Ivf hoitoja lapsettomille

Tervetuloa uusille!!:wave: Lisäilkäähän tietojanne tuohon listaan ni pysytään kaikki helpommin ajantasalla mikä vaihe kenelläkin on käsillä:)

Vihervaara Mä yhdyn Hiskiaksen kommenttiin, eli jos vuoto alkaa klo 18 jälkeen illalla niin silloin kp 1 on se seuraava päivä. Mulla alko myös vuoteleen tossa torstai-iltasella joskus varmaan kaheksan maissa mutta vasta eilen siis oli se kp1.

Hiskias Tsempit piikittelyyn!

Maanantaina sitten soittoa hoitajalle ja sitten kuullaan miten homma etenee. Toivon ettei tarttis sinne ultraan mennä koska olen aina saanu plussan ovistestiin ihan ongelmitta ja ei millään viitteis niitä työvuoroja alkaa sen takia rukkailemaan: / Vaikka luulis ettei tarttiskaan mennä koska siinä PAS-ohjelappusessa lukee että mikäli PASin jälkeen alkaa kuukautiset ni seuraavalla kerralla ei tarvi ultrata. Ja vaikka me ei joulun takia siihen vielä päästykään ni he kyllä jo viime kierron ultrassa varmaan näkivät että kaikki oli "kunnossa" IVF:n jäljiltä. Niin kunnossa ku tää kroppa nyt sitten onkaan...:kieh:
 
Kiitos neuvoista! Mun tuurilla kävi juuri näin ja tietysti viikonloppuna. Onneksi täältä löytyi apu. Tänään siis kp1 ja huomenna Elonva pistos. Jee, asiat etenee!

Lisäänpä nyt minäkin itseni listaan.

YRITTÄJÄT

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1. ICSI…………..............….2 . ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa...................2. IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI).........................tammikuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Tervetuloa uusille tulokkaille!

idealisti Meillä PAS tehdään luonnolliseen kiertoon ja just sen takia kuulemma voidaan tehdä peräkkäisiin kiertoihin. Toivotaan, että ensikerralla teillä pakkasukot selviää ongelmitta sulatuksesta :)

Toive13 Ymmärrän järkytyksesi tätä lapsettomuutta kohtaan. Itse en halunnu viimeiseen asti uskoa, että me oltais lapsettomia. Välttelin netissä kaikki lapsettomia koskevat sivustot jne. Tämän kanssa on nyt vain elettävä ja toivottava että joskus asia muuttuu, mutta syvä arpi tästä jää jokatapauksessa.

helge ihanaa että pääset lomalle ! Toivotaan, että lähdette sinne kolmistaan ;)

Omanapa: Täällä odotan kuin kuuta nousevaa tiistain ultraa, jossa selviää siirtopäivä ! Ala vatsalla on tuntunut viimepäivinä outoa pistelyä..toivottavasti kaikki on kuitenkin "alakerrassa" kunnossa.. :D Huolena taas pakkasukkojen selviäminen sulatuksesta...viime siirrossa tuhlattiin jo 3kpl ja pakkasessa tällä hetkellä 4 kpl...eli uskon että hyvällä tuurilla siirtoon päästään.

Minulle hoitaja sanoi viime kerralla, että yleensä pakkasukot, jotka ovat viimeisessä satsissa kiinnyttävät paremmin? Onko kellään tästä tarkempaa tietoa?
 
Tsemppiä alkaviin pistoksiin Vihervaara!

Haikala mä jouduin hetken murto-osan miettiin että kuka se kolmas on joka meidän kanssa sinne matkalle tulis :LOL: hohhoijaa!! tosiaan, kukakohan..
Meneekö tää aika tosiaan näin nopeesti että kohta mietitään taas siirtopäivää, just vasta toivuttiin negasta :confused: mulla ultra ens perjantaina jolloin selviää siirto
Mä oon aina luullut et parhaimmat siirretään eka ja jäljelle jää viimeseks kaikista rupusimmat, mutta toivottavasti toi toinen teoria pitäis paikkansa.

Manuliina toivotaan että kroppa kunnossa ja ettet tarttis ultraa, mikä kp sulla nyt menossa?
 
Haikala Näin oon kans miettinyt, että vaikka tästä lapsettomuudesta joskus selviäis ja sen lapsen tai toivottavasti useamman sais, arvet tästä jää..

Minäkin listauduin.

YRITTÄJÄT

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1.ICSI…………..............…...2.ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............1.IVF km/1.PAS ei siirtoa..............2.IVF 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI).........................tammikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................ei ole...........................maaliskuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Viimeksi muokattu:
Eka piikki pistetty tässä työpäivän tiimellyksessä keskellä. Onneksi ei sentään piikin pitämistä tarvinnut jännittää niin meni nopeasti :) Huomenna sitten soittelen uä aikaa ja vähän kyselen vielä tarkemmin uä kontrollista, jos saisin selviteltyä työkuviotkin. Ihana kun menkkojen alkamisesta ei seurannutkaan sitä tavallista harmitusta, vaan toiveikkuutta! :heart:
 
Tosiaan, Tässä kuussa monella piinäpäivät ! Minuakin kiinnostaa missäs vaiheessa kaikki on :)?

Minulla oli tänään uä ja totesi että ovis on huomenna tai ylihuomenna, joten siirto on pe tai ma kuten arvelinkin :)
En oikein osaa kuvailla tätä oloa.. ihanaa kun on taas mahdollisuus, mutta missä on mun kaikki usko plussaan? Voiko onnistua jos ei usko? Entä selviääkö mun pakkasukot ja akat sulatuksesta?!
 
Haikala meneepä aika nopsaan!!! siis sulla nyt jo ovis ja siirto edessä!! mullakin vähän uskon puutetta tähän touhuun, tai siis aika paljonkin. no eipä ainakaan tipu niin korkealta. Mutta uskon silti että voi onnistua vaikkei uskokaan :rolleyes: montako teillä olikaan pakkasessa?
 
Haikala Oijoi!=) Sä olet jo noin lähellä siirtoa! Ja samat jännityksen aiheet on varmaan monilla, ellei kaikilla...mulla ainakin:ashamed:

Mulla menossa vasta kp 5 eli oletettavasti siirto olis viikon neljä alussa eli vajaan 2 viikon päästä vasta. Ehtii mennä hermot vielä monta kertaa ennen:headwall: Testailu pitäis alottaa viikon päästä keskiviikkona. Ja ei onneks tarvi sinne ultraan mennä, se hoitaja sano että ei tarvitse koska ovulaatiotesti on aina näyttäny plussan hyvin:D Hyvä niin, siinä olis ollu yks lisästressin syy kun olis pitänyt alkaa niitä työvuoroja vaihtelemaan ja selityksiä keksimään...

Tsempit kaikille taas!
 
Tsemppihalit teille kaikille! :) Tervetuloa uudet palstailijat! :)

Vaikuttaa tosiaan siltä, että pian on meistä moni taas piinailemassa! Mahtavaa! :) Meille PAS tehdään ens kiertoon, joten odottelen menkkoja alkaviksi. Nyt kp19 ja pienenpientä tiputtelua ollut pari päivää. Tätä voi jatkua vielä mooonta päivää, ennen kuin menkat oikeesti alkaa, mut toivon, että ne alkais pian! Mies sanoi, että sulla varmaan kohta alkaa menkat, kun asenne on taas "kaikki on perseestä paitsi kusi!". Repesin täysin. :LOL: Toi on niin totta! Mulla tuppaa tulemaan "lievää" ärtyneisyyttä ennen menkkoja. Kaikki ottaa päähän ja näen kaikissa asioissa epäkohtia. :mad:

En yleensä tee uudenvuoden lupauksia, mutta tänä vuonna tein. Päätin, että yritän keskittyä enemmän muihin asioihin kuin tähän lapsettomuuteen. Syksyn aikana lapsettomuus söi mua sisältä siihen malliin, etten jaksanut oikein mitään. Työstä ja normaalista arjesta suoriuduin, mutta mitään sen lisäksi en oikein jaksanut. Enkä vieläkään meinaa jaksaa. Jotenkin tämä pitää niin tiukasti otteessaan. Yritän kuitenkin kovasti saada siihen muutosta. Päätin iloita niistä asioista, jotka mun elämässä on hyvin. Keskittymällä hyviin asioihin uskon saavani voimaa myös tämän raskaan asian käsittelyyn. Yritän ottaa asenteen, että hyvä, jos vaikka kymmenennellä alkionsiirrolla onnistumme. Ja että se saattaa vaatia monta ICSIä. Jos vain saisin psyykattua itseni siihen tilaan, etten nostaisi toiveita jokaisella alkionsiirrolla niin korkealle, ettei se pettymys olisi niin suuri. Ainahan voi toivoa. Eri asia sitten, kuinka hyvin näitä ajatuksia pystyy toteuttamaan. ;)
 
Täällä meneillään kp8 vasta eli aika samoilla päivillä Manuliinan ja Helgen kanssa. En vaan jotenkin jaksa edes innostua koko touhusta sillain ku ennen. :( pelkään niin paljon sitä negan jälkeistä romahdusta.

Pitkästä aikaa ulkona on ihana ilma ja aurinko paistaa, voi kun voisi aina vain elää hetkessä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: HelgeR
Helge Meillä pakkasessa vielä 4 alkiota eli uskallan toivoa että siirtoon päästään. Aika tosiaan juoksee..vastahan me niitä negoja täällä itkettiin :D.
Siirto on perjantaina ja kyselin alustavasti hoitajalta, että saisiko välitettyä viestin lääkärille että haluan 2 kyytiläistä jos vain sulatuksesta selviää. Varmaan sitten h-hetkellä selviää montako saan :). Meille siis siirretty aina vain 1 alkio.
Hui, minä taidan siis meistä ensimmäisenä istahtaa piinapenkkiin ! :D

Keijukainen Sun lupaus kuulostaa todella hyvältä. Pelkästään toi sun palsta tekstin lukeminen rauhoitti jo jotenkin omaakin mieltä :D Minä olen nuori ja olen "kuluttanut" tähän lapsettomuuteen jo kohta kolme vuotta elämästäni, vaikka tälläkin hetkellä pitäisi ottaa kaikki irti tästä nuoruudesta, niin ei voi, olen jumissa tässä lapsettomuudessa. En voi mennä eteenpäin missään elämäni alueessa, kun minä vain odotan vauvvaa elämääni ja en voi hävitä tätä taistelua vielä luovuttamalla.
 
  • Tykkää
Reactions: *keijukainen*
Heips pitkästä aikaa!

Täällähän kohta taas jännitetään!:)

Tervetuloa uusille, lapsettomuus on aina kriisi elämässä, yksi ehdottomasti pahimmista omassani! Kyllähän tästä arpi jää, kävi miten kävi.

Kyllähän tässä on viime vuonna tehty kaikkea, että ajatukset saisi pois hoidoista, esim. lisäopiskelua ja remonttia pari vuotta sitten ostamaamme taloon. Jotenki vain tää asia syö, mutta mäkin tein hiljaisen lupauksen itselleni yrittää saada taas elämästä kiinni. Tosin ehkä joudun blokkaamaan kaiken mikä muistuttaa raskauteen liittyvästä, mutta se olkoon pieni hinta sille, että pääsen jaloilleen ja elän.

ON: Mullahan tiputtelu alkoi kp21, niinkuin vähän ennustelinkin, ja kesti mukavat 12 päivää, kunnes kuukautiset vihdoin alkoivat:headwall:. Mä soitin ihan kilareissa sinne polille ja pyysin, josko oikeasti tutkittais mistä tää hiton tiputtelu johtuu, kun laskee elämänlaatua paljon ja en jaksa kulkea siteet housuissa yli kahta viikkoa kuukaudesta. Yllätyksekseni sain ajan tämän kuun lopusta! Olin jotenki ihan varma, ettei mua tutkita tässä välillä, mutta ihan kiva, josko jotain selviäisi, kun nyt alkaa olemaan kiintiö täynnä tätä vuotohäiriötä. Ja jos sinne huhtikuuhun asti pitäisi jaksaa odottaa 2.ivf:ää, ni ihan hyvinhän tässä voidaan jotain konkreettista tutkia ja hutkia. Nih.

HelgeR: Miten muuten asiointi vauvoja syliin tyrkyttävien ihmisten kanssa on sujunut sen sun avautumisen jälkeen? Onko tullut pahoitteluja yms.? Mua kans pelottaa, että mikä saa mut repeämään liitoksista ja räjähtämään..
 
Haikala tsemppiä huomiseen siirtoon!! toivotaan että teillä jäisi siirron jälkeen vielä pakkaseen alkioita. uskon että voisivat siirtää kaksi, kun aiemmilla kerroilla ei ole tapahtunut mitään kiinnittymiseen viittavaa ja jos se on teidän oma toive.

Mohair toivottavasti selviäis tuo sinun vuotohäiriö ongelma.
Nää ihmiset jotka niitä omia vauvojaan tyrkytti silloin syliin eivät varmaan edes tajunneet miksi mä vedin herneet nenään koska kumpikaan ei ole pahoitellut. Kerran olen heidät nähnyt tän tapauksen jälkeen.
Mut mä olen ajatellut niin, että mä ehkä "tarvitsin" ton avautumisen. Kilahdin ja omasta mielestä ihan oikeutetusti ja mulla on ollut parempi olo nyt. Mä luulen, että mä mielessäni kelasin jo valmiiks noita juttuja, et jos joku sanoo mulle jotain vauva-asioihin liittyväää tai just tyrkyttää omia vauvojaan syliin niin mulla oli jo mietitty sanat valmiiks ja olin kerännyt sellasta nagatiivista asennetta. Nyt ku räjähdin niin en oo enää miettinyt noita jutuja. Ymmärsköhän tästä nyt kukaan :LOL:
 
Hei kaikille,

Voisin liittynä mukaan keskusteluun, jos mukaan mahtuu? 3 vuotta on tätä tietä tahkottu, takana on clomikuuri ja 3 inssiä. Julkisella ollaan hoidossa, mitään suurempaa syytä ei ole löydetty. Seuraavaksi 1. IVF/ICSI helmikuussa.

Tää lapsettomuus hajottaa joskus enemmän, joskus vähemmän. Erityisesti se hajottaa lähipiirin raskautuessa, silloin tän homman epäreiluus iskee päin näköä. Vaikka kovemmat hoidot on vasta alkamassa, päässä pyörii vaan jos ei koskaan onnistuta? Kriisiltä tämä alkaa tuntua vasta nyt, alkaa olla hermot jo niin loppuun kulutettu. Ja nyt niitä voimia sitten kysytäänkin, toiveet on itsellä samaan aikaan ihan katossa ja sitten samaan aikaan hirveet pelot jyllää. Mitenköhän tässä saisi itsensä ojennukseen?

Sori tällainen negatiivinen itsekeskeinen postaus, olo on nyt vaan tällainen. Huomenna toivottavasti jo valoisampi mieli.
 
Lisäsin itseni listalle.

YRITTÄJÄT

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1.ICSI…………... ...........…...2.ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............2.IVF......... ........................tammikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI)........ .................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................ei ole...........................maaliskuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Tervetuloa aniraz, tottakai mahtuu mukaan jakamaan ajatuksia :) tää palsta on siitä hyvä että voit kirjoittaa mitä vain aiheeseen liittyvää mikä painaa mieltä, niin ne negatiiviset kuin positiivisetkin asiat. Mulle ainakin tämä ollut henkireikä vaikeina aikoina, täällä ihmiset tietävät mitä jokainen käy läpi, jokaisen sanat merkitsevät täällä enemmän kuin kenenkään muun. Ja mieli itselläkin on sellainen vuoristorata, tänään hyvä päivä ja huomenna..ei voi tietää. tsemppiä sinulle alkaviin hoitoihin.

ON: huomenna ultra ja selviää limiksen paksuus ja mahdollinen siirto päivä..jännittää ja pelottaa että jääkö sulatuksesta mitään siirrettävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Mohair Toivon että saat tietoa tuosta vuotohäiriöstä ja apua siihen..kuulostaa todella kiusalliselta vaivalta :/

helge Minä todella toivon kahta kyytiläistä..eikös siinä mahdollisuudet tuplaannu ;)
Onko sinulle laitettu 1 vai 2 alkiota?

aniraz tervetuloa! Ymmärrän huolesi tuosta onnistumisesta..jotenki tähän vaan turtuu niin oudolta kuin se kuulostaakin :D

ambrosio tsemppiä ultraan ja positiivisiä ajatuksia <3

ON: huomenna se on..siirtopäivä..kamala ja ihana. Nyt mä saan sen vauvan.Mä oon päättäny niin! :D

Ai niin, vaikuttaakohan hoidon onnistumiseen jos sairastuu flunssaan ja kuumeeseen? nimimerkillä Flunssa ovella :D
 
Haikala mulle siirrettiin tuoresiirrossa yksi ja sen jälkeen on kaksi kertaa siirretty kaksi. Kyllähän ne mahdollisuudet paranee, oon ymmärtänyt että jos siirretään kaksi niin ne tukisivat jotenkin toistensa kiinittymistä. Haluan myös jatkossa aina kaksi jos vain mahdollista.
Tsemppiä huomiselle ja todellakin toivon myös että nyt saatte sen vauvan :heart: nyt ei hetkeen ookaan kukaan ollut piinailemassa, kiva saada taas jännättävää :)

Tervetuloa aniraz ihan tuttuja fiiliksiä käyt läpi. Valitettavasti kuuluu asiaan :headwall: tsemppiä alkaviin rajumpiin hoitoihin
 
Mäkin listasin itseni.

Tsemppiä kaikille!:heart:

YRITTÄJÄT

Manuliina..........1.IVF, ei tuoresiirtoa............1.PAS tammikuu 2013
Lutinus.............2.ICSI.............. ..................1.PAS tammikuu 2013
Valoa..................2.IVF............ ...................helmi-maaliskuu
Nannukka81……...1.ICSI…………... ...........…...2.ICSI helmi-touko 2013
idealisti..............2.IVF......... ........................tammikuu 2013
*keijukainen*......1.ICSI/2.PAS.......................tammikuu 2013
ambrosio............1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
grosjean..............1.IVF/3.PAS.........................tammikuu 2013
Helge.................1.IVF/3.PAS..........................tammikuu 2013
Haikala...............1.ICSI/2.PAS........................tammikuu 2013
Vihervaara...........1.IVF(ICSI)........ .................tammikuu 2013
aniraz.................1. IVF/ICSI..........................helmikuu 2013
Snipsu.................ei ole ................................kevät 2013
Toive13................ei ole...........................maaliskuu 2013
Mohair.................2.IVF...............................huhtikuu 2013

Piinailijat

nimimerkki............hoito............. ....alkiot..................testipäivä

Plussanneet

nimimerkki............hoito............. .........................plussauspäivä
Neela84................................. ............................ 29.12.12
 
Moi,
Tarkoittaako tuo nimimerkin jälkeinen tieto jo tehtyjä hoitoja vai tulevia hoitoja..? Kun mulla esim. lukee, että "ei ole", koska eka IVF on vasta tulossa. Eli pitäiskö mulla lukea tuossa, että 1.IVF?
 
Mulla on sama ongelma kuin Toive13 etten nyt ihan ole sisäistänyt tuota listaa... Täytin sen sitten päinvastoin :headwall:

Tsemppiä Haikala siirtoon!

Kävinpäs minäkin tänään ultrassa. Punktio suunniteltiin keskiviikoksi ja perjantaina ois siirtopäivä. Mutta vain 4 munarakkulaa näkyi, mikä oli mulle pettymys. Toivoin, että ois ollu enemmän. Mennään nyt sitte suoraan ICSIiin, ettei jää turhaksi tämä kärsimys. Oon siis ollu jo eilisestä asti sairauslomalla, kun kiinnikekivut alkoi vaivata : / Pötköttelen siis kotona koko ensi viikonkin, kun olettamus on ettei tämä ainakaan helpotu. Onneksi netflixin sai kuukaudeksi ilmaiseksi käyttöön niin voin matkoilla kippurassa ja katsella sarjoja ja elokuvia... En voi kunnolla suoristaa selkääkään, kun rupeaa vihlomaan vatsaa ja kävelläkin joutuu kumarassa töpöttäen. Huono puoli on se, että tässä ehtii ajatella tätä hoitoa ihan liikaa, ois paljon parempi jos vois töissä huiskia ja mennä vielä illalla jumppaan niin ehdi liikaa asioita spekuloimaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Haikala
Hei kaikille

Olen tarinoitanne lueskellut ja pitänyt itse taukoa palstailusta. Ma menen ultraan, pas tulossa :)

Mukava lueskella tunteista joita ihmiset käy läpi. Itse myös nykyisessä suhteessa eletty 3 vuotta lasta toivomalla ja lähes kaikki päätökset pohjautuneet siihen jos ensivuonna se lapsi on. Nyt se on loppu elämme vain yhtä elämää ja aiomme nauttia siitä täysillä :) mikäli lapsi on tullakseen se tulee ja sitten eletään sen mukaan.

Onko teillä kummilapsia ? Meillä ei ja toivoisimme niin kovasti sellaista jota voisi helliä ja hemmotella pilalle :) parhaalla kaverillani on kaksi lasta ja en ole kummankaan kummi, olen itse miettinyt että miksikähän ? Kaverini tietää tilanteemme ja sen miten lapsirakkaita olemme... Toisaalta se loukkaa kun en ole kelvannut kummiksi... :( hassuja ajatuksia, mitä mieltä olette ?
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kun noin kivasti toivotitte tervetulleeksi! Kieltämättä tuntuu hyvältä kun joku vastaavassa tilanteessa oleva kommentoi, omassa lähipiirissä ei ole lapsettomuudesta kärsiviä, joten vertaistuki tätä kautta on tarpeen. Ystävät toki tsemppaa mutta ei voi kokonaan kuitenkaan ymmärtää.

Toive13, mun ymmärtääkseni siihen kohtaan laitetaan se tulossa oleva hoito ja sitten perään hoidon ajankohta. Täällä ketjussa on tammikuussa paljon jännitettävää, itse olen paljon taustalla seurannut ja hihkunut innoissani kun jollakin tärppää. Toivon että kaikki me päästään täältä pinosta pois mahdollisimman pian! :)

Täällä on paljon enemmän asioista tietäviä, lueskelen ihan huuli pyöreenä teidän hoitojen vaiheista. Mulla alkaa kohta Synarela, piikittely on tuttu homma. Punktio jännittää aivan kamalasti, toivon vaa ettei satu ja jos sattuu niin ei sitten kestäis pitkään. :|

Lutinus, kyllä ymmärrän jos loukkaa tuo ettei ole pyydetty kummiksi. Mutta jos sun ystävä on ajatellut niin päin että lapsettomuuden takia se kummius olisi sitten kipeä paikka? Sellainen syy tulee mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä