IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ckk
@An1z81 Kuulostaa kyllä tosi lupaavalta!!
@Choco coco Jospa se on ihan viatonta alkuraskauden tuhrua, toivotaan niin. Vaikka ihan varmasti lannistaa kun on aiemmin käynyt huonosti..
@Havina Meillä tietää aika moni hoidoista. Oikeastaan kaikki minun ystävät ja lähiperhe, joiden kanssa on päivittäin tai muuten usein tekemisissä. Toisaalta harmittaa kun kaikki tietää, niin ei sitä mahdollista raskauden alkamistakaan niiltä voi kauaa salailla. Kyselevät kuitenkin koko ajan. Mut mä ylipäänsä oon semmonen lörppäsuu, että mielummin sanon suoraan, jos puhetta tulee, kuin kiertelen ja kaartelen ja keksin selityksiä :)

Mulla on pissaaminen jo vähän vaikeaa. Aina ovulaation aikaan on, mut sillon normitilanteessa se kestää vaan sen päivän. Kysyin tuosta lääkäriltäkin, että mistä johtuu, mut ei osannut sanoa, ei kuulemma oo ennen kuullut, että jollain on tuollanen ovulaatio-oire.
Sit eilen vihlas oikeeslta puolelta pari kertaa vähän kovempaa ja tuli iiiihan vähän veristä tuhrua. Liekö ne yli-innokkaat follit poksahtanu jo. Toivottavasti en nyt ovuloinut omatoimisesti!!

• Tykkää
Reactions: Choco coco
@Iiris80 hyvänkuulonen saalis tulossa, tsemppiä punktioon! (y)

@Piikkinen mahtavaa että pääsitte kuitenki punktioon ja vieläpä kolme alkiota! :rolleyes:

@Havina tervetuloa, eipä näitä hoitoja kyllä huvikseen läpi käy. Aina saa aikatauluja miettiä :cautious: Läheisistä osa tietää hoidoista, osa ei.

@Ravishing parempaa onnea uudelle kierrokselle.

@DogLady olipas paljo soluja, mahtavaa! (y)

@An1z81 ja @Choco coco viivoille vahvistumisia! Toivottavasti myös vuodot ois vaarattomia :)

@Ckk eiköhän ne jarrupiikit pidä rakkulat paikoillaan, siihen on pakko luottaa :giggle:

Kauheesti oli tullu juttua, lukenut olen mutta kirjottelu jääny ja sit saaki suvukaupalla lukee ja kommentoida. Täällä vaan menkkoja ootellaan, ens kierrosta sit sumuttelut.

Mäkään en malttanut, ja tein taas testiä tänä aamuna, ja aattelin sen tänne jakaa :) Viivat on siis vahvistuneet tässä parin päivän aikana, jännää!! Uitin siis kahta eri testiä aamupissassa, ja viivat ilmestyi aika nopeeta...2 minuutin sisällä.
Jaa empä saa tähän liitettyä sitä kuvaa kun on kuulemma liian iso tiedosto, enkä nyt osaa sitä pienentää . Noh enivei, melkein yhtä vahvat viivat kuin sulla @Choco coco :) Toisessa testissä vahvempi.

• Tykkää
Reactions: love-
Jee @Choco coco ja @An1z81 , upea aloitus vuodelle! Toivotaan, että molemmilla vielä viivat vahvistuu! (y)

Mulla on huomenna punktio ja tänään on jännittänyt aika lailla - tähän saakka olenkin pysynyt aika rauhallisena... Mulla on kanssa tällä viikolla @Ckk vihlonut välillä aika kovasti, mutta musta tuntuu että se on vaan toi mun koville joutuva vasen munis niiden 10 follinsa kanssa.. :LOL: Mulla on itse asiassa aika lailla sellainen olo, että on alkamassa ihan kamalat kuukautiset. Mulla ei yleensä ovulaatio tunnu juurikaan, en edes aina huomaa sitä, niin että on vähän eri meininki. Eilen pistin pregnylin ja tänään onkin sitten ollut nännitkin niin kipeät että huh! Muistaakseni näin kävi aikaisemminkin insseissä. Paha olo on onneksi vähän laantunut, kun muista lääkkeistä oli tiistaina viimeiset piikit.

Mulla tietää lähipiiristä aika moni. Olen tässä pikku hiljaa kertoillut ja on kyllä ollut tosi hyväkin, kun olen yksin liikkeellä, niin on sitten ihmisiä joiden kanssa tätä asiaa voi puida. Miinuksena tietysti sitten se, että kaikille täytyy sitten raportoida mahdolliset epäonnistumisetkin.

Choco coco ja An1z81 hienoa hienoa :) Joko teitä uskaltaa onnitella?!

Iiris80 onnea punktioon, siitä se olo varmaan ensin ihan pikkuhetkeksi pahenee mutta sitten helpottaa!

No meidän kolme alkiota kuulostikin liian hyvältä ollakseen totta. Kaksi oli kuukahtanut ja viimeinenkin vastasi kolmepäiväistä vaikka oli nyt nelipäiväinen. Se on nyt kuitenkin haettu kyytiin ja nyt piinaillaan. Vaikka en tiedä onko tässä oikeesti mitään toivoa... Mutta koitan pysyä positiivisena. Onkohan kukaan koskaan raskautunut tuollaisesta "hitaasta" alkiosta...?

Kiitoksia kaikille :love: Toivotaan juu että viivat vielä vahvistuis, ja tietty että kaikki ois hyvin! Kävin tänään apteekissa hakee Lutinuksia 4pkt. ostin lisäks Mama vitskuja lisää, ja Ma: lle Clearblue testin, ja koiralle vielä matolääkkeitä, niin semmonen 180e hujahti :whistle: noh, nyt sitte on vähäks aikaa taas.
@Ckk kävin tsekkaa sen aijjaan, mutta en nyt jaksa alkaa rekisteröityy, ehkä joskus :D Laitan vaikka sitten seuraavasta testistä kuvaa, jos osaan. Tsempit sinne punktioon sitten (y)
@Iiris80 Sulle myös kovasti tsemppiä huomiselle, ja hei siellä saa niin hyvät mömmöt, ettei pitäis sattuu paljoa! Pyydät rauhottavaa heti sinne mennessä vaan (y) En nyt viiti selaa viestejä, et onko sulle ennekin tehty punktioo, mut jos tää eka kerta, niin no panic!:)

Niin ja joku kysyi tosta että kelle kertonut näistä hoidoista, niin mä oon kertonut lähimmille ystäville, ja muillekkin kavereille jos on tullut puheeksi lapsiaihe, mun Äiti tietää, ja veli perheineen, ja mun työkaverit tietää. Eli melkeimpä kaikki, avoin ihminen kun oon, ja malttamaton. Kaikki hyvät ja huonot uutiset heti käytävä ystävien kanssa läpi, se auttaa muakin sitten aina pääsemään yli pettymyksistä. Ainoa läheinen joka ei tiedä, on mun Anoppi. Mies ei halua kertoa, niin olen ollut itsekkin hiljaa sitten, vaikka muuten hölötän kaikkee hänelle :LOL: Mies on ainoa lapsi, ja ihan varmasti äitinsä toivois lapsenlasta, mutta ikinä ei ole ottanut puheeksi. Siitä havinainen Anoppi, että ei tunge nenäänsä liikaa meidän asioihin :LOL: Kuullut kaikenlaisia anoppitarinoita. Odotan niin sitä päivää, kun saadaan läväyttää eka ultrakuva hänen nenän eteen :love: Toivottavasti se päivä olisi tässä piakkoin!

Ckk
@Iiris80 Tsemppiä huomiselle! Jos se on ihan hirveetä, niin voitko vähän kaunistella kertomusta, niin uskallan ite mennä maanantaina :LOL:
@Piikkinen Ompa harmi :unsure: Mut ei kai ne ihan mitä vaan siirrä (?), niin eiköhän siinä toivoa vielä ole kun kyydissä kuitenkin on.

Oon jo niin täynnä noita piikkejä. Ei oo enää yhtään niin jännää kun alkuun oli. Ja huomasin ajattelutavassani hienoisen muutoksen just. Tähän asti oon ollu ihan varma, että nyt tärppää! Ja selaillu kaikkee vauvanvaatteita ja -tarvikkeita netistä. Mut nyt pari päivää oon kuitenkin vaan miettiny, että toivottavasti jää pari pakkaseen, niin päästään sit pian seuraavaan siirtoon. Eikä yhtään huvita enää suunnitella mitään vaunuja tai sittereitä. En oo siis mitenkään lannistunut, mut jotenkin näköjään realiteetit iski taas tajuntaan.

@Piikkinen Kiitos, ja nyt paljon paljon peukkuja sulle että natsais! Maltillisia piinapäiviä, nää muuten mennytkin yllättävän nopeeta!(y) On tässä toki itselläkin vielä piinattavaa jäljellä..Ma jos plussa vielä, niin sitten piinaillaan että se pieni pysyis sitten sisällä, ja olisi ennenkaikkea normaali raskaus. Voimia meille kaikille!!:love:

• Tykkää
Reactions: Choco coco
Ckk
@An1z81 Kirjoitampa heti perään kun laitoit yhtä aikaa viestin :) Ei sinne Aijjaahan oo tarttenu ainakasn ennen rekisteröityä, että voi ladata kivan. En oo kyllä ihan just siellä käynyt, niin on voinu tietty muuttuakin. Toivotaan ja hyvin todennäköistä tuntuu olevan, että pääset läväyttää sen ultrakuvan anopille pian :love:

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsempeistä :love:

@An1z81 Miten pitkään sun tarvii käyttää Lutinuksia? Mun käsityksen mukaan mulla lopetetaan ens viikolla.

@Piikkinen Mun kaksoset oli 2pv ikäisiä hitaasti kehittyneitä 2-soluisia, jotka olis ollu suunnilleen roskiskamaa. Mutta niin vaan ne syntyivät ajallaan yli 3kg painoisina terveinä vauvoina. Oli siis sen ivf:n tuoresiirto, eikä siitä muuta tullut. Jotta aina on toivoa ja kohdussa paremmat olosuhteet kuin maljassa. Tsemppiä piinapäiviin, toivotaan, että sieltä tulee plussa! (y)

Oon kyllä ihan vainoharhaisena juoksemassa vessassa, kun koko ajan olen varma, että alkaa vuotaa. Viimeksi tässä kohtaa vuodin jo ihan seulana, vaikka plussa vahvistui joka päivä. Alamaha on arka ja turvoksissa. Tekis mieli kuitenkin vilkuilla vaunuja, sittereitä jne. mutta jotenkin ei uskalla, vaan tuntuu, että pitää olla jotenkin varovaisesti ja hissukseen. Luulen @Ckk, että tää on vähän sama ku sulla. Onneksi huomenna on perjantai ja viikonloppu edessä :).

Moi kaikille.
Kirjotan täs kokemuksia ivf/icsi hoidoista nyt 6 kk menty. Ollaan n32 m47.
2017 keäkuussa eka keräys, lääkitys conal f 150yu 8 päivää, jarruksi olgaluran 4pv ja ovitrelle irrotuspiikki. Keräys pv perjantai Saalis 12 munasolua, joista 1pv jälkeen 7 hedelmöityi. Maanantai siirto päivänä 3 alkiota jäljellä. Yksi 3pv alkio siirrettiin ja lugestron tuki lääkitys mutta nega. Ei edes yrittänyt kiinnittyä. No pakkaseen 2 ja lokakuussa pas siirto, lääkitys kiertoon, progynova + lugestron sama juttu nega ei edes yritystä . Viimeinen pas marraskuussa, samat lääkkeet + gonapeptyl kiinnitys injektio ja taas nega, ei pienintäkään yritystä kiinnittyä. No sit klinikan vaihto ja tammikuu 2018 uus keräys. Lääkitys conal f 175ui 9 päivää + orgalutran 4pv ja ovitrelle irrotuspiikki piikki. Keräys perjantaina,13 munasolua, lauantaina 10 hedelmöityi ja maanataina vielä 8 elossa. Päädyttiin kokeilemaan viljellä kaikki 5pv plastokystiksi ja ihme keskiviikkona siirto päivänä, 6 top plastokystiä + 2 heikompaa. Yks top alkio, siirto keskiviikkona, tuki lääkkeet lugestron ja kiinnitys piikki, gonapeptyl, torstaina siis tänään . Ja nyt sit odotellaan, pieniä nipistyksiä ollu tänään.... Testin voi tehä sit viikolla 6.

Viimeksi muokattu:
@Choco coco en itseasias tiedä kuinka kauan on tarkoitus ottaa Lutinuksia, oletin että vielä pitkään jos raskaus on alkanut :unsure: lääkäri kun 8 pkt sitä määräsi kuitenkin. Maanantainapa tuo varmasti selviää.
@Piinailija sinulle paljon tsemppihaleja (y) Toivotaan parasta!

Mä alan tässä pakkaamaan! Lähdetään miehen ja koiran kanssa meidän mökille viikonlopuksi rentoutuun :love: Harmi vaan että plussakelit, ois ollut kiva järvenjäällä käydä kävelyillä jne. mutta tämmöstä tää on :D

Ihanaa viikonloppua kaikille!!:love:

Heippa kaikki löysin tämän ketjun ja ajattelin kysäistä lugesteron lääkkeiden oireista. Mulla menossa pp7 ja pas siirto takana.
Onko muilla ollut oireena turvotus emättimen sisällä lugesteron käytöstä? Mulla paikat niin turvonnu ettei sormi meinaa mahtua kun lugea laittaa. Lääkärin vastaus, että normaalia?!

Kiitos jo etukäteen jos jollakulla kokemusta

joskusvielä, ei mulla ainakaan oo mitenkään turvonnu lugeista, loppupäivinä tullu usein hiivaoireita parin viikon käytön jälkeen. Ja vetisen juoksevaa v.vuotoo. Kuulostaa joltain allergiaoireelta?

Piikkinen, onnea piinaan (y) Mulla se loppuun onnistunu raskaus lähti hitaasta alkiosta jota jossain vaiheessa oli luultu jo pysähtyneeks ja oli ilmeisesti ehditty merkkaan jonnekin tietoihin että ei alkioita pakkaseen.. ja myöhemmin vasta sainkin tiedon että onhan siellä sittenkin yks 6 päivänen 3AB blasto.

Vahvistumista orastaville plussille!!

• Tykkää
Reactions: An1z81
Tuota noin. Nyt on pienen ihmisen pää melko sekaisin. Sain jopa neuvolan tädin itkemään eilen puhelimessa.

Yhteenveto lapsettomuutta taustalla, jonka takia menimme tutkimuksiin 2016 ja tuomio oli munanjohtimet ummessa. Ensimmäinen hoitokierros oli elokussa, josta raskauduin heti ensimmäisellä tuorealkioistutuksella. Tämä kuitenkin meni kesken siinä 9vko kohdalla, jonka saimme tietää vasta 12vko aikoihin. Lääkkeellinen tyhjennys meni totaalisesti perseelleen ja useamman tuskaisen päivän jälkeen kaavintaan. Seuraava pakastealkio ei kiinnittynyt ja kolmas ei selvinnyt slatuksesta.

Jäin työttömäksi, joten rahaa ei ollut heti uuteen kierrokseen, joten odotimme 2017 loppuun, että talous tasaantuu ja kävimme tekemässä uuden hoitosuunnitelman. Lääkäri päätti uuden kierroksen alkavan maaliskuussa.

MUTTA!! Tein eilen positiivisen testin! Miten tämä edes on mahdollista luomuna? Mullahan on munanjohtimet ummessa. No viestiä TYKSiin ja sieltä sain varhaisultra ajan. Ja neuvolaan, jossa hoitaja alkoi itkemään onnesta puhelimessa :LOL:

Nyt sit tässä keräillään itteään ja koitetaan ottaa rauhallisesti.

• Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Vau Ravishing, sulla on joku supermunasolu taistellut itsensä kohtuun saakka! :LOL: On varmaan vähän puulla päähän lyöty olo, mutta ihania uutisia!

Mä olen nyt selvinnyt punktiosta, kiitos kaikille tsempeistä. Ei ollut ollenkaan niin paha kun pelkäsin - jonkin verran sattui varsinainen punktio, mutta se oli onneksi nopeasti ohi (@Ckk , tämä on ihan se sensuroimaton versio, niin että ei tarvitse panikoida maanantaita :)). Ja lääkkeet oli hyvät. Saalis oli 17! o_O:) Kaikki ei näkyneet lääkärin mukaan edes ennen punktiota ultrassa, en tiedä missä ne piilotteli.. Osa ei varmaan ole kypsiä, kun siellä oli vielä muutama aika pieni folli, mutta toivottavasti moni kuitenkin! Huomisaamuna sitten kuulen, moniko on hedelmöittynyt.

Piinailija ja Piikkinen, tsemppejä piinailuun, perässä toivottavasti tullaan alkuviikosta.

• Tykkää
Reactions: An1z81
@Piikkinen voi harmi ku kaks ei jaksanu. Toiveet nyt siihen yhteen ❤

@Ckk mulla kans tuli loppuvaiheessa piikityksiä joku ihme ällötys niitä kohtaan. Ja ei punktiota kannata pelätä. Toiveena kuitenki on että se laps pitäs joskus synnyttää ja voisin veikata että se sattuu enemmän ku punktio.

@joskusvielä ei kuulosta kyllä normaalilta. Tuli kans mieleen joku yliherkkyys/allergia jollekki lugen ainesosalle.

@Ravishing HUI! Ompa varmaan ollu melkonen yllätys. Onnea kovasti ❤ joskus tosiaan mietti että pitäiskö jaksaa aktiivisemmin yrittää luomukierroissa mutta jotenki ei vaan jaksa uskoa siihen mahdollisuuteen :D

@Iiris80 hyvä saalis vaikka osa oliski raakoja :)

Joo niin minäkin epäilen allergiaa, mutta lääkäri kun eilen tutki niin ei ollut hänen mielestä mitään vikaa. Sain nyt kuitenkin vaihdettua toiseen valmisteeseen..

Meillä 10vuotta lapsettomuutta takana ja tänään kun tein testin niin sain kuvassa olevan tuloksen! onko tuo se kuuluisa haamuviiva vai joku häikkä testissä. Tänään pp7 ja 6päiväinen pakastealkio siirrettiin.
Elämäni ensimmäset kaksi viivaa!!!
Toki on niin aikaisin tehty testi, että tulos voi kääntyä vielä miten päin tahansa..

Ckk
@Piinailija Onnea matkaan :)
@Ravishing No ohhoh! Onnea! :love: varmaan menee hetki kun tajuat mitä tapahtui :LOL:
@Iiris80 Hyvä, että ei ollu niin hirveetä! Jännittää silti, vaikka ne tänään lupas, että pitää kivut loitolla.
@-dino- Ei sitä synnytystä vielä osaa pelätä kun on niin kaukainen ajatus.

Ultrassa laskivat tänään 5 hyvän kokoista molemmilta puolilta. Oikealla oli isoimmat. Pienempiäkin näkyi, mut niitä ei laskettu. Tänään vielä Puregon + Orgalutran ja huomenna illalla Pregnyl. Sit loppuu piikit, huh! Sain kotiin mukaan yhden Diapamin, jonka otan sit maanantaina 2h ennen punktiota. Sain tuon ihan siks kun kärsin toisinaan paniikkihäiriöistä, niin en sit panikois ennen operaatiota.

@Ravishing siis aivan mahtavaa!!! Paljon onnea :love: Nyt pidetään peukkuja loppuun asti <3

@joskusvielä Mä en ainakaan saa näkyviin tota sun testikuvaa, mutta jokatapauksessa hieno juttu jos haamu näkyy!! Itsellä näkyi haamuviiva siis kans pp8, eli jo Ti, vaikka virallinen testipäivä on nyt tuleva Ma. Kovasti toivon että sulla vahvistuu viivat (y)

Mä en meinaa nyt oikeen pysyä pöksyissäni täällä....oon testaillut nyt Ti, To, ja tänä aamuna, ja vain vahvistuu!!!:p Katotaas jos saan nyt kuvan tähän liitettyy tän aamun testeistä...

1_15170351770841417578632.jpg

Yhteistyössä