IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Voi harmi toivottavasti joutuisi siitä, että on vielä aikaista... milloin sulla on oikea testipäivä?

Tässä mietin itsekin että mitenköhän sitten alkionsiirron jälkeen niiden testailujen kanssa, maltanko odottaa oikeaa testipäivää vai alanko metsästää "haamua" aiemmin.... mulla on jotain Onestep-raskaustestiliuskoja joita tuli kaupanpäällisinä kun tilasin ovistestejä, ja kai niitä täytyy käyttää pois mut lisäks ehdottomasti apteekista joku Clearbluen viikkotesti, jolla testaan sitten kun on se oikea aika. Ainakin ovulaatiotestien osalta CB:n testit on selvästi luotettavampia kuin OS:n testit.
Oikea testipäivä vasta ensi pe eli tosi hätäinen olin. Oletukseni vain oli et nyt jo jotain näkyisi jos olisi jotain tapahtumassa.

ivf:n jälkeen testasin itse lääkkeiden aiheuttaman plussan häviämistä onestepeille, mutta en muista yhtään missä kohdassa hävisi.
@Wintersun jakoi maaliskuun puolen välin tienoilla kuvan omista testeistään missä näkyi juuri tämä lääkeplussan hävimiäminen ja oikean plussan esiin tulo.
 
Osaakos joku kertoa punktion jälkeisestä lääkityksestä? Unohdin ultrakäynnillä kysyä lääkäriltä asiasta. Mulla näkyy resepteissä Lugesteronit 200 mg 3x15, aloitetaankohan niiden käyttö heti punktion jälkeen vai myöhemmin? Mietin että pitääkö tänään käydä päivystävästä apteekista hakemassa valmiiksi huomiselle vai ehtiikö hakea myöhemmin...
 
Minakin sitten paasen piinailemaan keskiviikkona. Vaihdoin laakariakin, ja nyt sitten hiukan erilaista yritetaan, Lugesteronia Terolutin sijaan, ja aiotaan mitata progesteroni. Olen myos vaihtanut raskausmonivitamiinini elavamuotoista folaattia sisaltavaan, ja muutenkin viela tassa hiotaan vitamiineja, kun minulla on tuo toispuoleinen MTHFR-geenivariantti. Tuon takia kaytossa on nyt myos aspiriini. Tyroksiinia on yha kaytossa 100mikrog, Metformiinia 3 x 500mg, ja nyt myos Januvia-tabletti. Nivestim pistetaan siirtopaivana.

Paino on pudonnut 78 kiloon - enaa yksi kilo normaalipainoon, ja kymmenen kiloa hedelmallisyyden kannalta ideaaliin painoon, kun pituuteni on 176.5 (pituus-108, saa olla 5% heitto suuntaan tai toiseen). Toivottavasti tama auttaa.

Olin muuten luullut, etta Progynovassa on vahemman estrogeenia kuin e-pillereissa! Paljonko e-pillereissa sitten on suunnilleen? En ole tajunnut asiaa lainkaan.

Tsemppia kaikille piinailuun! Onko muille tulossa siirtoja?
 
Viimeksi muokattu:
Osaakos joku kertoa punktion jälkeisestä lääkityksestä? Unohdin ultrakäynnillä kysyä lääkäriltä asiasta. Mulla näkyy resepteissä Lugesteronit 200 mg 3x15, aloitetaankohan niiden käyttö heti punktion jälkeen vai myöhemmin? Mietin että pitääkö tänään käydä päivystävästä apteekista hakemassa valmiiksi huomiselle vai ehtiikö hakea myöhemmin...
Tukilääkitys aloitetaan pari päivää punktion jälkeen mutta ennen alkion siirtoa. Eli ehdit hakea punktion jälkeenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Paips
Minakin sitten paasen piinailemaan keskiviikkona. Vaihdoin laakariakin, ja nyt sitten hiukan erilaista yritetaan, Lugesteronia Terolutin sijaan, ja aiotaan mitata progesteroni. Olen myos vaihtanut raskausmonivitamiinini elavamuotoista folaattia sisaltavaan, ja muutenkin viela tassa hiotaan vitamiineja, kun minulla on tuo toispuoleinen MTHFR-geenivariantti. Tuon takia kaytossa on nyt myos aspiriini. Tyroksiinia on yha kaytossa 100mikrog, Metformiinia 3 x 500mg, ja nyt myos Januvia-tabletti. Nivestim pistetaan siirtopaivana.

Paino on pudonnut 78 kiloon - enaa yksi kilo normaalipainoon, ja kymmenen kiloa hedelmallisyyden kannalta ideaaliin painoon, kun pituuteni on 176.5 (pituus-108, saa olla 5% heitto suuntaan tai toiseen). Toivottavasti tama auttaa.

Olin muuten luullut, etta Progynovassa on vahemman estrogeenia kuin e-pillereissa! Paljonko e-pillereissa sitten on suunnilleen? En ole tajunnut asiaa lainkaan.

Tsemppia kaikille piinailuun! Onko muille tulossa siirtoja?

No siis jos progynovassa on vaikka 2mg estradiolia ja sitä ottaa yhteensä 3 tab päivässä, niin sitä tulee aika paljon kun e-pillereissä voi olla esim. 1,5mg, jota otetaan yksi päivässä..Ellen nyt käsitä jotain väärin
 
Mulla oli viime tiistaina punktio, saatiin 8 munasolua ja olin ihan innoissani. No, siitä se sitten lähtikin alamäkeen taas, seuraavana päivänä soittivat, että niistä 4 oli ollut kypsiä ja vain 1 lähtenyt normaalisti hedelmöittymään. Perjantaina siirrettiin tämä yksi kolmipäiväinen, 10-soluinen, 3.luokkaa oleva alkio eli ei mikään top-alkio tosiaankaan (pitkin taas mennä heti googlettamaan :/ ) No mutta, nyt piinaillaan toki kovasti! Tämä jää todennäköisesti viimeiseksi virallisemmaksi hoitoyritykseksi, kun mulla matala amh ja ikää, niin menee vaan rahat hukkaan IVF-hoidoissa. Mutta varmaan kotona vedän vielä satunnaiset letrozol & lugesteron -kierrot, jos lottovoitto vaan osuisi kuitenkin kohdalle :)
 
No siis jos progynovassa on vaikka 2mg estradiolia ja sitä ottaa yhteensä 3 tab päivässä, niin sitä tulee aika paljon kun e-pillereissä voi olla esim. 1,5mg, jota otetaan yksi päivässä..Ellen nyt käsitä jotain väärin
Kiitos! Minulla ei ole ollut e-pillereita aikoihin, niin en tieda. Onhan ero siis hurja ja hyva tietaa, koska joudun toki silloin talloin lentamaan ja minulla on ollut DVT. Otan siis 2+2 Progynovaa paivassa eli 8mg...
 
Onnea pcosilainen :love:!! Solunen, mun kaveri raskautui kaksi kertaa 3. luokan alkiolla, kaksi tervettä lasta. Joskus ne alkiot näyttää mikroskoopilla hyviltä, mutta eivät kiinnity ja joskus toisenpäin, mikroskoopilla huonolta näyttävä kohenee kohdun olosuhteissa ja tulee terve vauva. Tsemppiä piinailuun!

Täällä tänään kp1 ja olen yrittänyt varata ultra-aikaa, ainakaan vielä en ole puhelimella läpi päässyt... Saa nähdä, vähän hilkulle menee, jos ovis on jälleen kp 16, se sattuu juuri niille päiville, jolloin siirto osuisi viikonloppuun. Voi olla siis, että tämä kuukausi menee plörinäksi. Koskaan ei ole todellakaan ollut kierto vain 27 pvää, mulle ihan ennätys. Yleensä vähintään 32-33... Nyt on näköjään tehostuneet mun kierrot, vai johtuuko vaan siitä, että lopetin pillerit kuukausi sitten, oviskaan ei ole koskaan tullut aiemmin kp 16 "jo". Jos näyttää että siirrosta ei tule mitään, ens kiertoon kyllä sitten lääkkeillä ajoitusta.
 
kiitos teille kaikille <3 tuntuu vieläkin hyvin oudolle, ei tässä todellakaan uskalla mitään juhlia vielä, toivottavasti on oikeassa paikassa ja kaikki alkaa sujumaan hyvin.. Biokemiallisia on taustalla muutama kappale joka varjostaa myös tätä..

@vauvameille kiitos <3 <3 toivon todella että myös sinun testisi on positiivinen! Kyllä, vain virallisesti testasin.. Ja ei mitään oireita, ei mitään siihen viittaavaa että oilisin, eikä nytkään vielä ole mitään minkä voisin liittää siihen että olen raskaana.. Enkä kyllä koe että mitään olisi sellaista ollut tässä 2 viikon aikana että olisin voinut tietää näin jälkikäteen. Onneksi sinulla on vielä hyvin aikaa ennen virallista testipäivää, kuten voi minustakin huomata että oireettomuus on myös oire ;) <3

Seurailen täällä taustalla ja luen teidän juttuja, toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnistumisia <3
 
kiitos teille kaikille <3 tuntuu vieläkin hyvin oudolle, ei tässä todellakaan uskalla mitään juhlia vielä, toivottavasti on oikeassa paikassa ja kaikki alkaa sujumaan hyvin.. Biokemiallisia on taustalla muutama kappale joka varjostaa myös tätä..

@vauvameille kiitos <3 <3 toivon todella että myös sinun testisi on positiivinen! Kyllä, vain virallisesti testasin.. Ja ei mitään oireita, ei mitään siihen viittaavaa että oilisin, eikä nytkään vielä ole mitään minkä voisin liittää siihen että olen raskaana.. Enkä kyllä koe että mitään olisi sellaista ollut tässä 2 viikon aikana että olisin voinut tietää näin jälkikäteen. Onneksi sinulla on vielä hyvin aikaa ennen virallista testipäivää, kuten voi minustakin huomata että oireettomuus on myös oire <3

Seurailen täällä taustalla ja luen teidän juttuja, toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnistumisia <3
Onpa helpottavaa lukea <3 itse olen melkein jo heittämässä kirvestä kaivoon, kun ei ole mitään tuntemuksia, niin kyllähän tällainen herättää toiveita.
Toivottavasti siellä menisi kaikki loppuun asti hyvin <3
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Eilen oli eka punktio takana, ilta oli vähän tukala mut tänään jo paljon parempi olo. Rakkuloita oli hyvin 5+9, mutta munasoluja oli vain 5, joista kypsiä 4, joista normaalisti hedelmöittynyt vain 1 Saapa nähdä tarvitseeko ylihuomenna mennä siirtoon lainkaan Tähän saakka kun ei ole mitään selvää syytä lapsettomuudelle löytynyt, niin kyllä tuo tulos vähän jo valottaa miksi ei 3,5 vuoteen ole haaleintakaan plussaa näkynyt..

Tarvitseekohan Lugesteroneja käyttää jos yhtään alkiota ei siirretä?
 
Mulla oli viime tiistaina punktio, saatiin 8 munasolua ja olin ihan innoissani. No, siitä se sitten lähtikin alamäkeen taas, seuraavana päivänä soittivat, että niistä 4 oli ollut kypsiä ja vain 1 lähtenyt normaalisti hedelmöittymään. Perjantaina siirrettiin tämä yksi kolmipäiväinen, 10-soluinen, 3.luokkaa oleva alkio eli ei mikään top-alkio tosiaankaan (pitkin taas mennä heti googlettamaan :/ ) No mutta, nyt piinaillaan toki kovasti! Tämä jää todennäköisesti viimeiseksi virallisemmaksi hoitoyritykseksi, kun mulla matala amh ja ikää, niin menee vaan rahat hukkaan IVF-hoidoissa. Mutta varmaan kotona vedän vielä satunnaiset letrozol & lugesteron -kierrot, jos lottovoitto vaan osuisi kuitenkin kohdalle
Voi ei! Tätä itsekin pelkään, että keräystulos ei takaakaan hyvää onnistumista. Toivon sitä lottovoittoa teille vaikka sitten muilla tavoin jos ette enää jatka hoitoja.
Itselläni on myös ristiriitaiset tunteet, että voiko tässä muka onnistua.... niin pitkään on menty 06/18 keskenmenon jälkeen vailla yhtään haamuplussaakaan.
 
Eilen oli eka punktio takana, ilta oli vähän tukala mut tänään jo paljon parempi olo. Rakkuloita oli hyvin 5+9, mutta munasoluja oli vain 5, joista kypsiä 4, joista normaalisti hedelmöittynyt vain 1 Saapa nähdä tarvitseeko ylihuomenna mennä siirtoon lainkaan Tähän saakka kun ei ole mitään selvää syytä lapsettomuudelle löytynyt, niin kyllä tuo tulos vähän jo valottaa miksi ei 3,5 vuoteen ole haaleintakaan plussaa näkynyt..

Tarvitseekohan Lugesteroneja käyttää jos yhtään alkiota ei siirretä?
Oliko teillä lyhyt vai pitkäkaava? Mulla lyhyellä kaavalla tuli 5 munasolua, joista kolme kypsää ja yks selvisi siirtoon,joka ei tarrannut. Pitkällä kaavalla sitten tulikin 9 munasolua, joista 6 kypsää ja kolme selvisi. Tuoresiirtosta tarttu kiinni ja nyt rv 15+1. Joskus siis tuo pitkäkaava parempi,ainakin lääkärin mukaan laatu voi olla parempi.
Tsemppiä ja toivotaan, että pääsette siirtoon! Joskus se yksikin alkio riittää!
 
Eilen oli eka punktio takana, ilta oli vähän tukala mut tänään jo paljon parempi olo. Rakkuloita oli hyvin 5+9, mutta munasoluja oli vain 5, joista kypsiä 4, joista normaalisti hedelmöittynyt vain 1 Saapa nähdä tarvitseeko ylihuomenna mennä siirtoon lainkaan Tähän saakka kun ei ole mitään selvää syytä lapsettomuudelle löytynyt, niin kyllä tuo tulos vähän jo valottaa miksi ei 3,5 vuoteen ole haaleintakaan plussaa näkynyt..

Tarvitseekohan Lugesteroneja käyttää jos yhtään alkiota ei siirretä?
Tsemppiä! Mullahan oli vähän sama tulos, 8 solua kerättiin, joista 4 kypsää ja vaan yksi hedelmöittyi. Olin varma, että siirtoon ei tarvitse mennä, mutta niin vaan oli ainakin kolme päivää alkio jaksanut ja siirrettiin perjantaina. Eli älä vielä luovu toivosta siirron suhteen! Lugeja tuskin tarvinnee sitten enää jatkaa, jos ei siirretävää ole..
 
kiitos teille kaikille <3 tuntuu vieläkin hyvin oudolle, ei tässä todellakaan uskalla mitään juhlia vielä, toivottavasti on oikeassa paikassa ja kaikki alkaa sujumaan hyvin.. Biokemiallisia on taustalla muutama kappale joka varjostaa myös tätä..

@vauvameille kiitos <3 <3 toivon todella että myös sinun testisi on positiivinen! Kyllä, vain virallisesti testasin.. Ja ei mitään oireita, ei mitään siihen viittaavaa että oilisin, eikä nytkään vielä ole mitään minkä voisin liittää siihen että olen raskaana.. Enkä kyllä koe että mitään olisi sellaista ollut tässä 2 viikon aikana että olisin voinut tietää näin jälkikäteen. Onneksi sinulla on vielä hyvin aikaa ennen virallista testipäivää, kuten voi minustakin huomata että oireettomuus on myös oire <3

Seurailen täällä taustalla ja luen teidän juttuja, toivon sydämeni pohjasta teille kaikille onnistumisia <3
Onnittelut! Mä kuulostelen oireettomuutani jo nyt, vaikka vasta eilen mahdollisesti kiinnittyi :D Mutta en kyllä ole ainakaan tuntenut mitään kiinnittymistä, jos sellainen olisi ollut :O
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Minakin sitten paasen piinailemaan keskiviikkona. Vaihdoin laakariakin, ja nyt sitten hiukan erilaista yritetaan, Lugesteronia Terolutin sijaan, ja aiotaan mitata progesteroni. Olen myos vaihtanut raskausmonivitamiinini elavamuotoista folaattia sisaltavaan, ja muutenkin viela tassa hiotaan vitamiineja, kun minulla on tuo toispuoleinen MTHFR-geenivariantti. Tuon takia kaytossa on nyt myos aspiriini. Tyroksiinia on yha kaytossa 100mikrog, Metformiinia 3 x 500mg, ja nyt myos Januvia-tabletti. Nivestim pistetaan siirtopaivana.

Paino on pudonnut 78 kiloon - enaa yksi kilo normaalipainoon, ja kymmenen kiloa hedelmallisyyden kannalta ideaaliin painoon, kun pituuteni on 176.5 (pituus-108, saa olla 5% heitto suuntaan tai toiseen). Toivottavasti tama auttaa.

Olin muuten luullut, etta Progynovassa on vahemman estrogeenia kuin e-pillereissa! Paljonko e-pillereissa sitten on suunnilleen? En ole tajunnut asiaa lainkaan.

Tsemppia kaikille piinailuun! Onko muille tulossa siirtoja?
Pakko vielä palata tähän painoasiaan, ihan mielettömän pudotuksen olet tehnyt! Onnittelut! Mutta koskeeko tuo ihannepaino pituus -108 siis ihan kaikenpituisia? Olen itse siis juuri normaalipainon ylälaidassa, mutta tuon mukaan pitäisi 10kg painaa vähemmän :D Noh, olen toisaalta kertaalleen jo tasan tällä painolla tullut raskaaksi ja lapsen saanut, mutta ei siitä silti kyllä haittaa varmaan olisi, jos vähän painoa olisi vähemmänkin..Onko tuo tieto siltä kurssilta, josta puhuit?
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Pakko vielä palata tähän painoasiaan, ihan mielettömän pudotuksen olet tehnyt! Onnittelut! Mutta koskeeko tuo ihannepaino pituus -108 siis ihan kaikenpituisia? Olen itse siis juuri normaalipainon ylälaidassa, mutta tuon mukaan pitäisi 10kg painaa vähemmän :D Noh, olen toisaalta kertaalleen jo tasan tällä painolla tullut raskaaksi ja lapsen saanut, mutta ei siitä silti kyllä haittaa varmaan olisi, jos vähän painoa olisi vähemmänkin..Onko tuo tieto siltä kurssilta, josta puhuit?
Juu tieto on Gabriela Rosan Leaner Fertile You -kurssilta. Googlaa Gabriela Rosa. Hanella on hieno kirja Fertility Breakthrough. Tosiaan pituus miinus 108. Mutta voi siis olla viiden prosentin heitto suuntaan tai toiseen. Taman mukaan mieheni tulee kasvattaa painoaan kolmella kilolla! Se kylla on hanelle varmasti ihan hyvaksi, jos nousee terveellisesti syoden, ja samoin tosin, jos toisaalta itse saan viela 10kg putoamaan. Viimeksi olin 104kg, kun raskauduin, nyt siis 78kg. Itse ajattelen niin, etta kyse on optimoinnista. Se tuntuu ihan hyvalta. :) Enaa raskauden alettua ei toki painoa enaa tule yrittaa pudottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli eka punktio takana, ilta oli vähän tukala mut tänään jo paljon parempi olo. Rakkuloita oli hyvin 5+9, mutta munasoluja oli vain 5, joista kypsiä 4, joista normaalisti hedelmöittynyt vain 1 Saapa nähdä tarvitseeko ylihuomenna mennä siirtoon lainkaan Tähän saakka kun ei ole mitään selvää syytä lapsettomuudelle löytynyt, niin kyllä tuo tulos vähän jo valottaa miksi ei 3,5 vuoteen ole haaleintakaan plussaa näkynyt..

Tarvitseekohan Lugesteroneja käyttää jos yhtään alkiota ei siirretä?
Lugesteronin jatko varmaan riippuu siitä, jatkuuko hoidot millä tavalla seuraavassa kierrossa. Meillä joskus jatkettiin ihan vaan sen takia että saadaan hyvä luteaalivaihe ennen seuraavaa kiertoa :)
 
Osaako joku teistä kertoa, että jos lääkkeellinen PAS ei ole onnistunut, niin pysyykö vuoto poissa niin pitkään että lääkkeet lopetetaan vai alkaako vuoto myös lääkkeiden läpi?
Mulla on vuoto pysynyt aina poissa lääkkeellisissä PASseissa ja ylipäänsä, jos mitään tukilääkettä on loppukierrossa ollut, mutta yksilöllistä tuntuu olevan :)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvameille
Oliko teillä lyhyt vai pitkäkaava? Mulla lyhyellä kaavalla tuli 5 munasolua, joista kolme kypsää ja yks selvisi siirtoon,joka ei tarrannut. Pitkällä kaavalla sitten tulikin 9 munasolua, joista 6 kypsää ja kolme selvisi. Tuoresiirtosta tarttu kiinni ja nyt rv 15+1. Joskus siis tuo pitkäkaava parempi,ainakin lääkärin mukaan laatu voi olla parempi.
Tsemppiä ja toivotaan, että pääsette siirtoon! Joskus se yksikin alkio riittää!
Lyhyellä kaavalla tehtiin, kun pitkää ei olisi ehtinyt tehdä ennen kesäsulkua ja toisaalta viimeisin AMH oli se alle 0,03 että sen suhteen olisi ollut mitään mitä olisi ajaa alas...

@Solunen Onko sulla ollut mitään tuntemuksia siirron jälkeen?

Huomenna olisi siirtoaika varattu ja aamulla pitäisi aloittaa Lugesteronit. Aika pessimistinen olen tuon siirron toteutumisen suhteen. Kävin nyt sitten yhden paketin Lugeja hakemassa että saa ohjeen mukaan aamulla lääkityksen aloitettua, loput 2 pakettia jätin apteekkiin ettei tule turhaa rahanmenoa jos ei niitä tarvitakaan.. En ole töissäkään puhunut mitään että joutuisin poistumaan kesken päivän työpaikalta, keksin sitten jotain selityksiä.

Ohjeissa oli että mahdollinen alkionsiirron peruuntuminen ilmoitetaan vasta siirtopäivänä aamupäivän aikana. Eli puolille päivin vissiin saan sitten odottaa varmistusta lähteäkö naikkarille vai ei..
 

Yhteistyössä