jadekivi, kiitos listasta!
Oikein hieno. Ja onnittelut tuosta Simpukan hommasta! :flower: Simpukan FB-sivuillahan oli joku päivä sitten linkki blogiin ja kävin katsomassa ja ajattelinkin, että vitsit kun noista sais upeita kortteja, magneetteja jne. Taitava olet ja voi kyllä, niihin ajatuksiin on niin helppo samaistua...
Nonna, jep, kyllä mie ainakin omalla kohdalla luulen, että edes vähän helpottaa piinailuja kun saa samalla lukea muiden kokemuksia ja jännätä yhdessä tuloksia.
Kun ei näitä kuvioita ja kaikkia tunteita mitä tähän liittyy vaan oikein pysty tajuamaan, jos ei ole itse samassa jamassa nyt tai joskus ollut. Läheisten tuki on mulle kauheen tärkeää, mutta vertaistuki myös, koska te tiedätte ihan oikeasti, miltä miusta tuntuu. Ja samalla sitä tietysti itsekin haluaa olla tukemassa teitä muita samassa tilanteessa olevia.
83yrittäjä, tuossa oot kyllä niin oikeessa, että me varmasti ollaan sitten oikein hyviä odottajia. Kyllä tää kokemus on ainakin miun kärsivällisyystasoa nostanut aika huimasti. Suoraan sanottuna veetuttaa joskus lukaista normivauvakuume-palstoja, kun siellä jotkut panikoi, kun on
jo yk 3 ja mitään ei oo vieläkään tapahtunut! Ja varsinkin viestit, joissa kerrotaan, että yritettiin mekin
jopa 5 kuukautta ennenku tärppäs. Olen katkera, tiedän ja kuulosti varmasti typerältä. :ashamed: Pysynkin nykyään poissa tavallisilta vauvakuumepalstoilta. Oli se vielä onnellista aikaa se...
jag78, miekin olen pohtinut tuota liikunta-juttua, kun käyn salilla ja pumpissa useita kertoja viikossa. Mulla on laihdutusprojekti tässä samalla käynnissä (35 kg pudotettu ja nyt BMI 28 eli sais pudota vielä) ja oon koukussa liikuntaan. Mulle IVF-hoitaja sanoi, että kyllä se keho tietää ja ilmoittaa, milloin pitää levätä. Eli jos massu kipeytyy hoitojen aikana liikkuessa tai tuntuu pahalta, niin silloin pitää kehoa kuunnella ja levätä. Tiedän jo omalta kohdalta, että jos noin käy, niin tulee olee vaikeeta, koska samalla mulle liikunta on sellaista pään nollausta ja viime keväänä välillä sali oli miulle henkireikä.
Ninnu, voi vitsit sulla on enää muutama päivä jäljellä testipäivään! Kovasti tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! =) On varmasti vaikeaa veikkailla tuntemuksista kun on tosiaan nuo luget käytössä. Ite olin tosi väsynyt ja alakuloinen viime keväänä niiden kanssa, vaikka silloin insseissä annostus oli vain 200mg/vrk. Nythän se tulee varmasti olemaan aika paljon suurempi, joten vähän jänskättää, miten ne sit vaikuttaa. Mut sulle nyt toivotaan parasta!!
linnuton puu, tsemppiä laparoskopiaan ja toipumiseen!
Dreamer, hyviä uutisiahan nuo olivat!
Eiköhän tuo päätös ole ihan oikea, kyllä se lääkäri tietää miten tulee toimia ja tuskinpa ottaisivat mitään isoja riskejä tuossa asiassa. YES todellakin!
Minua on alkanut mietityttämään vähän juurikin se, että mitäs jos se hoito ei onnistukaan ekalla kerralla. Miten pahasti se sit minuun vaikuttaa... Tyhmää ajatella näin etukäteen, mutta en vaan voi sille mitään. Toivottavasti sais nämä ajatukset pois ja jaksais ajatella positiivisemmin. Mut sit taas toisaalta pelkään, että jos ajattelen liian positiivisesti
kyllä se onnistuu, niin sitten epäonnistumisen kohdatessa tippuis niin kauheen korkeelta. Ristiriitaista.
Kaikille hirmuisesti jaksamista odotteluihin ja onnea hoitoihin! :heart: