IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Kiitos viela @Domi ja @Siida - nyt alan ymmartaa... :)

Ilmeisesti piinapaivista ihan hermona, kun ei aivot toimi... :)

Tanaan sain helpotuksekseni tietaa, etta saimme toisenkin blastokystin kehitettya. Eli pakkaseen meni yksi alkio tanaan. :) Muut olivat jo pysahtyneet taikka virheellisia. Kyllapa on hyva tuo viljely, jolla saatiin ne blastokystikykyiset alkiot pelastettua! :)

Ja kyllapa on vaikeaa tama piinailu. Kun on niin tottunut siihen, etta JOTAIN voi asioille tehda IHAN ITE. :) Ja nyt kun ei voikaan, vaan on asiat ihan Herran huomassa vaan! Hyvaa harjoitusta vain luottamiseen... No, yrittelen sitten muita asioita tehda ... mutta eivat paivat turhaan ole saaneet lempinimea 'piinapaivat'!!

Ja nyt Gonapeptylia pistamaan... :)
 
Hyvää alkanutta vuotta naiset :)

Paljon onnea @lullaby ja @Domi !! <3 Ihana lukea plussauutisia! Helpottavaa kuulla, että nämä hoidot oikeesti voi toimia, mutta on teilläkin ollut jo pitkät hoitorupeamat, että todellakin teidän vuoro vihdoin! Toivon sydämmeni pohjasta että kaikki menee hyvin :)
Sekä @Rusakkonen , tsemppiä piinikseen! <3 Peukut pystyssä myös sulle!

Itselläni alkoi menkat vihdoin viime To, reilun viikon myöhässä, ja olipa muuten ihan mahoton vuoto pari- kolme päivää! Mutta pääasia että alkoivat, ja alotin sitten heti syömään Progynova 2mg kolme pillerii /pvä. Ultra olis sitten 8.1, ja toivottavasti päästäis nyt eteenpäin, eli PAS: iin. Mahdollisen siirron jälkeen aloitan sitten vielä luget, eikä muita lääkkeitä tässä kierrossa näillä näkymin sitten tule. Että katsellahan! Onneksi noista progyista ei ainakaan oo tullu pahoja oireita :D Vähän on rinnat hellänä, mutta muuten pää kasassa! Mitä nyt perus stressaamista...kuuluu luonteeseen ;)
 
Moi! Mites kaikilla menee? :) Mulla ois huomenna aamulla ultra sitten, ja jännittää jotenki taas ihan pirusti! Jos nuo pillerit ei ole toimineet halutulla tavalla, ja taaskaan ei päästä siirtoon. Mut eipä se auta ku toivoa parasta.Vatsaa on alkanut nipistelemään tässä viikonlopun aikana, että kyl tuolla jotain tapahtuu...huomenna selvii mitä :D
 
Mun ultra meni odotetun huonosti. Pari hassua kasvamassa toisella puolella, nekin pieniä. Toisella puolen ei mitään... Perjantaina vielä katotaan toinen ultra ennen kuin lyödään hanskat tiskiin.

Mites sulla An1z81 meni, toivottavasti paremmin kuin mulla?

Rusakkoinen
milloinkas sulla olikaan testipäivä?
 
@Ckk mä oon ostanu aina kaikki mitä on määrätty, ultrissa sitte määrätään lisää tarpeen mukaan. :) eli pregnyl-reseptin saat sitte myöhemmin.

@Rusakkonen tsemppiä piinaan. Aattelikko odottaa ihan testipäivään asti? :D

@Piikkinen voi kurja mitä uutisia :( olittakos te miettiny niitä luovutettuja soluja?

@An1z81 miltä ultrassa näytti?

Täällä on kovin hiljasta nyt.. Jospa se tästä taas vähän vilkastuis ku pääsee kaikilla hoidot kunnolla vauhtiin :)
 
Ckk
@Piikkinen Voi ei :( Saitko jotain lisälääkettä, että ne vois lähteä kasvamaan paremmin?

@-dino- Soitin hoitajalle viime viikolla, niin sano, että voisin ostaa alkuun vaan puolet lääkkeistä. Että katotaan tarve ekan ekan kontrolliultran jälkeen ja tilaan sit lisää, jos on tarve. Ihan vähän tuli sellanen fiilis, että ei ehkä ollut itsekään ihan varma miten pitäis tehdä, mut tehdään nyt niin kun sano. Minäkin siis oletin, että sen kun vaan menee apteekkiin ja laittaa tilauksen menemään, mut alkoikin kyselemään vaikeita :LOL:

Vähän jännittää miten kroppa reagoi noihin vahvempiin lääkkeisiin kun Primoistakin tulee välillä sellasia kuvotusoloja.. Pomolle sanoin töissä, että parin viikon päästä voi olla sellainen tilanne, että en välttämättä voi tehdä hirveesti asiakaskäyntejä, jos lääkkeet vaikuttaa jotenkin huonosti. Ymmärsi hyvin onneksi! Ihan huippua kun voi huoletta kertoa pomolle tämmöisetkin asiat :)
 
Rusakkonen, sulla onkin jännät päivät! Tsemppiä piinaan!

Piikkinen, onpa harmi! Antoiko lääkäri toivoa, että saataisiin vielä soluja kasvamaan lääkitystä muuttamalla? Entäs An1z81, miten sinulla meni ultra?

Omaa napaa: kävin eilen ostamassa lääkkeitä ja tuli jotenkin hassu olo - että kohta mä voin hyvällä onnella olla raskaana... Kun koko viime vuosi meni sairauden takia hukkaan, totuin jotenkin siihen, että hoitojen jatkuminen on jossain kaukaisuudessa. Ja nyt se on vihdoin täällä! :LOL: Kuukautisten pitäisi alkaa viikonloppuna tai alkuviikosta (mulla kun ei ole ihan säännölliset, niin se on vähän arpapeliä koittaa ennustaa alkupäivää).

Mun lääkekombo on Bemfola, Cetrotide, Pregnyl, Lugestron ja vielä Gonapeptyl, huh! Mulle muuten sanottiin Ckk suoraan klinkalla, että osta alkuun vaan 5-6 Bemfolaa ja pari Cetrotidea, ja lisää sitten ekan ultran jälkeen. Reseptit sain kyllä kaikkiin heti. Mutta näissäkin taitaa olla niin eri käytäntöjä eri puolilla.
 
Ckk
@Iiris80 Minä kävin kans tänään tilaamassa ekat lääkkeet, huomenna käyn hakemassa. Halvalla selvisin kun ei maksanu kun jonkun 250€ :LOL: Muutenkin mennään aika samoissa kun mulla pitäis myös alkaa menkat alkuviikosta :) Normikierron mukaankin alkupäivä olis tiistai, mut syön nyt Primoja siks, että hoitoaikataulut menee varmasti niin kun ovat polilla suunnitelleet.

Minähän en alunperin ollut edes koko IVF:n lähdössä kun ajattelin, että jos ei muksu tule ilman isompia hoitoja, niin sitä ei sit ole tarkoitettu niin. Mut sit mies vihdoin avasi suunsa ja sanoi, että haluais kattoo kaikki kortit. Ettei sit myöhemmin ala kaduttaa. Enkä kyllä yhtään kadu, että lähdettiin tähän :)
Onko muilla ollu alusta asti selvää, että kaikki hoidot vaan mitä tarttee?
 
Mä olin alkuun sitä mieltä, että jos en inssillä tule raskaaksi, en lähde IVF:ään. mutta näin se näköjään mieli muuttuu :) Ihan sillä, että ei sitten myöhemmin kaduttaisi. Jos tämäkään ei onnistu, sitten täytyy keksiä uusi suunta elämälle, mutta eipä tarvitse sitten miettiä että jos olisin vielä koittanut.

@Ckk - Kiva, että täällä on joku muukin näin samassa aikataulussa! (y)
 
Vihdoin muistin tulla taas kirjottelemaan! Joo eli Progynovat toimineet hyvin, ja ultrassa näytti hyvältä, niin hyvältä että hoitaja soitti sitten, että päästään vihdoin ekaan PAS: iin nyt ens viikon Ma! Jospa sullekkin @Piikkinen otettais ens kierrosta joku lääkitys mukaan, vai oliko siis kokeiltukin aiemmin jotain? Tsemppiä kuitenkin Pe:lle! Itsekin noissa "turhissa" ultrissa viime aikoina rampannut...todella turhauttavaa :(
Mähän siis lopetin työtkin aikoinaan, suurimpana syynä kova stressi, joka vaikeutti tätä tärkeintä proggista, mutta kun mitään ei alkanut siltikään tapahtuun, niin aloin myös sitten siihen päälle taas stressaan sitä kun en ole töissäkään, noh aloin pistelee viime viikolla hakemuksia, niin perhana tällä viikolla ollut jo 3 työhaastattelua :D Katotaan ni saan työn, ja samantien raskaaksi! Vähän nyt kyllä ristiriitaiset tunteet, että miten kaikki tulee sujumaan, mutta nyt koitan vaan aatella Maanantaita, ja meidän pikku alkioo joka saadaan vihdoin sisälle kasvamaan <3 Liian innoissaan en kuitenkaan uskalla olla, koska pessimisti ei pety! tai pettyy kuitenkin, mut tiiätte mitä meinaan :) Huomenna sitten alotan myös ne Luget. Vähän huomannut olevani nyt herkemmällä päällä, ja hirmunen hoivavietti! Kokoajan lässytän, pussutan, halitan meidän koiraa, ku se vaan on niiiiiiin maailman söpöin :D Oikeesti kokoajan, heh...mieskin jo kattoo vähän kieroon naureskellen :)
Joo että semmosta tällä kertaa. Jospa alkais jo unille, kun oli aika jännä päivä työhaastatteluineen ( 2kpl ). Mukavaa tulevaa viikonloppua kaikille, ja sydämmii <3 Mä teen koko viikonlopun töitä ( teen keikkaa välillä )...tuleepahan Ma nopeammin!
 
Niin ja @Ckk , meillä oli alusta asti avomieheni kanssa selvää se, että kaikki keinot koitetaan. Ikää kummallakin 36, ja hoidoissa nyt oltu reilu vuosi. Hyvä että tekin päätitte jatkaa hoitoja :) Eipähän sitten tartte myöhemmin miettiä että jos. Tsemppiä teille <3
 
@An1z81 - tsemppia myos tyohaastatteluihin! Minullakin oli yksi talla viikolla, alustava tapaaminen headhunter:in kanssa. Alun perin ajattelin, kun ottivat yhteytta, etta menenko lainkaan. Ja sitten paatin, etta minahan menen, kun on niin kiinnostava tyopaikka. Katsotaan sitten, miten missakin asiassa kay. :) Facebookin Chief Operating Officer Sheryl Sandberg kirjoittaa kirjoissaan, etta hanesta naisten tulisi enemmankin 'Lean In', eli menna tyoelamassa eteenpain, ihan siihen asti, kun mahdollinen vauva syntyy, :) tai ainakaan ei pitaisi vetaytya taka-alalle "silta varalta, etta jos tulee lapsi", kun siita voi seurata pitkakin vetaytyminen, jne... Siis tama siina tapauksessa, etta haluaa tehda uraa jne., tykkaa tyostaan ja sellaista, ei tietenkaan kaikille sovi, mutta minusta ihan hyva nakokulma.

Minulla siis on ollut hyvin jannittavaa aikaa... Heti siirron jalkeen oli kohdussa kova myllerrys muutaman paivan. Pp 5 ja 6 tuli muutama vaaleanpunainen tippa, ja sitten pp 7 aamulla ehka puoli teelusikallista punaista/punaruskeaa verta. Otin varmuuden vuoksi yhteytta klinikkaan, ja he saivat minut rauhoittumaan, ei kuulemma mitaan haittaa. Laakari neuvoi, etta voin koettaa ottaa Teroluteja 3 kertaa eli siis noin 8 tunnin valein, ettei siis niin kuin alun perin neuvottiin (2 aamulla, 1 illalla). No illalla viela tuli vahan punaruskeaa, yolla ei mitaan. Aamun ja paivan kuluessa (nyt pp8) on hiukan tiputellut rusehtavaa, mutta ei paljon. Olin eilen nimittain paniikissa, etta nyt ne kuukautiset alkavat, vaikka ei niiden pitaisi mitenkaan tuossa kohdassa alkaa! No, eivat alkaneet. :)

Mielialat vaihdelleet kovasti. Sunnuntaina oli 'romahdus', itkukohtaus niin kuin pienella lapsella!o_O Mutta sen jalkeen kohti parempaa. :)En vaan meinaa saada yolla nukutuksi ja paivisin enenevan vasynyt, sydan tykyttaa ja liikutun kovasti. On janna prosessi!

Mutta siis, kylla taman kestaa menna lapi. Joskus aikaisemmin ajattelin, etten uskaltaisi menna lapi IVF:aa, kun punktio pelotti, mutta todellakaan ei tarvitse pelata - kannattaa vain pyytaa maksimilaakitysta jo etukateen, jos on kivulle herkka; tai ainakin niin mina tein, ja se sopi minulle. Ja tassa vaiheessa kun aloimme yrittaa, niin heti laakari sanoi, ettei mitaan muuta kannata yrittaa kuin IVF:aa heti, ja varmasti oli oikeassa siina.:geek:
 
Jännää Rusakkonen! :love: Muistelisin jostain lukeneeni, että kun alkio yrittää kaivautua kohdun seinämään kiinni, tulee siitä usein vähän vuotoa. En tiedä mistä ja miten totta, mutta kuitenkin kuulostaa hyvältä sekin. :)

Ckk:n kysymykseen, niin joo, kyllä meille on ollut alusta asti selvää, että kaikki keinot käytetään. Outoahan tässä on ehkä se, että varsinaista vauvakuumetta en ole ikinä kokenut enkä oikein vieläkään. :rolleyes: Itse olen päälle 30 ja mies päälle 40 ja jos olisimme nuorempia niin emme varmana vielä yrittäisi lasta. Tykkäämme niin paljon olla kahdestaan ja muutenkin elämäntyylistämme. Lapsen myötä joutuu luopumaan paljosta, ja ehkä jo sen takia koin sen edellisen hoitokierroksen niin raskaana kun kaikkea piti koko ajan kytätä kellon kanssa ja oli niin sidottu sinne omaan kaupunkiin ja sairaalaan. Kuitenkin ajatustasolla lapsi on todella kiva ja erityisesti se ajatus, että kun on vanha niin on aikuisia lapsia joiden elämässä saa olla mukana. :love: Myös ajatukset siitä ihan lapsivaiheesta ovat muuttuneet positiivisemmiksi vaikka myönnän, että se väsymyksen määrä pelottaa ja lisäksi meillä ei ole mitään tukiverkkoja isovanhemmista ym. vaan sitten kun sen lapsen toivottavasti saamme, niin olemme sitten aina yhdessä. Turha odottaa enää käyvänsä kovin usein syömässä kahdestaan hienoissa ravintoiloissa, elokuvissa käymisestä saatikka seikkalulomamatkoista. :D Mutta siis todellakin haluamme lapsen ja olisimme molemma pettyneitä jos se ei toteutuisi. Minulla on jotenkin aina ollut tunne siitä, että tulen kärsimään lapsettomuudesta ja sen takia kun ekaan muutamaan vuoteen ei mitään tapahtunut kun jätimme ehkäisyn pois, ei se tullut minulle mitenkään shokkina. o_O Nyt julkisella ja todennäköisesti viimeistä kertaa. Jos se ei onnistu, niin sitten yksityiselle ja olen miettinyt, että haluan teettää heti eka yrityksestä siellä esim. eran. Rahaa olemme valmiita laittamaan miten paljon tahansa, koska toisaalta mihin sitä sitten säästelisi? :)
 
Rusakkoinen noin pieni vuoto on varmaan just tuollaista kiinnittymisvuotoa, kuten Voyage sanoi. Hyvältä kuulostaa! :)

Ja Anz81 (ei tainnu mennä oikein, mutta en pääse tuonne edelliselle sivulle lunttaamaan sun niciä;) )
hieno juttu! Onnea siirtoon!

Tuohon "kaikki keinot käytettään" keskuteluun lisäisin omalta kannaltani, että kun ensimmäisen kerran lääkäri marraskuussa sanoi, että suosittelee seuraavaksi lahjasoluhoitoja niin mun ensimmäinen ajatus oli täysi kieltäminen: että lahjasoluhoidot on jotain muuta varten, minä en ainakaan lähde! Mutta nopeasti mieli on muuttunut, ja nyt se alkaa tuntua koko ajan houkuttelevammalta mahdollisuudelta. Sillä keinolla raskautumistodennäköisyys saataisiin nousemaan terveen naisen todennäköisyyksiin. Eikä se nyt näytä niin kamalan kallistakaan olevan (johtuen pitkälti siitä, että suomessa luovuttajat ei saa mitään erikoista korvausta, joka sitten pitäisi saajalla maksattaa...) Eli sitä kohti täällä mennään.. Huomenna vielä käyn ultrassa pettymässsä... Mies haluaisi koettaa vielä kerran ivf:ää. Minusta lahjasolu alkaa olla jo taloudellisestikin, saati henkisesti helpompi vaihtoehto. Vielä pitää vähän kypsytellä kyllä päätöstä...

Tsemppiä kaikille eri vaiheissa tuskaileville!
 
Viimeksi muokattu:
@An1z81 hienoa että pääsette siirtoon viimeinki! :)

@Ckk meillekki ollu kokoajan selvää että kaikki hoidot käydään läpi, mutta kyllä silti kun ensikäynnillä jo lätkäistiin ivf-kortti pöytään niin hiukan säikäytti. Vaati hieman asian sisäistämistä ja muutama letrokuuri että jonoon sit laitettiin. Vieläki välillä ihan epätodellinen olo koko hommasta.
 
Hyvää alkanutta vuotta tänne! Meillä alkaa taas joulutauon jälkeen hoidot. Passia pukkaa viikon päästä. Lääkkeelliseen kiertoon joutuminen on näköjään mun juttu. Viikon verran hikoilu ja jalat krampannut. Sunnuntaina alkaa estradot laastareiden rinnalle ällöttää luget.. Mutta vanhasta pettymyksestä on nyt toivuttu josko se jo olisi meidän vuoro onnistua <3
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81

Yhteistyössä