Tässä tilannepäivityksiä: Punktiosta saatiin siis 8 munasolua ja kaikki oli kypsiä. Kaiken lisäksi kaikki lähti hedelmöittymisen jälkeen jakautumaan, mutta muutama monitumainen oli. En oikein tarkkaan edes tiedä mitä tuo monitumaisuus on, mutta ilmeisesti on kovin yleistä, että osa alkioista on sellaisia ja taustalla on joku kromosomihäiriö tms. ja siksi nämä menee suoraan roskiin. Kuulemma luonnollisessa hedelmöittymisessä näitä esiintyy kanssa; nyt ne vaan pystytään noukkimaan pois. Noh, saldoksi jäi lopulta 4-soluinen, 2-luokan topalkio, joka siirrettiin tänään ja sitten 4 alkiota meni pakkaseen. Nuo pakkaseen menneet ei ollut ihan yhtä hyviä, mutta tarpeeksi hyviä kuitenkin, että ne kannatti pakastaa. Kysyin kyllä niidenkin luokat ja solumäärät, mutta meni niin nopeasti ohi. Taisi olla joukossa ainakin yksi 3- ja yksi 5-soluinen (ilmeisesti parillisen solumäärän omaavat on parhaita).
Itse siirto meni tosi nopeasti ja oli ihan kivuton. Ehkä ainoa ihan pikkusen epämiellyttävä juttu oli, että tuo siirtohan tehdään täydellä rakolla, jotta ultraaminen vatsan päältä onnistuisi paremmin ja siinä joutui sitten pidättelemään hätäänsä, kun samalla painettiin ultralaitteella alavatsan päältä. Mut toimenpide oli onneks hyvin nopea (vielä nopeampi kuin punktiossa) ja heti toimenpiteen jälkeen pääsi vessaan.
Testipäivä mulla on 22.8. (verestä), pari päivää myöhemmin saisi testailla kotitestillä, mutta enpä taida jaksaa odotella. Joten heti 22.pv maanantaiaamuna testiin... Nyt on sellainen varovaisen positiivinen fiilis. En uskalla vielä hihkua, mutta nyt ainakin tietää, että munasoluja syntyy, ne hedelmöittyy ja lähtee jakautumaan. Joten jos ei tällä kertaa tärppää, niin ehkä ens kerralla.
Tuosta töissäkertomisesta; mä en ole kertonut siellä kellekään. Oon miesvaltaisella alalla ja jotenkin tuntuu, että jos niille miehille siellä kerron, niin ne menee vain hämilleen eikä osaa suhtautua. Onneks meillä on niin joustavaa töissä, ettei kukaan seuraile, jos olen vähän poikennut jossain asioilla kesken päivän. Lähimmille kavereille olen toki kertonut, mutta töissä en kellekään.
Susirouva, sullahan oli varsin hyvä saalis
Vähän ihmettelinkin tuota omaa saalistani, että eikö niitä olis pitänyt tulla enemmän, mutta lääkäri tuntui tyytyväiseltä (sanoi jo suunnittelukerralla, että 5-10 on tavoiteltava määrä) ja toisaalta mitä olen muiden lääkeannoksia seuraillut, niin mulla oli aika alhaiset nuo lääkeannokset (Puregon 150 IU/pv). Toivottavasti saat paljon hyvälaatuisia alkioita näistä munasoluista!
Dreamer74, on noi Jenkkihinnat kyllä hurjia. Onko mitään mahdollisuutta, että lomien aikana kävisit hoidoissa Suomessa? Toki matka on niin pitkä, että taitaa olla aika hankalaa... Ja saisitko täällä yksityisellä puolella edes Kela-korvausta, jos asut vakituisesti kerta siellä?
83yrittäjä, olipa tyly tuomio siltä lääkäriltä. Jos jotain positiivista, niin ainakin on nyt suunnitelma selvillä. Jaksamista odotteluun! :hug: