ivf hoitoa aloittamassa maaliskuussa???

Alkuperäinen kirjoittaja EllaElias:
Saanko Florence udella, miten tuon 17.2. käynnin jälkeen jatketaan ja tiedätkö milloin olisi punktion aika?
Mulla sunnuntain jarrupiikin jälkeen eka ultra 17.2., jolloin selviää, milloin Puregon-pistokset aloitetaan. Ja jos kaikki meniskin niin kuin pitäisi, niin punktio olisi maalis-huhtikuun vaihteessa.
En ole nyt yhtään varma, mutta silloin 17.2 mä saan aikataulut. Normaalisti sumuttelut aloitetaan kp21, eli sillä samalla viikolla sitten. Vitsi, kun nää unohtuu. Punktio olis huhtikuun puolessa välissä. Noin suurinpiirtein. Mun täytyy kaivaa vanhat paperit esiin, koska tää tehdään tutun kaavan mukaan. Palaan kertomaan jossain vaiheessa.
Olipa tyhjentävä vastaus
:ashamed:
 
ohhoh!Täällähän on asiat edenny monella!Hienoa!Meillä täällä ei paljon kummempia ole ollut.Vatsaa särkee mutta se on ihan normaalia tässä vaiheessa kun oon ottanut tänään vikan terolutin joten menkkojen pitäisi alkaa maanantaina.Tissitkin on kipeät joten ei epäilystäkään että ne menkat jäis tulematta.Jotenkin se vaan olis mun tuuria että kun vihdoinkin on maaliskuu niin sitten ne menkat ei tuliskaan...

Hyvää karkauspäivää kaikille! :D
 
Ei mitään paniikkia Florence. Mulle kun tämä kaikki on vielä uutta, niin siksi vaan utelin.
Olen myös miettinyt paljon tuota pitkän ja lyhyen kaavan eroa ja siksi hetken jo ajattelin, että teillä mennään jollakin vauhdikkaammalla kaavalla kuin täällä. Mutta tuosta sinun kertomastasi päätellen,en tulekaan siis sinun perässäsi vaan olenkin edellä.
Sorry uteluni ja kiitoksia vielä vastauksestasi.
 
moikka taas! pikkasen kirjoittelen ennen töihin lähtöä.
olen ruvennut miettimään syitä, miksi meillä ei hoidot onnistu. painoa on liikaa, ja sitä on jo 10kg lähtenyt.
monesta paikkaa olen lukenut, että koskea hb on pahaksi. mullahan kyllä hemppa huitelee yli 150. kuulema pien9issä verisuonissa (kohdussa) ei veri kunnolla liiku. ja monihan vetelee tähän ongelmaan primaspania/disperiniä. itse en taida uskaltaa oma-aloitteisesti kokeilla tätä, mutta maanantaina kun menen ultraan, niin kysäisempä asuaa.
moni myös syö omenaviinietikka-tabletteja jotta elimistän ph arvo olisi kohdillaan. noh, näitäkin ostin ja tänään otin aamupalalla ensimmäisen. uskaltaakohan sitä?
voi voi, kamalsti mietittävää...
mutta nyt pakko suunnata auto kohti työmaata.
 
HelinäKeiju: Itsekin olen tuota minidisperiini asiaa miettinyt - varsinkin erään hoidonsuunnitelun jälkeen. Lääkäri 1 otti asian silloin esille ja mainitsi, että sitäkin voisi kokeilla. Joutui sitten kuitenkin konsultoimaan kokeneempaa lääkäriä (2) ja esittikin yhtäkkiä asian hälle niin päin, että minä olisin ehdottanut minidisperiinin käyttöönottoa. Lääkäri 2 oli kuitenkin sitä mieltä, että koska verikokeissa ei ole mitään vikaa löytynyt, ei käytöstä olisi hyötyä.
Asia jäi vaivaamaan ja kun seuraavaksi menin klinikalle kysyin asiaa kolmannelta lääkäriltä. Hänen mukaansa käytöstä ei varmaankaan olisi hyötyä, muttei siitä haittaakaan olisi. Sanoi muuten vielä, että tietää omien asiakkaidensa niitä ihan oma-aloitteisesti käyttävän, vaikkei klinikalla siitä puhuttaisikaan. Tämän jälkeen olin entistä sekaisempi tämän asian suhteen.

Tämän käynnin jälkeen ostin apteekista minidisperiinia, mutta tähän päivään mennessä en ole niitä ottanut. Vaikka tekisi mielikin, niin ei jotenkin uskalla. Kerran jo päätin aloittaa, mutta kun ei ole tietoa missä kohdin kiertoa pitäisi niitä sitten napsia, niin jäivät sitten vielä ainakin toistaiseksi tuonne kaappiin odottelemaan.

Olisin iloinen, jos ma ultran jälkeen kertoisit, mitä lääkärisi minidisperiinistä meinasi.
 
pitkästä aikaa. jippppiii on alkanut maaliskuu....kohta alkaa hoidot, noin 2 viikkon kuluttua saa soittaa menkoista...mutta saatte nähdä, niin tällä kertaa ne on varmasti myöhässa. vähän jänskättää tuo hoito. on niin toiveet niin korkealla....että jos sitä sitten taas saa pettyä.

helinäkeju ja ellaelias....onko teillä paljon ylipainoa......koska kyllä varmaan lääkäri olisi siitä sanonut jotain ennen hoitoja...
 
mulle lääkäri ei koskaan ole sanonut painosta mitään muuta kuin, että raskauden kannalta olisi helpompaa...
felicitaksessa lääkäri kerran mainitsi metuista, että onko käytössä. eipä mulla ole. omalta lääkäriltä sitten niistä kyselin ja hän vahvasti sitä mieltä, etten niitä tarvitse (PCO:ta ei ole) ja turhaan hän ei niitä suosittele syömään sivuvaikutuksien takia.
noh, huomenna sitten olisi se 0- uä. huomenna kp4, joten varmasti jo huomenissa? tai lähipäivinä aloitan piikittelyn menopurilla ja puregonilla. viime ivf:ssä oli vain puregon. nyt mukana menopur, koska kasvattelee "munia" tasasemman kokoisiksi.
pikkasen mietityttää kaikki tuleva; tuleeko rakkuloita, hedelmöityykö, jakautuuko oikein. kyllä te tiedätte!
JA OLEN VAHVASTI PÄÄTTÄNYT, ETTÄ KOLMAS KERTA TODEN SANOO... :LOL:
 
demi: Lääkärit eivät ole minuakaan laihduttamaan kehottanut. Joku taisi kerran sanoa, että paino ei saa nousta. Kyllä mulla hieman liikaa on, mutta en jaksa uskoa sen olevan syynä siihen, ettei masuasukkia ole kuulunut.
 
Jippii kuukautiset alkoi!!! :D Nyt yritän sitten klo.13-14.00 soittaa sinne klinikalle.Se on aina niin ruuhkanen se soittoaika että on hankaluuksia päästä läpi.

Tuosta paino asiasta, eipä mullekaan ole muuta sanottu kun että ei sais nousta enempää paino no mutta kun se nousi tuonkin jälkeen niin eivät ne siltikään ole sanoneet mitään siitä.Kun se syy meillä on niin vahvasti muualla kuin painossa.Toki painonpudotus helpottais sitä ehkä alkavaa raskaana olemista ja muutenkin yleistä olemista.

Mitenkäs HelinäKeijun ultra meni?Koska piikittelyt alkaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alexandria:
Jippii kuukautiset alkoi!!! :D Nyt yritän sitten klo.13-14.00 soittaa sinne klinikalle.Se on aina niin ruuhkanen se soittoaika että on hankaluuksia päästä läpi.

Tuosta paino asiasta, eipä mullekaan ole muuta sanottu kun että ei sais nousta enempää paino no mutta kun se nousi tuonkin jälkeen niin eivät ne siltikään ole sanoneet mitään siitä.Kun se syy meillä on niin vahvasti muualla kuin painossa.Toki painonpudotus helpottais sitä ehkä alkavaa raskaana olemista ja muutenkin yleistä olemista.

Mitenkäs HelinäKeijun ultra meni?Koska piikittelyt alkaa?
Nehän tuli täsmällisesti
=) Kiva, että asiat etenee. Harvoin sitä kuukautisista voi iloita!

Neljän päivän erolla edetään =)
 
En oo taas pitkään aikaan kirjotellut tänne. Lueskellut oon tätä pinoa sillon tällön. Nyt olis sitte infoaika takana ja huhtikuussa saan soittaa klinikalla ja ilmoittautua IVF hoitoon vihdoinkin. Mites teillä muilla on ollut jotka ootte Naikkarille hoidossa ootteko päässyt aloittamaan hoidot ekasta soitosta vai jouduitteko vielä odottamaan? Pelottaa toi kesäkin kun kovaa vauhtia lähestyy ja ovat kuitenkin juhannuksesta kesätauolla. Ja tietysti toi endokin on taas ehtinyt tuhota sisuskaluja, tässä kun on kohta vuos skopiasta kulunut. Välillä ihan ihmetyttää tää hoitotakuu juttu kun eivät edes pyri tekemään mitään ennen kun 6kk on kulunut...
 
mulla se ultra vasta 15:30.
kamala kun sitä taas on ruvennu haaveilemaan kaikenmoista, jopa mies tässä yhtenä päivänä sanoi, että sitten tytön kanssa voi olla vaikeata, jos kotona pyörii kaksi koiraa. :LOL: häh? siis tyttö? korjasi sitten vielä, niin voihan se olla poikakin. mulla aivan tajuton koirakuume, tämä nykyinen täyttää ensi kuussa jo 7vuotta ja niin kovasti teksi pientä pentua mieli. tiedän kyllä, että koirat ja pieni lapsi on huono yhtälö, varsinkin jos puolisolla epäännöllisen epäsäännölliset työajat. minun miehellä semmoiset on. miten onnistuu aamulenkki ja iltalenkki, lapsi mukaan keliin kuin keliin. minun miekun joutuu olemaan parikin yötä viikossa pois kotoa.
myös ollaan mietitty hoitojärjestelyt, kun minulle tulee töihinmeno ajankohtaseksi äippäloman jälkeen. minä teen 3-vuorotyötä ja täällä vain 1 ympärivuorokautinen päiväkoti ja sekin toisella puolella kaupunkia. kakkea sitä sortuu ajattelemaakin, vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut.
palaan kertomaan miten ultra meni.
 
Joo noi mun kuukautiset on tollaasseet epässäännöllisen säännölliset. :| Eli ne ei tule ollenkaan ilman terolutteja ja terolutin kanssa tulee tarkalleen. Et ei kauhian säännöllinen ollut tääkään kierto kun kp62 muuttu tänään kp1:si. Ja kierto olis pidentynyt reilusti jos en olis teroluttia syönyt...että se täsmällisyydestä.. :LOL:

Sain klinikalta kiinni hoitajan ja se otti tiedot ja ilmoittautumisen ylös ens viikolla soittavat sitten mahdutaanko tähän hoitokertaan mukaan.
Amelianna:Me ollaan joka kerralla päästy hoitoon siitä ekasta soitosta et saa nyt nähdä kuinka nyt käy.Tää on meidän 3 IVF ja 5 alkionsiirto. Oot muuten ihan oikeassa ihan hölmö hoitotakuu kun eivät edes yritä tehdä mitään ennen kuin oot ollu jonossa 6kk! :kieh: Vai oisko se jono sitten pidempikin ilman sitä hoitotakuuta?
 
no niih! B) ensimmäiset satsit sitten pistetty! menopuria ja puregonia kumpaakin 150ky:tä. menikin todella helposti ja vanhalla varmuudella (tosin pistetelen myös tykseni) ja ultrassa kaikki hyvin. lääkäri kehui kuinka oli helppo ultrata, mulla kun ennen ollut vaikeata löytää vasen munasarja. taputti oikein ultrauksen jälkeen säärtä ja kertoi olevansa minusta ylpeä. nyt painoa pudonnut 12kg. JEE! :) sarjoissa oli pienen pieniä folleja kuulema oikein hyvin, et saas nähä kun ensi maanantaina menen kakkos ultraan. menopuri mulla vaan ei riitä, huomenna soitettava lekuriin ja pyydettävä puhelinrec. apteekkiin.
unohdin lekurilta kysäistä sen asan käytöstä, mutta terkkarilta sen kysäisin. lupasi ottaa asiasta selvää, mutta ei kehoittanut käyttämään. ei myöskään kehoittanut käyttämään mitään "poppaskosteja" kuten omenaviinietikka-tabletteja. jätän ne siis odottamaan tulevaisuutta. kovasti puhuttiin, että nyt onnistuu ja suuniteltiin jo kaikki painonseurannat ja ei laihduttamiset. =) kumpa vaan ei putoaisi taas korkealta ja kovaa...
 
Heippa!
Meilläkin elämän ensimmäinen ICSI maaliskuusa. Lapsettomuutta takana 1,5v. Vika miehen siemennesteessa - siittiöitä vähän, huono liikkuvuus, normaaleja vain 1%. Minulla pitais olla kaikki OK.
Me ollaan hoidossa Fertinova klinikalla. Minulla lyhyt kaava, aloitin kp 4 (to 28.2) Puregon 150IU-lla. Eilen oli eka UÄ: folleja molemmilla puolella 10, eli siis 10+10, halk. noin 10mm. Seuraava UÄ torstai aamuna. Tänään aloitin myös Orgalutranin pistämistä. Lääkäri ajatteli, että todennäköisesti punktio ma, 10.3 :) Anteeks kirjoitusvirheet, olen ulkomaalainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ciana:
Heippa!
Meilläkin elämän ensimmäinen ICSI maaliskuusa. Lapsettomuutta takana 1,5v. Vika miehen siemennesteessa - siittiöitä vähän, huono liikkuvuus, normaaleja vain 1%. Minulla pitais olla kaikki OK.
Me ollaan hoidossa Fertinova klinikalla. Minulla lyhyt kaava, aloitin kp 4 (to 28.2) Puregon 150IU-lla. Eilen oli eka UÄ: folleja molemmilla puolella 10, eli siis 10+10, halk. noin 10mm. Seuraava UÄ torstai aamuna. Tänään aloitin myös Orgalutranin pistämistä. Lääkäri ajatteli, että todennäköisesti punktio ma, 10.3 :) Anteeks kirjoitusvirheet, olen ulkomaalainen.
:wave:
Tsemppiä ja onnistumista sinullekin!!! =)
ps. ei muuten yhtään kirjoitusvirhettä ;)
 
Laitoin meistä vähän listaa kasaan niin pysytään mukana ketä täällä on. Listalla tosin monta sellaista josta ei ole kuulunut vähään aikaan.

demi..............................1IVF
Alexandria.....................3 IVF kp3/27 (terolut)
sinitär1..........................1 IVF
kajastus.......................1 IVF
sahrami73.....................1IVF
Helinäkeiju75.................3 IVF UÄ 10.3
mermarittan.......................3 IVF
florence..............................1 IVF?
amelianna...........................1 IVF
EllaElias................................1 IVF
kris........................................2 IVF

 
Kiitos Aleksandria, tässä mennään sellasta matalalentoa, ettei ole oikein mitään sanottavaa... :ashamed: Odottelen toki tällä kuulla ivf.hoidon alkua (uskon että mennään lyhyellä kaavalla, kuten viimekski) mutta, voihan se hoitaja sanoa, kun soitan, että "eei vielä tässä kuussa.." vaikka lääkäri sanoikin aiemmin, kun kyselin et jos ei pas onnistu, ni koskas jatketaan..että heti vaan, ei kai sitä turhaa jäädä odottelemaan.." noh, kun sitten soittelin klinikalle negasta, hoitaja sanoikin, että eei missään tapauksessa vielä tässä kierrossa hoitoa aloiteta.. soittele sitten vaikka ensi kuussa, kun vuoto alkaa. -Niin, no nyt olen sitten ajatellut, että jos se hoitsu taas sanookin mulle, että "Eipä ole hoitokorttia vielä tullut, soittelekin ensi kuussa.." vxxxx pxxxxxx! Nooh, jos vaikka ois kattonukkin kortit, niin on vielä toinenkin juttu, mulla osuu just viikon mittainen matka suunnilleen tolle ajalle, kun menkat pitäs alkaa.. sitäkin tässä pähkäillyt.. Mitenkäs ne menikään lyhyen kaavan piikitysten aloitus?? (orgalutronilla, puregonilla ja pregnylillä mentiin ainaki aiemmin) Muistaakos kukaan lonkalta?
 
Alexandria:meillä jo myös 3: IVF. huomisen pistän vielä puregonia ja menopuria kumpaakin 150ky ja sit menopur puolittuu ja puregonikin vähenee 25ky.
onko normaalia, jos kolmen pistelypäivän jälkeen mahassa epämääräistä tuntemusta?
 
Kyllä se mun mielestä Helinäkeiju on ihan mahdollista että alkaa vatsalla tuntumaan.Mulla on yleensä sitten lähempänä punktioita ollu tuntemuksia.Yleensä tuntuu 2-3 päivää ennen punktiota.

kris:en ikävä kyllä osaa auttaa tossa lyhyen kaavan hoidossa meillä kun on ollu aina pitkä kaava.Onko täällä ketään kenellä ollut lyhyt kaava?

Oma napa:kuukatiset jatkuu vielä (kp5).Ja tulin just lääkäristä kun silmässä jotakin häikkää tuntuu kuin siellä olis koko ajan joku roska se vuotaa ja punottaa.No siinä on verkkokalvolla "haava"/raapaisu mistä ärtyminen johtuu rasvaa vaan silmään niin pitäis hoitua :LOL: Laitoin sitä rasvaa ekan kerran ja taisin puristaa tuubia liikaa kun en näe sitäkään vähää enää kun on ihan sumussa sen rasvan takia nyt oon silmäpuoli... :LOL:
 
Iltaa arvon rouvat/neidit...tuossa lueskelin teidän juttuja ja aattelinpa sitte itsekki kirjotella kuulumisia. Elikkäs nyt on sumut nuuskittu (suprecur) ja piikit pistetty (puregon&pregnyl),maanantaina sit punktioon.Hitto tää aika on menny nopeeta.
Kasvattelen sit ainoastaan 3 munarakkulaa jotka oli perjantaina 17mm,et pienillä määrillä lähetään eka koitokseen.
Täytyy kyl sanoa et kuvittelin tän olevan paljon rankempaa,ainut sitkee homma tässö on tuo reissaaminen ("hoitopaikkaan" on 170km/suunta).Tietysti se pahin vaihe voi olla vasta eessäpäin,siis nuo punktiot,mahollinen siirto ja sit odottelu onko onnistunu vai...

Mitenkä teillä muilla on vkonloppu lähteny käyntiin?
Niin ja oikein ihanaa naistenpäivää KAIKILLE MEILLE TOSINAISILLE :flower:
 
kamalan hiljaista täällä pidelly.
huomenna olisi sitten taas ultra, toivottavasti jotain olisi jo tapahtunut. olosta ainakin jos päättelee, niin jotain tapahtuu kokoajan. nimittäin välillä munasarjojen kohdalta jomottaa ja tuntuu semmonen vihlaiseva tunne.
viimeeksi mulla oli lyhyt kaava ja silloin soluja tuli 15, mutta ekalla kerralla oli pitkäkaava ja soluja tuli vain 4. pikkasen pelottaa, ettei taas käy samalla tavalla. noh, huomenna se nähdään. palaan kirjoittamaan iltasella kuulumiset.
 

Yhteistyössä