menee?? Samoilla aikatauluilla menee useampi muukin, oletteko yhtä vainoharhaisia kuin minä ;)
 
-nasu- ihanaa, pelastit mun päivän :) Oon nimittäin suurin piirtein heittänyt kirveen kaivoon tän hoidon suhteen, kun mulle määrättiin Puregonia VAIN 100iu/vrk ja oon ihan varma ettei sielä mitään kasva. Nyt kuitenkin todistit, että se tosiaan ON ihan yleinen käytäntö, jos on hyperin riskiä :LOL: Mullakin on maanantaina ultra, jota jännitän aivan megalomaanisen paljon! Mitään tuntemuksia ei oo minkään suhteen.. Ihan samat kysymysmerkit täällä pyörii mielessä!
 
Heissan allasammans! (vaimitensenyoli) :)

Mä tässä heräsin todellisuuteen että tiistaina alkaa sumuttelut ja lääke edelleen apteekista, ja jotta vielä maksimoisin tämän hourupäisyyteni, ei sitä ole edes tilattu. Pitää vaan kovasti toivoa että Yliopiston apteekista saisi Synarelaa ilman tilaamistakin ja onneksi heillä on myös varastot, et jospa viim. maanantaina sumut saadaan. Mietin et en taida vielä Puregonia ottaa.. Oliko se niin et ekassa ultrassa pitäs puregonit olla mukana? Sit mun pitää vielä tarkistaa, kun reseptissä sumuttelut kehotetaan ottamaan 1x1 molempiin sieraimiin aamuin illoin.. Mites teillä muilla. Otatteko yhden suihkauksen neljästi päivässä vai kuinka? Muuten en epäilis tota reseptiä, mutku sen mukaan mun olis pitänyt aloittaa sumut jo 21. päivä, mut sitten selvis, et pitkän kierron takia sumut alkaakin 23. päivä.

Tunteet on ristiriitaiset, toisaalta odotan sumujen aloitusta kuin kukkomikko joulua, mut toisaalta taas pelottaa et mitä tuleman pitää.

Meitä on tosiaan monta samassa tilanteessa olevaa, joten tsempataan toisiamme ja tästä kyllä selvitään. :heart:

Linnuttoman puun nikki on muuten kauhean puhutteleva. Jotenkin hassulla tapaa ihan herkistyin kun näin sen ensimmäisen kerran. Niinhän se juuri on. Itselläni tosin on yksi tipu oksalla, mutta ei se poista toisen linnun kaipuuta. :snotty:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: linnuton puu
Mökkelö: Uskokaamme yhdessä mahdollisuuksiin, ei me aivan toivottomia voida olla :) Äsken pistin taas Puregon 100iu ja ekan Orgalutran piikin. Tässä ei taida auttaa kuin usko ja toivo, ja mieli pitää malttaa. Maanantaina saadaan kuulla onko mitään tapahtunut. Tsemppiä!!!
 
Yksin kotona tää ilta ja päätinpä piipahtaa taas pienen tauon jälkeen moikkaamassa teitä siskoja täällä!
3. passin suunnittelu/ultrakäynti oli torstaina. Koska oma lääkäri oli poissa, mulla oli eri lääkäri kuin yleensä, mikä oli aika jännää, mut ei liian=)
Ainut asia, mikä hiukkasen jänskättää, on se, että sijaislääkäri määräs mulle endon takia samantien kortisonit tälle kierrokselle ja mun "oma" lääkäri ei ole ollut halukas määräämään sitä tähän mennessä. Mä nyt aloitin kilttinä tyttönä sit eilen ne Prednisolonit; saas nähdä, tuleeko sivuvaikutuksia... Ovistikkukin näytti sitten kiltisti hymynaamaa tänään, joten siirto edessä ensi vkolla. Se on vielä arvoitus, et minkälainen siirto; pyysin varovasti, et voitasko yrittää pitkää viljelyä: lääkäri ei ollut kovin innostunut asiasta, mutta ei teilannutkaan vaan sanoi, että katsotaan, miten menee aikataulujen puolesta. Ja kun nyt ovis oli lauantaina, niin eikös blastoviljelyn vois tehdä sit perjantaina? Korjatkaa, oonko käsittänyt väärin...tietty sillä varauksella, et selviääkö ykskään alkio 5. päivälle asti.. no, mutta sittenhän senkin tietäis: ovatko elinkelpoisia vai eivät!
Lisäksi tää sijaislääkäri kertoi, et omalääkäri oli suunnitellut Femaria tuleville kierroille, mut tähän kiertoon se ei luonnollisesti ehtinyt mukaan, kun menkat alkoi klinikan joulutauon aikana, ja sehän pitäs alkukierrosta aloittaa. Onks kellään tässä ketjussa kokemusta kyseisestä lääkkeestä? Itsellä lääke olisi vain tukemaan omaa kiertoa, koska kierto ja ovis ovat säännöllisiä, munasolut ja limis kasvaa ok...eli hiukan ihmettelen, miten se voisi tsempata mun kroppaa. Ei silti, kaikkea olen valmis kokeilemaan, kun tässä nyt muutenkin koekaniineja ollaan hyvin asian puolesta:D

johkunen: toi endo on kyllä pahin kirosana mun sanavarastossa tätä nykyä...Pahaa pelkään, että se on munkin kropassa taas tehnyt tepposia, koska viimesimmät menkat alkoi taas muistuttaa aikaa ennen viime kevään laparoskopiaa... symppaan ja komppaan:hug:

No, oli alkio siirrettäessä sitten minkä ikäinen tahansa, niin mä toivon suuresti, et tää kortisoni vois jonkun ihmeen kautta tepsiä muhunkin..

Tsemppiä myös mm. kaikille punktiopiinassa eläville!

Entistä parempaa uutta vuotta toivon meille kaikille:heart:
 
Hellou tätskät!!
Minäkin täällä olen edelleen hengissä ja lueskelen jatkuvasti teidän kuulumisia kun omia ei ole. Näköjään heti vuoden alusta tapahtuu todella monessa projektissa etenemistä! Hienoa :)

Kysymys teille PASin käyneille... (olen malttamaton enkä jaksa odottaa paria viikkoa hoitsun vastaamista) Eli jos teille on tehty omaan kiertoon pas, niin milloin on ollut ultrat/kontrollit? Koska siirto ovuaatioon nähden?? Miten on viikonloput teidän hoitoja kiusanneet??

Mulla oli mensut viime kierrosta toista viikkoa kadoksissa ja tullessaan kesti vaan sen 2 päivää. Nyt sitten ovulaatio oli minulle viikon etuajassa (kp12 niinku normi ihmisillä) ja pelkäänpä että alkaa vuoto ajoissa ja pillaan seuraavan kierron siirron lomamatkalla. Kyseessä kun on eka pas niin ei hajuakaan osuuko reissuun vai kuinka paljon on siirtoon päiviä kun ovulaatiotesti näyttää plussaa?? Ja miten vaikuttaa jos viljellään pidempään tai ei viljellä??
 
Moikka,

Kysyn nyt tyhmiä mutta onko niin että IVF:ssä niin sanottu piinapäivä1 on alkion sisääntuuppauksen päivä? Heh, kun aloin miettimään että missä alkaa "piinailijaksi" luokittelu ja tajusin, etten tiedä! ( ;
 
Mangu76, minä olen syönyt Femaria 4 kiertoa ja mun mielestä on ollut hyvä lääke; ei mitään sivuvaikutuksia ja se on aikaistanut mun ovista muutaman päivän. (Normaalisti ovuloin - jos ovuloin - myöhään). Eli sen on kaiketi tarkoitus tukea/tehostaa sitä omaa ovulaatiota. Se käsittääkseni kierron alussa syötynä salpaa elimistön omaa hormonituotantoa hetkeksi ja sitten tulee "hormoniryöppy", joka saa tehokkaammin aikaan ovulaation. Jotenkin näin. Joka tapauksessa minulla lääke toimi ainakin moitteettomasti :)
 
Puregonista: Mulla meni viimeksi 125 ja saatiin 8 munasolua, nyt menee "normiannos" 150 ja maanantaina saa tietää montako follia voisi olla tulossa. Rakkuloita mulla kehittyy monta mutta viimeks oli vaan 8/20 munasolu. Toivotaan nyt parempaa tuuria koska meillä oli hedelmöittymisessäkin jotain häikkää ja alkiot oli hitaita, on tässä vielä monta jännitysmomenttia ennen kuin voi hengähtää...Tää toka hoito mennyt nyt hieman rauhallisimmilla fiiliksillä kuin eka, välillä meinaa pistokset unohtuakin;)
 
Mangu76, itselläni on ollut viidessä kierrossa Femarit inssien ja lääkekiertojen aikana, ja sen idea on tosiaan tukea ja edesauttaa omaa ovulaatiota. Itsellä ei koskaan tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta hienosti ovuloin, eli hyvä lääke oman kokemuksen mukaan.

Tänään alkoi Synarelat, vielä ainakaan ei mitään tuntemuksia lukuunottamatta yököttävää makua nenänielussa ;) Jepelis, mulla ainakin Synarelan annos on yksi suihke molempiin sieraimiin aamuin illoin, eli yhteensä 4 suihkausta/vrk. Mutta varmaan senkin annos voi tapauskohtaisesti vaihdella.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä