IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Heiii! Juu siirtoon päästiin :) Mies oli mukana klinikalla, ja tarkkaan seurasi monitoria, että varmasti laittoivat oikeeseen paikkaan :D Sinne kuulemma meni! Eli meikäläisen voi merkkaa piinailijoihin, kuka nyt näitä päivitteleekään? :) Testipäivä mulla olis 29.1 sitten. Nyt vaan kaikkee kivaa puuhaa etten vaa miettis kokoajan tätä. Onneks To on töitä, mutta Ke menen ystävän luo joka synnytti juuri tyttären <3 Ihana että pystyn kuitenkin iloitsemaan ystävän puolesta, vaikka tilanne tämä.
Mites sujuu @Domi lla? Vai siirtyvätkö plussanneet toiselle forumille?

• Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF alkamassa
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:
An1z81
29.1 (15.1)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (5pv)
lullaby 7.IVF (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF alkamassa

An1z81
29.1 (15.1)

Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
Maalis:
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Loka:
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Ckk
@An1z81 Hieno homma! :)
@Domi Voi ei :( Toivottavasti tärppää heti perään oikeasti kiinni kun nyt oli oikeassa paikassakin ollut!

Mulla alkoi menkat aikaisin aamulla, huh!! Ja semmosilla maailman lopun kivuilla että... Ehkä tää menee sittenkin suunnitellusti, kunhan kivut ei nyt vaan jatkuis huomiselle.

Voi ei, oon niin pahoillani @Domi <3 :( Voimia jaksamiseen!
@-dino- 5- päiväinen siirrettiin mulle! Kiitos listan päivityksestä, ja tsempeistä! :) Hyvä että menkat vihdoin alkoi sulla @Ckk (y) ja jaksamista kipuihin, toivottavasti pian helpottaa! Mites muuten särkylääkkeet tepsii? Mulla itsellä menkkakipuihin auttaa ainoastaan ibuprofeiini, panadoleista yms. ei ole mitään hyötyä.
Tänään ois siis pp1 :D Kävin koiran kans ulkona 2h, ja sen jälkeen hirvee väsy, ja pääkipua vähän pukkaa. Täällä peiton alla lepäilen. Varmaan nuo luget tekee tätä pääkipua, niin ainakin kesällä tekivät kun olin jonkun aikaa niitä käyttänyt.
Kiitos kaikille tsempeistä <3 Millonkahan muuten sen alkion pitäis kiinnittyä, kun 5 päiväinen siirrettiin eilen..hmm. Yritin ettii tietoo netistä, mutten vielä löytänyt.

Millonkahan muuten sen alkion pitäis kiinnittyä, kun 5 päiväinen siirrettiin eilen..hmm. Yritin ettii tietoo netistä, mutten vielä löytänyt.
Alkioiden kai aatellaan kiinnittyvän yleensä 6 päivän iässä, tai ainakin sillon otetaan gonapeptyl tukemaan kiinnitystä, jos sitä käytetään. Joskus tosin vasta 7. päivänä.

Pahottelut Rusakkoselle jos ei testit siitä enää muutu..:( niin toivosin muitakin alkutaipaleella olevia seuraks tonne toiseen ketjuun...

• Tykkää
Reactions: An1z81

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Choco coco # munanjohtimet tukossa # 1.IVF/1.PAS
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF

An1z81
29.1 (5pv/15.1)
Choco coco (5pvä/16.1)

Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
Maalis:
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Loka:
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

Viimeksi muokattu:
Mulle sanoi klinikalla kätilö, että periaatteessa blasto pitäisi/voisi kiinnittyä jo samana iltana kun on siirretty. Mulla tosin onnistuneessa raskaudessa pp2 tuli pientä tuikkimista alavatsalla samaan kohtaan ja pp3 pienet ruskeat pisteet verta alushousuissa. Näistä itsekseni päättelin, että silloin pp2 olisi mulla kiinnittynyt.

• Tykkää
Hei!
Mahtuuko mukaan joukkoon? Meillä on haaveissa iltatähti, luomusti ei onnistu, koska mulla on tulivat tukossa. Ikää on 37v. Oon seurannut teidän keskustelua puolisen vuotta mutta ei ole ollut rohkeutta kirjoittaa itse aiemmin. Lokakuussa tehtiin eka ivf, siirrettiin 5pv. blasto mutta se meni marraskuussa kesken. Pakkaseen meni 6 alkiota, joista tänään sulautettiin ja siirrettiin yksi.

• Tykkää
Ckk
@An1z81 Niin, eikös sen pitäis aika heti tosiaan kiinnittyä, jos 5 pvänen siirretään :) mulla ei oikein ibuprofeiinikaan meinaa auttaa. Tai siihen "normaalikipuun" auttaa, mut kun kramppaa, niin sit kramppaa kunnolla. Onneks pahin kestää yleensä vaan päivän! Mut tänään just mietin, että se punktio tuskin voi olla kivuliaampaa kun tämä ja kestää vähemmän aikaa ja siellä saa kuitenkin kunnon lääkkeet, niin lievitty pelko sitä operaatioo kohtaan aika paljon :LOL:
@Choco coco Tervetuloa! Itsekin liityin tänne aika äsken :)

Voi ei @Domi , osanottoni! :( En oikein tiedä mitä muutakaan tässä tilanteessa voisi sanoa.

@An1z81 - jännää! :barefoot:

@Ckk - hyvä että kuukautiset alkoi! Mitkä lääkkeet sulla muuten on käytössä? Mulla on nyt neljäs päivä Bemfolaa ja siitä tulee kyllä vähän etova olo. Ja joko olen ihan vainoharhainen, tai sitten mulla on jo maha vähän turvonnut näistä. Onko se edes mahdollista..? Vähän sellainen pinkeä olo niin kuin ennen kuukautisia. No, torstaina sitten näkee, tapahtuuko mahassa mitään.

@Choco coco - tervetuloa mukaan!

Mutkin voisi muuten varmaan lisätä listalle mukaan, eli Iiris80#08/16#1.#luovutetut siittiöt#1. IVF

Ckk
@Iiris80 Mulla on Puregon + Orgalutran ja Pregnylin saan sit myöhemmin. Annostusta en edes tiedä, mut käsittääkseni suht pienillä annoksilla mennään kun mulla toimii munasarjat muutenkin hyvin. Toivottavasti etominen ei pahene! Niitä oloja saa varmaan fiilistellä raskaudessakin sit tarpeeks :LOL: eniten kaikessa tässä pelottaa just tuo huono olo, oon niin oksennuskammoinen.. Miten Bemfola ja Puregon muuten eroaa toisistaan kun niillä on kuitenkin sama tarkoitus?

Seuraavan kerran kun joku päivittää listaa, niin multa vois ottaa pois tuon alkamassa -sanan :)

@Ckk hyvä et menkat alko. Millos sulla piikitykset alkaa jos annostus ei ole vielä tiedossa?

@Choco coco lisäsin sut listalle ja piinailijoihin. Haluatko sinne vähän enemmän tietoja ja mikä on sulla testipäivä? Hyvä saldo teillä pakkasessa :) Toivottavasti niistä joku tarttuu matkaan.

Tiedot päivitetty edelliseen listaan nii ei tartte sitä spämmätä tähän kokoaikaa.

Ckk
@-dino- Tänään alkaa piikitykset ja nyt tiedän annostuksenikin. Eli Puregonia 3pvää 150 yksikköä ja sit 2pvää 125 yksikköä. Paljon se nyt sit milleissä onkaan. Maanantaina seurantaultra ja sit saan ohjeen myös Orgalutraniin.

Kävin tosiaan tänään lääkärillä ja oli kyllä mukava käynti! Munasarjat näytti hyvältä, vasemmalla n.10 kasvaa nyt ja suurin oli 8mm. Oikealla suurin 7mm, määrää en sieltä tiedä. Kertoivat, että tekevät osalle soluista perinteisen IVF:n ja osalle ICSI:n. Joka passaa oikein hyvin :) Liekö nyt näkivät jo sen, että soluja olisi tulossa tarpeeksi.. ja kun olin huolissani, että tuleeko Puregonista jotain sivuoireita, niin ei pitäis muuta tulla kuin mahdollisesti vatsakipu. Ja liikunnan kielsi heti kun alkaa tuntua kipua/turvotusta mahassa.

Tuolla raskautuneiden ketjussa oli juttua siitä mitä pakkaseen menneille alkiolle tehdään, jos niitä sinne jää. Niin ootteko miettineet asiaa? Me puhuttiin miehen kans, että jos meidän tarpeiden jälkeen pakkaseen jää jotain, niin me haluttais luovuttaa ne jatkokäyttöön. Olis huippua pystyä auttamaan jotain toista tässä projektissa :) nimettömänä kylläkin. En tiedä onko se mahdollista, mutta jos on, niin toivottavasti joku saa joskus apua niistä!

Kiitos tervetulotoivotuksista!
@-dino- Mun testipäiviä on 30.1. Meillä on keinoalkuiset -14 syntyneet kaksoset, jotka saivat alkunsa rupuisista 2-soluisita alkioista sen kierroksen 1.ivf:n tuoresiirrosta. Siitä ei jäänyt pakkaseen mitään.
@Ckk Mä veikkaan, että iän takia meidän mahdollisesti (toivottavasti!) ylijääviä alkioita ei voi antaa muiden käyttöön mutta ehkä tieteelle voisi lahjoittaa. Pahalta tuntuu ajatus, että heittäisi vaan roskiin.

Eilen tuli ennen siirtoa pyyhkiessä vähän vaaleanpunertavaa limaa paperiin ja iski jo epätoivo, että joko toivo meni. Hoitaja arveli, että voi johtua hyvinkin Lutinuksista. Ei sitä onneksi sen jälkeen ole näkynyt. Viimeksi mulla alkoi vuotaa tukilääkityksestä huolimatta 6pv siirron jälkeen, vaikka raskaustesti näytti plussaa. Vuodin tosi reippaasti verta viikon, sitten se loppui alkaakseen taas viikon tauon jälkeen uudelleen. Hcg nousi koko ajan hyvin mutta verenvuoto pelotti. Klinikalta rauhoiteltiin, että kaikki on varmasti hyvin. Sitten kuitenkin viikolla 5+5 alkoi kivut, joiden päätteeksi alkio tuli pois. Mutta nyt on pelko, että alkaa vuotaa taas ennen aikojaan.

Jeps, no toivotaan että mulla olis nyt kiinnittynyt sitten, tuntunut nimittäin nipistelyjä, ja tänään vähän menkkamaisia vihlaisuja. Vauvakuume tosiaan kasvoi tänään taas, kun kävin ihastelemassa ja hoitamassa mun 4 päiväistä kummityttöä, miten voi joku olla niin pieni ja viaton <3
@Ckk ei se punktio tosiaan oo yhtään niin paha kun luulis, ja kun sitä kipulääkettä saa kokoajan suonen kautta siinä operaation aikana. Itse jännitin ihan hulluna silloin, niin sain jo odottaessa rauhottavaa ja särkylääkettä, sit kun itse operaatio alkoi, niin kikattelin :D Mä aika herkkä kaikille lääkkeille, niin toimii hyvin.
Ei oo kyllä tullu mietittyy vielä et mitä me tehtäis meidän mahdollisesti ylijääville alkioille. Toi lahjoitus olis kyllä varmaan aika kiva juttu.
Tervetuloa joukkoon @Choco coco (y) ja tsemppiä piinaan! Samoilla viivoilla mennään, mun testipäivä on 29.1.

No negatiivinen tulos se oli. Nyt taytyy miettia, etta mita seuraavalla kerralla voisi tehda eri tavalla. Olisivatpa kuukautiset pysyneet poissa tasta jaksosta, mutta kun ei, ihan paivalleen tulivat; en sitten tieda, oliko yrittanyt kiinnittya, mutta jos oli, niin ei kai sellaisessa ryopytyksessa edes mikaan olisi pysynyt. Voi, kunpa jotain keksittaisiin.

No höh @Rusakkonen , olipa ikävä uutinen, kun testi jo näytti varovaisesti plussaa!

@Ckk, sullahan oli hyvin rakkuloita kasvamassa, jos toisella puolella oli jo kymmenen! Mä kävin tänään aamulla ultrassa ja multa löytyi yhteensä 8. Kaikki oli vielä aika pieniä, vain yksi taisi olla 11mm, niin että lisättiin sitten Bemfolan annostusta ja maanantaina tsekataan uudelleen. Lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että kaikki yli 5 kerättyä munasolua on mun ikäiselle ihan hyvin :LOL: Katsotaan nyt sitten, miten montako loppujen lopuksi saadaan kerättyä ja sitten vielä hedelmöitettyä. Olisin toivonut vähän isompaa määrää, niin olisi ollut paremmat mahkut saada useampi alkiokin...

Saa nähdä, llisääntyykö toi pahoivointi kun lääkeannos kasvaa. Tähän mennessä se on ollut ihan ok, yleensä iltapäivällä on sellainen vähän pitempi etova jakso, muuten se tulee aina vähäksi aikaa ja lähteekin saman tien. Mutta joo, tässä saa kivasti esimakua raskausoireista... :rolleyes::giggle:

Pitiköhän vielä muuta kommentoida... no, jatkan sitten myöhemmin, jos piti.

• Tykkää
Ckk
@An1z81 Olitko kipee punktion jälkeen? Olispa hyvä jos lääkkeet vaikuttaiskin noin :LOL: Mä aion kysyä saisinko mä ottaa jo kotona jotain rauhottavaa. Oon välillä vähän turhan kova panikoimaan, ihan ilman syytäkin.
@Rusakkonen Tosi harmi :unsure: toivottavasti keksivät nyt lääkkeet kohdilleen, jos se seuraava olis sit SE siirto!
@Iiris80 Joo, mua jopa vähän kauhistuttaa, että entä jos niitä vielä pulpahtelee lisää. Ei kai sekään ole hyvä, jos niitä on liikaa. Mullakin on ultra maanantaina, jännä nähdä miten lääke on alkanu vaikuttaa! Toivotaan, että sun munikset on sit niitä laadukkaampia tapauksia (y)

Puolipakotin miehen tänään kattomaan kun piikitin :LOL: Sillä on pieni piikkikammo tai enemmänkin piikkiällötys, mut sanoin sille, että kyllä sen pitää tietää mitä minä käyn läpi. Sen ei kuitenkaan tartte taas tehdä muuta kun käydä ruikkaamassa purkkiin. Sano, että palo verkkokalvoihin se näky :LOL:

• Tykkää
@An1z81 Kiitos ja kiva kun on joku ihan samassa vaiheessa :). Oon vaan jotenkin skeptinen tämän onnistumiseen, en tiedä miksi.
@Rusakkonen Voi ei :(, toivottavasti teillä seuraava onnistuu.
@Iiris80 Mikäli tuo numero on sun syntymävuosi, niin ollaan samaa vuosikertaa. Mun tulos oli nyt parempi kuin 5 vuotta sitten, 11 munasoluja, joista 9 hedelmöittyi ja 7 kehittyi blastoksi. Lääkäri oli aika varma, että joku niistä tulee vielä vauvana kotiin.

Pp2 mut ei oikein mitään tuntemuksia, mahaa on vähän nippailut mutta en tiedä, johtuuko se alkioista vai jostain muusta. Aivan järkyttävä väsymys sen sijaan on ja aika tuntuu kuluvan tosi hitaasti. Lutinus lisää limaneritystä ja oon koko ajan varma, että oon alkanut vuotaa verta. Viime kerrasta jäi ehkä trauma. En oikein saanut vastausta, että miksi vuoto alkoi jo pp7, ehkä siihen ei vastausta olekaan. Niin ja on mulla pohjaton nälkä, tekisiköhän toi progesteroni senkin.

Yhteistyössä