IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Rusakkoinen, no onpa ikävää. Toivotaan parempaa onnea seuraavaan yritykseen.

Choco ja An1z81
onnea ja malttia pitkiin piinapäiviin!

Ckk - hih hii! Ihan oikein piikkikammoiselle miehelle ;)

ON: Ihme on tapahtunut - pääsen sittenkin punktioon! Vähän outo olo, kun olin mielessäni jo ihan luovuttanut, ja siirtynyt muihin yrityksiin. Nyt jännittää. Sunnuntaina punktio.

ps. Tuohon alkioiden eteenpäin luovuttamiseen. Olen ymmärtänyt, että suomessa ns. "alkioadoptio" ei ole sallittua. Eli ylijääneet alkiot voisi vain joko säästää itselle tai antaa tieteen harjoitusmateriaaliksi tai tuhota. Aika harmillista kyllä. Korjatkoon viisammpi, jos olen väärässä.

• Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82 #-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF/1.PAS
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Choco coco # munanjohtimet tukossa # 1.IVF/1.PAS
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Iiris80 # 08/16 #1. # luovutetut siittiöt # 1. IVF
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 2.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:
An1z81
29.1 (5pv/15.1)
Choco coco (5pvä/16.1)
Amagara82 2.2 (5pvä/19.1)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Vielä alkioadoptiosta:
Nyt löysin netistä: se on just noin kun Lullaby sanoi! Eli luovutettujjen solujen alkoita ei saa luovuttaa mutta omilla soluilla tuotettuja alkoita saa luovuttaa tarvitsevilla. Niitä on vaan tosi vähän Suomessa, juuri kukaan ei näemmän niitä luovuta.
Oikeassa olitte, Sorry mun sekoilu! :)

Heii, noniin nyt meitä on jo kolme piinailijaa! Tsemppiä myös @Amagara82 (y)
Pahoittelut @Rusakkonen ja voimia jatkaa taistelua <3
@Ckk Mä en ollut yhtään kipee punktion jälkeen, ihan pientä nipistelyä vaan, ja ihan pientä veritiputtelua. Kehottivat ottamaan särkylääkettä pari päivää, mutta en tarvinnut. Olin varautunut pahempaan, kun olin lukenut että jotkut tarvitsee sairaslomaakin punktion jälkeen töistä. Kai se sitten on vähän kaikilla yksilöllistä. Toivottavasti sulla menee yhtä kivuttomasti kuin mulla :)
@Choco coco Tiedän tunteen. Itsekkin olen ollut skeptinen jo jonkin aikaa tälle, kun on ollut niin monta pettymystä. Sitä miettii aina sitten, että ei meillä kuitenkaan käy niin hyvä tuuri että tää onnistuis. Silti sitä aina vaan parin masis päivän jälkeen taas alkaa hymyilyttää, ja tulee fiilis että kyllä tämä perkele onnistuu joku kaunis päivä. Kuitenkin varaudun joka kuukausi pahimpaan, ettei pety sitten niin kovaa.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Oon niin fiiliksissä kun tuli kunnolla lunta tänne Etelä- Suomeenkin (y) Vielä onnellisempi on meidän koira! Lähdetäänkin tästä iltapäivälenkille, ja piehtaroimaan hankeen <3

• Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Piikkinen Onnea punktioon pääsystä!

Muutama tippa rusehtavaa vuotoa alushousuissa, tekis mieli heittää kirves kaivoon. Pyyhkiessä ei tullut kyllä enää. Vasta pp3 eikä mulla ole koskaan ollut mitään välivuotoa ja kierto aina tosi säännöllinen. Olenkohan vaan liian vanha? Viikonloppufiilis kyllä latistui.

Tänään laitettiin viisi päiväinen sulatuksesta selvinnyt ei niin hyvä alkio.. Usko on kovilla Choco täälläkin, mutta jos sulla ei aikaisemmin ole vuotoa ollut niin voisiko olla kiinnittymisestä? Voimaa ja jaksamista nyt vaan, minä hautaudun nyt sohvan sisälle nauttimaan takkatulesta ja viikon lopusta. Tsemppiä kaikille hormonihirmuille, ollaan me vaan sankareita kun tätä jaksetaan.

@Amagara82 Kiitos tsempeistä! Siis viimeks tuoresiirron jälkeen alkoi tihkua verta pp7 mut silti hcg nousi , vaikka verenvuoto lisääntyi koko ajan ja sitten pari viikkoa myöhemmin meni kesken. Nyt on eka pas ja vasta 3pv siirrosta. Ei millään laskutavalla pitäisi vuotaa yhtään mitään. Ehkä mä keskityn vaan etsimään kivaa leffaa.
Hyvää viikonloppua kaikille! :)

• Tykkää
Reactions: An1z81
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Choco coco # 3. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF/1.PAS

Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF

An1z81
29.1 (5pv/15.1)
Choco coco 30.1 (5pvä/16.1)

Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
Maalis:
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Loka:
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Oli hyvä keskustelu lääkärin kanssa. Ei kun usvaa putkeen vaan taas. :LOL: Lääkäri vaikuttaa ihan oikeasti uskovan (niin kuin minäkin), että on todellakin vielä mahdollisuuksia. Jos kaikki menee hyvin, niin tulee kiireellinen mutta hyvä kevät! :) Palailen kertomaan kuulumisia, kun on kerrottavaa - nyt taitaa tulla pientä väliä, kun valmistelen juttuja, mutta seurailen kuitenkin teidän uutisianne, kun pystyn. Pitäkää peukkuja, että mulla nyt 'jutskat' onnistuvat - monta askelta on nyt otettava tiheässä tahdissa eteenpäin! Isot onnenhalit kaikille meille!!! :geek:
Rusakkonen

Mä kävin just hakemassa Lutinuksia, ei ollut kuin yksi pakkaus reseptillä jäljellä, eli lääkäri unohti uusia lupauksestaan huolimatta. Pitää muistaa soittaa heti maanantaina ja pyytää lisää. Verensekaista rusehtavaa limaa tuli taas aamupäivällä ja on kyllä koko ajan olo kuin menkat alkais, vaikka ei kyllä vielä moneen päivään pitäis normaalistikaan näillä kierron päivillä.

Hyvä kun sulla on noin positiivinen asenne @Rusakkonen (y) Itsekin pyrkinyt olemaan positiivisella mielellä niin paljon kuin mahdollista.
Tulehan sitten kertoilemaan miten jatkuu!
Mullakin alkaa Ti viimeinen boksi lugeja, täytyy käydä joku päivä ens viikolla hakeen niitä korvaavia apteekista. Lääkäri kirjotti onneksi reseptin jo pari vkoa sitten. Naikkarilla ennakoitiin hyvin! :)
Jes, pp6 tänään, ja mulla iski pieni pelko tossa päivällä kun kävin pissalla, niin paperiin tuli haalea veriläiskä...oli kyllä niin haalea, etten sitten tiiä (n) Ei oo tullut sen jälkeen mitään. @Choco coco , mulla on vähän kans ollut tässä menkkamaisia vihlaisuja jne. vaikka tosiaan munkin kierron mukaan menkkojen pitäis alkaa normaalisti vasta ens viikon lopulla, Nyt meidän täytyy vaan toivoo, että tää kaikki johtuis lugeista, ettei ois mitään hätää :love: Kesällä kun mulle tehtiin tuorealkionsiirto, niin mulla alko just joskus pp7 tuhruttaan rusehtavaa mönjää, ja sitten ennen testipäivää alkoi menkat. Pelottaa kyllä niin vietävästi! Miten tää onkin niin raastavaa. Mutta niinkuin sanottu, verenvuoto ei vielä ole viimeinen tuomio. Ei auta kuin kärsivällisesti odottaa, ja toivoa parasta <3

="-dino-, post: 31820393, member: 127610"Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF/1.PAS
Choco coco # 3. #munanjohtimet tukossa # 1.IVF/1.PAS

Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 1.IVF

An1z81
29.1 (5pv/15.1)
Choco coco 30.1 (5pvä/16.1)

Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
Maalis:
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Loka:
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)[/QUOTE]

No nyt on mun munasarjat pistäneet tuulemaan, tai ainakin toinen: tänä aamuna ultrassa näkyi yhteensä 15 munista, niistä 10 vasemmalla! Ei ihmekään, kun on sitä puolta aika lailla juilinut :LOL: Ja on aika turvonnut olokin, manasin tänään koko päivän farkuissa töihin lähtemistä... Loppuviikko taitaa mennä mekossa.

Punktio on siis perjantaina, ja toivottavasti sitten maanantaina siirto :barefoot:

Kuinka @Piikkinen sulla meni punktio, eikös sen pitänyt eilen olla? Entä @Ckk - mikä sulla on tilanne?

Tuosta "ylimääräisten" alkioiden käyttämisestä, mä voisin kyllä luovuttaa toisille käyttöön, mutta kun luovutetuilla sukusoluilla hedelmöitettyjä ei voi. Tällä hetkellä olen sitä mieltä, että jos yhden lapsen saan, toista en edes yritä, mutta katsotaan muutanko mieleni myöhemmin :D Mutta jos omaa käyttöä ei mahdollisille alkioille ole, ajattelin antaa tutkimuskäyttöön. Tuntuu turhalta heittää vaan roskiin, kun niiden eteen on nähty niin paljon vaivaa.

• Tykkää
Reactions: Amagara82
Ckk
@Iiris80 Hyvä, että oli kirineet! (y) On kyllä hauska, että joku menee näin samoissa! Mulla oli tänään eka kontrolliultra ja oikealla oli jo nyt yksi 18mm ja yksi 17mm follikkeli :ROFLMAO: Niin arvasin, että nuo munikset on ottanu ihan tosissaan tuon kasvattelun, sen verran on jomotellu alamahaa! Onneks loput oikeelta ja koko vasen puoli oli normivauhdissa. Siitä sit polilta pikaiseen lähimpään apteekkiin hakemaan Orgalutrania, ettei vaan tänään lähde ovuloitumaan ja nopeesti piikittää. Illalla sit toinen Orga ja Puregon. Maanantaina punktio :) tälleen suht vauhdikkaasti alkoi tämä :LOL: Eikös sulla menis sitten tiistaille siirto, jos 5pväiseksi kasvattavat? Vai keskiviikolle? Miten ne päivät lasketaan? Onko punktiopäivä jo 1?

Tutkin muuten lisää tuota munasolujen luovutusta, niin sitä ei voi tehdä nimettömänä. Ihan typerää.. entä jos luovutuksen jälkeen joku kaunis päivä joku tyyppi tulee ovelle koputtelemaan, että mää muuten oon syntynyt sun soluista! En kyllä sellaista haluais.

@An1z81 Joo, kärsivällisyyttä tarvitaan. Joku itsesuojeluvaisto käskee vaan olla varovainen. Mulla meni kans tuoresiirron jälkeen hyvin samanaikaisesti ku sulla. Parempaa onnea tällä kertaa! :love:
@Iiris80 ja @Ckk Hienot määrät folleja teillä kasvamassa (y).

Selkä- ja mahakivut jatkuvat mutta suurempia määriä verta ei ole vuotanut. Soitin tänään klinikalle ja pyysin uudestaan Lutinus-reseptiä, lupasivat kirjoittaa samantien.
Ja sit jos myönnän olevani vähän turhankin hätähousu, niin oon tässä kahtena aamuna jo tehnyt raskaustestin :unsure:. Tänä aamuna siihen piirtyi ihan haaleanhaalea toinen viiva mut en kyl vielä uskalla tuulettaa.

• Tykkää
Iiris80 ja Ckk Onpas teillä hyvin kasvaneet! :)

Mulla oli sunnuntaina punktio. Kuusi saatiin saaliiksi! Oli tosi iloinen yllätys! Tänään soittivat, että neljä oli kypsää joista kolme hedelmöittynyt. Eli kolme on nyt. Aika huikeeta että on edes nuo! Nyt lääkäri pähkäilee, että kannattaako lähteä tuoresiirtoon, kun mun stimulaatio venyi niin pitkäksi (kaksikymmentä päivää - neljä kontrolliultraa!) Eli estroreeni on tod. näk. pilannut limiksen tästä kierrosta. Mut huomenna kuulen, miten tehdään. Kolme alkiota on tietty useimpien mielestä tosi vähän, mutta mulle ihan älyttömän hyvin! :)

• Tykkää

Yhteistyössä