Ivf hoitoja lapsettomille

Helge ja Vihervaara onnea siirrosta :) Haikala tsemppiä piinapäiviin ja Manuliina ja Lutinus toivottavasti pääsette siirtoon ma ja ti :) Ompa jännät paikat monella :)

idealisti paljon onnea plussasta! :kiss: mahtavaa! toivon että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin! :heart:

Meillä pakkanen tyhjä, eilen sulatettiin kaksi joista toinen selvisi ja siirrettiin. Tän jälkeen tulee taukoa meidän hoitoihin jos tästä ei tärppää. Pakko avautua hieman yhdestä tämän viikon työpäivästä. Meitä oli 4 ihmistä töissä ja muut kolme ovat perheellisiä ja alkoivat puhua omista lapsistaan, heidän aamurutiineistaan, luonteista, siis kaikesta mahdollisesta. No eihän mulla ole mitään osaa eikä arpaa sellaisiin keskusteluihin kun ei ole sitä omaa lasta. Olin siis hiljaa ja kiukku kasvoi sitä myötä kun heidään keskustelut vaan jatkui ja jatkui..(nämä kaikki kolme ovat tietoisia meidän hoidoista) no, ihan tarkoituksella menin vähän kauemmaksi heistä niin etten kuule jokaista sanaa mistä puhuvat, alkoi olla jo niin paha mieli.No sitten yksi näistä muista huutaa että "hei "ambrosio" ootko pökertynyt kun ei mitään kuulu" voi tsiisus!!! ihan oikeesti!!!! miten ikinä olisin pystynyt osallistumaan heidän keskusteluun kun kyse on OMISTA LAPSISTA JOITA MEILLÄ EI OLE!!!!! Kiukutti niin paljon ja kiukuttaa edelleen. Tää yks näistä oli vielä sellainen joka on aikoinaan itsekin käynyt samoja hoitoja läpi, eli kummasti se ihmisen mieli vaan unohtaa asioita kun ei ole itelle enää ajankohtainen kipeä asia...

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä vielä kaikille omiin vaiheisiin!! :heart:
 
YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Manuliina.............1.IVF/1.PAS........................tammikuu 2013
Lutinus................2.ICSI........... ... ................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS........................tammikuu201 3
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2........................4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1..................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................1.2.2013

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .........................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
ambrosio Sulla on kyllä vahvat hermot ellet tilanteessa räjähtäny! Itse en ole hoidoista kertonut töissä muuta ku pomolle mut jos tilanne olisi tuollainen että työkaverit tietäis ja menis silti tommosta sit huuteleen perään vaikka varmasti tietävät että pahaa tekee kuunnella, ni kyllä aukeis mun sanainen arkkuni ja aika ammolleen oikeen!:kieh: Muutenkin osa työkavereista ottaa välillä niin rankasti pattiin että on avautuminen lähellä vaikka muuten olenkin rauhallinen ja hiljainen, enemmän sellanen "sivustaseuraajatyyppi". Ei voi muuta toivottaa kun jaksamista, toivotaan että eivät kovin usein tolle linjalle lähtisi:hug:

Aika matelee...En voi edes kuvitella miten hitaasti se kuluu sitten siirron jälkeen ku se näin madellen kuluu jo siirtoa odottaessa:headwall: Ja vielä noin helkutinmoinen pakkanen ulkona ni ei voi sinnekään mennä. Onneksi on viikonloppu kuitenkin töitä ni kuluu hiukan nopeammin=)
 
APUAA!!!! mitä mä nyt teen??? mulle määrätty gonapeptyl piikki pistettäväksi huomenna tukemaan kiinitystä ja nyt kun olin lähdössä apteekkiin hakemaan sitä huomasin sitä että lääkäri unohti antaa mulle reseptin!!!!! EI OO TOTTA!!!!!!! PANIIKKI!!! ja tietty viel vkl nii klinikka ei oo auki..
 
Voi kurjuus, HelgeR! Onko siinä lähellä yksityistä gyneklinikkaa, missä ois viikonloppuna päivystys? Tai sitten keskussairaalaa? Niihin varmaan koittasin soittaa...

Tervetuloa mukaan piinailemaan ambrosio! Jaksamista.

Meillä töissä oli käyty kiva keskustelu mun poissaollessa. Kuulin tämän yhdeltä työkavereita, joka tietää hoidoista. Mulla siis 3 lähiesimiestä sekä pomo tietää hoidoista ja sitten samassa yksikössä on muutama muu joka ei tiedä. No, yksi näistä lähiesimiehistä (mies) meinas möläyttää mun tilanteen, minkä toinen lähiesimies (nainen) oli estänyt sanomalla että kaikki ei tiedä. No tämä mies oli sitten tuumannu että pitäähän muidenkin tietää, johon sitten taas oli vastattu ettei tarvi... Nyt varmaan hirveä mietintä työkavereilla mun poissaoloista. Ehkä joku ymmärsi jotain mun sepustuksesta :) Ärsyttää ihan suunnattomasti!

Onneksi muuten olo on rauhallisempi ja oon vähän jaksanu keskittyä romaanin lukuunkin niin saan pidettyä hermot kurissa. Oon miettinyt että jos käytäs hakeen jokin palapeli niin vois tehdä sitäkin...
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä kaikille piinailijoille! Jännittää teidän puolesta, kunpa olisi nyt röykkiökaupalla plussia tulossa. :)

ambrosio, oon myös törmänny tuohon oman lapsettomuuden unohtamiseen ja sitte laukoo tökeriä kommentteja kun on lapsi maailmassa. Esim. julistaa kuinka ollaan täällä olemassa vain lapsen tekoa varten. Hohhoi...elikkä jos ei äidiksi/isäksi halua/pääse niin mitä täällä elintilaa tuhlaamaan, terveisiä kivikaudelta! :D Jokseekin käsittämätöntä mun mielestä ja oon varma et ite en koskaan tuu unohtamaan kuinka koville tää ottaa ja kunnioitan kaikkia jotka näitä käy läpi.

HelgeR, apua, tosi painajaismainen tilanne! En keksi muuta kuin selittää apteekissa tilanne.
 
Viimeksi muokattu:
Soitin koskiklinikalle ja selitin tilanteen,onneksi lääkäri suostui kirjoittamaan puhelinreseptin apteekkiin muutamien tarkentavien kysymysten jälkeen. Mutta kylläpä ehti paniikki iskeä! Näköjään pitäis AINA itse tarkistaa että KAIKKI reseptit tulee saatua ettei pääse tällästä tapahtuun. Tästä laitan kyllä sähköpostilla palautetta. Kaikenlisäks tästä tuli ylimääräisiä kustannuksia mulle, ihan ku ei tää touhu jo muuten olis kallista : /

ambrosio hienoa että toinen alkio selvisi ja pääsit siirtoon. Me piinaillaan taas samaan aikaan :)
 
HelgeR onneksi sait tilanteen selvitettyä! Kurjaa tuollainen ylimääräinen stressi vielä tän kaiken muun lisäksi :( Kannattaa kyllä laittaa palautetta. Varmasti lääkärisikin on pahoillaan, kun moinen lipsahdus pääsi käymään eikä varmasti sitä tahallaan tehnyt (muistelen että sulla oli ihana lääkäri viimeksi?).

Mulla ois huomenna työpäivä. Eilen kävin pikaiseen kaupassa ja heti enemmän liikkuessa kiinnikekivut taas äityivät. Nyt on taas ollu parempi tilanne, kun oon vain lepäilly. Pitää nyt illalla käydä vähän kävelemässä, että näkee miten kroppa reagoi. Ohjeeksi annettiin että mitään sellaista ei saa tehdä, mikä sattuu. No, huomenna pitäs töihin ja haluaisin hirveästi mennä, mutta jos vähänkin enemmän liikkumista aiheuttaa kipua joudun jäämään kotiin kun töissä kuitenkin joutuu parhaimmillaan olla koko päivän jalkojen päällä. Pläääh...
 
Helge Onneksi selvisit paniikin omaisesta tilanteestasi. itse olisin myös ollut hätää kärsimässä tilanteessasi. Mitä kuuluu? Miten on piinapäivät lähteneet käyntiin :)?

Vihervaara kannattaa hakea sairaslomaa jos vähänkin epäilyttää oma jaksaminen. :)

Mä tuun hulluksi. Tänään pp 9. Lämmöt 37,1 astetta, normaalisti 36,6. Palelee ja tänään alkaneet tutut menkkakivut ! Tämän lisäksi illalla oli hetken pahaolo..tätä en kuvitellut, vaikka mieli heitteleekin :D ! mut noi menkkakivut....kyllä tässä taas alkaa olla luovutus meininki !
Kysymys: Jos siirretään 2 alkiota ja toinen ei kiinnity niin tuleeko menkat?
 
Haikala siis meinasitko että toinen kiinnittyy ja toinen ei? siinä tapauksessa ei ala menkat. Toivottavasti nuo sinun oireet enteilee hyvää, ne menkkajomotuksetkaan ei välttämättä tarkoita että menkat olis alkamassa, monellahan ollut jomotuksia ennen plussaa :)
Täällä vasta pp2 menossa, ei tunteita suuntaan tai toiseen, hirvittää vaan ajatus että testipäivä laitettu vasta pp17, sinnehän on ikuisuus. Ehkä tässä takana se, että tuoresiirrossa kun testipäivä oli pp11 ja hcg arvoksi tuli 7, hoitaja totesi että ei siellä mitään ole, voit lopettaa lääkkeet. Olen jälkeenpäin miettinyt, että mitäs JOS oltais ootettu ja tehty uusinta testi vielä muutaman päivän päästä... koska nyt selvästi lääkäri pidentänyt aikaa, jospa mulla hcg vaan nousee hitaammin..? Tiedä näistä, mutta harmittaa että tuoresiirron kohdalla hätäiltiin vaikka arvot hieman nousivatkin
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Hui, ompas taalla ehtinyt tapahtua :)!

Monta piinailijaa lisaa ja HelgeR:n painajaismainen tilanne. Huh, itsellani olisi iskenyt kaamea paniikki ja epatoivo. Onneksi selvisit suht. pienella saikahdyksella. Mutta tosi rasittavaahan tuo on, kun laakari unohtaa reseptin, kun itsella pyorii paassa koko ajan hoito ja luottaa siihen, etta edes laakari pitaa jarjen paassa :).

Tsemppia ambrosio, HelgeR, Haikala ja Vihervaara piinapaiviin! Nyt naiset ottakaa rennosti rautahermoilla! On muuten helpommin sanottu kuin tehty ;).

Ja Vihervaara lepaile oikeasti, jos vahankaan tuntuu kipua. Ekalla kerralla itse menin tanssitunnille aika nopeasti ja en osaa ottaa tunteja kevyesti, niin nyt jalkeen pain mua on harmittanut, mahtoiko olla liian aikaista kun hoito meni sitten myttyyn. Tuskin silla oli mitaan yhteytta hoidon onnistumiseen, mutta jalkeenpain sita aina mitettii, mita teki "vaarin". Mutta kaikki toki tekee omien tuntemusten mukaan ;).

Miten muuten olette paattaneet siirretaanko yksi vai kaksi alkiota? Meilla ekalla kerralla ei ollut edes asiassa miettimista, kun oli vain yksi kayttokelpoinen. Mutta nyt sitten ihmetellaan loppuviikosta olisko se yksi vai kaksi... tai ei mitaan :(.

Joku kyseli aikaisemmalla sivulla siita alkiokuoren liimasta, mahtaisko olla samaa, mita laakarini ehdotti kaytettavaksi nyt toiseen yritykseen? Eli meilla ei ainakaan ekalla kerralla sita kaytetty. En kylla tieda mitaan merkkia, mutta sananmukaisesti siis liimataan alkio kiinni ja ma kylla viittaan talle, kaikki keinot siis kayttoon ;). Juu nain niita lapsia meilla tehdaan, leikataan ja liimataan :LOL: jep, jep!

ON: Meilla olisi punktio huomenna ja siirto osuis sitten perjantaille. Nyt on kylla maha vahemman turvoksissa ja pinkeana kuin ekalla kerralla irroituspiikin jalkeen. Ja nyt sita vaan toivoo, etta kerayksessa olisi jotain kayttokelpoista, semmonen 7 olis tyrkylla kypsaa ja pienempia sitten muutama, huoh. Vahan jannittaa miten kay. Mutta kun vain menis viikko pikaisesti, niin olis tamankin ohi!
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Grrr, pitaapas viela hieman marista, kun alkoi kiukuttamaan... joskus sita toivosi lukeutuvansa niiden ystavien, tuttavien joukkoon, jotka ovat autuaan tietamattomia siita, miten ovat lapsensa aikaan saaneet. Eivat tieda milloin ovuloivat, lapset ovat vaan tulleet kun seksia on harrastettu. Puhumattakaan siita, etta tietaisivat miten monimutkainen prosessi on kyseessa ja mista tsagasta koko homma on kiinni!

Kumpa ei tarvis tietaa ja seurata kaikkea mita kropassa tapahtuu, vois vain vanhanaikaisesti vetasta housut kintuun ja tehda lapsi :LOL:.
 
Lutinuskos se oli kellä piti tänään olla siirtopäivä? Miten meni?=) Mulla olis sama huomenna sitte luvassa, ei ole ainakaan mitään sairaalasta kuulunu joten kaipa sulatus on sitten ihan suunnitelmien mukaisesti onnistunut.

Ameile Peesaan täysillä tota sun ärtymystä! Itseäkin aina välillä(usein) ottaa päähän ku jopa äiti ja siskot aina mun jotain tästä kertoessa joutuvat kysymään että mikä se on tai miten se tehdään, tai mitä se tarkottaa!:kieh: Ja ne muutamat kaverit kelle olen kertonu ni sama juttu. Tuntuu että kaikille muille niitä vaan tulee, meille onnettomille se on just tota sun kuvailemaa "leikkaa-liimaa"-juttua. Ei mene tasan nallekarkit, ei läheskään. Vaikka sama kai se on ostaako talon valmiina vai rakentaako itse, voi olla että se itse rakennettu on enemmän sydämellä ja tunteella tehty?(pieni vertauskuva näin loppuun:LOL:) Eli mä ainakin uskon että meistä tämän kaiken läpi käyneistä jokainen osaa rakastaa ja arvostaa omaa lastaan ainakin hiukan enemmän kuin ne joille se on tullut tosta vaan, ehkä jopa vahingossa. Näin ainakin haluan uskoa.
 
Manuliina tanks, ma tiestin, etta ymmarrysta loytyy taalta, kun muualla mun ymparilla se on aika heikkoa.

Niin, ja sama lopputuloshan se on onko talo pakettiratkaisu vai rakennettu hartiapankkina tehty, lopputuloksena siis lapsi, toivottavasti kaksi katta ja jalkaa :). Mutta mutta... olen kylla samaa mielta, etta taman piinan kun on lapi kaynyt ei se meista automaattisesti parempia aiteja tee, mutta varmasti lapsi/lapset saavat ehdottomasti rakastavat vanhemmat ja pienet vastoinkaymiset eivat ihan helposti kaada vanhempia eika perhetta. Nain makin haluan vakaasti uskoa!
 
Idealisti Kovasti onnea tuosta plussasta:heart:

Piinailijoille rautaisia hermoja ja onnea matkaan:)

Meille tehtiin kolmas inssi ja jos ei tärppää, IVF-suunnittelukäynti on jo varattuna. Nyt inssissä oli parhaat siittiömäärät eli 41 miljoonaa, kun aiemmilla kerroilla pesuista selvis vaan 3 ja 4 miljoonaa. Folli oli jo puhjennut kun inssi tehtiin. Se näkyi sellaisena litistyneenä kohtana siellä ultrassa. Nyt dpo4. Ei oloja, mutta itseni tuntien alan kohta kehittelemään jos jonkinlaisia oireita..you know..
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Manuliinalle onnea huomiseen siirtoon ja jaksamista piinapäiviin!

Mites muilla piinailijoilla menee?

Minähän luupäänä yritin mennä töihin ja siis meninkin. Töissä totesin olevani taas kipeä, ilm. maha ei kestäny työmatkan istumista. Sain töitä muokattua niin että istuin ja tein paperihommia koko päivän ja kotiin lähdin työterveyslääkärin kautta ja oon ainakin to saakka saikulla ja soitolla sit tarv. lisää... Nyt sitten oon kotona kipeempänä kuin mitä eilen ja harmittaa vietävästi jos nyt jotenkin huononsinkin kiinnittymistä :stick:
 
Hiphei! Molemmat jäljellä olevat alkiot selvisivät sulatuksesta, toinen ei aluksi ollut lähtenyt jakautumaan mutta siirrettiin kuitenkin kun oli virkoutunut sitten myöhemmin :) Nyt jännäillään,täällähän on paljon piinailijoita :) Ei voi käydä niin etteikö kukaan plussais, nyt on niin paljon alkioita siirretty :) Tsemppiä ja voimia kaikille tasapuolisesti!



YRITTÄJÄT :popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Manuliina.............1.IVF/1.PAS........................tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT :headwall:

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1..................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2..................1.2.2013
Lutinus................2.ICSI...................2....................................

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki............Hoito............. .........................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Yksi sulatettiin ja se selvisi joten yksi 6-soluinen alkio nyt sitten koittaa hakea ankkuroitumispaikkaansa tuolla jossakin mun sisällä:heart: Ja jäikin vielä ne 6 eli ei niin kauheeta ahdistusta pääse ehkä tulemaan vaikka tämä ei nyt onnistuiskaan.

YRITTÄJÄT:popcorn:

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT:headwall:

Nimimerkki............Hoito.................Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI.................1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1......................1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2......................1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI...................2......................
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1.....................5.2.2013

PLUSSANNEET:heart:

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
Lista päivitystä :) Eka pp menossa, täytyi ottaa kalenteri ja katsoa milloin testata, noh eihän se ole kovin vaikea laskea...:) Tsemppiä meille piinailijoille :heart:

YRITTÄJÄT

Nimimerkki.............Tuleva hoito........................Ajankohta

Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81…….....1.ICSI…………. .. ...........….....2.ICSI helmi-touko 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................1.IVF............ ...................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF............ ....................huhtikuu 2013
Ameile..................2.IVF........... .....................tammikuu 2013

PIINAILIJAT

Nimimerkki............Hoito............. ....Alkiot..................Testipäivä

Haikala.................1.ICSI/2.PAS..........2........................ 27 .1.2013
Helge...................1.IVF/3.PAS...........2....................... .4 .2.2013
Vihervaara.............1.ICSI........... ......1.......................3.2.2013
ambrosio.............1.IVF/3.PAS.............1..................... .1.2 .2013
grosjean.............1.IVF/3.PAS..............2.................... ..1. 2.2013
Lutinus................2.ICSI/ 1.PAS..........2........................4.2.2013
Manuliina.............1.IVF/1.PAS.............1..................... 5.2.2013

PLUSSANNEET

Nimimerkki............Hoito............. .....................Plussauspäivä

Neela84...............1.ICSI............ ...........................29.12.12
idealisti...............välikierron ylläri .......................... 14.1.2013
 
  • Tykkää
Reactions: grosjean

Yhteistyössä