Moikka kaikille! Olen kerännyt rohkeutta ilmoittautua tänne mukaan, ajattelin ensin laittaa tietoni huomenna, kun saamme ivf-suunnittelukäynnin ajankohdan tietoon.
Aloitin joulukuussa lukemaan tätä ketjua alusta asti ja nyt olen päässyt sivulle 72 ja alkaa usko loppumaan, että koskaan saisin kaikkea luettua. Myötäelänyt jo 2014 kirjoittaneiden mukana onnen hetkissä ja myös pettymyksissä.
Nyt täytynee alkaa keskittyä tämänhetkisiin kirjoittajiin, että pääsee kunnolla selville kaikkien tilanteista. Muutama piinailija näkyy olevan viimeisimmän plussan lisäksi. Onnea
@An1z81!
Meillä sellainen tarina, että yritys on aloitettu vasta viime kesänä, sikäli tuntuu oudolta tulla tänne kauan yrittäneiden joukkoon.
Hakeuduin loppusyksystä yksityiselle gynelle ovuloimattomuuden, sekä alavatsa- ja nivuskipujen takia, jotka olivat pahentuneet ehkäisyn lopettamisen jälkeen. Niitä on kuitenkin kestänyt jo useampia vuosia, mutten ole halunnut ajatella niitä sen tarkemmin. Vuoto on aina ehkäisyn kanssa ollut niukkaa, eikä juurikaan kipuja, niin en osannut endoa epäillä.
Kuitenkin sain lähetteen naistentautien polille pinnallisen endon epäilyn vuoksi, gyne ehdotti samalla spermanäytettä. Spermanäytteen tuloksia ei koskaan mihinkään omakantaan tullut ja gyne kertoi puhelimitse, että siittiöissä on hieman alentumaa ja kertoi lähettävänsä meidät eteenpäin.
Joulutauon jälkeen sitten menimme ensikäynnille polille ja minulle piti tehdä aukiolotutkimus samalla käynnillä.
Aika shokkina tuli lapsettomuuslääkärin ilmoitus siitä, ettei SSG:lle ole tarvetta, eikä endon tutkimiselle, koska näillä siittiöillä emme tule onnistumaan ilman ivf/icsiä. Määrä oli 3milj/ml ja normaaleja 5%, joista 4% liikkuvia. Aika hiljaiseksi veti.
Uusintanäyte ei ole lainkaan parempi, vaikka niillä melkein 3 kk eroa. Vasta-aineita ei saatu tutkittua vähäisen määrän vuoksi.
Joten tässä sitä ollaan. Täysin ummikkona ja kevyempiä hoitoja kokemattomana suoraan tänne.
Meidän omassa sairaalassa ei myöskään tehdä hoitoja, vaan lähettävät 120 km päähän toiseen sairaalaan.
Mietinkin, että onko folliultrat ja muut käynnit täällä omassa yksikössä ja punktio ja siirrot vain siellä toisessa?
Kokemukset tervetulleita!
Entä tehdäänköhän "pitkänmatkalaisilla" kaikki siirrot lääkkeelliseen kiertoon tuon välimatkan takia?
Toivottavasti kelpaan tänne mukaan, vaikka näin tuore lapseton olenkin.