IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Lopetin eilen lääkkeet, kun paketti loppui. Kuukautisetkin alkoi kunnolla tai niin kunnolla, kun minulla yleensä eli aika niukat on. Eilen ja tänään on jostain syystä vasenta munasarjaa taas särkenyt. Se oli jo useamman päivän ihan "normaalintuntoinen".

Lääkärimme on kesälomalla eli jatkosuunnitelmien miettiminen siirtyy kuun loppupuolelle. Pitää nyt keskittyä lomailuun.

Tsemppiä @Paips "väliajalle" ja toivotaan, että tulee tulosta! Toivottavasti @vauvameille, ettei kierto veny. Se tässä koomista, että silloin kun menkkojen pitäis alkaa, nehän ei ala ja silloin kuin toivoo, että pystyis poissa niin.. Ja kyllä ne alkiot @Tupsuli on pakkasessa. Tervetuloa @Mikkis! Itsekin seurasin sivusta palstaa kauan (sekin antoi tukea ainakin minulle) ja vasta nyt neljännessä hoidossa aloin kirjoittaa. Vertaistuki on kyllä tärkeää!

Kaikille muillekin tasapuolisesti tsemppiä, myös niille, jotka palstaa seuraavat ja hakevat sillä tavalla tukea!
 
Täällä edelleen löysässä hirressä vuodot taas viikon tauonjälkeen alkaneet ja reilu viikko vielä ultraan.... Kyllä voi mennä koko kesä näköjään masennuksessa ja pelossa

Mitenkä täällä muilla menee ja hommat etenee? Taitaa kesä tauko hiljentää tätäkin ryhmää

Pimpula76 ja vuotava 5+5
 
Täällä edelleen löysässä hirressä vuodot taas viikon tauonjälkeen alkaneet ja reilu viikko vielä ultraan.... Kyllä voi mennä koko kesä näköjään masennuksessa ja pelossa

Mitenkä täällä muilla menee ja hommat etenee? Taitaa kesä tauko hiljentää tätäkin ryhmää

Pimpula76 ja vuotava 5+5
Onko sulla hcg:tä seurattu vai odotteletko mielummin ultraa? Voi että toi löysä hirsi on tuttu juttu ja niiiiiin ahdistavaa.

Meillä pitäisi olla pakastealkionsiirto ensi viikolla jos kaikki menee hyvin. Perjantaina ultra ja intralipidtiputus edessä ja sit katotaan milloin siirretään. Kunpa vaan alkio selviäisi pakkasesta hyvin.
 
Täällä edelleen löysässä hirressä vuodot taas viikon tauonjälkeen alkaneet ja reilu viikko vielä ultraan.... Kyllä voi mennä koko kesä näköjään masennuksessa ja pelossa

Mitenkä täällä muilla menee ja hommat etenee? Taitaa kesä tauko hiljentää tätäkin ryhmää

Pimpula76 ja vuotava 5+5
Tsemppiä vuotojen kanssa. Minulle sanoi hoitaja kerran, että vuotoa voi tulla kuin härän kurkusta ja se ei siltikään välttämättä tarkoita mitään. On tää rumba kyllä yhtä rääkkiä, kun ensin stressataan raskautumista ja sitten kun saadaan se niin kauan odotettu plussa, niin ei silloinkaan voi huokaista helpotuksesta.
Toivottavasti sinullakin vuodot on ihan harmittomia ja pääset maaliin asti tämän raskauden kanssa. <3

Meillä siirto lähenee! Iik! Ultrassa limakalvo oli jo sopivan paksu ja keskusteltiin lääkärin kanssa mitä muutettaisiin tähän siirtoon lääkityksessä, jotta saatais kiinnittäminen nyt vihdoin tapahtumaan.
Mulla vaihdetaan terot lugeiksi kokeilumielessä ja sitten saan pari pistosta, joiden tarkoitus on estää kohdun ennenaikaista supistelua. Sen päälle vielä se embryo-glue. Toivottavasti tolla kombolla saatais plussa vihdoin aikaan. En oo siis ikinä plussannut ja menkat on aina alkaneet jo reilusti ennen testipäivää lääkkeistä huolimatta.
Viimeistä viedään tällä kierroksella, koska pakkanen on tämän siirron jälkeen tyhjä. Nyt kuitenkin koen, että vaikka tämäkään ei tärppäisi, niin jaksan lähteä uudelle kierrokselle. Pidettiin hoidoista yli puolen vuoden tauko ja se toi kummasti voimia jatkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Onko sulla hcg:tä seurattu vai odotteletko mielummin ultraa? Voi että toi löysä hirsi on tuttu juttu ja niiiiiin ahdistavaa.

Meillä pitäisi olla pakastealkionsiirto ensi viikolla jos kaikki menee hyvin. Perjantaina ultra ja intralipidtiputus edessä ja sit katotaan milloin siirretään. Kunpa vaan alkio selviäisi pakkasesta hyvin.
Odotan sinne ultraan.. Pää ei kestä juosta jokatoinenpäivä verikokeessa joista tulokset tulee päivän pari viiveellä

Jännän äärellä sinä ja onnea tulevaan siirtoon kohta pääset piinailemaan❤
 
  • Rakkaus
Reactions: odotuksenodotus
Tsemppiä vuotojen kanssa. Minulle sanoi hoitaja kerran, että vuotoa voi tulla kuin härän kurkusta ja se ei siltikään välttämättä tarkoita mitään. On tää rumba kyllä yhtä rääkkiä, kun ensin stressataan raskautumista ja sitten kun saadaan se niin kauan odotettu plussa, niin ei silloinkaan voi huokaista helpotuksesta.
Toivottavasti sinullakin vuodot on ihan harmittomia ja pääset maaliin asti tämän raskauden kanssa. <3

Meillä siirto lähenee! Iik! Ultrassa limakalvo oli jo sopivan paksu ja keskusteltiin lääkärin kanssa mitä muutettaisiin tähän siirtoon lääkityksessä, jotta saatais kiinnittäminen nyt vihdoin tapahtumaan.
Mulla vaihdetaan terot lugeiksi kokeilumielessä ja sitten saan pari pistosta, joiden tarkoitus on estää kohdun ennenaikaista supistelua. Sen päälle vielä se embryo-glue. Toivottavasti tolla kombolla saatais plussa vihdoin aikaan. En oo siis ikinä plussannut ja menkat on aina alkaneet jo reilusti ennen testipäivää lääkkeistä huolimatta.
Viimeistä viedään tällä kierroksella, koska pakkanen on tämän siirron jälkeen tyhjä. Nyt kuitenkin koen, että vaikka tämäkään ei tärppäisi, niin jaksan lähteä uudelle kierrokselle. Pidettiin hoidoista yli puolen vuoden tauko ja se toi kummasti voimia jatkaa.
Hirmu paljon onnea siirtoon nyt on ainakin kaikki mahdollinen apu mukana joten nyt se pikkunen tarraa sovitaanko niin?❤
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Jännittävää, ensi kierrosta meidänkin pitäisi päästä tosi toimiin. Käytiin eilen ostamassa lääkkeet, gonal-f ja sitten jarrutuslääke jota en muista. Lääkkeet maksoi n. 270€, miten luulin että maksais paljo enemmän? Tuleeko siirron jälkeiseen aikaan yleensä vielä joku lääke? Menkat pitäis alkaa reilun parin viikon päästä. Pistäminen jännittää, eikä mulle oo annettu sitä opetusta niin oon katsonut youtube videoita.
 
@Mohan tsemppiä pistelyyn! Munki piti hakea sitten lisää ultran jälkeen, mut riippyu tosi paljon annoksesta, mulla oli Menopur kasvattajana ja sitä piti isoa annosta käyttää.

On. Kesälomaa vietellessä, on kivasti pään saanut nollattua kun ollaan mökillä ja reissussa oltu. Soitin viime tipassa klinikkaan ja varasin kp 11 ultran ens viikolle, PAS tehdään jos oon maisemissa, tarkoitus vielä toisessa mummolassa käydä, koronan takia ei olla yli puoleen vuoteen nähty joten ei aleta siirron takia perumaan. Voin toki sieltä autolla ajaa siirtoon, mutta joku hyvä tekosyy pitäisi keksiä ja anoppi on aika terävä, joten ihan mikä tahansa tekosyy ei kelpaa 300 km edestakaiseen ajeluun...
No sit jää tältä kuulta väliin, saadaan makseltua sitten pitkä viljely ja edellinen siirto. Kyllä on kukkarolle käypää hommaa kun yksityisellä ollaan! Sain kuulla, että pakkasessa on nyt kolme blastoa vielä eli päästään varmaan yrittämään vielä pari kertaa jos sulatukset onnistuu ja miksei nyt onnistuis, sissejä taitaa olla nyt nämä pakkasukkelit kun ovat ensin selvinneet vanhalla tavalla pakastuksesta, sulatuksesta, blastoviljelystä useamman päivän ja sitten uudelleen pakastettu. Hieman kyllä toiveet nostaa päätään, vaikka nyt kesäkuussa ei tärpännytkään. On saattanut yritystä silti olla koska useamman päivän piti tasaista haamua, mulla Pregnyl ei aiemmin ole koskaan niin pitkään näkynyt ja jos onkin häntää näkynyt se on yleensä hävinnyt päivässä kahdessa. Mene ja tiedä! Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!
 
Hei. Palailen uudestaan tänne ryhmään. Toiveena olisi saada toinen, syyskuussa saimme minun esikoiseni (miehelle neljäs). Pieni ihana ja terve poika syntyi Toisesta ivf hoidosta onnistui. Pakkaseen jäi 3. Olen 1 tyypin diabeetikko joten se tuo omat haasteensa tähän. Ens kuussa on kontrolleja sairaalassa toivottavasti saisin luvan yrittää. Yritin soitella naistenpolille miten tekevät diabeetikoille näitä hoitoja nyt korona aikana mitkä on heillä ohjeet mutten saanut ketään kiinni, olisiko poli kiinni nyt sitten. Ja kun nuo hedelmöityshoidot tehdään täällä reilu 100km päässä yhteistyössä niin siihen olisin kaivannut vastauksia voinko ottaa elokuussa mikäli luvan saan suoraan yhteyttä felicitakseen vai pitääkö ottaa naistenpoliin ensin yhteys..
Tsemppiä kaikille vaiheisiinne.
 
Jännittävää, ensi kierrosta meidänkin pitäisi päästä tosi toimiin. Käytiin eilen ostamassa lääkkeet, gonal-f ja sitten jarrutuslääke jota en muista. Lääkkeet maksoi n. 270€, miten luulin että maksais paljo enemmän? Tuleeko siirron jälkeiseen aikaan yleensä vielä joku lääke? Menkat pitäis alkaa reilun parin viikon päästä. Pistäminen jännittää, eikä mulle oo annettu sitä opetusta niin oon katsonut youtube videoita.
Mulla on ainakin ollut terolut tai nyt tällä kertaa luget siirron jälkeen. Sit lisäksi muistaakseni tuotesiirrossakin oli joku pistos. Nyt passissa ainakin on pari pistosta siirron jälkeen tukemassa. Ja tietty zumenon.
Onnea matkaan!!
 
Kiitos @Tupsuli ja @Mikkis :) Toivottavasti kaikki menee hyvin, pelottaa tosin hyperstimulaatio vähän sillä kuulemma munasarjat näyttää siltä että vois niin käydäkin. Ja sen lisäksi pelottaa moni muukin asia, kuten endon pahentuninen, mutta pitäis saada nyt semmoinen zen tila päälle ettei stressais mistään. Onneks tämä eka hoito tapahtuu loman aikana.
 
Kiitos @Tupsuli ja @Mikkis Toivottavasti kaikki menee hyvin, pelottaa tosin hyperstimulaatio vähän sillä kuulemma munasarjat näyttää siltä että vois niin käydäkin. Ja sen lisäksi pelottaa moni muukin asia, kuten endon pahentuninen, mutta pitäis saada nyt semmoinen zen tila päälle ettei stressais mistään. Onneks tämä eka hoito tapahtuu loman aikana.
Yritä olla stressaamatta liikaa! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. :D
Mulla tuli kevyt hyperi punktion jälkeen, mutta selvisin ilman lääkärin apua. Oli kyllä ihan oma vika, kun join liian vähän ja lähdin käytännössä heti liikenteeseen. Lepäät kunnolla ja muistat juoda paljon vettä, niin eiköhän se siitä.
Mulla tuli hyperistä tuntemuksina hengästyminen ihan pienestäkin liikkumisesta ja kipuja oli jonkin verran. Ajattelin sen kuuluvan asiaan, mutta ultrassa lääkäri sitten mainitsi, että onpas rakkulat keränneet turvotusta ja kysyi, että olenhan ottanut rauhallisesti. Hävetti myöntää, että en.
Se meni kuitenkin jälkeenpäin ajateltuna nopeasti ohi. Älä siis pelkää, kyllä susta pidetään hyvää huolta ja lääkäri punktion jälkeen mainitsee, jos on isompi riski hyperille.
 
  • Tykkää
Reactions: Mohan
Stressaako teitä oma paino alkionsiirtoihin liittyen? Mulle on lääkäri puhunut että hoidoissa olis hyvä että paino olis laskusuunnassa. Keväällä onnistuinkin tiputtamaan 12kg painoa mut nyt kolmen viikon loman aikana olikin tullut painoa 5kg takas :( Nyt mietin kauhuissani että onko tuleva alkionsiirto perjantaina tuhoon tuomittu tämän painon kertymiseen vuoksi :(
 
Stressaako teitä oma paino alkionsiirtoihin liittyen? Mulle on lääkäri puhunut että hoidoissa olis hyvä että paino olis laskusuunnassa. Keväällä onnistuinkin tiputtamaan 12kg painoa mut nyt kolmen viikon loman aikana olikin tullut painoa 5kg takas Nyt mietin kauhuissani että onko tuleva alkionsiirto perjantaina tuhoon tuomittu tämän painon kertymiseen vuoksi
Mulle sanottiin, että pienestä naisellisesta pehmeydestä ois vaan hyötyä. Kehotettiin myös syömään reilusti, terveellistä ruokaa valmistautuessa siirtoon.
Jos oot laihiksella, niin se voi olla aika stressaava tila keholle. Tietenkin riippuu lähtötilanteesta, mutta en itse sinuna lähtis muutamasta kilosta nyt stressaamaan. :)
 
Kiitos @Mikkis mielenhuojennuksesta Alkaa hormonilääkkeet tehdä ennen siirtoa tehtävänsä, kun mieli on hysteerinen, itkettää ja kaikesta menee hermot
I feel you! :D
Mulla oli juuri siirto. Valmistauduin siihen syömällä itseni niin turvoksiin viimeisen viikon aikana, että näytän jo siltä kuin olisin raskaana.
Mulla vaihdettiin tälle kierrokselle vähän hormonien annostuksia ja täytyy sanoa, että kyllä on huomattu! Ihan järjetön nälkä, turvotus mahassa, tissit on niiin kipeät ja äkämystyttää.
Oon yleensä aika pitkähermoinen, mutta nyt on kyllä palanut käpy ihan typeristä asioista. Toisaalta on mukava huomata, että lääkkeet vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
I feel you!
Mulla oli juuri siirto. Valmistauduin siihen syömällä itseni niin turvoksiin viimeisen viikon aikana, että näytän jo siltä kuin olisin raskaana.
Mulla vaihdettiin tälle kierrokselle vähän hormonien annostuksia ja täytyy sanoa, että kyllä on huomattu! Ihan järjetön nälkä, turvotus mahassa, tissit on niiin kipeät ja äkämystyttää.
Oon yleensä aika pitkähermoinen, mutta nyt on kyllä palanut käpy ihan typeristä asioista. Toisaalta on mukava huomata, että lääkkeet vaikuttaa.
Oi tsemppiä piinapäiviin! Hyvä jos huomaat lääkityksen vaikutuksia. Toivottavasti ne auttaisivat raskautumiseen. Mulla kans vatsa niin turvoksissa kesälomasyömisistä, että katselin just että näytän myös ihan raskaana olevalta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mikkis
Nyt on hetki huokaistu ja ajatukset uudessa hoidossa. Tänään oli soittoaika lääkärille ja päädyttiin vielä kerran yrittämään omilla soluilla eli 5. IVF. Kuulostaa toivottomalta mutta lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole mitään syytä olla vielä yrittämättä, kun kuitenkin siirtoon on saatu aina yksi ihan ok alkio. Aloitan sumuttelut jo heti tästä kierrosta tai sitä seuraavasta. Käyn vielä perjantaina tarkastuttamaan, että munasarjat ovat palautuneet hoidosta. Lääkärin mukaan voidaan siis jo heti tästä kierrosta tehdä uusi hoito, jos munasarjat on ok. Nyt siis menossa eka kierto edellisen IVF:n jälkeen.

Onko teillä muilla ollut hoitojen välillä kuinka pitkä tauko? Onko joku aloittanut uuden hoidon (pitkä kaava) heti seuraavassa kierrossa siirrosta ja mitkä on kokemukset? Ollaan siis yksityisellä eli sen puolesta voi aika vapaasti aloittaa. Julkisellahan odottamista tuli aina useampi kuukausi.

Minä olen ollut liiankin hoikka mutta näiden hoitojen myötä (ja varmasti ikäkin on tehnyt tehtävänsä) kiloja tuntuu kertyvän vaikka liikun tosi paljon ja syön terveellisesti. Toisaalta raskautumisen kannalta liika hoikkuus ei ole hyväksi eli yritän ajatella pyöristymisen olevan vaan hyvästä vaikkakin peilikuva ei niin mairitteleva olekaan. Tuo muutaman kilon lisäys @odotuksenodotus ei varmasti vaikuta mitään ja kun on tullut niin lyhyessä ajassa niin varmasti nestettä ha turvotusta enimmäkseen. Nyt hyvillä mielin perjantain siirtoon!
 
Nyt on hetki huokaistu ja ajatukset uudessa hoidossa. Tänään oli soittoaika lääkärille ja päädyttiin vielä kerran yrittämään omilla soluilla eli 5. IVF. Kuulostaa toivottomalta mutta lääkäri oli sitä mieltä, että ei ole mitään syytä olla vielä yrittämättä, kun kuitenkin siirtoon on saatu aina yksi ihan ok alkio. Aloitan sumuttelut jo heti tästä kierrosta tai sitä seuraavasta. Käyn vielä perjantaina tarkastuttamaan, että munasarjat ovat palautuneet hoidosta. Lääkärin mukaan voidaan siis jo heti tästä kierrosta tehdä uusi hoito, jos munasarjat on ok. Nyt siis menossa eka kierto edellisen IVF:n jälkeen.

Onko teillä muilla ollut hoitojen välillä kuinka pitkä tauko? Onko joku aloittanut uuden hoidon (pitkä kaava) heti seuraavassa kierrossa siirrosta ja mitkä on kokemukset? Ollaan siis yksityisellä eli sen puolesta voi aika vapaasti aloittaa. Julkisellahan odottamista tuli aina useampi kuukausi.

Minä olen ollut liiankin hoikka mutta näiden hoitojen myötä (ja varmasti ikäkin on tehnyt tehtävänsä) kiloja tuntuu kertyvän vaikka liikun tosi paljon ja syön terveellisesti. Toisaalta raskautumisen kannalta liika hoikkuus ei ole hyväksi eli yritän ajatella pyöristymisen olevan vaan hyvästä vaikkakin peilikuva ei niin mairitteleva olekaan. Tuo muutaman kilon lisäys @odotuksenodotus ei varmasti vaikuta mitään ja kun on tullut niin lyhyessä ajassa niin varmasti nestettä ha turvotusta enimmäkseen. Nyt hyvillä mielin perjantain siirtoon!
Täytyy nostaa hattua sulle @Lumitalvi että jaksat käydä putkeen tota munisten kasvattelua läpi!
Mulla kokemusta vain yhdestä rundista vielä, mutta pidin sitä jatkuvaa aikataulutusta, piikittelyä ja ultrailua jokseenkin rankkana ja vaikeana järjestää töiden puolesta.
Montako munista ootte saaneet yleensä per kierros ja onko miten päästy siirtoihin?
Jos vaan jaksamista on, niin kyllä minäkin sinuna lähtisin suoraan vaan yrittämään uutta kierrosta! Tsemppiä!

Täällä menossa PP1. Tosissaan, pakkas-blasto siirrettiin ja jotenkin siirtopäivää edeltävänä päivänä aloin ihan tosissaan miettiä, että mitäs jos se ei selviäkään sulatuksesta! Meillä kun ei muuta enää jäljellä ole. Ilo oli suuri, kun sain tiedon, että elossa ollaan ja siirtoon päästään.
Lähdin tällä kertaa siirtoon jotenkin samalla fiiliksellä, kuin aikanaan ihan ekaan alkionsiirtoon ikinä. Sillon olin ihan varma, että kaikista yritysvuosista huolimatta nyt kun on näin järeet konstit käytössä, niin plussa tulee niin että heilahtaa! :D jopa mietin silloin itsekseni, että tulikohan mulla vähän liioteltua tän ivf-hoidon kanssa, et ois meille varmasti joku kevyempikin riittänyt.
Noh, sit kun nega tuli ja tuli toinenkin, niin kyllä oli aikamoinen tiputus. Sillon vasta ihan oikeesti tajusin, että mussa/meissä on ihan oikeesti jotain vikaa, eikä oo kyse vaan vähän huonosta tuurista.
Nyt mulla oli melko sama fiilis jostain syystä, kuin sillon ekalla kerralla, josta siis yli vuosi aikaa. Yritän ajatella, et kyllä se hyvä blasto vaan tarttuu väkisinkin ja et naisia raskautuu tahtomattaan joka päivä, jotka on vaikka narkkareita tai muuten tosi huonoilla elintavoilla, et kyllä nyt hemmetti muhunkin on PAKKO saada tää tarttumaan.
Fiilis on kuitenkin vaihdellu eilisen ja tän päivän aikana valehtelematta sata kertaa. Eka ajattelen, et kyllä se on ihan varmasti tarttunut ja heti seuraavassa hetkessä tajuun, että miks se ois, kun ei ne aiemmatkaan ole?
Oon kuitenkin iloinen siitä, et nyt mulla on ainakin hormonipuoli kohdallaan! :D
Olo on ollu tänään AIVAN hirveä. Oksettaa, pyörryttää, väsyttää, hirvee ripuli ja nälkä. Kuuma ja kylmä ja kuuma taas. Lisäks, en tiedä miksi, mut mulla oli viime yönä pahin kohtaus ”levottomia jalkoja” ikinä! :D Se on varmasti tosta hormonimäärästä joka mussa nyt jyllää. Unet jäi vähiin. Sori, tuli pitkä vuodatus mut paljon asiaa ja tää on ainoa paikka mulle missä puhua näistä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Ihana vuodatus @Mikkis! Tämä on just tuota varten, kun täällä ymmärretään! Pidä vaan positiivinen mieli yllä, sehän jos joku varmasti auttaa!

Multa on saatu aina 5-7 munasolua, joista lopulta vaan yksi on selvinnyt siirtoon eli pakkaseen ei koskaan mitään. Mulla toimii vain toinen munasarja (toisen on lapsuuden umpparitulehdus todennäköisesti vienyt), joten saalis pienentyy jo sen takia. Eli aika pienillä todennäköisyyksillä mennään. Mutta tuleehan niitä lottovoittojakin. ;)
 
Ihana vuodatus @Mikkis! Tämä on just tuota varten, kun täällä ymmärretään! Pidä vaan positiivinen mieli yllä, sehän jos joku varmasti auttaa!

Multa on saatu aina 5-7 munasolua, joista lopulta vaan yksi on selvinnyt siirtoon eli pakkaseen ei koskaan mitään. Mulla toimii vain toinen munasarja (toisen on lapsuuden umpparitulehdus todennäköisesti vienyt), joten saalis pienentyy jo sen takia. Eli aika pienillä todennäköisyyksillä mennään. Mutta tuleehan niitä lottovoittojakin.
Onpa harmillista kun joka rundista ”vaan” se yksi mahdollisuus, mut tottahan se on, että ei siihen kun se yksi tarvitakkaan!
Mitä mietteitä sulla on lahjamunasolujen käytöstä?
Mietin tätä siis itse synkimpinä hetkinäni ja en oikeen osaa muodostaa vielä mielipidettä.
 
Onpa harmillista kun joka rundista ”vaan” se yksi mahdollisuus, mut tottahan se on, että ei siihen kun se yksi tarvitakkaan!
Mitä mietteitä sulla on lahjamunasolujen käytöstä?
Mietin tätä siis itse synkimpinä hetkinäni ja en oikeen osaa muodostaa vielä mielipidettä.
Joo, huomattavasti mukavempaa olisi, jos saalis olis parempi. On kyllä raskasta aloittaa aina alusta. Ja rahaakin menee. Oon kyllä jo vähän miettinyt lahjamunasoluja mutta vielä kerran päätettiin kokeilla omilla. Mutta minusta ihan varteenotettava vaihtoehto. Toisaalta suuntaan tai toiseen en ole vielä mitään päättänyt. Vaikeita asioita nämä kyllä on!
 
Täytyy nostaa hattua sulle @Lumitalvi että jaksat käydä putkeen tota munisten kasvattelua läpi!
Mulla kokemusta vain yhdestä rundista vielä, mutta pidin sitä jatkuvaa aikataulutusta, piikittelyä ja ultrailua jokseenkin rankkana ja vaikeana järjestää töiden puolesta.
Montako munista ootte saaneet yleensä per kierros ja onko miten päästy siirtoihin?
Jos vaan jaksamista on, niin kyllä minäkin sinuna lähtisin suoraan vaan yrittämään uutta kierrosta! Tsemppiä!

Täällä menossa PP1. Tosissaan, pakkas-blasto siirrettiin ja jotenkin siirtopäivää edeltävänä päivänä aloin ihan tosissaan miettiä, että mitäs jos se ei selviäkään sulatuksesta! Meillä kun ei muuta enää jäljellä ole. Ilo oli suuri, kun sain tiedon, että elossa ollaan ja siirtoon päästään.
Lähdin tällä kertaa siirtoon jotenkin samalla fiiliksellä, kuin aikanaan ihan ekaan alkionsiirtoon ikinä. Sillon olin ihan varma, että kaikista yritysvuosista huolimatta nyt kun on näin järeet konstit käytössä, niin plussa tulee niin että heilahtaa! jopa mietin silloin itsekseni, että tulikohan mulla vähän liioteltua tän ivf-hoidon kanssa, et ois meille varmasti joku kevyempikin riittänyt.
Noh, sit kun nega tuli ja tuli toinenkin, niin kyllä oli aikamoinen tiputus. Sillon vasta ihan oikeesti tajusin, että mussa/meissä on ihan oikeesti jotain vikaa, eikä oo kyse vaan vähän huonosta tuurista.
Nyt mulla oli melko sama fiilis jostain syystä, kuin sillon ekalla kerralla, josta siis yli vuosi aikaa. Yritän ajatella, et kyllä se hyvä blasto vaan tarttuu väkisinkin ja et naisia raskautuu tahtomattaan joka päivä, jotka on vaikka narkkareita tai muuten tosi huonoilla elintavoilla, et kyllä nyt hemmetti muhunkin on PAKKO saada tää tarttumaan.
Fiilis on kuitenkin vaihdellu eilisen ja tän päivän aikana valehtelematta sata kertaa. Eka ajattelen, et kyllä se on ihan varmasti tarttunut ja heti seuraavassa hetkessä tajuun, että miks se ois, kun ei ne aiemmatkaan ole?
Oon kuitenkin iloinen siitä, et nyt mulla on ainakin hormonipuoli kohdallaan!
Olo on ollu tänään AIVAN hirveä. Oksettaa, pyörryttää, väsyttää, hirvee ripuli ja nälkä. Kuuma ja kylmä ja kuuma taas. Lisäks, en tiedä miksi, mut mulla oli viime yönä pahin kohtaus ”levottomia jalkoja” ikinä! Se on varmasti tosta hormonimäärästä joka mussa nyt jyllää. Unet jäi vähiin. Sori, tuli pitkä vuodatus mut paljon asiaa ja tää on ainoa paikka mulle missä puhua näistä.
Ihana vuodatus, kuulostaa ihan oman pääni rallilta :D Jännä juttu toi hormonien aiheuttama levottomat jalat -juttu. Mulla nimittäin aiheuttaa lääkkeet samaa ja on parina viime iltana ollut tosi tukala ja ahdistava tunne varsinkin toisessa jalassa.

Pari yötä siirtoon (jos siis alkio selviää pakkasesta). Oon aika huolissani ja peloissani kun on vaan 3 päiväinen alkio, mutta kun en uskaltanut jatkoviljelyttää kun kaksi 3 päiväistä alkiota jäi ivf:stä käsiin ja pelotti jos nekin karsiutuu kun viidestä alkiosta vain noi 2 selvis 3 päiväisiksi. Tosin oonhan tässä monelta kuullut, että 3 päiväisestäkin tullut lapsi syliin asti. Viime vuonna siirrettiin ensin 3 päiväinen joka meni heti kesken ja myöhemmin sit 5 päiväinen joka meni vähän myöhemmin kesken. Siitä jäi sellanen olo että ei kai tästä nyt mitään voi tulla kun ei blastoa ole. Huoh tätä pelkoa ja epävarmuutta.
 

Yhteistyössä